Luleå Hockey i Media 2015/2016

+66
JuniorX
Ferros
Ivanhoe
Pingis 11
tibet
Gpa
Murveln
kokostrollet
ski3r
Simon90
Donowitz
NallePhu
hokkzorz
DenOerfarne
Patrik82
nummer 17
stormvägen
#96
Kocur
DonP
Kato
Tony Moore
Urken
KaptenBlodskelett
Pajala
Puckad
Rönken
Mange
LulefanGBG
Diktatorn
Snikne Ville
Lasse Proppmätt
Redbear
LHF96
Norlin
Dentos
Micke80
Freno
Trötto
Lulefan
UnSaccoDiSoldi
CKa
Jimmy_Vegas
Kagen
FruktHamster
Wolfhunter
Slapshot
Tigerman
Kapten Haddock
Scouten
Groggen79
Qirren
RogerC
Kallepedal
LuleåWinston
Rikky
Lars158
ezz
Högljudd
Ingemar
Lajon
Bamsefar
MickkeJ
JayDee
JoakimJ
Admin
70 posters

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av KaptenBlodskelett 27th april 2016, 10:46

KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av nummer 17 27th april 2016, 13:10

KaptenBlodskelett skrev:
Innehållet inte tillgängligt...

Hoppsan! Jag kan tyvärr inte göra nåt åt det. Handlar iallafall om att Bosse Lundkvist på PT tycker att Osten och Luleå Hockey fått alldeles för mycket kritik. Luleå var ju faktiskt enda laget som skakade Frölunda och Luleå gjorde efter den dåliga starten en fantastisk säsong. Flicks stolpskott från att kanske spela final mot ett saik som Luleå mycket väl hade kunnat slå ut.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av KaptenBlodskelett 27th april 2016, 17:28

Vad är det General managern inte vill kommentera i Kuriren?

Inser att det är en icke-artikel, men jag är svältfödd nu...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Wolfhunter 28th april 2016, 11:54

Osten kan liksom andra GM i SHL inte kommentera varför spelare lämnat eller detaljer i förhandlingar typ. Inget unikt LHF. Pinsamt att lokalpressen öht tjafsar vidare i misstro mot GM.
Fö lite komiskt när LHF kallar till LHFlive med Glader och någon mer, vilket jag och de flesta tolkar att en damspelare skall presenteras, medan Kurren i sann konspirationsteoretisk anda får till en hint om att det skulle kunna handla om herrlaget med. lol

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville 29th april 2016, 22:57

Allvarligt, är Jimmy Pesonen på fyllan?

"Förre Luleåmålvakten får lämna klubben
22:36 | 16-04-29 Kommentera Share on facebook Share on Goggle+
Skriv ut
Smack, smack, smack. Så lät transferfönstret 2008 i Luleå Hockey.
Ishockey

När sportchefen Hans Huczkowski stängde igen transferfönstret 2008 med Luleåögon sett så hade klubben gjort tre värvningen.

Målvakten Jere Myllyniemi.

Backen Nick Kuiper.

Och hemvändaren och centern Emil Lundberg.

Myllyniemi inledde med en 97-procentig match mot Timrå när Luleå Hockey vann med 2–1 och finländaren hade därmed förpassat Gusten Törnqvist och Mattias Modig till båset och läktaren.

Sedan kom motgångarna. 5–2-ledningen borta mot Brynäs tappades till 5–5 när veteranen Andreas Dackell kvitterade i slutperioden och en tidigare hyllad Myllyniemi knappt klarade sig med godkänt, två Kurirenhästar, av utsände legendaren Stisse Åberg som refererade till Norrbotten.

I den tredje matchen var Myllyniemi bänkad mot Färjestad när Törnqvist var tillbaka, men han fick lämna kassen sedan han knockats av Pelle Prestberg som sköt honom stenhårt i hjälmen. Finländaren släppte in tre kassar på två perioder och Färjestad vann med 5–2.

Sedan kom 4–3 mot Linköping med Mattias Weinhandl i spetsen, men Myllyniemi tappade en puck bakom kassen och Luleå var nära att förlora.

– De är ruggigt starka i powerplay och vi drog på oss alldeles för många utvisningar, konstaterade Jan Sandström.

Så här skrev Kurirens krönikör Malin Öhrlund om Luleås målvaktsvärvning:

Jere Myllyniemi – fågel eller fisk? Ja, ni. Tror inte exakt att det var den här typen av stabilitet Luleå Hockey sökte när man värvade honom. Stundtals fenomenal, stundtals livsfarlig.

Sedan kom mardrömmen. 2–8 mot Per Ledins HV71 som ledde med 4–0 efter tolv minuters spel (de vann SM-guld samma år). Jere Myllyniemi fick fem matcher i Luleåtröjan innan ledarduon Roger Rönnberg och Roger Kyrö satsade på Gusten Törnqvist och Mattias Modig som såg till att Luleå undvek ett elitseriekval i sista matchen hemma mot Timrå. Myllyniemis facit blev 5 matcher, 87,5 i räddningsprocent och 3,77 insläppta mål per match.

33-årige Jere Myllyniemi spelade den senaste säsongen i finländska HPK, men har nu fått lämna klubben.
Jimmy Landström

Jimmy Landström"
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Donowitz 29th april 2016, 23:05

Osten älskar ju att reta gallfeber på Landström :-) Tycker det är riktigt kul.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Simon90 30th april 2016, 09:35

Snikne Ville skrev:Allvarligt, är Jimmy Pesonen på fyllan?

"Förre Luleåmålvakten får lämna klubben
22:36 | 16-04-29  Kommentera   Share on facebook  Share on Goggle+
Skriv ut
Smack, smack, smack. Så lät transferfönstret 2008 i Luleå Hockey.
Ishockey

När sportchefen Hans Huczkowski stängde igen transferfönstret 2008 med Luleåögon sett så hade klubben gjort tre värvningen.

Målvakten Jere Myllyniemi.

Backen Nick Kuiper.

Och hemvändaren och centern Emil Lundberg.

Myllyniemi inledde med en 97-procentig match mot Timrå när Luleå Hockey vann med 2–1 och finländaren hade därmed förpassat Gusten Törnqvist och Mattias Modig till båset och läktaren.

Sedan kom motgångarna. 5–2-ledningen borta mot Brynäs tappades till 5–5 när veteranen Andreas Dackell kvitterade i slutperioden och en tidigare hyllad Myllyniemi knappt klarade sig med godkänt, två Kurirenhästar, av utsände legendaren Stisse Åberg som refererade till Norrbotten.

I den tredje matchen var Myllyniemi bänkad mot Färjestad när Törnqvist var tillbaka, men han fick lämna kassen sedan han knockats av Pelle Prestberg som sköt honom stenhårt i hjälmen. Finländaren släppte in tre kassar på två perioder och Färjestad vann med 5–2.

Sedan kom 4–3 mot Linköping med Mattias Weinhandl i spetsen, men Myllyniemi tappade en puck bakom kassen och Luleå var nära att förlora.

– De är ruggigt starka i powerplay och vi drog på oss alldeles för många utvisningar, konstaterade Jan Sandström.

Så här skrev Kurirens krönikör Malin Öhrlund om Luleås målvaktsvärvning:

Jere Myllyniemi – fågel eller fisk? Ja, ni. Tror inte exakt att det var den här typen av stabilitet Luleå Hockey sökte när man värvade honom. Stundtals fenomenal, stundtals livsfarlig.

Sedan kom mardrömmen. 2–8 mot Per Ledins HV71 som ledde med 4–0 efter tolv minuters spel (de vann SM-guld samma år). Jere Myllyniemi fick fem matcher i Luleåtröjan innan ledarduon Roger Rönnberg och Roger Kyrö satsade på Gusten Törnqvist och Mattias Modig som såg till att Luleå undvek ett elitseriekval i sista matchen hemma mot Timrå. Myllyniemis facit blev 5 matcher, 87,5 i räddningsprocent och 3,77 insläppta mål per match.

33-årige Jere Myllyniemi spelade den senaste säsongen i finländska HPK, men har nu fått lämna klubben.
Jimmy Landström

Jimmy Landström"

Kuriren... Facepalm

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av #96 30th april 2016, 09:44

Vad säger Ledin om Osten i dagens Kuriren?
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Wolfhunter 30th april 2016, 10:15

Typ att Ostens hårda ord triggade han att motbevisa
---
På hemmaplan. Per Ledin har kommit hem efter sin femte titel. 37-åringen berättar i en stor intervju vad som driver honom och kärleken till sporten. | Bild: Jimmy Landström
(1/2) På hemmaplan. Per Ledin har kommit hem efter sin femte titel. 37-åringen berättar i en stor intervju vad som driver honom och kärleken till sporten. | Bild: Jimmy Landström
Instragrambilden. Den här bilden symboliserar Per Ledins säsong med skägg och allt i Salzburg. | Bild: Privat
(2/2) Instragrambilden. Den här bilden symboliserar Per Ledins säsong med skägg och allt i Salzburg. | Bild: Privat
På hemmaplan. Per Ledin har kommit hem efter sin femte titel. 37-åringen berättar i en stor intervju vad som driver honom och kärleken till sporten. | Bild: Jimmy Landström
(3/2) På hemmaplan. Per Ledin har kommit hem efter sin femte titel. 37-åringen berättar i en stor intervju vad som driver honom och kärleken till sporten. | Bild: Jimmy Landström
PrevNext
Ledin: "Att vinna är total tillfredsställelse"
07:00 | 16-04-30 Kommentera
ISHOCKEY Per Ledin har landat hemma i Luleå. Nu berättar han om hockeyresan, beskedet från ”Osten” och vad som driver honom att inte lägga skridskorna på hyllan.
Dela Tweeta
Jag kommer sist.

Per Ledin är redan på plats och har tagit ett bord på lunchrestauragen i centrala Luleå.

– Det sitter ett par juniorer där, vid det bordet, pekar han och lastar sedan upp broccoli på tallriken.

Vid bordet sitter även J18-spelarna Jesper Juntto och Leon Lundberg.

– Du har hål i jeansen, säger Ledin med passning till Lundberg.

– Jag har gjort det själv, svarar junioren från Täby.

– Skojar du? Varför det? Jag kan köpa nya åt dig. Så där kan du inte gå omkring.

Det är Per Ledin. I mångas tycke ett svin på isen, men utanför en helylle familjefar som fortfarande brinner för ishockeyn som spelare.

Förra torsdagen kom han hem till Luleå med en guldmedalj i bagaget efter en säsong med Salzburg i den österrikiska ligan. Hans fjärde mästerskapstitel.

– Femte.

Femte?

– Tre i SHL, ett i Österrike och CHL med Luleå Hockey. Och sedan gick jag upp med Löven två gånger i elitserien och det är exakt samma känsla som att vinna. Det finns inget bättre.

Är det drivkraften?

– Ja, överlägset. Att vinna är en total tillfredsställelse.

Som 16-åring lämnade han Luleå Hockeys B-juniorer och där började den riktiga resan. Men det var inte utan att omgivningen och klubben ifrågasatte hans val att dra till Vännäs.

– Jag kände att jag ville bli hockeyspelare. På den tiden plockade man inte upp juniorer till A-laget. Det var otroligt få som klarade den resan.

– Micke Lövgren, Mattias Öhlund, Anders Burström, Kristoffer Näslund var spelare som blev upplockade i A-laget samtidigt som andra blev fast och lade ned. Men det var svårt för yngre killar att etablera sig och bli fast i A-laget. Jag ville vara med och spela och bli bättre som hockeyspelare. Jag förstod snabbt att det spelade ingen roll hur många poäng jag än gjorde så skulle jag ändå inte få ta klivet upp.

Den förre Luleå Hockey-spelaren Thomas Sjögrens pappa, Pelle Sjögren, ringde till Luleå Hockey-talangen.

Som aldrig tvekade.

Och med facit i hand träffade han rätt i karriärvalet.

– Jag spelade i TV-pucken, blev uttagen till ett landslagsläger, men var skadad och kunde inte åka dit. Thomas Sjögrens pappa (Pelle Sjögren) frågade om jag ville komma till Vännäs Hockeygymnasium.

– Hans ”Virus” Lindberg var tränare där. Samtidigt var Ulf Taavola tränare för A-juniorerna i Luleå och vi var fyra forwards bland 78:orna och jag kände att jag var prioriterad längst ned av dem. Jag hade sett så många andra innan mig där det tog stopp.

I Vännäs hade Per Ledin tillgång till alla verktyg för att lyckas.

Och framför allt istid.

– Jag hade egen nyckel till hallen och det var hur roligt som helst. Jag tränade med ”Virus”, J18, J20 och A-laget. Jag kunde träna hur mycket som helst och det var hur roligt som helst.

Hur skulle du beskriva din resa?

– Som klassresan i nian när vi gick uppför Ammarnäsfjället. När jag kom uppför den första toppet och trodde att vi var framme. Då var det en topp till, förbi den, en topp till... Det var fyra stycken. Det blir bara större och större berg som man måste besegra. Jag har lärt mig att anta den utmaningen.

Var hittar du din passion?

– Allt startar med drömmar och jag har alltid drömt om att bli en hockeyspelare. Det i kombination med viljan. En dröm handlar inte bara om hopp utan du vill vara i den drömmen. För att vara det är det värt allt jobb i världen. Det bästa jag vet är att träna. Det finns inget stopp. Träning, att vilja vinna, att vilja bli bättre. Det är det som driver mig.

Vad kan du ge för råd till ungdomar som Lundberg och Juntto?

– För det första måste du ha kul. Så länge du har kul så kan du aldrig träna för mycket. Det är glädjen som gör att man vill fortsätta. Och då kommer man till det, var hittar du glädjen? Jo, när du får spela. Du måste hitta en väg när du får känna den där glädjen.

– I vissa fall kanske du måste gå din egen väg. Jag säger inte att alla ska gå den som jag gjorde utan man måste någonstans försöka hitta en väg som passar en själv som människa. Sedan är jag optimist och försöker se det positiva i allt.

Hur har det varit att komma hem?

– Jag har fått otroligt många gratulationer för guldet och jag blir nästan ... kanske inte blyg men lite generad. Jag ser det som att vi hade en vecka när vi firade med laget, oförglömliga minnen.

Hur firade ni titeln med Salzburg?

– Jag gick in på ett disco åtta på morgonen, men vände nästan i dörren. Då var det nog för mig. Jag bokade ned frun Petra en vecka innan och så njöt vi av Salzburg, utan barnen, i fyra–fem dagar tillsammans. Man vet inte om man kommer tillbaka. Jag tar inget för givet. Det var helt magiskt. Jag hämtade frun och sedan lyckades vi vinna. Sedan var det som att nu stänger vi pärmen och vänder blad.

Per Ledin har genom hela sin karriär varit nykterist.

Spelarna i Salzburg trodde han skämtade under säsongen när han höll sig till vatten vid de gemensamma middagarna.

– De sa att de skulle fylla mig på efterfesten, men insåg att jag var allvarlig. Jag kan inte säga hur det påverkar eller har påverkat andra, men jag har inte rökt, snusat eller druckit alkohol och det måste ha bidragit på något sätt. Kroppsligt känner jag mig i form som en 23-åring.

I augusti träffade jag Per Ledin, som tillsammans med grabbarna och kompisen Marcus Westerlund åkt upp till Haparanda för att delta i skridskoskola. Det var andra husbilsresan förra sommaren, den första gick till Karlskoga.

Och det hela bottnade i utvärderingen med Luleå Hockey, som inte längre tyckte att forwarden höll måttet för en plats i truppen.

– Det var ganska hårda ord från min före detta chef (Lars Bergström, sportchef i Luleå Hockey). Han tyckte att jag gjorde ett dåligt slutspel, att benen inte fungerade och att jag inte var tillräckligt på. Jag har alltid använt Bert Karlssons citat som han sa till Carola och det vete fan om jag säger rätt; ”Man ska inte omge sig med ja-sägare”.

– Kritik ger dig chansen att gå framåt. Jag valde att ta till mig det och åkte på skridskoskola i Karlskoga och Haparanda. Det är jag mest stolt över att jag kunde ändra minus till plus, men det krävs ett djävulskt jobb för att göra det. Det var inget snack om saken att jag var villig att göra det.

Trodde du när vi satt i husbilen i Haparanda i augusti att vi skulle sitta här nu och du är mästare igen?

– Nej, det kan jag villigt erkänna. Om jag skulle ha skrivit ned i augusti i husbilen att vinna, få en bra roll ... Alla grejer som jag önskar som hockeyspelare har slagit in. Om jag skulle skriva en bok så skulle ingen tro att det var sant. Varenda grej har slagit in. Om det är slumpen eller var det är vet jag inte.

Om du lägger bort glädjen från titeln med Salzburg, känner du bitterhet att du inte fick en chans i Luleå Hockey att motbevisa kritiken?

– Det är en bra fråga. Jag ser det så att det har hänt mig tidigare år. Jag blev ifrågasatt kraftigt när jag lämnade Luleå och flyttade till Vännäs, vad i helvete gör du? Varför satsar du inte på hockeyn? Jag har varit i samma situation flera gånger och har alltid känt att man inte tjänar på att älta. Där har jag haft en stor hjälp av min agent som försökt guida mig.

Jag har träffat dig några gånger genom åren när du varit hem efter säsonger söderut, men när vi sågs i husbilen i Haparanda i augusti kändes det som att den här motgången tog hårdast.

– Ja, det skulle jag kunna säga.

Eller om vi byter ord till kritiken. Det blev ingen motgång med tanke på facit.

– Kritiken var hård, men sedan är det fortfarande, var den befogad?

Har du landat själv i någonting?

– Nu kommer det intressanta, vem har rätt och vem har fel? Två personer tycker olika. Men någonstans måste jag ta till mig eftersom att det var min chef som tyckte det. Jag är född och uppvuxen i Luleå, har barnen här, jag har spelat hockey och fotboll här. Jag har ett visst ansvar som förebild. Är du en vinnare så visar du det.

– Jag ältar inte utan mina handlingar får tala om vad jag tycker.

Det är ödmjukt av dig.

– Jag har lärt mig att man inte blir bättre av att tycka synd om sig själv. Jag vill ge energi, inte ta energi. Det har också att göra med att jag är född och uppvuxen här.

Du är familjefar, hur förklarade du för barnen att du inte lägnre var en del av Luleå Hockey?

– Jag försökte vara så ärlig som möjligt. Det här är baksidan ibland att spela hockey. Men det är svårt. Det blir lättare om tio år när de själva handlar i samma situation.

Framtiden?

– Jag kommer att spela. Det är inget snack om saken. Om jag blickar tillbaka har jag spelat 18–20 minuter per match i Salzburg, varit delad etta i plus/minus i laget med Komarek (Konstantin), jag har fått vara med och bidra ännu en gång till en ung spelare som är redo för nästa steg. Det är inte första gången och det är en annan grej som triggar mig.
Jimmy Landström
FAKTA

Forwarden med guldbyxorna

Namn: Per Ledin.

Yrke: Ishockeyspelare.

Position: Forward.

Familj: Frun Petra, barnen Filippa 14, Fabian 12, Felix 10.

Bor: Bergnäset, Luleå.

Klubbar: Vännäs HC, IF Björklöven, Baton Rouge Kingfish (ECHL), Luleå Hockey, Färjestads BK, HV71, Colorado Avalanche (NHL), Lake Erie Monsters (AHL), EC Salzburg.

Meriter: SM-guld med Färjestad 2006, SM-guld med HV71 2008 och 2010, CHL-titeln med Luleå Hockey 2015, ligamästare med Salzburg 2016.

Akutell: Klubblös inför 2016/2017.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Redbear 3rd maj 2016, 14:25

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Urken 3rd maj 2016, 14:31

Jahapp? Förstod inte riktigt vad det är han ska göra? Stod i och för sig "hemligt projekt".
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av ski3r 3rd maj 2016, 15:19

Urken skrev:Jahapp? Förstod inte riktigt vad det är han ska göra? Stod i och för sig "hemligt projekt".
Projekt Omark cheers
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Micke80 3rd maj 2016, 15:20

hmm, har detta nått att göra med Luleås strävan efter att få bygga en ny hall för fys, skottträning m.m.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av kokostrollet 3rd maj 2016, 16:25

Micke80 skrev:hmm, har detta nått att göra med Luleås strävan efter att få bygga en ny hall för fys, skottträning m.m.

Tror också det kan finnas samband.
Känns kanon att vår seriösa damsatsning börjar ge resultat, - inte bara på isen utan även utanför.
Kommer att behövas mycket mer rinkytor och träningsmöjligheter framöver:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/norrbottens-damhockey-ar-ledande-i-sverige
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Murveln 3rd maj 2016, 16:43

Måste säga att jag blir oroad när jag läser namnet på Fahlanders kompanjon, som är en riktig skojare, i ena meningen, och "hemligt projekt" i nästa. Bara det här inte är en ny Obol-historia...

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Lars158 3rd maj 2016, 17:32

Fahlle har ju sponsrat massa lag under långtid så på sånt sätt ser jag ingen fara. Dock är jag inte så imponerad att dom ännu inte kommit igång med bygget i Happis. Men alla lag som Fahlle har sponsrat har fått sin lovade sponsring.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Urken 18th maj 2016, 11:07

Vet inte vad jag tycker om dessa LHF-lives längre. Ingen media är inbjuden för att ställa kritiska frågor, samtidigt som Hedlund får välja och vraka bland de frågor som passar dem. I dagens sändning fick vi inte ens ställa frågor.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Gpa 18th maj 2016, 12:30

Urken skrev:Vet inte vad jag tycker om dessa LHF-lives längre. Ingen media är inbjuden för att ställa kritiska frågor, samtidigt som Hedlund får välja och vraka bland de frågor som passar dem. I dagens sändning fick vi inte ens ställa frågor.

Håller med om det problematiska med LHF-live. Informationen blir helt och hållet styrd från Luleås håll oavsett hur mycket annat intressant det skulle finnas att tala om.
En del i problemet faller ändå på NSD och Kuriren med sina betalväggar, ex nu finns det en intressant artikel i Kuriren som är Plus-låst om just Emanuelsson. Jag sympatiserar med Luleås vilja att nå ut till alla och inte enbart de med Plus..

Gpa

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-24
Age : 38
Ort : Gagnef

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Kallepedal 18th maj 2016, 12:51

Lhf-live är i första hand till för oss supporters och inte för media. Trots det så kallar vissa journalister detta för en presskonferens. Pressen kan givetvis ställa sina frågor vid andra tillfällen.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Urken 18th maj 2016, 12:56

Kallepedal skrev:Lhf-live är i första hand till för oss supporters och inte för media. Trots det så kallar vissa journalister detta för en presskonferens. Pressen kan givetvis ställa sina frågor vid andra tillfällen.
Det rättfärdigar ändå inte Luleå Hockeys sätt att presentera spelare på, som jag ser det. Varför skall vi, eller media för den delen, inte få ställa kritiska frågor? De kritiska frågorna sållas alltid bort då de ställs via Twitter.

Man kan argumentera för att folk bör ge klubben lugn och ro att arbeta. Detta gör också att de spelare man förhandlar med inte får ett pris, som en följd av en andra klubbar som trissat upp priset. Visst visst. Det finns fördelar även åt det hållet. Men jag känner otroligt stor frustration när det är så stängt gentemot klubben som det nu är.
Det gäller inte bara spekulationer som hör hemma i Silly-tråden, utan också de färdiga spelarna, eller organisationen i stort. Man talar ofta om transparens gentemot sina fans, sponsorer och övriga anhängare. Var finns detta inom vår förening? Om det är jag som helt missat årsmöten där relevant information delges, eller en hemlig nyhetssida: delge er! Annars kan jag tycka att vi inte har någon som helst koll på ett endaste dyft.

Återigen kan man argumentera att detta inte är en sak för gemene man, men om vi inte har något att diskutera så dör intresset till slut. Det är åtminstone min åsikt.


Senast ändrad av Urken den 18th maj 2016, 13:02, ändrad totalt 1 gång
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av JayDee 18th maj 2016, 13:02

Alternativet till LHF-live är ju att klubben bara släpper ett pressmeddelande i samband med värvningarna (som det var förut och är, oftast, under säsong). Med det i åtanke tycker jag att LHF-live är roligare och bättre, där fansen åtminstone får ställa någon fråga nio gånger av tio.

Enda gången senaste åren som Luleå hållit regelrätt presskonferens gällande en värvning är väl när Harju värvades hem 2011? Om jag minns rätt var man i SSAB's lokaler eller liknande.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Lars158 18th maj 2016, 16:58

JayDee skrev:Alternativet till LHF-live är ju att klubben bara släpper ett pressmeddelande i samband med värvningarna (som det var förut och är, oftast, under säsong). Med det i åtanke tycker jag att LHF-live är roligare och bättre, där fansen åtminstone får ställa någon fråga nio gånger av tio.

Enda gången senaste åren som Luleå hållit regelrätt presskonferens gällande en värvning är väl när Harju värvades hem 2011? Om jag minns rätt var man i SSAB's lokaler eller liknande.

Njä jag tycker man borde ha presskonferens istället för LHFlive. Eller helt enkelt att man filmar presskonferensen och sänder det som LHFlive, och tillåter media ha sändning också om dom vill.
Men det här handlar nog om kontroll helt enkelt. Man vill ha kontroll över vad som sker.


Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville 19th maj 2016, 10:29

Kepan av för Hamstern med kompanjoner. En monumental success story rakt igenom.
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/miljardutdelning-till-lulea-hockeys-storsponsor-10039023.aspx
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Wolfhunter 19th maj 2016, 15:14

Jag tycker att greppet med lhflive är klockrent och sköts bra. Sett många vinster med detta sätt att föra ut viktiga nyheter. LHF vill naturligtvis skapa maximerad spridning på sina nyheter. Sänderr man själv på i förväg utsatt tid vet man att vi som hängivna fans kommer gå över lik för att kunna titta live. Missar vi spelar man in programmet och lägger ut en repris. Oftast får frågor ställas av det fåtal som engagerar sig på twitter. Kryddar kanske ibland men ar aldrig sett det så att just dessa eller en inbillad närvarande press skulle kunna ställa så himla bra frågor att kvalitén för oss fans skulle höjas.
Självklart vill LHF se till att de egna nyheterna sprids utanför den skara som har plus.
Ser inget problem ur supporterperspektiv men däremot många fördelar.
Jo ur en journalists ögon självklart surt när den som göder dem med flest säljande nyheter på sportområdet väljer att föra ut dem själva i direktsändning.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Urken 19th maj 2016, 19:25

http://www.kuriren.nu/100-hockey/vdn-om-klasen-och-omarks-kritik-8854133.aspx

Många olika synsätt på det hela och även om min utgångspunkt kanske kostar mer än den smakar så skulle jag vilja ha lite mer transparens.
Om vi nu skall ha LHF-lives för att presentera spelare - ha då också det när spelare lämnar klubben. Så får allt som behövs sägas tas där, mellan spelare och Osten. Då slipper vi muttrande när spelarna får lämna. Alla skyller alltid på att agenterna vill "sätta press på klubben", men det finns ett gammalt ordspråk som jag tycker kan vara värt att fundera kring: ingen rök utan eld.

Nu berör ovanstående artikel hur Janne-gate totalt har exploderat i media och på sociala medier. Men om han slutar spela för oss, vill jag höra honom säga att det fanns en god dialog mellan honom och klubben. Tyvärr räckte inte detta och han är ledsen men respekterar klubbens beslut.

Lennart Petrell fick uppenbarligen ett klart och tydligt besked, i samband med att han sökte sig hemåt. Där gick han själv ut och skrev ett litet avskedsbrev/farväl.

Det skall Alltid vara raka puckar mellan arbetsgivaren och arbetstagaren. Det är min åsikt och det underlättar en hel del för båda parter. Möjligen kan klubben gynnas genom att hålla en spelare på halster medan andra alternativ undersöks.
Har man detta som värdegrund, där man alltid är rak och ärlig, finns inget att klaga på. Tveksamt att det i dagsläget ser ut så, när högen med spelare som fått smaka på "den tysta behandlingen". Tilläggas bör: hur Janne har blivit behandlad - det har jag ingen aning om.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av tibet 19th maj 2016, 23:38

Urken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/vdn-om-klasen-och-omarks-kritik-8854133.aspx

Många olika synsätt på det hela och även om min utgångspunkt kanske kostar mer än den smakar så skulle jag vilja ha lite mer transparens.
Om vi nu skall ha LHF-lives för att presentera spelare - ha då också det när spelare lämnar klubben. Så får allt som behövs sägas tas där, mellan spelare och Osten. Då slipper vi muttrande när spelarna får lämna. Alla skyller alltid på att agenterna vill "sätta press på klubben", men det finns ett gammalt ordspråk som jag tycker kan vara värt att fundera kring: ingen rök utan eld.

Nu berör ovanstående artikel hur Janne-gate totalt har exploderat i media och på sociala medier. Men om han slutar spela för oss, vill jag höra honom säga att det fanns en god dialog mellan honom och klubben. Tyvärr räckte inte detta och han är ledsen men respekterar klubbens beslut.

Lennart Petrell fick uppenbarligen ett klart och tydligt besked, i samband med att han sökte sig hemåt. Där gick han själv ut och skrev ett litet avskedsbrev/farväl.

Det skall Alltid vara raka puckar mellan arbetsgivaren och arbetstagaren. Det är min åsikt och det underlättar en hel del för båda parter. Möjligen kan klubben gynnas genom att hålla en spelare på halster medan andra alternativ undersöks.
Har man detta som värdegrund, där man alltid är rak och ärlig, finns inget att klaga på. Tveksamt att det i dagsläget ser ut så, när högen med spelare som fått smaka på "den tysta behandlingen". Tilläggas bör: hur Janne har blivit behandlad - det har jag ingen aning om.

Klubben kan inte såga en spelare och säga adjö officiellt. Man kan säga att man har valt att gå vidare med annat alternativ eller annat liknande mjuk förklaring. Skulle föreningen säga "sanningen" om varenda spelare som inte får nytt kontrakt blir det nära nog omöjligt att värva spelare för oss i framtiden.

Sen är det ganska ovanligt att en spelare går ut med att han/hon blir orättvist behandlad, även om så är fallet. Vilket seriöst lag vill gärna signa en spelare som går ut i media med sånt? Abbott är en av få som gjort på det viset. Janne har inte mig veterligen sagt något själv än så länge. Ekonomiskt oberoende spelare som Omark och Klasen har däremot vädrat sina åsikter i Janne-gate ordentligt. Det hade dom nog inte gjort i början av sina karriärer även om dom bevisligen är och varit frispråkiga båda 2 under lång tid.

Genom att förhandlingarna går genom agenterna tror jag att det tyvärr kan skapa situationer som aldrig hade uppstått om spelare och klubb pratat direkt med varandra.

Gällande Petrell så såg avslutet riktigt snyggt vilket är bra för båda, om det sedan var så i verkligheten vet vi ju faktiskt inte.



tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Urken 19th maj 2016, 23:45

tibet skrev:Klubben kan inte såga en spelare och säga adjö officiellt. Man kan säga att man har valt att gå vidare med annat alternativ eller annat liknande mjuk förklaring. Skulle föreningen säga "sanningen" om varenda spelare som inte får nytt kontrakt blir det nära nog omöjligt att värva spelare för oss i framtiden.

Vad jag menar är: om spelare skall lämna klubben, varför inte offentliggöra det på ett liknande sätt som när spelare presenteras? Räcker med att bjuda dit ett par lokalblaskor som får ställa standardfrågorna så är det överstökat sedan.

Som det är nu lämnas ett kort meddelande: "spelarna xx och yy lämnar". Sen kan man få höra i tidningarna efteråt att dessa inte gillar förfarandet. Håller man istället en PK, kan man hoppas att det stannar där.
Detta kanske inte heller fungerar, men jag försöker bara komma på alternativ för att undvika sådant .. rent ut sagt skit, som händer emellanåt i vår förening.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Kallepedal 20th maj 2016, 04:48

Förfarandet när ledningen inte tror på en gillar väl ingen. Vad ska man säga på en PK? Spelare X är för dålig i det offensiva spelet och har brister i defensiven och är dessutom en riktig skitstövel vid sidan om plan.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av tibet 20th maj 2016, 05:04

Urken skrev:
tibet skrev:Klubben kan inte såga en spelare och säga adjö officiellt. Man kan säga att man har valt att gå vidare med annat alternativ eller annat liknande mjuk förklaring. Skulle föreningen säga "sanningen" om varenda spelare som inte får nytt kontrakt blir det nära nog omöjligt att värva spelare för oss i framtiden.

Vad jag menar är: om spelare skall lämna klubben, varför inte offentliggöra det på ett liknande sätt som när spelare presenteras? Räcker med att bjuda dit ett par lokalblaskor som får ställa standardfrågorna så är det överstökat sedan.

Som det är nu lämnas ett kort meddelande: "spelarna xx och yy lämnar". Sen kan man få höra i tidningarna efteråt att dessa inte gillar förfarandet. Håller man istället en PK, kan man hoppas att det stannar där.
Detta kanske inte heller fungerar, men jag försöker bara komma på alternativ för att undvika sådant .. rent ut sagt skit, som händer emellanåt i vår förening.

Förstår hur du tänker, det hade varit riktigt bra att hitta ett koncept som får bort det onödiga negativa brus som kan uppstå då alla inte är 100% nöjda vid en skilsmässa..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Kallepedal 20th maj 2016, 15:55

Det är intressant hur media kan välja att tolka samma budskap. Det liknar lite av diskussionerna här angående hanteringen av Janne S.
Dessa två artiklar handlar om Jaros ev spel i Luleå eller i NHL/AHL. I princip samma innehåll men olika vinklingar.

http://dragskott.blogspot.se/2016/05/inte-uteslutet-att-lulea-backen-hamnar.html
http://www.hockeytime.se/backtalangen-ser-ut-att-bli-kvar-vill-se-honom-gora-en-bra-sasong-i-lulea/
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Tigerman 20th maj 2016, 23:40

tibet skrev:
Urken skrev:
tibet skrev:Klubben kan inte såga en spelare och säga adjö officiellt. Man kan säga att man har valt att gå vidare med annat alternativ eller annat liknande mjuk förklaring. Skulle föreningen säga "sanningen" om varenda spelare som inte får nytt kontrakt blir det nära nog omöjligt att värva spelare för oss i framtiden.

Vad jag menar är: om spelare skall lämna klubben, varför inte offentliggöra det på ett liknande sätt som när spelare presenteras? Räcker med att bjuda dit ett par lokalblaskor som får ställa standardfrågorna så är det överstökat sedan.

Som det är nu lämnas ett kort meddelande: "spelarna xx och yy lämnar". Sen kan man få höra i tidningarna efteråt att dessa inte gillar förfarandet. Håller man istället en PK, kan man hoppas att det stannar där.
Detta kanske inte heller fungerar, men jag försöker bara komma på alternativ för att undvika sådant .. rent ut sagt skit, som händer emellanåt i vår förening.

Förstår hur du tänker, det hade varit riktigt bra att hitta ett koncept som får bort det onödiga negativa brus som kan uppstå då alla inte är 100% nöjda vid en skilsmässa..  
Det märkliga i sammanhanget är att klubbledningen inte verkar förstå hur dagens mediasamhälle fungerar, inklusive sociala media och fansens informationskällor.

Att hålla tyst i vissa frågor som man gör och har gjort ett tag nu leder bara till att informationsflödet kontrolleras av andra. Och man är bra naiv om man tror att det inte kommer ut information, för det gör det. I massor. Om den då råkar vara felaktig enligt klubbens mening, så blir resultatet katastrofalt. En av huvudorsakerna är att klubben i detta fallet är Goliat och spelaren David, och allmänheten tenderar att alltid ställa sig på den svages sida. Det är så gott som omöjligt att vinna debatten om den väl börjat glida åt fel håll. Lex Janne, lex Abbott.

Det bästa sättet att se till att klubben får positiv publicitet i dessa fall är istället att själv vara först på bollen. Ange färdriktningen på diskussionen innan den ens har startat. Extremt viktigt om det finns risk för negativa reaktioner.
Och vill man få stopp på negativ publicitet av denna typen så finns också egentligen bara ett enda effektivt sätt, nämligen att göra en rejäl pudel. Utan undanflykter eller annat. Man måste framstå som både ångerfull och ärlig.

För övrigt hjälper ju inte Osten till direkt ens när han väl säger något. Jämförelsen med Myllys häromdagen t.ex. är riktigt usel, eftersom det enbart framstår som en insinuation att Janne är en riktig föredetting som bör hålla sig till Korpens veteranlag framöver. Där talade han före han tänkte. Samma visa med Abbott i fjol. Det bästa vore kanske att Osten helt sonika håller käft i dessa sammanhang framöver och så får Enbom sköta media.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Bamsefar 21st maj 2016, 11:08

Tigerman skrev:
tibet skrev:
Urken skrev:
tibet skrev:Klubben kan inte såga en spelare och säga adjö officiellt. Man kan säga att man har valt att gå vidare med annat alternativ eller annat liknande mjuk förklaring. Skulle föreningen säga "sanningen" om varenda spelare som inte får nytt kontrakt blir det nära nog omöjligt att värva spelare för oss i framtiden.

Vad jag menar är: om spelare skall lämna klubben, varför inte offentliggöra det på ett liknande sätt som när spelare presenteras? Räcker med att bjuda dit ett par lokalblaskor som får ställa standardfrågorna så är det överstökat sedan.

Som det är nu lämnas ett kort meddelande: "spelarna xx och yy lämnar". Sen kan man få höra i tidningarna efteråt att dessa inte gillar förfarandet. Håller man istället en PK, kan man hoppas att det stannar där.
Detta kanske inte heller fungerar, men jag försöker bara komma på alternativ för att undvika sådant .. rent ut sagt skit, som händer emellanåt i vår förening.

Förstår hur du tänker, det hade varit riktigt bra att hitta ett koncept som får bort det onödiga negativa brus som kan uppstå då alla inte är 100% nöjda vid en skilsmässa..  
Det märkliga i sammanhanget är att klubbledningen inte verkar förstå hur dagens mediasamhälle fungerar, inklusive sociala media och fansens informationskällor.

Att hålla tyst i vissa frågor som man gör och har gjort ett tag nu leder bara till att informationsflödet kontrolleras av andra. Och man är bra naiv om man tror att det inte kommer ut information, för det gör det. I massor. Om den då råkar vara felaktig enligt klubbens mening, så blir resultatet katastrofalt. En av huvudorsakerna är att klubben i detta fallet är Goliat och spelaren David, och allmänheten tenderar att alltid ställa sig på den svages sida. Det är så gott som omöjligt att vinna debatten om den väl börjat glida åt fel håll. Lex Janne, lex Abbott.

Det bästa sättet att se till att klubben får positiv publicitet i dessa fall är istället att själv vara först på bollen. Ange färdriktningen på diskussionen innan den ens har startat. Extremt viktigt om det finns risk för negativa reaktioner.
Och vill man få stopp på negativ publicitet av denna typen så finns också egentligen bara ett enda effektivt sätt, nämligen att göra en rejäl pudel. Utan undanflykter eller annat. Man måste framstå som både ångerfull och ärlig.

För övrigt hjälper ju inte Osten till direkt ens när han väl säger något. Jämförelsen med Myllys häromdagen t.ex. är riktigt usel, eftersom det enbart framstår som en insinuation att Janne är en riktig föredetting som bör hålla sig till Korpens veteranlag framöver. Där talade han före han tänkte. Samma visa med Abbott i fjol. Det bästa vore kanske att Osten helt sonika håller käft i dessa sammanhang framöver och så får Enbom sköta media.
+ 100
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Kapten Haddock 21st maj 2016, 20:08

Tigerman skrev:
tibet skrev:
Urken skrev:
tibet skrev:Klubben kan inte såga en spelare och säga adjö officiellt. Man kan säga att man har valt att gå vidare med annat alternativ eller annat liknande mjuk förklaring. Skulle föreningen säga "sanningen" om varenda spelare som inte får nytt kontrakt blir det nära nog omöjligt att värva spelare för oss i framtiden.

Vad jag menar är: om spelare skall lämna klubben, varför inte offentliggöra det på ett liknande sätt som när spelare presenteras? Räcker med att bjuda dit ett par lokalblaskor som får ställa standardfrågorna så är det överstökat sedan.

Som det är nu lämnas ett kort meddelande: "spelarna xx och yy lämnar". Sen kan man få höra i tidningarna efteråt att dessa inte gillar förfarandet. Håller man istället en PK, kan man hoppas att det stannar där.
Detta kanske inte heller fungerar, men jag försöker bara komma på alternativ för att undvika sådant .. rent ut sagt skit, som händer emellanåt i vår förening.

Förstår hur du tänker, det hade varit riktigt bra att hitta ett koncept som får bort det onödiga negativa brus som kan uppstå då alla inte är 100% nöjda vid en skilsmässa..  
Det märkliga i sammanhanget är att klubbledningen inte verkar förstå hur dagens mediasamhälle fungerar, inklusive sociala media och fansens informationskällor.

Att hålla tyst i vissa frågor som man gör och har gjort ett tag nu leder bara till att informationsflödet kontrolleras av andra. Och man är bra naiv om man tror att det inte kommer ut information, för det gör det. I massor. Om den då råkar vara felaktig enligt klubbens mening, så blir resultatet katastrofalt. En av huvudorsakerna är att klubben i detta fallet är Goliat och spelaren David, och allmänheten tenderar att alltid ställa sig på den svages sida. Det är så gott som omöjligt att vinna debatten om den väl börjat glida åt fel håll. Lex Janne, lex Abbott.

Det bästa sättet att se till att klubben får positiv publicitet i dessa fall är istället att själv vara först på bollen. Ange färdriktningen på diskussionen innan den ens har startat. Extremt viktigt om det finns risk för negativa reaktioner.
Och vill man få stopp på negativ publicitet av denna typen så finns också egentligen bara ett enda effektivt sätt, nämligen att göra en rejäl pudel. Utan undanflykter eller annat. Man måste framstå som både ångerfull och ärlig.

För övrigt hjälper ju inte Osten till direkt ens när han väl säger något. Jämförelsen med Myllys häromdagen t.ex. är riktigt usel, eftersom det enbart framstår som en insinuation att Janne är en riktig föredetting som bör hålla sig till Korpens veteranlag framöver. Där talade han före han tänkte. Samma visa med Abbott i fjol. Det bästa vore kanske att Osten helt sonika håller käft i dessa sammanhang framöver och så får Enbom sköta media.

Tack för orden Tiger!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville 27th maj 2016, 13:14

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av nummer 17 27th maj 2016, 14:22

Snikne Ville skrev:Damage control. Behöver inte vara svårare än såhär.
http://www.kuriren.nu/sport/guldcoachen-svarar-pa-landslagsspelarens-kritik-8863454.aspx

Men Luleå säger ju att dom är väldigt tydliga internt! Och att spelaren själv får välja om han vill berätta att han inte blev erbjuden förlängning! Detta har Luleå gått ut i media med men det verkar som en del bara läser eller minns det som talar mot Osten eller Luleå!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Wolfhunter 27th maj 2016, 19:28

Kan int folk sluta lipa över kränkta högavlönade spelare som blir sur för att det int blir en fortsättning?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville 31st maj 2016, 11:40

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Pajala 15th juni 2016, 19:20

Sportbladet sågar Luleå just nu ...

Kommentar: Hårdsatsande Luleå är så här långt en stor besvikelse under silly season. En hel del förluster och inga spännande värvningar. Vi räknar med att det händer en hel del här under sommaren. För vi har svårt att tro att sportchef Bergström vill ställa ett på pappret sämre lag på benen jämfört med förra säsongen
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Pajala 15th juni 2016, 19:24

hela listan Very Happy


De har värvat bäst av SHL-klubbarna
Totalgenomgång av ALLA SHL-lag
Silly season är snart över, de flesta av de 14 lagen har bara ett fåtal platser kvar att fylla innan trupperna är spikade.
Vilka har värvat bäst och sämst?
Och hur bra är lagen just nu?
Sportbladets hockeyexperter Hans Abrahamsson och Linus Norberg synar här värvningarna och sätter också betyg på alla lagdelar.
Senaste uppdatering: 15 juni.

SHL Svenska hockeyligan

BRYNÄS
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Rödin och Scott ut – Gunderson och Zaborsky in. Brynäs har både tappat och fått in spets. Det här blir till stora delar sportchef Bengtzéns första riktiga lagbygge och det syns direkt att det är ett annat typ av bygge. Mer offensiv bredd och mer tuffhet. Brynäs har värvat bra och är definitiv ett lag för den övre halvan. Kevin Clark blev sista namnet in i forwardsuppsättningen, men kanske hade Brynäs behövt en förstecenter i stället.

MÅLVAKTER:
David Rautio (NY) och Felix Sandström
Kommentar: I Gävle är förvåningen stor att man inte försökte knyta upp Johan Holmqvist bredvid unge Sandström. I stället blev det Rautio. En målvakt som så gott som alltid levererar i grundserien och som tränare Berglund känner väl.

BACKPAR:
Ryan Gunderson– Simon Bertilsson
Elias Fälth (NY)– Lukas Kilström
Jonathan Pudas – Lucas Carlsson
Jörgen Sundqvist – Marc Zanetti
Extraback: Marcus Ersson
Kommentar: Gunderson-värvningen fick hela Gävle att slå en kollektiv glädjevolt. Det såg bra ut redan tidigare och nu ser Brynäs backsida riktigt intressant ut. Gunderson, givetvis. Här finns också fysik i backar som Bertilsson, Kilström, Zanetti och Sundqvist. Stor utvecklingspotential i Pudas och Lucas Carlsson.

KEDJOR:
Nick Johnsson – Jonathan Granström (NY) – Tomas Zaborsky (NY)
Danielle Paille (NY) – Jesper Jensen (NY) – Kevin Clark (NY)
Ponthus Westerholm – Pathrik Westerholm – Oskar Lindblom
Jacob Blomqvist – Sebastian Enterfeldt – Gustaf Thorell (NY)
Extraforwards: Daniel Mannberg och Linus Öhlund
Kommentar: Det är framför allt Brynäs bredd som imponerar. Klubben kan ställa fyra konkurrenskraftiga kedjor på benen, men visst saknas en förstecenter? Vi anar att Jonathan Granström blir denne, och han har egentligen bara presterat på topp i slutspelstider. Pathrik Westerholm har fått testa på landslagsspel och kan vara mogen för en plats högre upp i kedjehierarkin.

TOTALT ANTAL PLUS: 13


DJURGÅRDEN
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Sportchef Joakim Eriksson har förmodligen SHL:s tuffaste jobb den senaste tiden. Marcus Högström, Patrick Thoresen, Marcus Sörensen, Mantas Armalis, Linus Hultström, Philip Holm, Robin Norell, Andreas Englund, Tomi Sallinen och Robin Alvarez var Djurgårdens kanske tio främsta spelare förra säsongen – samtliga har lämnat.
Det innebär att Eriksson i princip har letat efter – och letar – nya toppspelare på de flesta positioner. Flera spelare har redan värvats, men det saknas en toppback för att Djurgården ska kunna konkurrera likt förra säsongen.

MÅLVAKTER:
Mikael Tellqvist och Adam Reideborn (NY)
Kommentar: Trots att Tellqvist fyller 37 i ungefär samma veva som SHL startar är han en målvakt som vinner matcher åt sitt lag. Han utmanades starkt av Mantas Armalis förra säsongen, men får anses vara givet förstaval nu. Reideborn spelade förvisso upp Djurgården till SHL för några år sedan, men hade en tung säsong och åkte ur med Modo.

BACKPAR:
Ville Varakas (NY) – ?
Alexander Urbom (NY) – Emil Johansson (NY)
Adam Ollas Mattsson – Robin Press
Alexander Falk – Wilhelm Westlund
Extrabackar: David Bernhardt, Andreas Röykås Marthinsen.
Kommentar: Backsidan har försämrats sedan förra säsongen. Inte konstigt med tanke på att Djurgården tappat Linus Hultström som gjorde flest poäng av samtliga SHL-backar. Ville Varakas och Alexander Urbom är två fina förstärkningar, som också ger rutin, i ett lag som annars suktar efter en toppback som kan gå in i första backpar med Varakas.

KEDJOR:
Jeff Tambellini (NY) – Matt Anderson – Daniel Brodin
Gustav Possler (NY) – Markus Ljungh – Juuso Ikonen (NY)
Patrik Lundh (NY) – Lukas Vejdemo – Alexander Fällström
Henrik Eriksson – Linus Johansson (NY) – Jonathan Davidsson.
Extraforwards: Mikael Ahlén, Daniel Berhardt, Albin Lundin.
Kommentar: Även här har Djurgården tappat tonvis av kvalitet. Patrick Thoresen har lämnat, han var en internationell toppspelare och kom tvåa i SHL:s poängliga, samt landslagsmannen Marcus Sörensen. Men hittills har Djurgården gjort spännande värvningar, med spelare i bra ålder. Juuso Ikonen, som producerade stadigt i Finland förra säsongen och spelade JVM för två år sedan, är högintressant. Dessutom kan Alexander Fällström, som endast gjort 26 matcher på två år – om han är håller sig frisk den här gången – räknas som ett nyförvärv. Han har stor potential. Jeff Tambellini är en toppspelare som har kapacitet att ösa in poäng.

TOTALT ANTAL PLUS: 11


FRÖLUNDA
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Frölunda har en tydlig värvningsstrategi: unga spelare som man själva kan utveckla. Och klubben har också värvat några av Sveriges hetaste talanger. Men sedan måste det in spets att ersätta tappade guldhjältar med också. Jonathan Sigalet är en sådan, Simon Hjalmarsson också.

MÅLVAKTER:
Johan Gustafsson och Dan Bakala (NY)
Kommentar: Succékeepern Lasse Johansson har lämnat för NHL och blir förstås väldigt svår att ersätta. Men Frölunda hade ligans kanske bästa målvaktspar och kanske kan Johan Gustafsson, ofta reserv förra säsongen, komma upp i sin normala kapacitet och då är han en toppmålvakt i SHL. Men en backup måste in.

BACKPAR:
Henrik Tömmernes – Jonathan Sigalet (NY)
Jacob Larsson – ?
Mattias Nörstebö (NY) – ?
Oscar Engsund (NY) – Johannes Johannesen (NY)
Extrabackar: Kristoffer Gunnarsson, John Nyberg.
Kommentar: Det är endast Henrik Tömmernes som är kvar av Frölundas guldbackar. Alla andra har tufft nog lämnat. Just nu går det knappast att jämföra klubbens backuppsättning med den som förde laget till SM-guld, men Jonathan Sigalet är en prestigevärvning och bakom honom, och Tömmernes, finns mycket talang. Mattias Nörstebö värvades från Brynäs och kan få sitt genombrott kommande vinter.

KEDJOR:
Simon Hjalmarsson (NY) – Joel Lundqvist – Casey Wellman (NY)
Victor Olofsson (NY) – Johan Sundström – Robin Figren
Carl Grundström (NY) – Patrik Carlsson – Sebastian Stålberg
Anton Karlsson – Nicklas Lasu – Mats Rosseli Olsen
Extraforwards: Christoffer Ehn, Erik Nyström, Kristian Vesalainen, Pontus Widerström.
Kommentar: I vanliga ordning innebär ett SM-guld också ett spelartapp. Flera offensivt skickliga spelare har stuckit på större uppdrag, men kvar finns ändå en stomme. Och lyckas Frölunda, mot förmodan, behålla VM-spelaren Johan Sundström – vilket känns föga troligt – har klubben fortfarande en riktigt stark trupp. Simon Hjalmarsson är en klassvärvning.

TOTALT ANTAL PLUS: 14

FÄRJESTAD
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Inga direkt tunga namn in samtidigt som Färjestad har tappat kulturbäraren Rickard Wallin och spelgeniet Mikael Johansson. Nygamla sportchefen Håkan Loob har en del tunga luckor att fylla offensivt och räkna med att det ramlar in ytterligare några namn framöver.

MÅLVAKTER
Lars Haugen och Stefan Steen (NY)
Kommentar: Pogge ut och Steen in känns i bästa fall som break even. Men det mesta talar för att det är en nedgradering av målvaktssidan. Haugen hade ett ojämnt förstaår i SHL. Steen har potential, men var inte bekväm med situationen i Växjö där han hamnade i ett lite knepigt läge bakom Nihlstorp.

BACKPAR:
Mikael Wikstrand–Magnus Nygren
Jonas Holøs – Sebastian Erixon
Tomas Skogs – Anton Grundel (NY)
Ole-Kristian Tollefsen– Hugo Enock
Kommentar: Inte mycket att klaga på här. Vi räknar in Wikstrand och därmed får Färjestad en bra backisda även den här säsongen. Samtidigt är inte tunga namn lika med bra resultat. I stort sett är det samma namn som förra säsongen, men då slog det inte fullt ut. Nu får förhoppningsvis Holøs vara frisk och Wikstrand får en normal höstsäsong.

KEDJOR:
Milan Gulas – ? – ?
Marcus Nilsson (NY) – Johan Ryno – Per Åslund (NY)
Joel Eriksson Ek – Rasmus Asplund – Oskar Steen
John Persson – Alexander Johansson (NY) – Björn Svensson (NY)
Kommentar: Blir Ryno kvar och kan han i så fall lyfta från förra årets svajiga säsong? Gulas uppges vara klar. Spontant saknas två namn att placera bredvid tjecken och rekryteringarna avgör mycket av Färjestads säsong.

TOTALT ANTAL PLUS: 11


HV71
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Har legat väldigt lågt i värvningskarusellen och egentligen inte plockat in något tungt namn. Klubben ser ut att till stor del lita på förra årets trupp. Men vi har svårt att de att det här laget ska vara så mycket bättre än det som inte utan problem tog sig till en åttondelsfinal förra säsongen.

MÅLVAKTER:
Fredrik Pettersson Wentzel och Linus Söderström (NY)
Kommentar: Söderström ersätter Ersberg och det finns potential i JVM-målvakten. Men han har inte fått ut speciellt mycket i allsvenskan, där han matchats sporadiskt. Pettersson Wentzel är en habil SHL-målvakt utan den riktiga toppnivån

BACKPAR:
Adam Almquist – Kristoffer Berglund
Niklas Hansson – ?
Lawrence Pilut– Christoffer Persson (NY)
Anders Borgman (NY) – Jacob Cederholm
Kommentar: Inte så tokigt. En skicklig, men förhållandevis lätt backsida. Sportchef Hult lyckades nyligen skeppa iväg floppen O´Byrne och på så sätt ge ekonomiskt utrymme för en mer användbar back. Jag förväntar mig att en rejäl tvåvägsback kommer in. Det gör definitivt gjort HV:s backsida mer funktionell.

KEDJOR:
Martin Thörnberg – Chris Abbott – Mattias Tedenby
Teemu Laine – Ted Brithén – Pär Arlbrandt
Filip Sandberg – Anton Bengtsson – Christoffer Törngren
Lias Andersson – Simon Önerud – Oscar Sundh
Extraforwards: Filip Ahl, Erik Andersson, Kevin Stenlund
Kommentar: Bredden är det inget fel på och visst finns det en del häftiga namn. Men känslan är att många av dom som ska bära HV offensivt är till åren och på väg utför i karriären. Mest spännande känns inkörda ungdomskedjan med Sandberg, Bengtsson och Törngren. Kan de ta nästa steg och vara en av två toppformationer?

TOTALT ANTAL PLUS: 10


KARLSKRONA
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Att Karlskrona, som jobbar med små medel, lyckas landa värvningar som Marcus Paulsson och Mattias Karlsson – två toppspelare i SHL – är högst imponerande. Dessutom har Blekingeklubben värvat defensivt mycket skicklige Niklas Arell – och lyckades behålla succéspelare Mattias Guter.
Därför måste klubben belönas med ett högt betyg just nu.

MÅLVAKTER:
Johan Holmqvist och Johannes Jönsson (NY)
Kommentar: Johan ”Honken” Holmqvist var i närmast en vägg i kvalet mot AIK och räddade i princip ensam laget kvar i finrummet. Nu får 38-åringen konkurrens av hockeyallsvenskans kanske hetaste målvakt förra säsongen, Johannes Jönsson, och Karlskronas målvaktssida ser spännande ut.

BACKPAR:
Mattias Karlsson (NY) – Niklas Arell (NY)
David Printz (NY) – Daniel Gunnarsson
Robin Gartner – Alexander Deilert (NY)
Henrik Nilsson – Victor Aronsson
Extrabackar: Gustav Ahnelöv.
Kommentar: Med Mattias Karlsson och Niklas Arell får backuppsättningen en helt ny dimension. Plötsligt känns Karlskrona stadigt bakåt, men även offensiven får en extra krydda. Karlsson är en anfallsinriktad back och Alexander Deilert vet också hur man hittar målet och vill skaka nytt liv i sin SHL-karriär.

KEDJOR:
Marcus Paulsson (NY) – ? – Mattias Guter
Filip Cruseman – Joel Kellman – Alexander Bergström
Jimmy Andersson – Emil Larsson– John Henrion
Emil Lundberg (NY) – Vyacheslav Trukhno – Joachim Rohdin
Extraforwards: Alexander Viklund, Kristoffer Söder.
Kommentar: Beroende på vilken spelare sportchef Sundlöv hittar som förstecenter kan Karlskrona, faktiskt, ställa upp med en av ligans bästa förstafemmor. Paulsson håller hög klass och Guter fick ett ordentligt genombrott förra säsongen och var, trots lagets bedrövelse, en av seriens bästa forwards. Men det är fortfarande tunt bakom förstakedjan.

TOTALT ANTAL PLUS: 11


LEKSAND
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Med en minimal spelarbudget, och åtstramad ekonomi, har Leksand knappast kunnat leva rövare på transfermarknaden. Och spelartruppen ser ut därefter: ett lag som känns som ett stabilt allsvenskt topplag. Leksand saknar spets och värvningarna som Dala-klubben gjort får inte någon att sätta morgonkaffet i halsen. För Leksand handlar den här säsongen bara om en sak: överlevnad.

MÅLVAKTER:
Henrik Haukeland – ?
Kommentar: Norrmannen Haukeland visade potential under grundserien i hockeyallsvenskan förra säsongen och i kvalspelet blommade han ut och var alldeles lysande. Han är utvecklingsbar och kan bli Norges kommande stormålvakt. Leksand är på jakt efter en backup, eller rent av en ny förstemålvakt?

BACKPAR:
Nichlas Torp (NY) – Ben Youds (NY)
Markus Lauridsen (NY) – Alexander Ytterell
Daniel Bertov – Matias Lassen
Olle Alsing (NY) – Patrik Norén (NY)
Extraback: Tom Hedberg.
Kommentar: Utöver amerikanen Youds, och Torp från Modo, har Leksand uteslutande spelare som spelade hockeyallsvenskan förra säsongen. Och i ärlighetens namn ser också backuppsättningen ut just som ett hockeyallsvenskt sådant. Daniel Bertov var en av lagets bästa backar i kvalet – är en stabil back även i den här uppställningen – och han spelade division 1-hockey större delen av förra säsongen.

KEDJOR:
Eric Castonguay (NY) – Tommi Paakonlanvaara – Jesper Ollas (NY)
Jon Knuts – Janos Hari – Johan Olofsson
Sondre Olden (NY) – Lukas Eriksson – Fredrik Forsberg
Johan Porsberger – Martin Grönborg – Oskar Lang
Extraforwards: Tobias Forsberg, Simon Norberg, Martin Grönberg, Rickard Hugg.
Kommentar: Nej, inte heller den här lagdelen håller någon vidare SHL-klass. Visst, det ska bli intressant att se Castonguay i högsta serien, men forwardssidan är ungefär densamma som låg sist i hockeyallsvenskan 26 omgångar in i förra säsongen. Jesper Ollas har dock värvats hem och han förväntas bära det här laget. Klarar han det?

TOTALT ANTAL PLUS: 7


LINKÖPING
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Olimb x 2 och Niclas Bergfors känns som tre riktigt bra offensiva förstärkningar. Ska bli väldigt intressant att se vad de norska bröderna kan uträtta nu när de får spela tillsammans. Bergfors har varit bort länge från svensk ishockey, men i rätt omgivning är det en riktigt vasst offensivt vapen med SHL-mått mätt.

MÅLVAKTER:
Marcus Högberg och Jacob Johansson
Kommentar: Nja, på förhand känns inte det här speciellt stabilt. Högberg känns väldigt ojämn och Johansson är oprövad på den här nivån. Linköping har spelat lite rysk roulett på målvaktssidan och vi är inte alls säkra på att chansningen går hem.

BACKPAR:
Kristian Näkyvä (NY) – Niclas Lundgren (NY)
Gustav Forsling – Eddie Larsson (NY)
Gabriel Carlsson – Anton Karlsson
Petter Hansson – Emil Kristensen (NY)
Kommentar: Enormt mycket tyngd och erfarenhet är borta i Junland, Rahimi och Billins. Många unga backar som kommer få större roller (blir Forsling kvar?), men känslan är att Linköping hade behövt få in något mer. Känns dock som det mesta av lönebudgeten har lagts på forwardssidan. Näkyvä visade stundtals hög offensiv klass i Luleå.

KEDJOR:
Andrew Gordon – Garrett Roe, Broc Little
Ken André Olimb (NY)– Mathis Olimb (NY) – Niclas Bergfors (NY)
Emil Sylvegård (NY) – Niklas Persson – Jakob Lilja
Sebastian Karlsson – Niklas Fogström – Henrik Thörnqvist
Extraforward: Vilmos Gallo
Kommentar: Två riktigt vassa kedjor och sedan två lite tyngre kedjor som kan producera, men som i huvudsak ska plocka ner motståndarnas bästa kedjor. Så har Linköping byggt laget och offensivt ser det ut som en av SHL:s starkaste forwardsuppställningar.

TOTALT ANTAL PLUS: 13


LULEÅ
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Hårdsatsande Luleå är så här långt en stor besvikelse under silly season. En hel del förluster och inga spännande värvningar. Vi räknar med att det händer en hel del här under sommaren. För vi har svårt att tro att sportchef Bergström vill ställa ett på pappret sämre lag på benen jämfört med förra säsongen.

MÅLVAKTER
Joel Lassinantti och Filip Gustavsson
Kommentar: NHL-rykten runt VM-målvakten Lassinantti och det vore givetvis ett dråpslag för Luleå. Men så länge VM-målvakten är kvar och kompletteras av väldigt lovande Filip Gustavsson ser det riktigt bra ut för Luleå på målvaktspositionen.

BACKPAR:
Brendan Mikkelson – Craig Schira
Daine Todd (NY) – Ilari Melart
Viktor Amnér (NY) – Jan Sandström
Christian Jaros – Pontus Själin
Extraback: Linus Nässen.
Kommentar: Backstommen från förra säsongen är kvar och Sigalet och ersatts med Daine Todd. Det borde han kunna göra. Luleå besitter en stark backuppsättning med kunnighet åt båda håll. Frågetecknen och soppan kring klubbikonen Jan Sandström fick till slut en lösning. Klokt och bra beslut.

KEDJOR:
Johan Harju – ? – Bill Sweatt
Petter Emanuelsson (NY) -Jacob Lagacé – Julius Junttila (NY)
Anton Hedman – Andreas Falk (NY) – Gustav Rydahl (NY)
Karl Fabricius – Christopher Mastomäki – Johan Forsberg
Extra: Anton Toolanen och Isac Lundeström.
Kommentar: Nja, det här håller inte om Luleå ska vara ett topplag kommande säsong. Granström och Wallmark stod för mycket av den offensiva spetsen, nu är båda borta. Och ersättarna lyser så här långt med sin frånvaro. Två tilltänkta spetsspelare, Harju och Sweatt, kommer från en säsong fylld av frågetecken.

TOTALT ANTAL PLUS: 10


MALMÖ
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Malmö visar att klubben satsar för att så småningom etablera sig i SHL-toppen. Kanske redan kommande säsong? Tja, lagets forwardsuppsättning känns vass efter värvningarna av Erik Forssell, Ilari Filppula, Konstantin Komarek och hemvändande Robin Alvarez. Det enda som saknas är möjligtvis något i försvaret. En defensiv pjäs som kan ta ett stort ansvar i spelet i egen zon.

MÅLVAKTER:
Oscar Alsenfelt och Cristoffer Nihlstorp (NY)
Kommentar: Oscar Alsenfelt värvades hem efter SHL-avancemanget och var, på förhand, given målvaktsetta. Men 29-åringens säsong förstördes av skador och i stället klev Jonas Gunnarsson in och spelade överraskande bra. Så bra att han nu dragit till NHL. Men ersättaren är inte så pjåkig: Cristoffer Nihlstorp. Han har två SM-guld på meritlistan och bildar nu ett av seriens bästa målvakstpar.

BACKPAR:
Noah Welch (NY) – ?
Jens Olsson – Nils Andersson
Derek Meech – Erik Andersson
Johan Ivarsson – Stefan Warg
Kommentar: Welch, hyllad guldhjälte i Växjö 2015, avverkar nu sin tredje SHL-klubb på lika många säsonger. Han ger Malmös försvarsspel tyngd och pondus. I övrigt är backarna bekanta sedan i fjol. Nils Andersson har offensiva spetsegenskaper, men Skåneklubben borde värva ännu en försteback för att de ska kunna konkurrera på allvar.

KEDJOR:
Nichlas Hardt (NY) – Ilari Filppula (NY) – Andreas Thuresson
Robin Alvarez (NY) – Erik Forssell (NY) – Frederik Storm
Mattias Persson – Konstantin Komarek (NY) – Rhett Rakhshani
Magnus Häggström – Fredrik Händemark – Kim Rosdahl
Extraforward: Fabian Brunnström, Nicklas Jadeland.
Kommentar: Här har en i närmast helt ny centerlinje hämtats in. En minst sagt meriterad sådan. Forssell har två SM-guld och sex raka finaler i bagaget med Skellefteå och Filppula, som skulle rädda kvar Modo förra säsongen, lyckades förvisso inte med det men gjorde 14 poäng på 7 matcher i kvalet. Lägg där till Robin Alvarez och Nichlas Hardt och Malmö har en konkurrenskraftig forwardsuppsättning.

TOTALT ANTAL PLUS: 13


RÖGLE
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Rögle satsar ungt och spännande. Alexander Nylanders potential är, likt brorsan William, väldigt stor. Men han är fortfarande ung och det går inte att kräva att han ska axla någon större roll. Amerikanen Bryan Leg är en potentiell poängmaskin och Sebastian Collberg återvänder till svensk hockey efter sin tvååriga sejour i Nordamerika. Rögles trupp känns spännande med den ungdomliga entusiasmen, men också något oviss. Det behövs en toppback för ett högre betyg.

MÅLVAKTER:
Oscar Dansk och Lars Volden
Kommentar: Samma målvaktsduo som förra säsongen och den känns gedigen, utan att sticka ut. Dansk är ung, har potential, men måste minska på sina enkla misstag. Han kan växa till en toppmålvakt. Volden konkurrerar och har både rutin och kunskap.

BACKPAR:
? – Timothy Liljegren
Dominik Granak – Lundvig Claesson
Almen Bibic – Alen Bibic
Kevin Marshall – Jesper Williamsson
Kommentar: Backuppsättningen är i närmast identisk med i fjol och extra spännande blir det att följa Timothy Liljegren. Han gjorde 19 SHL-matcher redan förra säsongen, som 16-åring, och svarade för fem poäng. Sveriges hetaste backtalang.
Sedan finns förstås tuffheten i Bibic-bröderna, men Rögle skulle behöva en spelskicklig förstaback.

KEDJOR:
Lundvig Rensfeldt– Bryan Leg (NY) – Patrick Cehlin
Robin Kovacs – Jack Connolly – Alexander Nylander (NY)
Christopher Liljewall – Taylor Matson – Sebastian Collberg (NY)
David Åslin – Daniel Sylwander – Sebastian Wännström
Extraforwards: Viktor Lindgren, Filip Karlsson, Mathias From
Kommentar: Rögle har, till synes, en redan komplett forwardsuppsättning där amerikanen Bryan Leg, som öste in poäng i AHL förra säsongen, hoppas kunna bli klubbens förstecenter. I övrigt vimlar det av talang och tre spelare har också Rögle som moderklubb. Talangutvecklingen går åt rätt håll och här finns en hel drös av spännande löften. Intressanta värvningar i Robin Kovacs, Sebastian Collberg och Alexander Nylander.

TOTALT ANTAL PLUS: 11


SKELLEFTEÅ
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Tunga värvningar som Lindström, Möller, Alm och Emil Pettersson ställs mot jobbiga förluster i Anton Lindholm, Tim Heed, Janne Pesonen, Mattias Ritola, Martin Lundberg och Erik Forssell. Defensivt känns Skellefteås lagbygge så här långt väldigt ihåligt. Offensivt håller det däremot toppklass. Men helheten just nu är ingenting som får oss att ranka Skellefteå som något givet topplag. Däremot kommer det förmodligen att hända saker framöver. Tuff start för nya sportchefen Mikael Lindgren.

MÅLVAKTER:
Erik Hanses och Gustaf Lindvall (NY)
Kommentar: Det här känns som en chansning lång väg. Erik Hanses har inte haft den riktiga utvecklingen under sina två år i Skellefteå. Gustav Lindvall gjorde det bra i allsvenskan men spelade division 1-hockey för två år sedan och är helt oprövad på den här nivån. Skellefteå spelar ett högt spel på målvaktssidan.

BACKPAR:
Fredrik Lindgren – Niclas Burström
Johan Alm (NY) – Sebastian Aho
– Emil Djuse (NY)
Anton Öhman – Filip Berglund
Kommentar: Jaha, och vad blev det här? Skellefteå har i princip tappat hela sin backsida från förra säsongen och man behöver inte vara professor i kvantfysik för att förstå var nya sportchefen Mikael Lindgren vill förstärka laget. Dessutom NHL-snack runt Burström. Johan Alm var en direkt nödvändig värvning, men det behövs åtminstone ytterligare en etablerade back om Skellefteå ska få en fungerande defensiv.

KEDJOR:
Oscar Möller (NY) – Axel Holmström – Joakim Lindström (NY)
Andrew Calof – Emil Pettersson (NY) – ?
Jimmie Ericsson – Henrik Hetta (NY) – Jesper Olofsson (NY)
Pontus Petterström – Pär Lindholm – Adam Pettersson
Extra: Sebastian Ohlsson, Andreas Wingerli
Kommentar: Ytterforwardssidan är SHL:s bästa, åtminstone var den det till Ritola hastigt försvann. Emil Pettersson är en oerhört begåvad center, men bakom honom ser det tunnare ut. En hel del talar för att Axel Holmström blir kvar ett år till, och en vältränad Holmström behövs verkligen på centersidan. Om inte måste Skellefteå försöka hitta en ersättare.

TOTALT ANTAL PLUS: 11


VÄXJÖ
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Robert Roséns vapendragare, Richard Gynge, har lämnat och det är en jättesmäll för Växjö, förstås. Men en tänkbar ersättare har redan värvats. Dennis Everberg har under sin tvååriga sejour i Nordamerika skrapat ihop hela 70 NHL-matcher och får anses vara en toppspelare i SHL. I övrigt har klubben en trupp som ska kunna konkurrera i toppen av ligan, men nog kan vi – som vanligt – räkna med några tunga förstärkningar efter jul och lagom till slutspelet.

MÅLVAKTER:
Joacim Eriksson (NY) och Viktor Andrén
Kommentar: Växjö har valt att ersätta Christopher Nihlstorp med Joacim Eriksson som testat både NHL- och KHL-spel sedan SM-guldet med Skellefteå 2013. En toppmålvakt som många ryckte i. Viktor Andrén är en oprövad backup.

BACKPAR:
Eric Martinsson – Philip Holm (NY)
Arvid Lundberg (NY) – Cory Murphy
Calle Rosén – Teemu Laakso
Oliver Bohm (NY) – ?
Kommentar: Trots att Cory Murphy fyller 39 år den kommande säsongen besitter han fortfarande kvalitet, framför allt i offensiven, och förstås – rutin.
Men sedan har laget fyllt på med yngre förmågor. Philip Holm och Arvid Lundberg kommer från starka säsonger i Djurgården respektive Skellefteå och har fortfarande stor utvecklingspotential. Eric Martinsson fick sitt genombrott i slutspelet i våras och har utvecklats till en av ligans bättre backar.

KEDJOR:
Dennis Everberg (NY) – Robert Rosén – Tuomas Kiiskinen
Olli Palola (NY) – Ville Leino – Liam Reddox
Linus Fröberg – Joakim Hilding – Josh Hennessy
Sam Marklund (NY) – Erik Josefsson – Adam Brodecki (NY)
Extraforward: Pontus Netterberg.
Kommentar: Dennis Everberg kan mycket väl vara en god ersättare till Gynge och han gör att Växjös förstakedja fortfarande tillhör en av SHL:s absolut främsta. Ville Leino, som anslut sent förra säsongen och gjorde 14 poäng på 17 grundseriematcher osar det klass om. Växjö har både en bred och vass forwardsuppsättning som kan hota vilket SHL-försvar som helst.

TOTALT ANTAL PLUS: 14


ÖREBRO
VÄRVNINGSPLUS:
Kommentar: Tre intressanta centervärvningar och det var där som Örebro verkligen behövde förstärka. Klart det finns frågetecken runt egentligen alla de tre nya centrarna. Både Andersson och Franzén kommer från flera år i Nordamerika, medan Wandell inte fått ut sin offensiva potential i KHL. Men Örebro har definitivt fått in mer än vad man tappat och har fler offensiva hot jämfört med förra säsongen.

MÅLVAKTER:
Julius Hudacek och Axel Brage (NY)
Kommentar: Bra att Hudacek får konkurrens. Axel Brage kommer från två bra år i allsvenskan och bör definitivt pressa Hudacek till att leverera toppinsatser lite oftare. Om slovaken tänker fortsätta som den ohotade ettan. Men känslan är att Örebro kommer variera mer mellan stolparna. Intressant målvaktspar.

BACKPAR:
Johan Motin – Viktor Ekbom
Petr Zamorsky – ?
Dominique Heinrich (NY) – Alexander Hellström
Bobo Petersson – Gustav Backström
Kommentar: Nya Heinrich är en begåvad spelare men oprövad på den här nivån. I övrigt är det inga förändringar och känslan är att Örebro behöver komplettera med en stabil back som även har offensiva kvaliteter.

KEDJOR:
Daniel Viksten – Tom Wandell (NY) – Martin Johansson
Libor Hudacek – Joakim Andersson – Greg Squiers
Marcus Weinstock – Joel Mustonen– Johan Wiklander
Siim Liivik – Gustaf Franzén – Michael Haga (NY)
Extraspelare: Kalle Olsson, Kalle Jellvert
Kommentar: Centersidan är som sagt totalrenoverad och uppgraderad. I övrigt har det inte hänt speciellt mycket. Haga och Liivik lär knappas bidra med speciellt mycket offensiv spets. Känslan är att mycket ansvar även kommande säsong kommer att ligga på förstakedjan.

TOTALT ANTAL PLUS: 12


Hans Abrahamsson Linus Norberg
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Pingis 11 15th juni 2016, 20:38

Dom skriver ju att dom räknar med att det händer mycket under sommaren. Och att dom inte tror det blir sämre lag än senaste säsongen.

Att truppen inte är stark nu är väl alla överens om?

Pingis 11

Antal inlägg : 133
Join date : 16-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av hokkzorz 15th juni 2016, 21:35

ski3r skrev:
Urken skrev:Jahapp? Förstod inte riktigt vad det är han ska göra? Stod i och för sig "hemligt projekt".
Projekt Omark cheers

Det tolkar jag som att Omark är klar, väntar på på presskonferensen. Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville 19th juni 2016, 20:26

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Pajala 27th juni 2016, 16:59

Wennerholm tippar SHL

1. Skellefteå
2. Växjö
3. Linköping
4. Frölunda
5. Örebro
6. Luleå
7. Malmö
8. Hv
9. Brynäs
10. Färjestad
11. Djurgården
12. Rögle
13. Karlskrona
14. Leksand

Tycker Luleå ligger lite för högt på denna lista, Brynäs ska definitivt ligga högre, borde byta plats med Örebro.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Slapshot 27th juni 2016, 17:06

Tror inte Skellefteå vinner serien och Brynäs är definitivt ett topp fyra lag. Tror Luleå slutar nånstans 7a 8a.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Micke80 28th juni 2016, 07:08

Svårt att tippa seriöst då lagen inte satt sina trupper än. För egen del väntar jag till vi ser hur vår och de andras trupper ser ut.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Donowitz 28th juni 2016, 09:30

Serien kommer ändå vara tokjämn med några små undantag.

Växjö, eventuellt Skellefteå samt Brynäs i toppen. Leksand, Rögle och Karlskrona i botten. Som det ser ut nu.
Lär inte skilja många poäng i övrigt mellan respektive lag.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Pajala 28th juni 2016, 17:10

hela wennerholmska listan Very Happy
----------------------------------------------------------------------

Det är två och en halv månad kvar till SHL:s smygpremiär mellan Färjestad och Örebro den 17 september. Mycket hinner hända med trupperna fram till dess, men de flesta lagbyggen är i princip klara.

Jag har gått igenom lag för lag och rankat dem som de ser ut just nu.

Och slutsatsen är enkel:

Skellefteå är favoriter precis som vanligt.

Och nykomlingen Leksand får räkna med en tuff comeback som kan sluta som för Karlskrona förra säsongen – avsågade redan från nedsläpp.

1. Skellefteå

Kommentar: Fyra raka seriesegrar och sex raka SM-finaler säger allt om hur Skellefteå lyckats bygga nya topplag trots alla spelarförluster år för år. Nu har tolv spelare försvunnit sedan SM-finalförlusten mot Frölunda, men nyförvärven håller toppklass. Både Joakim Lindström och Oscar Möller återkommer efter sina utflykter till KHL och backen Johan Alm är tillbaka från Nordamerika. Det är väl målvaktssidan som känns lite skakig. Håller Erik Hanses och hemvändaren Gustaf Lindvall från AIK? I så fall blir det en sjunde SM-final för västerbottningarna.

Bästa värvningen: Jocke Lindström – den ständige hemvändaren

Tyngsta förlusten: Markus Svensson – kan lämna ett stort hål efter sig

Skulle behöva: En toppmålvakt

2. Växjö

Kommentar: Växjö har etablerat sig som ett topplag i SHL och faktiskt snabbare än Skellefteå lyckades med när de gick upp 2006. Smålänningarna känns som en utmanare den här säsongen också, även om de tappat några tunga namn. Men sportchefen Henrik Evertsson är skicklig på att fylla på med noggrant scoutade spelare. Det är få importer som blir besvikelser i Växjö. Ska också bli intressant att se vad Jörgen Jönsson kan tillföra som assisterande tränare. Mycket erfarenhet där. Från alla nivåer.

Bästa värvningen: Joacim Eriksson – om han spelar som i Skellefteå 2012-13

Tyngsta förlusten: Richard Gynge – där försvann många mål

Skulle behöva: En back med Ilka Heikkinens skott från blå

3. Linköping

Kommentar: Gjorde en mycket stark säsong 2015-16, innan man föll ihop i SM-kvartsfinalen mot Växjö. Linköping är laget som aldrig håller hela vägen. Nu har man tappat tungt, framförallt på backsidan där båda ikonerna Jonas Junland och Daniel Rahimi försvunnit till Schweiz. Men klubben har värvat bra och framåt ser det starkt ut. Norska bröderna Olimb var strålande i VM senast - kan bli succé i Saab Arena. Nödvändigt om LHC ska bryta trenden och räcka hela vägen.

Bästa värvningen: Kristian Näkyvä – spelskicklig back

Tyngsta förlusten: Jonas Junland – lämnar moderklubben

Skulle behöva: En tung center – SHL:s eviga bristvara

4. Frölunda

Kommentar: Frölunda har överlevt alla spelartapp de senaste åren, men är gränsen nådd nu? I stort sett varenda back är borta plus båda poängkungarna Ryan Lasch och Artturi Lehkonen. Det är många hål att fylla och en ny grupp som ska växa till ett topplag. Roger Rönnberg har lyckats med det förr och göteborgarna tog hem båda de tyngsta titlarna säsongen som gick - både SM-guld och CHL-mästare. Men jag tvivlar på att det blir ens någon kommande säsong.

Bästa värvningen: Simon Hjalmarsson – levererar varje kväll

Tyngsta förlusten: Ryan Lasch – poängkungar växer inte på träd

Skulle behöva: En ny Oliver Lauridsen

5. Örebro

Kommentar: Fjolåret blev inte vad Örebro hoppats på med flera värvningar som slog fel. Dessutom var Julius Hudacek långt ifrån samma vägg i målet som säsongen 2014-15. Men nu har Örebro värvat tungt och lyckats landa både Joakim Andersson och Tom Wandell, två toppcentrar som jag förmodar alla SHL-klubbar slogs om. Det är backsidan som ser lite tunn ut, men tillräckligt bra för att ligga på över halvan.

Bästa värvningen: Joakim Andersson – kan vara bästa värvningen i hela SHL

Tyngsta förlusten: Kan inte hitta någon som var värd att behålla

Skulle behöva: En ledande back – svagaste lagdelen

6. Luleå

Kommentar: Luleås storsatsning förra säsongen skapade gulddrömmar i Norrbotten. Men satsningen kraschlandade mot blivande mästarna Frölunda i SM-semifinalen. Norrbottningarna har fastnat lite för mycket i gammal tradition, mer än nytänkande. Och trenden går igen även i lagbygget inför nästa säsong. Det känns lite trögt och tungt och ihåligt. Nej, Luleå känns som ett lag i mitten av tabellen den här gången.

Bästa värvningen: Petter Emanuelsson – ung, utvecklingsbar

Tyngsta förlusten: Jonathan Granström – slutspelskung

Skulle behöva: Mer fart under rören

7. Malmö

Kommentar: Det känns som det kan lyfta för Malmö den här säsongen. Det är hög klass på nyförvärven. Och de är många. Kan Peter Andersson få ihop det här gänget till ett lag, tror jag Malmö klättrar en bra bit från fjolårssäsongens tolfteplats. Spelarmaterialet är två snäpp bättre och den offensiva skickligheten har ökat med 200 procent. Kul också att se vad Skellefteåikonen Erik Forsell kan tillföra skåningarna. En perfekt ledartyp.

Bästa värvningen: Ilari Filppula – ruskig högstanivå

Tyngsta förlusten: Henrik Hetta

Skulle behöva: En spelskicklig back

8. HV71

Kommentar: Det blev ingen riktig ordning på HV71 förra säsongen, trots ett namnkunnigt lag. Det är samma spelare klubben får lita till i vinter, för hittills har det inte kommit några tunga nyförvärv. Jag ser ändå assisterande coachen Stephan "Lillis" Lundh som bästa värvningen. Ett perfekt komplement till orutinerade Johan Lindbom. Han kommer att tillföra massor av erfarenhet och smartness i båset. Men HV känns väldigt svårbedömda, förutom att det är inte som förr. Det är andra som regerar i toppen av tabellen numera.

Bästa värvningen: Stephan Lundh – assisterande coach

Tyngsta förlusten: –

Skulle behöva: Backsidan ser väldigt tunn ut

9. Brynäs

Kommentar: Brynäs har värvat bra och kanske borde jag ha dem högre upp. Men att tappa Anton Rödin och Greg Scott är tungt. Alla såg vad Rödin betydde i vintras. Brynäs var på gränsen till topplag innan han blev skadad. Sedan sjönk laget som termometer på Antarktis. Mycket hänger på hur lagets nya nordamerikaner kommer att leverera och där går det aldrig att vara säker, oavsett meritlista. Titta bara på Modo i fjol.

Bästa värvningen: Backen Ryan Gunderson – back in town

Tyngsta förlusten: Anton Rödin – tyngre förlust finns inte

Skulle behöva: En förstecenter

10. Färjestad

Kommentar: Jag tror aldrig jag haft Färjestad så långt ner i ett förhandstips och risken är att jag får äta upp det här. Men det känns som värmlänningarna fastnat i sin egen lilla hockeyvärld, där historien styr mer än nutid. Det är rundgång både i båset och i laguppställningen. Jag hade gärna sett en satsning på lite modernare hockey och ställt undan ryggsäckarna. Backsidan håller toppklass, men laget ser ändå trögt ut.

Bästa värvningen: Per Åslund – om han hittar målformen

Tyngsta förlusten: Mikael Johansson – många poäng försvann där

Skulle behöva: En playmaker med Johanssons handleder

11. Djurgården

Kommentar: Ingen SHL-klubb har blivit av med så många ledande spelare som Djurgården. Som ett uppätet smörgåsbord, från norske stjärnan Patrick Thoresen till målvakten Mantas Armalis. Djurgården har försökt fylla hålen, men det har inte gått att fylla tomrummet fullt ut. Långt därifrån. Djurgården ser betydligt svagare ut än förra säsongen och får räkna med en mellansäsong på nedre halvan av tabellen.

Bästa värvningen: Calle Ridderwall – vänder hem från KHL

Tyngsta förlusten: Patrick Thoresen – poängkungen

Skulle behöva: En spelfördelare

12. Rögle

Kommentar: Rögle klarade comebacken i SHL och undvek kval med bred marginal. Inför nästa säsong har Anders "Masken" Carlsson legat lågt med värvningarna, men jag räknar med att det kommer mera. Förre AIK-aren Robin Kovacs får väl räknas som ett nyförvärv, även om han ryckte in och spelade fyra matcher i fjol. Rögle har också Alexander Nylander på kontrakt och lånar Buffalo ut honom blir det hockeyfeber i Ängelholm. Men chanserna är väl minimala.

Bästa värvningen: Sebastian Collberg – här finns potential

Tyngsta förlusten: Ivan Baranka – slovakisk landslagsback

Skulle behöva: En back som kan styra från blå

13. Karlskrona

Kommentar: Karlskrona gör en väldigt försiktig satsning inför sin andra säsong i SHL. Men jag har svårt att se att de klättrar särskilt många placeringar från den jumboplats de parkerade på hela förra säsongen. Spelarmaterialet räcker inte till och ska Karlskrona skrälla måste de växa som lag, där alla spelare sätter personliga rekord i vinter. Men viktigt att Johan Holmqvist blev kvar. Betyder massor både på och utanför isen.

Bästa värvningen: Marcus Paulsson – hem till gården igen

Tyngsta förlusten: Jesper Olofsson – hans fart kommer saknas

Skulle behöva: Både en ledande back och center

14. Leksand

Kommentar: Leksand gör en "Karlskrona" den här säsongen. Till viss del av nödvändighet, då man precis som blekingelaget inte räknat med avancemang och har många allsvenska spelare på kontrakt. Men jag kan inte hitta något lag som är sämre på papperet och leksingarna kan bli avsågade lika snabbt som Karlskrona blev den säsong som gick. Smart med tanke på förutsättningarna och att det blivit betydligt enklare att hänga kvar.

Bästa värvningen: Jesper Ollas – rutin och hjärta

Tyngsta förlusten: Jonas Frögren – i kvalform

Skulle behöva: Det mesta – här finns fler hål att fylla än hos tandläkaren
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville 3rd juli 2016, 23:55

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Pajala 13th juli 2016, 10:04

Expressen tippar SHL,

Luleå på Plats 9, stämmer bra just nu. vi är inte bättre än så.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ranking-sa-bra-ar-ditt-shl-lag-just-nu/?bullet=9
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Slapshot 13th juli 2016, 10:11

Ja det är väl nånstans där jag tippar dom också....fast att dom ger fler getingar åt forwardssidan än backarna känns konstigt.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 7 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet