Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

+88
Qirren
Blinders
Lehto
wilmus2007
lhffan
RSD555
oggskar
Lillajag
Jygge80
Jokerman
Forslund
NeedforX
rasbiologen
GustenA
Nr10
LubosC
Admin
GLHF
Groggen79
farre
Hankburger
Grimster
CKa
pelle
NallePhu
Kraftkung
tibet
Rönken
Puckad
Ferros
Anthrax
Norrlandstoken
Jonken
JayDee
Monco
Dustin
Pajala
Mr Bister
NilsOskar
Kallepedal
Norlin
#96
Dalle
Hedanders
MrA
nummer 17
ski3r
Murveln
Donowitz
Björnkäften
hokkzorz
pingu
Ivanhoe
ezz
KaptenBlodskelett
Zeth
Lulefan
Tigerman
Sundance Kid
Kocur
Micke80
Wolfhunter
icemask
FruktHamster
Slapshot
HarryHaffa
Bamsefar
BodenSwe
Lasse Proppmätt
Tony Moore
Lajon
Urken
kokostrollet
LulefanGBG
Davidoff
JoakimJ
amarule
Redbear
Rakapuckar
Kapten Haddock
Sir Prozac
stormvägen
Snikne Ville
Lars158
Old Brooklyn
LuleåWinston
Kagen
JuniorX
92 posters

Sida 18 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn ons 19 sep 2018, 22:31

Just därför som jag tror på Jidström som rätt man på rätt plats. Han kommer inte bara med erfarenhet som säljare, utan som en f.d. klubbdirektör för vårt gäng. Självklart har han ett marknadsekonomiskt perspektiv, men även perspektivet av föreningen, identiteten, samarbete med fans och mycket mer. Jag tror stenhårt på att just Peter är den snubben som kan klara av nämnda balansgång på ett mycket bra sätt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore ons 19 sep 2018, 22:44

Hmm..Jag är inte så säker på Jidströms kapacitet, "räddningsglorian" under Jidström/Stöckels år heter nog mer Jonas Rönnkvist och framgångarna på isen. Betänk att rönken gjorde LHF till ett topplag med små medel och många "billiga" allsvenska spelare som han fick att prestera.
Hade vi haft ex. Fagervall eller skuggan i båset den tiden tror jag vi hade spelat i HA idag..
Jag hoppas naturligtvis att Jidström kan tillföra kapital och goodwill till LHF men vill vänta med superlativerna ett tag till.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7775
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Puckad ons 19 sep 2018, 22:56

Tony Moore skrev:...Hade vi haft ex. Fagervall eller skuggan i båset den tiden tror jag vi hade spelat i HA idag...
+1 på den!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn tor 20 sep 2018, 10:33

Självklart ska han utvärderas, men jag har höga förhoppningar. Han har ju i alla fall tjuvstartat på ett bra sätt. Utan honom hade vi inte haft någon ny ljud- och ljus anläggning eftersom det var han som från första början sammanförde LHF, Porser och Bright.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor 20 sep 2018, 17:15

Old Brooklyn skrev:Självklart ska han utvärderas, men jag har höga förhoppningar. Han har ju i alla fall tjuvstartat på ett bra sätt. Utan honom hade vi inte haft någon ny ljud- och ljus anläggning eftersom det var han som från första början sammanförde LHF, Porser och Bright.
Sant..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7775
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 09 nov 2018, 18:11

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7775
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av rasbiologen lör 10 nov 2018, 10:39

Sas väl inte så mycket men det är skönt att det känns som att det går framåt istället för utför.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jonken tis 20 nov 2018, 06:29

Tydligen har man åter börjat att slarva med detaljer -inom Luleå Hockeys ledning. Man är inte alls up-to-date -med att ens hålla sin aktuella truppen uppdaterad på sin egna hemsida. Oavsett vad denna tabbe beror på; hamnar tyvärr amatör-reflektionen över ledningens bord.

- Isac Lundeström är kvar; TROTS att han är Anaheims spelare.
- Mattias Guter värvades in; INGENTING uppdateras.
- David Lindquist drog; Samma sak...

Luleå Hockey ska vara up-to-date på sin egna hemsida. -PUNKT. Allt annat ger bara en amatörmässig bild av föreningen. Och det går inte för personer i föreningen att peka fingrar om varför tekniken i föreningen slaskar: 'Att sedan vi gjorde om hemsidan för att SHL skulle tjäna lite mer kick backs" översättningen; -är bara tragisk & larvig. Oavsett; ska väl en köpt teknik iaf funka..?

Vid en skolgård i veckan var den några barn som ropade högt att Isac Lundeström kommit tillbaka till Luleå Hockey. Det stod på hemsidan. Gissa vilken effekt detta hade på alla som hörde detta på gatan? -Jepp: Mobiltelefonerna kom ganska fort fram; följt av suckar & huvudskakningar.

Hur många här tror att dessa suckar & huvudskakningar -var ämnade åt barnen på skolgården -eller åt Luleå Hockey som inte uppdaterar....?

Sånt här är SÅ ONÖDIGT Luleå Hockey...…….
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av wilmus2007 tis 20 nov 2018, 07:21

Jonken skrev:Tydligen har man åter börjat att slarva med detaljer -inom Luleå Hockeys ledning. Man är inte alls up-to-date -med att ens hålla sin aktuella truppen uppdaterad på sin egna hemsida. Oavsett vad denna tabbe beror på; hamnar tyvärr amatör-reflektionen över ledningens bord.

- Isac Lundeström är kvar; TROTS att han är Anaheims spelare.
- Mattias Guter värvades in; INGENTING uppdateras.
- David Lindquist drog; Samma sak...

Luleå Hockey ska vara up-to-date på sin egna hemsida. -PUNKT. Allt annat ger bara en amatörmässig bild av föreningen. Och det går inte för personer i föreningen att peka fingrar om varför tekniken i föreningen slaskar: 'Att sedan vi gjorde om hemsidan för att SHL skulle tjäna lite mer kick backs" översättningen; -är bara tragisk & larvig. Oavsett; ska väl en köpt teknik iaf funka..?

Vid en skolgård i veckan var den några barn som ropade högt att Isac Lundeström kommit tillbaka till Luleå Hockey. Det stod på hemsidan. Gissa vilken effekt detta hade på alla som hörde detta på gatan? -Jepp: Mobiltelefonerna kom ganska fort fram; följt av suckar & huvudskakningar.

Hur många här tror att dessa suckar & huvudskakningar -var ämnade åt barnen på skolgården -eller åt Luleå Hockey som inte uppdaterar....?

Sånt här är SÅ ONÖDIGT Luleå Hockey...…….

Kan bara instämma....
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman tis 20 nov 2018, 09:33

Jonken skrev:Tydligen har man åter börjat att slarva med detaljer -inom Luleå Hockeys ledning. Man är inte alls up-to-date -med att ens hålla sin aktuella truppen uppdaterad på sin egna hemsida. Oavsett vad denna tabbe beror på; hamnar tyvärr amatör-reflektionen över ledningens bord.

- Isac Lundeström är kvar; TROTS att han är Anaheims spelare.
- Mattias Guter värvades in; INGENTING uppdateras.
- David Lindquist drog; Samma sak...

Luleå Hockey ska vara up-to-date på sin egna hemsida. -PUNKT. Allt annat ger bara en amatörmässig bild av föreningen. Och det går inte för personer i föreningen att peka fingrar om varför tekniken i föreningen slaskar: 'Att sedan vi gjorde om hemsidan för att SHL skulle tjäna lite mer kick backs" översättningen; -är bara tragisk & larvig. Oavsett; ska väl en köpt teknik iaf funka..?

Vid en skolgård i veckan var den några barn som ropade högt att Isac Lundeström kommit tillbaka till Luleå Hockey. Det stod på hemsidan. Gissa vilken effekt detta hade på alla som hörde detta på gatan? -Jepp: Mobiltelefonerna kom ganska fort fram; följt av suckar & huvudskakningar.

Hur många här tror att dessa suckar & huvudskakningar -var ämnade åt barnen på skolgården -eller åt Luleå Hockey som inte uppdaterar....?

Sånt här är SÅ ONÖDIGT Luleå Hockey...…….
Detta är ett ämne som jag tror du kan få direkt respons på från LHF så jag rekommenderar att du mailar dem.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jonken tis 20 nov 2018, 17:47

Tigerman skrev:
Detta är ett ämne som jag tror du kan få direkt respons på från LHF så jag rekommenderar att du mailar dem.
Jag utgår ifrån att Luleå Hockey har koll på vad som skrivs här.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman tis 20 nov 2018, 18:50

Jonken skrev:
Tigerman skrev:
Detta är ett ämne som jag tror du kan få direkt respons på från LHF så jag rekommenderar att du mailar dem.
Jag utgår ifrån att Luleå Hockey har koll på vad som skrivs här.  
Man kan ju göra det, ja, och hoppas på det bästa. Men vill man vara effektiv i sin kommunikation så tar man ärendet med den det direkt berör.

P.S: Och för att inte verka avsnoppande, det är ju faktiskt ett konkret problem som du påpekar och dessutom enkelt att åtgärda, till skillnad från om någon t.ex. har subjektiva åsikter om lagbygget eller person. Alltså, det vore m.a.o. fullt naturligt om man nu tycker att detta behöver åtgärdas, att man pratar direkt med Terva eller Hedlund som är de som ligger närmast till hands att fixa sånt här. Att göra inlägg på ett forum för visserligen fram din åsikt till en intresserad (men högst begränsad) allmänhet men det leder nog sällan till verkliga förbättringar. Tror jag alltså.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn sön 07 apr 2019, 12:43

Det närmar sig bokslut för denna säsong. Vi har ökat publiksnittet rejält, har redan haft tre (i princip) fullsatta hemmamatcher i slutspelet. Senare idag väntar ytterligare en fullsatt match och vi är garanterade minst en till hemmamatch. Vinner vi idag så är vi garanterade minst två till slutspelsmatcher på hemmaplan.

Vinsten ifjol var 1,3 miljoner efter framförallt åtgärder på kostnadssidan. Känslan är väl att vi ökar våra intäkter rejält den här säsongen. Ska vi våga oss på att gissa?

Jag gissar att vi ligger på ca 5 miljoner plus just nu. Tar vi oss till final kanske vi kan landa på ca 7-8 miljoner plus. Givetvis bara gissningar. Jag har inga kanaler in på kansliet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar sön 07 apr 2019, 13:10

Old Brooklyn skrev:Det närmar sig bokslut för denna säsong. Vi har ökat publiksnittet rejält, har redan haft tre (i princip) fullsatta hemmamatcher i slutspelet. Senare idag väntar ytterligare en fullsatt match och vi är garanterade minst en till hemmamatch. Vinner vi idag så är vi garanterade minst två till slutspelsmatcher på hemmaplan.

Vinsten ifjol var 1,3 miljoner efter framförallt åtgärder på kostnadssidan. Känslan är väl att vi ökar våra intäkter rejält den här säsongen. Ska vi våga oss på att gissa?

Jag gissar att vi ligger på ca 5 miljoner plus just nu. Tar vi oss till final kanske vi kan landa på ca 7-8 miljoner plus. Givetvis bara gissningar. Jag har inga kanaler in på kansliet.
Räknar du in tv-pengarna då också?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn sön 07 apr 2019, 13:14

Bamsefar skrev:
Old Brooklyn skrev:Det närmar sig bokslut för denna säsong. Vi har ökat publiksnittet rejält, har redan haft tre (i princip) fullsatta hemmamatcher i slutspelet. Senare idag väntar ytterligare en fullsatt match och vi är garanterade minst en till hemmamatch. Vinner vi idag så är vi garanterade minst två till slutspelsmatcher på hemmaplan.

Vinsten ifjol var 1,3 miljoner efter framförallt åtgärder på kostnadssidan. Känslan är väl att vi ökar våra intäkter rejält den här säsongen. Ska vi våga oss på att gissa?

Jag gissar att vi ligger på ca 5 miljoner plus just nu. Tar vi oss till final kanske vi kan landa på ca 7-8 miljoner plus. Givetvis bara gissningar. Jag har inga kanaler in på kansliet.
Räknar du in tv-pengarna då också?
Vet faktiskt inte hur man ska tänka kring dessa. Antar att klubbarna har budgeterat för de nya pengarna, och då gör de väl varken till eller från vad gäller vinst?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken sön 07 apr 2019, 13:17

Jag förväntar mig >5 miljoner i vinst denna säsong.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore sön 07 apr 2019, 13:47

S-möte 2019-03-21
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Lhf_1912
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Lhf_1913
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7775
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lehto mån 15 apr 2019, 21:01

Vet vi vad vi och dom andra lagen har i spelarbudget?
Minns att Stefan Enbom tvittrade nått att vi hade lägst av alla 4 lagen som var kvar.

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Blinders fre 03 maj 2019, 13:09

David Olsson Jiglund skrev:

Avslöjar: Luleå Hockey bryter arenaavtal – begär omförhandling


ISHOCKEY Luleå Hockey har brutit det arenaavtal som man tecknade med kommunen i samband med att Coop Norrbotten Arena rustades upp för nio år sedan och begärt en omförhandling. "Ibland framställs vår förening som en belastning. Men så är det inte. Vi är en kassako för Luleå kommun – vi betalar ungefär 20 miljoner kronor i kommunal skatt varje år. Tack vare oss är det också många som besöker kommunen. Och vi vill behandlas på samma sätt som de andra idrottsföreningarna", säger klubbdirektören Stefan Enbom.



David Olsson Jiglund11:45 | 2019-05-03
Luleå Hockey har i dagsläget en årlig kostnad på ungefär 11 miljoner kronor för Coop Norrbotten Arena.

Vilket Stefan Enbom anser är alldeles för mycket.

– Vi har jämfört våra kostnader med de andra SHL-klubbarnas, och konstaterat att våra är höga. Väldigt höga, säger han.

Sedan tillägger han:

– Långsiktigt kommer vi inte att klara av det, vi måste få ned våra kostnader.Och det här avtalet är en viktig fråga för oss.

Han jämför Luleå Hockeys förutsättningar med de som svenska mästarna Frölunda har.

– I fjol hade de 56 miljoner i publikintäkter. Och deras lokalkostnader uppgick till 17 miljoner, vilket är 30 procent av publikintäkterna. Motsvarande siffra för oss är 52 procent.

Han tillägger sedan:

– Det är klart att vi ska betala för oss, men det är ett antal saker som har gjort att kostnaden blivit väldigt hög. Saker som behöver rättas till för att vi ska få en rimlig och rättvis kostnad.

Enligt Stefan Enbom vill föreningen förhandla fram ett nytt avtal som sträcker sig över fem till tio år.

– Vi har haft en bra dialog med Luleå kommun, de förstår oss. Och förhoppningsvis kan vi hitta en bra lösning, säger han.

Om parterna inte lyckas nå någon ny uppgörelse kommer Luleå Hockey att fortsätta ha hand om driften tills det nuvarande avtalet går ut efter den kommande säsongen.

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/avslojar-lulea-hockey-bryter-arenaavtal-begar-omforhandling-nm5097249.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lehto fre 03 maj 2019, 13:14

Nä men vadå vi betalar ju bara 1kr i hyra Very Happy Very Happy Very Happy

*ja, de är sarkasm*

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Blinders fre 03 maj 2019, 19:31

David Olsson Jiglund skrev:

Enbom orolig för Luleå Hockey: "Extremt tuffa förutsättningar"

ISHOCKEY Under fredagen kunde Sporten avslöja att Luleå Hockey har brutit sitt arenaavtal med Luleå kommun och begärt att det omförhandlas. Nu berättar klubbdirektören Stefan Enbom om sin oro för Luleå Hockey och norrlandshockeyn. "Vi har extremt tuffa förutsättningar", säger han.


David Olsson Jiglund19:00 | 2019-05-03
Hans Luleå Hockey har en ekonomiskt sett lyckad säsong bakom sig.

– Vi kommer göra ett positivt resultat, berättar Stefan Enbom och fortsätter:

– Men Djurgården tjänade mer pengar på sin sista match i Globen än vad vi gjorde under hela slutspelet, och då hade vi ändå fullsatt i fem av våra sex hemmamatcher.

Han konstaterar också att de nyblivna svenska mästarna Frölunda har helt andra ekonomiska förutsättningar än Luleå Hockey.

– Våra sportchefer, tränare och spelare har gjort det grymt bra, och vi har som ambition att fortsätta göra mycket av lite och vara ett topp sex-lag över tid. Men vår lönebudget är långt ifrån högst. En klubb som Frölunda lägger gissningsvis 10 miljoner kronor mer på sitt lag än vad vi gör. Det kan också komma säsonger då vi misslyckas med några värvningar eller drabbas av ett antal skador. Och då kan det bli riktigt jobbigt, säger han.

Enligt Stefan Enbom är det inte heller någon slump att flera av klubbarna längs med norrlandskusten har det kämpigt.

– Nu när Timrå, Modo och Björklöven är ute så är det bara vi och Skellefteå kvar, och det är klart att finns en oro. Ishockeyn är otroligt viktigt för Luleå och Norrbotten. Det är också viktigt att ishockeyn norr om Dalälven mår bra för den fortsatta talangutvecklingens skull, säger han.

Nu försöker Luleå Hockey att få ned kostnaderna för Coop Norrbotten Arena.

– Vi har jämfört våra kostnader med de andra SHL-klubbarnas, och konstaterat att våra är höga. Väldigt höga, säger Stefan Enbom.

– Det är klart att vi ska betala för oss, men det är ett antal saker som har gjort att kostnaden blivit väldigt hög. Saker som behöver rättas till för att vi ska få en rimlig och rättvis kostnad, tillägger han.

Därefter påpekar han:

– Ibland framställs vår förening som en belastning. Men så är det inte. Vi är en kassako för Luleå kommun – vi betalar ungefär 20 miljoner kronor i kommunal skatt varje år. Tack vare oss är det också många som besöker kommunen. Och vi vill behandlas på samma sätt som de andra idrottsföreningarna.

En annan sak som tynger Luleå Hockey ekonomiskt är de höga resekostnaderna.

– Våra resekostnader ligger på ungefär 10 miljoner kronor per säsong, vilket är dubbelt så mycket som många av de andra klubbarna. Och det blir bara dyrare och dyrare, säger Stefan Enbom.

– Och det är inte bara herrlaget som har många långa resor, det har våra juniorlag och vårt damlag också. Och till skillnad från en del andra klubbar skulle det aldrig falla oss in att skicka i väg vårt damlag till en match hundra mil bort med buss, tillägger han.

Att IK Oskarshamn tog över Timrå IK:s plats i SHL innebär att kostnaderna stiger ytterligare till nästa säsong.

– Inget ont om Oskarshamn, men vi jublade inte direkt när de gick upp.Klubbarna söderöver sparar 1 miljon kronor på att slippa åka till Timrå. För oss här uppe innebär det att resekostnaderna ökar med 1 miljon kronor, säger han.

Enligt honom är oron lika stor i Skellefteå AIK.

– De har precis som oss väldigt höga resekostnader och är säkert pressade, berättar Stefan Enbom och fortsätter:

– De har ju gått 20 miljoner kronor back de två senaste säsongerna, och kommer göra en stor förlust den här säsongen också.

Men Stefan Enbom har inga större förhoppningar om att få hjälp från SHL-håll.

– Någon form av utjämningssystem vore det optimala, men det kommer aldrig ske. Det skulle bli ramaskri om något sådant föreslogs. Utan det här är ett problem som vi och Skellefteå själva får försöka hitta en lösning på. Men det kommer inte att bli enkelt. I motsats till klubbarna i söder är vi ju tvungna att flyga till nästan alla bortamatcher, säger han.

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/enbom-orolig-for-lulea-hockey-extremt-tuffa-forutsattningar-nm5097603.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken fre 03 maj 2019, 20:02

"Men Djurgården tjänade mer pengar på sin sista match i Globen än vad vi gjorde under hela slutspelet, och då hade vi ändå fullsatt i fem av våra sex hemmamatcher."

..? Hur?!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Blinders fre 03 maj 2019, 20:11

Urken skrev:"Men Djurgården tjänade mer pengar på sin sista match i Globen än vad vi gjorde under hela slutspelet, och då hade vi ändå fullsatt i fem av våra sex hemmamatcher."

..? Hur?!
Dyrt att charta flygplan.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sundance Kid lör 04 maj 2019, 18:05

Blinders88 skrev:
Urken skrev:"Men Djurgården tjänade mer pengar på sin sista match i Globen än vad vi gjorde under hela slutspelet, och då hade vi ändå fullsatt i fem av våra sex hemmamatcher."

..? Hur?!
Dyrt att charta flygplan.

Hade det inte varit bättre att SHL tar efter NHL vad gäller spelschema i slutspelet.
Där verkar man göra så att det högst placerade laget spelar:

Hemma
Hemma
Borta
Borta
Hemma
Borta
Hemma

Det är ungefär lika rättvist som spelschemat man har för tillfället. Men fördelen är att lagen slipper flyga fram och tillbaka över Sverige varje dag under en slutspelsserie. Klubbarna kan spara in en del på resekostnader samt att spelarna troligtvis blir mindre slitna av färre flygresor vilket bör öka spelkvalitén på slutspelsmatcherna.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av GustenA lör 04 maj 2019, 20:00

Jag har varit inne på resekostnaderna tidigare. Men det känns som att det är något galet här. Om totala resekostnaderna är 10M per säsong och det blir 1M dyrare att åka till Oskarshamn jämfört med Timrå?

Det blir 500K för 30 pers eller 17K per person och tur och retur resa, även med hotell känns det dyrt. Det känns som att man borde kunna komma undan betydligt billigare än så. Däremot hade jag hade trott att LHFs resekostnader var mer än dubbelt av lagen i södra Sverige.

Hur som helst så kommer SHL av klimathetsskäl snart vara tvungna att enbart ha långa bortaturnéer varvat med långa hemmasviter för lagen
i norra Norrland. Detta under grundserien och ett annat spelschema än nuvarande under slutspelet. Det som behövs är folk med som kan påverka opinionen uppmärksammar det onödiga flygandet av hockeylagen. Jag tycker det är helt orimligt att ha back to back matcher mellan Malmö och Luleå t.ex. där båda lagen flyger. SHLs första svar kommer då säkert att vara att köpa utsläppsrättigheter likt NHL gjort vilket inte kommer till gagn för lagen i norra Norrland.

Om inte något görs snart kommer lagen i södra Sverige springa ifrån ordentligt och det kommer krävas något liknande det SAIK presterade under -10 talet för att nå framgång som klubb i norra Norrland. En gyllene lokal generation samtidigt som allting runtomkring klickade. Uleåborg borde ha liknande förutsättningar i finska ligan, står dom också inför liknande problem?

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman lör 04 maj 2019, 20:37

GustenA skrev:Jag har varit inne på resekostnaderna tidigare. Men det känns som att det är något galet här. Om totala resekostnaderna är 10M per säsong och det blir 1M dyrare att åka till Oskarshamn jämfört med Timrå?

Det blir 500K för 30 pers eller 17K per person och tur och retur resa, även med hotell känns det dyrt. Det känns som att man borde kunna komma undan betydligt billigare än så. Däremot hade jag hade trott att LHFs resekostnader var mer än dubbelt av lagen i södra Sverige.

Hur som helst så kommer SHL av klimathetsskäl snart vara tvungna att enbart ha långa bortaturnéer varvat med långa hemmasviter för lagen
i norra Norrland. Detta under grundserien och ett annat spelschema än nuvarande under slutspelet. Det som behövs är folk med som kan påverka opinionen uppmärksammar det onödiga flygandet av hockeylagen. Jag tycker det är helt orimligt att ha back to back matcher mellan Malmö och Luleå t.ex. där båda lagen flyger. SHLs första svar kommer då säkert att vara att köpa utsläppsrättigheter likt NHL gjort vilket inte kommer till gagn för lagen i norra Norrland.

Om inte något görs snart kommer lagen i södra Sverige springa ifrån ordentligt och det kommer krävas något liknande det SAIK presterade under -10 talet för att nå framgång som klubb i norra Norrland. En gyllene lokal generation samtidigt som allting runtomkring klickade. Uleåborg borde ha liknande förutsättningar i finska ligan, står dom också inför liknande problem?
Man räknar antagligen med att behöva chartra plan till Oskarshamn, liksom man brukar göra till Växjö. Två resor à 500 papp blir en miljon.

Angående Uleåborg så är ju Finland betydligt rundare än Sverige. Man kan åka buss i större utsträckning, även om det kan ta lite tid. Så deras situation är nog inte alldeles jämförbar med vår.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken lör 04 maj 2019, 20:55

Är det någon som är bevandrade i bokföring som orkar göra en sammanställning på elitserielagens lönebudgetar?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av GustenA lör 04 maj 2019, 21:00

Chartrar man även under ”betydelselösa” matcher i grundserien. Jag röstar jag för att man skickar juniorlaget med buss till bortamatcherna i Växjö och Oskarshamn om dom infaller mitt i serielunken Smile

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Qirren sön 05 maj 2019, 09:13

Vi har ju väldigt många förmånliga biljetter. Säsongskort all inclusive till exempel. Det är ju fantastiskt för supportern men mindre bra för det ekonomiska.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Micke80 sön 05 maj 2019, 10:05

Qirren skrev:Vi har ju väldigt många förmånliga biljetter. Säsongskort all inclusive till exempel. Det är ju fantastiskt för supportern men mindre bra för det ekonomiska.

Eller så är det bra för det ekonomiska då publiken inte kommer om det är för dyrt vilket minskar både biljettintäkterna och kringförsäljningen. Det försvårar även nyrekryteringen bland fans och mest troligt även sponsorer då de vill synas av så många som möjligt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Qirren sön 05 maj 2019, 17:39

Ja långsiktigt kan det nog vara fantastiskt och jag står helt bakom det. Tycker det är jättebra!

Men kortsiktigt minskar det ju intäkter i slutspel osv.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av ezz mån 06 maj 2019, 12:40

Nu är det ju historiskt inte varje år vi går långt i slutspel så det är ju inte alltid All Inclusive är mest ekonomiskt gör supporten... 😋

Den riktigt bra dealen gäller ju för All Inclusive på ståplats vid köp innan midsommar. Där är det ju lysande att man insett att en stark ståplats bidrar till stämningen och därmed fler sålda sittplatser.
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar tis 04 jun 2019, 18:32

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken tis 04 jun 2019, 19:05

Skapligt. Mer än så kan jag fasiken inte säga. 17 miljoner.. fint!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis 04 jun 2019, 19:05

Säsongen 2018/19 var både sportsligt och publikt en av de mest framgångsrika i föreningens historia. Och även ekonomiskt kan Luleå Hockey redovisa en rekordsäsong med ett resultat på 17 Mkr.

Nettoomsättningen i koncernen uppgick under säsongen till 171 Mkr (128 Mkr föregående säsong) vilket är den överlägset högsta för Luleå Hockey. Omsättningsökningen på ca 43 Mkr förklaras främst av ökade marknadsintäkter på 10 Mkr, höjd ersättning från SHL på 10 Mkr, gåvor på 22 Mkr och övrigt på 1 Mkr. De ökade marknadsintäkterna avser till stor del biljetter och säsongskort och gåvorna har nyttjats till teknikinvesteringen.

De ökade biljettintäkterna förklaras huvudsakligen av vårt högsta publiksnitt på herrsidan sedan premiäråret i Elitserien 1984/1985. Vilket även fortsatte under SM-slutspelet där vi snittade hela 6126 besökare på våra sex hemmamatcher. Även investeringen i ny teknik i Coop Norrbotten Arena har haft en avgörande betydelse i möjligheterna med att öka omsättningen för föreningen.

Inför säsongen 2018/2019 genomfördes den största investeringen i föreningens historia. En teknikinvestering som uppgick till totalt ca 42 Mkr och omfattar främst ljud, ljus, digitalskärmar och projektorer. Luleå Kommun finansierade ca 12 Mkr av investeringen via en typ av lån som föreningen återbetalar med ränta på 10 år. Resterande del av investeringen finansierades med egna medel.

Investeringen har även inneburit högre kostnader i form av avskrivningar på 2 Mkr, ränta och amortering till Luleå Kommun med en årskostnad på 1,3 Mkr, samt genomförda extra avskrivningar på 3,2 Mkr för äldre utrustning.

Resultatet för koncernen uppgår därmed till 17 Mkr (1 Mkr) och är det överlägset högsta resultatet i föreningens historia. Förbättringen av resultatet förklaras huvudsakligen av effekter avseende investeringen samt positiva slutspel i både SHL och SDHL. Kostnaderna inom sporten har under säsongen ökat med ca 6,1 Mkr, varav dam- och flickverksamheten har ökat med 1,9 Mkr.

Det totala resultatet för föreningens samtliga slutspel uppgår till ca 4 Mkr. En glädjande del är att föreningens damverksamhet redovisat ett positivt resultat för första gången. Detta efter ett både sportsligt och ekonomiskt lyckat SM-slutspel.

Med detta resultat uppgår föreningens egna kapital till 26,5 Mkr vilket är det högsta värdet i föreningens historia. Detta innebär även att föreningen kan redovisa en kraftigt förbättrad soliditet.

Stefan Enbom, VD
– Det känns mycket bra att vi har kunnat redovisa ett rekordresultat som innebär att vi kraftigt stärkt vårt egna kapital. Vi är dock mycket väl medvetna om att resultatets omfattning till stor del påverkats av engångseffekter avseende vår teknikinvestering. Vi är dock tillfreds med att kunna redovisa ett marginellt positivt resultat före både slutspel och engångseffekter.

– Vi är också nöjda med att vi nyttjat de ökade medlen från SHL på ett klokt sätt där ca 50% av ökningen använts inom Sporten och där den andra delen investerats i bland annat en förbättrad arenaupplevelse och en förstärkt organisation på marknadssidan, vilket vi kommer ha nytta av även för framtiden.

Från och med onsdag den 12 juni kommer årsredovisningen för säsongen 2018/19 att finnas tillgänglig för föreningens medlemmar på LHF:s kontor på Ostrongatan 2. Det gäller även eventuellt inkomna motioner och styrelsens yttranden kring dessa.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7775
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis 04 jun 2019, 19:06

Här är kallelsen och dagordning till Luleå Hockeys årsmöte som hålls i Coop Norrbotten Arena onsdag 19 juni kl 19:00. Årsmötet är öppet för alla medlemmar i Luleå Hockey och föregås som vanligt av information.

Årsmötet hålls i Ricoh Bar, Coop Norrbotten Arena och inleds klockan 19:00.

I vanlig ordning hålls det före årsmötet, från kl 18:00, en information där sportsligt ansvariga för SHL- och SDHL-laget berättar om nuläget och den kommande säsongen. Ett perfekt tillfälle till dig som vill få chansen att lyssna och även ställa frågor till de som sköter vår sportliga verksamhet.

Både årsmötet och den föregående informationen är öppna för Luleå Hockeys medlemmar – så tag med och visa upp ditt medlemskort vid entrén till Ricoh Bar.

Från och med onsdag den 12 juni kommer årsredovisningen för säsongen 2018/19 att finnas tillgänglig för föreningens medlemmar på LHF:s kontor på Ostrongatan 2. Det gäller även eventuellt inkomna motioner och styrelsens yttranden kring dessa.

DAGORDNING
- Årsmötets öppnande
- Val av ordförande och sekreterare för mötet
- Val av justerare tillika rösträknare att jämte ordföranden justera protokollet
- Fastställande av röstlängd
- Fråga om mötets behöriga utlysande
- Fastställande av dagordning
- Framläggande av föreningens årsredovisning/verksamhetsberättelse för verksamhetsåret 2018/2019
- Revisionsberättelsen för verksamhetsåret 2018/2019
- Fastställande av resultat- och balansräkningar för förening och koncern
- Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser
- Fastställande av medlemsavgifter
- Val av
 - Ordförande för en tid av ett år
 - Styrelseledamöter för en tid av två år
 - Två revisorer för en tid av ett år
 - Tre ledamöter till valberedningen för en tid av ett år, varav en utses till ordförande
- Motioner inlämnade senast 30 dagar före årsmöte
- Övriga frågor
- Årsmötets avslutande
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7775
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 04 jun 2019, 23:13

Ja jädrar. Riktigt starkt får man säga.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kagen ons 05 jun 2019, 15:27

Utan gåvor på 22milj hade det där varit ett minus. Lägg till att de fantastiska publiksiffrorna rimligen delvis beror på den teknik som investerats i ljud och ljus.
Jag tycker Luleå hockeys ledning gör ett stabilt jobb och det ska de ha heder för och det får de också lön för. De är värda tacksamhet och uppmuntran för det. Men den där särskilda tacksamheten som gjort att detta resultatet är det bästa i Luleås historia, ja den tacksamheten ska ju riktas till ett fan som råkar ha både hjärta och plånbok. Nu vill ju inte han ta åt sig hela äran så vi kan väl säga så här då.. det där särskilda tacket ska riktas till Luleås fans; landets finaste slödder.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar ons 05 jun 2019, 16:47

Kagen skrev:Utan gåvor på 22milj hade det där varit ett minus. Lägg till att de fantastiska publiksiffrorna rimligen delvis beror på den teknik som investerats i ljud och ljus.
Jag tycker Luleå hockeys ledning gör ett stabilt jobb och det ska de ha heder för och det får de också lön för. De är värda tacksamhet och uppmuntran för det. Men den där särskilda tacksamheten som gjort att detta resultatet är det bästa i Luleås historia, ja den tacksamheten ska ju riktas till ett fan som råkar ha både hjärta och plånbok. Nu vill ju inte han ta åt sig hela äran så vi kan väl säga så här då.. det där särskilda tacket ska riktas till Luleås fans; landets finaste slödder.

Man har nog anpassat budgeten efter gåvorna, men all heder till Luleås supportrar, ett hängivet släkte och vi finns överallt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Blinders ons 05 jun 2019, 16:47

Kagen skrev:Utan gåvor på 22milj hade det där varit ett minus. Lägg till att de fantastiska publiksiffrorna rimligen delvis beror på den teknik som investerats i ljud och ljus.
Jag tycker Luleå hockeys ledning gör ett stabilt jobb och det ska de ha heder för och det får de också lön för. De är värda tacksamhet och uppmuntran för det. Men den där särskilda tacksamheten som gjort att detta resultatet är det bästa i Luleås historia, ja den tacksamheten ska ju riktas till ett fan som råkar ha både hjärta och plånbok. Nu vill ju inte han ta åt sig hela äran så vi kan väl säga så här då.. det där särskilda tacket ska riktas till Luleås fans; landets finaste slödder.
Stefan Enbom skrev:På tisdag kväll fastställde styrelsen resultatet för säsongen 18/19. En helt fantastisk vinst på 17 Mkr.

Viktigt att inse att resultatet påverkades av engångseffekter på 10-12 Mkr. Det underliggande resultatet ligger i nivån 5-7 Mkr. Även detta ett mycket, mycket bra resultat.

Många i och runt föreningen gör ett otroligt bra jobb som gör det möjligt. Inte minst vår sportsliga organisation som levererade en kanonsäsong!

Vi gör det tillsammans

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons 05 jun 2019, 16:52

Man förstod nästan att det var nya TV-pengar eller dylikt som gjorde dessa siffror. Skönt att vi gick så pass bra som vi ändå gjorde, utan att spendera dessa pengar i förväg.

Frågan nu blir väl huruvida man tänker spendera mer pengar eller fortsätta att bygga kapital.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av ezz ons 05 jun 2019, 17:34

Enbom sa i medlemsinfon att exkl engångsposter skulle resultatet vara 5-7 miljoner plus. Ett bra resultat för Luleå hockey även det.
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman ons 05 jun 2019, 19:37

Bamsefar skrev:
Kagen skrev:Utan gåvor på 22milj hade det där varit ett minus. Lägg till att de fantastiska publiksiffrorna rimligen delvis beror på den teknik som investerats i ljud och ljus.
Jag tycker Luleå hockeys ledning gör ett stabilt jobb och det ska de ha heder för och det får de också lön för. De är värda tacksamhet och uppmuntran för det. Men den där särskilda tacksamheten som gjort att detta resultatet är det bästa i Luleås historia, ja den tacksamheten ska ju riktas till ett fan som råkar ha både hjärta och plånbok. Nu vill ju inte han ta åt sig hela äran så vi kan väl säga så här då.. det där särskilda tacket ska riktas till Luleås fans; landets finaste slödder.

Man har nog anpassat budgeten efter gåvorna, men all heder till Luleås supportrar, ett hängivet släkte och vi finns överallt.
Gåvor är ju i detta fallet Fruktis insats i Ljud/ljusanläggningen som drar med sig kostnader på det dubbla. LHF hade alltså gjort ett plusresultat även utan det, däremot hade vi haft gamla vanliga Delfinen istället och det hade förstås påverkat resultatet.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore ons 05 jun 2019, 21:52

Samla er nu..., var glada att vi gjort ett för LHF ett fantastiskt BRA resultat! Säger som Stefan - Vi gör det tillsammans och jag lägger till "efter bästa förmåga", fruktis på sitt fantastiskt generösa sätt, fansen och alla andra som bidragit med pengar och andra insatser som glatt oss alla!
DÅ har jag inte ens kommenterat den sportsliga biten, både killar och tjejer har naturligtvis en enorm inverkan på årets resultat!
Inget snack, VI står ALLA enade för ett framgångsrikt och folkligt LHF.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7775
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kagen ons 05 jun 2019, 22:53

Skrev ett längre svar som försvann.

Ville inte röra om i grytan alls, utan försökte blicka tillbaks lite på tiden från De Fyra Stora och när LHF var en medelmåtta i gänget med Modo, Timrå, Leksand till idag. Det är en imponerande resa på alla vis.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman ons 05 jun 2019, 23:13

Känns nästan lite konstigt att LHF presenterar ett rekordresultat i år som är exakt lika stort men positivt som SAIK:s förlust var för två år sedan. Dessförinnan var det ju en riktig vinstmaskin, inte minst ekonomiskt, och man trodde nästan att den var ostoppbar också. Samtidigt som LHF knaprade på ramarna. Det vänder fort i den här branschen. Och glad är jag för det  Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av icemask tis 18 jun 2019, 18:09

Varför i helvete börjar man göra om sidan för biljettförsäljning innan tiden för förlängning gått ut ??????????????
nu funkar ingenting, blir jävla galen !!!!!!!!!!!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 31 jan 2020, 20:47

Dags för ett medlemssläpp till alla som tar LHF seriöst... Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Lhf110
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Lhf210
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Lhf310
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7775
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn lör 01 feb 2020, 21:23

14 matcher kvar. 7 hemmamatcher. Av dessa 7 är 3 stycken lördagsmatcher.

Färjestad
Frölunda
Örebro

Tre matcher där det bör vara i princip fullsatt. Sen avslutar vi hela serien hemma mot Skellefteå vilket även det bör bli slutsålt.

Sen har vi Rögle, Oskarshamn och Malmö som ska stökas av på vanliga vardagar, och där lär vi inte fylla hela hallen.

Sammantaget ser det dock bra ut vad gäller publikintäkter nu på slutet.

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Snikne Ville sön 02 feb 2020, 15:49

Skulle ju även gå att spekulera i vad en serieseger skulle innebära ekonomiskt. Men det gör jag inte.
#antijinx
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 18 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 18 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet