Stefan "Skuggan" Nilsson

+91
Dundernisse
Xantaz1987
LetsGoLuleå
Hejsan
Haparanda
CKa
Lillwitte
Serkan122
trallgöken
Xinpei
Flippass
Björnkäften
Burskydd
Niinimaa
Lasse Proppmätt
Kanellängd
Danneja
Kofösarn
DaVoc
Snikne Ville
Pontaking
Panikvärvning
Lajon
GustenA
Jokerman ll
SatanicPanic
Lulejoe
håkke
Nr10
Diktatorn
rasbiologen
Blinders
farre
Hankburger
Lars158
RSD555
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
PM
Kraftkung
Number 69
Donten_
Sir Prozac
Sportchefen #2
Cambbott24
Dustin
LuleåWinston
Old Brooklyn
Gunnar Sträng
Anthrax
Jokerman
Ivanhoe
Donowitz
27 Öqvist
NilsOskar
Micke80
Neurofunk20
Jonken
Kallepedal
pingu
nummer 17
Slapshot
Qirren
icemask
Pajala
Mickeee
Ferros
Groggen79
johan74
makkanmakkan
Wolfhunter
Urken
Kapten Haddock
JuniorX
Puckad
Tigerman
NallePhu
Murveln
Lulefan
Tony Moore
Kagen
miker
Rönken
KaptenBlodskelett
MickkeJ
Ingemar
Bamsefar
hokkzorz
LulefanGBG
stormvägen
95 posters

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Cambbott24 lör 07 jan 2017, 21:30

Kapten Haddock skrev:
Cambbott24 skrev:Att Skuggan blev HC i överhuvudtaget är så la familia det kan bli. Som nämnts i de senaste inläggen har väldigt många (alla jag känner som håller på lule) varit skeptiska till att ha honom som coach. Självklart hade skeptikerna rätt och säsongen går totalt utför och laget presterar sämre och sämre för var match som går. Tragiskt är det...... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Vad som än händer fr.o.m nästa träning är att blödningen måste stoppas. Skuggan bör inte fortsätta leda truppen och bör inte stå för strategin om han inte gör något drastiskt som de gjordes förra året.

De spelar ingen roll hur tråkigt laget kommer spela resten av säsongen, för nu är de bara överleva som gäller. Jag kan stå ut med allt denna säsong, så länge vi är kvar i serien och laddar på allt vi kan på tränar och spelarsidan till nästa år.

De tråkiga i kråksången är att de har kännts så här i flera säsonger, men inser själv att så här dåligt har de inte varit sedan RR ledde oss och vi halkade till och vann sista matchen, skickade Mora till träsket och vi slapp kvala.

Ja, detta är tyvärr det sämsta man sett av Lule på flera år, även de 2 säsongerna under fagervall var lite upp och ner men det går det inte ens att jämföra med hur laget spelat i år. Får be till gud (som jag inte ens tror på) att Bulan ansluter till nästa säsong.
Cambbott24
Cambbott24

Antal inlägg : 119
Join date : 15-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan lör 07 jan 2017, 22:09

Jag förstår verkligen inte hur Skuggan kan få sitta kvar, om han inte avgår eller kickas kommer han att bli ihågkommen som mannen som coachade LHF till Allsvenskan. Jag misstänker att det vore roligare att bli ihågkommen som assistkung.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu lör 07 jan 2017, 22:14

Lulefan skrev:Jag förstår verkligen inte hur Skuggan kan få sitta kvar, om han inte avgår eller kickas kommer han att bli ihågkommen som mannen som coachade LHF till Allsvenskan. Jag misstänker att det vore roligare att bli ihågkommen som assistkung.
Kallas SOCIALVERKSAMHET inget annat!
Om vi haft en helt annan sportchef skulle skuggan vart på soptippen och funderat hur tar jag mig från detta skit då!
enda jag säger GOD NATT och hoppas ngn tar sitt förnuft till fånga och sparkar Skuggan till Sibirien!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sportchefen #2 mån 06 feb 2017, 18:53

End of story.
Ett misslyckande, javisst.
Men inte lätt när de stjärncentrar som värvades in för att ge laget spets visade sig vara ett totalhaveri och en fjärdelinesgnuggare, samtidigt som man får ärva en lam anka till kapten.
Sen hade man så klart kunnat få ut mer ändå.
Även om han har sina brister och säkert kan vara en grinig jävel så tänker inte jag lasta Skuggan för den här säsongen. Det finns ett kollektivt ansvar i föreningen och att kasta skit på en ikon som var en av stjärnorna när Luleå Hockey var bäst i Sverige, det får andra ägna sig åt.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sir Prozac mån 06 feb 2017, 19:25

NallePhu skrev:
Lulefan skrev:Jag förstår verkligen inte hur Skuggan kan få sitta kvar, om han inte avgår eller kickas kommer han att bli ihågkommen som mannen som coachade LHF till Allsvenskan. Jag misstänker att det vore roligare att bli ihågkommen som assistkung.
Kallas SOCIALVERKSAMHET inget annat!
Om vi haft en helt annan sportchef skulle skuggan vart på soptippen och funderat hur tar jag mig från detta skit då!
enda jag säger GOD NATT och hoppas ngn tar sitt förnuft till fånga och sparkar Skuggan till Sibirien!

Nu ska vi lugna oss en aning! Bara för att han nu inte lyckades som tränare utesluter ju inte att han kan lyckas som GM i ett sportråd.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan tis 07 feb 2017, 08:45

Sir Prozac skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:Jag förstår verkligen inte hur Skuggan kan få sitta kvar, om han inte avgår eller kickas kommer han att bli ihågkommen som mannen som coachade LHF till Allsvenskan. Jag misstänker att det vore roligare att bli ihågkommen som assistkung.
Kallas SOCIALVERKSAMHET inget annat!
Om vi haft en helt annan sportchef skulle skuggan vart på soptippen och funderat hur tar jag mig från detta skit då!
enda jag säger GOD NATT och hoppas ngn tar sitt förnuft till fånga och sparkar Skuggan till Sibirien!

Nu ska vi lugna oss en aning! Bara för att han nu inte lyckades som tränare utesluter ju inte att han kan lyckas som GM i ett sportråd.

Möjligt att det inte gör, men är det någon här som inbillar sig att Skuggan överhuvudtaget hade blivit påtänkt som huvudtränare eller GM om det inte hade varit för att han var en gammal ikon? De har knappast utgått från meriter, kompetens och resultat i detta fall, vilket är skrämmande.

Vad gör de om han är kass som GM? Kickar Enbom och Skuggan blir VD?

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donten_ tis 07 feb 2017, 11:16

Lulefan skrev:
Sir Prozac skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:Jag förstår verkligen inte hur Skuggan kan få sitta kvar, om han inte avgår eller kickas kommer han att bli ihågkommen som mannen som coachade LHF till Allsvenskan. Jag misstänker att det vore roligare att bli ihågkommen som assistkung.
Kallas SOCIALVERKSAMHET inget annat!
Om vi haft en helt annan sportchef skulle skuggan vart på soptippen och funderat hur tar jag mig från detta skit då!
enda jag säger GOD NATT och hoppas ngn tar sitt förnuft till fånga och sparkar Skuggan till Sibirien!

Nu ska vi lugna oss en aning! Bara för att han nu inte lyckades som tränare utesluter ju inte att han kan lyckas som GM i ett sportråd.

Möjligt att det inte gör, men är det någon här som inbillar sig att Skuggan överhuvudtaget hade blivit påtänkt som huvudtränare eller GM om det inte hade varit för att han var en gammal ikon? De har knappast utgått från meriter, kompetens och resultat i detta fall, vilket är skrämmande.

Vad gör de om han är kass som GM? Kickar Enbom och Skuggan blir VD?

Vem vet, GM kanske bara är ett mellanår innan posten som VD.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman tis 07 feb 2017, 20:55

För att försöka få lite perspektiv på det hela så gjorde jag som så att jag gick igenom varenda GM i SHL och kollade upp deras meriter. Detta är resultatet:

Antal med GM-erfarenhet innan nuvarande jobb: 4
Antal med annan ledarerfarenhet inom elitishockey: 3
Annan ledarerfarenhet ej inom ishockey: 2
Ingen ledarerfarenhet: 3
Saknar GM: 1 (delad post mellan flera personer)

















KlubbNamnTidigare motsvarande erfarenhet
BrynäsStefan BegntzénMångårig GM i Bofors
DIFJoakim ErikssonIngen (f.d. spelare)
FrölundaFredrik SjöströmAss. GM i Frölunda 2 år
FärjestadHåkan LoobIngen (f.d. spelare)
HV71Johan HultIngen (f.d. spelare)
KarlskronaMikael SundlövMångårig GM i Brynäs (dessförinnan assisterande tränare)
LeksandSaknar GM-
LinköpingFredrik EmvallIngen (senast VD i klubbens driftsbolag, dessförinnan spelare)
MalmöPatrik SylvegårdAssisterande tränare
RögleAnders CarlssonMångårig GM i Leksand
SkellefteåMikael LindgrenTränare i Div 2 (senast Försäljningschef inom näringslivet)
VäxjöHenrik EvertssonHuvudtränare + assisterande tränare
ÖrebroNiklas JohanssonMångårig GM i Västerås (sparkad från posten)

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman tis 07 feb 2017, 22:12

Med andra ord, det är tämligen ovanligt att man blir befordrad från att ha varit GM i t.ex. Allsvenskan till att bli det i SHL. Bland dagens lag finns inga sådana exempel om det inte skett inom den egna föreningen vid en uppflyttning i serien. Det är snarare allra vanligast att spelare slutar och blir GM direkt istället, utöver de 4 i dagens SHL är två andra GM, Mikael Sundlöv och Anders "Masken" Carlsson också sådana exempel, i deras föregående klubb som GM (Brynäs resp. Leksand). Skuggan har med andra ord en rätt normal GM-bakgrund, snarast ligger han över medel vad gäller erfarenhet inom området.

Man kan f.ö lägga till Lasse Johansson i listan, han gick från att ha varit tränare i Piteå samt SKAIK J20 till GM-rollen. Ingen större meritförteckning således.

Vad gäller rekrytering från de egna leden så är det en viss övervikt för det, 7 av 12 som har en mångårig bakgrund i samma klubb (vi kan nog egentligen också lägga till Henrik Evertsson med två år inom Växjö som assisterande, men han är ett gränsfall).

Slutligen: Av de fyra GM:ar som haft tidigare erfarenhet av samma position i annan klubb så återfinns tre av dessa i bottenlagen under oss. Det är bara Stefan Bengtzén i Brynäs som rattar en mer framgångsrik klubb. Och följaktligen är det 6 av 8 lag ovanför oss som har en GM från de egna leden (7 av 8 med Växjö), medan 3 av 5 under oss har en GM utifrån.

För att sammanfatta det hela: "La Famiglia" och "socialverkamhet" är mer eller mindre lika utbredd inom de flesta klubbar i SHL, och i synnerhet då bland topplagen. Och kraven på tidigare erfarenhet innan man blir GM verkar vara väldigt spridda, förvånansvärt många har ingen erfarenhet överhuvudtaget. Att kritisera LHF för att ha valt Skuggan på grund av ovannämnda faktorer kan förstås göras, men det är trots allt så det ser ut inom hela Hockeysverige. LHF gör bara precis som branchen i övrigt. Det enda udda i sammanhanget är att han går från att vara tränare till att vara GM mitt under brinnande säsong.


Senast ändrad av Tigerman den tis 07 feb 2017, 22:22, ändrad totalt 2 gånger

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donowitz tis 07 feb 2017, 22:17

Intressant Tigerman. +1

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Puckad tis 07 feb 2017, 22:22

Intressant hur olika kontinuitet värderas i lag och stab.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Urken tis 07 feb 2017, 22:23

Tusen plus till dig, Tigerman. Ruskigt bra sammanställning.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kapten Haddock tis 07 feb 2017, 22:41

Rolig sammanställning Tiger!

Roligt med grävande statistik och verklig fakta!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av hokkzorz ons 08 feb 2017, 08:53

1 + 1 = 3

Bra Tigern Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Ferros ons 08 feb 2017, 11:02

En liten miss i listan är påståendet att Håkan Loob inte har någon tidigare erfarenhet innan nuvarande uppdrag. Han var GM i Färjestad i över 10 år, samt president i samma klubb i flera år, innan han i år tog över rollen som GM igen, från Leif Carlsson, som var GM i Färjestad de senaste två åren. Innan det så var Jörgen Jönsson GM i Färjestad i 1½ säsong. Innan Jönsson så var det Thomas Rundqvist som var GM i Färjestad, i fem säsonger.

Det kanske inte har så stor betydelse, men rätt ska ju ändå vara rätt. Annars var det en intressant lista. Smile

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Urken ons 08 feb 2017, 11:15

Ferros skrev:En liten miss i listan är påståendet att Håkan Loob inte har någon tidigare erfarenhet innan nuvarande uppdrag. Han var GM i Färjestad i över 10 år, samt president i samma klubb i flera år, innan han i år tog över rollen som GM igen, från Leif Carlsson, som var GM i Färjestad de senaste två åren. Innan det så var Jörgen Jönsson GM i Färjestad i 1½ säsong. Innan Jönsson så var det Thomas Rundqvist som var GM i Färjestad, i fem säsonger.

Det kanske inte har så stor betydelse, men rätt ska ju ändå vara rätt. Annars var det en intressant lista. Smile

Du har läskigt bra koll på Ulfven. Är det något som du vill dela med dig utav? rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Ferros ons 08 feb 2017, 11:21

Urken skrev:
Ferros skrev:En liten miss i listan är påståendet att Håkan Loob inte har någon tidigare erfarenhet innan nuvarande uppdrag. Han var GM i Färjestad i över 10 år, samt president i samma klubb i flera år, innan han i år tog över rollen som GM igen, från Leif Carlsson, som var GM i Färjestad de senaste två åren. Innan det så var Jörgen Jönsson GM i Färjestad i 1½ säsong. Innan Jönsson så var det Thomas Rundqvist som var GM i Färjestad, i fem säsonger.

Det kanske inte har så stor betydelse, men rätt ska ju ändå vara rätt. Annars var det en intressant lista. Smile

Du har läskigt bra koll på Ulfven. Är det något som du vill dela med dig utav? rabbit

Jag har aldrig varit undercover spy i Karlstad...  Batman

Nej men jag har väl hyfsad koll på de flesta SHL-lagen. Är man en nörd, så är man en nörd. study

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar ons 08 feb 2017, 11:55

Intressant uppställning från Tigern och så är det förmodligen, att vara GM är ett så pass unikt arbete att det är svårt att hitta ngt liknande. Det är väl så att GM är ngn som känner väl till organisationen och/eller har spelat själv.
Oavsett vilket och med all respekt för genomgången så kokar det väl ner till frågan , Klarar Stefan Nilsson av jobbet? det är väl knäckpunkten och den enda slutsats man kan väl dra efter denna redovisning är , kanske? Han är kanske en bättre organisatör en coach? han kanske har en större förståelse och förmåga att se spelare som kan prestera än att få dom att göra det.
Det får tiden utvisa men känslan är att det får inte bli fel på den posten oxo.

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Anthrax ons 08 feb 2017, 15:48

Tigerman skrev:Med andra ord, det är tämligen ovanligt att man blir befordrad från att ha varit GM i t.ex. Allsvenskan till att bli det i SHL. Bland dagens lag finns inga sådana exempel om det inte skett inom den egna föreningen vid en uppflyttning i serien. Det är snarare allra vanligast att spelare slutar och blir GM direkt istället, utöver de 4 i dagens SHL är två andra GM, Mikael Sundlöv och Anders "Masken" Carlsson också sådana exempel, i deras föregående klubb som GM (Brynäs resp. Leksand). Skuggan har med andra ord en rätt normal GM-bakgrund, snarast ligger han över medel vad gäller erfarenhet inom området.

Man kan f.ö lägga till Lasse Johansson i listan, han gick från att ha varit tränare i Piteå samt SKAIK J20 till GM-rollen. Ingen större meritförteckning således.

Vad gäller rekrytering från de egna leden så är det en viss övervikt för det, 7 av 12 som har en mångårig bakgrund i samma klubb (vi kan nog egentligen också lägga till Henrik Evertsson med två år inom Växjö som assisterande, men han är ett gränsfall).

Slutligen: Av de fyra GM:ar som haft tidigare erfarenhet av samma position i annan klubb så återfinns tre av dessa i bottenlagen under oss. Det är bara Stefan Bengtzén i Brynäs som rattar en mer framgångsrik klubb. Och följaktligen är det 6 av 8 lag ovanför oss som har en GM från de egna leden (7 av 8 med Växjö), medan 3 av 5 under oss har en GM utifrån.

För att sammanfatta det hela: "La Famiglia" och "socialverkamhet" är mer eller mindre lika utbredd inom de flesta klubbar i SHL, och i synnerhet då bland topplagen. Och kraven på tidigare erfarenhet innan man blir GM verkar vara väldigt spridda, förvånansvärt många har ingen erfarenhet överhuvudtaget. Att kritisera LHF för att ha valt Skuggan på grund av ovannämnda faktorer kan förstås göras, men det är trots allt så det ser ut inom hela Hockeysverige. LHF gör bara precis som branchen i övrigt. Det enda udda i sammanhanget är att han går från att vara tränare till att vara GM mitt under brinnande säsong.

Visst är detta fascinerande läsning, kan man inte konstatera dock att vi är i särklass när det gäller att tillsätta och ha tränare från det egna länet och helst den egna föreningen (med bakgrund i den eller som moderklubb)
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kagen ons 08 feb 2017, 20:17

Anthrax skrev:
Visst är detta fascinerande läsning, kan man inte konstatera dock att vi är i särklass när det gäller att tillsätta och ha tränare från det egna länet och helst den egna föreningen (med bakgrund i den eller som moderklubb)

Målvakter och tränare från Luleå är väldigt eftertraktade. Det säger en del om den hockeykultur som finns i och omkring staden.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman ons 08 feb 2017, 20:41

Ferros skrev:En liten miss i listan är påståendet att Håkan Loob inte har någon tidigare erfarenhet innan nuvarande uppdrag. Han var GM i Färjestad i över 10 år, samt president i samma klubb i flera år, innan han i år tog över rollen som GM igen, från Leif Carlsson, som var GM i Färjestad de senaste två åren. Innan det så var Jörgen Jönsson GM i Färjestad i 1½ säsong. Innan Jönsson så var det Thomas Rundqvist som var GM i Färjestad, i fem säsonger.

Det kanske inte har så stor betydelse, men rätt ska ju ändå vara rätt. Annars var det en intressant lista. Smile
Det är rätt, men när han blev GM i FBK i första svängen så gick han direkt från att ha varit spelare. Därför tyckte jag han föll in under samma kategori. Att han suttit på en högre chefspost under några år däremellan och sedan återgått till GM-rollen kändes underordnat.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Number 69 ons 08 feb 2017, 21:36

Tigerman skrev:
Ferros skrev:En liten miss i listan är påståendet att Håkan Loob inte har någon tidigare erfarenhet innan nuvarande uppdrag. Han var GM i Färjestad i över 10 år, samt president i samma klubb i flera år, innan han i år tog över rollen som GM igen, från Leif Carlsson, som var GM i Färjestad de senaste två åren. Innan det så var Jörgen Jönsson GM i Färjestad i 1½ säsong. Innan Jönsson så var det Thomas Rundqvist som var GM i Färjestad, i fem säsonger.

Det kanske inte har så stor betydelse, men rätt ska ju ändå vara rätt. Annars var det en intressant lista. Smile
Det är rätt, men när han blev GM i FBK i första svängen så gick han direkt från att ha varit spelare. Därför tyckte jag han föll in under samma kategori. Att han suttit på en högre chefspost under några år däremellan och sedan återgått till GM-rollen kändes underordnat.

Bra skrivet, jag gillar också fakta framför fiktion.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Ferros tor 09 feb 2017, 19:04

Tigerman skrev:
Ferros skrev:En liten miss i listan är påståendet att Håkan Loob inte har någon tidigare erfarenhet innan nuvarande uppdrag. Han var GM i Färjestad i över 10 år, samt president i samma klubb i flera år, innan han i år tog över rollen som GM igen, från Leif Carlsson, som var GM i Färjestad de senaste två åren. Innan det så var Jörgen Jönsson GM i Färjestad i 1½ säsong. Innan Jönsson så var det Thomas Rundqvist som var GM i Färjestad, i fem säsonger.

Det kanske inte har så stor betydelse, men rätt ska ju ändå vara rätt. Annars var det en intressant lista. Smile
Det är rätt, men när han blev GM i FBK i första svängen så gick han direkt från att ha varit spelare. Därför tyckte jag han föll in under samma kategori. Att han suttit på en högre chefspost under några år däremellan och sedan återgått till GM-rollen kändes underordnat.

Fast det blir ju direkt faktafel att sätta Loob under "Ingen ledarerfarenhet:" istället för "Antal med GM-erfarenhet innan nuvarande jobb:". Ska man presentera en sån här listan så bör den vara baserad på fakta, och inte på vad man tycker.

Men detta är inget jag tänker argumentera om, jag ville endast informera om att det var ett faktafel i listan, så att folk som läser den inte blir lurade/förvirrade. Listan var, som sagt, intressant i övrigt.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman tor 09 feb 2017, 20:29

Ferros skrev:
Tigerman skrev:
Ferros skrev:En liten miss i listan är påståendet att Håkan Loob inte har någon tidigare erfarenhet innan nuvarande uppdrag. Han var GM i Färjestad i över 10 år, samt president i samma klubb i flera år, innan han i år tog över rollen som GM igen, från Leif Carlsson, som var GM i Färjestad de senaste två åren. Innan det så var Jörgen Jönsson GM i Färjestad i 1½ säsong. Innan Jönsson så var det Thomas Rundqvist som var GM i Färjestad, i fem säsonger.

Det kanske inte har så stor betydelse, men rätt ska ju ändå vara rätt. Annars var det en intressant lista. Smile
Det är rätt, men när han blev GM i FBK i första svängen så gick han direkt från att ha varit spelare. Därför tyckte jag han föll in under samma kategori. Att han suttit på en högre chefspost under några år däremellan och sedan återgått till GM-rollen kändes underordnat.

Fast det blir ju direkt faktafel att sätta Loob under "Ingen ledarerfarenhet:" istället för "Antal med GM-erfarenhet innan nuvarande jobb:". Ska man presentera en sån här listan så bör den vara baserad på fakta, och inte på vad man tycker.

Men detta är inget jag tänker argumentera om, jag ville endast informera om att det var ett faktafel i listan, så att folk som läser den inte blir lurade/förvirrade. Listan var, som sagt, intressant i övrigt.
Jag förstår hur du tänker, men han hade de facto ingen ledarerfarenhet innan han blev GM i FBK. Och det är exakt samma jobb han har just nu. Han hade alltså ingen ledarerfarenhet innan han fick sitt nuvarande jobb och därmed är det varken faktafel och heller inget tyckande.

Det kanske hade blivit tydligare hur jag ställt upp tabellen om jag istället för "nuvarande jobb" skrivit "nuvarande position". Men oavsett hur man tolkar det hela har det ingen som helst praktisk betydelse för mina slutsatser, för uppenbart är han inte GM i FBK tack vare hans erfarenhet som President.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Micke80 fre 10 feb 2017, 07:08

Ska vi verkligen anmärka på ord. Har man ingen erfarenhet innan man börjar som GM/Sportchef så har man inte det. Sen spelar det ingen roll om man sitter kvar på stolen i 15 år, man hade ändå ingen när man började.
Jag gillar sammanställningen Tigerman gjorde, och man ser sportchefer/GM som både lyckats och misslyckats oavsett tidigare erfarenhet eller ej.
Jag tror i mångt och mycket det handlar om att GM måste ha någorlunda liknande syn som tränarna, på vilken typ av spelare man behöver få in. Lyckas man sammköra där så tror jag chansen att lyckas för både tränare och GM blir störst.
Andra viktiga aspekter är så klart att klara av att scouta spelare och hitta guldkornen både vad gäller talangspelare, breddspelare och spetsspelare.
Sen är det viktigt att lyckas sälja in rollen som spelaren är tänkt för, för att på det sättet bidra till att få harmoni i gruppen.
Sen kommer så klart ekonomin in som en punkt också. GM måste kunna värdera pengapåsen och lägga rätt slant på rätt individ oavsett vad fans, spelare, media och agenter säger.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman sön 12 feb 2017, 18:38

Orsaken till att jag gjorde undersökningen var helt enkelt att många fans och även journalister uttryckt en oro eller misstanke över att Skuggan fått tjänsten typ som plåster på såren, utan hänsyn till erfarenhet och kompetens. Och många verkar dessutom tycka att man först måste praktisera som GM på lägre nivå t.ex. Allsvenskan, innan man får bli GM i SHL. Och då tyckte jag det helt enkelt kunde vara intressant att göra en jämförelse med övriga SHL-klubbar, utan att lägga någon personlig värdering i det. Har LHF agerat på något udda sätt som antyder att Skuggan får en reträttpost, och har de därigenom anställt en osedvanligt oerfaren GM?

På den första frågan kan man naturligtvis inte veta något säkert, men det finns inget direkt som tyder på det, i alla fall inte att man agerat onormalt. Att tillsätta en f.d. tränare eller annan från den egna klubben verkar snarast vara det normala. På fråga två så är svaret definitivt Nej. Erfarenhetsmässigt matchar han gott och väl de flesta övriga GM-tillsättningar.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu sön 12 mar 2017, 20:03

Det som oroar mig när det gäller Skuggan som GM är hans totala brist att skapa ett spelsystem till laget och att han såg Harju som ett kaptens ämne. Visst det är en ny roll som GM men att misslyckas kapitalt som tränare och direkt få hoppa in som GM ser på alla sätt ut som svågerpolitik. Skuggan känns som ytterligare en del i Ostens negativa röda tråd och det är bekymrande.
Tror både sponsorer och publik kommer att minska om vi inte ger Bulan ett lag som är anpassat för hans moderna hockey även om det skulle innebära att bryta några av Ostens sjukt dåliga förlängningar.

Så Skuggan kommer strax vara i centrum igen.. hoppas det blir mer på gott än ont!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu sön 12 mar 2017, 20:15

pingu skrev:Det som oroar mig när det gäller Skuggan som GM är hans totala brist att skapa ett spelsystem till laget och att han såg Harju som ett kaptens ämne. Visst det är en ny roll som GM men att misslyckas kapitalt som tränare och direkt få hoppa in som GM ser på alla sätt ut som svågerpolitik. Skuggan känns som ytterligare en del i Ostens negativa röda tråd och det är bekymrande.
Tror både sponsorer och publik kommer att minska om vi inte ger Bulan ett lag som är anpassat för hans moderna hockey även om det skulle innebära att bryta några av Ostens sjukt dåliga förlängningar.

Så Skuggan kommer strax vara i centrum igen.. hoppas det blir mer på gott än ont!
Sett till förlängningarna så är det inte den typ av spelare som Bulan vill ha till sin hockey!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kapten Haddock sön 12 mar 2017, 20:18

pingu skrev:Det som oroar mig när det gäller Skuggan som GM är hans totala brist att skapa ett spelsystem till laget och att han såg Harju som ett kaptens ämne. Visst det är en ny roll som GM men att misslyckas kapitalt som tränare och direkt få hoppa in som GM ser på alla sätt ut som svågerpolitik. Skuggan känns som ytterligare en del i Ostens negativa röda tråd och det är bekymrande.
Tror både sponsorer och publik kommer att minska om vi inte ger Bulan ett lag som är anpassat för hans moderna hockey även om det skulle innebära att bryta några av Ostens sjukt dåliga förlängningar.

Så Skuggan kommer strax vara i centrum igen.. hoppas det blir mer på gott än ont!

Bulan kan nog bli räddaren om Skuggan far ut på cykeltur?! Jag tror inte Bulan sitter och tittar på när Skuggan värvar in. Jag tror Bulan kommer vara högst delaktig och han säger nog allt han tycker och tänker i frågan och går nog inte med på nått han inte tror på.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin sön 12 mar 2017, 20:26

Jag sätter min tilltro till Ulf Engman. Kunnig och seriös.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar sön 12 mar 2017, 20:28

Kapten Haddock skrev:
pingu skrev:Det som oroar mig när det gäller Skuggan som GM är hans totala brist att skapa ett spelsystem till laget och att han såg Harju som ett kaptens ämne. Visst det är en ny roll som GM men att misslyckas kapitalt som tränare och direkt få hoppa in som GM ser på alla sätt ut som svågerpolitik. Skuggan känns som ytterligare en del i Ostens negativa röda tråd och det är bekymrande.
Tror både sponsorer och publik kommer att minska om vi inte ger Bulan ett lag som är anpassat för hans moderna hockey även om det skulle innebära att bryta några av Ostens sjukt dåliga förlängningar.

Så Skuggan kommer strax vara i centrum igen.. hoppas det blir mer på gott än ont!

Bulan kan nog bli räddaren om Skuggan far ut på cykeltur?! Jag tror inte Bulan sitter och tittar på när Skuggan värvar in. Jag tror Bulan kommer vara högst delaktig och han säger nog allt han tycker och tänker i frågan och går nog inte med på nått han inte tror på.

Så kan det var men allt är inte tydligt för Bulan heller, sportchefen i Brynäs fick tydligen sälja in Jesper Jensen ordentligt till Bulan innan han värvade han. Ett guldkorn som kunde gått förbi.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan sön 12 mar 2017, 20:32

Det må ha varit lite fel att förlänga vissa spelare om de inte passar det spel Bulan vill ha men samtidigt så ska en bra tränare anpassa spelsystem osv efter de spelare man har tillgängliga. Inget lag är likadant och har alla styrkor och svagheter, det gäller att försöka utnyttja styrkorna och täppa till svagheterna, att värva bättre spelare är såklart en stor del i att förbättra ett lag, men det är långt ifrån allt. Vilket vi ju sett med mängder av spetsvärvningar som underpresterat i Luleå.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Puckad sön 12 mar 2017, 20:33

Bamsefar skrev:Så kan det var men allt är inte tydligt för Bulan heller, sportchefen i Brynäs fick tydligen sälja in Jesper Jensen ordentligt till Bulan innan han värvade han. Ett guldkorn som kunde gått förbi.
Intressant om det stämmer. Jesper hade fyra år i Sverige, tre av dom i allsvenskan.
Så han borde vara välkänd och scoutad. Och till åldern kommen.
Ändå gör han 42 poäng i Brynäs.
Det är inte enkelt att hitta guldkornen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu sön 12 mar 2017, 20:44

Lulefan skrev:Det må ha varit lite fel att förlänga vissa spelare om de inte passar det spel Bulan vill ha men samtidigt så ska en bra tränare anpassa spelsystem osv efter de spelare man har tillgängliga. Inget lag är likadant och har alla styrkor och svagheter, det gäller att försöka utnyttja styrkorna och täppa till svagheterna, att värva bättre spelare är såklart en stor del i att förbättra ett lag, men det är långt ifrån allt. Vilket vi ju sett med mängder av spetsvärvningar som underpresterat i Luleå.
Sppeden finns inte hos vissa då fungerar inte det spelsystem som Bulan vill spela heller, För att få en maskin att fungera måste komponenterna passa till bygget och de komponenterna vi har i Luleå på kontrakt JUST nu ser jag inte passa i Bulans system tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Ferros sön 12 mar 2017, 21:25

Puckad skrev:
Bamsefar skrev:Så kan det var men allt är inte tydligt för Bulan heller, sportchefen i Brynäs fick tydligen sälja in Jesper Jensen ordentligt till Bulan innan han värvade han. Ett guldkorn som kunde gått förbi.
Intressant om det stämmer. Jesper hade fyra år i Sverige, tre av dom i allsvenskan.
Så han borde vara välkänd och scoutad. Och till åldern kommen.
Ändå gör han 42 poäng i Brynäs.
Det är inte enkelt att hitta guldkornen.

Jensen spelade under Bengtzén, nuvarande GM i Brynäs, när han var i Karlskrona, då i Allsvenskan. Så det var inte så konstigt att Brynäs hade bra koll på honom.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar sön 12 mar 2017, 21:51

Ferros skrev:
Puckad skrev:
Bamsefar skrev:Så kan det var men allt är inte tydligt för Bulan heller, sportchefen i Brynäs fick tydligen sälja in Jesper Jensen ordentligt till Bulan innan han värvade han. Ett guldkorn som kunde gått förbi.
Intressant om det stämmer. Jesper hade fyra år i Sverige, tre av dom i allsvenskan.
Så han borde vara välkänd och scoutad. Och till åldern kommen.
Ändå gör han 42 poäng i Brynäs.
Det är inte enkelt att hitta guldkornen.

Jensen spelade under Bengtzén, nuvarande GM i Brynäs, när han var i Karlskrona, då i Allsvenskan. Så det var inte så konstigt att Brynäs hade bra koll på honom.

Bengtzèn hade koll men Bulan var väl inte lika övertygad, apropå att Bulan skall ha sitt sayin i värvningsprocessen, apropå ett annat inlägg högre upp i tråden.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Urken mån 13 mar 2017, 22:00

Måste bara skriva det här innan jag går och lägger mig.

Jag var en av dem som ville bli av med Skuggan som tränare, absolut. Men såhär efteråt, med tanke på det som förmedlades utåt, så blir jag bara än mer irriterad. Det kanske inte betyder något, men det är hur jag känner i varje fall.

Det kommunicerades att Skuggan, efter Färjestadsmatcherna, hintade om att han ville släppa tränarrollen och gå vidare.

Han lämnade helt enkelt den svinstia som han ordnat, för att glida iväg till något mer bekvämt, få en nystart och slippa stå till svars.
Den här tanken retar mig något fruktansvärt. Speciellt med tanke på vad vi presterat i år, och all den frustration som redan funnits där.

Han har mycket att bevisa till kommande säsong. Det är ett som är säkert.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kraftkung mån 13 mar 2017, 22:02

Han ska bort från föreningen enligt mig.
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av PM mån 13 mar 2017, 22:04

Okej Skuggan. Du har inte varit lyckad som tränare och sitter nu som sportchef!

Godspeed Herr Nilsson

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman mån 13 mar 2017, 22:35

Urken skrev:Måste bara skriva det här innan jag går och lägger mig.

Jag var en av dem som ville bli av med Skuggan som tränare, absolut. Men såhär efteråt, med tanke på det som förmedlades utåt, så blir jag bara än mer irriterad. Det kanske inte betyder något, men det är hur jag känner i varje fall.

Det kommunicerades att Skuggan, efter Färjestadsmatcherna, hintade om att han ville släppa tränarrollen och gå vidare.

Han lämnade helt enkelt den svinstia som han ordnat, för att glida iväg till något mer bekvämt, få en nystart och slippa stå till svars.
Den här tanken retar mig något fruktansvärt. Speciellt med tanke på vad vi presterat i år, och all den frustration som redan funnits där.

Han har mycket att bevisa till kommande säsong. Det är ett som är säkert.
Å ena sidan så ville du att han ska avgå. Och sedan blir du sur på honom för att han faktiskt gör det?

Hur man än vänder sig har man ändan bak.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu mån 13 mar 2017, 22:44

OM Skuggan fortsätter underprestera det grövsta också på sin nya post ska han få reda på det.
Hela behandlingen av Skuggan i föreningen inte bara osar utan snarare kraftigt luktar svågerpolitik.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu mån 13 mar 2017, 22:48

pingu skrev:OM Skuggan fortsätter underprestera det grövsta också på sin nya post ska han få reda på det.
Hela behandlingen av Skuggan i föreningen inte bara osar utan snarare kraftigt luktar svågerpolitik.
Finns bättre ord SOCIALVERKSAMHET!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman mån 13 mar 2017, 23:30

NallePhu skrev:
pingu skrev:OM Skuggan fortsätter underprestera det grövsta också på sin nya post ska han få reda på det.
Hela behandlingen av Skuggan i föreningen inte bara osar utan snarare kraftigt luktar svågerpolitik.
Finns bättre ord SOCIALVERKSAMHET!
Jag har gått igenom det tidigare, finns i någon tråd här på forumet: Detta är det normala sättet att tillsätta sportchefer på inom SHL, man tar ledare eller spelare från de egna leden. Och det finns inget som pekar mot att en sådan person skulle vara sämre som SC än någon annan, resultatmässigt är det snarare tvärtom i så fall, de flesta av bästa lagen har en SC från "familjen".

Därmed inte sagt att Skuggan är den bästa som går att uppbringa till posten. Han kan absolut vara den sämsta också. Om det har jag ingen som helst aning. Men ingen här kan nog peka ut någon enda som med säkerhet kommer att göra jobbet bättre. Eller sämre. Därför är det ganska fånigt att lägga sådan enorm press på honom att leverera toppresultat från dag 1. Det är förstås önskvärt men om Osten misslyckats flera år i rad så innebär det faktisk inte nödvändigtvis att Osten varit kass, det kan lika gärna vara så att jobbet inte är busenkelt. Faktiskt tror jag att just LHF är bland de j-vligaste klubbar man kan tänka sig att vara SC i, undantaget Leksand som har liknande förutsättningar i övrigt men sämre ekonomi. Och inte blir det lättare av att ha en stor skara fans med högafflar och facklor som står utanför dörren redo att ta hand om dig vid första bästa misstag.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Urken tis 14 mar 2017, 06:10

Tigerman skrev:
Urken skrev:Måste bara skriva det här innan jag går och lägger mig.

Jag var en av dem som ville bli av med Skuggan som tränare, absolut. Men såhär efteråt, med tanke på det som förmedlades utåt, så blir jag bara än mer irriterad. Det kanske inte betyder något, men det är hur jag känner i varje fall.

Det kommunicerades att Skuggan, efter Färjestadsmatcherna, hintade om att han ville släppa tränarrollen och gå vidare.

Han lämnade helt enkelt den svinstia som han ordnat, för att glida iväg till något mer bekvämt, få en nystart och slippa stå till svars.
Den här tanken retar mig något fruktansvärt. Speciellt med tanke på vad vi presterat i år, och all den frustration som redan funnits där.

Han har mycket att bevisa till kommande säsong. Det är ett som är säkert.
Å ena sidan så ville du att han ska avgå. Och sedan blir du sur på honom för att han faktiskt gör det?

Hur man än vänder sig har man ändan bak.

Jag är fullt medveten om det, vilket jag också skrev. Det bottnar väl i, och rättfärdigas av, att jag från början inte ville se honom i föreningen. Speciellt inte som tränare, än mindre som sportchef.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman tis 14 mar 2017, 12:15

Urken skrev:
Tigerman skrev:
Urken skrev:Måste bara skriva det här innan jag går och lägger mig.

Jag var en av dem som ville bli av med Skuggan som tränare, absolut. Men såhär efteråt, med tanke på det som förmedlades utåt, så blir jag bara än mer irriterad. Det kanske inte betyder något, men det är hur jag känner i varje fall.

Det kommunicerades att Skuggan, efter Färjestadsmatcherna, hintade om att han ville släppa tränarrollen och gå vidare.

Han lämnade helt enkelt den svinstia som han ordnat, för att glida iväg till något mer bekvämt, få en nystart och slippa stå till svars.
Den här tanken retar mig något fruktansvärt. Speciellt med tanke på vad vi presterat i år, och all den frustration som redan funnits där.

Han har mycket att bevisa till kommande säsong. Det är ett som är säkert.
Å ena sidan så ville du att han ska avgå. Och sedan blir du sur på honom för att han faktiskt gör det?

Hur man än vänder sig har man ändan bak.

Jag är fullt medveten om det, vilket jag också skrev. Det bottnar väl i, och rättfärdigas av, att jag från början inte ville se honom i föreningen. Speciellt inte som tränare, än mindre som sportchef.
Jag anade det men det var bättre att du skrev det själv än att jag lägger orden i munnen på dig Smile

Det är fullt förståeligt att du tycker det. Personligen tycker jag dock att det finns inget rationellt skäl att resonera så, kritiken är nämligen närmast uteslutande riktad mot person ("jag gillar inte honom, alltså ska han bort" snarare än prestation och egenskaper ("han har fel egenskaper för att göra ett bra jobb på just denna positionen"). Och i och med att jag inte har koll på hans förmåga som Sportchef är jag beredd att ge honom en ärlig chans innan jag sågar honom. Liksom jag resonerade om hans utnämning som Head coach i fjol. Där erkänner jag villigt att det var fel, även om jag nu tror att få hade lyckats avsevärt mycket bättre med det lag vi hade. Möjligen kunde vi nått en kvart med en demontränare men knappast längre.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jokerman lör 10 feb 2018, 15:35

Jag gillar Skuggan som sportchef.

100 % Luleåhjärta - check

Ärlig och tänker långsiktigt  - check

Luleåprodukt uti fingerspetsarna - check

Sen verkar han och Engman fungera bra tillsammans. Laget ligger 9:a efter 44 omgångar och avslutningen ser man fram emot istället för att våndas.

Bra jobbat alla!

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu tis 13 feb 2018, 22:14

Skuggan visar stor brist på kompetens när han värvar Ledin. Ledin är helt slut som spelare, han platsade inte ens i KHK! Jag hade tagit nästan vilken annan allsvensk spelare som helst före en gammal tröt Ledin.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan ons 14 feb 2018, 08:25

pingu skrev:Skuggan visar stor brist på kompetens när han värvar Ledin. Ledin är helt slut som spelare, han platsade inte ens i KHK! Jag hade tagit nästan vilken annan allsvensk spelare som helst före en gammal tröt Ledin.

Vilket lag tror du det är lättast gå in att leverera i? Det lag som går bra där du har bra kedjekamrater eller ett lag som går pissdåligt där alla är kassa?
Jag tycker att det är en smart värvning, mycket billig, man vet vad man får i Ledin, han känner redan stora delar av gruppen och han är en potentiell framtida ledare i klubben.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Norrlandstoken ons 14 feb 2018, 09:00

Framförallt så tillför Ledin lite karaktär där ute nu inför slutspelet. Något som Luleå kanske saknar lire av idag. Harju är ju inte killen som gillar konfrontationer på isen utan kör hellre på helylle stilen. Inget fel med yllekoftan på men man kan nog behöva någon som inte är rädd för att reta gallan på vissa motståndarspelare. SHL har ju i överlag blivit ganska apatiskt när det kommer till karaktärer med humör den senaste tiden och det blir ju aldrig bra tv det.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av kokostrollet ons 14 feb 2018, 10:18

Norrlandstoken skrev:Framförallt så tillför Ledin lite karaktär där ute nu inför slutspelet. Något som Luleå kanske saknar lire av idag. Harju är ju inte killen som gillar konfrontationer på isen utan kör hellre på helylle stilen. Inget fel med yllekoftan på men man kan nog behöva någon som inte är rädd för att reta gallan på vissa motståndarspelare. SHL har ju i överlag blivit ganska apatiskt när det kommer till karaktärer med humör den senaste tiden och det blir ju aldrig bra tv det.

Visst. Lyckas Ledin sedan i ett par enstaka byten fixa en fight och varsitt matchstraff med en nyckelspelare i motståndarlaget i första åttondel eller kvart så har han dragit sitt strå till lagstacken. Hoppas och tror att han vet sin roll i laget.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 4 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet