Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

+83
Jonsey
Högljudd
amarule
Simon90
Davidoff
porson
PM
Myrman
jessen
tikka_t3
Pontaking
Lars158
makkanmakkan
Mr Bister
Number 69
LuleåWinston
Dentos
Wolfhunter
stormvägen
Mange
Antwon
lhffan
Monco
Rönken
Ferros
NallePhu
Tony Moore
Rikky
Urken
Niinimaa
Kagen
Ivanhoe
Dustin
icemask
Groggen79
Lillajag
kamelbullen
Puckad
Donten_
Tigerman
Sundance Kid
Sportchefen #2
Donowitz
hokkzorz
#96
Bamsefar
Hedanders
Redbear
FruktHamster
HarryHaffa
kokostrollet
pelle
Hellcop
NeedforX
Anthrax
Jonken
GustenA
Dilox
GLHF
Cambbott24
Kraftkung
rasbiologen
JuniorX
Sir Prozac
Kapten Haddock
MrScout
KaptenBlodskelett
tibet
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Patrik82
Pajala
Luleåfan
pingu
MrA
Kallepedal
farre
Micke80
Lulefan
ski3r
LulefanGBG
Qirren
Snikne Ville
87 posters

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av amarule fre mar 17, 2017 3:37 pm

Den stora frågan är VART går dessa sex spelare? Vill INTE är dem i shl lag i alla fall. Ville verkligen ha kvar Melart och Bill. Sad
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av amarule fre mar 17, 2017 3:37 pm

Nu gäller det att få in spets, för det här vi ont om nu.
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Högljudd fre mar 17, 2017 3:38 pm

Ja du Pajala du ger verkligen den Norrbottniska tungsintheten ett ansikte. "Det är aldrig för sent att ge upp" eller hur?
Som tur är finns det kvar några här i sydöstra länsändan som vägrar tycka glaset är halvtomt och det har hållit oss från kvalspel under alla år i Elitserien/SHL.
Försök se possitivt på livet och du skall se det blir bra mycket roligare. Ett tips i all välmening.

Som kuriosa kan jag berätta att min släkt både på pappas och mammas sida kommer från Tornedalen. Mormor hade ett talesätt hon predikade:
(med risk för felstavad finska....) "Ei se kannatää (det är ingen ide) Och det tycker jag stämmer in på dig.
Som tur var mamma helt tvärt om och så även jag och mina syskon så det kanske finns hopp även för dig.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1010
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Groggen79 fre mar 17, 2017 3:53 pm

Urken skrev:Hellre vänta tills Bulan är klar, Så han får vara med i värvningsprocessen, än att fylla truppen redan nu och sedan låta Bulan ta över ett lag som han inte haft något att göra med.

Du kan nog vara väldigt säker på att Bulan har kontakt med LHF via Rönken så att Luleå vet vilka spelare han vill ha in till nästa år.
Även om han naturligtvis aldrig skulle erkänna det.

Går Brynäs till final så spelar man hockey hela april och skall man börja värva spelare först i maj så är man inte med på banan!

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre mar 17, 2017 4:16 pm

Delar som sagt lite av Pajalas skepticism eller pessimism. Men samtidigt skall vi ha in en ny coach eller flera och spela på ett helt nytt sätt så man vet ju inte heller hur det är tänkt att vi skall spela och vem som skall ta vilken roll.

Junttila har helt klart potential. Som en billigare Sweatt kan man säga. Bredvid bättre spelare, (som jag hoppas vi värvar) så tror jag vi kan få ut ganska mycket av honom. Det som dock gör en orolig är att han presterat dåligt i år samt att det är tveksamt om vi lyckas få två bra centralt på kontrakt. Får vi inte det hade kanske Junttila behövt vara den där Centern istället.

Verkar som att vi förhandlar med Mastomäki och det känns ändå bra på något sätt men förlänger vi med honom känns 3e och 4e -kedjorna rimligtvis något liknande:

Hedman - Falk- P. Emanuelsson
Fabbe - Mastomäki - Foppa.

Det där ser ok ut tycker jag. (Kan dock tänka mig Emanuelsson högre upp). Det är förutsätter ju bara att första och andrasidan är riktigt vassa. Frågan är då bara var t.ex. Rydahl skall in? Han platsade ju knappt den här säsongen? Och Harju och Junttila skall in. Likaså Einar och Isaak som enligt mig båda mer än väl förtjänat en ordinarie plats.

Nu begriper jag att det inte riktigt är såhär enkelt men om alla dessa skall spela och ta plats från juniorer kan vi ha en andrakedja som t.ex. ser ut såhär:

Harju - Lundeström - Junttila

Kan bli bra men på pappret skrämmer den ju inga topplag precis, och faktum är att det väl var ungefär av den här kalibern vår andrakedja såg ut i år och vi vet ju hur det slutade.

Einar borde sedan ha plats och då finns bara förstakedjan kvar. Alternativt att Harju spelar där. De två sista platserna skall då till två överdjävligt vassa spelare. Typ zackrisson/Klasen- kaliber för att vi över huvud taget skall få ett slagkraftigt lag. Det gäller då att dessa inte blir två floppar istället som Molle och Kennedy den här säsongen för då är vi i väldigt snarlik situation.

Med nuvarande kontrakterade forwards och centrar samt att Mastomäki eventuellt förlänger känns det rätt fullt i truppen i de lagdelarna:

E. Emanuelsson - Mr. Center - Mr Sniper
Harju - Lundeström - Junttila
Hedman - Falk - P. Emanuelsson
Fabricius - Mastomäki - Forsberg
Rydahl

I min värld ser det alldeles för snarlikt ut årets lag. Då är blir katastrofen lika omfattande offensivt om Mr Center och Mr Sniper floppar. Och även om de lyckas så ser det tunt ut där bakom. Knappast ett topplag.

Hade mycket hellre sett att manövreringsutrymmet var större om Falk, (som inte alls var bra efter jul), Junttila, (som trots allt inte producerat för en toppkedja), och Rydahl , (som varit skadad ellerninte platsat hela säsongen), fått lämna.

Nu försöker jag inte bedriva någon hetsjakt mot just dessa. Väldigt svårt att lyckas i ett värdelöst Luleå i år. Falk är nyttig, Junttila har potential och Rydahl kan absolut vara en bra oBrad och nyttinyttig spelare i en lägre kedja men jag försöker se helheten i lagbygget. Då ser det just nu för tungt och trubbigt ut. För lite karaktär och för lite spets och alldeles fler likt årets lag. Men det skall ju som sagt in en ny coach också och det skall spelasnom det. Tycker dock att det redan nu finns viss anledning till oro.

Beträffande backsidan känner jag mig dock betydligt mer optimistisk. Varken Melart eller Schir är oersättlig och har tycker jag att vi har flera unga killar som ser spännande ut. Utöver dem vi vant oss vid så Grahn och Kom Johansson.

Engsund är vår bästa back efter jul tycker jag så han kan nog få en stor roll.

Baserat på säsongens prestation är jag väl mer tveksam till Mikkelson och Todd men det kan säkert bli bra med ett enklare försvarsspel än det vi spelade i år.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre mar 17, 2017 4:21 pm

Jävla automatstavning!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala fre mar 17, 2017 4:31 pm

Högljudd skrev:Ja du Pajala du ger verkligen den Norrbottniska tungsintheten ett ansikte. "Det är aldrig för sent att ge upp" eller hur?
Som tur är finns det kvar några här i sydöstra länsändan som vägrar tycka glaset är halvtomt och det har hållit oss från kvalspel under alla år i Elitserien/SHL.
Försök se possitivt på livet och du skall se det blir bra mycket roligare. Ett tips i all välmening.

Som kuriosa kan jag berätta att min släkt både på pappas och mammas sida kommer från Tornedalen. Mormor hade ett talesätt hon predikade:
(med risk för felstavad finska....) "Ei se kannatää (det är ingen ide) Och det tycker jag stämmer in på dig.
Som tur var mamma helt tvärt om och så även jag och mina syskon så det kanske finns hopp även för dig.


ja nu ska du få ett svar som du inte tror är sant, jag mår faktiskt jävligt bra i livet, bra jobb, bra kompisar, skuldfri för många år sedan, grym flickvän ...... inte en enda krämpa i kroppen (peppar peppar).

Det jag skriver om Luleå känns bara som ett troligt scenario, jag mår inte dåligt personligen av att laget spelar som skit, senaste två åren så har det varit kaos i hela föreningen men tokvärvningar och tränare som inte kan sitt jobb, därav kräftgången i laget. jag tippade Luleå på plats åtta i serien och ut ur play-in ... nu kom dom nia så jag var väl lite för naiv  Very Happy

Jag ser bara hockey som en sport och inget annat, förlorar Luleå så förlorar dom, jag går inte och mår dåligt av att se Luleå ligga långt ned i tabellen, jag tar inte det personligt, när matchen är slut så byter jag bara kanal och tittar på något helt annat.

Så var INTE orolig för mig, jag klarar mig jävligt bra, det är ju sommarlov snart med grillning och bärs ... inte helt fel enligt mig.

Nä nu ska jag njuta av lite slutspelshockey ... en hockey där Luleås kaoshockey inte fick plats, med all rätta så missade vi slutspelet, tråkigt men ingen mer med det.

PS!!!!
kul att du drog upp det finska talesättet "Ei Se Kannatte" det är förövrigt en låt som är skriven av Holger Pääjärvi, han är förövrigt kusin med min farsa.

Den låten är mycket välkänd här i Tornedalen, duon "Kaggen och Bengt-Ola" har gjort en version som finns på Youtube ... https://www.youtube.com/watch?v=-2B2MhkyeEs
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av amarule fre mar 17, 2017 4:38 pm

Får en känsla av att Luleå har lite tomt i kassakistan och därför skeppar dyra spelare. Rätt eller fel lär framtiden utvisa
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre mar 17, 2017 5:33 pm

Ja man hade nog dessutom räknat med slutspel i år. Kan vara så att spelarbrbudgeten är mindre nästa säsong. Samtidigt skall väl klubbarna få mer TV-pengar? Nåväl, oavsett hur budgeten ser ut hade jag gärna sett att man brutit 2-3 kontrakt för att skapa mer manövreringsutrymme. Både platsmässigt i laget och kanske ekonomiskt om man förhandlat fram en bra del med spelarna i fråga. Går ju såklart inte bara att bryta ett kontrakt hur som helst men efter en sådan här katastrofsäsong är det ju inget ovanligt att en del kontrakt bryts.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Mr Bister fre mar 17, 2017 5:38 pm

Bort med Mastomäki och behåll Bill, Tänk Bill med en bra center det vore kanonbra

Mr Bister

Antal inlägg : 1393
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre mar 17, 2017 5:40 pm

Mr Bister skrev:Bort med Mastomäki och behåll Bill, Tänk Bill med en bra center det vore kanonbra
Redan officiellt att Bill lämnar. Tyvärr.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sundance Kid fre mar 17, 2017 5:46 pm

Ville Pokka hade varit intressant, om han nu inte vänder hem till Kärpät:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45222

Ung back som är draftad tidigt, gjort en del poäng i AHL. Spelat med Junttila tidigare också.

Född i Torneå så det är nära hem från Luleå.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad fre mar 17, 2017 5:50 pm

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=66177
Flyttar runt i AHL. Kanske är intresserad?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Mange fre mar 17, 2017 5:57 pm

Bort med masto och rydahl. Kör Falk med Fabbe och Foppa sen värva in pulver av rang!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders fre mar 17, 2017 6:11 pm

Sundance Kid skrev:Ville Pokka hade varit intressant, om han nu inte vänder hem till Kärpät:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45222

Ung back som är draftad tidigt, gjort en del poäng i AHL. Spelat med Junttila tidigare också.

Född i Torneå så det är nära hem från Luleå.

Ser bra ut!

Men 182cm och 97(!)kg?!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin fre mar 17, 2017 6:49 pm

Puckad skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=66177
Flyttar runt i AHL. Kanske är intresserad?

Dean kommer stanna i Nordamerika minst en säsong till. Med Osten borta finns då chansen att få hem honom. En av spelarna som inte återvänt ifall Osten varit kvar.

Dustin

Antal inlägg : 6745
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tigerman fre mar 17, 2017 6:52 pm

Kärnan av backar känns stabil. Det borde inte vara omöjligt att hitta någon av minst Schiras/Melarts kaliber. Sedan får ju Grahn ett A-lagskontrakt och man får hoppas att Nässén/Själin kan ta ett kliv till och då kanske bara en av Schira och Melart behöver ersättas.

På forwardssidan behövs däremot rejäl spets. Av "Real Luleå" återstår nu inget och ska vi kriga om toppen är det där krutet måste läggas.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 fre mar 17, 2017 6:53 pm

Känns som att Luleå frigjort 40 procent av spelarbudgeten med de här beskeden, om man räknar med att Kennedy = Hilding.
Mycket bra. Hoppas bara vi har budgeten intakt.
Återstår för Skuggan/Engman: släpp Mastomäki, se till att Harju hittar en ny klubb och ge Janne ett ledaruppdrag som funkar, varför inte backcoach bakom Bulan/Cam?
Rydahl är jag villig att ge en chans, faktiskt.
Sedan får vi se vad våran nya GM-duo går för när det gäller värvningar. Att Chris kommer in som andra/tredjecenter är nog ingen högoddsare i alla fall.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av farre fre mar 17, 2017 6:58 pm

LulefanGBG skrev:Delar som sagt lite av Pajalas skepticism eller pessimism. Men samtidigt skall vi ha in en ny coach eller flera och spela på ett helt nytt sätt så man vet ju inte heller hur det är tänkt att vi skall spela och vem som skall ta vilken roll.

Junttila har helt klart potential. Som en billigare Sweatt kan man säga. Bredvid bättre spelare, (som jag hoppas vi värvar) så tror jag vi kan få ut ganska mycket av honom. Det som dock gör en orolig är att han presterat dåligt i år samt att det är tveksamt om vi lyckas få två bra centralt på kontrakt. Får vi inte det hade kanske Junttila behövt vara den där Centern istället.

Verkar som att vi förhandlar med Mastomäki och det känns ändå bra på något sätt men förlänger vi med honom känns 3e och 4e -kedjorna rimligtvis något liknande:

Hedman - Falk-  P. Emanuelsson
Fabbe - Mastomäki - Foppa.

Det där ser ok ut tycker jag. (Kan dock tänka mig Emanuelsson högre upp). Det är förutsätter ju bara att första och andrasidan är riktigt vassa.  Frågan är då bara var t.ex. Rydahl skall in? Han platsade ju knappt den här säsongen? Och Harju och Junttila skall in. Likaså Einar och Isaak som enligt mig båda mer än väl förtjänat en ordinarie plats.

Nu begriper jag att det inte riktigt är såhär enkelt men om alla dessa skall spela och ta plats från juniorer kan vi ha en andrakedja som t.ex. ser ut såhär:

Harju - Lundeström - Junttila

Kan bli bra men på pappret skrämmer den ju inga topplag precis, och faktum är att det väl var ungefär av den här kalibern vår andrakedja såg ut i år och vi vet ju hur det slutade.

Einar borde sedan ha plats och då finns bara förstakedjan kvar. Alternativt att Harju spelar där. De två sista platserna skall då till två överdjävligt vassa spelare. Typ zackrisson/Klasen- kaliber för att vi över huvud taget skall få ett slagkraftigt lag. Det gäller då att dessa inte blir två floppar istället som Molle och Kennedy den här säsongen för då är vi i väldigt snarlik situation.

Med nuvarande kontrakterade forwards och centrar samt att Mastomäki eventuellt förlänger känns det rätt fullt i truppen i de lagdelarna:

E. Emanuelsson - Mr. Center  - Mr Sniper
Harju - Lundeström - Junttila
Hedman - Falk - P. Emanuelsson
Fabricius - Mastomäki - Forsberg
Rydahl

I min värld ser det alldeles för snarlikt ut årets lag. Då är blir katastrofen lika omfattande offensivt om Mr Center och Mr Sniper floppar. Och även om de lyckas så ser det tunt ut där bakom. Knappast ett topplag.

Hade mycket hellre sett att manövreringsutrymmet var större om Falk, (som inte alls var bra efter jul), Junttila, (som trots allt inte producerat för en toppkedja), och Rydahl , (som varit skadad ellerninte platsat hela säsongen), fått lämna.

Nu försöker jag inte bedriva någon hetsjakt mot just dessa. Väldigt svårt att lyckas i ett värdelöst Luleå i år. Falk är nyttig, Junttila har potential och Rydahl kan absolut vara en bra oBrad och nyttinyttig spelare i en lägre kedja men jag försöker se helheten i lagbygget. Då ser det just nu för tungt och trubbigt ut. För lite karaktär och för lite spets och alldeles fler likt årets lag. Men det skall ju som sagt in en ny coach också och det skall spelasnom det. Tycker dock att det redan nu finns viss anledning till oro.

Beträffande backsidan känner jag mig dock betydligt mer optimistisk. Varken Melart eller Schir är oersättlig och har tycker jag att vi har flera unga killar som ser spännande ut. Utöver dem vi vant oss vid så Grahn och Kom Johansson.

Engsund är vår bästa back efter jul tycker jag så han kan nog få en stor roll.

Baserat på säsongens prestation är jag väl mer tveksam till Mikkelson och Todd men det kan säkert bli bra med ett enklare

försvarsspel än det vi spelade i år.


Man borde omyndigförklara osten och av den anledningen kunna riva kontrakten.

Vi borde ha gått in i den här sillyn med dessa forwards
Har inte tagit hänsyn till LW eller RW för enkelhetens skull


P. Emanuelsson-vakant-vakant
E.Emanuelsson-vakant-vakant
Harju-Lundeström-vakant
Toolanen-Falk-Rydahl

Junior+junior




farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin fre mar 17, 2017 7:20 pm

farre skrev:
LulefanGBG skrev:Delar som sagt lite av Pajalas skepticism eller pessimism. Men samtidigt skall vi ha in en ny coach eller flera och spela på ett helt nytt sätt så man vet ju inte heller hur det är tänkt att vi skall spela och vem som skall ta vilken roll.

Junttila har helt klart potential. Som en billigare Sweatt kan man säga. Bredvid bättre spelare, (som jag hoppas vi värvar) så tror jag vi kan få ut ganska mycket av honom. Det som dock gör en orolig är att han presterat dåligt i år samt att det är tveksamt om vi lyckas få två bra centralt på kontrakt. Får vi inte det hade kanske Junttila behövt vara den där Centern istället.

Verkar som att vi förhandlar med Mastomäki och det känns ändå bra på något sätt men förlänger vi med honom känns 3e och 4e -kedjorna rimligtvis något liknande:

Hedman - Falk-  P. Emanuelsson
Fabbe - Mastomäki - Foppa.

Det där ser ok ut tycker jag. (Kan dock tänka mig Emanuelsson högre upp). Det är förutsätter ju bara att första och andrasidan är riktigt vassa.  Frågan är då bara var t.ex. Rydahl skall in? Han platsade ju knappt den här säsongen? Och Harju och Junttila skall in. Likaså Einar och Isaak som enligt mig båda mer än väl förtjänat en ordinarie plats.

Nu begriper jag att det inte riktigt är såhär enkelt men om alla dessa skall spela och ta plats från juniorer kan vi ha en andrakedja som t.ex. ser ut såhär:

Harju - Lundeström - Junttila

Kan bli bra men på pappret skrämmer den ju inga topplag precis, och faktum är att det väl var ungefär av den här kalibern vår andrakedja såg ut i år och vi vet ju hur det slutade.

Einar borde sedan ha plats och då finns bara förstakedjan kvar. Alternativt att Harju spelar där. De två sista platserna skall då till två överdjävligt vassa spelare. Typ zackrisson/Klasen- kaliber för att vi över huvud taget skall få ett slagkraftigt lag. Det gäller då att dessa inte blir två floppar istället som Molle och Kennedy den här säsongen för då är vi i väldigt snarlik situation.

Med nuvarande kontrakterade forwards och centrar samt att Mastomäki eventuellt förlänger känns det rätt fullt i truppen i de lagdelarna:

E. Emanuelsson - Mr. Center  - Mr Sniper
Harju - Lundeström - Junttila
Hedman - Falk - P. Emanuelsson
Fabricius - Mastomäki - Forsberg
Rydahl

I min värld ser det alldeles för snarlikt ut årets lag. Då är blir katastrofen lika omfattande offensivt om Mr Center och Mr Sniper floppar. Och även om de lyckas så ser det tunt ut där bakom. Knappast ett topplag.

Hade mycket hellre sett att manövreringsutrymmet var större om Falk, (som inte alls var bra efter jul), Junttila, (som trots allt inte producerat för en toppkedja), och Rydahl , (som varit skadad ellerninte platsat hela säsongen), fått lämna.

Nu försöker jag inte bedriva någon hetsjakt mot just dessa. Väldigt svårt att lyckas i ett värdelöst Luleå i år. Falk är nyttig, Junttila har potential och Rydahl kan absolut vara en bra oBrad och nyttinyttig spelare i en lägre kedja men jag försöker se helheten i lagbygget. Då ser det just nu för tungt och trubbigt ut. För lite karaktär och för lite spets och alldeles fler likt årets lag. Men det skall ju som sagt in en ny coach också och det skall spelasnom det. Tycker dock att det redan nu finns viss anledning till oro.

Beträffande backsidan känner jag mig dock betydligt mer optimistisk. Varken Melart eller Schir är oersättlig och har tycker jag att vi har flera unga killar som ser spännande ut. Utöver dem vi vant oss vid så Grahn och Kom Johansson.

Engsund är vår bästa back efter jul tycker jag så han kan nog få en stor roll.

Baserat på säsongens prestation är jag väl mer tveksam till Mikkelson och Todd men det kan säkert bli bra med ett enklare

försvarsspel än det vi spelade i år.


Man borde omyndigförklara osten och av den anledningen kunna riva kontrakten.

Vi borde ha gått in i den här sillyn med dessa forwards
Har inte tagit hänsyn till LW eller RW för enkelhetens skull


P. Emanuelsson-vakant-vakant
E.Emanuelsson-vakant-vakant
Harju-Lundeström-vakant
Toolanen-Falk-Rydahl

Junior+junior





Nog håller jag Forsberg före Rydahl alla dagar i veckan. I övrigt håller jag med. Oerhört dumt att förlänga med Fabbe, 2 år dessutom. Fabbe har stått i vägen för ex Bryggman som nu gör succé i Malmö istället. Fabbe som egentligen inte är SHL-mässig i något av det han gör på isen nuförtiden förutom att han "ger järnet".

Dustin

Antal inlägg : 6745
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin fre mar 17, 2017 7:45 pm

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1295

Tobias Viklund hade jag gärna sett som ersättare för Melart sen tycker jag vi kan stänga backsidan såvida inte Jaros drar till Ottawa(vilket jag tror han gör).

Viklund-Själin
Jaros-Engsund
Mikkelsson-Todd
Sandström

Dustin

Antal inlägg : 6745
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sir Prozac fre mar 17, 2017 7:57 pm

Ja inte har man ju nån överdrivet bra känsla inför lagbygget nästa säsong. Man får ju lite flashbacks från den mörka fattiga tiden.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2451
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders fre mar 17, 2017 8:08 pm

Skuggan säger typ att man vill gå en annan väg och satsa mer på egna juniorer och svenska spelare...

Det jag hör är att man förlorat pengar denna säsong, vill spara in på 17/18 års trupp och sen satsa stort på 18/19 när Linus och Linus kommer hem.

Tror att det blir lättare att värva spets om man säger att "du kan få spela med Omark, eller Klasen om han passar dig bättre"...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Jonsey fre mar 17, 2017 8:15 pm

Tror nog vi kan räkna in Chris Abbott och Daniel Rahimi som ersättare till Melart

Jonsey

Antal inlägg : 19
Join date : 15-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tony Moore fre mar 17, 2017 8:23 pm

Neejj! Ingen Chris å definitivt ingen Rahimi i mitt LHF!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Mr Bister fre mar 17, 2017 8:46 pm

Jag misstänker i min pessimism att Porsberger är på gång, Gud förbjude

Mr Bister

Antal inlägg : 1393
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu fre mar 17, 2017 8:52 pm

Sportchefen #2 skrev:Känns som att Luleå frigjort 40 procent av spelarbudgeten med de här beskeden, om man räknar med att Kennedy = Hilding.
Mycket bra. Hoppas bara vi har budgeten intakt.
Återstår för Skuggan/Engman: släpp Mastomäki, se till att Harju hittar en ny klubb och ge Janne ett ledaruppdrag som funkar, varför inte backcoach bakom Bulan/Cam?
Rydahl är jag villig att ge en chans, faktiskt.
Sedan får vi se vad våran nya GM-duo går för när det gäller värvningar. Att Chris kommer in som andra/tredjecenter är nog ingen högoddsare i alla fall.

Riktigt bra skrivet och jag håller med om allt.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin fre mar 17, 2017 8:58 pm

Mr Bister skrev:Jag misstänker i min pessimism att Porsberger är på gång, Gud förbjude

Han har ju kontrakt med Leksand och de har ju inte ramlat ur än iaf.

Dustin

Antal inlägg : 6745
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders fre mar 17, 2017 9:34 pm

Zackrisson är ett hett byte. Nu år Brynäs där och hugger. Inte konstigt men ändå...

Brynäs på jakt efter stjärnduon http://www.aftonbladet.se/a/xodXV
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin fre mar 17, 2017 9:48 pm

Hedanders skrev:Zackrisson är ett hett byte. Nu år Brynäs där och hugger. Inte konstigt men ändå...

Brynäs på jakt efter stjärnduon http://www.aftonbladet.se/a/xodXV

Bengtzen framstår som en väldigt seriös och bra sportchef. Träffar ofta väldigt rätt på nyförvärv.

Dustin

Antal inlägg : 6745
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu fre mar 17, 2017 9:49 pm

Det vi ska ha i åtanke lite är att VI kommer ha svårt att locka till oss svenska spelare efter årets debacel, Ska vi få dyl lirare så är det tex Klasen & Omark sedan är det svårt misstänker Bulan har gett order om!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan lör mar 18, 2017 6:55 am

Daniel Rahimi håller hög SHL klass i 4-5 år till.

Oskar Sundqvist har jag feeling på att vi försöker att locka till oss.

Sen är det så klart intressant vad Chicago väljer att göra med Dennis Rasmussen efter säsongen.

Varför inte Tobias Viklund?

Vi kommer att ta in 2 nya backar. 5-6 forwards varav 2-3 centrar beroende på Mastomäki, 1 Mr Sniper och en ny power forward som kan producera samt en energi spelare/retsticka.

Trots tunga namn som vi tappat så känner jag optimism.

Har saknat en tjeck i laget. Vladimir Sobotka hade passat in i det nya jobbiga Luleå.
Men sen gör han ett starkt slutspel i KHL så det är väl bara att fortsätta drömma
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9227
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lulefan lör mar 18, 2017 7:45 am

Rahimis förstaval är nog Linköping eller något i närheten, vet att han har barn med en tjej härifrån.

Själv ser jag något sånt här för nästa säsong:

NY - Todd
Engsund - Jaros
Mikkelson - Själin
Janne

NY - NY - P.Emanuelsson
Harju - NY - Hedman
Junttila - Lundeström - E.Emanuelsson
Fabbe - Falk - Foppa
Rydahl

Anser dock att man med fördel kan bryta med Junttila, värvad som målskytt men mäktat med 3 mål, hälften av Fabbes målskörd och bara 1 mer än Lagacé.

En pulverback och 2-3 riktigt pulver framåt känns som att det behövs.

Tänk vad fint om det var såhär istället:


Omark - NY/Crosby - Harju
Klasen - NY/McDavid - P.Emanuelsson
Hedman - Lundeström - E.Emanuelsson
Fabbe - Falk - Foppa
Rydahl



En tanke slog mig just, Zetterberg börjar ju bli till åren, fortfarande grym iofs, men om några år kan det ju tänkas att han vill hem igen(vem vet) och han var väl bundis med Omark under senaste lockoutsäsongen? Om inte Timrå går upp kanske det finns chans locka till sig, med Omark i laget.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan lör mar 18, 2017 1:50 pm

Misstänker att Zetterberg slutar den dagen hans kontrakt går ut.

När jag sitter och tittar på Lulefans uppställning så måste jag ändå tycka att vi har en stark stomme.

Fabricius och Rydahl får göra upp om en plats.

Får man igång Harju och Junttila så kan det blir riktigt bra.
Harju var trots allt poängbäst i laget så finns det några % mer att få ut av han.

Men jag kanske inte är lika säker om Chris är rätt man om man ska värva in 2 centrar.
Men jag byter gärna ut Falk mot Chris

Falk inledde piggt men avslutade rätt svagt. Chris håller en jämn nivå från början till slut.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Rönken lör mar 18, 2017 1:53 pm

makkanmakkan skrev:Misstänker att Zetterberg slutar den dagen hans kontrakt går ut.

När jag sitter och tittar på Lulefans uppställning så måste jag ändå tycka att vi har en stark stomme.

Fabricius och Rydahl får göra upp om en plats.

Får man igång Harju och Junttila så kan det blir riktigt bra.
Harju var trots allt poängbäst i laget så finns det några % mer att få ut av han.

Men jag kanske inte är lika säker om Chris är rätt man om man ska värva in 2 centrar.
Men jag byter gärna ut Falk mot Chris


Falk inledde piggt men avslutade rätt svagt. Chris håller en jämn nivå från början till slut.

Beror lite på vad man söker för centrar ja. Chris som eventuell kapten samt ledare och kanske lite pappa åt säg Lundeström? Håller helt med om att Chris ska tillbaka så borde Falk ligga lite pyrt till, i min värld åtminstone.

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Mr Bister lör mar 18, 2017 2:10 pm

Man kan skicka Masto, då har man Chris som 3:e och Falk som 4:e center och sen värvar man 1 och 2:a center

Mr Bister

Antal inlägg : 1393
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Rönken lör mar 18, 2017 2:15 pm

Mr Bister skrev:Man kan skicka Masto, då har man Chris som 3:e och Falk som 4:e center och sen värvar man 1 och 2:a center

Tror man får vara nöjd om Luleå lyckas pricka in en bra center för topp 6. Alltså en riktig smällkaramell. Hur ofta ser man lag få in två riktigt bra centrar? Skulle nog hellre se en yngre förmåga i fjärdekedjan. Speciellt nu när både Forsberg och Fabricius sitter på kontrakt, med dessat två går det att skola in någon. Sedan en stabil trejde, Chris?

För topp 6 får vi väl se vad som finns ens på marknaden. Optimalt två nya supercentrar, så klart. Men vad som finns, och vad som är rimligt att mäkta med återstår att se. Slänga hela pengapåsen på centrar som floppar, nja. En riktigt bra center, sedan någon habil. Men vill nog se vad det blir för vingar också. Intressant överlag att se hur Luleå värvar.

Egna led, svenskt och "tryggt" verkar det luta mot. Ser hellre en tre år lång plan likt den Frölunda hade när Rönnberg kom in. Istället för att återigen satsa väldiga summor på ett lag som eventuellt kapsejar. Självklart ska man värva spets och ha en uttalad plan om långt slutspel. Men vet inte om det ska vara uttalad guld-mål som för någon säsong sedan. Nya sportchefer, nya tränare och all spets ska värvas in i det närmaste. Kan bli marigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av lhffan lör mar 18, 2017 3:06 pm


lhffan

Antal inlägg : 128
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tony Moore lör mar 18, 2017 3:46 pm

Vad tror ni om Chris korkade utvisningar/avstängningar (speciellt i slutet av betydelsefulla matcher), har han lärt sej, jag tillåter mej tvivla.. Kostar mer än det smakar.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Rönken lör mar 18, 2017 7:06 pm

Vem eller vilka tror ni kan tänkas följa med Bulan från Brynäs? Kilatröm har utgående kontrakt ser jag. Jonathan Pudas är norrifrån och utgående han med, men han kanske är klar för Skellefteå redan?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NilsOskar lör mar 18, 2017 7:35 pm

Pudas hade ju varit som klippt och skuren men han var väl klar för..., Växjö eller...?

Juuso Ikonen känns som ett kap...

NilsOskar

Antal inlägg : 435
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu lör mar 18, 2017 8:00 pm

NilsOskar skrev:Pudas hade ju varit som klippt och skuren men han var väl klar för..., Växjö eller...?

Juuso Ikonen känns som ett kap...
Skellefteå på han tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Number 69 lör mar 18, 2017 10:00 pm

Nästa säsong tror jag blir en budget-säsong för LHF, för att sedan satsar större de nästkommande två åren.

Med detta antagande blir det yngre utvecklingsbara spelar som tas in + någon ärrad veteran (typ Falk), dock med mer ledaregenskaper.

Jag förväntar mig inga "stora namn". Detta är fullt förståeligt om man antar det finns planer för en eller annan Linus att dyka upp säsongerna 18/19 och 19/20.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Niinimaa sön mar 19, 2017 7:59 am

Kommit till åren nu. Men håller säkert en bra nivå för de. Och skulle säkert passa bra in i lulea som 1 center.
Hoppas Luleå är det och hör sig för.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3181

Niinimaa

Antal inlägg : 226
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala sön mar 19, 2017 10:41 am

Number 69 skrev:Nästa säsong tror jag blir en budget-säsong för LHF, för att sedan satsar större de nästkommande två åren.

Med detta antagande blir det yngre utvecklingsbara spelar som tas in + någon ärrad veteran (typ Falk), dock med mer ledaregenskaper.

Jag förväntar mig inga "stora namn". Detta är fullt förståeligt om man antar det finns planer för en eller annan Linus att dyka upp säsongerna 18/19 och 19/20.

tror också på en mellansäsong, grejen är väl att vi troligtvis kommer att rasa längre neråt i tabellen, vågar Luleå chansa med juniorer och någon allsvensk spelare ? jag tror vi får kvala då om jag ska vara ärlig.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan sön mar 19, 2017 10:49 am

Ska vi verkligen ta dessa risker att satsa bara på juniorer och allsvenska spelare?

Om vi nu ska fylla på med 3 spelare på forward sidan så måste det satsas.

Linus eller Linus ska ersätta någon av spelarna där kontraktet går ut efter kommande säsong.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad sön mar 19, 2017 11:06 am

Frölunda har använt 15(!) juniorer, 5 st har gjort fler än 25 matcher. Ytterligare 3 har gjort 10 matcher.

Kan vi komma i närheten av det så skapar det löneutrymme för spets i en stark förstauppställning.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lulefan sön mar 19, 2017 11:35 am

Det vore rent idiotiskt att satsa på endast Allsvenska spelare och juniorer, okej att man eventuellt kör en mellansäsong, men man måste ändå satsa lite. Det är verkligen inte värt risken att få kvala, då kan det gå helt åt helvete. Att hamna i HA är en madröm, se bara på lag som ramlat ur, kan vara ruggigt svårt ta sig tillbaka, för att inte tala om de ekonomiska smällarna.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan sön mar 19, 2017 12:10 pm

Älskar tanken av att använda juniorer. Men Frölunda har en lite stabilare uppställning vilket gör att det är hållbart att köra så.

Vi ska ha in 3 bra namn men vi ska också ge chansen till juniorerna.

Gillar även tanken att locka till sig Allsvenska guldkorn. Men att det skulle vara aktuellt just nu finns inte
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders sön mar 19, 2017 2:30 pm

Enligt MrMadhawk är Lasch på ingång till FHC inför nästa säsong.

Kan vi inte sno honom?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12382
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet