Joakim Fagervall

+77
HarryHaffa
Neurofunk20
Kagen
Hellcop
KaptenBlodskelett
ezz
ski3r
Sundance Kid
nummer 17
Tigerman
Davidoff
Kraftkung
Pajala
Donowitz
kokostrollet
Rocksolid
Mange
Björnkäften
Murveln
Ivanhoe
JohanO
Jonken
Luleåfan
GLHF
farre
Dilox
Midiland
amarule
Kapten Haddock
Groggen79
GustenA
Knäcktomten
Hedanders
Kocur
Erilk
Sir Prozac
icemask
Högljudd
Dentos
NallePhu
Klabbe
Urken
LHF96
Lajon
JuniorX
Mickeee
Lasse Proppmätt
Fred Herbert
Puckad
LuleåWinston
Lulefan
Respected Gentleman
Snikne Ville
JoakimJ
stormvägen
Norlin
pingu
FruktHamster
kralle
Diktatorn
Micke80
hokkzorz
LubosC
Lars158
kniba
Old Brooklyn
Rönken
Redbear
Bjärven
Ingemar
Kallepedal
LulefanGBG
knutten
Helge
Slapshot
Bamsefar
Tony Moore
81 posters

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Norlin mån 18 apr 2016, 20:31

hokkzorz skrev:En liten undring jag har haft under hela säsongen då jag har läst om hur jävla dålig Skuggan har varit och hur bra Jocke har varit så måste man ju fråga sig. Hur vet ni det?

Är det för att Jocke är huvudtränare? han som är ytterst ansvarig alltså är det han och bara han som vände skutan i omgång 18.

Hur vet ni hur mycket som är jockes del i taktiken vi har haft i år? Vad har dom assisterande tränarna gjort under hela säsongen, druckit vatten och tuggat tuggummi?

Jag fattar inte hur alla kan vara så stockjävla bergsäkra på att om Skuggan blir huvudtränare så kommer allt gå åt helvete.

Mycket grundar sig i att Skuggan haft huvudansvaret över fortwards och PP. Fagervall har haft hand om backar och BP. Det finns en av dessa komponenter som sett riktigt bra ut denna säsong och en som varit en smärre katastrof från och till. Jag säger absolut inte att det måste vara skuggans fel, det kan säkert bero på 1000 olika saker men med tanke på tränaransvaret så är jag inte helt främmande för att peka små fingrar på Skuggan för hur vårt PP och forwardspel sett ut under säsongen.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad mån 18 apr 2016, 20:42

Norlin skrev:Mycket grundar sig i att Skuggan haft huvudansvaret över fortwards och PP. Fagervall har haft hand om backar och BP.
...
Fast stämmer det? Jag har ställt frågan, (här?) , men inte fått svar.
För mig känns det naturligare att säga att någon har hand om spelet med puck, och någon ansvarar för spelet utan puck. Detaljer kanske, men ändock. Och det minskar kanske inte skuggan som faller över ... just det, ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av JuniorX mån 18 apr 2016, 22:03

Jag har lite svårt för att peka ut ansvariga för olika delar på det sättet. Det kan ju knappast vara så att en tränare sitter och ritar planer för hur ett PP ska se ut utan att förankra det bland övriga tränare och framförallt med den som har huvudansvar.
Och i min bok är det så att hur man än vänder på vem som har gjort vad så är det huvudtränarens ansvar helt och hållet. Om en huvudtränare släpper PP eller BP till en assisterande och sen inte gör nåt åt saken om det barkar åt skogen, så är det huvudtränaren som ska klä skott för det. Att inte agera är inte okej.
Att man har en headcoach är ju för att den människan ska få ihop och ansvara för hela leveransen. Om det finns brister i delar av leveransen så är det headcoachens fel. Och om man anser att det beror på bristande kompetens hos en assisterande så ska huvudtränaren se till så att den ersätts.
Så måste det fungera.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av icemask tis 19 apr 2016, 08:24

JuniorX skrev:Jag har lite svårt för att peka ut ansvariga för olika delar på det sättet. Det kan ju knappast vara så att en tränare sitter och ritar planer för hur ett PP ska se ut utan att förankra det bland övriga tränare och framförallt med den som har huvudansvar.
Och i min bok är det så att hur man än vänder på vem som har gjort vad så är det huvudtränarens ansvar helt och hållet. Om en huvudtränare släpper PP eller BP till en assisterande och sen inte gör nåt åt saken om det barkar åt skogen, så är det huvudtränaren som ska klä skott för det. Att inte agera är inte okej.
Att man har en headcoach är ju för att den människan ska få ihop och ansvara för hela leveransen. Om det finns brister i delar av leveransen så är det headcoachens fel. Och om man anser att det beror på bristande kompetens hos en assisterande så ska huvudtränaren se till så att den ersätts.
Så måste det fungera.
Det är ju så här det fungerat I ungdomslagen som skuggan coachat, han har kommit in som ny drivit sin linje, tjurat och inte lyssnat på andra mer erfarna ledare när det gått over styr och det har slutat med att de erfarna slutat !
Vad det då beror på att han altid fått vara kvar och gå vidare beror på vet jag ej, men känslan är att han har stöd från Osten eller någon annan I organisationen
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Tigerman tis 19 apr 2016, 15:40

icemask skrev:
JuniorX skrev:Jag har lite svårt för att peka ut ansvariga för olika delar på det sättet. Det kan ju knappast vara så att en tränare sitter och ritar planer för hur ett PP ska se ut utan att förankra det bland övriga tränare och framförallt med den som har huvudansvar.
Och i min bok är det så att hur man än vänder på vem som har gjort vad så är det huvudtränarens ansvar helt och hållet. Om en huvudtränare släpper PP eller BP till en assisterande och sen inte gör nåt åt saken om det barkar åt skogen, så är det huvudtränaren som ska klä skott för det. Att inte agera är inte okej.
Att man har en headcoach är ju för att den människan ska få ihop och ansvara för hela leveransen. Om det finns brister i delar av leveransen så är det headcoachens fel. Och om man anser att det beror på bristande kompetens hos en assisterande så ska huvudtränaren se till så att den ersätts.
Så måste det fungera.
Det är ju så här det fungerat I ungdomslagen som skuggan coachat, han har kommit in som ny drivit sin linje, tjurat och inte lyssnat på andra mer erfarna ledare när det gått over styr och det har slutat med att de erfarna slutat !
Vad det då beror på att han altid fått vara kvar och gå vidare beror på vet jag ej, men känslan är att han har stöd från Osten eller någon annan I organisationen
Om det är så Skuggan agerat i ungdomslagen, då kan man ju fråga sig: Fungerade det så bra åren innan att man tvärsäkert kan säga att det Skuggan ville göra var fel, och de "äldre, mer erfarna" hade rätt?

Så vitt jag kan se, utan att ha någon vidare koll på juniorhockeyn i detalj, så har vi ju haft synnerligen mediokra resultat och utfall av juniorlagen ända sedan -87:orna lämnade över. Om någon då kommer och försöker förändra så borde ju det i praktiken tas emot med öppna armar!

Dessutom kan man ju nu konstatera att ur de J18-lag som Skuggan tränat har vi nu fått fram fler A-lagsspelare än ur kullarna åren innan. Det kan mycket väl bero på ren flax eller slump, men det visar ju åtminstone inte på att Skuggans insats skulle ha varit någon slags katastrof. Till syvende och sist är det det enda som räknas ur klubbens synvinkel, att vi får fram A-lagsspelare ur juniorlagen.

Sedan kan han ju möjligen vara en sk*tstövel att jobba med eller under, eller något liknande, det har jag ingen aning om.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av HarryHaffa tis 19 apr 2016, 18:18

Vet ej om det här vairit uppe i nån tråd, men så här säger jocke om spelsystemet idag på radion http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6414640
HarryHaffa
HarryHaffa

Antal inlägg : 626
Join date : 15-04-26

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock tis 19 apr 2016, 18:26

HarryHaffa skrev:Vet ej om det här vairit uppe i nån tråd, men så här säger jocke om spelsystemet idag på radion http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6414640

Tänkte precis klistra den!

De verkar mer som om de är Fagervall och c/o som snickrat ihop de som vi har sett under dessa 2 säsonger!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Pajala tis 19 apr 2016, 18:33

där har vi svaret, Fagervall trodde att laget kunde spela en snabb och konstruktiv hockey, ja herregud vad naiv han var ... vi har ett brunkarlag och även den tyngsta truppen, nä sargut och dumpapuck var det enda som fungerade sisådär ....
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bamsefar ons 18 jan 2017, 23:44

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Micke80 tor 19 jan 2017, 06:01

Stackars Björklöven fans. Inget ont om Jocke, jag gillade honom här, men man kan inte tro att man gör bra resultat om man byter tränare hela tiden. Jag menar, dom är ju värre än Modo när det kommer till detta.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock tor 19 jan 2017, 08:04

Micke80 skrev:Stackars Björklöven fans. Inget ont om Jocke, jag gillade honom här, men man kan inte tro att man gör bra resultat om man byter tränare hela tiden. Jag menar, dom är ju värre än Modo när det kommer till detta.

Jo inte är de kan de vara roligt.

De som ändå är mindre dåligt är att Fagervall har varit nära laget hela tiden och förhoppningsvis blir de inte allt för svårt att göra dom förändringar som behövs, för att få till förbättringar.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av GLHF tor 19 jan 2017, 08:43

Har följt Björklöven iår då jag har en bekant som spelar där. Väldigt mycket beror nog på att nästan alla deras backar suger rejält. Går nog klaga på coaching men det är svårt att få till det om hela backbesättningen saknar defensiva egenskaper gör att hålla på allsvensk nivå.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad tor 19 jan 2017, 10:28

Modovarning!

Fagervall som GM nästa år ?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken tor 19 jan 2017, 10:35

Puckad skrev:Modovarning!

Fagervall som GM nästa år ?

Menar du GM i Luleå? Jocke flyttade väl till Umeå för att komma närmare barnen, och ville undvika tränarrollen av den anledningen. Så känns som ett långskott.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Puckad tor 19 jan 2017, 10:52

Rönken skrev:
Puckad skrev:Modovarning!
Fagervall som GM nästa år ?
Menar du GM i Luleå? Jocke flyttade väl till Umeå för att komma närmare barnen, och ville undvika tränarrollen av den anledningen. Så känns som ett långskott.
Det känns ju som om det blev ett långskott som det blev nu, därav tanken. Jag ser inte riktigt att han kan gå tillbaka i GM rollen för Löven.
Överhuvudtaget så ser jag inget bra med den senaste utvecklingen.
I mina ögon är det Jockes grej att bygga starka grupper. Men det är alldeles försent för det nu.
Och långsiktigt behöver laget stärkas till nästa säsong, men vem skall arbeta med fullt fokus på det?

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LulefanGBG tor 19 jan 2017, 11:59

Jocke är ju förvisso fortfarande GM i Björklöven. Han skall vara både och under resterande del av säsongen. Tror mer att han är tänkt som nödlösning för resterande del av säsongen, men att han sitter kvar som sportchef även i framtiden.

Hur som helst skall det bli spännande att se vad han kan göra med Björklövens lag i båset.

Björklven har jag alltid gillat lite grann så hoppas att det reder ut sig. (Fiendens fiende är ju vän dessutom Rolling Eyes )
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Rönken ons 25 jan 2017, 10:59

http://www.kuriren.nu/100-hockey/fagervall-har-skrivit-langtidskontrakt-som-tranare-9101272.aspx - han blir alltså tränare för tre säsonger. Han som inte ville vara tränare enligt eget utsago inför säsongen, jobbigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Bamsefar ons 25 jan 2017, 11:12

Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fagervall-har-skrivit-langtidskontrakt-som-tranare-9101272.aspx - han blir alltså tränare för tre säsonger. Han som inte ville vara tränare enligt eget utsago inför säsongen, jobbigt.

Tror det var andra orsaker till att han lämnade tränarjobbet i Luleå än att inte ville vara tränare mer.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Hedanders ons 25 jan 2017, 11:18

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fagervall-har-skrivit-langtidskontrakt-som-tranare-9101272.aspx - han blir alltså tränare för tre säsonger. Han som inte ville vara tränare enligt eget utsago inför säsongen, jobbigt.

Tror det var andra orsaker till att han lämnade tränarjobbet i Luleå än att inte ville vara tränare mer.

Kom han inte helt överens med en viss mejeriprodukt?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av LulefanGBG ons 25 jan 2017, 11:19

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fagervall-har-skrivit-langtidskontrakt-som-tranare-9101272.aspx - han blir alltså tränare för tre säsonger. Han som inte ville vara tränare enligt eget utsago inför säsongen, jobbigt.

Tror det var andra orsaker till att han lämnade tränarjobbet i Luleå än att inte ville vara tränare mer.
Det känns ju åtminstone bra att ha Fagervall hos Saik's antagonister. Man kan ju hoppas att de möts i ett kval någon gång under kommande 3 år Razz
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Kapten Haddock ons 25 jan 2017, 18:14

Hedanders skrev:
Bamsefar skrev:
Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/fagervall-har-skrivit-langtidskontrakt-som-tranare-9101272.aspx - han blir alltså tränare för tre säsonger. Han som inte ville vara tränare enligt eget utsago inför säsongen, jobbigt.

Tror det var andra orsaker till att han lämnade tränarjobbet i Luleå än att inte ville vara tränare mer.

Kom han inte helt överens med en viss mejeriprodukt?

Jocke är ju Gormand, så de ska vara Västerbottensost för Fagervall!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Snikne Ville mån 28 nov 2022, 15:59

Sparkad. Igen. Ofattbart för mig att vissa tycker att han är nåt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av ski3r mån 28 nov 2022, 16:14

Gillar Fagervall som fan, som person och människa. Men han har onekligen haft svårt att lyckas som tränare de senaste åren frånsett rekordsäsongen med Björklöven.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Dustin mån 28 nov 2022, 17:04

ski3r skrev:Gillar Fagervall som fan, som person och människa. Men han har onekligen haft svårt att lyckas som tränare de senaste åren frånsett rekordsäsongen med Björklöven.


Håller med fullt ut.

Skrattretande att man ersätter honom med Garpenlöv.

Tillhör skaran Skuggan, Challe Berglund, och Andreas Johansson som överskattas som hockeytränare pga deras egenskaper som ledare under deras aktiva karriärer. Kommer såklart floppa.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Hankburger mån 28 nov 2022, 20:56

Dustin skrev:
ski3r skrev:Gillar Fagervall som fan, som person och människa. Men han har onekligen haft svårt att lyckas som tränare de senaste åren frånsett rekordsäsongen med Björklöven.


Håller med fullt ut.

Skrattretande att man ersätter honom med Garpenlöv.

Tillhör skaran Skuggan, Challe Berglund, och Andreas Johansson som överskattas som hockeytränare pga deras egenskaper som ledare under deras aktiva karriärer. Kommer såklart floppa.
Skillnaden är ju att både Skuggan och Fagervall gjort det okej stundtals. Skuggan som juniortänare och Fagervall i VIK innan han anslöt till Luleå. Garpenlöv har inga sådana meriter i huvud taget utan han verkar glida från jobb till jobb med hjälp av kontakter. För någon bra tränare är han då inte.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Lehto mån 28 nov 2022, 22:41

Som nämnts i sanny och svensson podden, Fagervall har nog haft fel coach typer bredvid sig.
Jag tror Garpen kommer göra det än sämre faktiskt.

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Bros! likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Hankburger mån 28 nov 2022, 23:29

Lehto skrev:Som nämnts i sanny och svensson podden, Fagervall har nog haft fel coach typer bredvid sig.
Jag tror Garpen kommer göra det än sämre faktiskt.

Tror jag också. Har alltid tyckt att Garpen är en enormt överskattad person inom ishockey generellt. Riktigt duktig spelare men horribel journalist, funktionär, expert och tränare/förbundskapten som för någon anledning glider in på positioner som han är för okvalificerad för att sköta.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Dustin, Diktatorn and Burskydd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Burskydd fre 19 maj 2023, 04:59

Fagervall till Boden.

Burskydd

Antal inlägg : 511
Join date : 22-02-17

Puckad and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Joakim Fagervall - Sida 7 Empty Sv: Joakim Fagervall

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet