Jonathan Granström

+78
Polyfemos
Lajon
CKa
Lulefan
Kraftkung
Ferros
Chris Hendrix
delphi
stormvägen
Frökenbling74
kokostrollet
Neurofunk20
Monco
Sportchefen #2
ezz
Lasse Proppmätt
Murveln
Kagen
JuniorX
Niinimaa
Norlin
GLHF
Luleåfan
wilmus2007
Dilox
nummer 17
Tigerman
Patrik82
Kapten Haddock
Kocur
Groggen79
Hedanders
Donten_
GustenA
Erilk
ski3r
Dentos
Knäcktomten
Puckad
Qirren
amarule
icemask
Diktatorn
KaptenBlodskelett
Mickeee
kralle
RogerC
Snikne Ville
Mr Bister
Micke80
hokkzorz
Urken
Sundance Kid
MickkeJ
Jonken
Rönken
JohanO
Redbear
FruktHamster
Helge
Donowitz
Bjärven
rumpztr
UnSaccoDiSoldi
Slapshot
Old Brooklyn
NallePhu
Tony Moore
Högljudd
Lars158
Myrman
Pajala
LulefanGBG
Dalle
pingu
Bamsefar
Mange
MttG
82 posters

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Pajala mån 18 apr 2016, 18:46

Grana, en jävla svikare .. he he he

Nä men han gjorde rätt och Osten gjorde rätt. alla glada
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av JuniorX mån 18 apr 2016, 22:10

Var inte Grana ändå lite överskattad? Och alla mål han gjorde, det var ju mest för att Walle pricksköt på hans klubba så ofta. Och inte tacklades han bra heller, han snackade ju mest. Nä. Grana var inget vidare helt enkelt. Nästan skönt att bli av med honom...
(Förbereder mig mentalt för nästa säsong)

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av JayDee mån 18 apr 2016, 22:19

Granström är absolut bra på det han gör, men skulle inte bli förvånad om hans produktion krymper en aning till nästa säsong. Ska mycket till att han ska fortsätta göra mål på 22.41 (grundserie) och 26.32 (slutspel) procent av sina skott under en säsong till åtminstone.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Neurofunk20 tis 19 apr 2016, 02:22

Kagen skrev:
Puckad skrev:
Slapshot skrev:Om det stämmer så gjorde väl Luleå rätt trots allt. Och Granström också för den delen. Bägge parter ska ha cred i så fall. Och Granström har verkligen gett allt i alla matcher. Respekt!
Words!
+1 på den.

Ja, hur vi än vänder på det blir det ett slags vakuum när en spelare ändå aviserat att han vill lämna för en annan förening (stad). Om Grana vill hem är det lika bra att han lämnar nu, med flaggan i topp.

För Luleås del består vakuumet som vanligt av att det saknas en klass-center, hur många silly seasons har vi tjatat om detta nu? Sen faller ytterligare en ledargestalt bort efter att vi säsongen innan både tappat både kaptenen och den informelle pådrivaren - Abbott och Ledin.

Hur detta vakuum ska fyllas får diskuteras i andra trådar.

Yep, stor cred.

Men en aspekt som ingen annan har tagit upp är det faktum att om det finns någon klubb som jag kan unna att få honom, så är det tamejfan Brynäs med Bulan i spetsen.
Det är ju heeeeelt löjligt vilken otur dom har haft med skador och dylikt, efter det något turliga guldet.
Nu senast gick dom miste om SHL's bästa spelares bästa och sista säsong.
Nog fan har ni förtjänat någonting positivt, Pölsor.

Sigalet till Fusklunda, och eventuellt Näkyvä till Schtan (alternativt Fusklunda, men hur många klassbackar ska dom ha egentligen?) svider betydligt mer.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Snikne Ville ons 20 apr 2016, 21:21

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Urken ons 20 apr 2016, 21:28


Grym spelare med en ännu bättre inställning.

Lycka till mot alla lag förutom oss!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Frökenbling74 ons 20 apr 2016, 21:34

Vi kommer grusa gången....bara så du vet.

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Bamsefar tor 21 apr 2016, 14:42

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Monco fre 22 apr 2016, 10:27

"Det fanns vissa träningar då jag inte ville ha honom på isen" Kan det vara en anledning till att Luleå spelat så ojämnt den här säsongen? Om vissa spelare inte är riktigt med på träningarna så kanske hela laget blir lidande. Jag tror knappast dom två finallagen tillåter någon spelare att vara lite off på träningarna. 100% focus är det som gäller för att ta guld i dagens hockey. Om någon flummar så är det bara att ge honom en propp så han tänder till.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 fre 22 apr 2016, 10:45

Monco skrev:"Det fanns vissa träningar då jag inte ville ha honom på isen"  Kan det vara en anledning till att Luleå spelat så ojämnt den här säsongen? Om vissa spelare inte är riktigt med på träningarna så kanske hela laget blir lidande. Jag tror knappast dom två finallagen tillåter någon spelare att vara lite off på träningarna. 100% focus är det som gäller för att ta guld i dagens hockey. Om någon flummar så är det bara att ge honom en propp så han tänder till.

Att Grana är ojämn har nog dom flesta av oss sett, delvis hans fel att vi var så ojämna men att det var så illa att Fagervall inte ville ha han på isen vissa träningar hade jag ingen aning om. Jävligt dålig inställning där Grana, sånt förstör för hela laget!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Bamsefar fre 22 apr 2016, 11:51

nummer 17 skrev:
Monco skrev:"Det fanns vissa träningar då jag inte ville ha honom på isen"  Kan det vara en anledning till att Luleå spelat så ojämnt den här säsongen? Om vissa spelare inte är riktigt med på träningarna så kanske hela laget blir lidande. Jag tror knappast dom två finallagen tillåter någon spelare att vara lite off på träningarna. 100% focus är det som gäller för att ta guld i dagens hockey. Om någon flummar så är det bara att ge honom en propp så han tänder till.

Att Grana är ojämn har nog dom flesta av oss sett, delvis hans fel att vi var så ojämna men att det var så illa att Fagervall inte ville ha han på isen vissa träningar hade jag ingen aning om. Jävligt dålig inställning där Grana, sånt förstör för hela laget!!

¨Så det var alltså Granas fel att Luleå slackade så pass? så var det naturligtvis, hade det inte vart för Grana så hade Luleå vunnit allt. Attans att man inte sparkade han omedelbart.
Tur att alla andra visade mer gritt o energi i slutspelet än slapptasken Granström då ? ,
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Urken fre 22 apr 2016, 12:23

Ja, jag vet inte jag.. Ser hellre att spelare levererar på isen än på träning. Självklart är det viktigt att träningarna fungerar, men det gör man för att det ska fungera på isen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Slapshot fre 22 apr 2016, 13:14

nummer 17 skrev:
Monco skrev:"Det fanns vissa träningar då jag inte ville ha honom på isen"  Kan det vara en anledning till att Luleå spelat så ojämnt den här säsongen? Om vissa spelare inte är riktigt med på träningarna så kanske hela laget blir lidande. Jag tror knappast dom två finallagen tillåter någon spelare att vara lite off på träningarna. 100% focus är det som gäller för att ta guld i dagens hockey. Om någon flummar så är det bara att ge honom en propp så han tänder till.

Att Grana är ojämn har nog dom flesta av oss sett, delvis hans fel att vi var så ojämna men att det var så illa att Fagervall inte ville ha han på isen vissa träningar hade jag ingen aning om. Jävligt dålig inställning där Grana, sånt förstör för hela laget!!

Driver du med oss?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Monco fre 22 apr 2016, 15:07

Slapshot skrev:
nummer 17 skrev:
Monco skrev:"Det fanns vissa träningar då jag inte ville ha honom på isen"  Kan det vara en anledning till att Luleå spelat så ojämnt den här säsongen? Om vissa spelare inte är riktigt med på träningarna så kanske hela laget blir lidande. Jag tror knappast dom två finallagen tillåter någon spelare att vara lite off på träningarna. 100% focus är det som gäller för att ta guld i dagens hockey. Om någon flummar så är det bara att ge honom en propp så han tänder till.

Att Grana är ojämn har nog dom flesta av oss sett, delvis hans fel att vi var så ojämna men att det var så illa att Fagervall inte ville ha han på isen vissa träningar hade jag ingen aning om. Jävligt dålig inställning där Grana, sånt förstör för hela laget!!

Driver du med oss?  
Nej, jag skriver bara vad Fagervall sade i intervjun(länk finns här ovanför) Han sade även att Granström är bäst i SHL när han taggar till vid viktiga matcher. Det är nog inte heller bara han som har dom egenskaperna att vara lite loj på vissa träningar men ändå vara bra på viktiga matcher. Det jag menar är att för att vinna guld så måste någon (tränare eller lagkamrater) hitta ett sätt att få alla att ge 100% hela tiden. Känner man sig risig, trött eller något annat så säg det till tränarna före passet börjar så kanske det är bättre att gå till gymmet eller något annat så att man inte drar ner på tempot på träningen.


Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Frökenbling74 fre 22 apr 2016, 15:17

Seriöst?

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Neurofunk20 fre 22 apr 2016, 16:01

Det här med läsförståelse verkar inte komma lika naturligt för alla.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Dentos fre 22 apr 2016, 16:13

Vad Fagervall menar är att Granström är en spelare som alltid måste vara arg och taggad till 100%. Han har inte skicklighet som gör att han är en bra spelare om han inte går för fullt. Som till exempel en sån som Rajala. Kan gå för 90% en hel säsong och ändå göra 32 pinnar. Grana måste vara arg och taggad, annars är han en SHL spelare av låg nivå. Men Grana är ju i princip alltid arg och taggad på åtminstone matcherna och då är han en SHL spelare av hög nivå.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 855
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Monco fre 22 apr 2016, 16:21

Frökenbling74 och Neurofunk20. Jag har lite svårt att läsa era tankar så ni får gärna utveckla era inlägg. Jag tycker som alla andra att Granström har varit otroligt bra och nyttig för Luleå både i grundserien och speciellt i slutspelet men jag själv har aldrig varit på en Luleåhockeyträning och jag reagerade bara på vad Fagervall sade i intervjun. Vad tycker ni om det?

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Monco fre 22 apr 2016, 16:30

– Jonathan är den bäste spelaren i slutspelet, i alla lag. Jag tycker han varit bättre än både Joel och Jimmie – alla kategorier. Däremot kan det finnas träningar då jag inte vill ha honom på isen, han behöver den där nålen i ögat som slutspelet innebär. Då: Wow.
Det låter ju som att han lallar omkring lite som han vill på vissa träningar men taggar till när det blir slutspel.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Slapshot fre 22 apr 2016, 16:31

Jag reagerade bara på att nummernitton tycker Granström har dålig inställning och förstörde för laget....en spelare med hans spelstil kan ju kanske inte gå för fullt på träning. Undrar hur många kompisar han skulle ha kvar i laget sen? :p

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Frökenbling74 fre 22 apr 2016, 16:32

Jag reagerar på kritiken. Alla kan ha dåliga dagar på jobbet, sprider man taskig stämning så är det skämskudde fram. Men jag har svårt att döma en lirare jag aldrig träffat in persona utan jag kan bara bedöma vad jag sett på matcher, och jag håller med Fagervall, Grana har nog spelat sitt livs bästa hockey i detta slutspel och det är åt helvete bittert att han drar till pölsan. Sen tror jag att de flesta har serie matcher där spelet inte är på topp. Jag har inte alltid 110% skärpa på mitt jobb heller.

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av CKa fre 22 apr 2016, 17:52

nummer 17 skrev:
Monco skrev:"Det fanns vissa träningar då jag inte ville ha honom på isen"  Kan det vara en anledning till att Luleå spelat så ojämnt den här säsongen? Om vissa spelare inte är riktigt med på träningarna så kanske hela laget blir lidande. Jag tror knappast dom två finallagen tillåter någon spelare att vara lite off på träningarna. 100% focus är det som gäller för att ta guld i dagens hockey. Om någon flummar så är det bara att ge honom en propp så han tänder till.

Att Grana är ojämn har nog dom flesta av oss sett, delvis hans fel att vi var så ojämna men att det var så illa att Fagervall inte ville ha han på isen vissa träningar hade jag ingen aning om. Jävligt dålig inställning där Grana, sånt förstör för hela laget!!

Seriöst, har ni aldrig sett/läst en intervju med Fagervall förut? Shocked

Det här med ironi och glimten i ögat verkar inte vara något för vissa här på forumet Mad

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Puckad fre 22 apr 2016, 18:41

Jag kommer att sakna honom. Det räcker för mig.
Det ter sig rätt naturligt att adrenalinspelare inte kommer helt till sin rätt på träningar. So be it. Life goes on ... tyvärr Grana också.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Neurofunk20 fre 22 apr 2016, 21:15

CKa skrev:
nummer 17 skrev:
Monco skrev:"Det fanns vissa träningar då jag inte ville ha honom på isen"  Kan det vara en anledning till att Luleå spelat så ojämnt den här säsongen? Om vissa spelare inte är riktigt med på träningarna så kanske hela laget blir lidande. Jag tror knappast dom två finallagen tillåter någon spelare att vara lite off på träningarna. 100% focus är det som gäller för att ta guld i dagens hockey. Om någon flummar så är det bara att ge honom en propp så han tänder till.

Att Grana är ojämn har nog dom flesta av oss sett, delvis hans fel att vi var så ojämna men att det var så illa att Fagervall inte ville ha han på isen vissa träningar hade jag ingen aning om. Jävligt dålig inställning där Grana, sånt förstör för hela laget!!

Seriöst, har ni aldrig sett/läst en intervju med Fagervall förut? Shocked

Det här med ironi och glimten i ögat verkar inte vara något för vissa här på forumet Mad

Hur man får en hyllning till att han förstör för laget är helt och hållet bortom mig.

Och nej, ingen enskild spelare (förutom Lassi) hade på egen hand kunnat vara kapabel till att klandras för lagets ojämna uppträdande.
Och det är även det en hyllning till Lassi om ni inte förstod det.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 fre 22 apr 2016, 21:57

Jag är inte alls så imponerad av Grana som många andra verkar vara. Han var riktigt bra i slutspelet men i grundserien var han ofta en av våra svagare spelare. Ojämn i spelet och riktigt svag i markeringsspelrt i egen zon. Sämst plus/minus bland ordinarie forwards i laget tillsammans med Harju. Harju fick massa skit för att han ibland såg loj ut men ingen sa nåt om Granas loja markeringsspel. Oerhört enögt. Hur många uppspel fastnade på Grana för att han är oerhört svag i passningsmottagandet och passningsspelet. Och att vara loj på träningar är absolut inte på nåt sätt ok. Kvalitén på hela träningen blir sämre om en spelare är loj. Nä vi behöver puckskickligare centrar om vi ska vara ett topplag. Grana är en tredje eller fjärdecenter i ett topplag.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Tony Moore fre 22 apr 2016, 23:22

Osten vet mer - sen gammalt.

Tack Jonathan för 2 bra år i den finaste föreningen, LHF.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7641
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Kapten Haddock lör 23 apr 2016, 00:50

Ursäkta grabbar & tjejer, men jag ser att de är många som inte vet eller ser, ELLER har sett Granas problem och varför han är som han är!!!

I de här fallet så säger jag TYVÄRR, men de är för att jag känner honom väl och vet vart de sitter!

Jag kan klandra honom för att han är en elitidrottsman och kan vara ojämn p.g.a vissa saker, som är påvärkbart, men jag gör inte detta för att de varken har någon mening nu och för att de inte påverkar vår föreniing nått mer!

Är alla med?

Kan bara säga att, han gjorde vad han har kunnat OCH ha till minnes de 1,0 poäng/match i detta slutspel han har presterat, ÄR de väldigt få som gör om man inte är en riktigt bra hockeyspelare!

Jag skiter totalt i om vissa tycker att han är en 3e eller 4e-linaspelare och jag vet vad han går för och att han är DEN ENDA SPELARE I VÅRT LAG SOM PRESTERAT 1 PINNE/
MATCH i ett slutspel i SHL som ska kallas för den 3e bästa ligan i världen! Skiter vad de är, men bra ska den vara!

Har sett exakt 903 matcher live av LHF och många närmare än så och kan inte hitta många spelare som gett mer till A-laget under 3 decenier än Grana!

Take it or leave it!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av JuniorX lör 23 apr 2016, 08:32

nummer 17 skrev:Jag är inte alls så imponerad av Grana som många andra verkar vara. Han var riktigt bra i slutspelet men i grundserien var han ofta en av våra svagare spelare. Ojämn i spelet och riktigt svag i markeringsspelrt i egen zon. Sämst plus/minus bland ordinarie forwards i laget tillsammans med Harju. Harju fick massa skit för att han ibland såg loj ut men ingen sa nåt om Granas loja markeringsspel. Oerhört enögt. Hur många uppspel fastnade på Grana för att han är oerhört svag i passningsmottagandet och passningsspelet. Och att vara loj på träningar är absolut inte på nåt sätt ok. Kvalitén på hela träningen blir sämre om en spelare är loj. Nä vi behöver puckskickligare centrar om vi ska vara ett topplag. Grana är en tredje eller fjärdecenter i ett topplag.

Det där blir ju lite snickesnack och konstruerat resonemang för att vara lite eljest.
Alla spelare har brister. Speciellt i SHL just nu när de allra bästa spelarna inte finns här. Vad det handlar om i den här ligan är att en spelare trots sina brister kan utnyttja sin färdigheter på ett sätt som är bra för laget. Och det gjorde Grana. Och speciellt i slutspelet.
Jämförelsen med Harju haltar också en aning eftersom Harju är en spelare som ska leverera poäng och när han inte gör det så blir bristerna tydligare. Grana har gjort det han ska mest hela tiden men han är inte en passningsspelare eller puckhållare så att klandra honom för det blir ju lite märkligt.
Sen att han ska vara tredje- eller fjärdecenter i ett topplag är alldeles sant. Men vi hade våra brister som lag också.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av CKa lör 23 apr 2016, 10:50

Kapten Haddock skrev:Ursäkta grabbar & tjejer, men jag ser att de är många som inte vet eller ser, ELLER har sett Granas problem och varför han är som han är!!!

I de här fallet så säger jag TYVÄRR, men de är för att jag känner honom väl och vet vart de sitter!

Jag kan klandra honom för att han är en elitidrottsman och kan vara ojämn p.g.a vissa saker, som är påvärkbart, men jag gör inte detta för att de varken har någon mening nu och för att de inte påverkar vår föreniing nått mer!

Är alla med?

Kan bara säga att, han gjorde vad han har kunnat OCH ha till minnes de 1,0 poäng/match i detta slutspel han har presterat, ÄR de väldigt få som gör om man inte är en riktigt bra hockeyspelare!

Jag skiter totalt i om vissa tycker att han är en 3e eller 4e-linaspelare och jag vet vad han går för och att han är DEN ENDA SPELARE I VÅRT LAG SOM PRESTERAT 1 PINNE/
MATCH i ett slutspel i SHL som ska kallas för den 3e bästa ligan i världen! Skiter vad de är, men bra ska den vara!

Har sett exakt 903 matcher live av LHF och många närmare än så och kan inte hitta många spelare som gett mer till A-laget under 3 decenier än Grana!

Take it or leave it!

Hoppas du tog en resorb innan du la dig inatt Cool

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av nummer 17 mån 25 apr 2016, 10:48

JuniorX skrev:
nummer 17 skrev:Jag är inte alls så imponerad av Grana som många andra verkar vara. Han var riktigt bra i slutspelet men i grundserien var han ofta en av våra svagare spelare. Ojämn i spelet och riktigt svag i markeringsspelrt i egen zon. Sämst plus/minus bland ordinarie forwards i laget tillsammans med Harju. Harju fick massa skit för att han ibland såg loj ut men ingen sa nåt om Granas loja markeringsspel. Oerhört enögt. Hur många uppspel fastnade på Grana för att han är oerhört svag i passningsmottagandet och passningsspelet. Och att vara loj på träningar är absolut inte på nåt sätt ok. Kvalitén på hela träningen blir sämre om en spelare är loj. Nä vi behöver puckskickligare centrar om vi ska vara ett topplag. Grana är en tredje eller fjärdecenter i ett topplag.

Det där blir ju lite snickesnack och konstruerat resonemang för att vara lite eljest.
Alla spelare har brister. Speciellt i SHL just nu när de allra bästa spelarna inte finns här. Vad det handlar om i den här ligan är att en spelare trots sina brister kan utnyttja sin färdigheter på ett sätt som är bra för laget. Och det gjorde Grana. Och speciellt i slutspelet.
Jämförelsen med Harju haltar också en aning eftersom Harju är en spelare som ska leverera poäng och när han inte gör det så blir bristerna tydligare. Grana har gjort det han ska mest hela tiden men han är inte en passningsspelare eller puckhållare så att klandra honom för det blir ju lite märkligt.
Sen att han ska vara tredje- eller fjärdecenter i ett topplag är alldeles sant. Men vi hade våra brister som lag också.

Jag har ingen aning om vad snickesnack betyder, det får du förklara. Sen är det intressant att du försöker lägga på mig beteenden som jag inte har, dessutom gör du det utan att känna mig. Konstruerat eller för att vara eljest handlar det absolut inte om, detta är nåt jag sett hos Grana hela säsongen och jag är alldeles tillräckligt eljest utan att göra mig till. Granas ojämnhet och svaga markeringsspel är brister som sticker ut väldigt tydligt och är klart över genomsnittet, är därför jag reagerat på det och jag är fortfarande inte alls särskilt imponerad av grundserie Grana. Samt att med tanke på att vi har Masto och Lundeström som kommande och att vi valt att behålla Lagace så blir det svårt att få in Grana när vi skall in med minst en toppcenter. Masto går helt klart före tack vare åldern och utvecklingen denna säsong, Lagaces 60.000 i månaden mot Granas 205.000 gör att Lagaces har en fördel, dessutom blir Grana bara sämre medans Lagace sannolikt kommer bli bättre. Och sen måste vi in med centrar som kan spela sig ut svåra situationer och kan bära puck. Så att Grana försvinner känns rätt naturligt.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Granström - Sida 10 Empty Sv: Jonathan Granström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet