Disciplinnämnden

+75
Hankburger
Dustin
Number 69
Lulefan
wilmus2007
Ferros
GLHF
Norrlandstoken
JuniorX
Qirren
Patrik82
Myrman
kniba
Lasse Proppmätt
Kocur
Kapten Haddock
JohanO
Micke80
icemask
Puckad
Lajon
KaptenBlodskelett
Kraftkung
GustenA
Sundance Kid
Neurofunk20
stormvägen
Lars158
NilsOskar
Norlin
pingu
hokkzorz
Calle
Pajala
Kagen
Rönken
Tony Moore
delphi
LubosC
Pentothal
raalfie
Kallepedal
amarule
JahNT
Urken
tibet
MamboKing
Slapshot
kralle
Snikne Ville
kow
BodenSwe
Redbear
LulefanGBG
FruktHamster
NallePhu
Old Brooklyn
storraggarn
tvåplustvå
Mr Bister
Chris Hendrix
#96
JayDee
Rayko
Mange
Johan__
Högljudd
Tigerman
Beast.
Dave Rock
Bamsefar
MickkeJ
Sven Savage
Zeb Macahan
Salle
79 posters

Sida 15 av 17 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17  Nästa

Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av NallePhu sön 27 nov 2016, 12:23

Personligen börjar man inse varför publiken sviker produkten SHL nu mera då man ser tex anmälan/avstängningen på Hedman, Man undrar vilken hockey ska produkten SHL spela ska man få tacklas eller inte som det är nu så är svaret inte!

Det är dags att ngn belyser det faktum att tex HV71 spelaren inte ens blev skadad utan forts spela men likförbannat gick det till en avstängning, För min del avtar hockey suget mer och mer då man ser dessa avstängningar och anmälningar efter varje omg vissa är berättigade sedan finns det dem som inte ens borde vara nära det bordet.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad sön 27 nov 2016, 12:25

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar sön 27 nov 2016, 12:26

ett fullkomligt motsägelsefullt beslut, man har tidigare renderat huvudtacklingar minst fem matcher, men så helt plötsligt blir det tre trots rubricering och därtill en "notorisk återfallsförbrytare" , det ä precis som om man inte själv tror på det.
Men det var ett beställningsarbete från cmore och sanny bestämde straffsats och hänger säkert ihop med difmötet på tisdag.

Sen kan jag köpa att han inte är tacklingsbar as such då en hvspelare skarvar pucken vidare precis vid impact men konklusionen är väl den att man får ge f-n i att stänga sargerna hädanefter, åtminstone om man spelar i Luleå.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar sön 27 nov 2016, 12:27

NallePhu skrev:Personligen börjar man inse varför publiken sviker produkten SHL nu mera då man ser tex anmälan/avstängningen på Hedman, Man undrar vilken hockey ska produkten SHL spela ska man få tacklas eller inte som det är nu så är svaret inte!

Det är dags att ngn belyser det faktum att tex HV71 spelaren inte ens blev skadad utan forts spela men likförbannat gick det till en avstängning, För min del avtar hockey suget mer och mer då man ser dessa avstängningar och anmälningar efter varje omg vissa är berättigade sedan finns det dem som inte ens borde vara nära det bordet.....

Sen finns det fall som borde vara där men aldrig kommer dit av ngn outgrundlig anledning.(rätt lag kanske)
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask sön 27 nov 2016, 12:27

Om han ändå ska bli avstängd för minsta lilla så bör han ju sänka dem rejält så de är borta säsongen ut !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad sön 27 nov 2016, 12:29

DIFMore studion började snacka om armbågstackling, för att sedan ändra approach när de sett repriserna. Fel skulle de minsann hitta!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask sön 27 nov 2016, 12:50

Borde vara så att om domaren eller granskningsgruppen ej lyft det så borde inte studion få sitta och leta grejor och visa dem !
Det är väl upp till granskningen efter matchen att komma fram till beslut, snart byter SHL namn till Cmore league för de bestämmer och dikterar villkoren verkar det som !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar sön 27 nov 2016, 12:55

Det här var enligt cmore ingenting som borde tagits upp överhuvudtaget och matchstraffet var oskäligt, bara som en jämförelse.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/frolunda/article20458920.ab
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Mange sön 27 nov 2016, 13:20

Från Sportbladet "Fula tacklingen – som alla missade"
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av NallePhu sön 27 nov 2016, 13:33

Här är punkterna:
Tacklingen sker med uppåtgående rörelse:
OK i mina ögon så kommer den sidledes.....

Den huvudsakliga kraften träffar huvudet på motspelaren:
OM man tacklar på kropp hur kan kraften träffa huvudet???

Tacklingen sker mot en icke puckförande spelare:
Kan jag köpa

Anton Hedman kommer in som tredje man i situationen:
Tycker han är 2:a gubbe in i situationen den 3:e är Hv spelaren som har blick mot situationen!

Tacklingen sker med relativt begränsad fart:
Hur menar man här månne begränsad fart???

Många av dessa argument dem har i bedömningen känns efterhands konstruktion för att passa situationen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Sundance Kid sön 27 nov 2016, 14:03

Spelar ingen roll hur tacklingen såg ut, det är oväsentligt i nämndens bedömning.

Jag gissar på att den egentliga motiveringen lyder såhär:

Anton Hedman är 2:a i Luleås interna poängliga och har varit en av lagets bästa spelare denna säsong. Han spelar också i LHF:s bästa formation.

Luleå möter DIF i nästa match. Ett DIF som börjat serien uselt,ligger på 12:e plats och är i stort behov av poäng.

Anton Hedman stängs av för att DIF ska ha större chans att ta poäng i nästa match.


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Redbear sön 27 nov 2016, 14:37

Konspirationsteorier på hög nivå Smile Men man funderar ju faktiskt om det kan vara så..
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Rönken sön 27 nov 2016, 14:39

Fast Anton kommer ju in som tredje person när pucken inte ens är där. Så nja, just denna känns väl inte så fel att stänga för.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Old Brooklyn sön 27 nov 2016, 15:55

Anton får ju betala för att han är återfallare. Som det ska vara. Det som irriterar är ju att det inte känns som att detta är konsekvent, och framförallt retar det att det blir mer och mer uppenbart att det är vad som tas upp i studion som senare granskas och anmäls.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Rönken sön 27 nov 2016, 15:56

Old Brooklyn skrev:Anton får ju betala för att han är återfallare. Som det ska vara. Det som irriterar är ju att det inte känns som att detta är konsekvent, och framförallt retar det att det blir mer och mer uppenbart att det är vad som tas upp i studion som senare granskas och anmäls.

Det sistnämnda är det som stör mig mest... Tar inte studion upp något som liknar en huvudtackling så leder det sällan till att det anmäls vidare. Är min känsla helt klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX fre 02 dec 2016, 16:41

Återigen. Ta bort situationsrummets inflytande från de här situationerna. Låt domarna göra jobbet.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article24025642.ab

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad ons 07 dec 2016, 09:21

SVT TEXTTV skrev:   Näthat från domare mot Rögleback    
                                       
När Röglespelaren Almen Bibic tacklade
Leksandsspelaren Sondre Olden och fick
matchstraff brast det för en förbunds-
domare från Dalarna som gick till      
attack via mobilen mot Bibic.          
                                       
"Du din djävla fega ishockeynolla, bara
för att du inte platsade i Leksand din
djävla pizzabagare så behöver du väll  
för fan inte skada spelare ifrån      
Leksand din djävla käring", skriver    
domaren bland annat.                  
                                       
Bibic la ut det personliga meddelandet
på sin twitter. -Nu när det är någon  
som jobbar på ishockeyförbundet så    
måste det fram, motiverar Bibic i SVT.
     Tabell och matcher 358-359        

Vad var det nu som Sweatt fick 3 matcher för ???
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av wilmus2007 ons 07 dec 2016, 10:00

Ska bli väldigt intressant att se vad denna bibic får för straff....tacklingen igår är i mitt tycke så j_a smutsig...hade dessutom en till sekunder efter den på Sondre...
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar ons 07 dec 2016, 10:13

wilmus2007 skrev:Ska bli väldigt intressant att se vad denna bibic får för straff....tacklingen igår är i mitt tycke så j_a smutsig...hade dessutom en till sekunder efter den på Sondre...

Personligen anser jag att tacklingen på Olden är okej, det måste vara mottagarens plikt att hålla huvudet uppe , att vara medveten om att man kan bli tacklad, annars får vi ta bort tacklingar ur SHL snart.
Den på Torp däremot är diskutabel.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask ons 07 dec 2016, 10:32

Bamsefar skrev:
wilmus2007 skrev:Ska bli väldigt intressant att se vad denna bibic får för straff....tacklingen igår är i mitt tycke så j_a smutsig...hade dessutom en till sekunder efter den på Sondre...

Personligen anser jag att tacklingen på Olden är okej, det måste vara mottagarens plikt att hålla huvudet uppe , att vara medveten om att man kan bli tacklad, annars får vi ta bort tacklingar ur SHL snart.
Den på Torp däremot är diskutabel.
Höfttacklingen, hur I h-e kan den ens granskas, jaros och janne lär ligga pyrt till !

Är La Liga måttstocken för situationsrummet ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Ferros ons 07 dec 2016, 10:55

Bamsefar skrev:
wilmus2007 skrev:Ska bli väldigt intressant att se vad denna bibic får för straff....tacklingen igår är i mitt tycke så j_a smutsig...hade dessutom en till sekunder efter den på Sondre...

Personligen anser jag att tacklingen på Olden är okej, det måste vara mottagarens plikt att hålla huvudet uppe , att vara medveten om att man kan bli tacklad, annars får vi ta bort tacklingar ur SHL snart.
Den på Torp däremot är diskutabel.

Tacklingen på Olden är från sidan, sett till vart Olden tittar, när han slår passningen. Dessutom tar  den i huvudet, enligt mig är det en solklar 5+20.

Tacklingen på Torp är inte "diskutabel", det är en klar blindeside tackling som tar enbart i huvudet. Den borde ge den klart längsta avstängningen hittills den här säsongen. Säg 7-8 matcher, minst, sen 3-4 till för tacklingen på Olden. Kanske några till, eftersom Bibic är återfallsförbrytare, det var bara ett år sen han höll på att släcka lyset permanent för Ekarv uppe i Coopen, med en vansinnestackling.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar ons 07 dec 2016, 11:09

Tacklingen på Olden är ingången när Olden har puck , vänder upp och släpper pucken och kryper ihop. Vi får alltså aldrig inleda en tackling i SHL längre eftersom tacklingsmottagaren kan krypa ihop ? ja ja innebandyn är ju en trevlig , nåja, sport det med.
Tacklingen på Torp kommer att granskas och förmodligen rendera en avstängning , vilket är helt okej.


http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Ferros ons 07 dec 2016, 11:42

Bamsefar skrev:Tacklingen på Olden är ingången när Olden har puck , vänder upp och släpper pucken och kryper ihop. Vi får alltså aldrig inleda en tackling i SHL längre eftersom tacklingsmottagaren kan krypa ihop ? ja ja innebandyn är ju en trevlig , nåja, sport det med.
Tacklingen på Torp kommer att granskas och förmodligen rendera en avstängning , vilket är helt okej.


http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/

Jag håller inte med, jag tycker dessutom att Sannys resonemang är helt felaktig, vilket inte är varken första eller sista gången. Tycker inte att han är en speciellt bra källa att hänvisa till.

Kolla på Sannys första bild, Olden är vänd mot Rögles mål, Bibic är på sidan av Olden, när han börjar satsningen. I det läget så är det från Oldens "bilnda sida".

Andra bilden/tredje (förstorad http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/files/2016/12/Sk%C3%A4rmavbild-2016-12-06-kl.-22.53.54.png)
Olden har fortfarande blicken framåt/på pucken och kan inte ha uppfattat Bibic, även fast Sanny hävdar att "Olden nu uppmärksammar faran" på samma bild. Nu är Bibic inte helt blindeside, men ändå snett från sidan, detta är precis innan tacklingen träffar, och Olden kan fortfarande inte se Bibic.

Fjärde bilden
Nu har Olden släppt pucken och tittar precis upp, Bibic är väldigt nära och ska proppa honom om mindre än en tiondelssekund. Olden har NOLL chans att hinna försvara sig i det här läget, eftersom Bibic kommer från sida, från början, och Olden sen svänger in mot Bibic.

Femte bilden
Tacklingen träffar, nu rakt framifrån. Varför träffar den framifrån och inte blindside? Jo, för att Olden svänger in i tacklingen, inte för att Bibic ändrar på sin åkning för att göra en schysst tackling. Hade Olden inte svängt in i Bibic, för att han inte ser Bibic, så hade det blivit en klockren blindeside och Bibic hade fått en jäkla massa matcher på läktaren.

Sjätte bilden
Tacklingen tar rakt i huvudet, vilket Sanny också säger. Jag är inte med resonemanget att Olden kryper ihop för att försvara sig. Han håller på att svänga och är låg, och ser inte att Bibic kommer från det håll han ska svänga till. När en hockeyspelare svänger, så är man ofta låg. Hade Bibic inte kommit från den blinda sidan så tror jag inte att Olden hade svängt rakt in i honom i en låg position.

Sjunde bilden
Bibic har armbågen rakt ut när han tacklar, vilket inte är tillåtet. Vilket Sanny ignorerar helt i sitt resonemang.

Jag tycker det är helt otroligt att man kan försöka att få det här till en ren tackling. Det enda som gör att man kan försvara den är för att man anser att den inte är blindside, vilket den inte blir eftersom Bibic kommer från just blindside, vilket gör att Olden svänger rakt in i honom, i sista stund, vilket gör att tacklingen är framifrån, även fast hela satsningen är från blindside.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar ons 07 dec 2016, 12:02

samtidigt är det så att Olden kan inte åka runt och förvänta sig att inte bli tacklad, speciellt inte när han transporterar puck, då får man ha koll på vad som rör sig på isen , inte titta på pucken.
Intressant att du anser att Sanny är en dålig "källa" , är det eftersom han har ett helt "felaktigt" resonemang? d v s håller inte med dig ?.

Nej, det är inte en ren tackling , sådana kan det gå matcher emellan nu för tiden då färre o färre vågar tacklas eftersom det är svårt att sätta en klockrent.
Om man vill att alla tacklingar utom de som är klockrena skall rendera i game plus avstängning så kommer man snart att upphöra med tacklingar i SHL vilket förmodligen kommer att ge de från SHL som får internationella uppdrag en obehaglig överraskning.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Ferros ons 07 dec 2016, 12:08

Bamsefar skrev:samtidigt är det så att Olden kan inte åka runt och förvänta sig att inte bli tacklad, speciellt inte när han transporterar puck, då får man ha koll på vad som rör sig på isen , inte titta på pucken.
Intressant att du anser att Sanny är en dålig "källa" , är det eftersom han har ett helt "felaktigt" resonemang? d v s håller inte med dig ?.

Nej, det är inte en ren tackling , sådana kan det gå matcher emellan nu för tiden då färre o färre vågar tacklas eftersom det är svårt att sätta en klockrent.
Om man vill att alla tacklingar utom de som är klockrena skall rendera i game plus avstängning så kommer man snart att upphöra med tacklingar i SHL vilket förmodligen kommer att ge de från SHL som får internationella uppdrag en obehaglig överraskning.

Sanny har åsikter, som är just åsikter, vad Sanny tycker är inte fakta, således så är han en dålig källa.

Nej, man ska inte åka runt och lalla på isen, och tro att man inte ska åka på några tacklingar. Men när man är puckförande så ska man inte få tacklingar från blindside, heller. Vilket Olden, hade fått, om han inte svängt rakt in i Bibic, mindre än sekunden innan tacklingen sker.

Jag älskar tacklingar, man det är inte första gången Bibic gör en ruskigt dålig, respektlös och direkt farlig tackling. Jag tycker det är synd att folk ska försvara idioten, enbart för att Olden svänger in i honom, vilket får tacklingen att se mycket snällare ut, än vad intentionen från Bibic faktiskt var. Enligt mig är det en av de fulare satsningarna den här säsongen, den mot Torp sekunder senare är ännu fulare, men han kommer undan för att Olden råkar svänga in i honom. Tänk om Olden bara fortsatt rakt fram, och Bibic satt samma propp. Då hade vi snackat 5-7 matcher för en sån tackling.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar ons 07 dec 2016, 12:15

Men det är klart det är åsikt , precis som dina åsikter, det är inga fakta i den meningen att de är evidens, kvantifierbar eller mätbar. Du lägger upp ett alternativt scenario och kritiserar utifrån det, Sanny har ett anat scenario och jag är mer åt sannys håll än ditt, men det innebär inte att den ena är fel o den andra rätt, det är bara o ha en åsikt.

Sen kan jag definitivt hålla med om att Bibic har en hel del fula grejer på sitt konto och är omdömeslös i många situationer, men just i det här fallet så måste man också diskutera tacklingsmottagares ansvar. annars kommer snart tacklingar att försvinna i SHL eftersom ingen kommer våga inleda en tackling då du kan inte veta vad mottagaren gör, går han då lågt så har du en game plus förmodligen avstängd.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Micke80 lör 07 jan 2017, 07:55

Jag skulle önska att diciplinämnden skulle lägga ut filmmaterialet man har på alla de olika avstängningarna i samband med dom. Det skulle öka förståelsen för hur man resonerat istället för enbart en förtydligande text.
Vissa saker har så sakteliga blivit bättre med deras arbete men de här är en relativt enkel åtgärd som jag har saknat.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask lör 07 jan 2017, 14:58

Micke80 skrev:Jag skulle önska att diciplinämnden skulle lägga ut filmmaterialet man har på alla de olika avstängningarna i samband med dom. Det skulle öka förståelsen för hur man resonerat istället för enbart en förtydligande text.
Vissa saker har så sakteliga blivit bättre med deras arbete men de här är en relativt enkel åtgärd som jag har saknat.
Som i Finland där de förklarar med en röst till filmsekvensen förklarar förseelsen och med pilar visar tex point of impact eller att skridskor lättar från isen mm mm
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 07 jan 2017, 15:19

icemask skrev:
Micke80 skrev:Jag skulle önska att diciplinämnden skulle lägga ut filmmaterialet man har på alla de olika avstängningarna i samband med dom. Det skulle öka förståelsen för hur man resonerat istället för enbart en förtydligande text.
Vissa saker har så sakteliga blivit bättre med deras arbete men de här är en relativt enkel åtgärd som jag har saknat.
Som i Finland där de förklarar med en röst till filmsekvensen förklarar förseelsen och med pilar visar tex point of impact eller att skridskor lättar från isen  mm mm
Det skulle absolut vara trevligt, men det skulle ställa rätt höga krav på att kunna motivera sina beslut...  Rolling Eyes
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask lör 07 jan 2017, 16:05

KaptenBlodskelett skrev:
icemask skrev:
Micke80 skrev:Jag skulle önska att diciplinämnden skulle lägga ut filmmaterialet man har på alla de olika avstängningarna i samband med dom. Det skulle öka förståelsen för hur man resonerat istället för enbart en förtydligande text.
Vissa saker har så sakteliga blivit bättre med deras arbete men de här är en relativt enkel åtgärd som jag har saknat.
Som i Finland där de förklarar med en röst till filmsekvensen förklarar förseelsen och med pilar visar tex point of impact eller att skridskor lättar från isen  mm mm
Det skulle absolut vara trevligt, men det skulle ställa rätt höga krav på att kunna motivera sina beslut...  Rolling Eyes
Där är nog huvvet på spiken, motivering sa Bill........
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Micke80 sön 08 jan 2017, 07:54

icemask skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
icemask skrev:
Micke80 skrev:Jag skulle önska att diciplinämnden skulle lägga ut filmmaterialet man har på alla de olika avstängningarna i samband med dom. Det skulle öka förståelsen för hur man resonerat istället för enbart en förtydligande text.
Vissa saker har så sakteliga blivit bättre med deras arbete men de här är en relativt enkel åtgärd som jag har saknat.
Som i Finland där de förklarar med en röst till filmsekvensen förklarar förseelsen och med pilar visar tex point of impact eller att skridskor lättar från isen  mm mm
Det skulle absolut vara trevligt, men det skulle ställa rätt höga krav på att kunna motivera sina beslut...  Rolling Eyes
Där är nog huvvet på spiken, motivering sa Bill........

Ja rent tekniskt vore det ju inga problem. Förr har man ju kunnat gå in på Moritz sida och sett sekvenserna och sen kunnat förstå anledningen till beslutet (eller ibland förstått att beslutet varit fel), men det ska kanske inte ligga på en intresserad amatör att visa vad som sker utan ligan borde ha ett eget intresse av att visa detta och skapa tydlighet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Micke80 mån 09 jan 2017, 09:45

Ser att Sigalet fått sin andra avstängning i år, den här gången för bentackling. Ska han hålla på så här kanske vi ska vara lyckliga för att han blev en fiskmås istället för en björn.

Tycker själva händelsen var en rätt så självklar avstängning. Att han säger att han inte vet vad han skulle göra annorlunda borde snarare rendera i en extra match så han får tid att fundera över i vilka lägen det är klokt att tackla rakt fram ifrån och när man borde backa av och styra ut mot sargen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Old Brooklyn sön 22 jan 2017, 14:44

Inte helt oväntat agerade disciplinnämden efter att Cmores studio gjort ytterligare ett av sina random nedslag i vad som är ok eller inte på isen. Det är så uppenbart att man riskerar fler avstängningar ifall man råkar vara huvudmatchen.

Därmed inte sagt att det var fel att stänga av Jaros. Solklart regelbrott.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av icemask sön 22 jan 2017, 17:01

Varför har de slutat visa situationerna vi avstängningarna ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av JuniorX sön 22 jan 2017, 18:35

Old Brooklyn skrev:Inte helt oväntat agerade disciplinnämden efter att Cmores studio gjort ytterligare ett av sina random nedslag i vad som är ok eller inte på isen. Det är så uppenbart att man riskerar fler avstängningar ifall man råkar vara huvudmatchen.

Därmed inte sagt att det var fel att stänga av Jaros. Solklart regelbrott.

Ah, intressant vinkel. Utred antal avstängningar i förhållande till hur ofta matcherna visas som huvudmatch i CMore.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar ons 22 feb 2017, 00:02

Laggen anmäld, enligt devisen : Det går alltid att hitta ngt o sätta dit en Luleåspelare för.

http://www.shl.se/artikel/ehiaaizg3-403dd/anmalan-till-disciplinnamnden
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Tigerman ons 22 feb 2017, 00:14

Bamsefar skrev:Laggen anmäld, enligt devisen : Det går alltid att hitta ngt o sätta dit en Luleåspelare för.

http://www.shl.se/artikel/ehiaaizg3-403dd/anmalan-till-disciplinnamnden
Den såg man inte komma, men man får väl anta att det inte finns rök utan eld. Förhoppningsvis presenterar någon en videosekvens så småningom så man kan se vad det hela handlar om.

Däremot hade jag förväntat mig att tacklingen mot Foppa skulle rendera i en anmälan. Icke puckförande spelare, armbåge mot huvudet. Men Foppa hade väl fel tröja på sig.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad ons 22 feb 2017, 00:27

Tigerman skrev:
Bamsefar skrev:Laggen anmäld, enligt devisen : Det går alltid att hitta ngt o sätta dit en Luleåspelare för.

http://www.shl.se/artikel/ehiaaizg3-403dd/anmalan-till-disciplinnamnden
Den såg man inte komma, men man får väl anta att det inte finns rök utan eld. Förhoppningsvis presenterar någon en videosekvens så småningom så man kan se vad det hela handlar om.

Däremot hade jag förväntat mig att tacklingen mot Foppa skulle rendera i en anmälan. Icke puckförande spelare, armbåge mot huvudet. Men Foppa hade väl fel tröja på sig.
Man får alltid tackla Foppa i huvudet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar ons 22 feb 2017, 00:33

Om man är lite konspiratoriskt lagd så ; Laggen börjar göra mål, Luleå möter DIF snart, alltså måste difiplinnämnden et consortes agera, så som de fick väck Hedman , då tvåa i poängligan internt innan vi mötte diffona. Om man är konspiratoriskt lagd alltså.

Däremot är det som sagt alltid okej att tackla Foppa i huvudet, det är ett ärende som difiplinnämnden inte skulle ta i med tång ens.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Kapten Haddock ons 22 feb 2017, 10:50

Kanske ser konstigt ut när jag går ut och kommenterar detta nu när vi har en spelare anmäld, men börjar bli lite less på dessa anmälningar som görs i efterhand!

Rätt eller fel från min sida vet jag inte, men är bara less på att en matchs bedömning sker i typ en vecka och de är inte kul!

Visst kan situationsrummet hitta godsaker i efterhand som även jag skulle vilja åthäva, men de här är löjligt. Vi har nu mer 4 domare och de ska väl räcka för att dömma en match? Eller kanske jag som bara är gammelmodig?

Nu känns de t.o.m som om gubbarna i situationsrummet sitter och styr dom randiga på banan med Joystick och de är ju inte "Joy"!

De är ju snart anmälningar efter varje omgång och skulle man sitta och läsa alla, så skulle man bli deprimerad.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad ons 22 feb 2017, 11:00

Jag har sagt det förut och säger det igen:
Om rum och nämnder flyttar en bedömning ett snäpp upp eller ner från domarnas så känns det ok och bra.

Flyttar de bedömningen flera steg så är det ett tecken på att rum/nämnd och domare inte är överens om bedömningen, och den diskussionen bör domarna ta internt utan att blanda in redan spelade matcher.

Det är ett rejält bottenbetyg att domare ser en situation, friar,
och någon med en joystick delar ut fyra matchers avstängning.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av amarule ons 22 feb 2017, 14:53

Puckad skrev:
Tigerman skrev:
Bamsefar skrev:Laggen anmäld, enligt devisen : Det går alltid att hitta ngt o sätta dit en Luleåspelare för.

http://www.shl.se/artikel/ehiaaizg3-403dd/anmalan-till-disciplinnamnden
Den såg man inte komma, men man får väl anta att det inte finns rök utan eld. Förhoppningsvis presenterar någon en videosekvens så småningom så man kan se vad det hela handlar om.

Däremot hade jag förväntat mig att tacklingen mot Foppa skulle rendera i en anmälan. Icke puckförande spelare, armbåge mot huvudet. Men Foppa hade väl fel tröja på sig.
Man får alltid tackla Foppa i huvudet.

Jo men han skadade ju faktiskt Fernholm, en Diffare. då förstår ni väl att han är allmänt villebråd. Twisted Evil
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Lulefan ons 22 feb 2017, 17:34

Jag börjar helt och hållet tappa det lilla förtroende jag ändå hade för domarkåren i SHL, där räknar jag in disciplinnämnden.
Man tar en situation där Lagacé förlorar en närkamp och ramlar på ett sätt så det blir en slewfoot, två matcher avstängning. Nog illa redan där, men man skiter totalt i att ens kolla på en sekvens där en Växjöspelare tacklar en motståndare i huvudet när denne är långt ifrån pucken.
Samma med avstängningen på Andreas Falk tidigare, man får inte tacklas.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Urken ons 22 feb 2017, 18:10

De som inte ser vad som händer i svensk hockey är bra blinda. Att Cmore-studion kan påverka vilka spelare som ska stängas av säger sitt. Addera därtill hur de totalt bortser från vissa händelser medan andra ska hängas ut. Inte nog med det, så ska DN komma in och kasta bensin på elden.

Jävla tomteverkstad.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad ons 22 feb 2017, 19:41

Urken skrev:De som inte ser vad som händer i svensk hockey är bra blinda. Att Cmore-studion kan påverka vilka spelare som ska stängas av säger sitt. Addera därtill hur de totalt bortser från vissa händelser medan andra ska hängas ut. Inte nog med det, så ska DN komma in och kasta bensin på elden.

Jävla tomteverkstad.
Jag saknar verkligen Daniel Moritz som whistleblower.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Micke80 tor 23 feb 2017, 07:56

Det var en solklar sleewfoot så att han blir anmäld och avstängd är inte mer än rätt.
Sen håller jag med om atthuvudsmällen birde gått vidare den med.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Urken tor 23 feb 2017, 14:06

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av LulefanGBG tor 23 feb 2017, 15:24

Återigen nämns bara Örebros bortdömda mål som inte ens skulle varit ett embryo till ett bortdömt mål som vi alla vet.

Helt rätt hade varit att vi vann med 3 - 1. (Eller åtminstone hade ledningen med det resultaten och sedan spelade i 5 mot 5.

Men nu blev ju ett fel, två fel (att domarna försöker kompensera), som i sin tur blir 3 fel, (Örebros bortdömda mål).

Vet inte vad som är värst, domarnas pinsamt låga nivå, eller medias sätt att förhålla sig till situationen?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Bamsefar tor 23 feb 2017, 15:52

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Puckad tor 23 feb 2017, 16:46

Lite roligt är det allt att han fått jobb inom Karlstads kommun.
För lång och trogen tjänst...?

Kanske kan Osten ta över arbetet för nästa år?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Disciplinnämnden - Sida 15 Empty Sv: Disciplinnämnden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 17 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet