Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

+83
Jonsey
Högljudd
amarule
Simon90
Davidoff
porson
PM
Myrman
jessen
tikka_t3
Pontaking
Lars158
makkanmakkan
Mr Bister
Number 69
LuleåWinston
Dentos
Wolfhunter
stormvägen
Mange
Antwon
lhffan
Monco
Rönken
Ferros
NallePhu
Tony Moore
Rikky
Urken
Niinimaa
Kagen
Ivanhoe
Dustin
icemask
Groggen79
Lillajag
kamelbullen
Puckad
Donten_
Tigerman
Sundance Kid
Sportchefen #2
Donowitz
hokkzorz
#96
Bamsefar
Hedanders
Redbear
FruktHamster
HarryHaffa
kokostrollet
pelle
Hellcop
NeedforX
Anthrax
Jonken
GustenA
Dilox
GLHF
Cambbott24
Kraftkung
rasbiologen
JuniorX
Sir Prozac
Kapten Haddock
MrScout
KaptenBlodskelett
tibet
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Patrik82
Pajala
Luleåfan
pingu
MrA
Kallepedal
farre
Micke80
Lulefan
ski3r
LulefanGBG
Qirren
Snikne Ville
87 posters

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad tor 19 jan 2017, 20:43

Med tanke på ryktena om Bulan, hur långt sträcker sig Skuggans kontrakt?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11089
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu tor 19 jan 2017, 20:49

Puckad skrev:Med tanke på ryktena om Bulan, hur långt sträcker sig Skuggans kontrakt?
Luleå har säkerligen brutit avtalet med Skuggan för att få in Bulan inget mer med det!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar tor 19 jan 2017, 20:56

NallePhu skrev:
Puckad skrev:Med tanke på ryktena om Bulan, hur långt sträcker sig Skuggans kontrakt?
Luleå har säkerligen brutit avtalet med Skuggan för att få in Bulan inget mer med det!

sjuk? eller, hmmmm Suspect
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12039
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu tor 19 jan 2017, 20:58

Bamsefar skrev:
NallePhu skrev:
Puckad skrev:Med tanke på ryktena om Bulan, hur långt sträcker sig Skuggans kontrakt?
Luleå har säkerligen brutit avtalet med Skuggan för att få in Bulan inget mer med det!

sjuk? eller, hmmmm Suspect
Tror/hoppas att styrelsen agerat ovanför Ostens skalle eller så det den nya Sportchefen som agerat redan, Om så är fallet kommer väl ses inom sin tid lite väl lägligt bli "sjuk" då alla rykten om Bulan är i full speed!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad tor 19 jan 2017, 21:39

NallePhu skrev:
Puckad skrev:Med tanke på ryktena om Bulan, hur långt sträcker sig Skuggans kontrakt?
Luleå har säkerligen brutit avtalet med Skuggan för att få in Bulan inget mer med det!
Det känns väl så där att gå in i slutspurten om vi går ut med nytt tränarnamn för nästa sässe.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11089
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tor 19 jan 2017, 22:01

Vid den här tiden brukar man ju höra en massa rykten, som ofta senare visar sig stämma, om den och den spelaren som är klar för den klubben nästa säsong. Har lagen blivit bättre på att mörka eller väntar spelarna med att förhandla med andra klubbar?

Dustin

Antal inlägg : 6847
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 20 jan 2017, 05:38

Kapten Haddock skrev:Om vi ska ha lika många spelare på kontrakt nästa år som i år, så är,platserna att fylla:

Backar:
- Melart
- Schira

Forwards:
- Sweatt                          14p på 32 matcher.
- Hillding/Kennedy          5p på 25 matcher.
- Lagace                         10p på 33 matcher.
- Mastomäki                    3p på 27 matcher.
- Kael                                 8p på 29 matcher.

De är ju inte direkt poängstarkt på dessa positioner och de flesta av dom (4 av 5) ska ju vara producerande.

Sweatt jobbar dock 100% varje byte och ger allt, men är inte riktigt vän med pucken. Tror han behöver en bättre lekkamrat i en bra center för att få honom upp till den nivå vi vet han kan.

Kael har jobbat upp sig med FF, men han är ju inte direkt den han blev värvad för kan jag tänka.

Med tanke på att Engsund kom in under säsongen och ingen back har lämnat så tror jag inte man ehåller både Melart och Schira, så vida man inte vet att någon med kontrakt drar.
På forwardssidan börjar det bli väl fullt om vi ska kunna ha två producerande linor men beroende på hur man tänker sig formera laget och hur man tror på Isac och Einars utvecklingskurvor tror jag nog man kan behålla en eller max två.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders fre 20 jan 2017, 07:32

Micke80 skrev:
Kapten Haddock skrev:Om vi ska ha lika många spelare på kontrakt nästa år som i år, så är,platserna att fylla:

Backar:
- Melart
- Schira

Forwards:
- Sweatt                          14p på 32 matcher.
- Hillding/Kennedy          5p på 25 matcher.
- Lagace                         10p på 33 matcher.
- Mastomäki                    3p på 27 matcher.
- Kael                                 8p på 29 matcher.

De är ju inte direkt poängstarkt på dessa positioner och de flesta av dom (4 av 5) ska ju vara producerande.

Sweatt jobbar dock 100% varje byte och ger allt, men är inte riktigt vän med pucken. Tror han behöver en bättre lekkamrat i en bra center för att få honom upp till den nivå vi vet han kan.

Kael har jobbat upp sig med FF, men han är ju inte direkt den han blev värvad för kan jag tänka.

Med tanke på att Engsund kom in under säsongen och ingen back har lämnat så tror jag inte man ehåller både Melart och Schira, så vida man inte vet att någon med kontrakt drar.
På forwardssidan börjar det bli väl fullt om vi ska kunna ha två producerande linor men beroende på hur man tänker sig formera laget och hur man tror på Isac och Einars utvecklingskurvor tror jag nog man kan behålla en eller max två.

Kael: NEJ
Hilding: NEJ
Mastomäki: Ser inte riktigt plats för honom
Lagace: Kanske
Sweatt: Ja, till rätt pris.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2070
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tigerman fre 20 jan 2017, 07:52

Hedanders skrev:
Micke80 skrev:
Kapten Haddock skrev:Om vi ska ha lika många spelare på kontrakt nästa år som i år, så är,platserna att fylla:

Backar:
- Melart
- Schira

Forwards:
- Sweatt                          14p på 32 matcher.
- Hillding/Kennedy          5p på 25 matcher.
- Lagace                         10p på 33 matcher.
- Mastomäki                    3p på 27 matcher.
- Kael                                 8p på 29 matcher.

De är ju inte direkt poängstarkt på dessa positioner och de flesta av dom (4 av 5) ska ju vara producerande.

Sweatt jobbar dock 100% varje byte och ger allt, men är inte riktigt vän med pucken. Tror han behöver en bättre lekkamrat i en bra center för att få honom upp till den nivå vi vet han kan.

Kael har jobbat upp sig med FF, men han är ju inte direkt den han blev värvad för kan jag tänka.

Med tanke på att Engsund kom in under säsongen och ingen back har lämnat så tror jag inte man ehåller både Melart och Schira, så vida man inte vet att någon med kontrakt drar.
På forwardssidan börjar det bli väl fullt om vi ska kunna ha två producerande linor men beroende på hur man tänker sig formera laget och hur man tror på Isac och Einars utvecklingskurvor tror jag nog man kan behålla en eller max två.

Kael: NEJ
Hilding: NEJ
Mastomäki: Ser inte riktigt plats för honom
Lagace: Kanske
Sweatt: Ja, till rätt pris.
Melart kan jag tänka mig behålla, och ryktet sa väl att så kanske blir fallet också?
Schira, skulle gärna se något vassare på hans position. Men det är inte lätt att hitta en offensiv förstaback så det går väl an att förlänga också, på ett år i så fall. Eller så får han gå utan att ersättas och istället fyller Själin eller Nässén luckan (Nässén lite mer offensivt begåvad men Själin är stabilare i nuläget).
Men i och med att risken ännu finns att Jaros lämnar kanske vi får se till att ha det lite tjockt på backsidan.

Samtliga forwards utom Sweatt kan få lämna utan att det gör ont. Lite synd på Masto som är ung och säkert kommer utvecklas mycket även framöver, men om vi ska kunna förbättra laget så måste vi göra något radikalt på centersidan.

Sweatt, precis som du säger till rätt pris. Den enda riktiga spets vi har på forwardssidan just nu, lite slarvig emellanåt och inte den mest passningsskickliga men speeden och skottet är det inget fel på, med rätt förutsättningar så gör han 40+ poäng.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask fre 20 jan 2017, 08:49

Nej inte bort med Masto, en defensivt duktig center som har framtiden för sig, vill inte se honom göra succe någon annanstans, se bryggman, Mannberg, Sylvegård
Behåll Melart, Nässen och Jaros drar över pölen inom nåt år, som det ser ut nu så håller inte Kim Johansson i SHL !
Börja bygga långsiktigt på backsidan NU, tex ryktet som säger att Pudas är på väg norrut, han är allt i ett som vi vill ha, han är norrbottning och en pp-back som har framtiden för sig !
Bulan kan ta honom med sig hit !!!!!!!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Groggen79 fre 20 jan 2017, 11:52

Tycker det är givet att vi försöker behålla Melart, även om han tyvärr säkert lockas av pengarna i KHL. Mastomäki är en bra lagspelare, men om vi skall ha in Bulan så föredrar han säkert mer speediga spelare, men vi får väl se. Tror nästan man får börja köra in Harju som center då han framöver(!) med Omark skulle kunna funka i en sån roll.

Mitt LHF lag 2017/2018;

E Emanuelsson - ny - Lundeström
P Emanuelsson - ny - ny
Hedman - Harju - Juntila
Fabricius - Falk - Forsberg
Ersättare Rydahl, Toolanen

Mikkelssen - Todd
Melart - Jaros
Sandström - Engsund
Ersättare Ny, Nässen, Själin

Tre nya forwards av absolut högsta SHL klass, tex Anton Lander, Klasen osv
Ny back, Pudas från Brynäs kanske? Eller så bara en stabil tvåvägsback...

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre 20 jan 2017, 12:10

Pudas hade varit riktigt kul om Bulan kunde få med sig. Förutsatt att Bulan nu vänder hemåt norr då alltså. Det vet vi ju inte ännu. Har bara rykten att gå på där.

Jag hade nog gärna sett att Lundeström fick centra nästa år. Då med t.ex. Einar Emanuelsson och Petter Emanuelsson.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 lör 21 jan 2017, 10:14

Har vi inte räknat bort Jaros ser jag inte att vi kan ta in två backar till. Tar vi in en back alternativt förlänger med en back har vi följande uppställning:

Ny/förlängning - Jaros
Mikkelson - Todd
Engsund - Sandström
Själin - Nässén

Tar vi in ytterligre en alternativt förlänger med ytterligare en hamnar Sandström eller Engsund utanför laget. Jag tror inte tanken med förlängningen av Sandström var att ha han utanför laget och då blir det väl tjockt på backplats och en sned ballans.
OM vi tor på Nässén och Själin känns det långsökt att ta ta in ytterligare två så dessa båda hamnar på läktaren. Själin med nyskrivet tvåårskontrakt är nog tänkt att axla ett större ansvar än i år medan Nässén lånas ut om vi inte får skador.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Jonken lör 21 jan 2017, 10:53

Har också varit lite "frånvarande" med inlägg på Forumet ett tag nu. (Även om jag givetvis läser allt som skrivs här.) Känns mest som att resterande av denna säsong bara är en transportsträcka -till att föreningen skall kunna börja jobba och prestera effektivare framöver.

Jag är också inne på att försöka prioritera SHL-etablerade Norrbottningar i framtidens Luleå Hockey. Gärna spelare som även är i utvecklingsbar ålder förövrigt. Jag tror att spelare med naturlig anknytning till Norrbotten gynnar Luleå Hockey på flera plan.

- Tryggare, långsiktiga investeringar.
- Bättre kommunikation.
- Bättre förebilder för alla unga att följa -samt "ta rygg på".
- Styrka upp föreningens Norrbottniska identitet ännu mer.

Men samtidigt:
Att inte i första hand värva Norrbottningar; bara för att de är Norrbottningar: Utan dessa spelare måste också kunna axla sin roll med bravur i föreningen. Etablerade, bra Norrbottningar som lirar i SHL -SKALL HELST lira i Luleå Hockey!

Gällande tränare och ledare:
Den engelska en-fras-coachningen MÅSTE UPPHÖRA till nästa år! Vi KAN INTE fortsätta tumma vår egna, lokala identitet: Vi ÄR Luleå Hockey -och ingen slak internationell kopia av det!!!! Upplever föreningen att man får problem -med att få ut kommunikation till sina anställda: MÅSTE man DIREKT börja fundera ut en annan lösning till nästa säsong! Ex: (absolut inge rasistiskt menat): Bara för att vi dagligen får fler och fler personer i Norrbotten som inte kan Svenska; skall ju inte behöva medföra att arbetsplatserna i Norrbotten skall börja kommunicera på ett annat språk -för att kommunikationen skall fungera på arbetsplatserna här. Luleå Hockey är en Norrbottens mest erkända varumärken -och det är VIKTIGT att i största grad försöka representera Norrbotten på ett mer korrekt sätt. Ett bra exempel gällande effektiviteten i detta: När SAIK var som framgångsrikast i SHL -hade de VÄLDIGT få spelare som inte var svenskar. I takt med att de har blivit tvungna att ta in fler utlänningar; har också de sportsliga resultaten för föreningen dalat.

Men för att Luleå Hockey skall erhålla en effektiv, fungerande Norrbottnisk profil är i allra högsta grad "två delad". Och föreningen skall vara extremt försiktigt med att blanda ihop dessa två "delar":

- En extra prioritet är att (om möjligt) satsa på spelare med naturlig anknytning till Norrbotten.
- Denna prioritet skall INTE vara en ursäkt att erbjuda äldre Norrbottniska spelare förlängningskontrakt -när de längre inte klarar av att prestera och leverera på en högnivå inom föreningen. Föreningen kan inte i lika stor grad som tidigare ignorera att yngre spelare hålls tillbaka från att leda -bara för att man envist behåller äldre spelare; vars styrkor med åren växer utanför isen -istället för på den samma. Vill föreningen vinna: MÅSTE samtliga spelare på kontrakt ÄVEN leverera på isen. Man måste helt enkelt prestationsmässigt förtjäna sin plats i Luleå Hockey på SAMTLIGA PLAN man medverkar i den samma.

För nog är väl ALLA nu överens om att det är färdig snackat i samband med denna säsong -och det är långt förbi dags för Luleå Hockey att även leverera också!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6790
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken lör 21 jan 2017, 19:18

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/KggKy/nya-rollen-sa-ska-lulea-bli-bast-igen

http://www.nsd.se/sport/vi-utgar-fran-att-skuggan-tranar-lulea-aven-nasta-ar-10406000.aspx

Med bland annat dessa artiklar som grund, så börjar jag mer och mer tro att vi kommer att få stå ut med Skuggan i båset. Vad som istället kommer hända är att Bulan tar över som GM.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21153
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av ski3r lör 21 jan 2017, 19:33

Alltså, jag kan tycka att det är okej att man inte sparkar Skuggan under denna säsong, jag ser ändå säsongen som körd nu. Men om man efter årets facit inte inser att man behöver göra en förändring till nästa säsong blir jag otroligt besviken.


Senast ändrad av ski3r den lör 21 jan 2017, 19:38, ändrad totalt 1 gång
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken lör 21 jan 2017, 19:33

ski3r skrev:Alltså, jag kan tycka att det är okej att man inte sparkar Skuggan under denna säsong, jag ser ändå säsongen som körd nu. Men om man inte efter årets facit inte inser att man behöver göra en förändring till nästa säsong blir jag otroligt besviken.

Går bara att spekulera, men ja.. känns sådär.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21153
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros lör 21 jan 2017, 19:39

Hur kan föreningen ens påstå att man har några ambitioner, om man självmant väljer att fortsätta med det man fått se den här säsongen? Visst, låt Skuggan vara kvar säsongen ut, men sen måste det hända något. Luleå hockey ska inte vara en så dålig produkt som man varit den här säsongen, det är inte acceptabelt. Det sänder ruskigt dåliga signaler utåt, om man väljer att fortsätta med samma tränare till nästa säsong. Då tänker jag inte bara på hur det uppfattas av framtida nyförvärv, men även när det gäller fans och sponsorer.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz lör 21 jan 2017, 19:44

Eller så blir skuggan GM och Bulan går in i båset.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken lör 21 jan 2017, 19:52

hokkzorz skrev:Eller så blir skuggan GM och Bulan går in i båset.

affraid
Urken
Urken

Antal inlägg : 21153
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av kokostrollet lör 21 jan 2017, 20:11

Hmm... Specialroll för Rönken som någon form av sammanlänkande utvecklingschef mellan junior och A-laget, Skuggan kanske kvar som tränare eller som ny GM och Bulan ny Sportchef... eventuellt. Om han inte skall vara tränare.

Någon mer än jag som börjar känna mig ganska konfunderad över hur Stefan Enbom resonerar och framförallt hur han kommunicerar?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin lör 21 jan 2017, 20:11

Vreden har lagt sig och uppehållet från hockeyn fram till Augusti blev ca 3 timmar istället.

Jag tror Skuggan kommer få någon sorts roll i det "sportråd" man ämnar att tillsätta. Jonas Rönnqvist tar Ulf Engmans roll och Ulf Engman tar över efter Osten.

GM - Ulf Engman
"Sportchef" Juniorer - Jonas Rönnqvist
Tränarstab - Bulan, Lasu, Burra
Övriga inom sportråd - Glader, Skuggan, Robin Jonsson, Stefan Hedlund

En kvalificerad gissning. Men är tämligen övertygad om att Ulf Engman blir ny GM. Tror han vore ett jättebra alternativ även om jag drömde om Rönken. Men är inte Jonas själv intresserad är det här kanske det bästa alternativet. Vet inte jättemycket om Ulf men den känslan jag fått är att han har ett stort hovkeykunnande och är otroligt seriös.

Dustin

Antal inlägg : 6847
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin lör 21 jan 2017, 20:14

kokostrollet skrev:Hmm... Specialroll för Rönken som någon form av sammanlänkande utvecklingschef mellan junior och A-laget, Skuggan kanske kvar som tränare eller som ny GM och Bulan ny Sportchef... eventuellt. Om han inte skall vara tränare.

Någon mer än jag som börjar känna mig ganska konfunderad över hur Stefan Enbom resonerar och framförallt hur han kommunicerar?

Jag stör mig mycket på hans spekulerande i media. Tycker han kan vara tyst till alla bitar är på plats över hur upplägget blir. Just nu spånar han öppet i media om olika roller och personer.

Dustin

Antal inlägg : 6847
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 sön 22 jan 2017, 06:06

kokostrollet skrev:Hmm... Specialroll för Rönken som någon form av sammanlänkande utvecklingschef mellan junior och A-laget, Skuggan kanske kvar som tränare eller som ny GM och Bulan ny Sportchef... eventuellt. Om han inte skall vara tränare.

Någon mer än jag som börjar känna mig ganska konfunderad över hur Stefan Enbom resonerar och framförallt hur han kommunicerar?

Han har beskrivit det mer ingående förut och den rollen saknas i föreningen just nu. Så som han har uttryckt tidigare är att vi har bra med individ tränare och stöttning för målvakterna i form av flera målvaktstränare som sammarbetar. Vi har Robin Jonsson för backarna som individutvecklare och stöd, men vi har ingen motsvarighet för forwards. Kan tänka mig att det är på den platsen man tänker sig Rönken.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG sön 22 jan 2017, 09:43

Om inte något radikalt händer med spelet redan i år så tror åtminstone inte jag att Skuggan tränar Luleå nästa år. Lägger inga egna värderingar i det utan tror bara helt enkelt att det är uteslutet.

Däremot gör Luleå väldigt stor sak av att inte sparka tränare och därför känns det som Enbom säger som något han mer eller mindre måste säga utåt. Att bryta kontraktet mellan två säsonger är inte samma sak, och i synnerhet inte om man då är mitt i en större omstrukturering och eventuellt kan erbjuda Skuggan en annan roll inom föreningen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG sön 22 jan 2017, 09:46

Skall tilläggas också att jag tror att vi får vänta till efter säsongen med besked om hur det Blir, även om sakerna sannolikt är klara för alla involverade bakom kulisserna långt innan det. Luleå brukar ju inte skynda på i medierna direkt. Snarare presentera allt i ett bräde när det är klart. På gott och ont.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av HarryHaffa mån 23 jan 2017, 19:32

NSD, drar slutsatsen att Pudas KAN vara klarför Luleå
HarryHaffa
HarryHaffa

Antal inlägg : 626
Join date : 15-04-26

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock mån 23 jan 2017, 20:07

HarryHaffa skrev:NSD, drar slutsatsen att Pudas KAN vara  klarför Luleå

Hade varit kul med Pudas, men de blir en svår nöt att knäcka då jag tror han är rätt eftertraktad i SHL. Har har väl placerats i både Växjö och Saik, men de lär väl bli fler som är med i armbrytningen?

Om nu Bulan är påväg hem, så kan de väl mycket möjligt vara så att han följer med? Man kan väl hoppas.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros mån 23 jan 2017, 20:48

Pudas hade ju varit spännande, men vart ska han in? Hade varit perfekt att ta in honom istället för Mikkelson, men där har man ju redan förlängt. När Janne dessutom ska ha speltid, så kan det bli svårt att hitta plats.

Han kan inte ta Melarts plats, de är helt olika speltyper.

Är han en uppgradering från Schira? Kanske, om han fortsätter att ta steg i sin utveckling, men det är inte säkert. Den platsen bör man dock ge till någon som är klart bättre än Schira, vilket Pudas inte är och inte lär vara redan nästa säsong.

Om Jaros försvinner så kan han kanske ta den platsen, men vad händer om Jaros stannar? Eller har man redan fått besked om att Jaros lämnar efter säsongen?

Annars hade det ju varit en bra värvning, där man får en ung och utvecklingsbar norrbottnisk kille som säkert kan stanna i föreningen i många säsonger. Jag vet att många snackar om kontinuitet, men jag anser att man satt sig i en knepig situation för framtiden, när man redan förlängt med så många spelare.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask mån 23 jan 2017, 21:10

Ferros skrev:Pudas hade ju varit spännande, men vart ska han in? Hade varit perfekt att ta in honom istället för Mikkelson, men där har man ju redan förlängt. När Janne dessutom ska ha speltid, så kan det bli svårt att hitta plats.

Han kan inte ta Melarts plats, de är helt olika speltyper.

Är han en uppgradering från Schira? Kanske, om han fortsätter att ta steg i sin utveckling, men det är inte säkert. Den platsen bör man dock ge till någon som är klart bättre än Schira, vilket Pudas inte är och inte lär vara redan nästa säsong.

Om Jaros försvinner så kan han kanske ta den platsen, men vad händer om Jaros stannar? Eller har man redan fått besked om att Jaros lämnar efter säsongen?

Annars hade det ju varit en bra värvning, där man får en ung och utvecklingsbar norrbottnisk kille som säkert kan stanna i föreningen i många säsonger. Jag vet att många snackar om kontinuitet, men jag anser att man satt sig i en knepig situation för framtiden, när man redan förlängt med så många spelare.
Pudas är inte sämre än vad Schira visat hittills, han kladdar i egen zon och inte visat att han är den pp-back som vi trodde, svårt att komma till skott mm, Todd är definitivt bättre i pp och det är nog Pudas oxå + han är utvecklingsbar och norrbottning
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala tis 24 jan 2017, 10:12

Pudas till Luleå ? Bulan som tar med honom ?

Visst, från Kiruna men sen då ?

Vet inte varför alla leftovers tas upp av Luleå.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18138
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av FruktHamster tis 24 jan 2017, 11:21

Pajala skrev:Pudas till Luleå ? Bulan som tar med honom ?

Visst, från Kiruna men sen då ?

Vet inte varför alla leftovers tas upp av Luleå.

Vet inte om jag skulle kalla Pudas för "left over" direkt. Killen jagas ju av flera klubbar.

Sedan går jag personligen igång mer på "ung lovande från länet" än "dyr utsocknes föredetting", men där kan man vara olika så klart.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tis 24 jan 2017, 11:38

Pajala skrev:Pudas till Luleå ? Bulan som tar med honom ?

Visst, från Kiruna men sen då ?

Vet inte varför alla leftovers tas upp av Luleå.

Fast Pudas vore väl inte en alltför tokig värvning? Att han dessutom är norrifrån är ju bara positivt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21153
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Groggen79 tis 24 jan 2017, 11:52

FruktHamster skrev:
Pajala skrev:Pudas till Luleå ? Bulan som tar med honom ?

Visst, från Kiruna men sen då ?

Vet inte varför alla leftovers tas upp av Luleå.

Vet inte om jag skulle kalla Pudas för "left over" direkt. Killen jagas ju av flera klubbar.

Sedan går jag personligen igång mer på "ung lovande från länet" än "dyr utsocknes föredetting", men där kan man vara olika så klart.


Om man bara får tänka lite högt så vore Schira ut, Pudas in, ett på många sätt bra byte. En import bort, en norrbottning i bra ålder in. Känns väl som självklart att Luleå skall jobba hårt för att attrahera Norrbottningar att spela i länets lag så de inte hamnar i tveksamma hålor utsocknes.

Att kalla Pudas för en "left over" är för dumt för att behöva kommenteras..

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 24 jan 2017, 11:53

Urken skrev:
Pajala skrev:Pudas till Luleå ? Bulan som tar med honom ?

Visst, från Kiruna men sen då ?

Vet inte varför alla leftovers tas upp av Luleå.

Fast Pudas vore väl inte en alltför tokig värvning? Att han dessutom är norrifrån är ju bara positivt.
Pudas är ju knappast en 'leftover'. Snarare en ung talangfull back med framtiden framför sig. Kommer han till Luleå vore det såklart en jättespännande värvning. Sedan kan man ju ifrågasätta vem av nu kontrakterade som får kliva åt sidan eller vem av de som eventuellt är påväg bort som Pudas skulle ersätta. Kan absolut se honom ersätta Schira på sikt.

Däremot verkar ju Växjö också sugna och Brynäs lär väl vilja förlänga också så han lär nog bli dyr för dem som får hans signatur. Ett eftertraktat byte snarare än en reject eller leftover.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av kokostrollet tis 24 jan 2017, 14:09

LulefanGBG skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:Pudas till Luleå ? Bulan som tar med honom ?

Visst, från Kiruna men sen då ?

Vet inte varför alla leftovers tas upp av Luleå.

Fast Pudas vore väl inte en alltför tokig värvning? Att han dessutom är norrifrån är ju bara positivt.
Pudas är ju knappast en 'leftover'. Snarare en ung talangfull back med framtiden framför sig. Kommer han till Luleå vore det såklart en jättespännande värvning. Sedan kan man ju ifrågasätta vem av nu kontrakterade som får kliva åt sidan eller vem av de som eventuellt är påväg bort som Pudas skulle ersätta. Kan absolut se honom ersätta Schira på sikt.

Däremot verkar ju Växjö också sugna och Brynäs lär väl vilja förlänga också så han lär nog bli dyr för dem som får hans signatur. Ett eftertraktat byte snarare än en reject eller leftover.

Ser gärna att han ersätter Schira.

Rightare som faktiskt har nästan lika bra offensiva stats (lika många poäng, men 7 fler spelade matcher), bättre +/-, är från länet, svensk och lär kosta mindre.

Schira blandar och ger alldeles för mycket. Visst, det är kul att se honom göra grymt snygga mål emellanåt, ofta helt på egen hand, men det är lika frustrerande att se honom i egen zon. Tycker han faller tillbaka för mycket i gamla synder för ofta. Har ingen koll på hur mkt PP-tid resp. spelare får (vilket så klart också är en faktor att ta i beaktande), men har ändå svårt att se det som en dålig ersättare hur man än vänder och vrider på det. Särskilt inte på ett längre kontrakt så vi kan få in ännu fler norrbottningar i laget och bygga kontinuitet.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tis 24 jan 2017, 15:04

kokostrollet skrev:
LulefanGBG skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:Pudas till Luleå ? Bulan som tar med honom ?

Visst, från Kiruna men sen då ?

Vet inte varför alla leftovers tas upp av Luleå.

Fast Pudas vore väl inte en alltför tokig värvning? Att han dessutom är norrifrån är ju bara positivt.
Pudas är ju knappast en 'leftover'. Snarare en ung talangfull back med framtiden framför sig. Kommer han till Luleå vore det såklart en jättespännande värvning. Sedan kan man ju ifrågasätta vem av nu kontrakterade som får kliva åt sidan eller vem av de som eventuellt är påväg bort som Pudas skulle ersätta. Kan absolut se honom ersätta Schira på sikt.

Däremot verkar ju Växjö också sugna och Brynäs lär väl vilja förlänga också så han lär nog bli dyr för dem som får hans signatur. Ett eftertraktat byte snarare än en reject eller leftover.

Ser gärna att han ersätter Schira.

Rightare som faktiskt har nästan lika bra offensiva stats (lika många poäng, men 7 fler spelade matcher), bättre +/-, är från länet, svensk och lär kosta mindre.

Schira blandar och ger alldeles för mycket. Visst, det är kul att se honom göra grymt snygga mål emellanåt, ofta helt på egen hand, men det är lika frustrerande att se honom i egen zon. Tycker han faller tillbaka för mycket i gamla synder för ofta. Har ingen koll på hur mkt PP-tid resp. spelare får (vilket så klart också är en faktor att ta i beaktande), men har ändå svårt att se det som en dålig ersättare hur man än vänder och vrider på det. Särskilt inte på ett längre kontrakt så vi kan få in ännu fler norrbottningar i laget och bygga kontinuitet.

Se bara positivt till att Pudas skulle ersätta Schira. Förutom Norrbottning och det köret så tror jag han även är billigare än Schira.

Dustin

Antal inlägg : 6847
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Redbear tis 24 jan 2017, 15:20

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz tis 24 jan 2017, 15:47

Bröderna Westeholm tillsammans med Hedman känns väldigt intressant. Frågan är dock om det räcker till den spets vi behöver.

OM nu "Bulan" kommer in som HC, kommer nog så även mycket i spelet att förändras visserligen. Men individuellt saknas skicklighet och spelare som har högre procent på att sätta dit lägen och hantera puck på mindre ytor samt i numerärt överläge. Tror bröderna Westeholm behöver höja sig ytterligare ett steg för att kvala in där.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar tis 24 jan 2017, 15:55

Att de kan producera har ju visat sig och att de har växlat upp under Bulan har också visat sig så
Westerholmarna har väl varit aktuella tidigare, de kanske kan ta ytterligare kliv i Luleå.
Det tyder väl oxo på att Bulan kommer att ha en avgörande roll i coachningen, om alla spekulationer stämmer.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12039
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz tis 24 jan 2017, 16:00

Einar Emanuelsson - NY 1 - Petter Emanuelsson
Anton Hedman -  Pathrik Westerholm - Ponthus Westerholm
Johan Harju - NY 2 - Isac Lundeström
Karl Fabricius - Andreas Falk - Johan Forsberg

Gustav Rydahl
Anton Toolanen

NY1: Niklas Olausson
NY2: Chris Abbott

Borde gå ihop ekonomiskt. Stadigt lag med fyra formationer som bör producera.

Edit: Glömde av Junttila. Kan dock hända att han vänder hem till Finland igen, om han inte får ut det som förväntats från både honom och klubben.


Senast ändrad av bearjew den tis 24 jan 2017, 16:06, ändrad totalt 1 gång

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Norrlandstoken tis 24 jan 2017, 16:05

Rätt slätstruken trupp det där. Inga ulvar i fårakläder direkt. Jag saknar blod, svett och fradga.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ivanhoe tis 24 jan 2017, 16:06

Bamsefar skrev:Att de kan producera har ju visat sig och att de har växlat upp under Bulan har också visat sig så
Westerholmarna har väl varit aktuella tidigare, de kanske kan ta ytterligare kliv i Luleå.
Det tyder väl oxo på att Bulan kommer att ha en avgörande roll i coachningen, om alla spekulationer stämmer.

Värvar vi tvillingarna så är det nästan 100% att Bulan kommer till Luleå nästa säsong. Jag gissar som tränare bredvid sin gamla vapendragare Petter Nilsson.

För övrigt vore tvillingarna en värvning som jag verkligen skulle gilla.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Anthrax tis 24 jan 2017, 16:11

FruktHamster skrev:
Pajala skrev:Pudas till Luleå ? Bulan som tar med honom ?

Visst, från Kiruna men sen då ?

Vet inte varför alla leftovers tas upp av Luleå.

Vet inte om jag skulle kalla Pudas för "left over" direkt. Killen jagas ju av flera klubbar.

Sedan går jag personligen igång mer på "ung lovande från länet" än "dyr utsocknes föredetting", men där kan man vara olika så klart.


nu finns det väl många utsocknes som inte är att betrakta som föredettingar också.

Klasen T ex.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala tis 24 jan 2017, 16:25

Nja, jag läste lite på brynäs forumet och där var väl pudas inte en favorit, men han är från Kiruna och skolad i Skellefteå så visst kan han blomma ut, men som ersättare för schira? Nja lite för orutinerad men men, är bara less på att våra värvningar inte riktigt har slagit ut, men tror att Luleås nya ledning kommer att ordna upp det, och med bulan vid rodret Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18138
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tis 24 jan 2017, 16:32

Är Westerholmarna klar börjar det blir riktigt tight i nästa säsongs trupp. Fabbe, Junttila och Rydahl känns väldigt överflödiga med tanke på att vi behöver lite spets och samtidigt bör både Isac och Einar få fortsatt förtroende i en startuppställning. Men med tanke på det westerholmarna producerat i Brynäs i år så hade de varit 1a respektive 3a i Luleås interna poängliga. Så de bör kunna axla en andrakedja.

Harju-(Lander)-Junttila
Petter-(Olausson)-Hedman
Forsberg-Pathrik-Ponthus
Einar-Falk-Lundeström

Extra: Foppa, Rydahl

Mikkelsson-Todd
(Pudas)-Engsund
(Melart)-Själin

Extra:Sandström, Nässen

Fyra jämna kedjor men där det saknas den där riktiga spetsen.



Dustin

Antal inlägg : 6847
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders tis 24 jan 2017, 16:54

Tänker lite som andra forumister har gjort. Bröderna Westerholm är bra, men vi behöver nog mer spets än det och det känns som att, med alla förlängningar, inte finns nå många platser kvar...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2070
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Niinimaa tis 24 jan 2017, 17:08

Jag håller med dig Hedanders. Dom är nog inte riktigt den spetsen vi behöver. Tror vi behöver bättre spets. Och sen så är de väl så att dom gärna vill spelar ihop. Samma som med Abbotts. Den kan bli krångligt.

Niinimaa

Antal inlägg : 230
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Rönken tis 24 jan 2017, 17:29

Westerholmerna alltså, ska Bulan göra som nestor Jonas gjorde och ta med sig ett antal spelare han definitivt vill ha? Visserligen är det en del spelare på kontrakt. Men nog finns det ändå platser kvar.

Ser man över kontraktsläget på anfallssidan ser det ut enligt följande:

(1) Petter Emanuelsson
(2) Einar Emanuelsson
(3) Karl Fabricius
(4) Andreas Falk
(5) Johan Forsberg
(6) Johan Harju
(7) Anton Hedman
(Cool Juilius Junttila
(9) Isac Lundeström
(10) Gustav Rydahl

10 stycken spelare under kontrakt, man brukar fylla upp med uppåt 15 är det väl? Fast visserligen är många rätt gjutna i en uppställning kan jag känna. Så ska två spelare till in, som förmodligen är rätt givna, speciellt under Bulan, blir det lite trångt.

Rydahl går väl kanske inte in som ordinarie bara så där. Men annars är det ganska många som lär aspirera på ordinarie plats tämligen omgående. Möjligen att Rydahl lever lite farligt. Är Junttila fortsatt sugen? Skulle gärna se honom under Bulan vingar, även Sweatt vore kul att se apropå speed.

Nja lite knepigt pussel att lägga ändå  Smile Samtidigt tror jag att någon eller några kommer få röra på sig om Bulan kommer in. Frågan är vem. Något som slår mig är att det är näsan ideligen svenskar, Junttila är enda utländska.

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tis 24 jan 2017, 17:31

Ni är ju i fel tråd, grabbar.

Dustin

Antal inlägg : 6847
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet