2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

+27
wilmus2007
pingu
Tony Moore
amarule
JuniorX
Högljudd
Mange
Pajala
Gunnar Sträng
Myrman
Donten_
Ferros
LulefanGBG
Lulefan
Sir Prozac
Redbear
Hedanders
Norrlandstoken
ski3r
NallePhu
Lasse Proppmätt
Tigerman
Dustin
Urken
Bamsefar
Puckad
Admin
31 posters

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Admin lör 08 okt 2016, 18:21

Datum: Tisdag 15:e November
Tid: 19.00
Var: Coop Arena




Inbördes möten:
20161001:
Växjö - Luleå
1-3
(SHL)


Fem Senaste Luleå:
20161112:
20161110:
20161029:
20161025:
20161023:
Leksand - Luleå
Luleå - Malmö
Luleå - Linköping
Luleå - Karlskrona
Luleå - HV71
4-0
0-5
3-5
1-2
3-1
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)


Fem Senaste Växjö:
20161112:
20161111:
20161029:
20161027:
20161025:
Växjö - HV71
HV71 - Växjö
Växjö - Örebro
Malmö - Växjö
Växjö - Djurgården
3-4 PS
2-4
4-2
0-3
5-3
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)




Inför matchen:
Spoiler:

Under matchen:
Spoiler:

Efter matchen:
Spoiler:
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad sön 13 nov 2016, 13:02

På't igen!
Hemmamatch mot ett gäng som börjat få ihop det.
Tuff match, tänkte jag skriva, men det gäller ju alla matcher numera.
( @Rönken, var är gif'en för storgråtande män?)

Jag har låga förväntningar, och vill se:
Arbete, arbete, arbete!
Hemjobb och skott-täckningar!
Blod och Svett!
Allt detta i 60 minuter!

Få insläppta mål, tack!
Åtminstone ett mål framåt.

Jag kan ta en stulen vinst. Jag kan t o m ta att Växjö stjäl en seger från oss.
Men jag inte ta att vi förlorar den välförtjänt!

På't igen!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar sön 13 nov 2016, 14:05

Håller med, jag vill se ett Luleå som är jobbiga att möta, förlust (vilket jag räknar med) eller vinst, så måste laget visa att man vill vara med o tävla. det har varit väldigt ont om det på sista tiden.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken sön 13 nov 2016, 23:00

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Dustin mån 14 nov 2016, 06:14

Jag vill se att Hedman-Falk-Emanuelsson splittras i morgondagens match. Känns som de tre killarna kan dra med sig och få igång någon annan.

Sweatt-Mouillerat-Hedman
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Falk-Lundeström
Fabbe-Masto-Forsberg

Något sånt här skulle jag gärna se att vi ställde upp. Placera dem i varsin kedja och hoppas att de drar med sig någon.


Dustin

Antal inlägg : 6888
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Tigerman mån 14 nov 2016, 10:22

Määk skrev:Jag vill se att Hedman-Falk-Emanuelsson splittras i morgondagens match.  Känns som de tre killarna kan dra med sig och få igång någon annan.

Sweatt-Mouillerat-Hedman
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Falk-Lundeström
Fabbe-Masto-Forsberg

Något sånt här skulle jag gärna se att vi ställde upp. Placera dem i varsin kedja och hoppas att de drar med sig någon.

Splittra vår bästa kedja kan bli antingen succé eller fiasko, ett högt spel som jag nog inte skulle gå för själv men jag förstår hur du tänker. Jag skulle dock sätta Lagacé som 13:e. Så om man går på din idé skulle det bli så här:

Sweatt-Mouillerat-Hedman
Junttila-Falk-P Emanuelsson
Harju-Lundeström-E Emanuelsson (alternativt Harju som center och Isac på kanten)
Fabbe-Masto-Forsberg
Lagacé

Rydahl möjligen istället för Einar, eller i 2:a samtidigt som Junttila går in med Hajen och Isac, men han har knappast övertygat tillräckligt för att inte låta Einar prova istället.

Lagacé får gå in och avlasta och även ta en del tekningar främst i defensiv zon. På det området är han nyttigare än Rydahl och bör därför vara med i rotationen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Dustin mån 14 nov 2016, 10:52

För ett par omgångar sedan hade jag inte splittrat dem men nu har även den kedjan fått lite grus i maskineriet så det känns som rätt läge att prova. Det går ju alltid att sätta ihop dem igen ifall det inte slår ut väl. Tycker det helt klart vore värt ett försök med tanke hur kritiskt läget är men vore kanske bra om de nya konstellationerna fått några träningar tillsammans.

Dustin

Antal inlägg : 6888
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 14 nov 2016, 11:39

Ny match nya förutsättningar det är bara glömma det gamla nollställa huvudet och köra på..

På skrift och i ord oerhört enkelt i verkligheten ett Mount Everest att övervinna.

Men det kan räcka med att vi får två enkla turmål för att få igång maskineriet igen ett mål räcker inte (det har vi ju sett för någon omgång sen ett tag såg man självförtroende i spelet efter första målet sen fick vi ett baklängesmål och då kom gamnacken fram igen) det måste vara minst två gärna tre turmål för att vända skutan.

Får hoppas Skuggan och Petter fått in i huvudet att vi ska bryta ner matcherna i byten istället för perioder.

Såg i huvudet på Gunde igår när Magdalena Forsberg hade det tungt med skyttet så ljög Wolfgang Pichler för henne..
Hon berättade om hur sjävförtroendet fick en knäck när hon misslyckades i OS 1998.

Så Pichler föreslog att hon skulle träna skytte på papptavlor.
Han stod bakom kikaren och hojtade:
Fem träff! hela tiden och gjorde tummen upp
Så självförtroendet steg och hon vann nästa tävling igen.
Flera år senare berättade tränaren att hon skjutit som en kratta den där träningen, men han ”lurade” hennes hjärna att inte fastna i en negativ spiral.

Nu tror jag inte Skuggan är en Wolfgang Pichler men han har vart med om negativa trender tidigare vem kommer inte ihåg säsongen 1993-94?
Från SM Final året före med champagnen uppställd som aldrig blev utnyttjad då BIF vände ett 2-0 underläge till 3-2 i matcher till att med en hårsmån klara sig kvar i ES..
Till att sen vända skutan uppåt igen och två år efteråt stå som SM vinnare..

Nu ska vi heller inte glömma förförra säsongen då vi slog rekordet 6 raka förluster eller varför inte 92-93 93-94 då vi också hade 5 raka förluster ena året SM final andra året nära att åka ur.

Det jag sett på senare tid är att LHF spelar mer för sig själv än som ett lag typiskt beteende för ett lag i motvind alla vill göra det själv när inget funkar som lag det blir soloräder istället för att man passar till varandra man snackar heller inte med varandra mellan bytena eller på isen.

Det vi kan göra nu är bara hoppas att man tillämpar en för alla alla för en.
Jag tror ändå vi torskar och tangerar det negativa klubbrekordet tyvärr men dom får gärna bevisa motsatsen tyvärr lär det vara ett öde Delfinen jag lär sitta i imorgon är det nån gång man ska stötta sitt lag är det nu tyvärr är Luleborna inte av den mentaliteten man gnäller när det går dåligt och visar sitt missnöje genom att inte gå på matcherna men när det går bra så dyker man upp som gubben i lådan och påstår sig vara supporter visst man är en medgångs supporter inget annat..

Publikmässigt ser det ut som sista våren med R&R ungefär d.v.s c:a 3500 på plats fast LHF räknar ju säsongskort och företagsplatser så man hamnar nånstans mellan 4200-4700

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 14 nov 2016, 12:29

Määk skrev:Jag vill se att Hedman-Falk-Emanuelsson splittras i morgondagens match.  Känns som de tre killarna kan dra med sig och få igång någon annan.

Sweatt-Mouillerat-Hedman
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Falk-Lundeström
Fabbe-Masto-Forsberg

Något sånt här skulle jag gärna se att vi ställde upp. Placera dem i varsin kedja och hoppas att de drar med sig någon.


Tycker vi kan ta in Toolanen istället för Harju å Levander istället för Lagace
Levander har gjort 7+8 i J20 i år på 18 matcher.
Å varför inte splitta 4:e kedjan också eftersom tror inte jag sett dom så viljelösa å tafatta som dom var mot Leksand i någon match tidigare.

Låta Masto centra första t.e.x  
Emanuellson Masto Lundeström
Sweatt Falk Juntilla
Hedman Mouillerat Foppa
Toolanen Levander Fabbe
Emmanuelsson jr som 13:e

Ja man kan noga laborera i evigheter testa Lundeström som center t.e.x men jag tycker inte han gör hemjobbet ordentligt ännu och han står ofta still i egen zon så kanske bättre att skola in han som "vinge"

I övrigt känns det konstigt att låta Kennedy stå utanför laget men han gör ju inte rätt för lönen då han är värvad för att producera.

Skulle även bänka Janne S å satt in en junior varför inte Stadler?
Jag var ju en av dom som var emot hans förlängning då jag anser han inte hänger med och vad jag sett så är jag haft rätt

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken mån 14 nov 2016, 14:28

Ponera att det blir torsk även här. Hur länge kommer föreningen att kunna hålla sig?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad mån 14 nov 2016, 15:36

Urken skrev:Ponera att det blir torsk även här. Hur länge kommer föreningen att kunna hålla sig?
Om vi är 'där' och tar kampen så visar vi nog tålamod oavsett resultat.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken mån 14 nov 2016, 15:43

Puckad skrev:
Urken skrev:Ponera att det blir torsk även här. Hur länge kommer föreningen att kunna hålla sig?
Om vi är 'där' och tar kampen så visar vi nog tålamod oavsett resultat.

Och om det fortsätter att se likadant ut som de senaste matcherna? Det är inte långt kvar till botten nu.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad mån 14 nov 2016, 16:10

Urken skrev:
Puckad skrev:
Urken skrev:Ponera att det blir torsk även här. Hur länge kommer föreningen att kunna hålla sig?
Om vi är 'där' och tar kampen så visar vi nog tålamod oavsett resultat.

Och om det fortsätter att se likadant ut som de senaste matcherna? Det är inte långt kvar till botten nu.
Helt klart är det väl så att förr eller senare måste man acceptera att hedersamma förluster också är förluster.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Tigerman mån 14 nov 2016, 17:12

Lasse Proppmätt skrev:
Määk skrev:Jag vill se att Hedman-Falk-Emanuelsson splittras i morgondagens match.  Känns som de tre killarna kan dra med sig och få igång någon annan.

Sweatt-Mouillerat-Hedman
Junttila-Lagace-Emanuelsson
Harju-Falk-Lundeström
Fabbe-Masto-Forsberg

Något sånt här skulle jag gärna se att vi ställde upp. Placera dem i varsin kedja och hoppas att de drar med sig någon.


Tycker vi kan ta in Toolanen istället för Harju å Levander istället för Lagace
Levander har gjort 7+8 i J20 i år på 18 matcher.
Å varför inte splitta 4:e kedjan också eftersom tror inte jag sett dom så viljelösa å tafatta som dom var mot Leksand i någon match tidigare.

Låta Masto centra första t.e.x  
Emanuellson Masto Lundeström
Sweatt Falk Juntilla
Hedman Mouillerat Foppa
Toolanen Levander Fabbe
Emmanuelsson jr som 13:e

Ja man kan noga laborera i evigheter testa Lundeström som center t.e.x men jag tycker inte han gör hemjobbet ordentligt ännu och han står ofta still i egen zon så kanske bättre att skola in han som "vinge"

I övrigt känns det konstigt att låta Kennedy stå utanför laget men han gör ju inte rätt för lönen då han är värvad för att producera.

Skulle även bänka Janne S å satt in en junior varför inte Stadler?
Jag var ju en av dom som var emot hans förlängning då jag anser han inte hänger med och vad jag sett så är jag haft rätt
Vill bara inflika att Harju är vår näst bäste poängplockare, och klart bäste tekare i offensiv zon. Anton har likvärdig statistik som Harju men då i J20. Således, att peta Harju mot Toolanen är nog inte det första draget som tränarna tänker på, och inte jag heller.
Inte mig emot att testa Toolanen ordentligt, men de han i första hand kan tänkas ersätta för närvarande är Lagacé eller Kennedy.

Levander har jag inte sett spela i år så jag vågar inte uttala mig om hur han skulle hålla i SHL, men att gå in och centra en fjärdelina som man förväntar sig hålla tätt bakåt och ta många viktiga tek i defensiv zon kan bli rätt tufft. Mastomäki är dessutom lite för begränsad offensivt för att han ska kännas som en naturlig förstecenter för mig, jag föredrar att ha honom kvar med Fabbe & Foppa där han gör ett fantastiskt jobb (eller Fabbe och någon annan, om Foppa lyfts in i någon annan formation).

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Tigerman mån 14 nov 2016, 17:17

Puckad skrev:
Urken skrev:
Puckad skrev:
Urken skrev:Ponera att det blir torsk även här. Hur länge kommer föreningen att kunna hålla sig?
Om vi är 'där' och tar kampen så visar vi nog tålamod oavsett resultat.

Och om det fortsätter att se likadant ut som de senaste matcherna? Det är inte långt kvar till botten nu.
Helt klart är det väl så att förr eller senare måste man acceptera att hedersamma förluster också är förluster.
Den här veckan ut tror jag. Torsk i samtliga matcher (VLH h, RBK b och ÖHK h) eller ett spel som är i klass med det man presterade mot MIF och LIF så kommer något drastiskt att inträffa. Men Kennedy får nog bara en match till på sig att visa något, om han inte redan är permanent petad.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu mån 14 nov 2016, 20:54

Tigerman skrev:
Puckad skrev:
Urken skrev:
Puckad skrev:
Urken skrev:Ponera att det blir torsk även här. Hur länge kommer föreningen att kunna hålla sig?
Om vi är 'där' och tar kampen så visar vi nog tålamod oavsett resultat.

Och om det fortsätter att se likadant ut som de senaste matcherna? Det är inte långt kvar till botten nu.
Helt klart är det väl så att förr eller senare måste man acceptera att hedersamma förluster också är förluster.
Den här veckan ut tror jag. Torsk i samtliga matcher (VLH h, RBK b och ÖHK h) eller ett spel som är i klass med det man presterade mot MIF och LIF så kommer något drastiskt att inträffa. Men Kennedy får nog bara en match till på sig att visa något, om han inte redan är permanent petad.
Ser inte liksom hur vi ska vinna mot Växjö el Örebro mot Rögle nej vette katten hur sjutton vi ens ska få med oss poäng från matcherna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Tigerman mån 14 nov 2016, 22:07

NallePhu skrev:
Tigerman skrev:
Puckad skrev:
Urken skrev:
Puckad skrev:
Urken skrev:Ponera att det blir torsk även här. Hur länge kommer föreningen att kunna hålla sig?
Om vi är 'där' och tar kampen så visar vi nog tålamod oavsett resultat.

Och om det fortsätter att se likadant ut som de senaste matcherna? Det är inte långt kvar till botten nu.
Helt klart är det väl så att förr eller senare måste man acceptera att hedersamma förluster också är förluster.
Den här veckan ut tror jag. Torsk i samtliga matcher (VLH h, RBK b och ÖHK h) eller ett spel som är i klass med det man presterade mot MIF och LIF så kommer något drastiskt att inträffa. Men Kennedy får nog bara en match till på sig att visa något, om han inte redan är permanent petad.
Ser inte liksom hur vi ska vinna mot Växjö el Örebro mot Rögle nej vette katten hur sjutton vi ens ska få med oss poäng från matcherna!
Å andra sidan var du väl tveksam inför säsongen om vi skulle ta en endaste poäng överhuvudtaget Wink

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av ski3r mån 14 nov 2016, 22:13

3p i denna match vore helt klart skönt för nerverna.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu mån 14 nov 2016, 22:15

Tigerman skrev:
NallePhu skrev:
Tigerman skrev:
Puckad skrev:
Urken skrev:
Puckad skrev:
Urken skrev:Ponera att det blir torsk även här. Hur länge kommer föreningen att kunna hålla sig?
Om vi är 'där' och tar kampen så visar vi nog tålamod oavsett resultat.

Och om det fortsätter att se likadant ut som de senaste matcherna? Det är inte långt kvar till botten nu.
Helt klart är det väl så att förr eller senare måste man acceptera att hedersamma förluster också är förluster.
Den här veckan ut tror jag. Torsk i samtliga matcher (VLH h, RBK b och ÖHK h) eller ett spel som är i klass med det man presterade mot MIF och LIF så kommer något drastiskt att inträffa. Men Kennedy får nog bara en match till på sig att visa något, om han inte redan är permanent petad.
Ser inte liksom hur vi ska vinna mot Växjö el Örebro mot Rögle nej vette katten hur sjutton vi ens ska få med oss poäng från matcherna!
Å andra sidan var du väl tveksam inför säsongen om vi skulle ta en endaste poäng överhuvudtaget Wink
Realisten är framme alltid medans vissa är optimister och inte ser faran som nu är här, Och det är lite väntat att det skulle bära av som det gör just nu tyvärr!
Men som sagt det är när fågeln står mot väggen rejält den lyfter, problemet är bara denna fågel verkar vara vingklippt som sjutton utan flygförmåga!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Norrlandstoken tis 15 nov 2016, 03:21

Är det ens realistiskt att i ett nuläge kunna få 100 + poäng efter serien summerats i vår?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Hedanders tis 15 nov 2016, 07:17

Norrlandstoken skrev:Är det ens realistiskt att i ett nuläge kunna få 100 + poäng efter serien summerats i vår?

Möjligt: Ja...
Realistiskt: NEJ!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Kapten Haddock tis 15 nov 2016, 14:15

Efter träningen så ser de ut som några förändringar kommer göras inför kvällen.

-Lassi vilar eller är skadad. Han var dock inte med på is.
-Sweatt såg pigg ut och spelade ofta med stora Emanuelsson.
-Mellart tränade hårt men är ju avstängd som vi vet.
-Molle lirade mest med Lundeström.
-Tror Rydahl kommer ta plats i 4e då han lirade mycket med Fabbe.
- Hedman och Sweat gjorde ett gäng anfall tillsammans.
- Osten besökte läktaren i 20 minuter. Han hade stora väskan så de var väl alla nya kontrakt han hade med sig?
- Kennedy var i för bra form för att delta på träningen.
- Jaros klev av förbannad med slängd klubba, smälde upp båsdörren och satt på bänken pustade ut innan han pep ut i omklädning.
- Jänkarna var först av isen.
-  Foppa och Själlin körde träning med Massiello efter ordinare träning.

Alla såg pigg ut och de var inga hänghuvuden eller gamnackar!

Får för mig att Foppa går upp i kedjor och Rydahl tar platsen. Sen tror jag gissningsvis att de ser ut som de tränade?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear tis 15 nov 2016, 15:38

Kan faktiskt vara bra att splitta tredjelinan. Om inte den fungerar eller om motståndarna stänger ner den så blir det inga mål alls verkar det som...

Jag kommer vara på plats som vanligt ikväll. Vill se en rejäl kämpainsats även om det blir förlust.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Sir Prozac tis 15 nov 2016, 16:27

Den stora frågan är väl om vi lyckas med konststycket att göra ett mål ikväll?

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Kapten Haddock tis 15 nov 2016, 16:34

Jo är nog inte själv den som brukar vilja ändra så mycket i kedjor i normalfall, men nu måste de hända något med hela laget och då är de nog bra att hitt nya sätt att komma igång, nya energier och ett eller flera sätt att komma sig framåt och uppåt!

Kan hoppas att var och en från 3e-linan kan ta med sig sitt driv till andra kedjor om de splittras. Nu är de inte ju inte bara att göra, de är ju mycket som ska fungera.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Lulefan tis 15 nov 2016, 16:40

Om Lassi står förlorar vi, om Filip står så vinner vi. Inget ont om Lassi men att ställa Filip som är ung och mer oprövad(även om han varit bra) kan nog väcka många. Ta exempel på när vi hade Myllys, vissa matcher verkade man förvänta sig att Myllys skulle rädda dem, men om man slängde in backup så jobbade folk arslet av sig.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 15 nov 2016, 16:50

Som tur är förlorade Rögle igår så vi har fortfarande 5 poäng upp på dem. Troligtvis förlorar vi ikväll, men som flera varit inne på vill man åtminstone se att laget studsat tillbaka såpass att det blir en hedersam förlust där alla åtminstone gav allt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 15 nov 2016, 16:54

Kan vi förvänta oss många förändringar ikväll? Luleå har jag inte gått ut oficiellt med laget mot Växjö ännu som man brukar göra.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear tis 15 nov 2016, 16:58

LulefanGBG skrev:Kan vi förvänta oss många förändringar ikväll? Luleå har jag inte gått ut oficiellt med laget mot Växjö ännu som man brukar göra.

Det går alltid ut med laget två timmar innan match den här säsongen. Något nytt de börjat med Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 15 nov 2016, 17:00

Redbear skrev:
LulefanGBG skrev:Kan vi förvänta oss många förändringar ikväll? Luleå har jag inte gått ut oficiellt med laget mot Växjö ännu som man brukar göra.

Det går alltid ut med laget två timmar innan match den här säsongen. Något nytt de börjat med Smile
Asså? Ok, tack då vet jag det. cheers
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Ferros tis 15 nov 2016, 17:14

Fem raka förluster, 0-9 de senaste två matcherna, utspelade av Leksand senast, och nu möte med ett topplag som verkar ha hittat formen.

Det vore, verkligen, typiskt hockey om Luleå gick in och vann den här matchen.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 15 nov 2016, 17:24

Gustav Rydahl - Johan Harju - Julius Junttila
Bill Sweatt - Kael Mouillierat - Isac Lundeström
Anton Hedman - Andreas Falk - Petter Emanuelsson
Karl Fabricius - Christopher Mastomäki - Johan Forsberg
Jacob Lagacé

Brendan Mikkelson - Linus Nässén
Pontus Själin - Christian Jaros
Jan Sandström - Craig Schira
Kim Johansson

EDIT: Philip står.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Lulefan tis 15 nov 2016, 17:42

Enligt ett rykte som jag själv hittar på just nu så skeppas Kennedy innan veckan är slut.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 15 nov 2016, 17:43

Lulefan skrev:Enligt ett rykte som jag själv hittar på just nu så skeppas Kennedy innan veckan är slut.
Ja, någon skrev väl tidigare att han såg pigg ut på träningen så snarare bänkad än skadad vad det verkar om det stämmer.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Kapten Haddock tis 15 nov 2016, 18:22

LulefanGBG skrev:
Lulefan skrev:Enligt ett rykte som jag själv hittar på just nu så skeppas Kennedy innan veckan är slut.
Ja, någon skrev väl tidigare att han såg pigg ut på träningen så snarare bänkad än skadad vad det verkar om det stämmer.

Kennedy var inte med på träningen.
Är lättad att se att han inte är med i line upen!

Tycker Rydahls fart är lite bra. Har väl ifrågasatt värvningen av honom tidigare, men han kanske kan bli "viktig" när vi behöver energi. Visst så kan vi inte leva på de, men de är i alla fall ett steg i rätt riktning.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Donten_ tis 15 nov 2016, 18:42

Om vi ska lyckas vinna den här matchen tror jag minst följande krävs:
- Vi gör första målet.
- Helst ska vi göra de inom 10 minuter av matchen. Då kanske vi får lite självförtroende och orkar spela bra längre in i matchen än vi gjort tidigare.
- Sen krävs det en massa tur.
- Fantastiskt spel av Filip i mål .
- Att vi inte drar på oss en massa utvisningar.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Myrman tis 15 nov 2016, 18:50

Hoppas att Växjö är lite derby-bakis idag. Det vore vår chans.
Annars har jag inga större förväntningar. Antar att det blir lite publik, taskigt spel och noll poäng. Lika bra att förvänta sig det värsta.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 15 nov 2016, 18:50

Kapten Haddock skrev:
LulefanGBG skrev:
Lulefan skrev:Enligt ett rykte som jag själv hittar på just nu så skeppas Kennedy innan veckan är slut.
Ja, någon skrev väl tidigare att han såg pigg ut på träningen så snarare bänkad än skadad vad det verkar om det stämmer.

Kennedy var inte med på träningen.
Är lättad att se att han inte är med i line upen!

Tycker Rydahls fart är lite bra. Har väl ifrågasatt värvningen av honom tidigare, men han kanske kan bli "viktig" när vi behöver energi. Visst så kan vi inte leva på de, men de är i alla fall ett steg i rätt riktning.
OK, jag missförstod nog vad någon skrev tidigare, eller blandade ihop med något annat gammalt inlägg.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tis 15 nov 2016, 18:53

Myrman skrev:Hoppas att Växjö är lite derby-bakis idag. Det vore vår chans.
Annars har jag inga större förväntningar. Antar att det blir lite publik, taskigt spel och noll poäng. Lika bra att förvänta sig det värsta.
Jo, jag gör allt jag kan för att verkligen bygga upp en positiv känsla inför varje match, och försöker vara positiv men det kräver en hel del. Och så fort det studsar emot så tar pessimisten i mig över direkt alltså och jag börjar misströsta precis som det ser ut att spelarna gör.

Som tur är spelar inte jag, utan jag har några öl på kylning för att lugna nerverna och dämpa ångesten om det börjar gå emot.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu tis 15 nov 2016, 18:53

Känslan är väl 1 1/2 - 2 perioder sedan flippar man runt och letar annat eller tar sig en thé kopp istället, Inga större förhoppningar alls på matchen eller Luleå........
Luleå HF Coffee Wine Coffee Wine Coffee Luleå HF
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Bamsefar tis 15 nov 2016, 19:07

Fin hyllning av Lasse Lindgren, en riktig stålman. kan man inte klona honom. cheers
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Gunnar Sträng tis 15 nov 2016, 19:08

Jag tror det går käpprätt åt helvete, harju center 1-4 till Växjö?

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Pajala tis 15 nov 2016, 19:13

räcker soppan i 10 minuter innan det rasar ?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Gunnar Sträng tis 15 nov 2016, 19:17

Tar Växjö ledningen så tror jag Luleå kollapsar och det blir kross , tar Luleå ledningen kanske vi har en liten chans

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Pajala tis 15 nov 2016, 19:20

Samma scenario som tidigare, Luleås no skills lag orkar inte göra något framåt som resulterar i en hyfsad målchans .... Växjö gör väl ett mål och sen går luften ut ur Luleå.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu tis 15 nov 2016, 19:22

Tycker att Växjö börjar ta över lite grann matchen.....
Luleå har väl ngn strö chans som uppstår efter Växjö slarv!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Lulefan tis 15 nov 2016, 19:27

Var ett jävla gnäll. Till skillnad från tidigare verkar de jobba bra mycket hårdare och ha bra mycket bättre fart på rören, än så länge. Dumt klaga då. Växjö har inte direkt heller haft några monsterchanser.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu tis 15 nov 2016, 19:29

Jahapp......
OTAGBAR rackarrökare rakt upp i krysset av Platt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Pajala tis 15 nov 2016, 19:29

sådär ..game over direkt då
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Gunnar Sträng tis 15 nov 2016, 19:29

Pang ! Där kom det, nu måste Luleå framåt så nu går det käpprätt åt helvete. Kommer sitta förbannad 2 perioder till

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet