Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

+85
Pickadoll
MrA
tibet
Hellcop
Trashtalk
Trötto
Mange
Diktatorn
ezz
Groggen79
wilmus2007
kokostrollet
Donten_
DirtyTalking
Sundance Kid
Neurofunk20
Simon90
Kocur
27 Öqvist
Hedanders
Sir Prozac
GLHF
amarule
Myrman
CKa
PM
Lulefan
Högljudd
Dilox
hokkzorz
Ivanhoe
Monco
Lasse Proppmätt
Knäcktomten
stormvägen
HarryHaffa
kralle
Homer96
pingu
Redbear
Donowitz
JoakimJ
Pajala
MiCCe
Dentos
GustenA
Mr Bister
Patrik82
JuniorX
JohanO
Urken
Kagen
Rönken
Slapshot
Lars158
Jonken
LuleåWinston
Tony Moore
Puckad
icemask
ski3r
Snikne Ville
makkanmakkan
nummer 17
Ölhamstern
Micke80
Qirren
Old Brooklyn
Tigerman
KaptenBlodskelett
Kapten Haddock
Mickeee
LulefanGBG
Bamsefar
Scouten
farre
Wolfhunter
Klabbe
Norlin
Luleåfan
FruktHamster
LHF96
Kallepedal
Sportchefen #2
NallePhu
89 posters

Sida 15 av 21 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking fre 13 nov 2015, 11:05

Luleå hockey lider av "kallbrand", det räcker fan inte att lägga plåster på såret, man MÅSTE skära bort det sjuka dvs Osten och sen tar man nya tag dvs nya tränare . Ska man ändra i truppen börja med bort med sega backar

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur fre 13 nov 2015, 11:07

Hur länge har tränartrion kontrakt?

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kallepedal fre 13 nov 2015, 11:14

Jag tror nog att Osten håller på att sondera vad som finns tillgängligt på tränarsidan. Eller tror och tror, hoppas i alla fall. Osten borde se det uppenbara att ingenting fungerar nu och så har det sett ut i snart en och en halv säsong.

Problemet med att sparka tränare är att man före man gör det ha en lösning på vem som tar över. Nu är det inte bara att likt barnen skriva en önskelista och vips kommer ens önskningar i ett paket. Det är mycket som måste stämma när man kontrakterar nya tränare. Förutom att ha kapaciteten att träna ett elitlag är det absolut viktigaste och ett måste är att dom vill ta över skutan. Sen ska det förhandlas om kontraktslängd, lön och övriga villkor. Ska kontraktet gälla säsongen ut eller även nästa år? Ibland går säkert förhandlingarna snabbt men i många fall tar det tid att lösa alla detaljer. Men om man kan tänka sig en tränare utan några större meriter går det nog snabbt att komma överens. Vill man bara ha någon i båset är det bara att ringa random assisterande tränare i div 1 och erbjuda dom 100 papp i månaden så är nog kontraktet underskrivet på stört. Men de få som har kapacitet och är lediga vet nog sitt värde och förhandlingarna blir nog därefter.

Slutsatsen är att detta inte är en enkel ekvation. Men läget är nu akut och något drastiskt måste göras. Frågan är bara vad. För mig känns det som att ett tränarbyte är oundvikligt frågan är bara vem som i så fall tar över.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Högljudd fre 13 nov 2015, 11:23

Kocur skrev:Hur länge har tränartrion kontrakt?

Alla tre har till säsongens utgång så det skulle inte bli överdrivet dyrt att sparka dem.
Släng in Jonsson som redan finns på lönelistan, Homer som nu används som "resurs" och övertyga antingen Rönken eller Strömvall att rädda föreningen. Sen har Osten gjort sitt, tack för ett gott arbete men tyvärr skall man inte sitta för länge i något företag för man tenderar bli slö och bekväm. Osten har kommit väl enkelt undan för hur det än är har han satt ihop laget och måste ta sitt ansvar. "Ingen enskild individ är större än föreningen" måste gälla även Osten.

Fortfarande förbannad efter en natts sömn och känner mig som någon annan skrev igår kväll kränkt som Luleå hockeyfan.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking fre 13 nov 2015, 11:40

Precis in med Rönken. Då blir det Max jobb varje byte och glöm att fuska i hemjobbet, då blir det läktaren likt L Klasen (Klasen har mkt att tacka Rönken för, Rönkens höga krav som räddade Klasens karriär). Tacka Osten för en god tid i föreningen och byt ut han. För Osten är ytterst ansvarig för värvningar som Melart, PSN, kicken av Malte S som vi alla vet vad han gör i AIK nu. Läget är inte kört för Luleå hockey men det behövs stora förändringar. Tror Stökel har påpekat detta och därför blev han entledigad.

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking fre 13 nov 2015, 11:46

Om Luleå Hockey väljer att behålla tränarna samt Osten SÅ är det bara att kasta hartassen, börja spå i kaffesumpen, Så kanske K FAB börjar leverera 40 mål/varje säsong ? Finns ju faktiskt folk som hoppet från flygplan o överlevt , inget borde vara omöjligt .

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock fre 13 nov 2015, 12:03

Kocur skrev:Hur länge har tränartrion kontrakt?

Till efter nästa match!

De blir så och de är därför den kallas för superlördag!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sir Prozac fre 13 nov 2015, 12:15

Om det inte jobbas för fullt på kansliet i detta nu är det bara att lägga ner skiten. NU måste man göra allt, precis allt man kan för att vända detta. Ska det alls bli någon form av vändning MÅSTE det till ett tränarbyte till att börja med, och detta måste ske omgående. Sen måste dökött skäras bort från truppen.

Ska man bara låta allt självdö så är det bättre att förlora matcherna med en massa juniorer som då får bra utbildning och förhoppningsvis utveckling inför framtiden. Glidargänget vi har på isen iidag kan få sitta i biljettluckan eller städa toaletterna efter matcherna!!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Tigerman fre 13 nov 2015, 16:15

Vill bara inflika en sak: Jag misstänker den här tränartrojkan redan förbrukat sin ranson av hårtorkar, och att det som behövs är att se till att de hittar spelglädjen istället om det ska bli något.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken fre 13 nov 2015, 17:25

Hoppades på en bättre känsla idag, men känns bara värre nästan. "Sumpade" uppehållet för att göra förändringar. Undrar hur djupt rotad envisheten sitter, är en norrbottnisk förening vi talar om ändå. Kan vara näst sist i omgång 48 med 13 pinnar upp utan att man erkänner sig besegrade i värsta fall Surprised
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Jonken fre 13 nov 2015, 18:00

Lite positivt om Fagervall ändå från matchen igår: Han var BETYDLIGT aktivare bakom bänken.

- Synd bara att ingenting han gör medför någon bestående, positiv effekt prestationsmässigt för Luleå Hockey.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Hedanders fre 13 nov 2015, 18:37

Filip Gustafsson vaktar kassen imorrn mot HV. Har Larsson varit så dålig eller har det hänt nåt med Larsson?

En tanke som slog mig är att kanske en junior kan få backarna att backa hem. Liksom spela "för hans skull"...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 13 nov 2015, 18:56

Undrar om vi inte behöver någon tränare med så mycket respekt som möjligt då vi sitter med mycket potenta spelare, och då menar jag antingen med spelar meriter eller dito på tränarsidan. Då kunde ex. BÅG vara ett förslag, få tränare som slår hans CV..
Annars är det ganska tomt i burken, jag har iofs sagt det förut, Ulf Taavola var en jäkel på att få ihop ett lag med små medel, men nu har vi ju inte "små medel" i laguppställningen.
Jag tycker egentligen att spelarna kommer undan kritiken för lätt, superproffsen borde kunna åstadkomma myyycket bättre, faan snacka ihop sej innan match och bestäm hur ni ska spela inom 5an, grabbarna har spelat sedan barnsben så nog kan dom lägga upp en matchtaktik som fungerar ljusår bättre än det vi ser nu. Det är lika med tränarna, har man gnuggat länge nog med ett fiaskoartat spelsystem måste dom tänka nytt, är inte heller så jävla svårt, garanterat att "dom 3" har massor av system att langa upp, inse fakta att det sket sej och byt system, är ingen raketforskning direkt.. OBS! Ingen tränarrevolt, bara fullt fokus på prestationen. Tänk er själva, vakna på morgonen efter en genomusel match igår, se sej i spegeln och tänka att, "jaja shit happends - men det är våra taskiga tränares fel att vi torskade". Nää, fullblodsproffs med enorma lönecheckar måste kunna lira bättre än så här, skyll inte på nåt taktiskt fenomen för då hamnar man jävligt lågt i min bok, rannsaka er själva spelare, det är ni som ska göra det på isen - tillsammans!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur fre 13 nov 2015, 19:04

En liten fågel viskade i mitt öra. Tränarna sitter säkert.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad fre 13 nov 2015, 19:15

Kocur skrev:En liten fågel viskade i mitt öra. Tränarna sitter säkert.

Då fär vi jobba med det vi kan jobba med.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kocur fre 13 nov 2015, 19:19

Puckad skrev:
Kocur skrev:En liten fågel viskade i mitt öra. Tränarna sitter säkert.

Då fär vi jobba med det vi kan jobba med.

Ja det är inte annat att göra :/

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av ski3r fre 13 nov 2015, 20:12

Kocur skrev:En liten fågel viskade i mitt öra. Tränarna sitter säkert.
Vad var oddsen på det egentligen?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av NallePhu fre 13 nov 2015, 20:26

Vi får nog inte glömma en sak mitt i eländet och det är Luleå/Osten har aldrig sparkat en tränare och så kommer det förbli om nu inte styrelsen tar över hand och agerar med det är nog mer en utopi än ngt annat, Tyvärr får vi nog dras med dessa herrar säsongen ut som det ser ut i dagsläget tyvärr för 1 1/2år senare så han dem inte fått ut max av manskapet i spelsystem eller PP:t vilket är en gåta för mig!

Alla tänker CHL so far har vi mött icke SHL lag då kan spelet fungera iom dem sätter inte hög press på våra backar som hinner vårda puck och sätta upp spelet, Misstänker att det kommer bli ett elände mot Frölunda som är snabba i press spelet mot våra backar och hinner få kontroll på pucken och sätta upp ett spel i vår defensiva zon!

Visst ett tränar byte kan ge effekt på spelarna för jag misstänker dem har inte mycket förtroende för de herrar vi har i dags dato som tränare tyvärr, Man ser dem åker och famlar mycket i blindo pass etc etc sitter inte alls utan mycket av våra chanser kommer till då motståndarna begår misstag i egen zon so far i säsongen!

Sedan måste nog styrelse tänka till mer än engång vad gäller Osten och hans forts era inom klubben för som det är nu verkar han tror en 90 tals hockey fungerar 2015 vilket den inte gör bevisligen vi har backar som inte är snabba utan har mer tyngd, Skulle nog hellre se vi byter ut MINST 2 av dessa mot snabbare backar som slår snabbar pass etc etc upp på forwards i fart och inte är så över konstruktiva i den egna zonen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18263
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking fre 13 nov 2015, 20:54

Osten: förlänger alltid med Fabricius. Värvar fet Dixon . Värvar Melart, kickar iväg Ledin (lagets hjärta). Tror wallmark är Redo att axla en 1:a lina. Tränarna tycker Hajen är center . Osten dumpar Malte strömwall med enorm utvecklingspotential (det går dåligt för Malte i Gnaget!). Osten värvar dyra stjärnor som Rajala och tränarna ger ett spelsystem som får Rajala, Sweat, MCfliker att se högst mediokra ut. PP spelas genom att dra ner tempo till sengångare nivå till på köpet har man obefintlig rörelse på icke puckförande spelare i PP. I 5-5 är man extrem experter på att spela med 6 man på planen . Luleå har Sveriges segaste backar och talanger som Jaros har man bestämt sig för att misshandla i oändlighet till evighet . Uppspelen i 5-5 består av att antingen lägga ett pass i röven på skridskon eller att passa stilla stående spelare som PARKERAT på rödlinjen för att skarva ner i motståndar zon ! periodpauserna spenderas åt av att Fagervall pratar i kryptiska gåtor om att något bra är ändå på gång eller "att vi är inte riktigt där", GRABBAR Luleå Fagervall ni är fan PÅ PLUTO och snart utanför solsystemet!!!!!! Kansliet ägnar tiden åt att sparka Stökel med motivationen "vi ska spara pengar". Jasså Stökel lämnade sitt uppdrag gratis och tydligt hade han en lön på?!!! jo tjena! Stökel kostar ännu pengar och fick kicken för att han troligtvis velat göra förändringar !

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 08:10

God morgon!

Tänkte "Lista vad jag tycker felet är med Luleå Hockey i dagsläget". Vad som gått fel enligt mig, Allt ifrån värvningar, till spelsätt, tanke inom föreningen. Det är som sagt mina åsikter och jag respekterar om andra inte håller med What a Face

1. Osten/Värvningar/Lagbygge.

Börjar med att säga, jag respekterar Osten och vad han gjort för Luleå Hockey genom åren, men jag tycker det är dags att tacka honom för denna tid och gå vidare.

* Osten har länge misslyckats med tilltänkta toppvärvningar, det är skillnad på att vara duktig på att värva habila SHL:spelare för en billig slant mot att värva toppspelare och få valuta för pengarna. Faktum är att Luleå alltid enligt mig (bortsett från Klasen) misslyckas med nyckelvärningarna.

Exempel på dyra dåliga värvningar, Konstiga värvningar , konstiga beslut av OSTEN dom senaste säsongerna:

S.Dixon - Kommer otränad förra säsongen till Luleå (gammal skada?)

Ilari Melart- Stor sargbändare, förövrigt tyvärr en medioker back som hör hemma på 90-talet, på tok för långsam i dagens snabba hockey. Melart fyller säkert en roll i KHL om någon Ryss försöker döda lagets stjärnspelare, men för Luleå är han bara en dyr belastning.

Lennart Petrell- Gillar Lennart men får man valuta för pengarna? Nej inte enligt mig , Sylvegård fyller mer än väl Lennarts plats till en billigare penning och är yngre.

Craig Schira- Tilltänkt toppvärvning, Jämnför med A. Samela , enough said. Även om Samela är dyrare så måste Craig Schira ses som ett otroligt felsteg i dagsläget. Det är Skillnad på SHL och SM-Liga.

Niko Horvinen- Vad var tanken?!!!!! I dont get it, ska man täcka upp för 2-3 matcher? Då kan man ge en ung målvakt i egna leden chansen istället under den begränsade tiden.

PSN- Älskar killen som människa, men varför värvar man en back som man ibland låter spela och ibland inte? PSN hade/Har enorma problem då det börjar gå för snabbt ute på isen, se Frölunda förra året. Däremot är PSN lika bra som Ilari Melart , så varför värva dyrt I Melart och få in ännu en långsam back istället för att satsa på PSN då man redan har han i truppen?

Malte Strömwall- Kille med Luleå anknytning som man plockar in bara för att sända till Asplöven sen till HV71 (kanske hade han lite attityd problem?) , Malte såg man direkt att han hade potential , rivig skridskoåkning och bra skott , han påminner om ungdomarna i MORDOR. Malte S valde man att skicka till AIK denna säsong , det räcker väl att säga att det går ganska bra för Malte i AIK, återigen ett horribelt beslut för Luleå Hockey på lång sikt.

Fabricius- Jätte trevlig kille, men vad fyller han för funktion i Luleå Hockey, Kulturbärare? Boxplay spelare etc? Jag tycker tyvärr inte att Fabbe håller måttet här hade det varit direkt bättre att behålla Per Ledin, då ADHD-Ledin hade varit tokig i båset om spelare glider på en skridsko.

Kim Hirschovitsch- Tilltänkt toppvärvning för några säsonger sen, totalt misslyckad, igen ett felsteg av Osten.

Listan ovan kan göras lång och otrevlig enligt mig och ju längre den blir desto mindre förstår i alla fall jag Osten:s tankegångar med lagbygget. Så nu över till lagbygget.
-----------------

Börjar med att lista "onödiga spelare" enligt min mening. Sanning i mina ögon, kanske osanning i någon annans ? 🤡

Målvakter:

Daniel Lassinannti = Nyckel Spelare
Daniel Larsson = Tyvärr , "onödig" backa upp med en junior ist.

-----------

Christan Jaros - Framtidsback = Satsa på .
Ilari Melart- Total onödig och dålig värvning, Kostar pengar endast.
Jan Sandström- Håller ännu- Janne blev inte kass över sommaren
Craig Schira - Total flopp. Ostens "Supervärvning
Marcus Oskarsson - Ung med spelsinne = Satsa på
Brendan Mikelsson - Hanbil 2 vägsback = Helt ok värvning.
Johnatan Signalet - Vi vet vad han kan = Klassback förra året
PSN - Luleå Kille med hjärta = För seg på skridskorna men bra +-, lika bra om inte bättre än Ilari Melart, tycker PSN har bra första pass.
Pontus Själin - Ungdom = Jag har sett han för lite.

Sammanfattning backsidan: Osten har lagt pengarna på fel typer av backar, att värva Ilari Melart är inget annat än total katastrof och anno 1990. PSN går före Melart alla dagar i veckan (sett till helheten , tex valuta för pengarna).

Jag kan tänka mig detta på backsidan.

Sandström-Mikelsson
Samela/toppack-J Signalet (Samela/toppback ist för Craig Schira)
Christian Jaros- Marcus Oskarsson (nu ger vi grabbarna förtroende)
PSN-Pontus Själin

Absolut bort med Melart och Craig Schira eller PSN och börjat säsongen med mindre backar och ge ungdomarna mer chans. Större möjlighet till förändring under säsongen. Ser dock att man hellre behåller PSN än Craig då lönen förmodligen är ljusår i skillnad.

-------------------------------
Forwards/Centrar

Rajala - Toppvärvning, inget fel i det men man måste ha killen i rätt omgivning och få VALUTA för pengarna.

Bill Sweat - Tyvärr skadad = Ska verkligen kunna göra skillnad. Dyr värvning MÅSTE ha valuta för pengarna.

Mcfliker - Sjuk målsinne, i rätt omgivningen är han en killer.

Anton Hedman - Habil, vet ej hur dyr han är men känner varken eller för Hedman , dock finns det kanske för måna spelare av denna typ, Petrell, Sylvegård.

J Granström - Gillar denna spelare, han kan lätt centra en 2:a lina , man kan inte bara ha finlirare.

Lucas Wallmark - Enorm potential men försvinner ibland och jag tycker ej han kan leda en 1:a lina ännu.

Lennart Petrell - För dyr, Emil Sylvegård är mer bang för the buck

Johan Forsberg - Trevlig kille = Borde hålla sig till Twitter och lämna Luleå hockey.

Karl Fabricius - Trevlig Luleå Kille = Borde lämna sin plats till en utvecklingsbar junior, håller EJ SHL klass.

Emil Sylvegård - Petrell typ som är billigare och mer framtid = Behåll
Peter Chelarik - Här osar det potential klass = Ge ansvar i rätt omgivning

Johan Harju - Luleå kille, målsinne och bra avslutare, vass men BEHÖVER rätt omgivning, HAJEN ÄR EJ CENTER, FATTA Fagervall!

Jacob Lagance - Bra fart , målsinne, Kasta in som förste center? Snacka om att lägga för stor press på en ny kille i början.

Ekvarv/Mastomäki = Unga killar med potential, måste dock få spela.

Drömmare : Malte Strömwall kvar i Luleå Hockey
--------
Formering Center/Forwards¨

1:a Bill Sweat - Klass Center - Rajala

Detta är en kedja med klass rakt igenom, får Sweat och Rajala rätt passningar i uppspelen i fart så kommer dom spruta in mål, söndra och härska mot motståndarna. Men det förutsätter att dom får pucken i fart. DVS ett annat fungerande spelsystem.

2:a Harju - Granström - McFliker

Vi har tidigare under åren sett att Harju - Lavander - Omark fungerade extremt bra. Granström och Lavander känns väldigt lika i sitt spelsätt och jag tror att Harju skulle må extremt bra i denna omgivning.

3: Chelarik - Wallmark - Sylvegård .

Chelarik och Wallmark är Klass Sylvegård är Petrell fast yngre och jag tycker Sylvegård blir bättre och bättre. Denna kedja får mer speltid om dom går bra för jag tycker det är en stark kedja. Fundera här om Malte Strömwall varit kvar?

--> Chelarik- Wallmark-Strömwall (Bubblare)

4:e Ekvarv - Lagance/Mastomäki - Ungdom/ Hedman

Här vill jag egentligen satsa på ungdom rakt igenom. Man kan även tänka sig att spela Petrell/Hedman också men jag vill som sagt helst att man har en ren ungdomskedja som man ger mer istid i matcher som man leder "tryggt" (det händer ju aldrig idag)
-----------------

Ovanstående formationer ger ett "överflöd av spelare tex.

Daniel Larsson -- Bättre ha en billig junior som backupp och värva vid långtidskador.

Ilari Melart--------dyr kostar bara pengar och är dålig
PSN eller Craig Schira---- En ska Bort , jag säger Schira
Fabricius - Håller inte, ta in junior spara lite pengar
Petrell --- Sylvegård Mer Bang för the Buck, Bort save money
Johan Forsberg--- Bort Bort
Hedman - Kan behållas , behövs dock ej.

Ovanstående hade lätt gjort utrymme för tex Samela och en toppcenter och med Strömwall kvar hade detta varit ett mer balanserat lag enligt mig. Sen kan man alltid diskutera tex "behåll Hedman etc eller någon annan ovanstående.

Nu ska jag dricka kaffe!


Hade laget varit rätt banaserat med mer ungdom och rätta klassvärvningar hade vi varit ett topplag om vi haft tränare värt namnet Tränare







DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 08:15

Med ovanstående formationer har man också möjlighet till större förändringar under säsongen.

och tänk 4:e lina Ekvarv-Mastomäki-Strömwall.

Där snackar vi ge förtroende och låt ungdomen spela tillsammans, mer istid i matcher man leder och dom spelar bra.

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 09:22

Malte Strömwall (F)

GP G A TP - 20 17 9 . 26



DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad lör 14 nov 2015, 09:28

DirtyTalking skrev:Malte Strömwall (F)
GP G A TP  - 20 17 9 . 26
Exakt hur skulle detta skilja sig från vad Trucken presterade i Asplöven?
Och hur skulle man sett skillnaden i förväg?
Eller snarare, vilken lysande stjärna i HA (förutom Malte) borde vi sätta klorna i till nästa säsong?
... att spå gårdagens väder är lätt ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 09:50

Skillnaden är att värvar man en ung spelare bör man rimligtvis ge denna chansen, men jag förstår att du är av åsikten att det är bättre att spela utvecklingsbara 30-33 åringar i 4:e kedjan 🤡 🤡

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 09:55

Däremot håller jag med om att det är alltid lätt att "spå gårdagens väder". Dock motsätter jag mig Luleå tänket

Forsberg-Mastomäki-Fabricius. Värdelöst , intetsägande enligt mig

Ekvarv - Mastomäki - M Strömwall . Man ger i alla fall ungdomen chansen att slå igenom i en 4:e kedja utan press och man kan välja att matcha dom hårdare i eventuella matcher man leder "tryggt.

Sen angående gårdagens väder, jag behöver väl inte vara väderguru eller spåman för att ha rätt i att K-FAB stannar under 5 mål denna säsong, sticker ut hakan och säger under 4 mål Smile
Forsberg kanske gör 5, eller?

Nu är inte mål allt det vet jag, men jag är av den åsikten att ungdomlig 4:e kedja är dock betydligt bättre

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad lör 14 nov 2015, 10:06

Hur skall BP spelas? vilka 2-3 formationer finns kvar för det?

Om vi bänkar F-M-F, minskar eller ökar chansen att de andra linorna producerar? Kommer den ökade speltiden att ge fler målchanser eller tröttare ben?

Mitt otränade öga säger mig att F-M-F tillhör de linor som skapar flest tekningar i offensiv zon, något att förvalta för de som kan göra det.

Sen håller jag med, Om Fabbe gör 5 mål så blir det nog ett chock tillstånd i hela hockeysverige!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 10:29

BP : Lämnar jag för tillfället. Men där tycker jag att andra spelare får kliva in och ta ansvar. Att Fabricius är en sådan lysande BP spelare anser jag är missvisande. Kan Olausson spela BP tidigare så ska vi nog hitta andra spelare i Luleå Hockey.

Att bänka Forsberg - XXXX - Fabricius är det inte tal om nu. Jag anser mest att Osten har byggt laget fel och jag undrar hur grundtanken har varit då man värvat , då jag i alla fall inte kan förstå tankegången.

Jag är inbiten Luleå supporter men med blod från Överkalix så kanske inte så konstigt att jag är bitter och lite pessimist Shocked

Men för att återgå till Hockeyn.

Jag tycker att grunden/grundtanken med lagbygget inte finns.

Tex: Jag föredrar rörliga , snabba backar, som kan leverera snabba första pass. I denna kategori ingår inte en dyr värvning som Ilari Melart, inte heller PSN , då han får problem när det går snabbt enligt mig. Däremot ser jag stor Potential i C. Jaros, men vem gör inte det?!

Åter anser jag att lagbygget bör bestå av 2 starka "första linor" , 3:e lina som kan spela jämnt och tex ta boxplay. 4:e lina som består av unga spelare som med lite tur kan få ett genombrott, jag tror också på att det är fördelaktigt att ungdomarna får lira med varandra.

Sedan är 3:e Linan tex Chelarik- Wallmark - Sylvegård, så kan man säkert komponera en speciell/2 boxplayenheter.
--------------------

Åter
Onödiga spelare

Fabricius
Ilari Melart
PSN
Forsberg
Petrell
Hedman (antingen bort med Petrell eller Hedman)
Daniel Larsson (han är ju bänkad idag)
Craig Schira.

Naturligtvis är jag fullt medveten om att man inte kunnat/kan sparka hela bunten, men inför säsongen hade man "chansen" att bygga på ett annat sätt, med en annan grundtanke --> dvs ett bra lag.

Men ett bra lag behöver enligt mig, mer rörliga backar, hittar man dom inte direkt är det bättre att ha en tunnare backbesättning i början och satsa mer på ungdomarna än att värva spelare som Melart och sedan stå med en dyr lönepost.

Luleå Behöver en första center, så är det bara. Gärna en Center med lite tyngd, vilket skulle kunna innebära ett mindre behov av Petrell/Hedman i ett slutspel då man redan har Sylvegård (som jag tror på och kostar en bråkdel av Petrell).

Vi har redan Ytterforwards av Yppersta klass, men dom blir tyvärr jävligt mediokra då laget och spelsättet är TOTALT felbyggt.

----------
Powerplay tex, ta bara att man i början av PP spelar med lågt tempo och på "stilla stående spelare". Man bör i början av PP ha mycket rörlighet för att krympa motståndarnas box och låta dom få lite mjölksyra innan man går på avslut , ställer upp i mer fasta positioner.

Sedan att ha uppspel där man spelar på Parkerad spelare på rödlinjen som skarvar ner i motståndarens zon, bara tanken gör mig arg.

Allt känns tyvärr bara fel fel fel,

Tex kommer man in i motståndarzon driver ofta Luleåspelarna ut mot sargerna, man bör hellre driva rakt på mål och tar ytan slut bör dom använda sig mer av att "DROPPA" pucken , detta skapar yta och drivande spelare gör oftast att motståndarna blir lite mer "stillastående".

Fast vad fan vet jag egentligen? Jag är ju bara en sur jävla soff-Manager What a Face Suspect What a Face







DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad lör 14 nov 2015, 10:37

Att vi inte nyttjar våra resurser på bästa sätt håller jag med om.
Att se 1.a perioden mot Tappara där vi slog lobb-cross puckar mer i rundeln som ett sätt att anfalla kändes väl sådär konstruktivt.

Jag är nog inte ensam om att längta tillbaka till Rönken-tiden när Taktiken var vår sjätte spelare och gav oss ett övertag.
Oavsett vilka spelare vi har så har vi inte längre Taktiken som ett trumfkort. Utan spelarna måste försöka lösa det här trots taktiken...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 10:43

Precis, sen när jag pratar om att "byta" spelare , det är ju nästan omöjligt under pågående säsong. Däremot är det ett felaktigt lagbygge från början. Vilket jag tycker visar sig väldigt tydligt då man spelar Harju som Center, snackar om att McFlicker kan också spela center. Jag menar Lassinantti kan säkert spela center också, men är det bra för laget?

I dagsläget gäller det för Luleå Hockey att bli extremt ödmjuka och börja jobba som Granström, Grana är förövrigt rejält underskattat av många, han är en sådan spelare som behövs för att stjärnor skall kunna producera-> Läs Harju-Lavander-Omark

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 10:57

Sen kan vi nog konstatera att under nuvarande tränartrojka är läget HOPPLÖST, dom har inte verktygen för att förändra detta.

Sen har spelarna inte förtroende för dom.

Tränarbyte är ett måste, om så endast för det psykologiska.

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av amarule lör 14 nov 2015, 12:08

Mycket rätt i ditt resonemang Dirty
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot lör 14 nov 2015, 12:26

Klockren analys Dirty Talking. Bort med allt dökött

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 12:36

Amarule
Slapshot

Tackar och tur att någon verkar tycka som jag!
Har länge läst allt som skrivs på detta forum och följer Luleå slaviskt, så nyligen tog jag beslutet att gå med. Man blir bara argare och argare över alla felbeslut som tas inom Luleå Hockey . Jag förstår att det är lätt att vara Soff-Manager , men ingen ska fan komma o säga till mig att Luleå Hockey har tagit "nyktra" beslut angående Lagbygge, val av tränare, sätt att spela osv.




DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mr Bister lör 14 nov 2015, 13:00

Jag tycker att det som behövs är ett ledarbyte, truppen är tillräckligt bra för att konkurrera, alla byten av spelare som föreslås skulle i dagsläget bara förvärra gruppdynamiken. Detta är en typisk ledarfråga när truppen inte följer dom riktlinjer som ledarna ritat upp.

Nästa säsong får man ta ställning till vilka spelare och tränare som ska vara kvar.


Mr Bister

Antal inlägg : 1423
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kallepedal lör 14 nov 2015, 13:05

Största felet är att man inte har någon röd tråd i vilken hockey Luleå står för. Det är lite som Wikegård sa i en podd, föreningen måste äga spelidén. Det är inte tränarna eller någon annan enskild som ska äga spelidén. Om man byter tränare, halva spelartruppen eller sportchefen så ska ändå föreningen som äger spelidén fortsätta att utveckla sin idé. Det så bla Skellefteå jobbar. Allt föreningen står för ska genomsyra hela föreningen, allt från ungdom till kansliet.

När man värvar spelare och tillsätter sportchef och tränare ska man hela tiden gå tillbaka till vad föreningen står för och vilken spelidé man har.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 13:15

Mr Bister skrev:Jag tycker att det som behövs är ett ledarbyte, truppen är tillräckligt bra för att konkurrera, alla byten av spelare som föreslås skulle i dagsläget bara förvärra gruppdynamiken. Detta är en typisk ledarfråga när truppen inte följer dom riktlinjer som ledarna ritat upp.

Nästa säsong får man ta ställning till vilka spelare och tränare som ska vara kvar.


Instämmer i att i dagsläget är det tränarbyte som gäller då dom ej kan förmedla och motivera till gruppen/laget.

Men införnästa säsong så måste dom tänka igenom hur dom värvar, att behålla Fabricius det är tyvärr löjligt, samt att värva en sådan som Melart och endast värva ytterforwards. Finns ingen strategi i hur man tänker när man värvar, därav resultaten också. Komplettera detta men ledare som inte kan motivera eller genomföra en vettig spelide och det ser ut som det gör. PP är skrattretande.

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad lör 14 nov 2015, 13:34

Fast värvningarna är nog väldigt mycket en konsekvens av beställningar rån tränarstaben. På gott och ont.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Bamsefar lör 14 nov 2015, 13:39

Puckad skrev:Fast värvningarna är nog väldigt mycket en konsekvens av beställningar rån tränarstaben. På gott och ont.
värvningar skall vara baserad på hur föreningen har beslutat om vilket sätt man vill spela hockey. Denna grundläggande inställning skall beslutas gemensamt av ledarstab och tränare. Alltså: först spelidè sedan spelare. Sportchef sköter värvning av lämpliga spelare, tränarna ansvarar för att implementera spelidèn hos spelare.
Någonstans i den här kedjan har det skitigt sig.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 14 nov 2015, 13:40

Den här säsongen är sådan katastrof att jag anser man bör börja med att byta sportchefen.

Sen får den NYA sportchefen både akut men kanske också ändå med lite långsiktighet ta beslut i spelare och tränare frågor.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 14:07

Bamsefar har rätt. En klubb ska äga son spelidé , den ska implementeras från juniorleden . Osv. Dvs allt det som inte Luleå gör Wink

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 14 nov 2015, 14:42

Just i fallet Fagervall har han ju dock påpekat att han följer den spelide som Luleå som förening vill spela, vilket var allt han pratade om när det väl blev officiellt att han skulle bli huvudtränare för Luleå.

Sedan sa Stefan Hedlund, eller vem det var, att juniorlagen från denna säsong spelar utefter samma spelide. Visst kanske det hade varit önskvärt att implementeras tidigare, men kan väl inte klaga på något som faktiskt efterföljs.


Edit: Det kanske var han Ulf något-något som har hand om juniorutvecklingen som nämnde att juniorlagen, från U15 vill jag minnas, spelar utefter en och samma spelide.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Wolfhunter lör 14 nov 2015, 14:45

Rönken skrev:Just i fallet Fagervall har han ju dock påpekat att han följer den spelide som Luleå som förening vill spela, vilket var allt han pratade om när det väl blev officiellt att han skulle bli huvudtränare för Luleå.

Sedan sa Stefan Hedlund, eller vem det var, att juniorlagen från denna säsong spelar utefter samma spelide. Visst kanske det hade varit önskvärt att implementeras tidigare, men kan väl inte klaga på något som faktiskt efterföljs.


Edit: Det kanske var han Ulf något-något som har hand om juniorutvecklingen som nämnde att juniorlagen, från U15 vill jag minnas, spelar utefter en och samma spelide.
+1

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 14:48

Om detta är spelidén som klubben eftersträvar, ja GUD hjälpe oss.

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken lör 14 nov 2015, 15:09

Rönken skrev:Just i fallet Fagervall har han ju dock påpekat att han följer den spelide som Luleå som förening vill spela, vilket var allt han pratade om när det väl blev officiellt att han skulle bli huvudtränare för Luleå.

Sedan sa Stefan Hedlund, eller vem det var, att juniorlagen från denna säsong spelar utefter samma spelide. Visst kanske det hade varit önskvärt att implementeras tidigare, men kan väl inte klaga på något som faktiskt efterföljs.


Edit: Det kanske var han Ulf något-något som har hand om juniorutvecklingen som nämnde att juniorlagen, från U15 vill jag minnas, spelar utefter en och samma spelide.

Stämmer. Har hört något liknande, vill jag minnas. Frågan är dock om man skulle provat så att spelidén faktiskt fungerande innan man försökte implementera den i hela föreningen. Nu är det som det är. Om det är tränarna som inte lyckas förmedla idén, eller om det är systemet som inte fungerar låter jag vara osagt, men det är dags för de ansvariga att revidera detta beslut.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 14 nov 2015, 15:13

Urken skrev:
Rönken skrev:Just i fallet Fagervall har han ju dock påpekat att han följer den spelide som Luleå som förening vill spela, vilket var allt han pratade om när det väl blev officiellt att han skulle bli huvudtränare för Luleå.

Sedan sa Stefan Hedlund, eller vem det var, att juniorlagen från denna säsong spelar utefter samma spelide. Visst kanske det hade varit önskvärt att implementeras tidigare, men kan väl inte klaga på något som faktiskt efterföljs.


Edit: Det kanske var han Ulf något-något som har hand om juniorutvecklingen som nämnde att juniorlagen, från U15 vill jag minnas, spelar utefter en och samma spelide.

Stämmer. Har hört något liknande, vill jag minnas. Frågan är dock om man skulle provat så att spelidén faktiskt fungerande innan man försökte implementera den i hela föreningen. Nu är det som det är. Om det är tränarna som inte lyckas förmedla idén, eller om det är systemet som inte fungerar låter jag vara osagt, men det är dags för de ansvariga att revidera detta beslut.

Var i intervju på officiella hemsidan som det pratades om att man spelar enligt samma modell i juniorlagen. Tror inte speliden skiljer sig så där otroligt mycket från många andra lag likt Skellefteå och Frölunda. Hög press, samlat försvar där anfallare kliver ner i hörnen, stå i skottlinjen etc - är nog bara en Rönnqvist-hockey fast lite tillspetsat.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken lör 14 nov 2015, 15:14

Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:Just i fallet Fagervall har han ju dock påpekat att han följer den spelide som Luleå som förening vill spela, vilket var allt han pratade om när det väl blev officiellt att han skulle bli huvudtränare för Luleå.

Sedan sa Stefan Hedlund, eller vem det var, att juniorlagen från denna säsong spelar utefter samma spelide. Visst kanske det hade varit önskvärt att implementeras tidigare, men kan väl inte klaga på något som faktiskt efterföljs.


Edit: Det kanske var han Ulf något-något som har hand om juniorutvecklingen som nämnde att juniorlagen, från U15 vill jag minnas, spelar utefter en och samma spelide.

Stämmer. Har hört något liknande, vill jag minnas. Frågan är dock om man skulle provat så att spelidén faktiskt fungerande innan man försökte implementera den i hela föreningen. Nu är det som det är. Om det är tränarna som inte lyckas förmedla idén, eller om det är systemet som inte fungerar låter jag vara osagt, men det är dags för de ansvariga att revidera detta beslut.

Var i intervju på officiella hemsidan som det pratades om att man spelar enligt samma modell i juniorlagen. Tror inte speliden skiljer sig så där otroligt mycket från många andra lag likt Skellefteå och Frölunda. Hög press, samlat försvar där anfallare kliver ner i hörnen, stå i skottlinjen - är nog bara en Rönnqvist-hockey fast lite tillspetsat.

Synd att den hockeyn du beskriver inte syns någonstans i vårt spel rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken lör 14 nov 2015, 15:15

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:Just i fallet Fagervall har han ju dock påpekat att han följer den spelide som Luleå som förening vill spela, vilket var allt han pratade om när det väl blev officiellt att han skulle bli huvudtränare för Luleå.

Sedan sa Stefan Hedlund, eller vem det var, att juniorlagen från denna säsong spelar utefter samma spelide. Visst kanske det hade varit önskvärt att implementeras tidigare, men kan väl inte klaga på något som faktiskt efterföljs.


Edit: Det kanske var han Ulf något-något som har hand om juniorutvecklingen som nämnde att juniorlagen, från U15 vill jag minnas, spelar utefter en och samma spelide.

Stämmer. Har hört något liknande, vill jag minnas. Frågan är dock om man skulle provat så att spelidén faktiskt fungerande innan man försökte implementera den i hela föreningen. Nu är det som det är. Om det är tränarna som inte lyckas förmedla idén, eller om det är systemet som inte fungerar låter jag vara osagt, men det är dags för de ansvariga att revidera detta beslut.

Var i intervju på officiella hemsidan som det pratades om att man spelar enligt samma modell i juniorlagen. Tror inte speliden skiljer sig så där otroligt mycket från många andra lag likt Skellefteå och Frölunda. Hög press, samlat försvar där anfallare kliver ner i hörnen, stå i skottlinjen - är nog bara en Rönnqvist-hockey fast lite tillspetsat.

Synd att den hockeyn du beskriver inte syns någonstans i vårt spel rabbit

Lite märkligt att inte ha en center värd namnet, rimligen borde uppspelet till center mellan mittcirklarna ingå. Eller så har man bara tänkt sig korridorerna längs med sargerna? Fast är väl lagom lätt att stänga av.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Urken lör 14 nov 2015, 15:16

Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:Just i fallet Fagervall har han ju dock påpekat att han följer den spelide som Luleå som förening vill spela, vilket var allt han pratade om när det väl blev officiellt att han skulle bli huvudtränare för Luleå.

Sedan sa Stefan Hedlund, eller vem det var, att juniorlagen från denna säsong spelar utefter samma spelide. Visst kanske det hade varit önskvärt att implementeras tidigare, men kan väl inte klaga på något som faktiskt efterföljs.


Edit: Det kanske var han Ulf något-något som har hand om juniorutvecklingen som nämnde att juniorlagen, från U15 vill jag minnas, spelar utefter en och samma spelide.

Stämmer. Har hört något liknande, vill jag minnas. Frågan är dock om man skulle provat så att spelidén faktiskt fungerande innan man försökte implementera den i hela föreningen. Nu är det som det är. Om det är tränarna som inte lyckas förmedla idén, eller om det är systemet som inte fungerar låter jag vara osagt, men det är dags för de ansvariga att revidera detta beslut.

Var i intervju på officiella hemsidan som det pratades om att man spelar enligt samma modell i juniorlagen. Tror inte speliden skiljer sig så där otroligt mycket från många andra lag likt Skellefteå och Frölunda. Hög press, samlat försvar där anfallare kliver ner i hörnen, stå i skottlinjen - är nog bara en Rönnqvist-hockey fast lite tillspetsat.

Synd att den hockeyn du beskriver inte syns någonstans i vårt spel rabbit

Lite märkligt att inte ha en center värd namnet, rimligen borde uppspelet till center mellan mittcirklarna ingå. Eller så har man bara tänkt sig korridorerna längs med sargerna? Fast är väl lagom lätt att stänga av.

Vad säger du? Lite halvtaskigt sagt mot Hajen Shocked pig
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av amarule lör 14 nov 2015, 15:29

Kallepedal skrev:Största felet är att man inte har någon röd tråd i vilken hockey Luleå står för. Det är lite som Wikegård sa i en podd, föreningen måste äga spelidén. Det är inte tränarna eller någon annan enskild som ska äga spelidén. Om man byter tränare, halva spelartruppen eller sportchefen så ska ändå föreningen som äger spelidén fortsätta att utveckla sin idé. Det så bla Skellefteå jobbar. Allt föreningen står för ska genomsyra hela föreningen, allt från ungdom till kansliet.

När man värvar spelare och tillsätter sportchef och tränare ska man hela tiden gå tillbaka till vad föreningen står för och vilken spelidé man har.
har man efterlyst länge!
Sen varför tar man inte in de mentorer som ändå sägs finnas, Wallin och Homer?? Hörde intervju med Burra där han fick frågan om de varit in nåt och han svarade "nej, och varför inte det får du fråga högre upp". Vad är det för ide att annonsera vitt och brett om att man har dessa mentorer om de ändå inte kan vara till hjälp? Ta in Wallin så kanske Jocke får hjälp att fixa defensiven
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av DirtyTalking lör 14 nov 2015, 15:34

amarule skrev:
Kallepedal skrev:Största felet är att man inte har någon röd tråd i vilken hockey Luleå står för. Det är lite som Wikegård sa i en podd, föreningen måste äga spelidén. Det är inte tränarna eller någon annan enskild som ska äga spelidén. Om man byter tränare, halva spelartruppen eller sportchefen så ska ändå föreningen som äger spelidén fortsätta att utveckla sin idé. Det så bla Skellefteå jobbar. Allt föreningen står för ska genomsyra hela föreningen, allt från ungdom till kansliet.

När man värvar spelare och tillsätter sportchef och tränare ska man hela tiden gå tillbaka till vad föreningen står för och vilken spelidé man har.
har man efterlyst länge!
Sen varför tar man inte in de mentorer som ändå sägs finnas, Wallin och Homer?? Hörde intervju med Burra där han fick frågan om de varit in nåt och han svarade "nej, och varför inte det får du fråga högre upp". Vad är det för ide att annonsera vitt och brett om att man har dessa mentorer om de ändå inte kan vara till hjälp? Ta in Wallin så kanske Jocke får hjälp att fixa defensiven

Instämmer helt.
Fast tränarna tycker väl att dom har läget under kontroll What a Face What a Face What a Face What a Face

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 21 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet