Jonathan Granström

+78
Polyfemos
Lajon
CKa
Lulefan
Kraftkung
Ferros
Chris Hendrix
delphi
stormvägen
Frökenbling74
kokostrollet
Neurofunk20
Monco
Sportchefen #2
ezz
Lasse Proppmätt
Murveln
Kagen
JuniorX
Niinimaa
Norlin
GLHF
Luleåfan
wilmus2007
Dilox
nummer 17
Tigerman
Patrik82
Kapten Haddock
Kocur
Groggen79
Hedanders
Donten_
GustenA
Erilk
ski3r
Dentos
Knäcktomten
Puckad
Qirren
amarule
icemask
Diktatorn
KaptenBlodskelett
Mickeee
kralle
RogerC
Snikne Ville
Mr Bister
Micke80
hokkzorz
Urken
Sundance Kid
MickkeJ
Jonken
Rönken
JohanO
Redbear
FruktHamster
Helge
Donowitz
Bjärven
rumpztr
UnSaccoDiSoldi
Slapshot
Old Brooklyn
NallePhu
Tony Moore
Högljudd
Lars158
Myrman
Pajala
LulefanGBG
Dalle
pingu
Bamsefar
Mange
MttG
82 posters

Sida 4 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 ons 27 jan 2016, 14:35

Puckad skrev:
ski3r skrev:
wilmus2007 skrev:Kan med 200% säkerhet säga att han hade feber!! Wink
Låter osannolikt, varenda idrottsläkare vet vad feber och högintensiv träning kan ställa till med. Om det stämmer så bör någon avgå med omedelbar verkan.
Lugn och fin Smile  De råd vi dödliga får är nog rätt 'grova' och till för att människor inte skall dö. Och att den som gett rådet inte blir stämd.
Jag kan inte tänka mig att inte läkare varit inblandad i beslutet att spela.
Men att ge allmänna råd på webben som innehåller alla if's-and-but's och alla parametrar som behöver kollas funkar inte.
Och skall man dessutom ge råd som handlar om hur någon skall agera om de känner sig sjuka längre fram, så blir det ännu mer generellt.

Nog har läkarna koll.

Ehhh!! 200%?!! Enda chansen att vara säker är om du själv tog tempen på han just innan match eller direkt efter. För att kunna det måste du ha varit i omklädningsrummet och det kan du bara ha varit om du är anställd av Luleå Hockey! Dessutom vet jag att läkaren hade stoppat honom om dom visste nåt och han skulle absolut inte välja att spela med feber, det är ju vansinne och jag tror inte han är vansinnig. Dessutom i en vanlig seriematch!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Mickeee ons 27 jan 2016, 14:41

nummer 17 skrev:
Puckad skrev:
ski3r skrev:
wilmus2007 skrev:Kan med 200% säkerhet säga att han hade feber!! Wink
Låter osannolikt, varenda idrottsläkare vet vad feber och högintensiv träning kan ställa till med. Om det stämmer så bör någon avgå med omedelbar verkan.
Lugn och fin Smile  De råd vi dödliga får är nog rätt 'grova' och till för att människor inte skall dö. Och att den som gett rådet inte blir stämd.
Jag kan inte tänka mig att inte läkare varit inblandad i beslutet att spela.
Men att ge allmänna råd på webben som innehåller alla if's-and-but's och alla parametrar som behöver kollas funkar inte.
Och skall man dessutom ge råd som handlar om hur någon skall agera om de känner sig sjuka längre fram, så blir det ännu mer generellt.

Nog har läkarna koll.

Ehhh!! 200%?!! Enda chansen att vara säker är om du själv tog tempen på han just innan match eller direkt efter. För att kunna det måste du ha varit i omklädningsrummet och det kan du bara ha varit om du är anställd av Luleå Hockey! Dessutom vet jag att läkaren hade stoppat honom om dom visste nåt och han skulle absolut inte välja att spela med feber, det är ju vansinne och jag tror inte han är vansinnig. Dessutom i en vanlig seriematch!!

Om nån i luleå är vansinnig så sätter jag min slant på att den person är granström Laughing
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av wilmus2007 ons 27 jan 2016, 15:16

Ni får snick snacka hur mycket ni vill om läkare hit o dit, säger bara vad jag VET!!
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Urken ons 27 jan 2016, 15:41

wilmus2007 skrev:Ni får snick snacka hur mycket ni vill om läkare hit o dit, säger bara vad jag VET!!
Får jag fråga hur du vet? Om du till exempel känner honom privat, så kommer vi till nästa fråga: vill han vara kvar i Luleå Hockey?  bounce
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av ski3r ons 27 jan 2016, 18:09

Puckad skrev:
ski3r skrev:
wilmus2007 skrev:Kan med 200% säkerhet säga att han hade feber!! Wink
Låter osannolikt, varenda idrottsläkare vet vad feber och högintensiv träning kan ställa till med. Om det stämmer så bör någon avgå med omedelbar verkan.
Lugn och fin Smile  De råd vi dödliga får är nog rätt 'grova' och till för att människor inte skall dö. Och att den som gett rådet inte blir stämd.
Jag kan inte tänka mig att inte läkare varit inblandad i beslutet att spela.
Men att ge allmänna råd på webben som innehåller alla if's-and-but's och alla parametrar som behöver kollas funkar inte.
Och skall man dessutom ge råd som handlar om hur någon skall agera om de känner sig sjuka längre fram, så blir det ännu mer generellt.

Nog har läkarna koll.
Du får gärna hänvisa till dina if's-and-but's för jag kan inte hitta några i läkar-litteraturen.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Puckad ons 27 jan 2016, 18:30

ski3r skrev:
Puckad skrev:
ski3r skrev:
wilmus2007 skrev:Kan med 200% säkerhet säga att han hade feber!! Wink
Låter osannolikt, varenda idrottsläkare vet vad feber och högintensiv träning kan ställa till med. Om det stämmer så bör någon avgå med omedelbar verkan.
Lugn och fin Smile  De råd vi dödliga får är nog rätt 'grova' och till för att människor inte skall dö. Och att den som gett rådet inte blir stämd.
Jag kan inte tänka mig att inte läkare varit inblandad i beslutet att spela.
Men att ge allmänna råd på webben som innehåller alla if's-and-but's och alla parametrar som behöver kollas funkar inte.
Och skall man dessutom ge råd som handlar om hur någon skall agera om de känner sig sjuka längre fram, så blir det ännu mer generellt.

Nog har läkarna koll.
Du får gärna hänvisa till dina if's-and-but's för jag kan inte hitta några i läkar-litteraturen.
Det jag menade var andra symptom och beskrivningar än bara feber.

Men om du läser och förstår läkar-litteraturen så böjer jag mig platt.  Embarassed

Det jag läste var från nätet och det var inte lika kategoriskt som det ibland låter.
T ex:
http://www.idrottsdoktorn.se/fragor-svar/ovrigt/traning-och-feber

Men även andra som är mer nyanserade än 'aldrig'.
Halsinfektion tillhör väl gruppen Big No-No.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Sundance Kid lör 30 jan 2016, 14:44

Granström är en av favoritspelarna i Luleå och han är en suverän tekare när han tekar men ett potentiellt problem är att han blir bortplockad så ofta av linjedomarna och inte får teka. Detta resonemang gäller också spelare som Chris Abbott som jag vill minnas ofta blev bortplockad.

Nu leder vi ju tekningsligan i SHL så detta inlägg kanske är överflödigt men vi vill ju bli ännu bättre på tekningar!
Det finns en risk att Granströms tekningsprocent är lite missvisande. Alltså att det inte hjälper laget riktigt lika mycket som man tror. Just eftersom han blir bortplockad så ofta.

Jag tar ett hypotetiskt och extremt exempel bara för att visa hur jag menar:

Säg att Granström tar 10 tekningar under en match och vinner 10 av dessa. Men han blir bortplockad också 10 ggr av linjemännen under samma match. Dessa 10 ggr som han blir bortplockad så kommer andretekaren in och tekar för Luleå, säg att denna spelare förlorar alla sina 10 tekningar. Då går Granström från matchen med en tekningsstatistik på 100 %, men dom gångerna hans femma har varit inne för att teka så har vi ändå bara fått börja med pucken 50 % av gångerna. På så vis kan statistiken bli lite missvisande.

Nu inträffar ju inte detta exempel speciellt ofta, men det är klart och tydligt ett problem om förstetekaren blir bortplockad för ofta. Det finns två enkla anledningar till detta; andretekaren är ju rimligtvis sämre på att teka, och andretekaren måste ”hålla igen” lite under sin tekning, om denne också blir bortplockad så får vi ju en utvisning.

Jag har ingen statistik på hur ofta Granström blir bortplockad av linjemännen, vet inte ens om detta finns, utan det är mer en magkänsla att det är ofta han inte får teka. Sedan kan man ju argumentera för att det är bra att ligga på gränsen hela tiden när man tekar, att dom gånger man får teka så har man fördel och vinner oftare.

Som sagt, vi leder tekningsligan i SHL så detta är inget jättestortproblem. Granström är också otvivelaktigt en duktig tekare. Men detta är en liten detalj som kan vara värt att titta lite närmare på. Personligen kan jag tycka att tränarna i Luleå bör behandla 1a och 2a tekarens statistik som en enhet. Att man tittar på hur ofta får vi börja med pucken när en viss kedja är inne, istället för att man kollar på enskilda spelares tekningsprocent. Så att det handlar om att optimera möjligheterna för laget att börja med pucken vid varje tekning. Det kan möjligtvis vara så att man redan arbetar på det sättet men jag tycker att ofta när man diskuterar tekningar så är allt fokus på enskilda spelares tekningsprocent.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Puckad lör 30 jan 2016, 15:34

Sundance Kid skrev:...
Säg att Granström tar 10 tekningar under en match och vinner 10 av dessa. Men han blir bortplockad också 10 ggr av linjemännen under samma match. Dessa 10 ggr som han blir bortplockad så kommer andretekaren in och tekar för Luleå, säg att denna spelare förlorar alla sina 10 tekningar. Då går Granström från matchen med en tekningsstatistik på 100 %, men dom gångerna hans femma har varit inne för att teka så har vi ändå bara fått börja med pucken 50 % av gångerna. På så vis kan statistiken bli lite missvisande.
...  
Fast grävlingen säger ju själv att han vinner många tekningar för att han ligger på gränsen, och chansar lite. Och det säger han att han kan göra för att han har Harju i samma lina, som också är en mer än godkänd tekare.
Totalt går nog kalkylen plus även om Granström blir bortplockad ibland.


Edit:
Det innebär ju också att Grävlingens stats delvis beror på Harju.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Rönken tor 25 feb 2016, 10:29

https://www.luleahockeyforum.com/t612p650-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#156070 - tror vi Grävlingen blir kvar? Fullt möjligt att Osten vill sondera terrängen och ev. hugga flera centrar. Gillar Mastomäki, men bör inte han lira i en tredjelina snarare än en fjärde? Även om nu Fabbe+Foppa är rätt bra vingar och tacksamt för att skolas in. Samt att Lagace bör lira i en tredje, eventuellt andra. Hmm.

Grävlingen för fjärde, vore kalas, fast är det för dyrt?

NY-Lagace-Mastomäki-Granström/NY tror jag på. Sedan får man avvakta med Wallmark - kommer han tillbaka löser man situationen. Börjar tro en del på Sniknes variant att Granström ryker faktiskt. Vet inte hur jag känner inför det.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Pajala tor 25 feb 2016, 11:13

min känsla är han han lämnar luleå
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 tor 25 feb 2016, 14:22

Scott Walle Laggen Masto till nästa säsong. Svårt få in Grana där, även om jag verkligen gillar attityden hos Grana.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Snikne Ville tor 25 feb 2016, 15:58

nummer 17 skrev:Scott Walle Laggen Masto till nästa säsong. Svårt få in Grana där, även om jag verkligen gillar attityden hos Grana.
Jag tror ju att Jonas Berglund kan vara aktuell som (prisvärd) fjärdecenter. Ännu trängre. Och ännu naturligare att det inte förlängs med Grana eftersom jag inte ser honom som förstecenter i ett nytt lagbygge. Men gillarn.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 25 feb 2016, 16:03

Om Wallmark drar över pölen, vilket jag mycket väl kan tänka mig att han gör, då vore det fint som snus att ha honom kvar. Scott, Lagacé tar ett kliv, Masto tar två, plus Grana. Tycker jag ser helgjutet ut.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av GLHF tor 25 feb 2016, 17:00

Klart som korvspad grana inte ska lira topp två men det oerhörda jobb han lägger ner för laget är inte att förringa. Hade han inte spelat med harju så hade hans tekningsprocent bara varit marginellt lägre, han är en av shl's bästa tekare och det är otroligt viktigt att få börja med pucken, kanske ännu viktigare om man har en massa skills i laget och vill föra matcher. Tror inte jag är villig att välja grana före masto eller lagace iaf.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 tor 25 feb 2016, 17:31

Om Walle drar och vi behåller Grana så ser centrarna ut nåt sånt här: Scott Lagace Masto Grana. I mina ögon är det inte centeruppställningen i ett guldlag. Scott Walle Lagace Masto däremot ser ut att räcka långt. Jag ser inte hur vi ska få tillräckligt bra centrar om vi behåller Grana med Lagace och Masto.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Rönken tor 25 feb 2016, 18:11

nummer 17 skrev:Om Walle drar och vi behåller Grana så ser centrarna ut nåt sånt här: Scott Lagace Masto Grana. I mina ögon är det inte centeruppställningen i ett guldlag. Scott Walle Lagace Masto däremot ser ut att räcka långt. Jag ser inte hur vi ska få tillräckligt bra centrar om vi behåller Grana med Lagace och Masto.

Sätter man Grana på sträckbänken? Ponera i att Wall-e drar samt att man inte får in någon center av rang, som gärna har SHL-erfarenhet, utan att man får ta någon oprövad från AHL eller liknande. Då tror jag att man vill hugga Granström. Frågan är om han vill vänta?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 tor 25 feb 2016, 18:29

Det är ju bl.a det som är så jävla svårt. Sticker Walle eller inte, lyckas vi kontraktera typ Scott eller annan förstacenter. Ska vi skriva fast Grana och riskera att bänka honom eller Masto. Ingen av dom har skridskoåkningen för att gå som vinge. Eller ska vi släppa Grana och sen sticker Walle. Då har vi Scott Harju Lagace Masto, känns ju som ett vettigare alternativ att släppa Grana när vi får ja tack av Scott eller annan förstacenter. Fan inte lätt vara Osten.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Rönken tor 25 feb 2016, 18:32

nummer 17 skrev:Det är ju bl.a det som är så jävla svårt. Sticker Walle eller inte, lyckas vi kontraktera typ Scott eller annan förstacenter. Ska vi skriva fast Grana och riskera att bänka honom eller Masto. Ingen av dom har skridskoåkningen för att gå som vinge. Eller ska vi släppa Grana och sen sticker Walle. Då har vi Scott Harju Lagace Masto, känns ju som ett vettigare alternativ att släppa Grana när vi får ja tack av Scott eller annan förstacenter. Fan inte lätt vara Osten.

Lagace kan agera vinge, fast skulle hellre se honom som center då det inte är så enkelt att hitta skridskostarka centrar med bra händer. Han kan bli riktigt bra på sikt på centerpositionen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av FruktHamster tor 25 feb 2016, 18:33

Scott ryktas väl till KHL, tyvärr.
Ser gärna att Grana stannar om pengen är rätt för övrigt. Han har en del fina kvaliteter. Däremot har jag svårt att se att han ska ha betalt som en toppcenter.

PS: utgår stenhårt från att Walle är förlorad, tyvärr.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av icemask tor 25 feb 2016, 18:35

Walle drar nog, men kommer nog tillbaka efter 1 säsong !
har i dagsläget svårt att se att han lyckas over there !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Rönken tor 25 feb 2016, 18:36

FruktHamster skrev:Scott ryktas väl till KHL, tyvärr.
Ser gärna att Grana stannar om pengen är rätt för övrigt. Han har en del fina kvaliteter. Däremot har jag svårt att se att han ska ha betalt som en toppcenter.

PS: utgår stenhårt från att Walle är förlorad, tyvärr.

Tror varken Scott eller Zackrisson blir kvar i ligan över huvud taget nej, tyvärr. Är väl dock dessa som finns med utgående kontrakt som man kan klassa som förstacenter av rang. Annars vet jag inte vilka som finns. Kan förstå om Osten är sugen på att behålla Grävlingen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av LulefanGBG tor 25 feb 2016, 19:24

Granström borde få vara kvar, till rätt peng som ni säger. Inte till en första eller andracenterlön kanske.

Sedan vet vi ju inte hur cetersidan ser ut. Blir Wallmark kvar? Personligen vill jag gärna se Mastomäki få en större roll nästa säsong och kanske centra en tredjekedja, vilket alltså skulle innebära att om Granström blir kvar så är det som en andracenter eller en fjärdecenter.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Puckad tor 25 feb 2016, 19:40

Jag säger det igen. Tappar vi Wallmark så skulle jag inte gråta blod om vi knöt upp Olimb.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Norlin tor 25 feb 2016, 23:40

Puckad skrev:Jag säger det igen.  Tappar vi Wallmark så skulle jag inte gråta blod om vi knöt upp Olimb.

Missminner jag mig nu eller var inte han extremt blek under slutspelet?
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Rönken tor 25 feb 2016, 23:46

Norlin skrev:
Puckad skrev:Jag säger det igen.  Tappar vi Wallmark så skulle jag inte gråta blod om vi knöt upp Olimb.

Missminner jag mig nu eller var inte han extremt blek under slutspelet?

Han var riktigt usel mot Luleå, dessvärre. Var väl inte mycket bättre mot Linköping heller? Annars fin spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Micke80 tor 03 mar 2016, 22:28

Vad för typ av skada har Granström?
Det här var inte första matchen han startar för att sedan bara spela PP i slutet av matcherna.
Är det benskadan han ådrog sig mot Djurgårn i början av året som fortfarande spökar eller har han fått nått mer som har gått obemärkt förbi för mig?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Dilox fre 04 mar 2016, 08:04

Jag vet inte om du sett fel eller ser nåt jag inte ser. Granström spelade väl typ hela matchen mot HV? Hade över 18 min i istid iaf. Däremot spelade inte Wallmark mer än nio minuter.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Hedanders fre 04 mar 2016, 08:11

Som jag ser det, så har han inga skadeproblem. Han tycktes vara på isen hela tiden mot HV.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Micke80 fre 04 mar 2016, 09:20

Då måste jag ju vara lätt blind. Eller så blir jag lurad då det nästan alltid är han som vilar när man roterar in extraforwarden i första kedjan. Men som sagt PP och BP spelar han ju alltid så han kanske helt enkelt behöver vila ibland i 5/5

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Puckad fre 04 mar 2016, 09:46

Han gjorde över 18 minuter mitt HV, mest av alla forwards.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Groggen79 fre 04 mar 2016, 10:24

Jag tror tyvärr att Wallmark är förlorad till nästa år. Carolina vill nog ha honom inom deras organisation. Men egentligen borde Ron Francis vara väldigt tillfreds med Wallmarks utvecklingskurva, och ett till år i Luleå med kontuelligt landslagsspel skulle säkert ta Walle till nästa nivå. Men NHL tror ju de vet och kan bäst....

Till nästa år hoppas jag att vi väljer att prioritera annorlunda, lägg mindre pengar på wings och mer på centersidan. Och även om Granna är en störtskön kille så skulle jag helst se följande centeruppställning;

1a  Wandell
2a  Scott
3e  Legace
4e  Mastomäki

Så ingen Grannis i min uppställning!

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Niinimaa fre 04 mar 2016, 10:27

Jag håller helt med dig angående Wandell han hade jag mer än gärna sett i luleå

Niinimaa

Antal inlägg : 230
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 fre 04 mar 2016, 10:28

Micke80 skrev:Då måste jag ju vara lätt blind. Eller så blir jag lurad då det nästan alltid är han som vilar när man roterar in extraforwarden i första kedjan. Men som sagt PP och BP spelar han ju alltid så han kanske helt enkelt behöver vila ibland i 5/5

Wallmark saknades typ en period från mitten på andra och en bit in i tredje, då körde man Sylle Harju Cehlarik och Hedman Grana Flicks. Sen blev det Harju Walle Cehlarik.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Dentos fre 04 mar 2016, 12:04

Vet inte om det nämnts än, men Granströms slashing före han trycker upp pucken är ju så magisk så jag blir tårögd. Om man studerar Granström nära så hittar man massvis av liknande situationer som till synes är bagateller, men gör det oerhört jobbigt att möta honom, så länge domarna inte lyckas se och ta utvisning för småsakerna. Grana är absolut skickligast i ligan på tjuvknep likt den lilla slashingen som han gjorde igår (som jag inte ens tycker är utvisning, håll i klubban istället för att gnälla Pilut) och det kommer bli ännu viktigare i slutspelet.

Just nu tror jag Granström är en av de bästa "bang for the buck" spelarna i Luleå, problemet är väl att han inte kommer att vara det nästa år. Frågan är hur mycket han kräver i lön. Jag hoppas verkligen att hans lön inte trissas upp enormt mycket av andra klubbar och att vi får behålla honom till en 3:e center peng, för jag ser isåfall gärna att Grana spelar karriären ut med oss.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Myrman fre 04 mar 2016, 18:14

Granström är en av mina absoluta favoritspelare i årets Luleålag. Vet ej vad han har i lön men han är garanterat underbetald. Go Grana!
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av icemask fre 04 mar 2016, 19:23

Ni kan räkna upp hur många snajdare o finlirare ni vill men utan en sån som Grana vinns inga guld !
Som i fjol när han kröp under skinnet på frölundaspelaren så han tappade koncepten och spearade Grana (men domarna släppte det) sånt behövs !
Osten får slanta upp !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Tigerman fre 04 mar 2016, 19:35

Groggen79 skrev:Jag tror tyvärr att Wallmark är förlorad till nästa år. Carolina vill nog ha honom inom deras organisation. Men egentligen borde Ron Francis vara väldigt tillfreds med Wallmarks utvecklingskurva, och ett till år i Luleå med kontuelligt landslagsspel skulle säkert ta Walle till nästa nivå. Men NHL tror ju de vet och kan bäst....

Till nästa år hoppas jag att vi väljer att prioritera annorlunda, lägg mindre pengar på wings och mer på centersidan. Och även om Granna är en störtskön kille så skulle jag helst se följande centeruppställning;

1a  Wandell
2a  Scott
3e  Legace
4e  Mastomäki

Så ingen Grannis i min uppställning!
Skulle jag vara GM i Carolina skulle jag ta över honom till nästa säsong för att se om han har tempot i skridskoåkningen för att kunna lira i NHL. Antagligen, om han inte gör succé på campen, låta honom köra ett tag i AHL och om han gör det bra där ge honom chansen i NHL. Att ha honom på tillväxt i LHF ett år till är knappast skadligt men jag tror han bör vara redo att testas.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 fre 04 mar 2016, 20:39

Om man tittar på vilka centrar Canes har så antar jag att Walle inte är ens nära NHL. Derek Ryan platsar inte i Canes och har var ju grym i SHL.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av icemask fre 04 mar 2016, 21:08

Osten kan förbereda ett 3-4 års kontrakt för Walle, finns ingen chans att han tar en plats i Canes, eller i NHL överlag med det han presterar i SHL just nu !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Slapshot fre 04 mar 2016, 22:03

Bättre ha för många centrar i laget än tvärtom. Legace/Mastomäki kan spela på kanten om inte annat.

Scott, Wallmark, Granström och Mastomäki/Legace.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 fre 04 mar 2016, 22:42

Masto har inte skridskoåkningen för att spela winge i ett topplag i SHL.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Slapshot lör 05 mar 2016, 06:51

nummer 17 skrev:Masto har inte skridskoåkningen för att spela winge i ett topplag i SHL.


Inte Harju heller.


Men Legace har. Kan gärna ha 5-6 centrar i laget. Lättare spela wing än center så bättre med för många centrar än ytterforwards.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 tis 08 mar 2016, 12:53

Grana, mannen som enligt vissa skiter i om han har feber och spelar en match mitt i serielunken ändå! Han står över kvällens superviktiga match i kampen om 3.e plats och hemmaplansfördel p.g.a. att han (hör och häpna) har feber!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av wilmus2007 tis 08 mar 2016, 13:22

Han har lite för hög feber denna gång.....
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Urken tor 17 mar 2016, 12:00



Kung Grana! king Hoppas han lyckas krypa under skinnet på Ulfven också!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av LulefanGBG tor 17 mar 2016, 14:31

Granström i spetsen, tätt följd av Sylvegård och Melart skall reta gallfeber på Wallin, JOhansson, Tollefsen och andra viktiga pjäser. Gärna få med sig någon av dem i utvisningsbåset några gånger.

Sedan skall Hedman och Petrell möra upp dem ordentligt i plexit med jämna mellanrum också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 tor 17 mar 2016, 14:45

LulefanGBG skrev:Granström i spetsen, tätt följd av Sylvegård och Melart skall reta gallfeber på Wallin, JOhansson, Tollefsen och andra viktiga pjäser. Gärna få med sig någon av dem i utvisningsbåset några gånger.

Sedan skall Hedman och Petrell möra upp dem ordentligt i plexit med jämna mellanrum också.

Nja, det är väl snarare deras spelförande backar vi skall tackla. Då kanske dom börjar kasta puckar om kring sig och får man några tunga tacklingar så tar det även på orken. Nygren, Holös och Wikstrand bör vi försöka tackla ofta.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av ski3r tor 17 mar 2016, 23:19

Granström känns som Luleå personifierad, hoppas verkligen att han får förlängt.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Jonken fre 18 mar 2016, 10:43

Så här är det:
Det effektivaste sättet för en framgångsrik SHL-klubb att göra "en Malmö"; är att ersätta spelare med vinnarskalle, attityd och hjärta; mot topp spetsspelare med kostsamma kontrakts papper.

Om vi nu snackar bara centrar: De smarta är att kunna skilja på offensiv spets och defensiv spets. Dagens hockey handlar om solid-två-vägs hockey; är det otroligt stor skillnad i olika centertyper. Vilken typ av individuell centertyp en kedja har; bestämmer ofta mycket av hur både hur wings & backar kan spela. Idag snackar man modernt om tredjegubbe.

I ett gemensamt spelsystem bör en centerroll utföras på sättet som är noga uträknat och förutbestämt. Ett modernt vinnande spelsystem; är defensiven först -till trygghet; och bygga offensiven från denna grund. Många producerande centrar får ett problem med detta -likaväl som många solitt defensivare centrar producerar mindre poäng framåt. Men fakta är: Ur prestationssynpunkt i en klubb/förening; är det 10 resor värre brista i defensiven -jämfört med att vara effektivare framåt. En bra center skall vara både en tredje back -samt en tredje anfallsspelare. Vilket givetvis ställer högre krav på spelförståelse, lojalitet till spelsystemet -samt drivet och viljan att utvecklas i denna miljö.

Så vad vill en framgångsrik förening helst ha i centerväg? Jag tror på följande:

- Gärna långsiktighet i kombination med prestation och ålder.
- En god träningsvillighet hos de individuella spelarna man väljer att satsa på.
- Man vill ha en fungerande kanal genom hela föreningen för att utveckla yngre centrar till topp centrar. (Viktigt: En god tillväxt innebär inte konstant otrygghet & nya giv säsong efter säsong.)
- Man vill ha offensiv spets i kombination med defensiv spets. (En super center är spets båda vägarna.)
- Man vill ha laglojalitet, hjärta, attityd, vinnarskalle och ledaregenskaper.

Ofta i en euforisk iver med att skapa ett vinnande lag tenderar många att för ofta endast stirra sig blind på dyrare offensiva toppnamn. I en sådan tankegång hamnar alltid tillväxten för de yngre killarna i skymundan. En ung spelare som varje säsong tar nya kliv i sin utveckling skall vara högprioritet i en framgångsrik ishockeyförening. Och dessa killar skall inte bara få vara med för att fylla en plats i truppen -utan även ges annat än en defensiv roll att utvecklas i. För Luleå Hockeys del finns det idag en center i laget verkligen är högprioritet att fortsätta satsa på. Denna spelare är Christopher Mastomäki. Och Masto kommer att vara mogen för en större roll nästa säsong: Detta skall man också jäkligt noga med att ge honom!

Nästa ack så viktiga steg för Luleå Hockey är att plocka in nästa Mastomäki till föreningen. En ung topp spelare som har goda möjligheter att kunna ta en ordinarie LHF-tröja redan säsong ett.

När det gäller värvningar av etablerade spets spelare: Less is more. Färre spelare -men av betydligt högre kvalitet. Dessa spelare skall vara kapabla att gå in på isen och leverera direkt.

Jag ser Christopher och Jacob som GIVNA i LHF nästa säsong. Inte bara att fylla den roll dom har idag; utan se till att de har plats att utvecklas och ta ytterligare steg nästa säsong.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 19 mar 2016, 13:16

Aftonbladet påstår att han är klar för Brynäs till nästa säsong. Pissigt, om det stämmer.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 4 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet