Joakim Fagervall

+77
HarryHaffa
Neurofunk20
Kagen
Hellcop
KaptenBlodskelett
ezz
ski3r
Sundance Kid
nummer 17
Tigerman
Davidoff
Kraftkung
Pajala
Donowitz
kokostrollet
Rocksolid
Mange
Björnkäften
Murveln
Ivanhoe
JohanO
Jonken
Luleåfan
GLHF
farre
Dilox
Midiland
amarule
Kapten Haddock
Groggen79
GustenA
Knäcktomten
Hedanders
Kocur
Erilk
Sir Prozac
icemask
Högljudd
Dentos
NallePhu
Klabbe
Urken
LHF96
Lajon
JuniorX
Mickeee
Lasse Proppmätt
Fred Herbert
Puckad
LuleåWinston
Lulefan
Respected Gentleman
Snikne Ville
JoakimJ
stormvägen
Norlin
pingu
FruktHamster
kralle
Diktatorn
Micke80
hokkzorz
LubosC
Lars158
kniba
Old Brooklyn
Rönken
Redbear
Bjärven
Ingemar
Kallepedal
LulefanGBG
knutten
Helge
Slapshot
Bamsefar
Tony Moore
81 posters

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LulefanGBG mån 22 feb 2016, 18:24

Bulan har ett år kvar i yttre spiontjänst bakom fiendens linjer. Rönken tar över som headcoach nästa år med ett 1-årskontrakt. Efter nästa säsong så kliver Rönken in på kansliet och efterträder Osten som sportchef, och anställer därefter sin gamle vapendragare Bulan som headcoach fr.o.m. nästnästa säong.

Rönkenhockeyn återvänder, men den här gången med mer tyngd och mer spets.  cheers

EDIT: Och på längre sikt så ersätter Fagervalls Björklöven SAIK i högsta ligan. Razz
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken mån 22 feb 2016, 18:30

LulefanGBG skrev:Bulan har ett år kvar i yttre spiontjänst bakom fiendens linjer. Rönken tar över som headcoach nästa år med ett 1-årskontrakt. Efter nästa säsong så kliver Rönken in på kansliet och efterträder Osten som sportchef, och anställer därefter sin gamle vapendragare Bulan som headcoach fr.o.m. nästnästa säong.

Rönkenhockeyn återvänder, men den här gången med mer tyngd och mer spets.  cheers

EDIT: Och på längre sikt så ersätter Fagervalls Björklöven SAIK i högsta ligan. Razz

Fast Brynäs har ju gått från att ligga i toppen av tacklingsligsn till att ligga långt ner nu med Bulan. Å andra sidan gick det bra innan Salmela och Rödin försvann.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av kokostrollet mån 22 feb 2016, 20:31

Rönken, Bulan, Wallsson.

Tre bra tränare som alla har någon form av anknytning till laget eller länet.

Trist iofs om det inte löser sig med Fagervall, men å andra sidan känner man knappast så om de åker ut i kvarten heller... Det är hursomhelst alldeles för tidigt på säsongen för att signa upp honom (eller övriga tränare) för nya år, låt oss se vart säsongen slutar först och ej förglömma att vi har en trupp som är betydligt bättre än normalt.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Donowitz mån 22 feb 2016, 23:31

Rocksolid skrev:
Puckad skrev:Bara inte detta öppnar för skuggan.
I ärlighetens namn, Joakim F kan jag tänka att ha kvar, men det är allt ur dagens trojka.
Joakim ger bilden av en bra ledare, däremot ser jag inte en tydlig på isen.

Röde Roger eller Rönken skulle kännas riktigt bra om Fagge lämnar. Tornberg kanske...


Håller med om alla de tre namnen (även om Roger hade varit ett beskt piller att svälja) men skulle även lägga till Bulan.
Hoppas att det inte blir Säcken dock då han ju blir ledig efter säsongen och är norrlänning.

Hur många sekunder tror ni Hajen hade fått vara kapten efter att Rönken skrivit på? Även Hedman var väl bänkad en del under Rönken o han och Hajen sitter på de längsta kontrakten.

Njao, Hedman slog ju igenom under Rönken och var som vassast mot slutet innan FBK snodde över honom. Kommer ihåg att Hedman lirade med Klasen en längre period och hade ett starkt slutspel.

Harju däremot. Var inte så förtjust i Rönkens hockey. Skulle bli mer skridskor än han vill trampa.

Sweatt, Hedman, Lagace, Forsberg, Fabricius bland andra är ju som klippt och skurna för blågeting-hockeyn.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot tis 23 feb 2016, 04:53

Det mesta talar nog ändå för att Skuggan tar över som headcoach tyvärr. Bästis med Osten också.....helt fel i så fall.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av GLHF tis 23 feb 2016, 10:02

Haha, ja skuggan som hc är min stora skräck också.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Murveln tis 23 feb 2016, 10:04

Gör Osten Skuggan till huvudtränare så tappar jag allt förtroende för honom. Maken till tröttare människa har jag nog aldrig träffat!

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Pajala tis 23 feb 2016, 10:54

det kan inte vara sant .. tar skuggan över så tar jag en timeout från hockeyn lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kraftkung tis 23 feb 2016, 13:13

Skuggan som huvudtränare... Darrar av tanken! affraid
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Murveln tis 23 feb 2016, 13:43

Såja, sansa er! Än så länge är det ju bara spekulationer. Och inte kan väl Osten vara så dum att han ger jobbet till Skuggan - vars ledaregenskaper jag ännu inte hört någon säga något positivt om?

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av GLHF tis 23 feb 2016, 13:57

Med tanke på att han ställts i båset och till råga på allt fått stå kvar så ska man nog inte underskatta buksvågerpolitiken...

Men jag håller med om att man bör sansa sig lite med de tankarna. Men det är ändå en skrämmande tanke, lite som "aliens, finns dom?" Razz

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Slapshot tis 23 feb 2016, 17:02

GLHF skrev:Med tanke på att han ställts i båset och till råga på allt fått stå kvar så ska man nog inte underskatta buksvågerpolitiken...

Men jag håller med om att man bör sansa sig lite med de tankarna. Men det är ändå en skrämmande tanke, lite som "aliens, finns dom?" Razz


Skulle vilja påstå att aliens inte är lika skrämmande faktiskt Laughing

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LulefanGBG tis 23 feb 2016, 17:24

Slavomir Lener? lol!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad tis 23 feb 2016, 17:29

Perra Jonsson ....
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LulefanGBG tis 23 feb 2016, 17:33

Puckad skrev:Perra Jonsson ....
affraid
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock tis 23 feb 2016, 17:36

Slapshot skrev:
GLHF skrev:Med tanke på att han ställts i båset och till råga på allt fått stå kvar så ska man nog inte underskatta buksvågerpolitiken...

Men jag håller med om att man bör sansa sig lite med de tankarna. Men det är ändå en skrämmande tanke, lite som "aliens, finns dom?" Razz


Skulle vilja påstå att aliens inte är lika skrämmande faktiskt Laughing

Nää, de har du rätt i!
Han är rätt skrämmande. De hade suttit fint om han tog och skrämde igång PPt nu innan slutspelet!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av NallePhu tis 23 feb 2016, 17:42

Tydligen så är det en spricka mellan Osten & Jocke som gör att han väljer lämna posten, Jocke ÄR en rak och ÄRLIG person som han inte fått från Osten tydligen enl Kurirens Hockeypod!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Murveln tis 23 feb 2016, 19:36

Kan inte tänka mig att Jocke varit så oproffsig att han stått och gapat om hur värdelös Osten är inför en av västa rivalens tränare och en massa främlingar. Det är ungefär lika troligt som att Rönken satte på halva lagets spelarfruar under sin sista säsong som tränare för Luleå. Förvånar mig däremot inte om Osten och Fagervall inte drar riktigt jämnt. Osten verkar vara en speciell man.

Hur som helst, beklämmande med rykten som detta och det om Rönken, och att folk köper det rakt av.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av NallePhu tis 23 feb 2016, 19:37

Murveln skrev:Kan inte tänka mig att Jocke varit så oproffsig att han stått och gapat om hur värdelös Osten är inför en av västa rivalens tränare och en massa främlingar. Det är ungefär lika troligt som att Rönken satte på halva lagets spelarfruar under sin sista säsong som tränare för Luleå. Förvånar mig däremot inte om Osten och Fagervall inte drar riktigt jämnt. Osten verkar vara en speciell man.

Hur som helst, beklämmande med rykten som detta och det om Rönken, och att folk köper det rakt av.
Man tror på det man vill tro och även om sanningen stirrar en blitt i ansiktet så vill man inte se den!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad tis 23 feb 2016, 19:58

Pajala skrev:det kan inte vara sant .. tar skuggan över så tar jag en timeout från hockeyn lol!
Då får detta bli ett forum för Luleås representationslag, och herrlaget.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken tis 23 feb 2016, 21:40

Puckad skrev:
Pajala skrev:det kan inte vara sant .. tar skuggan över så tar jag en timeout från hockeyn lol!
Då får detta bli ett forum för Luleås representationslag, och herrlaget.

Haha, underbart cheers Då är detta klubbat, Urken har ingen talan i denna typ av frågor ändå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Davidoff tis 23 feb 2016, 21:56

Faan, jag kommer sakna Jocke när han drar.
Går nog inte hitta ärligare människa, säger ju rakt upp och ner
hur det ser ut på banan UTAN en massa krusiduller..
För mig har karln vuxit något enormt med sin kyla och oändligt prövade tålamod, tänk er själv att se samma förbannade PP misslyckas gång på gång, måste ju varit förjävla nära att bara dunka taktiktavlan genom Skuggans polerade flint vid ett flertal tillfällen, och med tanke på hur hösten såg ut är jag faktiskt mer än nöjd med det vi presterat hittills!

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tigerman tis 23 feb 2016, 23:04

NallePhu skrev:
Murveln skrev:Kan inte tänka mig att Jocke varit så oproffsig att han stått och gapat om hur värdelös Osten är inför en av västa rivalens tränare och en massa främlingar. Det är ungefär lika troligt som att Rönken satte på halva lagets spelarfruar under sin sista säsong som tränare för Luleå. Förvånar mig däremot inte om Osten och Fagervall inte drar riktigt jämnt. Osten verkar vara en speciell man.

Hur som helst, beklämmande med rykten som detta och det om Rönken, och att folk köper det rakt av.
Man tror på det man vill tro och även om sanningen stirrar en blitt i ansiktet så vill man inte se den!
Ärligt talat, den historien om Jocke & Klockare är så osannolik att det finns inte på kartan ens att den skulle vara riktig, Jocke är nämligen raka motsatsen till komplett idiot. Enda möjligheten att det skulle kunna ske är väl om han varit klappkanon på fyllan (knappt ens under de premisserna) men att han skulle varit det på ett ungdomsläger är ju närapå tekniskt omöjligt. Jag har hört och läst många dåliga skvallerhistorier genom åren men detta tar nog faktiskt priset. Skulle inte förvåna mig om ursprunget till berättelsen finns att hitta någonstans i de övre delarna av Västerbotten.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av NallePhu tis 23 feb 2016, 23:16

Tigerman skrev:
NallePhu skrev:
Murveln skrev:Kan inte tänka mig att Jocke varit så oproffsig att han stått och gapat om hur värdelös Osten är inför en av västa rivalens tränare och en massa främlingar. Det är ungefär lika troligt som att Rönken satte på halva lagets spelarfruar under sin sista säsong som tränare för Luleå. Förvånar mig däremot inte om Osten och Fagervall inte drar riktigt jämnt. Osten verkar vara en speciell man.

Hur som helst, beklämmande med rykten som detta och det om Rönken, och att folk köper det rakt av.
Man tror på det man vill tro och även om sanningen stirrar en blitt i ansiktet så vill man inte se den!
Ärligt talat, den historien om Jocke & Klockare är så osannolik att det finns inte på kartan ens att den skulle vara riktig, Jocke är nämligen raka motsatsen till komplett idiot. Enda möjligheten att det skulle kunna ske är väl om han varit klappkanon på fyllan (knappt ens under de premisserna) men att han skulle varit det på ett ungdomsläger är ju närapå tekniskt omöjligt. Jag har hört och läst många dåliga skvallerhistorier genom åren men detta tar nog faktiskt priset. Skulle inte förvåna mig om ursprunget till berättelsen finns att hitta någonstans i de övre delarna av Västerbotten.
Nje ursprunget finns i Umeå och ishallen där så har inte mycket mer Skellefteå att göra så sett!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tigerman tis 23 feb 2016, 23:52

NallePhu skrev:
Tigerman skrev:
NallePhu skrev:
Murveln skrev:Kan inte tänka mig att Jocke varit så oproffsig att han stått och gapat om hur värdelös Osten är inför en av västa rivalens tränare och en massa främlingar. Det är ungefär lika troligt som att Rönken satte på halva lagets spelarfruar under sin sista säsong som tränare för Luleå. Förvånar mig däremot inte om Osten och Fagervall inte drar riktigt jämnt. Osten verkar vara en speciell man.

Hur som helst, beklämmande med rykten som detta och det om Rönken, och att folk köper det rakt av.
Man tror på det man vill tro och även om sanningen stirrar en blitt i ansiktet så vill man inte se den!
Ärligt talat, den historien om Jocke & Klockare är så osannolik att det finns inte på kartan ens att den skulle vara riktig, Jocke är nämligen raka motsatsen till komplett idiot. Enda möjligheten att det skulle kunna ske är väl om han varit klappkanon på fyllan (knappt ens under de premisserna) men att han skulle varit det på ett ungdomsläger är ju närapå tekniskt omöjligt. Jag har hört och läst många dåliga skvallerhistorier genom åren men detta tar nog faktiskt priset. Skulle inte förvåna mig om ursprunget till berättelsen finns att hitta någonstans i de övre delarna av Västerbotten.
Nje ursprunget finns i Umeå och ishallen där så har inte mycket mer Skellefteå att göra så sett!
Nå, det gör den ändå inte trovärdig.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av nummer 17 ons 24 feb 2016, 09:12

Tigerman skrev:
NallePhu skrev:
Murveln skrev:Kan inte tänka mig att Jocke varit så oproffsig att han stått och gapat om hur värdelös Osten är inför en av västa rivalens tränare och en massa främlingar. Det är ungefär lika troligt som att Rönken satte på halva lagets spelarfruar under sin sista säsong som tränare för Luleå. Förvånar mig däremot inte om Osten och Fagervall inte drar riktigt jämnt. Osten verkar vara en speciell man.

Hur som helst, beklämmande med rykten som detta och det om Rönken, och att folk köper det rakt av.
Man tror på det man vill tro och även om sanningen stirrar en blitt i ansiktet så vill man inte se den!
Ärligt talat, den historien om Jocke & Klockare är så osannolik att det finns inte på kartan ens att den skulle vara riktig, Jocke är nämligen raka motsatsen till komplett idiot. Enda möjligheten att det skulle kunna ske är väl om han varit klappkanon på fyllan (knappt ens under de premisserna) men att han skulle varit det på ett ungdomsläger är ju närapå tekniskt omöjligt. Jag har hört och läst många dåliga skvallerhistorier genom åren men detta tar nog faktiskt priset. Skulle inte förvåna mig om ursprunget till berättelsen finns att hitta någonstans i de övre delarna av Västerbotten.

Klart som fan att det inte är sant!! Antagligen planterat rykte av saikare för att dom känner sig hotade av Luleå. Skulle inte vara första gången och bra draghjälp får dom av naiva människor som sprider det vidare.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JoakimJ ons 24 feb 2016, 13:51

Alla "förståsigpå:are" pekar ju på att Skuggan kommer ta över. Att det är skrivet i stjärnorna. Jag är... missnöjd över att ryktet ens fått fäste. Uscha.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Jonken ons 24 feb 2016, 14:02

Ett JÄKLIGT INTRESSANT tränar namn vore ju Uleåborg sonen Kari Jalonen. Hans kontrakt som headcoach för de Finska Lejonen går ju ut nu.

- Mångfaldig finsk mästarcoach
- Fransk mästarcoach
- Erfarenhet från KHL
- Han har lirat i Sverige som aktiv spelare. (Gissa för vilken förening...? -He-he...)  affraid

EP profile: Kari Jalonen
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JoakimJ ons 24 feb 2016, 15:06

Coolt! Bra fynd. Jag är på Smile

Jonken skrev:Ett JÄKLIGT INTRESSANT tränar namn vore ju Uleåborg sonen Kari Jalonen. Hans kontrakt som headcoach för de Finska Lejonen går ju ut nu.

- Mångfaldig finsk mästarcoach
- Fransk mästarcoach
- Erfarenhet från KHL
- Han har lirat i Sverige som aktiv spelare. (Gissa för vilken förening...? -He-he...)  affraid

EP profile: Kari Jalonen
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken ons 24 feb 2016, 15:14

Jonken skrev:Ett JÄKLIGT INTRESSANT tränar namn vore ju Uleåborg sonen Kari Jalonen. Hans kontrakt som headcoach för de Finska Lejonen går ju ut nu.

- Mångfaldig finsk mästarcoach
- Fransk mästarcoach
- Erfarenhet från KHL
- Han har lirat i Sverige som aktiv spelare. (Gissa för vilken förening...? -He-he...)  affraid

EP profile: Kari Jalonen

Vad förespråkar han för typ av hockey då? Tycker man ska välja en spelide, sedan letar man en tränare som köper den och kan förmedla. Inte tvärtom med flådigt namn och en spelide man inte önskar sig riktigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av nummer 17 ons 24 feb 2016, 15:19

JoakimJ skrev:Coolt! Bra fynd. Jag är på Smile

Jonken skrev:Ett JÄKLIGT INTRESSANT tränar namn vore ju Uleåborg sonen Kari Jalonen. Hans kontrakt som headcoach för de Finska Lejonen går ju ut nu.

- Mångfaldig finsk mästarcoach
- Fransk mästarcoach
- Erfarenhet från KHL
- Han har lirat i Sverige som aktiv spelare. (Gissa för vilken förening...? -He-he...)  affraid

EP profile: Kari Jalonen

Mycket fina meriter. Vilken typ av hockey står han för, passar det med Luleås tänk. Om inte hur ställer han sig till Luleås tänk och klarar hur klarar han av att nå ut med och motivera till en hockey som inte är hans egen.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad ons 24 feb 2016, 15:37

Jonken skrev:Ett JÄKLIGT INTRESSANT tränar namn vore ju Uleåborg sonen Kari Jalonen. Hans kontrakt som headcoach för de Finska Lejonen går ju ut nu.

- Mångfaldig finsk mästarcoach
- Fransk mästarcoach
- Erfarenhet från KHL
- Han har lirat i Sverige som aktiv spelare. (Gissa för vilken förening...? -He-he...)  affraid

EP profile: Kari Jalonen
Han var ju med och flyttade ned six-fingers till allsvenskan. bara det räcker ju som merit.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Jonken ons 24 feb 2016, 16:15

Kari var en producerande center som aktiv spelare. Spelade, tänkande center -som resten av laget kunde luta sig mot. Har alltid varit en naturlig ledare/ledargestalt -överallt han medverkat. Är känd för både sitt ishockeykunnande -som egenskapen att få grupper att prestera -och "dra åt samma häll".
Till coachsättet -påminner han faktiskt ganska mycket om Rönken. Precis om Rönken -står Kari mycket för att förbereda laget grundligt -och sedan tillämpa det man lagt under matcherna. kari är ganska "stoneface" (som Roger Melin) bakom spelarbänken. Han är väldigt reko -och nogrann med att att all internkommunikation inom laget & inom förening inte kommer ut i onödan. (Typ: Ingen går ut i media och grinar ut -för att man fått mindre speltid etc.)

Taktiskt är Kari också ganska skicklig -speciellt när det gäller mycket; typ i slutspel osv. Han har inga problem med att matcha de spelare som är bra mer i matcher. Och variera detta förtroende mellan olika spelare i laget. (Typ: Vilket  namn som står på tröjan; spelar mindre roll.) Detta har medfört att många yngre spelare har fått sina stora genombrott under hans ledning.

Jalonens hockey tänk -kommer från hans tid som center: Effektiv, rejäl & SISU-kämpande två-vägs-hockey. TYP: När man går: Går man tillsammans -annars ser man tillsammans till att motståndarna inte går. Men framför allt: I Karis lag MÅSTE man förtjäna sin speltid.

Utåt sätt är han en riktig gentleman. Alltid korrekt och professionell i media.

Min personliga åsikt gällande Kari; är att hans coachning är mycket vassare när han får bygga upp någonting över en längre tid i samma ställe & omgivning. Det är inom detta område han alltid skördat de bästa framgångarna som ledare. Dvs: Karis egenskaper att få ihop grupper till enheter har vägt tungt i att han nu coachar Finlands A-hockey landslag. Men inom detta får han inte ut biten med att bygga upp allt under en längre tid -från grunden, något som jag tycker är hans bästa egenskap som tränare. kan tänka mig att han kan vara intresserad att göra det igen -speciellt i en ny liga.

Finska förbundet erbjöd Kari en förlängning; men han tackade vänligen nej till detta erbjudande.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Jonken ons 24 feb 2016, 16:38

Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Norlin tor 25 feb 2016, 23:33

Jag har 3 namn på min lista som gärna får ta över posten som HC.

1. Rönken. Coachen utan en plan B. Mannen vi älskar att hata. Han som tog oss till SM-final.

2. Hans Wallson. Under inga som helst omständigheter ska hans vapendragare Bert få följa med till fina norrbotten men Hans har jag inget emot. Samlad och respekterad tränare.

3. Säcken. Härlig person och lite samma persontyp som Fagervall fast kanske inte lika rak.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av GustenA fre 26 feb 2016, 08:03

Jag vill ha Ledin som assisterande tränare. Gillar Fagervalll men han är ju för samlad och sportslig, ser gärna en tränare som strör ut grus utanför motståndarnas omklädningsrum.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Dilox fre 26 feb 2016, 08:05

Mot Karlskrona igår tror jag vi fick se en försmak på skräcken som väntar. Spelet ser ut som skit och inget händer under hela matchen egentligen. Vad ser man då i båset? Jo, Fagervall står och småmuttrar med sin taktiktavla medans Skuggan går runt på båset och pekar och halvgapar. Till och med så att Skuggan går fram till Fagervall och säger order, inte tvärtom.

Skuggan har rodret redan nu. Han har tagit över redan känns det som. Det vi såg igår var bara försmaken av vad som kommer hända med han i båset.

Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock fre 26 feb 2016, 16:12

Dilox skrev:Mot Karlskrona igår tror jag vi fick se en försmak på skräcken som väntar. Spelet ser ut som skit och inget händer under hela matchen egentligen. Vad ser man då i båset? Jo, Fagervall står och småmuttrar med sin taktiktavla medans Skuggan går runt på båset och pekar och halvgapar. Till och med så att Skuggan går fram till Fagervall och säger order, inte tvärtom.

Skuggan har rodret redan nu. Han har tagit över redan känns det som. Det vi såg igår var bara försmaken av vad som kommer hända med han i båset.

Så är de nog tyvärr, men hoppas att allt som tyder på de är saker som vi får för oss och inte kommer att hända.
Känner mer och mer att vägen är och har varit utstakad för Skuggan rätt länge lch de känns mindre bra!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 26 feb 2016, 16:54

Davidoff skrev:Faan, jag kommer sakna Jocke när han drar.
Går nog inte hitta ärligare människa, säger ju rakt upp och ner
hur det ser ut på banan UTAN en massa krusiduller..
För mig har karln vuxit något enormt med sin kyla och oändligt prövade tålamod, tänk er själv att se samma förbannade PP misslyckas gång på gång, måste ju varit förjävla nära att bara dunka taktiktavlan genom Skuggans polerade flint vid ett flertal tillfällen, och med tanke på hur hösten såg ut är jag faktiskt mer än nöjd med det vi presterat hittills!

Nja när försvars spelet sög som värst i höstas sa han inte ett ord om det men anfallet klaga han på hmm??

Ulv i fårakläder kanske

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sundance Kid fre 26 feb 2016, 17:33

Lasse Proppmätt skrev:
Davidoff skrev:Faan, jag kommer sakna Jocke när han drar.
Går nog inte hitta ärligare människa, säger ju rakt upp och ner
hur det ser ut på banan UTAN en massa krusiduller..
För mig har karln vuxit något enormt med sin kyla och oändligt prövade tålamod, tänk er själv att se samma förbannade PP misslyckas gång på gång, måste ju varit förjävla nära att bara dunka taktiktavlan genom Skuggans polerade flint vid ett flertal tillfällen, och med tanke på hur hösten såg ut är jag faktiskt mer än nöjd med det vi presterat hittills!

Nja när försvars spelet sög som värst i höstas sa han inte ett ord om det men anfallet klaga han på hmm??

Ulv i fårakläder kanske

Som i den här artikeln?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article21682892.ab

"Tränaren Joakim Fagervall pekar på ett bristande försvarsspel.

– Vi har inte varit tillräckligt bra, det är den bistra verkligheten. Problemet är inte våra gjorda mål framåt utan försvarsspelet. Det har varit på tok för dåligt helt enkelt. Vi lyckas inte täppa igen och det gäller inte enbart mot topplagen. Vi släpper in mål mot alla typer av lag, säger Luleå Hockeys tränare Joakim Fagervall efter matchen."


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av ski3r fre 26 feb 2016, 21:56

Dilox skrev:Mot Karlskrona igår tror jag vi fick se en försmak på skräcken som väntar. Spelet ser ut som skit och inget händer under hela matchen egentligen. Vad ser man då i båset? Jo, Fagervall står och småmuttrar med sin taktiktavla medans Skuggan går runt på båset och pekar och halvgapar. Till och med så att Skuggan går fram till Fagervall och säger order, inte tvärtom.

Skuggan har rodret redan nu. Han har tagit över redan känns det som. Det vi såg igår var bara försmaken av vad som kommer hända med han i båset.

Att han står och gapar är iofs bättre än fickpingisen han brukar syssla med.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LuleåWinston sön 28 feb 2016, 08:01

Jag hoppas verkligen att Fagervall blir kvar. Kan inte se någon annan coach jag hellre har som leder Luleå Hockey. Har t.o.m. hellre Fagervall istället för Bulan.

1.Fagervall
2.Bulan
3.Wallson
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av ezz sön 28 feb 2016, 13:35

Fagervall har fortfarande en del att bevisa. Visst fick han ordning på laget, men just nu känns det som att det lika gärna kan ha varit tillfälligt.

Det har onekligen varit på nedgång igen. Fortsätter det här spelet så åker vi ur slutspelet i första rundan och då ska Fagervall inte vara kvar. Å inte heller Skuggan. Burström har jag lite dålig koll på vad han bidrar med så möjligen kan han förlåtas.

Även om det framförallt är det offensiva spelet och PP som går dåligt så är Fagervall högsta höns i båset. Han måste ta av Skuggan ansvaret om han inte når upp till standard så är det bara.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad sön 28 feb 2016, 15:36

Visst fick han ordning på laget, säger vi ofta och berömmer. Men vi får inte glömma bort att tränartrojkan också var de som ställde till det.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken sön 28 feb 2016, 15:39

Puckad skrev:Visst fick han ordning på laget,  säger vi ofta och berömmer. Men vi får inte glömma bort att tränartrojkan också var de som ställde till det.

Fast har inte varit någon hockey som ledningen vill se skulle jag tro med tanke på spelarna man köpt in. Fast å andra sidan pratas det om att Skuggan är påtänkt som huvudtränare, när det sägs vara han som har hand om offensiven, taktiska samt träningarna... Undrar egentligen hur man tänker i kansliet. Inavel är bra ord.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad sön 28 feb 2016, 17:58

De flesta tränare kan se hur ett lag spelar. Men om man inte förstår syftet och tanken så kan man inte kopiera det. Man måste vara och äga sin idé, likt rönken. Annars riskerar det att bli det en blek icke fungerande kopia.
Vårt spel kändes som en kopia där vi inte förstått fullt ut det vi kopierat. Sedan föll man tillbaka till något som man förstod.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kallepedal sön 28 feb 2016, 18:05

Det verkar som att många här jobbar som dataprogrammerare och tror att det bara är att programmera spelarna och förklara hur man ska spela och vips funkar allt. Angående PP så gnällde SKE-supportrarna ifjol på lagets PP. Ingenting fungerade och man hade en procent som ligger i paritet med årets Luleå-statistik. I år har man samma tränare och har en effektivitet på ca 30 %. Vad beror det på? Tja, jag vet inte men det är garanterat mycket psykologi och självförtroende som inverkar. Jag tror inte att SKE har ändrat så mycket i sitt tänk gällande PP men nu funkar det. Mycket beror givetvis på att Zackrisson har tillkommit men det är nog inte enda sanningen.

Givetvis är det tränarnas ansvar att se till att spelet fungerar men även om man har världens bästa taktik så måste spelarna lyckas genomföra spelet. Jag är övertygad om att alla tränare i SHL besitter de fundamentala kunskaperna olika taktiska genomföranden. Skillnaden är hur man lyckas få alla att genomföra den tilltänkta spelplanen. Jag är tämligen säker på att den bespottade Skuggan Nilsson slår alla här inne med hästlängder när det gäller det taktiska kunnandet. På tal om Nilsson så finns det en annan bespottad Nilsson, nämligen Petter. Han gick från att vara fansens hackkyckling till att bli seriens absolut bästa Power Play backar. Han blev inte nämnvärt bättre på att skjuta men likt förbannat gick skotten helt plötsligt in.

Finns det då någon "Bästa tränare" Jag tror inte det. Av de tränare som har hållit på i flertalet är och tränat olika lag har de flesta lyckats bra i några klubbar för att sedan få sparken från någon annan klubb. Och det är samma sak inom fotbollen. Är tex Mourinho en bra tränare? Inte enligt Chelsea-fansen i alla fall. En hypotetisk tanke, vad hade hänt om Fagervall hade tränat SKE i år. Om han hade anammat deras spelidé de haft de senaste åren hade han säkert lyckats bra där. Men det innebär inte att han hade lyckats lika bra om han till fullo hade implementerat SKE:s spelidé i Luleå. Vad jag menar är att det är så många parametrar som spelar in om man ska lyckas som tränare. Bara en sådan sak som att ha för många Alfa-hanar i gruppen kan skapa motsättningar. Spelarna har olika roller och det gäller att skapa en bra gruppdynamik.

Är det någon som kommer på formeln för att alltid lyckas inom lagidrotter så ligger garanterat ett Nobelpris nära tillhands.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av ezz sön 28 feb 2016, 18:17

Tränare idag är nog till största delen ett ledarjobb på det mentala planet. Kunna skapa vi-känslan och få alla att se till lagets bästa.

Sedan visar det sig ju med tex SAIK att kontinuitet genom hela föreningen med tydligt spelsätt genom alla lag och led ger resultat. Visst har de bra spelare och juniorer men kontinuiteten gör det ju möjligt för de yngre att komma in och leverera på hög nivå fantastiskt snabbt.

Sedan är det ju i Fagervalls fall rätt tydligt att man försökt mer "avancerade" spelsystem som tränarna antingen inte kunnat förmedla eller spelarna klarat av att spela. I två raka säsonger har man fått överge detta (åtminstone till stor del) till förmån för "enklare" hockey. Det ger ju inte någon kontinuitet i alla fall.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad sön 28 feb 2016, 18:28

Det du säger stämmer, inklusive data.
men likförbaskat kommer tränare som förändrar spelet. Lasse Falk, Hardy Nilsson, Rönken som exempel. Dessa herrar valde spelidéer de trodde på, och så fick truppen anpassa sig.

Titta på PP't . Och jämför med handboll. I hb har lagen ett antal bestämda starter, och beroende på hur försvaret agerar så finns det utgångar och motdrag. Alla dessa utgångar och motdrag är inte 100% intränade utan det är rörelser man har i bakfickan som kommer fram beroende på vad som sker.
Allt det går att ta med sig till PP. Men jag ser inget av det. Inga första 3 pass som sätter försvaret i gungning, inga platsbyten för att ställa frågan till försvaret.
Jag ser " ge den till Walle och se på om han får igenom sin krosspassning" . Jo, om Walle inte står på sin plats så blir det platsbyte.
För mig är det ett tränaransvar att det skall finnas starter, och ett spelaransvar att det skall finnas saker i deras verktygslåda så vi kan dra fördel av starterna.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken sön 28 feb 2016, 18:30

Skellefteå fick väl även förra säsongen igång pp till slut? Denna säsong fick man igång lite snabbare. Sedan tycker jag Skellefteå spelat rätt bra även fast man inte hade 30% i början av säsongen. Luleå spelar klappkasst, det är inte så man ser tecken på att procenten ska stegra.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 5 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet