Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

+89
Cambbott24
LHF96
Davidoff
Kraftkung
KaptenBlodskelett
Anthrax
wilmus2007
Gunnar Sträng
Hellcop
Mange
Number 69
Sir Prozac
farre
Sportchefen #2
GustenA
Norrlandstoken
Sportsman
Puckad
Snikne Ville
Urken
nummer 17
CKa
Sundance Kid
JohanO
Lasse Proppmätt
Lulefan
Kallepedal
Pontaking
tibet
NallePhu
Dilox
Pajala
Jonsey
PM
Groggen79
Mr Bister
MrScout
Polyfemos
lhffan
Simon90
Rikky
Hankburger
Freno
Dentos
kokostrollet
KebabLasse
Tony Moore
Old Brooklyn
Salle
27 Öqvist
Pingis 11
Bamsefar
ski3r
Qirren
Indoc
LuleåWinston
Erilk
Redbear
#96
Myrman
hokkzorz
Daddeh4724
Neurofunk20
Mickeee
Jonken
LulefanGBG
Monco
Dustin
Lars158
icemask
Kagen
Wolfhunter
Patrik82
makkanmakkan
Knäcktomten
pingu
Micke80
JuniorX
Ferros
Donowitz
Tigerman
Hedanders
Rönken
Donten_
Norlin
amarule
Slapshot
Kapten Haddock
Admin
93 posters

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz mån 04 jul 2016, 11:46

Sorry blandade ihop positionerna på spelarna, det var ju lixom inte det som var min poäng men rätt skall vara rätt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Patrik82 tis 05 jul 2016, 20:02

Smakar på lite lineups med Mr Taffe i laget

Sweatt -Taffe - Emanuelsson

Junttila - Lagacé - Hedman

Harju - Falk - Rydahl

Foppa - Masto - Fabbe

Toolanen/Lundeström

förutsatt att Taffe kommer och att vi startar säsongen utan ny wing

Todd - Mikkelson
Jaros - Melart
Schira - Janne
Amner/Själlin/Nässen

Fan... forwardssidan känns lite .... trubbig.... Junttila oprövad, Lagacé tog väl inte serien med storm ifjol. Rydahl får lov att överraska mig. Får nånschtans känslan att Hajen och Falken kan trivas och hitta varandra. Min förstalina tror jag kan göra succé med mycket speed fina händer och styrka.

Hade gärna sett att Ola stärkte upp Centeruppställningen.
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz tis 05 jul 2016, 20:41

Tar vi in en center till kunde vi lika gärna ha skitit att signa Lundeström över huvudtaget.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Patrik82 tis 05 jul 2016, 20:58

Tvivlar inte på Lundeström som vikarierande center , tvivlar på Lagacé som producerande.

Såg nu att mitt förra inlägg inte hade att göra här, Då Taffe inte är klar! sry ...
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tis 05 jul 2016, 22:06

hokkzorz skrev:Tar vi in en center till kunde vi lika gärna ha skitit att signa Lundeström över huvudtaget.
Han är nog inte signad för att spela i A-laget.
Klubben har som policy att inte betala lön till juniorer.
Det här var ett sätt att säkra att dessa killar blir kvar utan att behöva ge upp den principen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 ons 06 jul 2016, 06:52

hokkzorz skrev:Tar vi in en center till kunde vi lika gärna ha skitit att signa Lundeström över huvudtaget.

Tycker inte man ska förringa effekten av att få träna en hel säsong, även försäsong med A-laget. Garanterat oerhört utvecklande för t.ex Lundeström att träna flera dagar i veckan en hel säsong med Janne, Fabbe, Harju, Taffe m.fl. Han får se vad som krävs, inställning, vinnarpsyke, tävla, träna med och mot dom ligger på en högre nivå, tempot, det fysiska spelet, smartness, taktiska detaljer och sen göra nån enstaka match med A-laget och en hel del matcher med juniorer eller t.ex Björklöven. Det är mest utvecklande att både spela/träna med/mot dom som är lite bättre och lite sämre. Förr trodde man att det var mest utvecklande att vara i en lite svårare miljö, numera visar forskning att man skall vara i både och för att det skall vara optimalt för utvecklingen då man är ung! Sen går kontraktet ut på t.ex Lagace och då kanske Lundeström är mogen att ta en ordinarie plats, nästa säsong alltså. Man skall akta sig jävligt noga att ge en ung spelare för mycket förtroende och ansvar, det kan slå bakut. Titta bara på hur många som åkt över till NHL, misslyckats och sen aldrig blivit sig själv igen eller har behövt flera år i SHL för att bli sitt gamla jag. Och det är ändå spelare som är äldre än Lundeström.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pingis 11 ons 06 jul 2016, 08:34

Jag tror man i Luleå överväger att flytta upp Mastomäki till tredje linan för att skapa lite rotation i den fjärde, Skuggan pratade ju om att spela in juniorerna där.

Skulle i så fall kunna se ut som t ex:

Sweatt - Taffe - Lagacé

Harju - Falk - Junttila

Hedman - Mastomäki - Emanuelsson

Fabbe - Foppa - Toolanen

Extra: Rydahl


Förklarar ju också i så fall varför Osten tvekar kring ytterligare värvningar.

Pingis 11

Antal inlägg : 133
Join date : 16-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar ons 06 jul 2016, 09:10

Pingis 11 skrev:Jag tror man i Luleå överväger att flytta upp Mastomäki till tredje linan för att skapa lite rotation i den fjärde, Skuggan pratade ju om att spela in juniorerna där.

Skulle i så fall kunna se ut som t ex:

Sweatt - Taffe - Lagacé

Harju - Falk - Junttila

Hedman - Mastomäki - Emanuelsson

Fabbe - Foppa - Toolanen

Extra: Rydahl


Förklarar ju också i så fall varför Osten tvekar kring ytterligare värvningar.
Tror knappast man värvade Rydahl med syfte att gå som extra. Sen hoppas jag man låter fjärdelinan vara ograverad,  if it aint broke,  dont fix it,  och fjärdelinan var väl den som fungerade bäst.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad ons 06 jul 2016, 09:40

Patrik82 skrev:Smakar på lite lineups med Mr Taffe i laget
Sweatt -Taffe - Emanuelsson
Junttila - Lagacé - Hedman
Harju - Falk - Rydahl
Foppa - Masto - Fabbe
Toolanen/Lundeström

förutsatt att Taffe kommer och att vi startar säsongen utan ny wing

Todd - Mikkelson
Jaros - Melart
Schira - Janne
Amner/Själlin/Nässen

Fan... forwardssidan känns lite .... trubbig.... Junttila oprövad, Lagacé tog väl inte serien med storm ifjol. Rydahl får lov att överraska mig. Får nånschtans känslan att Hajen och Falken kan trivas och hitta varandra. Min förstalina tror jag kan göra succé med mycket speed fina händer och styrka.
Hade gärna sett att Ola stärkte upp Centeruppställningen.

Jag hade för en gångs skull tänkt spekulera i uppställningar, men så hade någon redan lämnat in rätt svar.

Experimentet med speedkulorna tillsammans, och kraft-o-tyngd tillsammans har vi redan gjort så det behövs inte igen.
Visst, Harju-Junttila kanske kan byta plats, likaså Lagacé-Falk, men i stort rimligt.
Och 4.e är orörd och de som ska vara på tillväxt är på tillväxt.
På backsidan känns bara Jaros-Melart givet, men jag känner ingen oro för de andra formationerna.

Jag är hoppfull!

Långsiktigt så ser det också bra ut, alla kontrakt hittills är på 2 år (vad nu det spelar för roll längre) och 12 kontrakt som skall förnyas efter denna sässe.
Och av dessa kanske hälften blir förlängningar.  (Lassi, Jaros, Själin, Fabbe, Foppa, Masto)

Jag är hoppfull!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu ons 06 jul 2016, 21:37

nummer 17 skrev:
hokkzorz skrev:Tar vi in en center till kunde vi lika gärna ha skitit att signa Lundeström över huvudtaget.

Tycker inte man ska förringa effekten av att få träna en hel säsong, även försäsong med A-laget. Garanterat oerhört utvecklande för t.ex Lundeström att träna flera dagar i veckan en hel säsong med Janne, Fabbe, Harju, Taffe m.fl. Han får se vad som krävs, inställning, vinnarpsyke, tävla, träna med och mot dom ligger på en högre nivå, tempot, det fysiska spelet, smartness, taktiska detaljer och sen göra nån enstaka match med A-laget och en hel del matcher med juniorer eller t.ex Björklöven. Det är mest utvecklande att både spela/träna med/mot dom som är lite bättre och lite sämre. Förr trodde man att det var mest utvecklande att vara i en lite svårare miljö, numera visar forskning att man skall vara i både och för att det skall vara optimalt för utvecklingen då man är ung! Sen går kontraktet ut på t.ex Lagace och då kanske Lundeström är mogen att ta en ordinarie plats, nästa säsong alltså. Man skall akta sig jävligt noga att ge en ung spelare för mycket förtroende och ansvar, det kan slå bakut. Titta bara på hur många som åkt över till NHL, misslyckats och sen aldrig blivit sig själv igen eller har behövt flera år i SHL för att bli sitt gamla jag. Och det är ändå spelare som är äldre än Lundeström.


Ja en säsong till behöver nog Lundeström innan han är redo att ta en ordinarie plats i laget. Möjligen utvecklas han så pass att han tar en plats efter hand men det ska vi nog inte räkna med redan i år. Sedan är det så att vi människor utvecklas väldigt olika men generellt så utvecklas människor bäst när vi får ta del av/samverka med så många olika miljöer som möjligt. Man kanske kan säga att gamle Lev Vygotskijs "Proximala utvecklingszon" inte alltid gäller.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kagen mån 11 jul 2016, 13:41

Puckad skrev:

Långsiktigt så ser det också bra ut, alla kontrakt hittills är på 2 år (vad nu det spelar för roll längre) och 12 kontrakt som skall förnyas efter denna sässe.
Och av dessa kanske hälften blir förlängningar.  (Lassi, Jaros, Själin, Fabbe, Foppa, Masto)

Jag är hoppfull!

Jag väljer också att vara hoppfull. Det enda tapp jag tycker är tråkigt är MicFlix, Wallmark önskar jag bara all lycka over there. Det är han väl värd.
Flera tongivande utlänningar gör nu sin andra säsong i föreningen och SHL, de kommer bättre förberedda till start. Minns hur förra säsongen startade.. hugaligen vad illa det gick och hur det såg ut.. Nu vet Melart hur spelet är, liksom Mickelsson och Schira - det är halva vår backuppsättning! Lägg till att Jaros - som spelat i A-laget i tre säsonger är nyss fyllda 20. Han lär inte bli sämre kommande säsong.
Jag tycker backsidan ser väldigt stabil ut. Jag vet att experttyckare säger att Luleås backar är för tröga och orörliga, vi får väl se.

Framåt är det många som placerar Mastomäki i fjärdelinan, han har alla möjligheter att kliva framåt - tänk Granis som centrade förstaformationen och var han placerades så här dags förra säsongen. Han är en jättetalang och blott 19 år.

Sen tror jag Fabbe / Falk / Foppa skulle kunna vara en intressant formation. Foppa har ett helt okej målsinne och Falk vet hur man slår en passning. Lite som Fabbe / Fogis / Foppa säsongen innan - en formation som nog kunde utses till SHL's bästa fjärdeformation.

Lagacé var också ett stort frågetecken så här dags förra säsongen - han har också fått ett år på sig, förmodligen bättre träningsmöjligheter och är kanske på samma väg som Arlbrandt och Olausson om vi tittar på ålder och utveckling.

Kanske väl positiv för att vara en måndag men men..
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Slapshot mån 11 jul 2016, 18:06

Visst kan Luleå överraska men det finns för många frågetecken i laget och att alla ska slå väl ut är ju osannolikt. Visst hoppas man ju men det är inte alls troligt. Det enda som känns säkert är ju målvaktssidan. Störst frågetecken på forwardssidan och tränarsidan. Vet Luleå alls hur dom vill spela?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz mån 11 jul 2016, 18:17

Slapshot skrev:Visst kan Luleå överraska men det finns för många frågetecken i laget och att alla ska slå väl ut är ju osannolikt. Visst hoppas man ju men det är inte alls troligt. Det enda som känns säkert är ju målvaktssidan. Störst frågetecken på forwardssidan och tränarsidan. Vet Luleå alls hur dom vill spela?

http://www.nsd.se/sport/lulea-hockeys-plan-maste-ge-det-utrymmet-10046013.aspx
http://www.kuriren.nu/100-hockey/exklusivt-skuggan-talar-ut-om-kritiken-mot-honom-8862666.aspx

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kagen mån 11 jul 2016, 20:34

hokkzorz skrev:
Slapshot skrev:Visst kan Luleå överraska men det finns för många frågetecken i laget och att alla ska slå väl ut är ju osannolikt. Visst hoppas man ju men det är inte alls troligt. Det enda som känns säkert är ju målvaktssidan. Störst frågetecken på forwardssidan och tränarsidan. Vet Luleå alls hur dom vill spela?

http://www.nsd.se/sport/lulea-hockeys-plan-maste-ge-det-utrymmet-10046013.aspx
http://www.kuriren.nu/100-hockey/exklusivt-skuggan-talar-ut-om-kritiken-mot-honom-8862666.aspx

Ja det finns många frågetecken men det brukar det göra inför nästan varje säsong. Fjolåret var något av ett undantag då vi bara såg klass och kvalitet bland nyförvärven och led nog inte så lite av hybris. Nu känns det mer normalt men ändå ett par snäpp bättre än vad det brukar vara så här dags. Jag menar de senaste 10 säsongerna har Luleå inte direkt sett ut som ett topp-6 lag sådär våldsamt många gånger. Det tror jag de kommer vara nu av flera skäl som jag angav i min tidigare post.

Tränargruppen kan väl bara överraska positivt med tanke på den kritik som förts fram. Tänk om powerplayet ser riktigt bra ut? Tänk spelet är ngt annat än A-B-C dump and chase. Tänk om unga spelare luftas och ges chansen?

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonken tor 14 jul 2016, 08:01

Att Taffe nu väljer spel i KHL istället var i långa loppet enbart något positivt för Luleå Hockey. Ett 2-års blad till en 35-årig utländsk veterancenter -som inte alls har någon tidigare historia i klubben; kändes VERKLIGEN HELT FEL.

Man hoppas ju att nyheten gör den enskilda sommarträningen lite skönare för några av de yngre LHF-spelarna.

Och LHF kan istället koncentrera sig på betydligt bättre spelare att ta in. Och rätt spelare är de spelarna som just och just inte tar plats i NHL. Dessa spelare ÄR DET VÄRT att vänta på -istället för att klubben betalar ihjäl sig på fossiler med gamla meriter.

Detta kan göra att det dröjer längre att hitta spelare. Men hellre det; än att överbetala fel spelare och på samma gång kapa undan fötterna på juniorerna i hela organisationen.

Det är i Mastomäki och Legacé "år två" ; som är Luleå Hockeys "bank" säsongen 2016/2017! Sedan SKA Lundeström & Toolainen ges EN ÄRLIG chans i A-laget!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Salle tor 21 jul 2016, 07:21

Möjliga kedjor till nästa säsong

Sweatt-Kennedy-Lagacé
Harju-Mouillierat-Emanuelsson
Junttila-Mastomäki-Hedman
Fabbe/Rydahl-Falk-Forsberg
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor 21 jul 2016, 13:06

Äntligen är truppen spikad! Nu vet vi vad vi Har, men inte riktigt vad vi får. Är grymt sugen på att se hur Skuggan formerar laget och hur man verkar vilja spela rent taktiskt nu när träningsmatcher och CHL snart drar igång.

För att summera:

Målvakter: 4/5 poäng.
Lassi är en absolut toppmålvakt i SHL. Där bakom har vi två oprövade kort som gör att betyget inte blir en 5a, men deras stora talang och utvecklingspotential, samt det faktum att de tillhör landets bäst i i sina respektive årskullar gör ändå att det blir en stark 4a. När vi summerar säsongen kan det mycket väl bli en 5a.

Backar: 4a
Grymt stabil backbesättning! Defensivt känns det som en av seriens starkaste på pappret. Menar är en av seriens starkaste kort. Natos har fortfarande enorm utvecklingspotential trots att han verkligen blommade ut redan förra säsongen. Kan bli seriens bästa backpar. I övrigt har vi två starka tvåvägsbackar i Schira och Mikkelson, samt då rutinerade lagpappan Sandström. Offensivt är det väl förmodligen Todd och Amner som skall stå för fiolerna och båda dessa känns spännande, men ingen är redan nu den där ledande PP-backen som vi behöver vilket drar ner betyget lite.

Centrar: 4

Hade det inte varit för att Mouillerat är helt oprövad i Europeisk hockey i allmänhet och Shl i synnerhet, samt att Kennedy också är oprövad i SHL och kommer från en lite stökig säsong senast så hade det blivit en 5a. Jah försöker dock vara opartisk och det hade varit lite oseriöst att höja oss till skyarna p.g.a. två spelare som kan bli hit eller miss, när man tidigare klagat på att centersidan sett svag ut offensivt. Den ena är en spelare jag inte kände till tidigare men som levererat ordentligt i AHL samt stått med en skridsko i NHL senaste säsongen, (i ett farmarlaget till ett av de bästa NHL-lagen), och den andra är en tvåvägscenter som varit ordinarie i NHL för några år sedan och ändå gjort hyfsat ifrån sig i AHL. Båda dessa för emellertid att vi ser betydligt vassare ut. Sedan har vi då Falk som jag tror kommer bli grymt viktig. Inte minst i slutspel. En räv med rutin och Lotte lite bättre fart under rören än Granström om än inte riktigt lika het på gröten. I Mastomäki har vi en oslipad diamant. Var den som imponerade mest på mig förra säsongen. En ung kille som spelar med mod och som agerar moget såväl på isen som utanför. Har fina handleder och kan nog i rätt omgivning komma att producera lite fler poäng. Sist men inte minst har vi Lagar som känns som en perfekt komplement i princip var som helst. Kan spela forwards såväl som center vid behov. Om Mouillerat är så bra som man hoppas och Kennedy kan vara så bra och allround som man tror så kan det bli en 5a när vi summerar säsongen.

Forwards: 2
Skulle vilja sätta en 3a åtminstone då vi har ett flertal bra defensivt skickliga forwards samt ett par med bra fart under rören och starka i det fysiska spelet, men det faktum att Sweatts och Emanuelssons form och status efter långvariga skador är osäker, samt att Junttila är helt oprövad på den här nivån är ändå grejer man inte kan blunda för. Givetvis kan både Sweatt och Emanuelsson visa sig vara så bra som man vet att de var innan sina skador och givetvis kan Junttila visa sig vara ett guldkorn, men det vet vi ju inte nu i Juli och därför blir inte betyget högre nu. Däremot har vi ju ett enormt sparkapital i dessa spelare så det ser ändå helt ok 2an till trots. Tror att Sweatt Sätt kommer bli succé och att Emanuelsson kan hitta glädjen och formen på hemmaplan. Sedan som gubben i lådan har vi ju Harju som alltid för sina poäng från ingenstans.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kagen tor 21 jul 2016, 14:26

Jag är så glad att Luleå valt att satsa på två för SHL nya bekantskaper och dessutom tagit in två centrar med mycket karaktär.
Backar vi några säsonger var hela laget slitvargar och vi visste på förhand inte vem som skulle göra poängen. Det visade sig att Ledin, Granström, Pite-Foppa, Abbottarna ändå räckte ganska långt - men inte hela vägen.

Svaret med lite exta pengar på fickan blev då att ta in stora tunga Melart och superkänsliga Rajala. Rollspelare minst sagt.

Jag är glad att Osten idag inte presenterade Olausson och Rajala. Två förvisso oerhört skickliga spelare men kanske inte för nästa säsongs Luleå Hockey.

Värvningarna av Tim Kennedy och Kael Mouillierat - som förvissom kan behöva några matcher för att hitta rätt på större rink - frigör också Harju och Lagacé så de förhoppningsvis kan leverera än mer.

Till Luleås långsammare pjäser hörde också Wallmark, ett stort tapp naturligtvis när han mkt välförtjänt nu ges chansen 'over there' som det heter på hockeyspråk. Men likväl blir det sannolikt en uppgradering i speed.

Så till alla oss som skrek och begärde 'Alla avgå' när Granqvist tackade för sig och drog till Brynäs för 250k / mån eller vad det nu var. Vem tror vi kan centra Luleå hockey bäst kommande säsong - Kennedy eller Granqvist? Möjligen att Grana inleder bäst de första 10-15 matcherna. Men ett lag som har Granqvist som topp-2 center vinner det laget Le Mat? Jag tvivlar.

När truppen nu är spikad kan vi också konstatera att Luleå inte längre är det tyngsta laget i ligan som laget var ifjol. Tyngst med ganska god marginal är Karlskrona - vinner de Le Mat?
Luleå placerar sig något tyngre än Skellefteå och lägger sig mellan Frölunda och Färjestad. Ligans lättviktare utgörs av Leksand.

Summa summarum, jag tror Luleå blir bättre nästa säsong. Naturligtvis kommer MickFlix, Petrell, Wallmark, Granqvist och för all del Rajala saknas. Men Osten levererar ett par poänger när han säger att Schira och Jaros inledde klart tveksamt förra säsongen, att Sweatt är att betrakta som ett nyförvärv och som sagt addera att Harju kan inleda på kant, rimligen också Lagacé. Det gör att Luleå nog inte tappat så mycket som vi kanske tror på ytterforwardsplatserna. Petrell, MickFlix, Rajala, Cehlarik, Sylvegård i all ära men kontra med Emanuelsson, Harju, Sweatt, Juntila - i min bok inte alls så tokigt. Då är inte ens Rydahl nämnd som jag tror kan gå jämnt med Sylvegård eller Toolanen som skrinnar in såfort någon visar vikande form.

Det är ju centersidan vi hela tiden skrikit oss hesa om. Nu fick vi ett #hållkäftenbert och jäklar vad långt det känns till nedsläpp.....
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kagen tor 21 jul 2016, 14:55

LulefanGBG skrev:
Forwards: 2
Skulle vilja sätta en 3a åtminstone då vi har ett flertal bra defensivt skickliga forwards samt ett par med bra fart under rören och starka i det fysiska spelet, men det faktum att Sweatts och Emanuelssons form och status efter långvariga skador är osäker, samt att Junttila är helt oprövad på den här nivån är ändå grejer man inte kan blunda för. Givetvis kan både Sweatt och Emanuelsson visa sig vara så bra som man vet att de var innan sina skador och givetvis kan Junttila visa sig vara ett guldkorn, men det vet vi ju inte nu i Juli och därför blir inte betyget högre nu. Däremot har vi ju ett enormt sparkapital i dessa spelare så det ser ändå helt ok 2an till trots. Tror att Sweatt Sätt kommer bli succé och att Emanuelsson kan hitta glädjen och formen på hemmaplan. Sedan som gubben i lådan har vi ju Harju som alltid för sina poäng från ingenstans.
Ja, som jag skriver i mitt inlägg är det lätt att tycka att vi tappat massor på forwardssidan men vi kan trösta oss en hel del med att Harju och Lagacé kan kliva ut på kanten och att Sweatt är att betrakta som ett nyförvärv. Med bra centrar blir också våra yttrar bättre och backarna förhoppningsvis lite tryggare.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tor 21 jul 2016, 19:14

Det känns bra med Kennedy! Han har anpassat sig till stor rink i khl så det är bakom oss. Kan vi få till det sociala så det fungerar för hans familj så kan det bli riktigt bra! Efter ett år i khl så kommer mycket annat än pengar att värderas högt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman tor 21 jul 2016, 20:53

En reflektion: Vi har tillsammans med Leksand flest antal spelare under 20 år i A-truppen, i alla fall enligt EliteProspects (KHK har minst med noll). Hoppas de får även chansen att spela en del allihopa. Filip & Masto är ju redan mer eller mindre garanterade en ordinarie plats, återstår att se hur de övriga får spela, mycket lär ju hänga på skadeläget men även hur man väljer att matcha fram dem rent strategiskt d.v.s. ev. långtidsutlåningar till ex.vis A- eller B-löven.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 22 jul 2016, 06:51

Vi har i dagsläget (enl. eliteprospects) följande renodlade centrar i laget:
Falk
Lagace
Mastomäki
Lundeström

Uöver dessa har vi (enl. samma sida) följande som kan gå som vinge och center:
Toolanen
Harju
Kennedy
Mouilierat

Ska jag då prova mig på att sätta ihop kedjekonstelationer så blir det nått sånt här och med hänsyn till att Osten sa att både Mouilierat och Kennedy var värvade som centrar.
Sweatt - Kennedy - Junttila
Harju - Mouilierat - Emanuelsson
Rydhal - Lagace - Hedman
Fabricius - Falk - Forsberg

Mastomäki och Lundeström är i min ögon de sämsta centrarna vi har i lagbygget just nu då båda transatlanterna ska gå center och varken Lagace eller Falk gör sig själva rättvisa på dessa positionerna. Vet inte var jag har Toolanen så därför väljer jag in Rydhal föra till en början.

Om man kan köra Mouilierat som ytter hade jag valt följande
Emanuelsson - Kennedy - Sweatt
Junttila - Lagace - Mouilierat
Hedman - Falk - Harju
Fabricius - Mastomäki - Forsberg

Detta för att ge plats åt Mastomäki på bekostnad av Rydhal och skapa 3 kedjor som kan producera.
Jag tror att Lagace kommer få ut mer av sin potential i år än i fjol då man inte riktigt hittade rätt någonstans för honom och därför vill jag ha med han på en centerposition istället för att köra Rydhal som en ytter.

Som sagt, nått åt detta håll hade jag kört i början av träningsmatchandet

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kagen fre 22 jul 2016, 08:48

När Lagacé var poängspruta i Allsvenskan var han inte ytter då? Högerforward. Står på alla andra ställen iaf att han kan spela både center och ytter - ska vi vara petiga så står det även så på eliteprospects fast i själva texten:
"Versatile, he is able to play both center and wing."
- Erik K. Piri, EP (2014)

Så det är nog inget måste att placera honom som center och därmed förpassa Mastomäki till bänken. Jag tror tanken är att sätta Lagacé på en vinge och låta Mastomäki centra tredje- eller fjärdeformationen.

Men det kan bli lite testande på försäsongen med allsköns platsbyten.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn fre 22 jul 2016, 08:58

Kagen skrev:När Lagacé var poängspruta i Allsvenskan var han inte ytter då? Högerforward. Står på alla andra ställen iaf att han kan spela både center och ytter - ska vi vara petiga så står det även så på eliteprospects fast i själva texten:
"Versatile, he is able to play both center and wing."
- Erik K. Piri, EP (2014)

Så det är nog inget måste att placera honom som center och därmed förpassa Mastomäki till bänken. Jag tror tanken är att sätta Lagacé på en vinge och låta Mastomäki centra tredje- eller fjärdeformationen.

Men det kan bli lite testande på försäsongen med allsköns platsbyten.
Nä, han var väl center och la mackor till Henrion?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonken fre 22 jul 2016, 09:28

I min är Christopher Mastomäki  tok prio -till en centerroll. Den killen har verkligen visat att han trots sin unga ålder kan hantera det. Det som imponerar på mig mest är hans mogenhet -med tanke på hans unga ålder. Bara en sån sak som att jobba metodiskt: Verkligen sätta deffen + systemet först; utan att överila och försöka producera innan det är gjort. Bäst +/- i laget förra säsongen är ingenting annat än tok imponerande av en spelare på -20 bast. Bland det intressantaste nästa säsong blir och se vad Masto's nästa steg i utvecklingen kommer att vara. Inte direkt en högoddsare att det handlar om delar i det offensiva spelet. Och detta utan att tumma allt för mycket på den defensiva stabiliteten han redan byggde upp gångna sässen. Han MÅSTE GES de rätta föruttsättningarna att utvecklas nästa säsong. Detta är superviktigt! Dvs att sätta koppel på honom -och bara be honom spela 0-0 mot motståndarnas bästa -vore REN IDIOTI kommande säsong!

Så vart skulle jag sätta honom?

Det är två saker som är givna för mig i centerväg: Falken mellan Foppa och Fabbe -samt Masto i mitten i tredje. Resten byggs runt det här; inte tvärt om. Det ger denna utgångspunkt för 3:e och 4.e -kedjorna:

3:e ??? - Mastomäki - ???
4: Forsberg - Falk - Fabricius

Nästa grej att tänka på när det gäller Mastomäki är: Vilka typer av kant spelare kompletterar honom bäst? Personligen skulle jag addera rörlighet på båda kantspelarna; varav en av dessa som är mer en rivjärn och den andra mer en målskytt. Samt att minst en av kantspelarna här har ett utpräglat två-vägs-tänk. Detta för att ge Masto utrymme att utveckla sitt offensiva spel. Skulle man utöver detta få kedjekamraterna närmare Christophers egan ålder; vore att ytterligare addera nogot extra i framgångsrik kemi:

Petter Emanuelsson - Christopher Mastomäki - Julius Junttila

Detta är en kedja som kan användas -såväl offensivt; som defensivt. En kedja som är riktigt jobbiga för motståndare att möta -som även är högst kapabel att producera; och avgöra matcher. En grym 3:e kedja helt enkelt!

Kedja ett och två då:
Det är viktigt och förstå att när LHF nu adderar transatlantiska centrar i dessa linor; kommer detta även att förändra bilden över vilka typer av ytterforwards som passar till transatlantisk center tänk. Glöm direkt puckbak och länga bågar: Här är det raka vägen till kassen -genom trafik som gäller! Funkar det inte; så går man in ännu hårdare i nyllet på motståndarna -och får det att funka! Men i en kedja krävs det mer än en center för dansa effektivt. En klassiskt framgångsrik transatlantisk kedja är ofta ihopsatt; av en rivig arbetsmyra och en utpräglad målskytt. (Och i en bra kedja har fler spelare dubbla spetsegenskaper; som Ex hårt tvåvägs jobb och målskytt.) Mycket ligger i att skapa plats och lägen åt sina lagkompisar för ett avslut/målschans genom trafik. Tänket: Flygande anfall 3 mot två eller 2 mot 1 är endast rena bonusar i spelet. Outwork your oppnent -will win the game.

??? - Kennedy - ???
??? - Mouillierat - ???

Mål skyttarna är ju egentligen en "no brainer" här; när man har spelare som Harju och Sweatt i laget. Av dessa skulel jag placera skridskostarke Bill med kael -för att kompencera rörlighet; vilket då ger Johan med Tim:

Harju - Kennedy - ???
Sewatt - Mouillierat - ???

Kennedy är mer av en playmaker -och Harju är som klippt och skuren för att sticka fram klubban på ett hårt pass i trång trafik nära motståndarkassen. Mouillierat är mer en stark buffel -typ; som är bättre på att skapa yta åt sina med spelare. Detta borde vara som klippt och skuret för Sweatt.

Tidigare har jag gnällt över att Luleå Hockey har använt sina tunga -och tacklingsvillga spelare för ofeffektivt. Detta har givetvis berott lite på att LHF har haft en centersida -som inte alls passat deras spelsätt. Nu har man synnerligen just detta! Och transatlantiska centrar uppskattar verkligen hjälpen -ev en "heads up game". Att motståndare måste vrida extra på skallen -ger dem de så viktiga tiondelarna extra -att vara effektivare i allt de gör. Samt att det är en trygghet för dem själva: Proppar du mig -kommer vi att proppa Er hårdare. I LHF finns det två spelare som passar rollen exakt: Anton Hedman och Gustav Rydahl. Att addera dessa två i 1:a och 2:a kedjan; ger oss:

Harju - Kennedy - Hedman
Sewatt - Mouillierat - Rydahl

Detta lämnar kvar Jacob Legacé. Jacob är både center och ytter -vilket gör honom tok optimal spelare att slänga in ifall någon saknas. I början av säsongen skulle Jacob få inleda som center i första kedjan -eftersom Kennedy anländer senare till Norrbotten. Jag tror även att han har bra möjligheter att ge expempelvis Rydahl en mach om framtida kantpostionen i Mouillierat -kedjan.

- Lite av hur jag ser på lag/kedje -bygget 2016/2017.


Senast ändrad av Jonken den fre 22 jul 2016, 09:33, ändrad totalt 1 gång
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn fre 22 jul 2016, 09:32

Kan tänka mig en uppställning som ser ut som följer när alla är friska och hela:

Lassinantti

Mikkelson - Schira
Melart - Jaros
Sandström - Todd


Mouillierat - Kennedy - Emanuelsson
Sweatt - Legacé - Junttila
Harju - Mastomäki - Hedman
Fabricius - Falk - Forsberg

Sen blir det väl som vanligt att om två månader känns en helt annan uppställning som den naturliga. Jag hoppas att ungdomarna tar för sig och får speltid. Är alla backar hela känns det som att det är Sandströms plats som är den där man kan slå sig in. Vila någon match här och där kan behövas när man är 38 år och tränaren gått ut och sagt att laget kommer öka träningsmängden.

Vi har åtta spelare som kan centra. Sen tvivlar jag på att vi får se Toolanen och Lundeström centra i samma match, men det finns många möjligheter här. Kennedy känns ju som den mest uttalade offensiva centern. Kanske är Mouillierat mer lämpad som center i andrakedjan och Sweatt som ytter i första. Samtidigt tycker jag Legacé avslutade förra säsongen riktigt starkt, men jag är osäker på att ha honom fast i PP då jag tyckte han presterade som bäst då hans istid var relativt begränsad.

Nåja, skönt med färdig trupp. Bara lite drygt två veckor till första isträningen (som jag tänker försöka se på plats).
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Monco fre 22 jul 2016, 11:04

Jag har en lite annorlunda syn på kedjorna speciellt eftersom jag vill ha igång Harju lite mer så här är mina kedjor:
Mouillierat-Kennedy-Harju
Sweatt-Falk-Junttila
Hedman-Mastomäki-Emanuelsson
Forsberg-Lagace-Toolanen

Monco

Antal inlägg : 312
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tony Moore fre 22 jul 2016, 11:12

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av KebabLasse fre 22 jul 2016, 14:58

Hej forumister.

Själv tycker jag inte att Harju platsar i nån av första eller andra kedjan. Han är alldeles för seg för att hänga med kvicka transatlanter. Sätt han i tredje med Mastomäki och kanske Hedman.

KebabLasse

Antal inlägg : 17
Join date : 16-07-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 fre 22 jul 2016, 15:20

Old Brooklyn skrev:Kan tänka mig en uppställning som ser ut som följer när alla är friska och hela:

Lassinantti

Mikkelson - Schira
Melart - Jaros
Sandström - Todd


Mouillierat - Kennedy - Emanuelsson
Sweatt - Legacé - Junttila
Harju - Mastomäki - Hedman
Fabricius - Falk - Forsberg

Sen blir det väl som vanligt att om två månader känns en helt annan uppställning som den naturliga. Jag hoppas att ungdomarna tar för sig och får speltid. Är alla backar hela känns det som att det är Sandströms plats som är den där man kan slå sig in. Vila någon match här och där kan behövas när man är 38 år och tränaren gått ut och sagt att laget kommer öka träningsmängden.

Vi har åtta spelare som kan centra. Sen tvivlar jag på att vi får se Toolanen och Lundeström centra i samma match, men det finns många möjligheter här. Kennedy känns ju som den mest uttalade offensiva centern. Kanske är Mouillierat mer lämpad som center i andrakedjan och Sweatt som ytter i första. Samtidigt tycker jag Legacé avslutade förra säsongen riktigt starkt, men jag är osäker på att ha honom fast i PP då jag tyckte han presterade som bäst då hans istid var relativt begränsad.

Nåja, skönt med färdig trupp. Bara lite drygt två veckor till första isträningen (som jag tänker försöka se på plats).
Nu har ju både Osten och Skuggan sagt att både Kael och Kennedy kommer att centra!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av KebabLasse fre 22 jul 2016, 16:36

Sweatt - Kennedy - Legace
Emanuelsson - Kal- El - Junttila
Harju - Mastomäki - Hedman
Foppa - Falk - Fabbe/Rydahl

KebabLasse

Antal inlägg : 17
Join date : 16-07-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn fre 22 jul 2016, 17:07

nummer 17 skrev:
Old Brooklyn skrev:Kan tänka mig en uppställning som ser ut som följer när alla är friska och hela:

Lassinantti

Mikkelson - Schira
Melart - Jaros
Sandström - Todd


Mouillierat - Kennedy - Emanuelsson
Sweatt - Legacé - Junttila
Harju - Mastomäki - Hedman
Fabricius - Falk - Forsberg

Sen blir det väl som vanligt att om två månader känns en helt annan uppställning som den naturliga. Jag hoppas att ungdomarna tar för sig och får speltid. Är alla backar hela känns det som att det är Sandströms plats som är den där man kan slå sig in. Vila någon match här och där kan behövas när man är 38 år och tränaren gått ut och sagt att laget kommer öka träningsmängden.

Vi har åtta spelare som kan centra. Sen tvivlar jag på att vi får se Toolanen och Lundeström centra i samma match, men det finns många möjligheter här. Kennedy känns ju som den mest uttalade offensiva centern. Kanske är Mouillierat mer lämpad som center i andrakedjan och Sweatt som ytter i första. Samtidigt tycker jag Legacé avslutade förra säsongen riktigt starkt, men jag är osäker på att ha honom fast i PP då jag tyckte han presterade som bäst då hans istid var relativt begränsad.

Nåja, skönt med färdig trupp. Bara lite drygt två veckor till första isträningen (som jag tänker försöka se på plats).
Nu har ju både Osten och Skuggan sagt att både Kael och Kennedy kommer att centra!
Det har jag missat. Länka gärna. Sen är det väl även för dessa herrar svårt att veta exakt hur uppställningen kommer se ut i januari?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonken fre 22 jul 2016, 17:57

Luleå Hockey har helt klart en riktigt intressant back uppsättning inför 2016/2017. Men det är också superviktigt för Osten att inte ligga på latsidan i vinter; då det endast är 3 av samtliga backar som Luleå Hockey har på krita till säsongen 2017/2018 (Amnér, Todd & Nässén).

Följande backar har Luleå hockey att ytnyttja i nuläget:

#3  Daine Todd (R)
#5  Linus Nässén (L)
#6  Graig Schira (R)
#7  Jan Sandström (L)
#15 Christian Jaros (R)
#23 Viktor Amnér (L)
#27 Brendan Mikkelson (L)
#39 Pontus Själlin (L)
#41 Ilari Melart (L)

Om inte ungtupparna har kammat till sig en riktig tuppkam under sommaren; är det 7 st -som måste rastas en del på isen:

#3  Daine Todd
#6  Graig Schira
#7  Jan Sandström
#15 Christian Jaros
#23 Viktor Amnér
#27 Brendan Mikkelson
#41 Ilari Melart

Det som är riktigt vackert inför 2016/2017; är att Luleå Hockey (för första gången på LÄNGE) -har 3 stycken högerspadar i gänget. Detta borde innebära ett effektivare pucktempo i passningsspelet -samt fler & snabbare avslut på mål. Men för att detta skall ge något positivt; måste också avsluten från blå komma snabbare. Annars lessnar killarna; vars uppgift är att göra livet jobbigt för motståndarmålvakterna ganska fort. Med den "transatlantiska touchen" vill man hellre tajma inåkningar som skymningar -än att ställa sig stationärt framför motståndarkeepern -i större omfattning. Detta är också mycket mer effektivt. Tranatlantisk DNA är: Go/Get to the net.

Och jag hoppas och ber att Skuggan och Co inte skissar upp ett traditionellt, staionärt PP-spel; utan istället väljer att konsultera och ha en dialog med framförallt Kennedy & Mouillierat om just PP-spelet. För dessa spelare har färskt i skallen av hur man spelar på instinkt -istället för att fundera och analysera bort PP-möjligheter. Det handlar egentligen mindre om att ha lagets spelare på exakt rätt position/plats i anfallszonen -innan något kan börja hända: Det handlar istället om att utnyttja tillfällena -när motståndarna inte är i positionerna i försvarsspelet. Detta görs alltid effektivast; när samtliga spelare VET att jag har minst en kille som kommer att åka i skottlinjen. Man behöver inte fundera "hur" eller "varför" -utan bara tajma in "när". Detaljer som man givetvis nöter på träningarna. "Get the puck to the net!" Det behöver inte vara 20 sekunder kvar av matchen -för att man skall börja spela desperat hockey -och få puckarna på mål. Att få pucken på mål är det minsta man kan begära -om flertalet lagkamrater offrat en hel del ork för att få pucken till anfallszonen.

Denna tajming är precis lika viktig mellan kedjespelarna -som den är mellan kedjespelarna och backarna. Idag är utespelarna otroligt duktiga på att täcka skott -vilket gör bedriften "Get the puck to the net" ännu viktigare! Kortare swing med klubban -för att ha mindre folk i vägen -och går man på kraft är det endast one-timers efter pass i sidled -som egentligen räknas som ett ordentligt hot. (Ex: Janne Sandströms patenterade dragare är lika vas som förr; men den tar tyvärr lite för länge att knäppa av i modern hockey.)

Gällande backpar:

Två backpar borde egentligen vara givna från förra säsongen:

Melart - Jaros
Mikkelson - Schira

Sedan blir det krångligare... Tre backar kvar som skall ha speltid -och två av dessa måste fixa en solid defensiv för att inte sålla på SHL-nivå. Och givetvis är båda dessa spelare killar som har kontrakt med LHF även för säsongen 2017/2018. Det är här som Janne Sandström verkligen behövs! Både Todd & Amnér MÅSTE få klart för sig hur det fungerar i SHL. Typ: Hur jävla hårt det biter i röven -om man bara är "läcker" offensivt där ute. Janne må vara äldre till åren idag -men vettefasen om det överhuvudtaget finns någon bättre i hela SHL -för att ha som bollplank för just detta. Janne är dessutom assisterande kapten -och har både förtroendet och öronen hos alla LHF-tränarna. Detta innebär att han kommer att kunna kommunicera riktigt bra åt alla håll.

Men det finns också ett till alternativ -ifall man vill sära på #27 och #6: Mikkelson & Todd verkar försäsongsträna ihop nu på andra sidan atlanten. Och Brendan lärde sig SHL redan gångna säsongen. Kan hända att hans kommunikation är effektivare för Daine?

Och Sandström tillsammans med Schira kan läxa upp Amnér + ungtupparna.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 fre 22 jul 2016, 18:04

Old Brooklyn skrev:
nummer 17 skrev:
Old Brooklyn skrev:Kan tänka mig en uppställning som ser ut som följer när alla är friska och hela:

Lassinantti

Mikkelson - Schira
Melart - Jaros
Sandström - Todd


Mouillierat - Kennedy - Emanuelsson
Sweatt - Legacé - Junttila
Harju - Mastomäki - Hedman
Fabricius - Falk - Forsberg

Sen blir det väl som vanligt att om två månader känns en helt annan uppställning som den naturliga. Jag hoppas att ungdomarna tar för sig och får speltid. Är alla backar hela känns det som att det är Sandströms plats som är den där man kan slå sig in. Vila någon match här och där kan behövas när man är 38 år och tränaren gått ut och sagt att laget kommer öka träningsmängden.

Vi har åtta spelare som kan centra. Sen tvivlar jag på att vi får se Toolanen och Lundeström centra i samma match, men det finns många möjligheter här. Kennedy känns ju som den mest uttalade offensiva centern. Kanske är Mouillierat mer lämpad som center i andrakedjan och Sweatt som ytter i första. Samtidigt tycker jag Legacé avslutade förra säsongen riktigt starkt, men jag är osäker på att ha honom fast i PP då jag tyckte han presterade som bäst då hans istid var relativt begränsad.

Nåja, skönt med färdig trupp. Bara lite drygt två veckor till första isträningen (som jag tänker försöka se på plats).
Nu har ju både Osten och Skuggan sagt att både Kael och Kennedy kommer att centra!
Det har jag missat. Länka gärna. Sen är det väl även för dessa herrar svårt att veta exakt hur uppställningen kommer se ut i januari?
Kuriren eller NSD igår! Och hur det ser ut i vinter är svårt för alla att förutse men initialt är det tänkt att dom centrar varsinn lina!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av kokostrollet lör 23 jul 2016, 11:00

nummer 17 skrev:
Old Brooklyn skrev:
nummer 17 skrev:
Old Brooklyn skrev:Kan tänka mig en uppställning som ser ut som följer när alla är friska och hela:

Lassinantti

Mikkelson - Schira
Melart - Jaros
Sandström - Todd


Mouillierat - Kennedy - Emanuelsson
Sweatt - Legacé - Junttila
Harju - Mastomäki - Hedman
Fabricius - Falk - Forsberg

Sen blir det väl som vanligt att om två månader känns en helt annan uppställning som den naturliga. Jag hoppas att ungdomarna tar för sig och får speltid. Är alla backar hela känns det som att det är Sandströms plats som är den där man kan slå sig in. Vila någon match här och där kan behövas när man är 38 år och tränaren gått ut och sagt att laget kommer öka träningsmängden.

Vi har åtta spelare som kan centra. Sen tvivlar jag på att vi får se Toolanen och Lundeström centra i samma match, men det finns många möjligheter här. Kennedy känns ju som den mest uttalade offensiva centern. Kanske är Mouillierat mer lämpad som center i andrakedjan och Sweatt som ytter i första. Samtidigt tycker jag Legacé avslutade förra säsongen riktigt starkt, men jag är osäker på att ha honom fast i PP då jag tyckte han presterade som bäst då hans istid var relativt begränsad.

Nåja, skönt med färdig trupp. Bara lite drygt två veckor till första isträningen (som jag tänker försöka se på plats).
Nu har ju både Osten och Skuggan sagt att både Kael och Kennedy kommer att centra!
Det har jag missat. Länka gärna. Sen är det väl även för dessa herrar svårt att veta exakt hur uppställningen kommer se ut i januari?
Kuriren eller NSD igår! Och hur det ser ut i vinter är svårt för alla att förutse men initialt är det tänkt att dom centrar varsinn lina!

Gissar att det är den här artikeln med Skuggan där även Kael utpekas som primärt en center?

http://kuriren.nu/100-hockey/luleatranaren-om-de-nya-centrarna-8922567.aspx

– Kael är en bred spelare med en härlig karaktär, han jobbar hårt men kan också göra både mål och assist. Initialt vill vi använda honom som center, och det är där han själv vill spela, säger Nilsson.

Tim Kennedy, 30-årig amerikan, mer utpräglad centertyp, 178 centimeter lång och 78 kilo tung.

– Tim är kanske en mer utpräglad power play-center. Mera en framspelare, lite åt Wallmarkhållet (Lucas Wallmark). Men han är även bra defensivt, men framförallt är han en bra framspelare.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar lör 23 jul 2016, 12:45

Uppställningar o dyl överlåter jag till tränarna men visst vore det en välsignelse om man hade en center som kunde sätta upp Harju på ett bra sätt för då kommer hajen kunna komma till sin rätt till fullo så han kanske bör få chansen med "Kal-El" ,
vad gäller en sån spelare med Junttila så är det fart o snabb fördelning som gäller har jag förstått, speciellt när han spelade med Kempainen o Donskoij,  så att spela han med Sweatt o Kennedy , där Kennedy är den tvåvägscenter vi saknat sen Chris kan bli intressant.
Mina små funderingar.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 mån 25 jul 2016, 19:37

Harju Tim Emanuelsson - Sweatt Kael Hedman. - Junttila Falk Lagace! Tre linor med passningsspelare, målskytte, fysik, hårt jobb, fart och defensiv! Sen är Fabbe Masto Foppa given fjärde i min värld!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dentos mån 25 jul 2016, 19:45

nummer 17 skrev:Harju Tim Emanuelsson -  Sweatt Kael Hedman. - Junttila Falk Lagace! Tre linor med passningsspelare, målskytte, fysik, hårt jobb, fart och defensiv! Sen är Fabbe Masto Foppa given fjärde i min värld!

Håller väl med till stor del. Jag hade nog börjat med att ge Masto chansen i tredje dock. Jag hoppas att han ska kunna ta ett kliv framåt vad gäller offensiven den här säsongen och tror den chansen är större om han får spela med Lagacé och Junttila istället för Fabbe och Foppa. Men det där kan man rulla runt på lite såklart.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 mån 25 jul 2016, 20:54

Dentos skrev:
nummer 17 skrev:Harju Tim Emanuelsson -  Sweatt Kael Hedman. - Junttila Falk Lagace! Tre linor med passningsspelare, målskytte, fysik, hårt jobb, fart och defensiv! Sen är Fabbe Masto Foppa given fjärde i min värld!

Håller väl med till stor del. Jag hade nog börjat med att ge Masto chansen i tredje dock. Jag hoppas att han ska kunna ta ett kliv framåt vad gäller offensiven den här säsongen och tror den chansen är större om han får spela med Lagacé och Junttila istället för Fabbe och Foppa. Men det där kan man rulla runt på lite såklart.

Hade precis den funderingen själv! Att byta plats på Masto och Falk!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Luleå Hockeys Lag 2016/2017

Inlägg av hokkzorz lör 30 jul 2016, 16:30

Jag förstår inte snacket här inne om att alla luleå's värvningar har mycket att bevisa. Bevisa vad?

Det är alltid samma visa så fort vi inte värvar erkända namn, typ Rajala, Micflikier och Sweatt i fjol och alla var skitnöjda med värvningarna och man tittade bara på namnen och inte på lagets sammansättning. Det blev uppenbart ganska snabbt att laget var felkomponerat och att vi saknade starka centerspelare. Det är knappast en slump att egentligen ingen av våra snipers levererade på den nivån som alla hade förväntat sig. Hade inte Wallmark kommit tillbaka så hade vi suttit rejält i skiten i fjol.

Jag tror stenhårt på våra värvningar i år, man har värvat på pappret dugliga spelare men även efter en plan om att se till att laget inte har nån egentlig svag lagdel. Visst, någon kommer säkert inte motsvara förväntningarna men så är det alltid, inget lag träffar väl rätt 100% med sina nyförvärv, etablerade eller inte. LAGET som sådant kommer vara bättre än i fjol det är jag övertygad om, sen har vi kanske inte den dära tokspetsen vi hade i fjol, men med det materialet vi har idag så ser förutsättningarna bra mycket bättre ut än i fjol.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av KebabLasse sön 31 jul 2016, 08:45

hokkzorz skrev:Jag förstår inte snacket här inne om att alla luleå's värvningar har mycket att bevisa. Bevisa vad?

Det är alltid samma visa så fort vi inte värvar erkända namn, typ Rajala, Micflikier och Sweatt i fjol och alla var skitnöjda med värvningarna och man tittade bara på namnen och inte på lagets sammansättning. Det blev uppenbart ganska snabbt att laget var felkomponerat och att vi saknade starka centerspelare. Det är knappast en slump att egentligen ingen av våra snipers levererade på den nivån som alla hade förväntat sig. Hade inte Wallmark kommit tillbaka så hade vi suttit rejält i skiten i fjol.

Jag tror stenhårt på våra värvningar i år, man har värvat på pappret dugliga spelare men även efter en plan om att se till att laget inte har nån egentlig svag lagdel. Visst, någon kommer säkert inte motsvara förväntningarna men så är det alltid, inget lag träffar väl rätt 100% med sina nyförvärv, etablerade eller inte. LAGET som sådant kommer vara bättre än i fjol det är jag övertygad om, sen har vi kanske inte den dära tokspetsen vi hade i fjol, men med det materialet vi har idag så ser förutsättningarna bra mycket bättre ut än i fjol.


Håller med dig. Den enda värvningen jag inte riktigt förstår är Andreas Falk, i övrigt är jag nöjd Basketball Känns som att vi hade kunnat ha nån yngre förmåga på hans plats.

KebabLasse

Antal inlägg : 17
Join date : 16-07-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dentos sön 31 jul 2016, 11:00

hokkzorz skrev:Jag förstår inte snacket här inne om att alla luleå's värvningar har mycket att bevisa. Bevisa vad?

Det är alltid samma visa så fort vi inte värvar erkända namn, typ Rajala, Micflikier och Sweatt i fjol och alla var skitnöjda med värvningarna och man tittade bara på namnen och inte på lagets sammansättning. Det blev uppenbart ganska snabbt att laget var felkomponerat och att vi saknade starka centerspelare. Det är knappast en slump att egentligen ingen av våra snipers levererade på den nivån som alla hade förväntat sig. Hade inte Wallmark kommit tillbaka så hade vi suttit rejält i skiten i fjol.

Jag tror stenhårt på våra värvningar i år, man har värvat på pappret dugliga spelare men även efter en plan om att se till att laget inte har nån egentlig svag lagdel. Visst, någon kommer säkert inte motsvara förväntningarna men så är det alltid, inget lag träffar väl rätt 100% med sina nyförvärv, etablerade eller inte. LAGET som sådant kommer vara bättre än i fjol det är jag övertygad om, sen har vi kanske inte den dära tokspetsen vi hade i fjol, men med det materialet vi har idag så ser förutsättningarna bra mycket bättre ut än i fjol.

Det är klart att det är osäkrare med spelare som inte gjort en match i SHL om man jämför med spelare som alla varit nära 1 poäng per match i snitt i SHL tidigare. Rajala, Sweatt och Micflikier är på förhand säkrare kort än Mouillierat, Kennedy och Junttila, sen kan det ju skita sig iallafall såklart.

Med det sagt så tror jag ändå på vårt lag i år. Som du säger så är centersidan mycket bredare och jag tycker att backsidan är kanske bättre än nånsin samt att vi har Lassi, men jag är ständigt optimistisk!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad sön 31 jul 2016, 11:27

För mig finns det en annan poäng med att tona ned värvningarna och det är att vi tar ned förväntningarna också.
Rajala var i topp i skytteligan men ändå skrek alla/många 'skeppa' .

Det betyder inte nödvändigtvis att man skriker vad-var-det-jag-sa om det tar tid att acklimatisera sig till
stor rink och/eller oerhört taktiskt strikt ishockey. Jag tvivlar inte på att det är duktiga spelare vi har i årets trupp.

Fabbe belyser min oro i reportaget 'hockeyresan' , - Vi får inte sätta oss i ett dåligt läge genom att tappa poäng i början.
Samtidigt så ska vi skola in ett antal spelare i svensk hockey.
Knäcker vi den nöten så kan detta bli en kul säsong.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av KebabLasse sön 31 jul 2016, 12:00

Dentos skrev:
hokkzorz skrev:Jag förstår inte snacket här inne om att alla luleå's värvningar har mycket att bevisa. Bevisa vad?

Det är alltid samma visa så fort vi inte värvar erkända namn, typ Rajala, Micflikier och Sweatt i fjol och alla var skitnöjda med värvningarna och man tittade bara på namnen och inte på lagets sammansättning. Det blev uppenbart ganska snabbt att laget var felkomponerat och att vi saknade starka centerspelare. Det är knappast en slump att egentligen ingen av våra snipers levererade på den nivån som alla hade förväntat sig. Hade inte Wallmark kommit tillbaka så hade vi suttit rejält i skiten i fjol.

Jag tror stenhårt på våra värvningar i år, man har värvat på pappret dugliga spelare men även efter en plan om att se till att laget inte har nån egentlig svag lagdel. Visst, någon kommer säkert inte motsvara förväntningarna men så är det alltid, inget lag träffar väl rätt 100% med sina nyförvärv, etablerade eller inte. LAGET som sådant kommer vara bättre än i fjol det är jag övertygad om, sen har vi kanske inte den dära tokspetsen vi hade i fjol, men med det materialet vi har idag så ser förutsättningarna bra mycket bättre ut än i fjol.

Det är klart att det är osäkrare med spelare som inte gjort en match i SHL om man jämför med spelare som alla varit nära 1 poäng per match i snitt i SHL tidigare. Rajala, Sweatt och Micflikier är på förhand säkrare kort än Mouillierat, Kennedy och Junttila, sen kan det ju skita sig iallafall såklart.

Med det sagt så tror jag ändå på vårt lag i år. Som du säger så är centersidan mycket bredare och jag tycker att backsidan är kanske bättre än nånsin samt att vi har Lassi, men jag är ständigt optimistisk!


Bästa backsidan hade vi det året när Niinimaa, Jaakola mfl spelade här. Riktigt välbalanserad backsida dom åren och Luleå gick ju som bekant långt i slutspel med semifinal och final också.

KebabLasse

Antal inlägg : 17
Join date : 16-07-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman sön 31 jul 2016, 12:53

KebabLasse skrev:
hokkzorz skrev:Jag förstår inte snacket här inne om att alla luleå's värvningar har mycket att bevisa. Bevisa vad?

Det är alltid samma visa så fort vi inte värvar erkända namn, typ Rajala, Micflikier och Sweatt i fjol och alla var skitnöjda med värvningarna och man tittade bara på namnen och inte på lagets sammansättning. Det blev uppenbart ganska snabbt att laget var felkomponerat och att vi saknade starka centerspelare. Det är knappast en slump att egentligen ingen av våra snipers levererade på den nivån som alla hade förväntat sig. Hade inte Wallmark kommit tillbaka så hade vi suttit rejält i skiten i fjol.

Jag tror stenhårt på våra värvningar i år, man har värvat på pappret dugliga spelare men även efter en plan om att se till att laget inte har nån egentlig svag lagdel. Visst, någon kommer säkert inte motsvara förväntningarna men så är det alltid, inget lag träffar väl rätt 100% med sina nyförvärv, etablerade eller inte. LAGET som sådant kommer vara bättre än i fjol det är jag övertygad om, sen har vi kanske inte den dära tokspetsen vi hade i fjol, men med det materialet vi har idag så ser förutsättningarna bra mycket bättre ut än i fjol.


Håller med dig. Den enda värvningen jag inte riktigt förstår är Andreas Falk, i övrigt är jag nöjd Basketball  Känns som att vi hade kunnat ha nån yngre förmåga på hans plats.
Just den värvningen har jag argumenterat för förr, men det verkar vara på sin plats att göra det igen: Falks gedigna erfarenhet och erkänt goda defensiva intelligens och ledaregenskaper blir otroligt viktig för laget, särskilt som vi har två andra nya utländska centrar som aldrig spelat i SHL tidigare. Han blir en av de absolut viktigaste spelarna för att bygga ett komplett lag både på och utanför isen, det skulle helt enkelt blivit oerhört mer ihåligt utan honom. Sedan kan han kanske även göra en del poäng, men det är knappast huvudsyftet med värvningen. Med andra ord, jag tycker den värvningen verkar väldigt väl genomtänkt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz sön 31 jul 2016, 12:55

Dentos skrev:

Det är klart att det är osäkrare med spelare som inte gjort en match i SHL om man jämför med spelare som alla varit nära 1 poäng per match i snitt i SHL tidigare. Rajala, Sweatt och Micflikier är på förhand säkrare kort än Mouillierat, Kennedy och Junttila, sen kan det ju skita sig iallafall såklart.

Med det sagt så tror jag ändå på vårt lag i år. Som du säger så är centersidan mycket bredare och jag tycker att backsidan är kanske bättre än nånsin samt att vi har Lassi, men jag är ständigt optimistisk!

Du har rätt i att spelarna (Rajala, MicFlikier och Sweatt) hade bra poängsnitt, men det många glömmer/glömde bort är att dom spelade med bra centers/spelfördelare oxo. Sen försvann ju Sweatt pga skada dessutom. Bristen av poäng från dessa herrar i fjol kan nog ganska enkelt reduceras ner till att man hade inte tillräckligt bra centers/spelfördelare. Vi hade Wallmark, men han var fortfarande inte den där toppcentern vi hade behövt brevid våra "snipers" för att få bättre utdelning på deras skill.

Jag tycker sammansättningen av laget set mycket bättre ut i år och om våra centrar kan bli/vara dom där bärande spelarna vi hoppas på så kommer vi få betydligt mer poäng från våra andra spelare som nästan föll bort helt i fjol (Harju mfl). Jag håller med om att våra tilltänkta centrar är obeprövade i SHL, men jag försöker se det hela possitivt. Kan växjö och andra lag hitta nordamerikaner som kommer hit och dominerar så varför skulle inte vi kunna det? Viktigt att vi får en bra start i år, som tur är så borde backsidan vara betydligt stabilare i år från start, så även om produktionen frammåt kanske inte finns där från dag 1 så borde vi kunna vinna matcher iaf mha bra försvarsspel.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz mån 01 aug 2016, 10:47

Känns som att Lagacé kommer att få spela RW till stora delar i år.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Freno mån 01 aug 2016, 13:36

bearjew skrev:Känns som att Lagacé kommer att få spela RW till stora delar i år.

Ja i alla fall efter det att Kennedy anländer, men mycket bättre att en Center går ut som vinge än tvärtom Smile

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 mån 01 aug 2016, 17:12

Om man låter Lundeström centra på Kennedys plats första matcherna så blir det minimalt med rörelse i linorna och Lundeström får pröva på en hög nivå i flera matcher! Bra investering för framtiden!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Hankburger tis 02 aug 2016, 13:31

nummer 17 skrev:Om man låter Lundeström centra på Kennedys plats första matcherna så blir det minimalt med rörelse i linorna och Lundeström får pröva på en hög nivå i flera matcher! Bra investering för framtiden!!

Får se om så blir fallet. Luleå har ju även Emanuelsson JR och Toolanen tillsammans med Nässén och Själin som knackar på dörren till A-laget.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet