Stefan "Skuggan" Nilsson

+91
Dundernisse
Xantaz1987
LetsGoLuleå
Hejsan
Haparanda
CKa
Lillwitte
Serkan122
trallgöken
Xinpei
Flippass
Björnkäften
Burskydd
Niinimaa
Lasse Proppmätt
Kanellängd
Danneja
Kofösarn
DaVoc
Snikne Ville
Pontaking
Panikvärvning
Lajon
GustenA
Jokerman ll
SatanicPanic
Lulejoe
håkke
Nr10
Diktatorn
rasbiologen
Blinders
farre
Hankburger
Lars158
RSD555
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
PM
Kraftkung
Number 69
Donten_
Sir Prozac
Sportchefen #2
Cambbott24
Dustin
LuleåWinston
Old Brooklyn
Gunnar Sträng
Anthrax
Jokerman
Ivanhoe
Donowitz
27 Öqvist
NilsOskar
Micke80
Neurofunk20
Jonken
Kallepedal
pingu
nummer 17
Slapshot
Qirren
icemask
Pajala
Mickeee
Ferros
Groggen79
johan74
makkanmakkan
Wolfhunter
Urken
Kapten Haddock
JuniorX
Puckad
Tigerman
NallePhu
Murveln
Lulefan
Tony Moore
Kagen
miker
Rönken
KaptenBlodskelett
MickkeJ
Ingemar
Bamsefar
hokkzorz
LulefanGBG
stormvägen
95 posters

Sida 7 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av DaVoc ons 29 mar 2023, 14:31

Håller fast vid att skuggan aldrig borde fått jobbet. Hans avsked och sedan befordran var definitionen av att sparkas uppåt. Däremot har han ändå tagit sig an uppgiften och etablerat Luleå konsekvent på högre tabellplaceringar (inte denna säsong). Samtidigt säger mycket mig att Engman är den som gör det stora jobbet i bakgrunden med spelarrekrytering. Om Skuggan avgår kommer nog Engman vara GM nästa säsong. Tror inte det kommer hända. Nu är ju nästa års trupp i princip klar och exit-samtal verkar hållas nu.  

Samtidigt svårt att hitta en ny sportchef med så kort tid innan nästa säsong. Om Per Kenttä ryktet stämmer får vi se inom de närmaste veckorna. Nackdelen med Kenttää är att han satsar noll på egna juniorer. Bara importer och finnar bara titta på IKO och Löven. Men vi behöver en GM/ledning som iaf kan hantera media på ett bättre sätt. Sponsorer tror jag inte man behöver oroa sig över. SSAB LKAB och Olofssons kontakter i skogsindustrin ställer upp även nästa säsong. Samt att vi har fruktis.

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Snikne Ville ons 29 mar 2023, 15:56

Saha skrev:
Snikne Ville skrev:
Tony Moore skrev:Det jag tycker är allvarligast i detta är att så många sponsorer är missnöjda med skuggans sätt att vara. Har man skuggans jobb måste man vara medveten om att man ska vara väldigt tillgänglig. Det går visst att vara både öppen mot sponsorer och media och samtidigt sköta truppen i det tysta. Man behöver inte visa allt i detalj innan något är klart.

Jag tror de flesta sponsorer hade skitit fullständigt i om skuggan bodde på golfbanan i somras bara han hade varit tillgänglig på telefon eller vågat/velat vara fysiskt anträffbar någon gång inne på kanslikontoret.
Problemet var att skuggan gjorde sig helt oanträffbar vilket retade gallfeber på bl.a sponsorer.
Jag tror det bottnar i skuggans personlighet, han är ingen "utesäljare" som gillar drivet/nyfikenheten att uppsöka nästa möjlighet till affär. Jag tror, skuggan helst vill att nästa möjlighet ska kontakta honom. Skuggan är reaktiv, inte proaktiv vilket är synd.

Jag har ingen aning om skuggans sportsliga kunskaper, men tror samtidigt att vid hans ålder och varit med i sammanhanget mååånga år så bör han vara duktig på lagbygge och kunna se spelares potential.

Men då är det kryddningen som saknas, han är alldeles för defensiv och sluten, han måste vara säljare och vältalig vid kontakt med både agenter, spelare, sponsorer och media. En duktig förtroendeskapande "talare" (utan att sprätta dynga eller bli en clown).

Hoppas styrelsen med VD i spetsen stöttar honom (när vi nu har honom och Engman på kontrakt tom 2026) och låter han få någon form medierådgivning/utbildning. OCH att skuggan OCH styrelsen förstår att något måste göras åt hur man jobbar utåt med sitt beteende.
Personligen tycker jag att en sponsor som anser en sportchef skall vara på stand-by för allehanda gnäll har missuppfattat sin roll kraftfullt. Och det gäller oavsett namn på sportchefen. Sån pysslar platsklubbar med, ungefär som när Stenbeck sa att han bara lyfte luren o bänkade spelare i LHC.

En sponsor vill ju ha det som lovats. I år lovade man att Omark, Lepistö och Andreasson skulle ersättas för en rejäl satsning mot SM-guld men inget av det infriades. Tror du de bidrar med pengar för ingenting ?
Definiera "ingenting". Har SSAB varit huvudsponsor i drygt 40 år för "ingenting" förutom 1996? Den som sponsrar men hoppar av bara för att det är en tyngre säsong får väl göra det. Bebisnivå enligt mig. Det sportsliga kan man inte råda över på det sättet, däremot kan jag ha större förståelse för om man gör det pga oproffsighet i affärsrelationen, dvs utöver det sportsliga.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Hankburger and DaVoc like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Hankburger ons 29 mar 2023, 16:11

Snikne Ville skrev:
Saha skrev:
Snikne Ville skrev:
Tony Moore skrev:Det jag tycker är allvarligast i detta är att så många sponsorer är missnöjda med skuggans sätt att vara. Har man skuggans jobb måste man vara medveten om att man ska vara väldigt tillgänglig. Det går visst att vara både öppen mot sponsorer och media och samtidigt sköta truppen i det tysta. Man behöver inte visa allt i detalj innan något är klart.

Jag tror de flesta sponsorer hade skitit fullständigt i om skuggan bodde på golfbanan i somras bara han hade varit tillgänglig på telefon eller vågat/velat vara fysiskt anträffbar någon gång inne på kanslikontoret.
Problemet var att skuggan gjorde sig helt oanträffbar vilket retade gallfeber på bl.a sponsorer.
Jag tror det bottnar i skuggans personlighet, han är ingen "utesäljare" som gillar drivet/nyfikenheten att uppsöka nästa möjlighet till affär. Jag tror, skuggan helst vill att nästa möjlighet ska kontakta honom. Skuggan är reaktiv, inte proaktiv vilket är synd.

Jag har ingen aning om skuggans sportsliga kunskaper, men tror samtidigt att vid hans ålder och varit med i sammanhanget mååånga år så bör han vara duktig på lagbygge och kunna se spelares potential.

Men då är det kryddningen som saknas, han är alldeles för defensiv och sluten, han måste vara säljare och vältalig vid kontakt med både agenter, spelare, sponsorer och media. En duktig förtroendeskapande "talare" (utan att sprätta dynga eller bli en clown).

Hoppas styrelsen med VD i spetsen stöttar honom (när vi nu har honom och Engman på kontrakt tom 2026) och låter han få någon form medierådgivning/utbildning. OCH att skuggan OCH styrelsen förstår att något måste göras åt hur man jobbar utåt med sitt beteende.
Personligen tycker jag att en sponsor som anser en sportchef skall vara på stand-by för allehanda gnäll har missuppfattat sin roll kraftfullt. Och det gäller oavsett namn på sportchefen. Sån pysslar platsklubbar med, ungefär som när Stenbeck sa att han bara lyfte luren o bänkade spelare i LHC.

En sponsor vill ju ha det som lovats. I år lovade man att Omark, Lepistö och Andreasson skulle ersättas för en rejäl satsning mot SM-guld men inget av det infriades. Tror du de bidrar med pengar för ingenting ?
Definiera "ingenting". Har SSAB varit huvudsponsor i drygt 40 år för "ingenting" förutom 1996? Den som sponsrar men hoppar av bara för att det är en tyngre säsong får väl göra det. Bebisnivå enligt mig. Det sportsliga kan man inte råda över på det sättet, däremot kan jag ha större förståelse för om man gör det pga oproffsighet i affärsrelationen, dvs utöver det sportsliga.

Men samtidigt så har ju sponsorerna fortsatt att sponsra Luleå trots man haft fyrkantiga personer som Osten vid rodret.. som även han misslyckades en "satsning mot guld" och sponsorerna verkade inte kräva hans avgång då så varför skulle de göra det nu? Sedan kan man ju argumentera för att sponsorer inte borde vara där och bry sig i huvud taget. Visst kan de utrycka osäkerhet och vilja ha klarhet men att aktivt mena att man skall avsätta en Sportchef? Det finns inte på kartan. Och det går rakt emot hur man brukar bedriva denna typ av kontakt mellan klubb och sponsorer likaså.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Snikne Ville, icemask and DaVoc like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kofösarn ons 29 mar 2023, 18:26

Sponsorer ger pengar till Luleå Hockey i ett rent affärssyfte. Har Luleå bra värderingar som speglas på oss? Har Luleå bra synlighet som vi kan dra nytta av? Kan vi komma in i diverse nätverk och göra affärer genom att sponsra?

Är svaret på dessa frågor ja så är man villig att sponsra.

Manchester united har inte vunnit något på många år och är sportsligt misskött. Men de drar in ohyggliga pengar. Just för att företag ser en nytta att synas tillsammans med manchester united. Inte huruvida de kan få tag i deras GM 24/7 eller ej.

Kofösarn

Antal inlägg : 1
Join date : 22-11-17

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av SatanicPanic tor 30 mar 2023, 15:56

Skuggan dementerar ryktet att han ska avgå/sluta/få sparken i dagens NSD
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

Jokerman ll likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av DaVoc tor 30 mar 2023, 16:00

"Det har inte funnits en tanke på att sluta"
Stefan "Skuggan" Nilsson slår ned på ryktena om att han tänker avgå.

Stefan "Skuggan" Nilsson erkänner sitt misslyckande under säsongen. Men han tänker inte avgå. "Vinnare reser sig upp och visar sig på styva linan igen. Det har inte funnits en tanke på att sluta för min del", säger Luleå Hockeys sportchef.

Ishockey 30 mars 2023 15:51

Tunga beslut har fattats av sportchefen senaste dagarna. Hela elva spelare försvinner från Luleå Hockey, däribland spelarna Konstantin Komarek och Niklas Olausson som är omtyckta av supportrarna och som verkligen ville vara kvar.

Varför?

Luleå Hockeys sportchef vill bygga ett bättre lag nästa säsong. För den här säsongen är han inte nöjd med.

Blir ledarstaben kvar nästa säsong?

– Ledarstaben blir kvar och intakt, precis som den har sett ut under säsongen, säger "Skuggan" Nilsson.

Blir du kvar?

– Ja.

För det kommer rykten nu om folk som ska sluta – även ditt namn dyker upp.

– Huruvida jag får sparken eller inte är en fråga du får ställa till någon annan. Det kommer inte jag veta förrän dagen det sker. Men jag vet att det går rykten om att jag ska sluta och det stämmer inte. Det finns inte överhuvudtaget en uns av sanning i det och har inte funnits under säsongen heller.

Så att du själv skulle avgå är något du kan dementera.

– Å det grövsta. Jag tycker att det här är ett jätteroligt jobb. Hela sportsliga ledningen med coacher har de senaste åren, tycker jag, gjort väldigt bra prestationer och laget har presterat väldigt bra. Nu har vi en sämre säsong, men att då sluta på grund av en sämre prestation tycker inte jag andas vinnare. Då reser man sig upp och visar att vi ska bli ett topplag igen. Så vill jag att det ska vara och så tycker jag att det andas från övriga ledare också: Vinnare reser sig upp och visar sig på styva linan igen. Det har inte funnits en tanke på att sluta för min del, säger Stefan Nilsson.

Alla har fått tung kritik under säsongen, även du. Är det något du känt av?

– Absolut. Det är klart att vi inte alls har levt upp till våra egna eller andras förväntningar, så vi är väldigt besvikna över säsongen och det är med all rätt vi får kritik. Även när jag gör analysen om säsongen som helhet så tar jag som ytterst ansvarig mitt ansvar i det. Jag tycker inte att jag riktigt har gett förutsättningar inför säsongen, där vi missbedömde spelarmarknaden under sommaren och tidigt på hösten. Vi skulle ha fått in de här två forwardarna tidigare. Det drog ut på tiden och det gjorde att vi inte hamnade i ett bra läge. Det tar jag mitt fulla ansvar i att vi hamnade i ett prekärt läge under säsongen.


Har det varit din sämsta säsong sedan du blev sportchef?

– Man bedöms ju oftast utifrån herrlagets prestation, så det går ju inte att säga något annat. Samtidigt är jag ytterst ansvarig för juniorverksamheten som gör bra ifrån sig. Ungdomsverksamheten växer också, så det beror lite på hur man bedöms. Men herrlaget är ju vårt flaggskepp och där har vi inte lyckats. Där har jag inte gett förutsättningar fullt ut.

Vad har du dragit för lärdomar?

– Att vara noggrannare i hur marknaden ser ut och inte höra att namn som dyker upp och som på något sätt ger signal att de ska till Sverige – att sedan tro att det ska bli så. Det finns saker som vi får lära oss av. Även om det som har skett på isen, att vi inte fått till effektivitet och powerplay, att hitta de pusselbitarna. Det är där jag menar att vi borde ha gett bättre förutsättningar genom att hitta spelare tidigare. Jag tar mitt fulla ansvar där, säger Luleås sportchef.

Den tuffa kritiken, inte minst mot dig. Hur har du tagit den personligen?

– Jag är som alla andra. Jag tycker inte alls att det är roligt att få kritik. Sen har jag förståelse för att få det när det inte går bra, det är inga konstigheter. Det jag har tyckt har varit tråkigt är att det har florerat rena lögner om att jag ska hoppa av det här. Att få kritik som är rättmätig utifrån att man inte får resultat köper jag och det har jag levt hela mitt liv med. Men när det sprids felaktiga rykten, lögner, så blir det tråkigt.


Hur har det varit att ge besked till spelare som inte får vara kvar i Luleå nästa säsong?

– Det är inte kul att ge negativa besked till killar som aviserar att de gärna vill vara kvar, så är det. Det är inte det roligaste i det här jobbet.

Komarek, hur resonerade ni där?

– Jag vill inte gå in på detalj. Men den samlade bilden vi har är att vi nästa säsong vill ha en bättre trupp. Vi försöker hela tiden utveckla truppen och då har vi gjort bedömningen att vi måste skiljas åt i det här läget.

Samma med Olausson, då?

– Ja. Båda de här killarna har gjort det bra för oss, men vi måste ändå göra bedömningen av vad som är bäst för Luleå Hockey för att kunna ta nästa steg och i år har vi haft en tung säsong och då känns det som att vi behöver göra lite större förändringar.

Olausson vill ni ha kvar i föreningen, ändå?

– Ja, vi ser att han har kvaliteter i ledarskap. Sen vad det innebär får framtiden utvisa, men vi har öppnat dörren för att använda honom på annat sätt i föreningen när han har slutat med hockey. Han har kvaliteter för att vara tränare eller ledare på något annat sätt i föreningen.

Men ni har bättre forwardar på väg in, då?

– I det stora hela tycker vi, vi har ju kommit ganska långt i lagbygget för nästa säsong, att vi behöver få in lite mer kreativitet och vi har inte varit effektiva nog i år. Det har varit bristen och vi har haft problem i powerplay också och där har vi försökt addera pusselbitar till nästa säsong, säger Stefan Nilsson.

Gick inte Komarek och Olausson att behålla billigt?

– Jag vill inte gå in på vad de tjänar, utan det är en samlad bedömning som vi gör där vi har ett antal platser som ska fyllas och då känner vi att det är det här steget vi måste ta för att laget ska prestera bättre nästa säsong.

undefined

Stefan" Skuggan" Nilsson
Foto: Pär Bäckström/ Frilans
Kan du bekräfta någon spelare som är klar?

– Det kommer vi återkomma om själva när det är läge för det. Det jag kan säga är att vi har kommit långt i vårt lagbygge och det kommer inte dröja länge innan vi presenterar spelare.

Nu städar ni ur truppen och gör en slags omstart. Var i planen ligger guldet nu?

– Vi har under mina år inte kommunicerat någon tydlig plan på guld. Vi kommer sikta på att vara ett topplag igen. Vi har haft fyra säsonger innan där vi etablerat oss som topplag och förra säsongen (2021/22) var vi verkligen med och utmanade. Vi vill tillbaka till att vara ett topplag och sedermera utmana. Sen om det sker om ett, två eller tre år får tiden utvisa.

Ska ni vara en utmanare redan nästa säsong?

– Vi ska vara ett topplag. Och är man ett topplag och går in i ett slutspel så vill man ju göra sitt yttersta där.

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

kokostrollet, Puckad and Jokerman ll like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Danneja tor 30 mar 2023, 17:02

Skuggan går ut och ber om ursäkt offentligt och erkänner sina misstag, gott så.

Alla förtjänar en andra chans och visa att man lärt sig av sina misstag, faktum är också att alla säsonger utom denna har Skuggan/Engman/Bulan/stridh gjort bra resultat, en plump kanske får anses vara okey då när man ber om ursäkt och förklarar sig.

Nu kör vi klackarna i taket Skuggan och framåt Luleå!

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Lasse Proppmätt, Puckad, Hankburger, Jokerman ll, grottmannen and DaVoc like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu tor 30 mar 2023, 17:22

Sämsta tänkbara nyheten inför framtiden! Hoppas han får sparken och att Luleå låter kompetens genomsyra föreningen istället för nepotism. Skuggan är nog större än föreningen i styrelsen.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

pingu, Dustin and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Danneja tor 30 mar 2023, 17:24

pingu skrev:Sämsta tänkbara nyheten inför framtiden! Hoppas han får sparken och att Luleå låter kompetens genomsyra föreningen istället för nepotism. Skuggan är nog större än föreningen i styrelsen.

skitsnack

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Lasse Proppmätt and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Hankburger tor 30 mar 2023, 17:48

pingu skrev:Sämsta tänkbara nyheten inför framtiden! Hoppas han får sparken och att Luleå låter kompetens genomsyra föreningen istället för nepotism. Skuggan är nog större än föreningen i styrelsen.

Eller.. så tänker de längre än herrn tänker? Alltså att fram till denna säsong har Luleå gjort klara framsteg och därför väljer att ge honom ännu en chans? För tänk om klubbar skulle sparka sina toppar så fort de hade en sämre säsong? De skulle ju bli ruljangs varje år och det skulle inte finnas någon kontinuitet alls.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Diktatorn, Danneja and Joope like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu tor 30 mar 2023, 18:11

Hankburger skrev:
pingu skrev:Sämsta tänkbara nyheten inför framtiden! Hoppas han får sparken och att Luleå låter kompetens genomsyra föreningen istället för nepotism. Skuggan är nog större än föreningen i styrelsen.

Eller.. så tänker de längre än herrn tänker? Alltså att fram till denna säsong har Luleå gjort klara framsteg och därför väljer att ge honom ännu en chans? För tänk om klubbar skulle sparka sina toppar så fort de hade en sämre säsong? De skulle ju bli ruljangs varje år och det skulle inte finnas någon kontinuitet alls.  

Tack för svar. Om en topp underpresterar å de grövsta så kan de bli entlediga i många sammanhang inom elitsportens resultatmässiga verklighet. Man kan undra hur många jobberbjudande Skuggan skulle få om han ville byta till annan klubb?!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Hankburger tor 30 mar 2023, 18:19

pingu skrev:
Hankburger skrev:
pingu skrev:Sämsta tänkbara nyheten inför framtiden! Hoppas han får sparken och att Luleå låter kompetens genomsyra föreningen istället för nepotism. Skuggan är nog större än föreningen i styrelsen.

Eller.. så tänker de längre än herrn tänker? Alltså att fram till denna säsong har Luleå gjort klara framsteg och därför väljer att ge honom ännu en chans? För tänk om klubbar skulle sparka sina toppar så fort de hade en sämre säsong? De skulle ju bli ruljangs varje år och det skulle inte finnas någon kontinuitet alls.  

Tack för svar. Om en topp underpresterar å de grövsta så kan de bli entlediga i många sammanhang inom elitsportens resultatmässiga verklighet. Man kan undra hur många jobberbjudande Skuggan skulle få om han ville byta till annan klubb?!

Underpresterar var det ja.. Förutom denna säsong har man tagit sig till SM-final bland annat. Vi har olika definitioner måste jag säga.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu tor 30 mar 2023, 18:25

Tror nog någonstans så brinner både klubb och farm för allt Skuggan av revanschlusta och man började bygget tidigt dessutom, Får man inte i hop det hela denna säsong och tar hem guldet då är nog situationen en annan efter slutspelet nästa säsong!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin tor 30 mar 2023, 18:27

Väntat men tråkigt. Fanns så klart ingen sanning i ryktet om Kenttä. Förhoppningen var att Skuggan självmant skulle lämna, att han skulle få sparken med tre nysignerade år kommer självklart inte hända.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu tor 30 mar 2023, 18:36

Hankburger skrev:
pingu skrev:
Hankburger skrev:
pingu skrev:Sämsta tänkbara nyheten inför framtiden! Hoppas han får sparken och att Luleå låter kompetens genomsyra föreningen istället för nepotism. Skuggan är nog större än föreningen i styrelsen.

Eller.. så tänker de längre än herrn tänker? Alltså att fram till denna säsong har Luleå gjort klara framsteg och därför väljer att ge honom ännu en chans? För tänk om klubbar skulle sparka sina toppar så fort de hade en sämre säsong? De skulle ju bli ruljangs varje år och det skulle inte finnas någon kontinuitet alls.  

Tack för svar. Om en topp underpresterar å de grövsta så kan de bli entlediga i många sammanhang inom elitsportens resultatmässiga verklighet. Man kan undra hur många jobberbjudande Skuggan skulle få om han ville byta till annan klubb?!

Underpresterar var det ja.. Förutom denna säsong har man tagit sig till SM-final bland annat. Vi har olika definitioner måste jag säga.

Ja kort gott så är vi olika.. men vi delar nog samma dröm om det där guldet.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin tor 30 mar 2023, 18:41

Man undrar ju hur avtalet ser ut. Varför skriver man inte bara en vanlig hederlig tillsvidare anställning med 6 månaders uppsägningstid från bägge parter med en GM som dessutom aldrig skulle vara aktuell för att gå till en konkurrent. Då hade hans kontrakt inte varit ett problem.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

pingu and PM like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av PM tor 30 mar 2023, 18:50

NallePhu skrev:Tror nog någonstans så brinner både klubb och farm för allt Skuggan av revanschlusta och man började bygget tidigt dessutom, Får man inte i hop det hela denna säsong och tar hem guldet då är nog situationen en annan efter slutspelet nästa säsong!
Hoppas du är lika förstående när det kommer till Bulan också då!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av PM tor 30 mar 2023, 18:55

Hankburger skrev:
pingu skrev:
Hankburger skrev:
pingu skrev:Sämsta tänkbara nyheten inför framtiden! Hoppas han får sparken och att Luleå låter kompetens genomsyra föreningen istället för nepotism. Skuggan är nog större än föreningen i styrelsen.

Eller.. så tänker de längre än herrn tänker? Alltså att fram till denna säsong har Luleå gjort klara framsteg och därför väljer att ge honom ännu en chans? För tänk om klubbar skulle sparka sina toppar så fort de hade en sämre säsong? De skulle ju bli ruljangs varje år och det skulle inte finnas någon kontinuitet alls.  

Tack för svar. Om en topp underpresterar å de grövsta så kan de bli entlediga i många sammanhang inom elitsportens resultatmässiga verklighet. Man kan undra hur många jobberbjudande Skuggan skulle få om han ville byta till annan klubb?!

Underpresterar var det ja.. Förutom denna säsong har man tagit sig till SM-final bland annat. Vi har olika definitioner måste jag säga.
Helt sant! Som även Pingu skrev så tycker vi olika.
Jag tycker att 26 år sendan senaste guldet visar att föreningen måste börja kräva mer, högt och lågt.
Vi var inte många poäng från ett kval och jag hade inte chansat med den risken igen.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Puckad tor 30 mar 2023, 19:20

Riktigt j*kla irriterande att folk sprider sådana här rykten, och att det rätt ograverat meddelas på diverse forum som om man har säkra källor och att det är sant.

Skuggan faller tungt över de som driver en sån här kampanj mot enskilda ledare i klubben.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Bamsefar and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken tor 30 mar 2023, 22:06

Oavsett vad man tycker om detta: Är det bara att räta in sig i ledet.
Tycker att de flesta signaler man fått om nästa års trupp låter lovande. Vi snackar snackar nästan om en REJÄL RE-build av A-lagstruppen till 23/24.

-Kör rätt nu Nilsson och Engman!
-Make Luleå Hockey great again!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6802
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin fre 31 mar 2023, 05:57

Anmärkningsvärt i intervjun.

Vinnaren ”Skuggan” Nilsson har inga ambitioner att vinna SM-Guld utan det räcker gott om vi är med där i toppen. Bästa förutsättningarna någonsin och snart 30 år sen sist. Han är jävligt blek får man säga.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

pingu, LHF96 and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kanellängd fre 31 mar 2023, 06:29

Dustin skrev:Anmärkningsvärt i intervjun.

Vinnaren ”Skuggan” Nilsson har inga ambitioner att vinna SM-Guld utan det räcker gott om vi är med där i toppen. Bästa förutsättningarna någonsin och snart 30 år sen sist. Han är jävligt blek får man säga.
Reagerade också lite på det… Nog för att man inte behöver vara som Brynäs och slänga ur sig att man ska ta fyra guld på tio år, men lite personlig övertygelse från vår sportchef om att de bygger en trupp med sikte på guldet redan nästan säsong hade varit trevligt. Signalvärde.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 853
Join date : 20-02-22

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Diktatorn fre 31 mar 2023, 08:13

Att tro att Skuggan/Engman/Bulan/EG och alla inblandade är nöjda med något annat än guld är såklart dravel. Men det är en jävla skillnad på att ligga tvåa i en tabell och känna "vi kan fan ta det här" istället för "Det är en flopp om vi inte vinner serien och sen guld". Det känns som man ganska länge jobbat med den här typen av yttre målsättningar för att kunna göra dem möjliga att nå, och sen växa därifrån. Visst, det är inte de festligare intervjuerna som ges men det är så hiiiimla tydligt att man bara följer en utarbetad mediastrategi. Läs inte in mer i svaren än så.

- bara att se skillnaden på årets upplaga hur de presterade när man väl hade en liten underdogstämpel, det där mentala kring förväntningar och prestation är inte att leka med.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 606
Join date : 13-03-30

Lasse Proppmätt likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 31 mar 2023, 08:38

Dustin skrev:Anmärkningsvärt i intervjun.

Vinnaren ”Skuggan” Nilsson har inga ambitioner att vinna SM-Guld utan det räcker gott om vi är med där i toppen. Bästa förutsättningarna någonsin och snart 30 år sen sist. Han är jävligt blek får man säga.
Det är aldrig bra att gapa om guld i förväg i Sverige minns när vi målade hela omklädningsrummet i guldfärg??
För det ger bara automatisk tändvätska åt lagen man möter under säsongen
Det är bara för lagens tränare att visa upp "Skuggans Guldambitioner som kommit ut i media " på en skärm vid genomgången så har man tänt laget till max inför matchen.

MEN INOM GRUPPEN kan man ha egna mål som man inte basunerar utåt.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av DaVoc fre 31 mar 2023, 09:47

Hade varit bra om skuggan slog fast att han vill vinna guld någon gång under sin ledarkarriär. Men är vi ett topplag nog länge vinner man guld förr eller senare. Egentligen underförstått att topplag= guldambition som underdog.

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Niinimaa ons 12 apr 2023, 09:13

Vart hittar man podd avsnittet med skuggan ?

Niinimaa

Antal inlägg : 230
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Blinders ons 12 apr 2023, 09:16

Niinimaa skrev:Vart hittar man podd avsnittet med skuggan ?

https://www.luleahockey.se/article/dub3alg2d-30c4d/view

Blinders

Antal inlägg : 5176
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Niinimaa ons 12 apr 2023, 09:17

Tack

Niinimaa

Antal inlägg : 230
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Burskydd mån 29 jan 2024, 21:20

Avgå !! Och ta Engman med dig när du går..
Ni har misslyckats igen. Helt galen svågerpolitik att ha två oduglingar på samma post.

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

NallePhu, pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Björnkäften mån 29 jan 2024, 22:40

Instämmer helt.
Om två veckor kan ni lämna in nycklarna till kontoret och se till att nästa sportchef får börja slipa på sina tankar och idéer i tid.


Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

NallePhu, pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu tis 30 jan 2024, 19:01

Burskydd skrev:Avgå !! Och ta Engman med dig när du går..
Ni har misslyckats igen. Helt galen svågerpolitik att ha två oduglingar på samma post.

Bara till att hålla med! Tyvärr tror jag svågerpolitiken är för stark i vår förening och som resultat av det får Skuggan sitta kvar hur länge han själv vill oberoende av prestation.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

NallePhu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Flippass tis 30 jan 2024, 22:18

Skuggan är ett geni!

Flippass

Antal inlägg : 414
Join date : 22-05-04

Bros! likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin tis 30 jan 2024, 22:21

Flippass skrev:Skuggan är ett geni!


Håller med. Grym match av Skuggan ikväll. En ordinarie center.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

Donowitz and Haparanda like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jokerman ll ons 31 jan 2024, 09:34

I klubbens DNA finns inte en gamnacke. Det är sen Seard Åberg.



Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1291
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin tis 06 feb 2024, 19:00

Tror ni Skuggan besöker Eliteprospect eller platsbanken flitigast?

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sir Prozac tis 06 feb 2024, 19:38

Dustin skrev:Tror ni Skuggan besöker Eliteprospect eller platsbanken flitigast?

golfstore.se

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

pingu, Dustin, LHF96 and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin tor 15 feb 2024, 17:48

Han skulle aldrig ha blivit GM och jag har aldrig varit särskilt förtjust i att han varit det. Har trots det hållit avgångskrav etc långt inne och försökt varit objektiv och hyllat de bra sakerna han gjort. Nu är råttet mågat, som Per Ledin hade sagt!

Slut med nepotismen!!
Dags att tagga, Skuggan.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Xinpei tor 15 feb 2024, 18:28

Dustin skrev:Han skulle aldrig ha blivit GM och jag har aldrig varit särskilt förtjust i att han varit det. Har trots det hållit avgångskrav etc långt inne och försökt varit objektiv och hyllat de bra sakerna han gjort. Nu är råttet mågat, som Per Ledin hade sagt!

Slut med nepotismen!!
Dags att tagga, Skuggan.

Håller med om att han har misslyckats de senaste två åren men att sitta och mena att han inte skulle blivit GM från början är lite att ta i. Man kan inte ignorera att han faktiskt gjort ett gediget jobb genom att ta Luleå från den plats Luleå var som klubb efter Osten till en SM-final och ett par gedigna år. Med det sagt så försvarar inte detta misslyckandet som skett de senaste två säsongerna.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Xerzocx and Haparanda like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin tor 15 feb 2024, 18:41

Xinpei skrev:
Dustin skrev:Han skulle aldrig ha blivit GM och jag har aldrig varit särskilt förtjust i att han varit det. Har trots det hållit avgångskrav etc långt inne och försökt varit objektiv och hyllat de bra sakerna han gjort. Nu är råttet mågat, som Per Ledin hade sagt!

Slut med nepotismen!!
Dags att tagga, Skuggan.

Håller med om att han har misslyckats de senaste två åren men att sitta och mena att han inte skulle blivit GM från början är lite att ta i. Man kan inte ignorera att han faktiskt gjort ett gediget jobb genom att ta Luleå från den plats Luleå var som klubb efter Osten till en SM-final och ett par gedigna år. Med det sagt så försvarar inte detta misslyckandet som skett de senaste två säsongerna.

Jag vill ge Bulan mest cred för den förvandlingen. Anledningen till att han inte skulle ha blivit sportchef är för att han saknade meriterna, bortsett från att ha totalt misslyckats som huvudtränare. Visst har han gjort bra värvningar också, allt är inte svart eller vitt. Nu ska han bort, kommer bli extremt kostsamt om Skuggan sitter kvar. Tyvärr så har inte Enbom cojones till att sparka honom så hoppet står till att han avgår självmant.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Xinpei tor 15 feb 2024, 18:45

Dustin skrev:
Xinpei skrev:
Dustin skrev:Han skulle aldrig ha blivit GM och jag har aldrig varit särskilt förtjust i att han varit det. Har trots det hållit avgångskrav etc långt inne och försökt varit objektiv och hyllat de bra sakerna han gjort. Nu är råttet mågat, som Per Ledin hade sagt!

Slut med nepotismen!!
Dags att tagga, Skuggan.

Håller med om att han har misslyckats de senaste två åren men att sitta och mena att han inte skulle blivit GM från början är lite att ta i. Man kan inte ignorera att han faktiskt gjort ett gediget jobb genom att ta Luleå från den plats Luleå var som klubb efter Osten till en SM-final och ett par gedigna år. Med det sagt så försvarar inte detta misslyckandet som skett de senaste två säsongerna.

Jag vill ge Bulan mest cred för den förvandlingen. Anledningen till att han inte skulle ha blivit sportchef är för att han saknade meriterna, bortsett från att ha totalt misslyckats som huvudtränare. Visst har han gjort bra värvningar också, allt är inte svart eller vitt. Nu ska han bort, kommer bli extremt kostsamt om Skuggan sitter kvar. Tyvärr så har inte Enbom cojones till att sparka honom så hoppet står till att han avgår självmant.

Och vem anställde Bulan?

Tycker detta "Han skulle aldrig blivit sportchef" bara dryper av affekt. Skuggan har ändå gjort ett bra jobb under en stor del av sin tid som GM så man borde inte låta hans misslyckande de senaste två säsongerna förändra detta. Med det sagt så är nog hans misslyckanden stora noga för att han borde få lämna som GM.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Stålis16 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin tor 15 feb 2024, 18:48

Xinpei skrev:
Dustin skrev:
Xinpei skrev:
Dustin skrev:Han skulle aldrig ha blivit GM och jag har aldrig varit särskilt förtjust i att han varit det. Har trots det hållit avgångskrav etc långt inne och försökt varit objektiv och hyllat de bra sakerna han gjort. Nu är råttet mågat, som Per Ledin hade sagt!

Slut med nepotismen!!
Dags att tagga, Skuggan.

Håller med om att han har misslyckats de senaste två åren men att sitta och mena att han inte skulle blivit GM från början är lite att ta i. Man kan inte ignorera att han faktiskt gjort ett gediget jobb genom att ta Luleå från den plats Luleå var som klubb efter Osten till en SM-final och ett par gedigna år. Med det sagt så försvarar inte detta misslyckandet som skett de senaste två säsongerna.

Jag vill ge Bulan mest cred för den förvandlingen. Anledningen till att han inte skulle ha blivit sportchef är för att han saknade meriterna, bortsett från att ha totalt misslyckats som huvudtränare. Visst har han gjort bra värvningar också, allt är inte svart eller vitt. Nu ska han bort, kommer bli extremt kostsamt om Skuggan sitter kvar. Tyvärr så har inte Enbom cojones till att sparka honom så hoppet står till att han avgår självmant.

Och vem anställde Bulan?

Tycker detta "Han skulle aldrig blivit sportchef" bara dryper av affekt. Skuggan har ändå gjort ett bra jobb under en stor del av sin tid som GM så man borde inte låta hans misslyckande de senaste två säsongerna förändra detta. Med det sagt så är nog hans misslyckanden stora noga för att han borde få lämna som GM.


Affekt? Jag var av samma åsikt när han blev sportchef så den affekten har isf suttit i 7 år. Blir inte alla dina faktafel i diskussionerna pinsamma till slut? Det var antingen Osten eller styrelsen som anställde Bulan eftersom han rekryterades när Skuggan fortfarande var tränare. En sak som är säker är att det definitivt inte var Skuggan.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

NallePhu, pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Xinpei tor 15 feb 2024, 18:57

Dustin skrev:
Xinpei skrev:
Dustin skrev:
Xinpei skrev:
Dustin skrev:Han skulle aldrig ha blivit GM och jag har aldrig varit särskilt förtjust i att han varit det. Har trots det hållit avgångskrav etc långt inne och försökt varit objektiv och hyllat de bra sakerna han gjort. Nu är råttet mågat, som Per Ledin hade sagt!

Slut med nepotismen!!
Dags att tagga, Skuggan.

Håller med om att han har misslyckats de senaste två åren men att sitta och mena att han inte skulle blivit GM från början är lite att ta i. Man kan inte ignorera att han faktiskt gjort ett gediget jobb genom att ta Luleå från den plats Luleå var som klubb efter Osten till en SM-final och ett par gedigna år. Med det sagt så försvarar inte detta misslyckandet som skett de senaste två säsongerna.

Jag vill ge Bulan mest cred för den förvandlingen. Anledningen till att han inte skulle ha blivit sportchef är för att han saknade meriterna, bortsett från att ha totalt misslyckats som huvudtränare. Visst har han gjort bra värvningar också, allt är inte svart eller vitt. Nu ska han bort, kommer bli extremt kostsamt om Skuggan sitter kvar. Tyvärr så har inte Enbom cojones till att sparka honom så hoppet står till att han avgår självmant.

Och vem anställde Bulan?

Tycker detta "Han skulle aldrig blivit sportchef" bara dryper av affekt. Skuggan har ändå gjort ett bra jobb under en stor del av sin tid som GM så man borde inte låta hans misslyckande de senaste två säsongerna förändra detta. Med det sagt så är nog hans misslyckanden stora noga för att han borde få lämna som GM.


Affekt? Jag var av samma åsikt när han blev sportchef så den affekten har isf suttit i 7 år. Blir inte alla dina faktafel i diskussionerna pinsamma till slut? Det var antingen Osten eller styrelsen som anställde Bulan eftersom han rekryterades när Skuggan fortfarande var tränare. En sak som är säker är att det definitivt inte var Skuggan.

Läs hela min kommentar nästa gång. Var har du fått det ifrån att Bulan rekryterades redan under Osten? Och vem värvade spelare? Visst skall Bulan ha en hel del lovord för hans jobb men han behöver fortfarande spelare. Spelare som Skuggan levererat i många fall. Spelare som Hardegård, Tyrväinen, Andreasson, Laaksonen, Honka etc.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Stålis16 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av trallgöken tor 15 feb 2024, 20:32

Satt Uffe redan på tjänsten eller plockade man in bägge samtidigt? Kan ja vara Uffe som ska ha Cred för de bra prylarna. Who knows. Skuggan saknar kompetens Deluxe. Det kan vi väl alla vara överens om. Uffe jobbar i det dolda i ett mörkt hörn under läktaren och jag har svårt att avgöra hans arbetsroll. Gissar att han är statestik nörden av de två i alla fall?

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Xinpei tor 15 feb 2024, 20:34

trallgöken skrev:Satt Uffe redan på tjänsten eller plockade man in bägge samtidigt? Kan ja vara Uffe som ska ha Cred för de bra prylarna. Who knows. Skuggan saknar kompetens Deluxe. Det kan vi väl alla vara överens om. Uffe jobbar i det dolda i ett mörkt hörn under läktaren och jag har svårt att avgöra hans arbetsroll. Gissar att han är statestik nörden av de två i alla fall?

Vill minnas att de togs in samtidigt. Ulf var tidigare videocoach och scout för landslaget och där före var han assisterande i Luleås J18. Sedan tvivlar jag att den ena skulle bedriva all scouting och värvningsarbete medan den andra bara suttit på röven och ätit semlor. Tror nog att båda varit lika delaktiga i bygget även om Engman på senare tid varit mer aktiv i media etc.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av trallgöken lör 17 feb 2024, 17:40

Kan inte förstå varför han inte gjort något uttalande i media angående hans och Uffes misslyckande ännu? Handlar någonstan om signalvärdet gentemot laget som sliter.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin lör 17 feb 2024, 17:43

Har han avgått ännu? Annars är det dags att avgå på Måndag. Varje dag han fortsatt är vår GM är ett hån mot supportrar och sponsorer. Riv av plåstret för helvete för det här går inte att reparera!!!!

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

NallePhu, kokostrollet, Kneten and Hjalmar_Vuopio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sir Prozac lör 17 feb 2024, 18:17

trallgöken skrev:Kan inte förstå varför han inte gjort något uttalande i media angående hans och Uffes misslyckande ännu? Handlar någonstan om signalvärdet gentemot laget som sliter.
Vet inte vad dom ska säga, är ändå ingen som tror på deras eventuella ursäkter och undanflykter. Ingen tror deras eventuella lovord inför kommande säsong. Kanske lika bra att dom håller sig borta från alla uttalanden.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan sön 18 feb 2024, 04:25

Komiskt hur vissa glömmer att vi har två sportchefer, men majoriteten av agget riktas mot Skuggan, hur kommer det sig?

Sedan kan man ju gissa att det hade låtit exakt likadant om de hade panikvärvat någon som sedan floppat. Marknaden är otroligt skral, få lag som lyckats få in någon som helst förstärkning.

Men det sagt så har man misslyckats senaste två säsongerna, men grundproblematiken ligger i att man inte får fram nog många bra egna produkter på elitnivå.

Hur många egna produkter finns det som idag skulle hålla en hög klass i SHL? Tyvärr är det färre än för många andra lag i SHL, vilket gör att man tvingas förlita sig på att locka till sig spelare som inte har så stark koppling till Luleå. Det gör det såklart svårare, speciellt med det geografiska läget och att man inte har den starkaste ekonomin i ligan.
Ser ljusare ut med kommande kullar dock.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin tis 20 feb 2024, 14:32

"Jag har inga problem med kritik, om den är saklig, och vi kanske ska ha det för att vi inte lyckades hitta den där spetsspelaren. Så jag tar den. Spetsspelare var det, samtidigt, ingen klubb som lyckades hitta", säger Stefan "Skuggan" Nilsson.


Ingen annan lyckades heller. Okej, skuggan. 🤡


Så klart missar sopan David Jiglund att fråga om den svaga backsidan också.

Avgå!

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

pingu, kokostrollet and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu tis 20 feb 2024, 15:26

Dustin skrev:"Jag har inga problem med kritik, om den är saklig, och vi kanske ska ha det för att vi inte lyckades hitta den där spetsspelaren. Så jag tar den. Spetsspelare var det, samtidigt, ingen klubb som lyckades hitta", säger Stefan "Skuggan" Nilsson.


Ingen annan lyckades heller. Okej, skuggan. 🤡


Så klart missar sopan David Jiglund att fråga om den svaga backsidan också.

Avgå!
Håller med,
Mitt stora hopp är att vi får en ny kompetent sportchef som vi är värda men tyvärr tror jag Skuggan själv bestämmer när det är dags att lämna över till någon bättre lämpad. Så det blir nog Skuggan många år till som ska ansvara för att bygga vårt lag.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 7 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet