Joakim Fagervall

+77
HarryHaffa
Neurofunk20
Kagen
Hellcop
KaptenBlodskelett
ezz
ski3r
Sundance Kid
nummer 17
Tigerman
Davidoff
Kraftkung
Pajala
Donowitz
kokostrollet
Rocksolid
Mange
Björnkäften
Murveln
Ivanhoe
JohanO
Jonken
Luleåfan
GLHF
farre
Dilox
Midiland
amarule
Kapten Haddock
Groggen79
GustenA
Knäcktomten
Hedanders
Kocur
Erilk
Sir Prozac
icemask
Högljudd
Dentos
NallePhu
Klabbe
Urken
LHF96
Lajon
JuniorX
Mickeee
Lasse Proppmätt
Fred Herbert
Puckad
LuleåWinston
Lulefan
Respected Gentleman
Snikne Ville
JoakimJ
stormvägen
Norlin
pingu
FruktHamster
kralle
Diktatorn
Micke80
hokkzorz
LubosC
Lars158
kniba
Old Brooklyn
Rönken
Redbear
Bjärven
Ingemar
Kallepedal
LulefanGBG
knutten
Helge
Slapshot
Bamsefar
Tony Moore
81 posters

Sida 6 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av hokkzorz mån 29 feb 2016, 08:42

Var det inte LHC som var tokbäst i serien på PP för nått år sen och sen så fort det blev slutspel så hade dom under 10%

Jag det kan ändra sig snabbt, i slutspelet höjs tempot ytterligare och man måste spela snabbare, kommer man in i det på rätt sätt kan det lätt bli att det blir islossning i PP't faktiskt.

Det folk måste bli bättre på är att spela pucken snabbare. börjar wallE stå och baka puck i PP så låt nån annan spela.

Var det inte så att vi hade värdelöst PP i fjol oxo tills dess vi började spela "normala" 5'orna istället för en PP-lina och då släppte det? kan ju vara värt att testa, vi har ju nog med skill i varje lina faktiskt.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken mån 29 feb 2016, 09:16

hokkzorz skrev:Var det inte LHC som var tokbäst i serien på PP för nått år sen och sen så fort det blev slutspel så hade dom under 10%

Jag det kan ändra sig snabbt, i slutspelet höjs tempot ytterligare och man måste spela snabbare, kommer man in i det på rätt sätt kan det lätt bli att det blir islossning i PP't faktiskt.

Det folk måste bli bättre på är att spela pucken snabbare. börjar wallE stå och baka puck i PP så låt nån annan spela.

Var det inte så att vi hade värdelöst PP i fjol oxo tills dess vi började spela "normala" 5'orna istället för en PP-lina och då släppte det? kan ju vara värt att testa, vi har ju nog med skill i varje lina faktiskt.

Fast många spelare som känns kalla, hoppas verkligen att det lossnar, men inte mycket som pekar på det. Det är inte som när Wallson fram till nyår eller hur länge det tog, kunde stå och, ärligt, säga att spelet ser bra ut men pucken letar sig inte in, bara man fortsätter skjuta så kommer målen. Det är inte riktigt den känslan Luleås pp ger just nu. 

Inte många matcher kvar heller, sedan har det väl varit tämligen risigt pp i två säsonger nu. Förra säsongen fanns inte materialet tänkte jag mig, nu finns inte den livlinan. Luleås mål i pp är alltför ofta frukten av misstag eller någon individuell dragning med tur. Sällan det är uppställt med tre-fyra sylvassa pass som slutar med mål efter att målskytten blivit frispelad med öppet mål.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot tor 03 mar 2016, 08:56

Varken Rönken eller Bulan hade ju nån plan B under åren i Luleå. Och se hur bra är Brynäs utan Rödin? Vill helst se nytt blod på tränarsidan. Nån erfaren tränare men som inte är från Luleå. Och absolut inte Skuggan som det mest troligt verkar bli.....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Mickeee tor 03 mar 2016, 10:01

Rönken skrev:
hokkzorz skrev:Var det inte LHC som var tokbäst i serien på PP för nått år sen och sen så fort det blev slutspel så hade dom under 10%

Jag det kan ändra sig snabbt, i slutspelet höjs tempot ytterligare och man måste spela snabbare, kommer man in i det på rätt sätt kan det lätt bli att det blir islossning i PP't faktiskt.

Det folk måste bli bättre på är att spela pucken snabbare. börjar wallE stå och baka puck i PP så låt nån annan spela.

Var det inte så att vi hade värdelöst PP i fjol oxo tills dess vi började spela "normala" 5'orna istället för en PP-lina och då släppte det? kan ju vara värt att testa, vi har ju nog med skill i varje lina faktiskt.

Fast många spelare som känns kalla, hoppas verkligen att det lossnar, men inte mycket som pekar på det. Det är inte som när Wallson fram till nyår eller hur länge det tog, kunde stå och, ärligt, säga att spelet ser bra ut men pucken letar sig inte in, bara man fortsätter skjuta så kommer målen. Det är inte riktigt den känslan Luleås pp ger just nu. 

Inte många matcher kvar heller, sedan har det väl varit tämligen risigt pp i två säsonger nu. Förra säsongen fanns inte materialet tänkte jag mig, nu finns inte den livlinan. Luleås mål i pp är alltför ofta frukten av misstag eller någon individuell dragning med tur. Sällan det är uppställt med tre-fyra sylvassa pass som slutar med mål efter att målskytten blivit frispelad med öppet mål.

Men ska vi vara ärliga så undrar jag om vi verkligen har spelarna för att ha ett bra pp? Rajala är ju otroligt oteknisk. Sweat är en fabbe 2.0. Vi har ingen pp back. Walle är skicklig men det går för sakta. Lagace och cehlarik är inte nog kyliga för att spela pp Kvar har vi då mickflikier och harju. Kanske fagervall måste tänka om även här och göra saker enkelt som han gjorde med uppspelen ut egen zon. Inse att vi är begränsade och utforma nått annat än uppställda pp:n. Kanske spela på som vanligt med en man mer. Lasta på mål direkt vi kommer in i zon med tung trafik av hedman och gänget.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot tor 03 mar 2016, 11:22

Micflikier - Wallmark - Hedman
Jaros - Sigalet


Cehlarik - Granström - Harju
Schira - Sweatt/Rajala

Powerplay formationer.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JohanO tor 03 mar 2016, 11:57

Sweatt på blå är ett taktiskt drag som ger magsår. Luleås slarvigaste spelare för tillfället. Varför inte låta honom stå framför mål och hacka på returer. Förhoppningsvis sveper han in en puck eller två och får igång självförtroendet en aning, det skulle göra både honom och Luleå väldigt gott!
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot fre 04 mar 2016, 09:42


Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad mån 07 mar 2016, 17:08

Skönt att se Jocke i intervjuer på slutet.
Ett tag såg han närmast undernärd, men nu är intrycket att ser ut att må bättre.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bamsefar tis 15 mar 2016, 12:07


Luleå tagen på sängen i tränarfrågan
11:23 | 16-03-15 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Luleå Hockey var nära att förlänga med Joakim Fagervall, men då dök Björklöven upp i bilden.
Dela Tweeta
I februari kom uppgifterna om att huvudtränaren Joakim Fagervall lämnar när tvåårskontraktet går ut i vår. En ny tjänst lockar som general manager i Björklöven och familjen bor dessutom i Umeå.

Enligt väl initierade källor till Norrbottens-Kuriren hade Luleå Hockey samtidigt dukat upp en kontraktsförlängning.

Och blev tagen på sängen av uppgifterna.

Det har också medfört stiltje i flera förlängningar av spelarkontrakt. Däribland Jan Sandströms och Jonathan Granströms där förhandlingarna inleddes i januari.

- Inga kommenterar. Luleå är i slutspel och jag hänvisar spelarfrågorna till "Osten", säger Granströms agent Pontus Noren.

Ett av namnen som diskuteras att ta över efter Fagervall är assisterande tränaren Stefan "Skuggan" Nilsson.

Under tisdagen kom också uppgifter från Gefle Dagblad att förre Luleåtränaren Thomas "Bulan" Berglund avser fullfölja med Brynäs till över nästa säsong.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sundance Kid tis 15 mar 2016, 15:34

Det svänger fort med Kurirens avslöjanden. Var det inte nyligt dom "avslöjade" att Osten ville göra sig av med Fagervall för att han hade planerat under lång tid att tillsätta Skuggan som huvudtränare?

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 15 mar 2016, 16:03

Sundance Kid skrev:Det svänger fort med Kurirens avslöjanden. Var det inte nyligt dom "avslöjade" att Osten ville göra sig av med Fagervall för att han hade planerat under lång tid att tillsätta Skuggan som huvudtränare?
Jag brukar inte försvara Kuriren, men det var inte så jag minns det. Jag minns det som att de skrev att Fagervall skulle bli Skuggans språngbräda, inte att de försökte sig göra sig av med honom. Kanske ville man ha honom ett-två år till just för att man egentligen tycker att det är för tidigt?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sundance Kid tis 15 mar 2016, 17:49

Så här står det i en av Landströms hockeybomber:

"Om så är fallet bekräftar det också något jag anat hela vägen. Fagervall var från början tänkt att bli Skuggans språngbräda. Skuggan och Osten känner varandra väl sedan de som lagkapten och tränare ordnade SM-guldet 1996. Jag ser dock en fara i att föreningen i så fall väljer att göra sig av med Fagervall. Hans personlighet är rak, ärlig och förtroendeingivande. Jag tror hans raka ledarstil också uppskattas av gruppen. Han är också av den kalibern att han tar alla hagelsvärmar när det går emot. Han skötte det väldigt proffesionellt mot medierna under hösten. Vem ska ersätta det?"


http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/dagens-hockeybomb/?blog=4171576&entry=8745088


Vet inte om jag tycker att det är så smickrande heller av Landström att kalla Fagervall för en språngbräda. Låter ju som att han är lågt prioriterad och ska dumpas så fort som möjligt.

Nu låter det istället på Kuriren som att man gärna ville behålla Fagervall men när han går till Björklöven så står man där tomhänta.

Kanske är jag som är lite paranoid men jag tolkar det då som att Kuriren mest är ute efter att kasta skit på föreningen.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JohanO tis 15 mar 2016, 18:17

"Skit ska skit ha" heter det ju och Luleå kanske rättvist förtjänar det i det här fallet? Det här med struliga kontrakt är ju som en trasig skiva med Luleå Hockey och det börjar bli tröttsamt att som supporter se det här varenda säsong. Oavsett nästa steg för Fagervall så hade det varit en fin bonus att få ha kvar honom inom föreningen åtminstone. Men två parter måste vilja.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sundance Kid tis 15 mar 2016, 19:44

JohanO skrev:"Skit ska skit ha" heter det ju och Luleå kanske rättvist förtjänar det i det här fallet? Det här med struliga kontrakt är ju som en trasig skiva med Luleå Hockey och det börjar bli tröttsamt att som supporter se det här varenda säsong. Oavsett nästa steg för Fagervall så hade det varit en fin bonus att få ha kvar honom inom föreningen åtminstone. Men två parter måste vilja.

Har ingen aning om hur Luleå har skött denna kontraktsförhandling. Mycket möjligt att dom har skött det dåligt. Men tycker att det är usel nivå på Kurirens "journalistik". Ena stunden går Landström ut med att om Luleå gör sig av med Fagervall så är det för att bereda väg för Skuggan. Men nu "avslöjar" dom istället att "Luleå är tagna på sängen" för att dom ville behålla Fagervall. Två artiklar som motsäger sig själva och har en tydlig negativ vinkel från "journalisten". Det är inte första gången man har en negativ ton i det mesta man skriver om Luleå Hockey och framförallt Ostens arbete.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tigerman tis 15 mar 2016, 20:21

Sundance Kid skrev:
JohanO skrev:"Skit ska skit ha" heter det ju och Luleå kanske rättvist förtjänar det i det här fallet? Det här med struliga kontrakt är ju som en trasig skiva med Luleå Hockey och det börjar bli tröttsamt att som supporter se det här varenda säsong. Oavsett nästa steg för Fagervall så hade det varit en fin bonus att få ha kvar honom inom föreningen åtminstone. Men två parter måste vilja.

Har ingen aning om hur Luleå har skött denna kontraktsförhandling. Mycket möjligt att dom har skött det dåligt. Men tycker att det är usel nivå på Kurirens "journalistik". Ena stunden går Landström ut med att om Luleå gör sig av med Fagervall så är det för att bereda väg för Skuggan. Men nu "avslöjar" dom istället att "Luleå är tagna på sängen" för att dom ville behålla Fagervall. Två artiklar som motsäger sig själva och har en tydlig negativ vinkel från "journalisten". Det är inte första gången man har en negativ ton i det mesta man skriver om Luleå Hockey och framförallt Ostens arbete.  
+1

Tycker NSD:s sportjournalister håller betydligt högre klass. Speciellt på den punkten, Kuriren känns som lokaltidningarnas motsvarighet till Aftonbladet med sina clickbaits och konspirationsteorier. Tyvärr, för ibland fångar de upp ett och annat intressant också, och producerar överlag betydligt mer material (om än mycket är att koka en småsur soppa på en spik)

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Hellcop tis 15 mar 2016, 21:24

Att folk fortfarande läser Kurirens hockeysidor är för mig obegripligt. Som någon skrev ovan, clickbait (taskig sådan), märkliga utspel, klara övergångar som inte stämmer och en genuin misstro mot Luleå Hockey.

Läs inte deras skit.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Mickeee tor 24 mar 2016, 11:15

Hoppas inte osten och fagervall är ovänner om nu fagge tar över löven. Vore bra om vi kunde ha ett sammarbete när nu asplöven verkar bli degraderade
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Donowitz lör 26 mar 2016, 15:57


Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av ski3r lör 26 mar 2016, 16:30

Få tränare skulle klara av att vända på skutan på det sätt Fagervall gjort denna säsong. Det ska han ha all heder för! Är det familjeanledningar som gör att han går till björklöven är det inte mycket att göra. Nu håller vi tummarna att han får sluta med ett sm-guld!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 26 mar 2016, 19:03

ski3r skrev:Få tränare skulle klara av att vända på skutan på det sätt Fagervall gjort denna säsong. Det ska han ha all heder för! Är det familjeanledningar som gör att han går till björklöven är det inte mycket att göra. Nu håller vi tummarna att han får sluta med ett sm-guld!

Nja det tror jag alla choacher hade klarat i LHF då vi av tradition inte kickar choacher.

Det han gjorde var precis samma som ifjol man började spela enkelt ur zon och blev man satta under press så lobba man ut den eller slog icing eller sarg ut..
Kan meddela inifrån av säker källa att det har vart bra stämning i truppen hela året trots alla motgångar.

Och att ändra på lite försvarsdetaljer som vi ropade efter redan i omg. 5-6 kunde han gjort redan från start..
Är inte ett dugg impad av han som choach.
Jag förstår att många tycker han är trevlig och sköter sig bra i media.

Men hade han vart en BRA choach hade han inte kört racet med att leka Skaik i försvarszonen så länge som dom faktiskt gjorde och därmed också missade chansen att vinna serien..
Han väntade också för länge med att plocka upp Grana som topp center nåt jag och någon till gapade efter redan i omg 5-6 typ..


Han har dessutom envist vägrat att bänka Harju men andra har fått bänkas som Rajala Schira Hedman Lagace hmm??

Harju spelar också i första kedjan och har gjort så nästan hela året trots att han vart usel i stort sett hela säsongen..
han får även förtroende i PP hela tiden trots att han inte uträttar nåt alls snarare så ställer han till det för laget mer än han hjälper laget..
Visst han har ljusglimtar men är alldeles för få för att förtjäna den istid han faktist har..
EN BRA choach hade bänkat han i ett par matcher och tagit upp en gallerorm i hans ställe.
Harju fick ju även spela BP ett tag men turligt nog så valde man Walle å Flicks istället i BP dom gör det bra båda två men vilket  slöseri med offensiv kraft då BP spelet sliter på spelarna och som alla vet så är vi ett av seriens mest utvisade lag..

Förstår dock båda spelarna tycker det är kul att få förtroende men dom behövs mer som offensiva hot än att döda utvisningar..

Finns massa mer att påpeka avlastning i mitten i uppspelen t.e.x eller effektivare ingångar i offensiv zon d.v.s sluta dumpa puck och jag (ska dock sägas att det vart ett fall framåt i kvarten mot FBK tror det beror på att FBK envisas med styrspel) mm som kunde ha gjorts mycket bättre..

Därmed inte sagt att jag skulle vilja se han gå som choach eftersom jag inte ser någon som kan ta öbver rodret i dagsläget då Rönken avböjt och Bulan är upptagen och Skuggan och Burra är för oerfarna rent taktiskt men om ett par år kan dom ta över rodret det ska vara Petter Nillson i.s.f som jag kan se som möjlig ersättare.
Men alla kan förbättra sig och man kan ju hoppas att han faktiskt lärt sig nåt av sina misstag..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 26 mar 2016, 19:22

Kan ju tillägga att i vilken annan förening som helst i SHL hade han fått kicken i höstas

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kagen lör 26 mar 2016, 22:46

Lasse Proppmätt skrev:Kan ju tillägga att i vilken annan förening som helst i SHL hade han fått kicken i höstas

Luleå borde kanske ha sparkat någon tränare vid något tillfälle och kunnat få bättre energi i gruppen och på så sätt tagit fler poäng i serien. Samtidigt är det en styrka att föreningen inte sparkat någon coach och att föreningen har ett tålamod. Det skapar såklart en trygghet för coachen och sänder en signal till gruppen att 'nu får ni reda ut detta tillsammans, för det här är de kort ni har att spela med'.

Det finns en väldigt otålighet i många organisationer idag och det är nog inte alltid till godo.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tigerman lör 26 mar 2016, 22:48

Lasse Proppmätt skrev:
ski3r skrev:Få tränare skulle klara av att vända på skutan på det sätt Fagervall gjort denna säsong. Det ska han ha all heder för! Är det familjeanledningar som gör att han går till björklöven är det inte mycket att göra. Nu håller vi tummarna att han får sluta med ett sm-guld!

Nja det tror jag alla choacher hade klarat i LHF då vi av tradition inte kickar choacher.

Det han gjorde var precis samma som ifjol man började spela enkelt ur zon och blev man satta under press så lobba man ut den eller slog icing eller sarg ut..
Kan meddela inifrån av säker källa att det har vart bra stämning i truppen hela året trots alla motgångar.

Och att ändra på lite försvarsdetaljer som vi ropade efter redan i omg. 5-6 kunde han gjort redan från start..
Är inte ett dugg impad av han som choach.
Jag förstår att många tycker han är trevlig och sköter sig bra i media.

Men hade han vart en BRA choach hade han inte kört racet med att leka Skaik i försvarszonen så länge som dom faktiskt gjorde och därmed också missade chansen att vinna serien..
Han väntade också för länge med att plocka upp Grana som topp center nåt jag och någon till gapade efter redan i omg 5-6 typ..


Han har dessutom envist vägrat att bänka Harju men andra har fått bänkas som Rajala Schira Hedman Lagace hmm??

Harju spelar också i första kedjan och har gjort så nästan hela året trots att han vart usel i stort sett hela säsongen..
han får även förtroende i PP hela tiden trots att han inte uträttar nåt alls snarare så ställer han till det för laget mer än han hjälper laget..
Visst han har ljusglimtar men är alldeles för få för att förtjäna den istid han faktist har..
EN BRA choach hade bänkat han i ett par matcher och tagit upp en gallerorm i hans ställe.
Harju fick ju även spela BP ett tag men turligt nog så valde man Walle å Flicks istället i BP dom gör det bra båda två men vilket  slöseri med offensiv kraft då BP spelet sliter på spelarna och som alla vet så är vi ett av seriens mest utvisade lag..

Förstår dock båda spelarna tycker det är kul att få förtroende men dom behövs mer som offensiva hot än att döda utvisningar..

Finns massa mer att påpeka avlastning i mitten i uppspelen t.e.x eller effektivare ingångar i offensiv zon d.v.s sluta dumpa puck och jag (ska dock sägas att det vart ett fall framåt i kvarten mot FBK tror det beror på att FBK envisas med styrspel) mm som kunde ha gjorts mycket bättre..

Därmed inte sagt att jag skulle vilja se han gå som choach eftersom jag inte ser någon som kan ta öbver rodret i dagsläget då Rönken avböjt och Bulan är upptagen och Skuggan och Burra är för oerfarna rent taktiskt men om ett par år kan dom ta över rodret det ska vara Petter Nillson i.s.f som jag kan se som möjlig ersättare.
Men alla kan förbättra sig och man kan ju hoppas att han faktiskt lärt sig nåt av sina misstag..
Nu handlar tråden förvisso om Fagervall, men när du påstår att Harju "inte uträttar nåt alls" och att man kan ersätta honom med en random gallerorm, är ju faktiskt helt uppåt väggarna.

Bara som exempel: Två av Wallmarks senaste tre mål hade antagligen inte kommit till om inte Harju gjort det jobb han gjorde i de spelsekvenserna. I inget av dessa fall fick han några poäng så Walle får alla rubriker, vilket är fullt förståeligt, men när man sågar Harju så visar det bara att man inte ser vad han gör för jobb på isen. Killen är rätt smart, han ser kanske inte ut att jobba hårdast och han tacklar inte speciellt mycket, men han utför faktiskt allt som oftast ett riktigt bra jobb både framåt och bakåt. Kolla gärna även +/- på Harju & Grana...

Vi borde vara tacksamma att Fagervall besitter den kompetensen att han noterar det. Annars är det sannolikt att vi fortfarande hade spelat kvartsfinaler.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av nummer 17 lör 26 mar 2016, 23:16

Håller med Tigerman. Många som inte ser hur smart Harju är och noggrann, tillför mycket mer än många förstår.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av icemask sön 27 mar 2016, 10:29

Håller med båda föregående talare, det känns som att Harju hittat in i sin roll nu, förut hamnade han lite fel och på mellanhand ofta.
Kanske för att han ville vara med och göra mål oxå ?
Men nu känns han som gjuten i rollen som understöd/backcheckare och fyller en helt annan kostym !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Ivanhoe sön 27 mar 2016, 19:33

Har en känsla att Fagervall kommer vara viktigt för Luleå även de närmaste åren..

Med honom som GM i Björklöven känns det som att allt är klappat o klart för att Björklöven ska bli nya Asplöven..   Dvs dit vi lånar ut våra lovande spelare nu när Asplöven mest troligt ramlar ur allsvenskan.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 19:50

Ivanhoe skrev:Har en känsla att Fagervall kommer vara viktigt för Luleå även de närmaste åren..

Med honom som GM i Björklöven känns det som att allt är klappat o klart för att Björklöven ska bli nya Asplöven..   Dvs dit vi lånar ut våra lovande spelare nu när Asplöven mest troligt ramlar ur allsvenskan.

Björklöven kommer nog inte vilja ha lån som kommer och går under säsong på samma sätt som man kunnat använda Asplöven till.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av ski3r sön 27 mar 2016, 19:51

Ivanhoe skrev:Har en känsla att Fagervall kommer vara viktigt för Luleå även de närmaste åren..

Med honom som GM i Björklöven känns det som att allt är klappat o klart för att Björklöven ska bli nya Asplöven..   Dvs dit vi lånar ut våra lovande spelare nu när Asplöven mest troligt ramlar ur allsvenskan.
Lite extra kul blir det då SKAIKs supportrar hatar löven.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av ski3r lör 02 apr 2016, 12:22

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article22553896.ab

Förklarar en hel del till varför han väljer jobbet som GM i björklöven. Man kan inte ha någonting annat än all respekt till Jocke som person, kommer någonstans att sakna hans uppriktighet.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kagen lör 02 apr 2016, 12:40

ski3r skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article22553896.ab

Förklarar en hel del till varför han väljer jobbet som GM i björklöven. Man kan inte ha någonting annat än all respekt till Jocke som person, kommer någonstans att sakna hans uppriktighet.  

Ja, även om det inte är bekräftat ännu känns det lite vemodigt att läsa de där sista raderna. Joakim Fagervall är en stor människa. Hoppas han får kröna med att lyfta Le Mat.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Ivanhoe lör 02 apr 2016, 12:41

Ja.. Det förklarar varför han flyttar tillbaks till Umeå. Han måste haft det tufft i höstas (både sportsligt o personligt).

Kommer definitivt också sakna Jocke.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 02 apr 2016, 12:44

ski3r skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article22553896.ab

Förklarar en hel del till varför han väljer jobbet som GM i björklöven. Man kan inte ha någonting annat än all respekt till Jocke som person, kommer någonstans att sakna hans uppriktighet.  
Håller helt med. Jag har en enorm respekt för Jocke, och kommer att sakna honom. Men jag förstår honom. Om nu allt som skrivs faktiskt är sant.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad fre 15 apr 2016, 13:17

I Fagervall's del2 video så pratar han om minnen från tiden i LHF.
Tack för din tid och ett härligt ledarskap!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 15 apr 2016, 13:26

Då var det bekräftat. Tack för allt och lycka till!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Neurofunk20 fre 15 apr 2016, 13:27

Tack Jocke, du gjorde ett bra jättebra jobb under omständigheterna!
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av amarule fre 15 apr 2016, 14:31

Neurofunk20 skrev:Tack Jocke, du gjorde ett bra jättebra jobb under omständigheterna!

Vill inte att han ersätts av Skuggan men vad fan Kan vi göra?
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot fre 15 apr 2016, 17:04

Tack och bock Jocke! Kommer sakna alla härliga intervjuer :-) Lycka till!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Neurofunk20 fre 15 apr 2016, 17:22

amarule skrev:
Neurofunk20 skrev:Tack Jocke, du gjorde ett bra jättebra jobb under omständigheterna!

Vill inte att  han ersätts av Skuggan men vad fan  Kan vi göra?

Vi behöver iscensätta en kupp som slutar med att han blir värvad av SAIK, helt klart.
I vanliga fall hade vi kunnat skeppa honom till Luleå light, men i det här fallet har vi redan råkat skeppat en tränare åt deras håll (tyvärr en kompetent sådan).
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tigerman fre 15 apr 2016, 19:34

Rak, ärlig och ödmjuk. Egenskaper jag högaktar hos en människa och chef.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock fre 15 apr 2016, 19:41

Kan inte (till att börja med) till minnes komma ihåg en kille som i media (går lite utanför tränarskapet)  varit så proffesionell som vår Fagervall, även om orden NÅNSTANS har rekat fast hjärnbalken för evigt.
Givetvis har killen varit i större krig än ett slutspel, men vi fans och media kan vara väldigt skrämmande!

Ursäkta Joakim Fagervall, men största sorgen att du går är att du lämnar oss med Stefan Skuggan Nilsson helt ensam och de är Jävligt skrämmande, de ska du veta!

Önskar dig i alla fall stort lycka till i framtiden, både på och utanför isen!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Snikne Ville fre 15 apr 2016, 19:50

Har ju varit rätt kritisk mtp på hur det sett ut för oss spelmässigt under hans ledarskap. Men jag har aldrig tvivlat på hans engagemang eller att han gett allt han har. Han klarade även att reda ut stormen denna sässe o det är respekt. Sen tycker jag han varit bra på att ge yngre spelare chansen.

Tack o lycka till!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tony Moore fre 15 apr 2016, 20:00

Lycka till Jocke, tack för goda dagsverken i LHF, välkommen tillbaka i en annan passande  roll framöver ;-)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken fre 15 apr 2016, 21:08

Ut i sjunde i kvarten första säsongen. Topp 4 och semi andra säsongen. Sammanfattningsvis bra jobb ändå. Sedan finns det väl alltid ris och ros men överlag bra jobbat.

Extremt bra utåt också, bra ansikte för föreningen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av icemask fre 15 apr 2016, 21:11

Om han får långtråkigt i Ume, så har vi nog plats att klämma in honom i organisationen igen !
Skulle nog fungera på ett flertal positioner !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock fre 15 apr 2016, 22:45

Rönken skrev:Ut i sjunde i kvarten första säsongen. Topp 4 och semi andra säsongen. Sammanfattningsvis bra jobb ändå. Sedan finns det väl alltid ris och ros men överlag bra jobbat.

Extremt bra utåt också, bra ansikte för föreningen.

Den här gubben skulle definitivt kunna vara vår gubbe utåt istället för .. ..andra!

Han är klart bästa killen utåt SHL har haft. Visst var han klart blek i facet fram till vändningen,  men cool har han dock varit!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Davidoff mån 18 apr 2016, 14:25

GM för Björklöven, Check!..
Tack för allt Fagge och lycka till med det nya!

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad mån 18 apr 2016, 14:31

Grattis Björklöven.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av hokkzorz mån 18 apr 2016, 19:21

En liten undring jag har haft under hela säsongen då jag har läst om hur jävla dålig Skuggan har varit och hur bra Jocke har varit så måste man ju fråga sig. Hur vet ni det?

Är det för att Jocke är huvudtränare? han som är ytterst ansvarig alltså är det han och bara han som vände skutan i omgång 18.

Hur vet ni hur mycket som är jockes del i taktiken vi har haft i år? Vad har dom assisterande tränarna gjort under hela säsongen, druckit vatten och tuggat tuggummi?

Jag fattar inte hur alla kan vara så stockjävla bergsäkra på att om Skuggan blir huvudtränare så kommer allt gå åt helvete.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken mån 18 apr 2016, 19:22

"Nånstansch".
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bamsefar mån 18 apr 2016, 19:33

hokkzorz skrev:En liten undring jag har haft under hela säsongen då jag har läst om hur jävla dålig Skuggan har varit och hur bra Jocke har varit så måste man ju fråga sig. Hur vet ni det?

Är det för att Jocke är huvudtränare? han som är ytterst ansvarig alltså är det han och bara han som vände skutan i omgång 18.

Hur vet ni hur mycket som är jockes del i taktiken vi har haft i år? Vad har dom assisterande tränarna gjort under hela säsongen, druckit vatten och tuggat tuggummi?

Jag fattar inte hur alla kan vara så stockjävla bergsäkra på att om Skuggan blir huvudtränare så kommer allt gå åt helvete.

hans meritlista till dags dato imponerar inte direkt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 6 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet