Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

+83
Jonsey
Högljudd
amarule
Simon90
Davidoff
porson
PM
Myrman
jessen
tikka_t3
Pontaking
Lars158
makkanmakkan
Mr Bister
Number 69
LuleåWinston
Dentos
Wolfhunter
stormvägen
Mange
Antwon
lhffan
Monco
Rönken
Ferros
NallePhu
Tony Moore
Rikky
Urken
Niinimaa
Kagen
Ivanhoe
Dustin
icemask
Groggen79
Lillajag
kamelbullen
Puckad
Donten_
Tigerman
Sundance Kid
Sportchefen #2
Donowitz
hokkzorz
#96
Bamsefar
Hedanders
Redbear
FruktHamster
HarryHaffa
kokostrollet
pelle
Hellcop
NeedforX
Anthrax
Jonken
GustenA
Dilox
GLHF
Cambbott24
Kraftkung
rasbiologen
JuniorX
Sir Prozac
Kapten Haddock
MrScout
KaptenBlodskelett
tibet
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Patrik82
Pajala
Luleåfan
pingu
MrA
Kallepedal
farre
Micke80
Lulefan
ski3r
LulefanGBG
Qirren
Snikne Ville
87 posters

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros tor 09 mar 2017, 12:15

hokkzorz skrev:jo dom kostade bergis lika mycket.

Vem har skrivit att de kostade lika mycket? "Mer krut" brukar betyda mer pengar?

Måste vara roligt att kasta runt med massa bittra oneliners dagarna i ända.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 09 mar 2017, 12:20

Nej men du förutsätter att vi har pengar att kasta bort eller investera. Du har aldrig tänkt tanken att vi kanske ville ha Pettersson, men vi hade bara råd till Hillding. Dom som sitter på pengarna kan inte trolla. Vi har ingen trottoarkant att sälja.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 09 mar 2017, 12:22

Sen kan det ju ha varit så att Pettersson TOKvägrade att spela i luleå, vad vet vi om det? Istället kommer Osten klyschorna fram om hur han måste ha gjort ett dåligt jobb annars hade ju si eller så skrivit på.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros tor 09 mar 2017, 12:26

hokkzorz skrev:Nej men du förutsätter att vi har pengar att kasta bort eller investera. Du har aldrig tänkt tanken att vi kanske ville ha Pettersson, men vi hade bara råd till Hillding. Dom som sitter på pengarna kan inte trolla. Vi har ingen trottoarkant att sälja.

Jag har inte ens hört något om att Luleå var intresserade, vilket i så fall vore en stor miss enligt mig. Har svårt att tänka mig att Emil kostat skjortan, även om han säkert inte är gratis.

hokkzorz skrev:Sen kan det ju ha varit så att Pettersson TOKvägrade att spela i luleå, vad vet vi om det? Istället kommer Osten klyschorna fram om hur han måste ha gjort ett dåligt jobb annars hade ju si eller så skrivit på.

Vilka är klyschorna jag lagt fram? Jag har varit en av dem som alltid försvarat Osten genom åren. Men sånt har du, som vanligt, ingen koll på utan kommer med dina defensiva och korta utläggningar så fort lite kritik riktas åt något håll du inte gillar.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 09 mar 2017, 13:54

Jag är den förste att skriva under på att vi har gjort en fiaskosäsong i år, eller egentligen var delar av förra säsongen oxo ett fiasko, men man lyckades rädda ansiktet i slutet av säsongen men det var ändå ett bakslag sett till vad målsättningen var, guldväggar och allt. Vi har gjort ett undermåligt scoutingjobb, totalt misslyckande med våra spetsvärvningar.

MEN sättet som många här inne fortfarande skriver och läser man mellan raderna så är det tydligt vad dom tycker.

Jag sitter redan nu och väntar på första posten nästa säsong om vi börjar säsongen dåligt. Då kommer argumentationen komma som ett brev på posten "Bulan kan inte göra underverk, Det är ju Ostens fel som skrev fast alla kassa spelare förra säsongen".

Det finns en "Maffia" här på forumet som anser sig ha rätt att bestämma vad som är ok att tycka. Så fort nån går utanför ramarna så blir man "svartlistad", man får direkt 4 minus på sina poster och jag kan ge mig fan på att det är samma 4 personer som gett dom varje gång.

Jag är för konstruktiv kritik, men det finns några här som anser sig ha rätt i allt och det dom säger gäller för "dom vet". Jag har ändrat ställningstagande ett flertal ggr efter att ha blivit överbevisad medans samma individer bara fortsätter älta samma argumentation i andra poster. Det kan tystna för stunden men så fort en liten motgång för laget kommer så kommer negativiteten och dom gamla "sanningarna" fram.

Detta är min sista post här på forumet. Grattis ni har lyckats få bort en trogen supporter. bra jobbat.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor 09 mar 2017, 14:16

Jag tycker det största problemet är just alldeles för många användare läser in alldeles för mycket mellan raderna. Säger man en sak så blir det snabbt att man har sagt en massa annat också. Det är fritt att tolka hur man vill vad någon annan skriver, men innan man lägger ord i andras mun, eller tillskriver dem åsikter som överensstämmer med ens egna tolkningar så kan man ju fråga eller be skribenten förklara.

Nu svarar jag bara rent allmänt och inte specifikt på dig hokkzorz, vi alla inklusive jag själv, måste ju tolka vad andra skriver. Ibland är man lite för snabb att ta som sin egen tolkning och göra den till någon annans bestämda åsikt.

Exempel: Jag skriver:

'Ostens och Skuggans misslyckade spelarvärvningar och tränarteamets oförmåga att förmedla spelsystemet är de största bidragande orsakerna till att det går dåligt i år'

Någon svarar:

'Jahopp så du tycker att det är Skuggans fel att Osten skrev fast spelare X på Y antal år? Eller du tycker det är Skuggans fel att Spelare Z bränner femtioelva frilägen?'

Eller tillskrivs jag något helt annat som jag inte sagt. Nu tog jag bara mig som exempel, för att inte ta någon annan. Jag brukar sällan råka ut för den här behandlingen och när det väl händer brukar jag kunna behärska mig, (om än kanske inte alltid), men jag tror att detta skapar ett osunt debattforum. Det är en sak att tycka olika, men något helt annat när man anses tycka si bara för att man sagt att man tycker så.

Sedan tycker jag inte riktigt att det finns en åsiktsmaffia här inne. Snarare två i sådana fall, även om jag inte vill kalla dem direkt organiserade. Det är snarare ett par individer som brukar för grå sina åsikter väldigt starkt och ganska ofta. Inte sällan heller med väl underbyggda argument, men sedan spårar det snabbt ur när någon från andra 'lägret' lägger till massa åsikter eller misstolkar vad som faktiskt skrivits.

Allt det här är lätt hänt på ett forum, i synnerhet när frustrationen är stor som den lätt blir när man är samlad kring ett ämne som dagligen ligger alla varmt om hjärtat.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock tor 09 mar 2017, 15:35

Ferros skrev:
Lulefan skrev:Elias Pettersson kanske?
Kanske försvinner över pölen direkt till hösten iofs.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=266336

Han ska väl spela med sin bror, i Växjö?

Jag förstår fortfarande inte varför inte Osten la mer krut på att värva Emil Pettersson, tänk om vi haft honom istället för Hillding? Det är som natt och dag.

Emil hade suttit riktigt fint, men som vi vet så var de andra som andra som låg före i prion hos Osten. Sedan pengarna rullat in i högre grad och spelarbudget höjdes, så känns de som att värvningarna blev "sämre" och mindre genomtänkt. Visst har vi fått bra spelare också, men inte rätt.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor 09 mar 2017, 15:38

Kapten Haddock skrev:
Ferros skrev:
Lulefan skrev:Elias Pettersson kanske?
Kanske försvinner över pölen direkt till hösten iofs.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=266336

Han ska väl spela med sin bror, i Växjö?

Jag förstår fortfarande inte varför inte Osten la mer krut på att värva Emil Pettersson, tänk om vi haft honom istället för Hillding? Det är som natt och dag.

Emil hade suttit riktigt fint, men som vi vet så var de andra som andra som låg före i prion hos Osten. Sedan pengarna rullat in i högre grad och spelarbudget höjdes, så känns de som att värvningarna blev "sämre" och mindre genomtänkt. Visst har vi fått bra spelare också, men inte rätt.
Så är det nog i mångt och mycket.

En möjligt positiv grej med Skuggan som GM kan ju vara att han verkar gilla unga och utvecklingsbara spelare. Kanske är han mer benägen än Osten att värva sådana? Samtidigt är han nog rätt benägen att ge egna unga killar plats i A-laget, det har han ju redan som coach bevisat på ett bra sätt. Sedan är det såklart Bulans, (eller vem det nu blir), jobb att ta ut laget.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock tor 09 mar 2017, 15:47

LulefanGBG skrev:
Kapten Haddock skrev:
Ferros skrev:
Lulefan skrev:Elias Pettersson kanske?
Kanske försvinner över pölen direkt till hösten iofs.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=266336

Han ska väl spela med sin bror, i Växjö?

Jag förstår fortfarande inte varför inte Osten la mer krut på att värva Emil Pettersson, tänk om vi haft honom istället för Hillding? Det är som natt och dag.

Emil hade suttit riktigt fint, men som vi vet så var de andra som andra som låg före i prion hos Osten. Sedan pengarna rullat in i högre grad och spelarbudget höjdes, så känns de som att värvningarna blev "sämre" och mindre genomtänkt. Visst har vi fått bra spelare också, men inte rätt.
Så är det nog i mångt och mycket.

En möjligt positiv grej med Skuggan som GM kan ju vara att han verkar gilla unga och utvecklingsbara spelare. Kanske är han mer benägen än Osten att värva sådana? Samtidigt är han nog rätt benägen att ge egna unga killar plats i A-laget, det har han ju redan som coach bevisat på ett bra sätt. Sedan är det såklart Bulans, (eller vem det nu blir), jobb att ta ut laget.

Kan du nog ha rätt i? Vi får hoppas att de blir rätt blandning och att rätt spets är på menyn hos Skuggan och Engman.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros tor 09 mar 2017, 18:52

LulefanGBG skrev:Jag tycker det största problemet är just alldeles för många användare läser in alldeles för mycket mellan raderna. Säger man en sak så blir det snabbt att man har sagt en massa annat också. Det är fritt att tolka hur man vill vad någon annan skriver, men innan man lägger ord i andras mun, eller tillskriver dem åsikter som överensstämmer med ens egna tolkningar så kan man ju fråga eller be skribenten förklara.

Nu svarar jag bara rent allmänt och inte specifikt på dig hokkzorz, vi alla inklusive jag själv, måste ju tolka vad andra skriver. Ibland är man lite för snabb att ta som sin egen tolkning och göra den till någon annans bestämda åsikt.

Exempel: Jag skriver:  

'Ostens och Skuggans misslyckade spelarvärvningar och tränarteamets oförmåga att förmedla spelsystemet är de största bidragande orsakerna till att det går dåligt i år'

Någon svarar:

'Jahopp så du tycker att det är Skuggans fel att Osten skrev fast spelare X på Y antal år? Eller du tycker det är Skuggans fel att Spelare Z bränner femtioelva frilägen?'

Eller tillskrivs jag något helt annat som jag inte sagt. Nu tog jag bara mig som exempel, för att inte ta någon annan. Jag brukar sällan råka ut för den här behandlingen och när det väl händer brukar jag kunna behärska mig, (om än kanske inte alltid), men jag tror att detta skapar ett osunt debattforum. Det är en sak att tycka olika, men något helt annat när man anses tycka si bara för att man sagt att man tycker så.

Sedan tycker jag inte riktigt att det finns en åsiktsmaffia här inne. Snarare två i sådana fall, även om jag inte vill kalla dem direkt organiserade. Det är snarare ett par individer som brukar för grå sina åsikter väldigt starkt och ganska ofta. Inte sällan heller med väl underbyggda argument, men sedan spårar det snabbt ur när någon från andra 'lägret' lägger till massa åsikter eller misstolkar vad som faktiskt skrivits.

Allt det här är lätt hänt på ett forum, i synnerhet när frustrationen är stor som den lätt blir när man är samlad kring ett ämne som dagligen ligger alla varmt om hjärtat.


Ett stort +1 på det.

Jag har t ex knappt skrivit något negativt om Osten, snarare tvärtom så har jag försvarat honom i princip konstant från all kritik, jag har dock kritiserat honom 2-3 ggr. Dessa gånger har samma användare varit väldigt snabb på att jag är en del av alla som hatar Osten eller "att nu börjar det igen".

Sen skriver samma användare "Det finns en "Maffia" här på forumet som anser sig ha rätt att bestämma vad som är ok att tycka."

Det är så tragiskt att det nästan blir lustigt. Hela stolleriet om att man ska läsa mellan raderna är så korkat. Läs orden i mina inlägg, hitta inte på vad "jag kanske anser" eller "kanske tycker". Jag skriver det jag tycker, precis som jag antar att de flesta andra också gör. Skriver jag "Osten har gjort det här dåligt" så menar jag att Osten gjort just det dåligt, inte att Osten suger eller att jag hatar Osten, vilket jag absolut inte gör.

Minuspoäng får dessutom alla, jag får alltid minus när jag kritiserar vad två specifika användare säger, eller om jag bara inte håller med dem i deras resonemang, sällan med någon faktiskt respons från dem jag citerat. Det är inget att grina över, vem bryr sig?

Kapten Haddock skrev:
Ferros skrev:
Lulefan skrev:Elias Pettersson kanske?
Kanske försvinner över pölen direkt till hösten iofs.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=266336

Han ska väl spela med sin bror, i Växjö?

Jag förstår fortfarande inte varför inte Osten la mer krut på att värva Emil Pettersson, tänk om vi haft honom istället för Hillding? Det är som natt och dag.

Emil hade suttit riktigt fint, men som vi vet så var de andra som andra som låg före i prion hos Osten. Sedan pengarna rullat in i högre grad och spelarbudget höjdes, så känns de som att värvningarna blev "sämre" och mindre genomtänkt. Visst har vi fått bra spelare också, men inte rätt.

Fördelen med Emil är att man hade haft en ung och grymt lovande center, som garanterat kommer att vara en av SHLs bästa centrar om 2-3 år. Redan förra året i Modo var hans stundtals dominant. Sen vet vi som sagt inte vad Emil själv ville, men jag hade gärna offrat rätt mycket för att han skulle hamna hos oss, om jag varit sportchef.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan fre 10 mar 2017, 23:29

Angående allsvenska fynd.

Om Juntilla lämnar, så vore det inte dumt att ersätta honom med ett billigare alternativ.

Jesper Frödén
Vilken spännande kille.

Han spelar i SHL nästa säsong.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin lör 11 mar 2017, 22:11

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9395

Vad hände med Joey Crabb? Gjorde ett bra slutspel i Frölunda ifjol men inte spelat något i år.  En spelare jag kunnat se för en billig peng i tredje- fjärdeformationen. Tuff, jobbig att möta och höjer sig i viktiga matcher.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders lör 11 mar 2017, 22:42

Määk skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9395

Vad hände med Joey Crabb? Gjorde ett bra slutspel i Frölunda ifjol men inte spelat något i år.  En spelare jag kunnat se för en billig peng i tredje- fjärdeformationen. Tuff, jobbig att möta och höjer sig i viktiga matcher.

Sa väl att han tänkte lägga av efter SM-Guldet?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin sön 12 mar 2017, 00:33

Dick Axelsson-Lucas Wallmark(A)-Bryan Lerg
Petter Emanuelsson(A)-Niklas Olausson-Anton Hedman
Einar Emanuelsson-Chris Abbott(C)-Johan Harju
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström

Christian Jaros-Pontus Själin
Brendan Mikkelsson-Daine Todd
Oscar Engsund- Linus Nässen
Jan Sandström

Drömmer redan om nästa år. Wallmark får vi nog inte hem men vill gärna ha en likvärdig center som han. Lerg vore spännande, ifall Rögle trillar ur, och Dick Axelsson bör man locka med kompis Klasen till 18/19.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pontaking sön 12 mar 2017, 01:24

Snälla nämn inte ens Dick. Har vi inte haft nog med lata divor i föreningen? Räcker det inte med vår lagkapten?

Pontaking

Antal inlägg : 1154
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 sön 12 mar 2017, 06:16

Jag vet inte hur mycke plats vi har att ta in några allsvenska värvningar till nästa år om inte några av de kontrakt vi har bryts. Är lite tomt om utrymme.

En lite orealistisk förwardsuppställning men som ändå har en gnutta hopp i sig skulle för mig vara:

Petter-Harju-Omark
Hedman-Olausson-Klasén
Isak-Falk-Einar
Fabbe-Lagace/Masto/Ny-Foppa
Toolanen och junior som extra

Brytna kontrakt med Junttila och Rydahl.
Rent lönemässigt tänker jag så här:
Kennedy-Omark
Mouillierat-Klasén
Junttila-Olausson
Rydahl-junior.
Lite dyrare lönekostnad så klart men ändå inte sjukligt mycket dyrare.

Backsidan:
Todd-Grahn
Mikkelson.Jaros
Engsund-Själin
Sandström-Nässén
Johansson
Byra ut:
Melart-Grahn
Schira-Johansson
Lönekostnaderna för backsidan klart lägre som kompensation för dyrare forwardsuppsättning. Eventuellt förlänga med Melart om man får indikationer på att Jaros drar över pölen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz sön 12 mar 2017, 12:27

Varför nämner du ens Linus x 2 när dem tydligt deklarerat att de inte är intresserade för ens tidigast 18/19. De sitter ju även på kontrakt.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin sön 12 mar 2017, 12:39

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4407

Mario Kempe är en annan spelare jag gärna skulle se i Luleå. Men han har gått så pass bra i KHL så lär nog bli kvar utomlands.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros sön 12 mar 2017, 14:39

Määk skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4407

Mario Kempe är en annan spelare jag gärna skulle se i Luleå. Men han har gått så pass bra i KHL så lär nog bli kvar utomlands.

Frågan är om vi vill ha in fler humörsspelare i laget? Mario är ju en typisk spelare som glänser i medvind och hänger med huvudet i motvind.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala sön 12 mar 2017, 14:42

bearjew skrev:Varför nämner du ens Linus x 2 när dem tydligt deklarerat att de inte är intresserade för ens tidigast 18/19. De sitter ju även på kontrakt.

Desperationen börjar sätta in lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 12 mar 2017, 14:42

Ferros skrev:
Määk skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4407

Mario Kempe är en annan spelare jag gärna skulle se i Luleå. Men han har gått så pass bra i KHL så lär nog bli kvar utomlands.

Frågan är om vi vill ha in fler humörsspelare i laget? Mario är ju en typisk spelare som glänser i medvind och hänger med huvudet i motvind.
Heller hitta 5st Abbott:s som vet vad som gäller på isen och kan gå i bräschen då det går emot!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av tikka_t3 mån 13 mar 2017, 01:27

Nåt sånt här skulle jag vilja se Luleå nästa säsong.

Oskar Sundqvist-Lukas Wallmark-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Niklas Olausson-NY
Johan Harju-Chris Abbott-Anton Hedman
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström-Anton Toolanen

Daine Todd-Brendan Mikkelson
Christian Jaros-NY
Pontus Själin- Engsund
Viktor Grahn-Janne Sandström
Linus Nässen

Lassinantti
Gustavsson


C:Abbott A:Mikkelson A:Sandström A:Olausson



Om Jaros sticker över pölen så måste vi värva en ersättare åt han.
Bryt kontrakten med junttila och rydahl och plocka in juniorer under säsongen istället.

tikka_t3

Antal inlägg : 6
Join date : 14-08-09

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hellcop mån 13 mar 2017, 11:50

tikka_t3 skrev:Nåt sånt här skulle jag vilja se Luleå nästa säsong.

Oskar Sundqvist-Lukas Wallmark-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Niklas Olausson-NY
Johan Harju-Chris Abbott-Anton Hedman
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström-Anton Toolanen

Daine Todd-Brendan Mikkelson
Christian Jaros-NY
Pontus Själin- Engsund
Viktor Grahn-Janne Sandström
Linus Nässen

Lassinantti
Gustavsson

Det här är ju på pappret ett jättebra trupp, kan jag tycka. Wallmark kan vi nog räkna bort då jag tror han stannar kvar over there. Istället för Wallmark kanske man skulle lita på Bulan/Rönken och hitta ett guldkorn i allsvenskan, vem fan var värvningsasvarig under Rönkens tid egentligen? Vilka spelare klubben fann på den tiden!

Sen vill jag ha kvar Melart också.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hellcop mån 13 mar 2017, 11:53

Saha skrev:Snälla nämn inte ens Dick. Har vi inte haft nog med lata divor i föreningen? Räcker det inte med vår lagkapten?

Ptja, så lät det när Klasen presenterades också, Rönken fick fart på karln och han tog föreningen till sitt hjärta. Jag kan absolut se Dick i björnskruden nästa säsong. Han verkar vara en skön snubbe och jag tror han, likt Klasen, kan göra stad och lag till sitt.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask mån 13 mar 2017, 12:25

tikka_t3 skrev:Nåt sånt här skulle jag vilja se Luleå nästa säsong.

Oskar Sundqvist-Lukas Wallmark-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Niklas Olausson-NY
Johan Harju-Chris Abbott-Anton Hedman
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström-Anton Toolanen

Daine Todd-Brendan Mikkelson
Christian Jaros-NY
Pontus Själin- Engsund
Viktor Grahn-Janne Sandström
Linus Nässen

Lassinantti
Gustavsson


C:Abbott A:Mikkelson A:Sandström A:Olausson



Om Jaros sticker över pölen så måste vi värva en ersättare åt han.
Bryt kontrakten med junttila och rydahl och plocka in juniorer under säsongen istället.
Olauson, Abbot, Fabbe och Janne är föredettingar nej tack
Walle kommer inte tillbaka på decenier !

Varför så snar att döma Junttila och Ryhdal som har framtiden för sig? Skador och ett lag utan system har sabbat detta år för dessa !
Och plocka in junisar istället för dem, ehh icke hållbart !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 13 mar 2017, 12:42

icemask skrev:
tikka_t3 skrev:Nåt sånt här skulle jag vilja se Luleå nästa säsong.

Oskar Sundqvist-Lukas Wallmark-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Niklas Olausson-NY
Johan Harju-Chris Abbott-Anton Hedman
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström-Anton Toolanen

Daine Todd-Brendan Mikkelson
Christian Jaros-NY
Pontus Själin- Engsund
Viktor Grahn-Janne Sandström
Linus Nässen

Lassinantti
Gustavsson


C:Abbott A:Mikkelson A:Sandström A:Olausson



Om Jaros sticker över pölen så måste vi värva en ersättare åt han.
Bryt kontrakten med junttila och rydahl och plocka in juniorer under säsongen istället.
Olauson, Abbot, Fabbe och Janne är föredettingar nej tack
Walle kommer inte tillbaka på decenier !

Varför så snar att döma Junttila och Ryhdal som har framtiden för sig? Skador och ett lag utan system har sabbat detta år för dessa !
Och plocka in junisar istället för dem, ehh icke hållbart !

Håller med till viss del, Junttila skulle kunna prestera med Bulan-hockey, han har kunnandet, ge han bara rätt omgivning o förutsättningar. Rydahl känns mer tveksam, för vad det verkar så är det fysiska spelet på väg ut från SHL och då är väl frågan vad han kan bidra med.
Abbott på ett korttidskontrakt vore guld i mina ögon, en spelare som kan driva på, som är motiverad och kan motivera andra, en värvning som talar om att nu skall vi åter bli ett krångligt lag att möta o inte den slagpåse som ber om ursäkt för att vi finns till som det utvecklats till.En Kapten helt enkelt. Man ska inte underskatta betydelsen av symbolhandlingar.
Sen i den bästa av världar kan han slussas in i organisationen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask mån 13 mar 2017, 13:07

Bamsefar skrev:
icemask skrev:
tikka_t3 skrev:Nåt sånt här skulle jag vilja se Luleå nästa säsong.

Oskar Sundqvist-Lukas Wallmark-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Niklas Olausson-NY
Johan Harju-Chris Abbott-Anton Hedman
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström-Anton Toolanen

Daine Todd-Brendan Mikkelson
Christian Jaros-NY
Pontus Själin- Engsund
Viktor Grahn-Janne Sandström
Linus Nässen

Lassinantti
Gustavsson


C:Abbott A:Mikkelson A:Sandström A:Olausson



Om Jaros sticker över pölen så måste vi värva en ersättare åt han.
Bryt kontrakten med junttila och rydahl och plocka in juniorer under säsongen istället.
Olauson, Abbot, Fabbe och Janne är föredettingar nej tack
Walle kommer inte tillbaka på decenier !

Varför så snar att döma Junttila och Ryhdal som har framtiden för sig? Skador och ett lag utan system har sabbat detta år för dessa !
Och plocka in junisar istället för dem, ehh icke hållbart !

Håller med till viss del, Junttila skulle kunna prestera med Bulan-hockey, han har kunnandet, ge han bara rätt omgivning o förutsättningar. Rydahl känns mer tveksam, för vad det verkar så är det fysiska spelet på väg ut från SHL och då är väl frågan vad han kan bidra med.
Abbott på ett korttidskontrakt vore guld i mina ögon, en spelare som kan driva på, som är motiverad och kan motivera andra, en värvning som talar om att nu skall vi åter bli ett krångligt lag att möta o inte den slagpåse som ber om ursäkt för att vi finns till som det utvecklats till.En Kapten helt enkelt. Man ska inte underskatta betydelsen av symbolhandlingar.
Sen i den bästa av världar kan han slussas in i organisationen.
Chris och Cam in i organisationen köper jag alla dagar i veckan !!!
Tror att vi skulle kunna pricka in transatlanter och juniorer med större träffsäkerhet om de fick kolla och snacka med dem vid intresse från LHF, kravbild, träningsmängd mm så det inte kommer som en överraskning och man tror att man kommer hit och lallar, utan kommer hit om man vill utvecklas och bli bättre !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad mån 13 mar 2017, 13:10

Jag saknar en kapten som säger:
"It's simply not acceptable!" om vårt agerande på plan i en intervju.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock mån 13 mar 2017, 14:20

icemask skrev:
tikka_t3 skrev:Nåt sånt här skulle jag vilja se Luleå nästa säsong.

Oskar Sundqvist-Lukas Wallmark-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Niklas Olausson-NY
Johan Harju-Chris Abbott-Anton Hedman
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström-Anton Toolanen

Daine Todd-Brendan Mikkelson
Christian Jaros-NY
Pontus Själin- Engsund
Viktor Grahn-Janne Sandström
Linus Nässen

Lassinantti
Gustavsson


C:Abbott A:Mikkelson A:Sandström A:Olausson



Om Jaros sticker över pölen så måste vi värva en ersättare åt han.
Bryt kontrakten med junttila och rydahl och plocka in juniorer under säsongen istället.
Olauson, Abbot, Fabbe och Janne är föredettingar nej tack
Walle kommer inte tillbaka på decenier !

Varför så snar att döma Junttila och Ryhdal som har framtiden för sig? Skador och ett lag utan system har sabbat detta år för dessa !
Och plocka in junisar istället för dem, ehh icke hållbart !

Nog fårstår jag din tanke Icemask, du kan ju hockey, men i fallet Rydahl så tycker jag han inte faller in i vårt lag någonstans och jag har varit väldigt emot honom sedan dag 1, när jag tycker vi kan hitta bättre alternativ i våra egna led.
De har ju löst sig själv genom hans skador och både Einar och Isak har fått visat vad dom kan. Nu är ju Rydahl mer fysisk, men jag tycker de har klart mer krut än Gustav och dom har ännu mer tiden framför sig.

Angående Juntti, så tycker jag att de är lite för mycket Rajalaskalle och han tar inte riktigt de initiatiav fysiskt som jag hoppats på. Jag har sett skills i grabben och tror inte att han ska vara rent fysisk, men han ser för rädd ut och vågar lite för lite för att jag ska hålla honom om ryggen. Han är bra mycket mer rutinerad än Masto, men där är skillnaden jättestor! Man kan aldrig skylla på storleken mellan dessa, för på planen måste man ju alltid hävda sig fysiskt oavsett om man är Smurf eller Jätte. De har med skallen att göra och då är han inte riktigt Luleå Hockeymässig enligt mig.

Jag kan ha jättefel angående Juntti och jag vet att han har skills, men oavsett vilka skador man haft så  måste man visa att man vill. De är som om Harjus skalle har smitta av sig i honom. De är lite för lite tävling för att vara Luleå Hockeyspelare. Visst är de fler skallar än Junttis som ska rulla när jag nämner de, men nämner man Sandström och Fabbe i samma mening, så är han långt efter Psykiskt!

Jaja Icemask, vi vill alla väl med vårt lag och jag pressenterar bara mitt tänk, så hoppas på de bästa till vår nästa säsong!!!

För övrigt så kan jag väl hålla med om att Sandström börjar bli långsam, men han är ruggig på många saker fortfarande. Där är bl.a täckande av skott! De är inte tur eller att han råkar stå just där skotten kommer, de är just inställning!. Han ser hela planen och kan avgöra när pucken ska dumpas ut eller skickas med en stenhård passning  till en forward som råkar åka rätt och ha fart och tagit sig fri i mittzon med fart. De gjorde han senast till Harju som knappt träffade kortsidan när han var fri och motståndarback bakom sig!

Fabbe har varit både bu och bä i flera säsonger, men tycker han gått framåt i offensiven ju äldre han har blivit. Nu tycker jag faktiskt inte Fabbe har levererat Fabbrhockey på länge trots att han har bästa fystesterna och vilja av stål. Han är ju inte grabben man tar av banan för att han är lat, utan för att han levererar gör lite. Fabbe har nog lite att fundera över, för han är inte lika bra som han var för ett tag sedqn, för 5 år sedan och sedan han var Indian och fick spela i landslaget.

Slutligen så nämner jag Olausson, så är de är en kille jag avgudar när de gäller spelförståelse och hockeyskalle!!! Kanske för att jag sett honom mycket och har närmast kontakt med honom, men hoppas vara så objektiv som möjligt!
De negativa jag har att trycka på om Olle är dom som d3 flesta andra vet om och pratar om och de är ju givetvis hans ryggproblem och hans skridskoåkning. Mer tar jag inte upp, för de vet ju alla! Skridskoåkningen beror tyvärr mycket på hans problem och d3 finns få som hoppas lika mycket som jag att han får till dessa problem!
De sista angående Olle, för att inte försöka favorisera honom är att jag vet att han skulle höja bl.a vårt PP med många % detta år och åven offensiven i övrigt. En Olle skadefri höjer alla ES-lag idag oavsett vilka importer vi har chans att få ekonomiskt sett! De var inge kul att ha Olle som hockeykOmpis på läktaren flera omgångar in på SHL, trots att han sprang ner till LHF-FANS i pausen och var positiv för framtiden!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 13 mar 2017, 15:44

bearjew skrev:Varför nämner du ens Linus x 2 när dem tydligt deklarerat att de inte är intresserade för ens tidigast 18/19. De sitter ju även på kontrakt.

Som jag skrev, en "LITE OREALISTISK"...

Tanken var mer att visa på att man kan få en hyffsat slagkraftig trupp om rätt spelare dyker upp, trots att vi har många på kontrakt som kansek inte ska spela i en 1-2 kedja.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask mån 13 mar 2017, 16:11

Kapten Haddock skrev:
icemask skrev:
tikka_t3 skrev:Nåt sånt här skulle jag vilja se Luleå nästa säsong.

Oskar Sundqvist-Lukas Wallmark-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Niklas Olausson-NY
Johan Harju-Chris Abbott-Anton Hedman
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström-Anton Toolanen

Daine Todd-Brendan Mikkelson
Christian Jaros-NY
Pontus Själin- Engsund
Viktor Grahn-Janne Sandström
Linus Nässen

Lassinantti
Gustavsson


C:Abbott A:Mikkelson A:Sandström A:Olausson



Om Jaros sticker över pölen så måste vi värva en ersättare åt han.
Bryt kontrakten med junttila och rydahl och plocka in juniorer under säsongen istället.
Olauson, Abbot, Fabbe och Janne är föredettingar nej tack
Walle kommer inte tillbaka på decenier !

Varför så snar att döma Junttila och Ryhdal som har framtiden för sig? Skador och ett lag utan system har sabbat detta år för dessa !
Och plocka in junisar istället för dem, ehh icke hållbart !

Nog fårstår jag din tanke Icemask, du kan ju hockey, men i fallet Rydahl så tycker jag han inte faller in i vårt lag någonstans och jag har varit väldigt emot honom sedan dag 1, när jag tycker vi kan hitta bättre alternativ i våra egna led.
De har ju löst sig själv genom hans skador och både Einar och Isak har fått visat vad dom kan. Nu är ju Rydahl mer fysisk, men jag tycker de har klart mer krut än Gustav och dom har ännu mer tiden framför sig.

Angående Juntti, så tycker jag att de är lite för mycket Rajalaskalle och han tar inte riktigt de initiatiav fysiskt som jag hoppats på. Jag har sett skills i grabben och tror inte att han ska vara rent fysisk, men han ser för rädd ut och vågar lite för lite för att jag ska hålla honom om ryggen. Han är bra mycket mer rutinerad än Masto, men där är skillnaden jättestor! Man kan aldrig skylla på storleken mellan dessa, för på planen måste man ju alltid hävda sig fysiskt oavsett om man är Smurf eller Jätte. De har med skallen att göra och då är han inte riktigt Luleå Hockeymässig enligt mig.

Jag kan ha jättefel angående Juntti och jag vet att han har skills, men oavsett vilka skador man haft så  måste man visa att man vill. De är som om Harjus skalle har smitta av sig i honom. De är lite för lite tävling för att vara Luleå Hockeyspelare. Visst är de fler skallar än Junttis som ska rulla när jag nämner de, men nämner man Sandström och Fabbe i samma mening, så är han långt efter Psykiskt!

Jaja Icemask, vi vill alla väl med vårt lag och jag pressenterar bara mitt tänk, så hoppas på de bästa till vår nästa säsong!!!

För övrigt så kan jag väl hålla med om att Sandström börjar bli långsam, men han är ruggig på många saker fortfarande. Där är bl.a täckande av skott! De är inte tur eller att han råkar stå just där skotten kommer, de är just inställning!. Han ser hela planen och kan avgöra när pucken ska dumpas ut eller skickas med en stenhård passning  till en forward som råkar åka rätt och ha fart och tagit sig fri i mittzon med fart. De gjorde han senast till Harju som knappt träffade kortsidan när han var fri och motståndarback bakom sig!

Fabbe har varit både bu och bä i flera säsonger, men tycker han gått framåt i offensiven ju äldre han har blivit. Nu tycker jag faktiskt inte Fabbe har levererat Fabbrhockey på länge trots att han har bästa fystesterna och vilja av stål. Han är ju inte grabben man tar av banan för att han är lat, utan för att han levererar gör lite. Fabbe har nog lite att fundera över, för han är inte lika bra som han var för ett tag sedqn, för 5 år sedan och sedan han var Indian och fick spela i landslaget.

Slutligen så nämner jag Olausson, så är de är en kille jag avgudar när de gäller spelförståelse och hockeyskalle!!! Kanske för att jag sett honom mycket och har närmast kontakt med honom, men hoppas vara så objektiv som möjligt!
De negativa jag har att trycka på om Olle är dom som d3 flesta andra vet om och pratar om och de är ju givetvis hans ryggproblem och hans skridskoåkning. Mer tar jag inte upp, för de vet ju alla! Skridskoåkningen beror tyvärr mycket på hans problem och d3 finns få som hoppas lika mycket som jag att han får till dessa problem!
De sista angående Olle, för att inte försöka favorisera honom är att jag vet att han skulle höja bl.a vårt PP med många % detta år och åven offensiven i övrigt. En Olle skadefri höjer alla ES-lag idag oavsett vilka importer vi har chans att få ekonomiskt sett! De var inge kul att ha Olle som hockeykOmpis på läktaren flera omgångar in på SHL, trots att han sprang ner till LHF-FANS i pausen och var positiv för framtiden!
Håller med om att Julle kunde visa mer, men systemet kanske inte tillåter det ?
Skuggans system kanske gör en Kerman av honom, rätt man men fel uppgift ?
Har sett honom i Kärpät och där visade han verkligen hur han utnyttjar farten och skottet, kan vara förstaårs syndrom, dvs anpassning till en tajtare och snabbare liga + skadorna gör sitt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu mån 13 mar 2017, 17:26

icemask skrev:
tikka_t3 skrev:Nåt sånt här skulle jag vilja se Luleå nästa säsong.

Oskar Sundqvist-Lukas Wallmark-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Niklas Olausson-NY
Johan Harju-Chris Abbott-Anton Hedman
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström-Anton Toolanen

Daine Todd-Brendan Mikkelson
Christian Jaros-NY
Pontus Själin- Engsund
Viktor Grahn-Janne Sandström
Linus Nässen

Lassinantti
Gustavsson


C:Abbott A:Mikkelson A:Sandström A:Olausson



Om Jaros sticker över pölen så måste vi värva en ersättare åt han.
Bryt kontrakten med junttila och rydahl och plocka in juniorer under säsongen istället.
Olauson, Abbot, Fabbe och Janne är föredettingar nej tack
Walle kommer inte tillbaka på decenier !

Varför så snar att döma Junttila och Ryhdal som har framtiden för sig? Skador och ett lag utan system har sabbat detta år för dessa !
Och plocka in junisar istället för dem, ehh icke hållbart !


Håller helt med dig gällande Ola och Janne! Förstår inte hur någon kan vilja värva en seeg Ola med trasig rygg som börjar bli till åren. Jannes förlängning är i mitt tycke rent ut sagt pinsam. Hur ska Janne hänga med i Bulan hockeyn när han blir ytterligare ett år äldre?
Tänk vad sjukt tråkigt om Skuggan och co ger Bulan ett lag med Janne, Ola och Harju och sedan förväntar oss en modern snabb hockey som ska konkurrera i toppen av SHL! I det fallet ställer jag mitt hopp till att Bulan vågar bänka spelare som inte hänger med. Nästa säsong kan mycket väl bli ännu en säsong med en laguppställning som inte är anpassad för toppskiktet av ligan som vi har budget för.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lulefan mån 13 mar 2017, 17:47

pingu skrev:
icemask skrev:
tikka_t3 skrev:Nåt sånt här skulle jag vilja se Luleå nästa säsong.

Oskar Sundqvist-Lukas Wallmark-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Niklas Olausson-NY
Johan Harju-Chris Abbott-Anton Hedman
Karl Fabricius-Andreas Falk-Johan Forsberg
Isac Lundeström-Anton Toolanen

Daine Todd-Brendan Mikkelson
Christian Jaros-NY
Pontus Själin- Engsund
Viktor Grahn-Janne Sandström
Linus Nässen

Lassinantti
Gustavsson


C:Abbott A:Mikkelson A:Sandström A:Olausson



Om Jaros sticker över pölen så måste vi värva en ersättare åt han.
Bryt kontrakten med junttila och rydahl och plocka in juniorer under säsongen istället.
Olauson, Abbot, Fabbe och Janne är föredettingar nej tack
Walle kommer inte tillbaka på decenier !

Varför så snar att döma Junttila och Ryhdal som har framtiden för sig? Skador och ett lag utan system har sabbat detta år för dessa !
Och plocka in junisar istället för dem, ehh icke hållbart !


Håller helt med dig gällande Ola och Janne! Förstår inte hur någon kan vilja värva en seeg Ola med trasig rygg som börjar bli till åren. Jannes förlängning är i mitt tycke rent ut sagt pinsam. Hur ska Janne hänga med i Bulan hockeyn när han blir ytterligare ett år äldre?
Tänk vad sjukt tråkigt om Skuggan och co ger Bulan ett lag med Janne, Ola och Harju och sedan förväntar oss en modern snabb hockey som ska konkurrera i toppen av SHL!  I det fallet ställer jag mitt hopp till att Bulan vågar bänka spelare som inte hänger med. Nästa säsong kan mycket väl bli ännu en säsong med en laguppställning som inte är anpassad för toppskiktet av ligan som vi har budget för.

Jag tror det vore fel att ställa in sig på topplacering nästa säsong med tanke på den säsong vi haft och de spelare vi har på kontrakt. Om vi inte bryter flertalet kontrakt och gör sjuka värvningar får man nog ställa in sig på en mittenplacering, vilket sett till de spelare vi har på kontrakt + några lyckade spetsvärvningar känns rimligt

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin mån 13 mar 2017, 21:37

Leta go silly. Nu glömmer vi den här skiten och hoppas på en bra sommar.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 13 mar 2017, 21:40

hrmm, ja, då fick man en bekräftelse på att Petter Nilsson slutar, enligt egna ord, envisa rykten gör gällande att en viss tvilling ställer sig bredvid HC nästa säsong. Den som lever får se.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros mån 13 mar 2017, 22:03

På något sätt så avslutades säsongen 16/17 på ett sätt som borde göra att hela föreningen vill visa SHL vart skåpet ska stå. Tycker det finns massa energi att hämta på det som hände idag.

Det blir ett perfekt upplägg med Luleå Hockey mot SHL, och resten av Hockeysverige.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken mån 13 mar 2017, 22:04

Lite OT, men det kan bli tungt kommande år. För inte tror jag att vi gör något bra resultat.

Blir spelarbudgeten oberörd? Oavsett så måste värvningarna sitta som handen i handsken.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av GustenA mån 13 mar 2017, 22:42

Spelarbudgeten verkar ju inte vara speciellt avgörande. Handlar snarare om vilka spelare som vill spela för oss.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask mån 13 mar 2017, 22:48

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lasu-nilsson-forklarar-sitt-utbrott-i-c-more/
PNL erbjuden 3 år men kliver av hockeyn helt, tycker SHL inte har rätt fokus
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sir Prozac mån 13 mar 2017, 22:56

icemask skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lasu-nilsson-forklarar-sitt-utbrott-i-c-more/
PNL erbjuden 3 år men kliver av hockeyn helt, tycker SHL inte har rätt fokus

Spännande silly. Bulan kommer men vem blir hans vapendragare? Gör Cam comeback i Luleå? Tror det skulle kunna bli succé!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 mån 13 mar 2017, 23:00

Bye bye Laggen. Fick besked i januari enligt intervju i NSD.
En hedersman på alla sätt, har bara respekt till honom. Men det blir nog bra så här.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 13 mar 2017, 23:02

Sir Prozac skrev:
icemask skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lasu-nilsson-forklarar-sitt-utbrott-i-c-more/
PNL erbjuden 3 år men kliver av hockeyn helt, tycker SHL inte har rätt fokus

Spännande silly. Bulan kommer men vem blir hans vapendragare? Gör Cam comeback i Luleå? Tror det skulle kunna bli succé!
Finns rykten som pekar på det hållet JA att Cam återvänder till Luleå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 13 mar 2017, 23:04

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av jessen mån 13 mar 2017, 23:06

Min kontakt säger att Linus Klasen kommer spela i Luleå Hockeys färger kommande säsong, mönsterbrytare har vi verkligen saknat denna säsong!

jessen

Antal inlägg : 11
Join date : 13-12-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Myrman mån 13 mar 2017, 23:07

Petter Lasu-Nilsson stiger bara mer och mer i min aktning!
En jävla hjälte, det är vad han är!
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 13 mar 2017, 23:10

jessen skrev:Min kontakt säger att Linus Klasen kommer spela i Luleå Hockeys färger kommande säsong, mönsterbrytare har vi verkligen saknat denna säsong!

Han bryter kontraktet med Lugano alltså ?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 13 mar 2017, 23:10

jessen skrev:Min kontakt säger att Linus Klasen kommer spela i Luleå Hockeys färger kommande säsong, mönsterbrytare har vi verkligen saknat denna säsong!
Stämmer nu detta så fattar jag mer varför Osten vart till Lugano så jäkla många ggr innan han valde dra sig tebax, Som jag fattat det så flög han till Malmö med avsikt CPH mot Zurich och sedan Lugano allt för att förvilla folk men bara vänta se om det är sanning det du säger!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 13 mar 2017, 23:11

Bamsefar skrev:
jessen skrev:Min kontakt säger att Linus Klasen kommer spela i Luleå Hockeys färger kommande säsong, mönsterbrytare har vi verkligen saknat denna säsong!

Han bryter kontraktet med Lugano alltså ?
Finns förmodligen ngn out klausul som kan aktiveras även på options åren, Dvs nu om ryktet är sant!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av pingu mån 13 mar 2017, 23:20

jessen skrev:Min kontakt säger att Linus Klasen kommer spela i Luleå Hockeys färger kommande säsong, mönsterbrytare har vi verkligen saknat denna säsong!

Hur troligt är det? Låter mer som ett önsketänkande från någon.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av jessen mån 13 mar 2017, 23:20

NallePhu skrev:
jessen skrev:Min kontakt säger att Linus Klasen kommer spela i Luleå Hockeys färger kommande säsong, mönsterbrytare har vi verkligen saknat denna säsong!
Stämmer nu detta så fattar jag mer varför Osten vart till Lugano så jäkla många ggr innan han valde dra sig tebax, Som jag fattat det så flög han till Malmö med avsikt CPH mot Zurich och sedan Lugano allt för att förvilla folk men bara vänta se om det är sanning det du säger!
kan mycket väl stämma, och para ihop han med P.Emanuelsson och Hedman så har vi våran första femma

jessen

Antal inlägg : 11
Join date : 13-12-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet