Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

+74
icemask
nummer 17
FruktHamster
JuniorX
Old Brooklyn
Lars158
Dentos
Luleåfan
Donowitz
Slapshot
NallePhu
Urken
Lulefan
Bamsefar
Micke80
Puckad
Norlin
Snikne Ville
Kagen
#96
Pajala
KaptenBlodskelett
Mr Bister
JoakimJ
pingu
Zeth
Donten_
LuleåWinston
Jonsey
MrScout
tibet
Tackleberry
LubosC
Erilk
MrA
Xinpei
hokkzorz
Rikky
Klabbe
Jimmy_Vegas
Pontaking
Monco
Daddeh4724
Hellcop
Molin86
kokostrollet
Jonken
farre
Trötto
KUCERA
Diktatorn
Wolfhunter
Cambbott24
Ingemar
PingPongPro
Kapten Haddock
Scouten
CKa
amarule
Pickadoll
Myrman
Mickeee
LHF96
Tony Moore
Ivanhoe
makkanmakkan
kralle
johan74
Tigerman
Rakapuckar
Kallepedal
Patrik82
Jompa
Admin
78 posters

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 17 maj 2015, 19:23

Hellcop skrev:
Lars158 skrev:
Hellcop skrev:Enligt Stöckel och Fagervall så kommer Hajen ha C:et.

Så räknar jag med att det blir.
Men vars har du fångat upp att det faktiskt blir så?

Av Stöckel själv Smile

I vilken form och när då?

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön 17 maj 2015, 19:52

Micke80 skrev:Angående kaptensskapet:
En kapten ska enligt mig visa med sitt hårda jobb på matcher och träningar vad som förväntas av varje individ.
Kaptenen ska ha förmåga att samla gruppen och få dem med sig.
Kaptenen ska klara av att föra lagets talan till tränarna och tränarens talan till laget.
Kaptenen ska vara ett föredemömme med media.
En kapten ska också vara given i någon av de 4 första formationerna.
Kaptenen ska inte heller ta mängder av onödiga utvisningar under matcherna.

Så vitt jag hört så hade Chris inte förmågan att samla gruppen och få med dem och tog dessutom rätt mycke onödiga utvisningar/risker att bli utvisad i onödan, däremot anser jag att han klarade av resten med en liten passus för samarbetet med lag/tränare vilket jag inte har nån insyn i.

Av de vi har i alget just nu som jag anser fyller vissa eller delar av detta så ser jag Fabricius, Hedman, Forsberg, Petrell, Harju, Granström, samt bland backarna Sandsröm och Sigalet. Ingen av dessa passar kanske inte som handen i handsken på alla dess punkter jag skrev upp här ovan men jag skulle sätta pengen på att Fabbe, Harju och Sandström får kaptensrollerna men jag tror Harju får C mest av den enkla anledningen att han är tänkta tt vara här länge och är tänkt att vara en stjärna.
Skulle vara intressant att veta var du hört det. Framförallt med tanke på att vi VET att t ex JG tyckte han var en grym kapten. Tror Chris hade varit extra bra att ha nu med alla transatlanter i laget och deras psyke. Måste säga att det känns som ett aprilskämt att den blyge skolpojken Harju skall höja rösten där. Den som spontant verkar ha rätt pondus är Sigalet men som någon skrev tidigare så har han ju knappt spelat i klubben.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken sön 17 maj 2015, 19:57

Ser man på Harjus tidigare säsonger har han inte ens varit assisterande kapten, varken i juniorleden eller i Luleå eller Brynäs. Blir inte steget till kapten ganska stort? Blyg skolpojke som Snikne skriver är ganska träffande i mitt tycke.

K-Fab känns bättre i så fall, men då är vi inne på det med att han inte kanske kommer spela så mycket. Svårt. Finns ingen given kapten i Luleå vilket är problemet. Men visst blir väl säkert Harju i brist på annat.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Norlin sön 17 maj 2015, 20:11

Jag tror Janne passar bäst för rollen i laget.
Han har spelat i (nästan) alla sina år för LHF och har spelar alla matcher.
Jag tror även han kan ryta till mot kollegor rätt ordentligt. Däremot är han kanske inte det spelare som får upp moralen i laget. Janne är mer norrbottning än någon i gruppen och är förmodligen aldrig glad.

Jag är nog mer inne på som någon skrev tidigare, att börja köra som ett par NHL-klubbar gjort, med 4 assisterande istället.
Janne
Hajen
Fabbe
Grana
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Daddeh4724 sön 17 maj 2015, 20:22

Inget ont om Harju som jag tror kommer stänka in poäng som i fornstora dagar nästa säsong, men det känns lite som när Leksand "tvingade" på Ryno kaptensbindeln. Fabbe tycker jag känns bäst som kapten då han aldrig slarvar på jobbet utan kör järnet hela tiden. Tror dessutom han är den enda av dem som diskuteras som kan ryta till i omklädningsrummet och vara så där jobbig och förbannad. Burra gjorde ett bra jobb som kapten även fast han mest huserade i fjärdelinen. Kan även tänka mig Janne styra skutan genom sin blotta authorathaaa, men har svårt att se honom direkt höja rösten när så krävs. Min röst går på Fabbe som kapten, Janne och Sigalet som A. Tror det sänder en bra signal till Sigalet att han är väldigt uppskattad.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Qirren sön 17 maj 2015, 20:39

Tycker Fabbe känns som självklar kapten. Man får hela tiden höra i intervjuer med andra spelare hur han är den som alltid sliter hårdast på träningar och alltid ger allt. Sånt inger respekt.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 17 maj 2015, 20:45

Harju blir C.


Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Redbear sön 17 maj 2015, 20:50

Qirren skrev:Tycker Fabbe känns som självklar kapten. Man får hela tiden höra i intervjuer med andra spelare hur han är den som alltid sliter hårdast på träningar och alltid ger allt. Sånt inger respekt.

Håller med.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Puckad sön 17 maj 2015, 21:01

Lars158 skrev:Harju blir C.
Tydligen är inte din källa nog trovärdig ...   Rolling Eyes
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 17 maj 2015, 21:06

Puckad skrev:
Lars158 skrev:Harju blir C.
Tydligen är inte din källa nog trovärdig ...   Rolling Eyes

Jag har fullt förtroende för mig själv. Smile

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken sön 17 maj 2015, 21:07

Lars158 skrev:
Puckad skrev:
Lars158 skrev:Harju blir C.
Tydligen är inte din källa nog trovärdig ...   Rolling Eyes

Jag har fullt förtroende för mig själv. Smile

Har Lasse något mer än det Hellcop skrev?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 17 maj 2015, 21:17

Rönken skrev:
Lars158 skrev:
Puckad skrev:
Lars158 skrev:Harju blir C.
Tydligen är inte din källa nog trovärdig ...   Rolling Eyes

Jag har fullt förtroende för mig själv. Smile

Har Lasse något mer än det Hellcop skrev?

Jag finner det bara väldigt osannolikt Fabbe skulle bli C. Finns inte så mycket annat än att Harju blir det då, om det ska vara en´Norrbottning.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Puckad sön 17 maj 2015, 21:17

Lars158 skrev:
Puckad skrev:
Lars158 skrev:Harju blir C.
Tydligen är inte din källa nog trovärdig ...   Rolling Eyes
Jag har fullt förtroende för mig själv. Smile
Ooops! Jag blandade ihop dina o Hellcops inlägg! 
Men ändå bra att du litar på dig själv!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 17 maj 2015, 21:18

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:
Puckad skrev:
Lars158 skrev:Harju blir C.
Tydligen är inte din källa nog trovärdig ...   Rolling Eyes

Jag har fullt förtroende för mig själv. Smile

Har Lasse något mer än det Hellcop skrev?

Jag finner det bara väldigt osannolikt Fabbe skulle bli C. Finns inte så mycket annat än att Harju blir det då, om det ska vara en´Norrbottning.
Harju är inget kaptensämne tyvärr
Fabbe är väl den som visar ledaregenskaperna just för en kapten!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18189
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 17 maj 2015, 21:20

Puckad skrev:
Lars158 skrev:
Puckad skrev:
Lars158 skrev:Harju blir C.
Tydligen är inte din källa nog trovärdig ...   Rolling Eyes
Jag har fullt förtroende för mig själv. Smile
Ooops! Jag blandade ihop dina o Hellcops inlägg! 
Men ändå bra att du litar på dig själv!

Jag skulle också vilja veta mera av Hellcop. Vars har han hört Stöckel säga att Harju blir C.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av farre sön 17 maj 2015, 21:24

Jonken skrev:
farre skrev:Jag förstår hur du tänker men om man lägger ihop att vi har tillgång till Hedman och Sylvegård så känns det fantastiskt onödigt med en ytterligare lönepost när det finns liknande spelare i laget. Det som däremot inte finns i överflöd i lagbygget är just en förstecenter. Prova sätt ihop laget utan Lagace eller Wallmark. Gör samma övning utan Petrell. Där har du orsaken till att vi inte behöver Petrell i lika stor utsträckning som en förstecenter
Så här är det: Av trion Lennart, Anton & Emil; är ju Lennart den som är den mest effektiva/kvalitativa av dessa herrar. Och att göra sig av med honom före de andra två; är ju bara hel-galen matte: Inge annat. Utöver detta snackar du dessutom om att gå in bryta ett pågående kontrakt. Om man överhuvudtaget ens funderar i dessa banor; är det väl en deal om Sylvegård till MIF som är den ENDA logiska. Och då snackar jag om en sån deal; där LHF absolut INTE blir kvar med några som helst kostnader.

Jag både hör respekterar dina argument. Men du får ursäkta; jag tycker du resonerar lite galet.

För är det pengar du gärna vill frigöra; finns det andra spelare som inte alls är lika viktiga i LHF's trupp. Och dessa sitter GARANTERAT och checkar ut en BETYDILGT fetare lönecheck än vad Lennart Petrell gör från Luleå Hockey!!!

Visst skulle även jag se att en äkta & kvalitativ stjärncenter adderas till årets trupp. Och en sådan kostar as vis med stålar. Du måste förstå att LHF har nu själva valt att värva andra typer av kantspelare istället för att köpa center. Och att i detta läge nu slå sig för pannan -och börja riva kontrakt för att kompensera för sina misstag; är ju helt, helt uppåt väggarna! Om en klass center värvas före -eller senare under säsongen; vet vi inte i nuläget. Men händer detta; lär det inte vara på bekostnad av att man bryter och skeppar iväg om inte den bästa; så definitivt en av de absolut bästa fysiska och en av bäst tränade spelarna i hela ligan!

Jag hör till den skaran som är relativt säker på att Petrell plockar ut betydligt högre lön än Hedman +Sylvegård tillsammans, med det i åtanke är det helt rätt att försöka få någon annan att ta över kontraktet då man frigör en hel del av vad en förstecenter kan kosta. Kanske rent av mer än hälften.
I min värld bygger man offensiven runt centrarna. Vi har många gånger värvat yttrar som kan spela center och varje gång har det gått åt helvete när de ska placeras i mitten.
Om det är så att Petrell inte ersätts tillfullo av Hedman och Sylvegård under grundserien är det då inte lättare att addera den spelartypen innan fönstret stänger i Januari? Med en kvalitetscenter i truppen redan från dag ett säkrar vi dessutom skadekänsligheten i truppen på våra centrar. Tänk om Lagace skadar knät i andra omgången. Vi har ingen backup alls på den positionen!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 sön 17 maj 2015, 21:32

Snikne Ville skrev:
Micke80 skrev:Angående kaptensskapet:
En kapten ska enligt mig visa med sitt hårda jobb på matcher och träningar vad som förväntas av varje individ.
Kaptenen ska ha förmåga att samla gruppen och få dem med sig.
Kaptenen ska klara av att föra lagets talan till tränarna och tränarens talan till laget.
Kaptenen ska vara ett föredemömme med media.
En kapten ska också vara given i någon av de 4 första formationerna.
Kaptenen ska inte heller ta mängder av onödiga utvisningar under matcherna.

Så vitt jag hört så hade Chris inte förmågan att samla gruppen och få med dem och tog dessutom rätt mycke onödiga utvisningar/risker att bli utvisad i onödan, däremot anser jag att han klarade av resten med en liten passus för samarbetet med lag/tränare vilket jag inte har nån insyn i.

Av de vi har i alget just nu som jag anser fyller vissa eller delar av detta så ser jag Fabricius, Hedman, Forsberg, Petrell, Harju, Granström, samt bland backarna Sandsröm och Sigalet. Ingen av dessa passar kanske inte som handen i handsken på alla dess punkter jag skrev upp här ovan men jag skulle sätta pengen på att Fabbe, Harju och Sandström får kaptensrollerna men jag tror Harju får C mest av den enkla anledningen att han är tänkta tt vara här länge och är tänkt att vara en stjärna.
Skulle vara intressant att veta var du hört det. Framförallt med tanke på att vi VET att t ex JG tyckte han var en grym kapten. Tror Chris hade varit extra bra att ha nu med alla transatlanter i laget och deras psyke. Måste säga att det känns som ett aprilskämt att den blyge skolpojken Harju skall höja rösten där. Den som spontant verkar ha rätt pondus är Sigalet men som någon skrev tidigare så har han ju knappt spelat i klubben.

Jag håller med om att det som syntes utåt var det mesta som är en kapten för mig. Men det jag hört kommer från tidigare lagkamrater och jag har svårt att säga att det inte ligger nått i det. Sen kan ju det så klart ha med personkemi och liknande att göra, samt skillnaden på hur en kapten ska vara borta i nordamerika och vad svenska spelare förväntar sig.
Men av det jag såg var han en riktigt bra kapten, men inte av det jag hört.
Tar jag fabbe som exempel så känns han nästan mer som en kapten både det man ser och det man hör om honom.

Men det här är kanske ett ämna som hör hemma i lagets tråd och inte i sillyn så jag ber om ursäkt och lämnar diskussionen om den inte går vidare i den tråden.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kagen sön 17 maj 2015, 21:36

NallePhu skrev:
Harju är inget kaptensämne tyvärr
Fabbe är väl den som visar ledaregenskaperna just för en kapten!

Håller med, tänk när det blåser motvind för Luleå och tidningarna skriver om kris. Är Harju då rätt person att kliva fram och svara på de kritiska frågorna? Är han rätt person att på isen föregå med gott exempel?

Harju har helt andra talanger än t.ex Sandström och Fabricius och det ska han vara jävligt tacksam för eftersom han med sin talang tjänat och tjänar klart mest av de tre. Men någon ledare ser jag inte i honom.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 17 maj 2015, 21:36

Micke80 skrev:
Snikne Ville skrev:
Micke80 skrev:Angående kaptensskapet:
En kapten ska enligt mig visa med sitt hårda jobb på matcher och träningar vad som förväntas av varje individ.
Kaptenen ska ha förmåga att samla gruppen och få dem med sig.
Kaptenen ska klara av att föra lagets talan till tränarna och tränarens talan till laget.
Kaptenen ska vara ett föredemömme med media.
En kapten ska också vara given i någon av de 4 första formationerna.
Kaptenen ska inte heller ta mängder av onödiga utvisningar under matcherna.

Så vitt jag hört så hade Chris inte förmågan att samla gruppen och få med dem och tog dessutom rätt mycke onödiga utvisningar/risker att bli utvisad i onödan, däremot anser jag att han klarade av resten med en liten passus för samarbetet med lag/tränare vilket jag inte har nån insyn i.

Av de vi har i alget just nu som jag anser fyller vissa eller delar av detta så ser jag Fabricius, Hedman, Forsberg, Petrell, Harju, Granström, samt bland backarna Sandsröm och Sigalet. Ingen av dessa passar kanske inte som handen i handsken på alla dess punkter jag skrev upp här ovan men jag skulle sätta pengen på att Fabbe, Harju och Sandström får kaptensrollerna men jag tror Harju får C mest av den enkla anledningen att han är tänkta tt vara här länge och är tänkt att vara en stjärna.
Skulle vara intressant att veta var du hört det. Framförallt med tanke på att vi VET att t ex JG tyckte han var en grym kapten. Tror Chris hade varit extra bra att ha nu med alla transatlanter i laget och deras psyke. Måste säga att det känns som ett aprilskämt att den blyge skolpojken Harju skall höja rösten där. Den som spontant verkar ha rätt pondus är Sigalet men som någon skrev tidigare så har han ju knappt spelat i klubben.

Jag håller med om att det som syntes utåt var det mesta som är en kapten för mig. Men det jag hört kommer från tidigare lagkamrater och jag har svårt att säga att det inte ligger nått i det. Sen kan ju det så klart ha med personkemi och liknande att göra, samt skillnaden på hur en kapten ska vara borta i nordamerika och vad svenska spelare förväntar sig.
Men av det jag såg var han en riktigt bra kapten, men inte av det jag hört.
Tar jag fabbe som exempel så känns han nästan mer som en kapten både det man ser och det man hör om honom.

Men det här är kanske ett ämna som hör hemma i lagets tråd och inte i sillyn så jag ber om ursäkt och lämnar diskussionen om den inte går vidare i den tråden.

Skulle ju vara ytterst märkligt av LHF köra Chris som C i flera år om det inte funkar bra.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty kmkmk

Inlägg av Lars158 sön 17 maj 2015, 21:39

Kagen skrev:
NallePhu skrev:
Harju är inget kaptensämne tyvärr
Fabbe är väl den som visar ledaregenskaperna just för en kapten!

Håller med, tänk när det blåser motvind för Luleå och tidningarna skriver om kris. Är Harju då rätt person att kliva fram och svara på de kritiska frågorna? Är han rätt person att på isen föregå med gott exempel?

Harju har helt andra talanger än t.ex Sandström och Fabricius och det ska han vara jävligt tacksam för eftersom han med sin talang tjänat och tjänar klart mest av de tre. Men någon ledare ser jag inte i honom.

Känner inte Fabbe mer än dom intervjuer man sett. Känns inte som en ledare. Samma känsla har jag att han ligger statusmässigt för lågt i truppen för att vara C. Då tänker jag inte på vilken formation han spelar i.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot sön 17 maj 2015, 22:37

Håller med Farre. Centern är viktigaste spelaren förutom målvakten och vi har sett tidigare hur det gått då Luleå haft centerbrist! Sedan är garanterat Petrell högavlönad vilket jag påpekat tidigare. Har man spelat i landslaget, NHL och NLA så tjänar man mycket, hur mycket vet jag inte men det säger sig själv tycker jag.
Hade mer än gärna bytt bort någon av Petrell, Hedman eller Sylvegård mot en kvalitativ center och då Syllan är lågavlönad och Hedman är nyförvärv så är ju Petrell den som går bort. Nu lär ju inte det hända hur som helst men laget hade blivit så mycket mer välbalanserat. Vad händer om Wallmark drar och Legace skadar sig på försäsongen?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av farre sön 17 maj 2015, 23:24

Måste även tillägga att de poäng som man förmodligen förlorar på att inte ha en förstecenter på plats från dag ett kan vara de poängen som i slutändan kostar oss hemmafördel eller sämre lottning.

Vill inte vara tjatig men återigen så tror jag inte ens vi märkt någon skillnad om Sylvegård gått in i tredjekedjan istället för Petrell, varken spelmässigt eller poängmässigt för laget eller spelaren. Det om nåt måste ju vara facit till rätt eller fel angående lagbygget!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 18 maj 2015, 06:15

Slapshot skrev:Håller med Farre. Centern är viktigaste spelaren förutom målvakten och vi har sett tidigare hur det gått då Luleå haft centerbrist! Sedan är garanterat Petrell högavlönad vilket jag påpekat tidigare. Har man spelat i landslaget, NHL och NLA så tjänar man mycket, hur mycket vet jag inte men det säger sig själv tycker jag.
Hade mer än gärna bytt bort någon av Petrell, Hedman eller Sylvegård mot en kvalitativ center och då Syllan är lågavlönad och Hedman är nyförvärv så är ju Petrell den som går bort. Nu lär ju inte det hända hur som helst men laget hade blivit så mycket mer välbalanserat. Vad händer om Wallmark drar och Legace skadar sig på försäsongen?

Håller inte alls med dig i resonemanget angående Petrell vs center. Som jag ser det så fyller han en enormt stor och viktig funktion i laget. Han är så klart en hårt jobbande spelare och tacklar mycket likt Hedman, men jämför man dessa båda känns Petrell som en mer defensiv variant oc hHedman som en mer ofensiv variant av ungefär samma spelare. Sylvegård däremot passar inte riktigt in i den här jämförelsen. Han kan absolut spela fysiskt men inte var det väll ändå så enomrt mycke tacklingar han satte i fjol, inte för att viljan inte fanns utan för att han inte var nog snabb ellr hade nog bra spelförståelse för att hinna dit.
Ett lag behöver vattenbärare också, spelare som ser en stolthet i att plocka bort motståndarnas bästa spelare och som njuter av att städa upp det som slinker igenom när de mer kreativa leker.
Ska vi prata om att byta ut spelare mot en kvalitativ center ser jag hellre att man byter bort nån av våra producerande vingar istället eftersom vi behöver både städgummorna, tacklingsmaskinerna, de hårt jobbande spelarna samt de producerande spelarna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 18 maj 2015, 06:22

Lars158 skrev:
Micke80 skrev:
Snikne Ville skrev:
Micke80 skrev:Angående kaptensskapet:
En kapten ska enligt mig visa med sitt hårda jobb på matcher och träningar vad som förväntas av varje individ.
Kaptenen ska ha förmåga att samla gruppen och få dem med sig.
Kaptenen ska klara av att föra lagets talan till tränarna och tränarens talan till laget.
Kaptenen ska vara ett föredemömme med media.
En kapten ska också vara given i någon av de 4 första formationerna.
Kaptenen ska inte heller ta mängder av onödiga utvisningar under matcherna.

Så vitt jag hört så hade Chris inte förmågan att samla gruppen och få med dem och tog dessutom rätt mycke onödiga utvisningar/risker att bli utvisad i onödan, däremot anser jag att han klarade av resten med en liten passus för samarbetet med lag/tränare vilket jag inte har nån insyn i.

Av de vi har i alget just nu som jag anser fyller vissa eller delar av detta så ser jag Fabricius, Hedman, Forsberg, Petrell, Harju, Granström, samt bland backarna Sandsröm och Sigalet. Ingen av dessa passar kanske inte som handen i handsken på alla dess punkter jag skrev upp här ovan men jag skulle sätta pengen på att Fabbe, Harju och Sandström får kaptensrollerna men jag tror Harju får C mest av den enkla anledningen att han är tänkta tt vara här länge och är tänkt att vara en stjärna.
Skulle vara intressant att veta var du hört det. Framförallt med tanke på att vi VET att t ex JG tyckte han var en grym kapten. Tror Chris hade varit extra bra att ha nu med alla transatlanter i laget och deras psyke. Måste säga att det känns som ett aprilskämt att den blyge skolpojken Harju skall höja rösten där. Den som spontant verkar ha rätt pondus är Sigalet men som någon skrev tidigare så har han ju knappt spelat i klubben.

Jag håller med om att det som syntes utåt var det mesta som är en kapten för mig. Men det jag hört kommer från tidigare lagkamrater och jag har svårt att säga att det inte ligger nått i det. Sen kan ju det så klart ha med personkemi och liknande att göra, samt skillnaden på hur en kapten ska vara borta i nordamerika och vad svenska spelare förväntar sig.
Men av det jag såg var han en riktigt bra kapten, men inte av det jag hört.
Tar jag fabbe som exempel så känns han nästan mer som en kapten både det man ser och det man hör om honom.

Men det här är kanske ett ämna som hör hemma i lagets tråd och inte i sillyn så jag ber om ursäkt och lämnar diskussionen om den inte går vidare i den tråden.

Skulle ju vara ytterst märkligt av LHF köra Chris som C i flera år om det inte funkar bra.

Inte märkligt, men lite onödigt.
Ibland är det inte märkligare än att man i ena vågskålen har att skriva ett nytt kontrakt med honom, ge han bra betalt och låta han vara kapten, i andra vågskålen har man att erbjuda han samma kontrakt men att ta ifrån han kaptensbindeln.
De flesta spelarna som blir ifråntagna bindeln känner att de tappat förtroende samt misslyckats i chefens ögon. Därför är risken stor att spelaren inte skriver på kontraktet utan kaptensrollen. Om man då könner att vågskålen väger över att ha en lite sämre kapten men en bra spelare i laget före en bra kapten men en sämre spelare. så är det klart man skrivr nytt kontrakt och låter han fortsätte.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock mån 18 maj 2015, 07:33

Om kaptensvalet är en svår nöt för LHF, så är de väl bara att köra Kanadamodellen med 4 A:n som några föreslog här.
Så länge det inte finns något regelverk som sätter stopp för det och att de måste finnas en C och 2 A:n.

Ledare som peppar och driver finns de alltid, oavsett om dom är utnämnd till de eller inte.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av nummer 17 mån 18 maj 2015, 08:32

http://www.jatkoaika.com/Uutiset/suomikiekko-toni-rajala-siirtyy-pohjois-ruotsiin/167504
Om jag fått detta rätt översatt så påstås det att Rajala skrivit på för ett år med Luleå.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 18 maj 2015, 08:46

Vi har ingen given kapten nästa säsong, men vi verkar ha ett lag som är fyllt till brädden av både formella och informella ledartyper. I det läget så måste inte kaptenen vara någon som är den som ryter till i omklädningsrummet varannan period. Stöttas han av starka karaktärer med A:n på bröstet så kan kaptenen fokusera på andra uppgifter - som att kommunicera med domarna, prata med media och representerar klubben på alla de tillställningar som krävs.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock mån 18 maj 2015, 09:38

Old Brooklyn skrev:Vi har ingen given kapten nästa säsong, men vi verkar ha ett lag som är fyllt till brädden av både formella och informella ledartyper. I det läget så måste inte kaptenen vara någon som är den som ryter till i omklädningsrummet varannan period. Stöttas han av starka karaktärer med A:n på bröstet så kan kaptenen fokusera på andra uppgifter - som att kommunicera med domarna, prata med media och representerar klubben på alla de tillställningar som krävs.

Helt rätt Old Brooklyn!

De ska vara en som representerar LHF på ett bra sätt, på banan visar rätt inställning och gör de rätta sakerna.
Jag vill då inte ha en krigsledare.

J Davidsson verkar ha varit en kanonkapten. En hyfsat lugn kille som gör bra saker på isen, duktig hockeyspelare och kille som många lystnar på.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken mån 18 maj 2015, 09:40

Sigalet är ju den spelare som tilltalar mig, gällande kaptensrollen. Nu har han inte varit i klubben länge och han kanske visar mer pondus på isen än vad han gör vid sidan om - vem vet, inte jag åtminstone.
Annars hade han nog varit ett bra alternativ, sett till spelstil. Trygg, lugn, duktig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kagen mån 18 maj 2015, 09:41

farre skrev:Måste även tillägga att de poäng som man förmodligen förlorar på att inte ha en förstecenter på plats från dag ett kan vara de poängen som i slutändan kostar oss hemmafördel eller sämre lottning.

Vill inte vara tjatig men återigen så tror jag inte ens vi märkt någon skillnad om Sylvegård gått in i tredjekedjan istället för Petrell, varken spelmässigt eller poängmässigt för laget eller spelaren. Det om nåt måste ju vara facit till rätt eller fel angående lagbygget!

Jag älskar Petrell men erkänner också att du helt klart har en poäng. Iaf om föresatsen om att han lyfter en rätt hög lön stämmer och det gör den nog.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock mån 18 maj 2015, 09:53

Urken skrev:Sigalet är ju den spelare som tilltalar mig, gällande kaptensrollen. Nu har han inte varit i klubben länge och han kanske visar mer pondus på isen än vad han gör vid sidan om - vem vet, inte jag åtminstone.
Annars hade han nog varit ett bra alternativ, sett till spelstil. Trygg, lugn, duktig.

Jepp och kanske ett bra sätt att ev få behålla honom ett tag och bygga laget kring!
Är säkrt ett bra alternativ p.g.a att vi har många transatlanter i laget!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kagen lör 23 maj 2015, 19:41

Det är bara konstatera att Luleå blir några snäpp bättre den kommande säsongen. Fjolårets lagbygge byggde på bredden där det var kollektivet som skulle göra poängen och det inledde ju alldeles lysande med osannolika målkungar som Sandström, Forsberg, Ledin och Luleå direkt upp i topp efter fyra raka segrar och när laget sedan vann med 8-0 på borta is med åtta olika målskyttar så tänkte jag iaf inombords att fan det här laget är otroligt mycket bättre än alla trott.

Sen kom verkligheten ifatt.

Det lagbygge som nu träder fram har spelare som förväntas göra poäng och till det rollspelare som förväntas bereda ytor för poängmakarna.

Hur stoppar man ett lag som innehåller lirare som Sweatt, Harju, Zaar(?), Rajala(?), Micflikier, Wallmark och Lagace? Ett givet svar är såklart att spela fysiskt, inte sant?
Men hur vinner man en fysisk match mot ett lag som har så många forwards och backar som inte viker en tum och där motståndarlaget snarare får se upp för stenhårda tacklingar och där det knappast lär sluta med hedern i behåll om handskarna kastas?

Jag hoppas Fabricius - Granström - Foppa kan uppvisa samma kemi och kontinuitet som linen med Fogström kunde. Det är alltså när denna line är inne som motståndarna ska kunna anfalla själva och kanske vila ut lite. Jo, tjena.

Det är möjligt att belackarna som efterlyser en stark förstecenter får rätt. Men Wallmark saknar inte talang och Harju skulle kunna växa till 208cm med ett C på bröstet och att få centra en egen formation.

Jag väljer att inte sakna någon som lämnat. Jag väljer istället att se fram emot en säsong med mer tillförsikt än på.. jag vet inte när.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av JuniorX lör 23 maj 2015, 20:12

Kagen skrev:Det är bara konstatera att Luleå blir några snäpp bättre den kommande säsongen. Fjolårets lagbygge byggde på bredden där det var kollektivet som skulle göra poängen och det inledde ju alldeles lysande med osannolika målkungar som Sandström, Forsberg, Ledin och Luleå direkt upp i topp efter fyra raka segrar och när laget sedan vann med 8-0 på borta is med åtta olika målskyttar så tänkte jag iaf inombords att fan det här laget är otroligt mycket bättre än alla trott.

Sen kom verkligheten ifatt.

Det lagbygge som nu träder fram har spelare som förväntas göra poäng och till det rollspelare som förväntas bereda ytor för poängmakarna.

Hur stoppar man ett lag som innehåller lirare som Sweatt, Harju, Zaar(?), Rajala(?), Micflikier, Wallmark och Lagace? Ett givet svar är såklart att spela fysiskt, inte sant?
Men hur vinner man en fysisk match mot ett lag som har så många forwards och backar som inte viker en tum och där motståndarlaget snarare får se upp för stenhårda tacklingar och där det knappast lär sluta med hedern i behåll om handskarna kastas?

Jag hoppas Fabricius - Granström - Foppa kan uppvisa samma kemi och kontinuitet som linen med Fogström kunde. Det är alltså när denna line är inne som motståndarna ska kunna anfalla själva och kanske vila ut lite. Jo, tjena.

Det är möjligt att belackarna som efterlyser en stark förstecenter får rätt. Men Wallmark saknar inte talang och Harju skulle kunna växa till 208cm med ett C på bröstet och att få centra en egen formation.

Jag väljer att inte sakna någon som lämnat. Jag väljer istället att se fram emot en säsong med mer tillförsikt än på.. jag vet inte när.

I sanning. Vi är rustade. Nu ska bara hornen växa ur pannbenen också. Och det kommer. Det här kommer att bli roligt!

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn sön 24 maj 2015, 16:14

Ja, om det nu stämmer med alla rykten så är ju laget i princip klart. Då startar en jävligt viktig bit av arbetet som vi fans ofta är relativt ovetande om - lagbygge med inriktning sammanhållning. Här tror jag att Fagervalls verkliga kompetens ligger. Att skapa en enhet av individer - ett lag.

Nio nya spelare och sex nationaliteter representerade. Det blir en utmaning. Man vill ju gärna att hela laget ska känna en genuin ovilja direkt gentemot exempelvis den styggelse som är laget närmast söderut - men det är något som måsta arbetas in. Det pratas ju mycket om kulturbärare, och här är en uppgift för dessa - att förmedla känslor, stämning och förståelse kring vad det innebär att spela i just Luleå Hockey.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 sön 24 maj 2015, 19:16

Old Brooklyn skrev:Ja, om det nu stämmer med alla rykten så är ju laget i princip klart. Då startar en jävligt viktig bit av arbetet som vi fans ofta är relativt ovetande om - lagbygge med inriktning sammanhållning. Här tror jag att Fagervalls verkliga kompetens ligger. Att skapa en enhet av individer - ett lag.

Nio nya spelare och sex nationaliteter representerade. Det blir en utmaning. Man vill ju gärna att hela laget ska känna en genuin ovilja direkt gentemot exempelvis den styggelse som är laget närmast söderut - men det är något som måsta arbetas in. Det pratas ju mycket om kulturbärare, och här är en uppgift för dessa - att förmedla känslor, stämning och förståelse kring vad det innebär att spela i just Luleå Hockey.

Ähh, vi gör som saik och räknar allt som närproducerat om det finns nån som helst koppling till klubben. Med andra ord blir ju Kukan, Jaros och Chelarik svenskar eftersom de spelat i vårt junis lag och vips har vi två nationaliteter mindre och bara 4 nationaliteter att väva in i laget.
Lägg där till att dessa tre, Ward, Larsson, Lassinanti, Wallmark, Oskarsson, Savilahti, Fabricius, Harju och i något mån Strömwall får räknas som egna produkter då de spelat/växt upp i staden som junisar/småpojkar  så har vi ju ett helt och hållet närproducerat gäng Smile

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Monco sön 24 maj 2015, 21:10

Jag tror att Luleå kommer försöka spela in Mastomäki och Ekarv i första hand. Harju vill dom ha på en kant som han spelade när han kom hit i vintras och var mycket bättre än när han fick gå in som center. Det gör att någon till ytterforward kommer få spela mindre och jag tror Petrell, Forsberg och även Cehlarik får mindre istid ifall det inte funkar så som jag hoppas att det ska göra med honom. Försäsongsmatcherna med framförallt CHL kommer bli väldigt viktiga för vissa spelare. Förutom dom jag har nämnt här så är det Strömwall , Sylvegård och Hedman som får bevisa att dom vill slåss om speltid bland ytterforwards till vintern. Dom andra borde vara självklara även om fabbe kanske mest får vara inne i boxplay och mindre "vanlig" tid med den här konkurrensen i laget.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 25 maj 2015, 07:16

Ja, försöka gör de kanske - men problemet som kan uppstå är uppenbart enligt mig. Våra wingers är på pappret betydligt skickligare än våra centrar. Hoppas att det är som Fruktis skrev - att papper är något man torkar sig i arslet med.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 25 maj 2015, 14:36

Då var ju alla pusselbitarna på plats och man kan börja skissa på formationer. Den här delen av sommaren är enligt mig minst lika kul som själva sillyn.
I årets lag ser jag lite olika varianter som jag tänkte lägga upp ocj se vad ni andra tycker och tänker kring.

Rajala - Lagace - Hedman
Schira - Kukan

Swaeatt - Harju - Cehlarik
Sigalet - Kukan

Micflikier - Wallmark - Petrell
Sandström - Melart

Forsberg - Granström - Fabricius

Extra
Savilahti - Strömwall/Sylvegård

Som jag ser det så har vi tre rätt så jämna forwardskombinationer här med puckskicklighet, tyngd och någorlunda jämt med målkänsla och passningskänsla. Vi får en fjärde som är tung och jobbig utan mer krav än så.

Vad gäller backarna så sätter jag två tvåvägsbackar i första uppställningen för att sedan låta en av seriens bästa tvåvägsbackar kampera ihop med kukan i andra och låta han få lite utrymme. I tredje har vi det defensivt stabila backparet som man sätter in där de behövs som mest.

Extra spelarna är ju lite klurigare att fundera på. Där funderar jag dels på vilka som håller i SHL, vilka som mår bättre av att spela matcher i Asplöven och vilka som har psyke att bara spela enstaka byten i matcherna.
Savilahti är väll den enda backen som inte får ut så mycket av att spela i Asplöven och därför får han vara kvar medan Jaros och Oskarsson tappar i utveckling om dom ska sitta på bänken. Däremot ser jag hellre att Savilahti får vara kvar som extra vid frånfall och då sätter man in Jaros eller Oskarsson på de tomma platserna om det rör sig om hela matcher och inte bara tillfällig speltid.
Sylvegård visade i fjol att fysiken inte räckte till att spela hela matcher eftersom han alltid var många klasser bättre i början än i slutet av varje period samt att han som helhet gick ner sig rätt mycket då han fick mycket istid.
Strömwall verkar inte ha psyket att lira i Asplöven och därför blir han problemet. Ska man behålla han bara därför eller ska man skicka ner honom.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken mån 25 maj 2015, 14:39

Har varit inne på det tidigare, men skriver det igen:

Fagervall lär ha en ganska angenäm uppgift framför sig. Han sitter väl och gnider händerna i detta nu och ser ut något i stil med Twisted Evil samtidigt som han mumlar "Så ja Osten.. sååå ja.."

Kukan bör få ett stort ansvarsområde i år. Han var dominant i slutspelet. Ruskigt bra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Pontaking mån 25 maj 2015, 14:39

Rajala-Harju-Hedman
Sweatt-Lagace-Cehlarik
Micflikier-Wallmark-Petrell
Forsberg-Granström/Ekarv/Mastomäki-Fabricius
Sylvegård-Strömwall

Sigalet-Schira
***an-Melart
Sandström-Mikkelson
Jaros-Savilahti
Oskarsson

Lassi/Larsson

Pontaking

Antal inlägg : 1155
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 25 maj 2015, 14:45

Sen finns det även en sida av mig som ser en liten tjusning i att toppa upp kedjeformationerna än mer och ge klarare rolfördelning till topp 2 och sedan ha en halvbra trea som kan gå in och ta jobbet om dom andra är under isen och en defensiv fjärde.

Rajala - Lagace - Micflikier
Sweatt - Wallmark - Harju
Chelarik - Granström - Hedman
Petrell - Forsberg - Fabricius

Här får vi två enormt toppiga första formationer, en tredje som kan skrälla och en riktigt defensiv fjärde. Tror dock inte lika mycket på denna som min första jag skrev här ovan.

Sen finns ju den där sköna tuffhetskänslan att ta till också då man samlar ihop Sylvegård - Granström - Petrell
Sweatt - Lagace - Hedman
För att sätta tonen så att säga. Tror inte på detta men jag hade gillat att se att tränarna markerar mot vissa lag och vissa spelare att idag kommer du inte undan med nått.

Men som sagt, tror merst på att försöka få 3 jämnbra kedjor som alla kan producera och klara sig någorllunda i egen zon. och då faller jag tillbak på min första uppställning där man sprider ut fart, tuffheten, defensiva känslan, spelskicklighet och skottförmåga.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 25 maj 2015, 14:48

Hedman, Melart, Petrell, Granström och Sylvegård.... säger bara ve den som försöker köra fulspel mot oss nästa säsong. Utöver dem har vi nog ett par backar till i Mikkelson, Schira och Sigalet som inte heller backar om det bränner till.

Så jävla mycket tyngd och power har jag inte sett i ett Luleå sedan 90-talet. Nu gäller det bara at tman använder det på ett klokt sätt också.

Sedan har vi ordentligt med speed och finess i anfallet så jag ser fram emot kommande säsong. Samtliga lagdelar har blivit bättre gentemot förra året, förutom möjligtvis centersidan då vi tappat Chris och inte värvat en uttalad förstacenter.

Däremot hyser jag stora förhoppningar om både Wallmark och Lagacé och jag tycker på sätt och vis att det är väldigt bra att vi startar säsongen med dessa så att de känner att de får förtroendet från start. Som jag har sagt tidigare, med så bra spelare omkring sig som Lagacé och Wallmark kommer att få, (även om Harju skulle lira center), så har jag svårt att se att de misslyckas offensivt åtminstone.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 25 maj 2015, 14:52

Ja du Urken, förstår vad du menar. Det är tur att han har några månader och träningsmatcher på sig innan han ska ha tanken helt klar för sig.

Nu när jag kikar på uppställnigarna så kan jag inte låta bli att tänka på att Wallmark och Cehlarik hade rätt fina intensioner med varandra i fjol. Sätter man rätt tredjelänk med dem kan det bli ett riktigt roligt år för dem. Antingen tänker man defensivt där och slänger in Petrell som städgumma, eller så tänker man att dom itne ska vara i egen zon och därför slänger in en poänggörare likt Harju/Micfliker med dem som kan hänga puckarna.

Vi har ju haft exempel förr på formationer där ingen varit bra defensivt men där behovet inte funnits eftersom spelarna hela tiden snurrat i anfallszon.

Renberg, Bartecko, Orsagh/Suruvy där hade vi ju några som egentligen inte ens var centrar och än mindre bra i egen zon men det spelade liksom ingen roll.
Sen har vi ju en gammal favorit med Renberg, Lindros och Leclear där Leclear var rätt ok i defensiven men formationen spelade aldrig på egen planhalva så det spelade ingen roll.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 25 maj 2015, 15:06

Det här är nog första gången på många år som det kännts riktigt kul att titta på hur PP formationerna kan utformas.

Vi har Wallmark och Lagacé som spelfördelare.
Vi har Harju, Rajala och Micflikier som skyttar.
Vi har Sweatt och Cehlarik som avlastare och farliga killar vid förlängd mållinje.
Vi har Mikkelson, Sigalet och Schira som alla kan äga blålinjen.
Sen har vi ju även Hedman och i andra hand Granström framför en målvakt som kan bända in nån puck vid behov.

Detta ger mig en första uppställning med Wallmark, Hedman, Rajala, Sweatt, Schira.
Hedman på mål - Wallmark styr från högra cirkeln - Schira för direktskott på blå med sin högerfattning - Sweatt högt i slottet samt förlängd mållinje - Rajala bortre cirkeln samt slottet och bortre stolpen i samarbete med Sweatt.

Sen en andra med Lagacé, Micflikier, Harju, Chelarik, Mikkelson
Lagace styr från höger cirkel - Mikkelson redo med skott och passningar från blå - Chelarik avlastar djupt - Harju på mål och Micflikier högt i slottet som rörlig på bortre.

BP är ju kanske lite enklare eftersom valmöjligheterna inte är lika stora. Men om vi förutsätter att det kommer bli några utvisningsminuter i år och att vi utgår från mitt första lag så ser jag följande 2 formationeri BP.

Fabricius - Forsberg
Melart - Sandström
Behöver man förklara tänket alls med dessa fyra?

Sylvegård - Granström
Savilahti - Sigalet
Sylvegård och Savilahti får sina byten i 5/5 för att hålla värmen uppe och får sedan dra ett tungt lass i BP

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Puckad mån 25 maj 2015, 15:14

Framförallt har vi spelare som kan generera många PP!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 25 maj 2015, 15:15

Puckad skrev:Framförallt har vi spelare som kan generera många PP!

Absolut, har en känsla av att det kan bli mycket både BP och PP i år. Hoppas däremot att våra rättsskippare låter lagen spela lite 5/5 också.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 25 maj 2015, 15:19

Sedan har vi en mycket ung och begåv forwardsuppsättning med mängder av spets i Micflickier, Sweatt, Rajala, Harju, Wallmark, Lagacé och Cehlarik... och dessa kommer att träna mot ett väldigt tungt och skickligt försvar på varje träning. Om vårt försvar nu är så bra som jag hoppas och tror så kommer våra forwards knappt att möta ett tuffare försvar i match än vad man gör på träning så jag hoppas att Fagervall kör fullt ös på träningarna och inget hålla igen, annat än om en spelare är skadad såklart. På så vis kommer våra forwards vara vana att möta riktigt tufft och tight försvar i varje match.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot mån 25 maj 2015, 16:04

Micflikier - Legace - Sweatt
Rajala - Wallmark - Harju
Cehlarik - Granström - Hedman
Fabricius - Forsberg - Petrell

Mastomäki, Ekarv, Sylvegård

Schira - Sigalet
Mikkelson - Melart
Sandström - Kukan
Jaros - Savilahti
Oskarsson

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 25 maj 2015, 16:05

LulefanGBG skrev:Sedan har vi en mycket ung och begåv forwardsuppsättning med mängder av spets i Micflickier, Sweatt, Rajala, Harju, Wallmark, Lagacé och Cehlarik... och dessa kommer att träna mot ett väldigt tungt och skickligt försvar på varje träning. Om vårt försvar nu är så bra som jag hoppas och tror så kommer våra forwards knappt att möta ett tuffare försvar i match än vad man gör på träning så jag hoppas att Fagervall kör fullt ös på träningarna och inget hålla igen, annat än om en spelare är skadad såklart. På så vis kommer våra forwards vara vana att möta riktigt tufft och tight försvar i varje match.  

Så är det ju, ju bättre motstånd man möter på träning desstå bättre blir man.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 25 maj 2015, 16:07

Ja jävlar! Åtminstone någon gång skulle jag vilja se uppställningen:

Petrell - Hedman - Sylvegård
Melart - Jaros

Juggernautfemman.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet