2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

+43
amarule
Kallepedal
LuleåWinston
Rikky
Lars158
NilsOskar
icemask
#96
FirstSting
Högljudd
Lajon
delpiero
Donten_
pingu
Lulefan
FruktHamster
JohanO
Mickeee
PM
kobbe
Sir Prozac
Old Brooklyn
Bamsefar
stormvägen
Jompen
Slapshot
Kato
Chris Hendrix
dubstep
BodenSwe
LHF96
NallePhu
farre
Myrman
Mange
kjell
LulefanGBG
Redbear
Ingemar
Pajala
Rönken
Urken
Admin
47 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Chris Hendrix fre 07 mar 2014, 01:42

Så frustrerande dåligt Luleå spelar nu alltså. Bra jobb att toppa slutspelsformen killar.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av amarule fre 07 mar 2014, 08:01

ja vad ska man säga? Man har inga stora förväntningar på slutspelet. Får dåliga vibbar för det känns som förr i världen.. på den tiden när vi knappt tog oss till slutspel och sen åkte ut snabbt som attans. usch Mad Mad 
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av MRGHOST fre 07 mar 2014, 09:03

Magkänslan säger att slutspelet blir kort i år.

Med det här spelet så är mitt ärliga tips ut i 4 raka. Det krävs mycket mer än så här om man ska gå till semifinal...nu finns det itne ens på kartan.
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av hokkzorz fre 07 mar 2014, 10:10

oavsett hur det går på lördag så kommer formkurvan för samtliga lag se helt annorlunda ut efter 12 dagars uppehåll medans lagen väntar på play-in gänget. Hade faktiskt vart mer orolig om vi hade spelat drömhockey nu för då hade det vart HELT givet att vi inte skulle spela det om 12 dar. Nu finns iaf chansen.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lajon fre 07 mar 2014, 10:54

Är det så mycket som 12 dagar... Jag trodde kvartsfinalerna började på lördag om en vecka?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Slapshot fre 07 mar 2014, 11:13

Luleås första kvart börjar nästa söndag den 16/3. 9 dagar och inte 12.....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG fre 07 mar 2014, 11:28

Låg sömnlös till 3 - 4 inatt och funderade på vad det är som inte stämmer. Inte för att jag trodde mig kunna komma fram till något. Jag har ju ingen insyn så det blir ju liksom bara meningslösa spekulationer, men hur många gånger jag än bestämde mig för att sluta tänka på Luleå Hockey så hamnade jag tillbaka i de meningslösa grubblerierna gång på gång.

Några möjliga förklaringar:
1. Spelarna kommer inte överens sinsemellan.
2. Tränarna kommer inte överens sinsemellan.
3. Tränarna och spelarna kommer inte överens.
4. En kombination av ovan.

Det känns som att det är något i det sociala eller strukturella som gör att det inte klickar. Som matcherna sett ut känns det som att spelarna inte alls vet vad de skall göra när de är ute på isen, inte ens de som trots allt visar vilja och kämpar även när allting ser bedrövligt ut. Det ser ut som att allt vi gör allt som oftast är på chans, utan någon riktig tanke bakom agerandet. Man slänger iväg pucken bakom ryggen med förhoppningen att någon råkar komma där, snarare än att veta eller känna på sig att någon kommer där. Så ser det ut i afallszon och vi lyckas sällan etablera något tryck när passningsspelet inte fungerar.

Problemet är knappast att våra 'stjärnor' inte är beredda att arbeta. Efter OS-uppehållet tycker jag de utespelare som kämpat bäst är Klasen, Omark, Abbotts och Ledin. Det går såklart inte att jämföra eller mäta rent konkret utan jag talar nu bara om känslan jag får. Abbotts är alltid Abbotts, men det är påfallande ofta man faktiskt sett både Klasen och Omark fara som bålgetingar över hela isen och vara först hem av forwards, inte sällan är det heller dessa båda som återvunnit pucken åt oss när vi tappat den. Fjärdekedjan gör det bra varje match skall tilläggas, de har varit den genomgående bästa kedjan sedan OS men får ju begränsat med istid.

Var är spelarna som skall gå i bräschen när spelet går i stå? De är brunkarna och rollspelarna som kliva in och käka puck och grisa och göra precis vad som helst som krävs för att vända på matchen? Ni vet den där typen av spelare som så många av oss bestämt hävdat att vi har alldeles för många av i laget? Det har hetat att vi har för många brunkare och för lite spets men som jag ser det nu så är problemet att våra spetsspelare får vara både lirare och brunkare på samma gång. Det blir pannkaka av det.

Är det så enkelt att kedjorna är felkomponerade? Jag tror inte det, för i sådant fall hade man rimligtvis ändrat mer på dem. Jag tror faktiskt en del av problemet ligger i ledarskapet. Jag vill nu inte hänga ut någon enskild ledare utan det kan rentav vara så att alla tre är slående överens och då är ju skuldbördan delad lika, eller det kan vara så att man inte alls är överens och då vill jag inte lasta någon som inte förtjänar att bära skulden.

Hur tror ni våra tränare resonerar sinsemellan? Låter Rönken Åkerström ta på sig 100% av ansvaret för backspelet eller beror haveriet på att Rönken lägger sig i Åkerströms backcoachning så att spelarna får olika direktiv och därför uppträder helt virrigt på isen? Om Åkerström nu sköter den biten helt själv och allt ändå havererar, vågar Rönken då lägga sig i och ta en eventuell konflikt för att ändra saker?

Hur stort inflytande har Bulan i komponering och matchning av kedjor och spelare?  Jag vet att ingen har svar på de här frågorna så vad får vi ut av att ställa dem egentligen? Inte så mycket mer än möjligtvis att jag personligen får vädra mina funderingar och farhågor kanske. Men har ni andra samma funderingar?

Sedan de ständigt återkommande frågorna. Varför man värvar en spelare med speciell spetskvalité i ett särskilt spelmoment, under slutet av en säsong när just det spelmomentet inte fungerar, för att sedan inte använda denna spelare? Det är så otroligt ologiskt att man bara måste ana ugglor i mossen. Har det uppstått en konflikt på något vis i laget, (inte nödvändigtvis med Fagerudd), så att man från tränarsidan helt enkelt resonerar som så att det inte går att spela honom? Är tränarna ens överens om att han inte skall lira PP, (?), för mig är det helt obegripligt med tanke på hur det ser ut när övriga backar spelar PP mendet kan såklart finnas en rimlig förklaring, ty om inte håller jag det för extremt osannolikt att tre SHL-tränare inte skall se poängen med att spela honom över huvud taget?

Kan det vara så att Osten gjort den här värvningen över huvudet på tränarstaben och att konflikten finns däremellan ledning och tränarstab snarare än i själva spelar/ledar-truppen.

Sedan har vi övriga spelare som får så otroligt mycket istid trots att de inte presterar någonting alls. Varken poäng eller i någon annan del av spelet som gör att kedjorna i sig fungerar. Linus P är definitivt ett sänke för Abbotts, det syns så otroligt tydligt att vem som helst borde se det. Forsberg klarar tyvärr inte av att lira med Wallmark och Omark.

Varför får inte Bryggman, Trucken och kanske framförallt Cehlarik chansen när de redan visat att de är beredda att kämpa för sin plats i laget och när det finns ett flertal spelare som ändå inte levererar. Har spelarna själva för stort inflytande på laguttagningen?

Ja frågorna är många och svaren lyser med sin frånvaro.

Kanske finns det inte ens någon konflikt med i sådant fall är allting ännu mera obegripligt, och framförallt ännu mera oroväckande ty då finns det inte ens ett problem att åtgärda utan laget är helt enkelt inte bättre.

Efter OS skulle jag säga att spelartruppen presterat såhär:

David Rautio - Godkänt
Linus Klasen - Mycket väl godkänt
Linus Omark - Väl godkänt
Lucas Wallmark - Godkänt
Per Ledin - Godkänt
Chris Abbott - Godkänt
Cam Abbott - Godkänt
Dean Kukan - Godkänt
Pavel Skrbek - Godkänt
Niklas Fogström - Godkänt
Anton Hedman - Godkänt
Karl Fabricius - Godkänt

Resten får underkänt av mig.

12 spelare, mindre än halva laget får alltså godkänt. Vissa har såklart inte spelat mycket så de blir väl egentligen inte underkända men kan samtidigt inte heller lyftas fram. Av ovan nämnda 12 är det ENDAST två som kommer undan med ett betyg som är bättre än godkänt. Det är såklart under all kritik! Skall man vinna Sm-guld måste alla spelare göra en godkänd insats minst, och ett flertal spelare måste göra betydligt bättre prestationer än ett godkänt.

Sedan har vi ett flertal spelare som får direkt underkänt. Några som jag tycker varit bra resten av säsongen men som också till synes drabbats av den kollektiva härdsmältan. Fransson och sandström t.ex. har varit bra större delen av säsongen men nu de senaste matcherna har t.o.m. dessa sett helt malplacerade ut emellanåt.

Janne Sandström
Johan Fransson
Andreas Hjelm
Daniel Gunnarsson
Johan Forsberg
Linus Persson
Niklas Olausson (Lite bättre mot slutet men fortfarande långt ifrån sin normala nivå)


Dessa har enligt mig varit direkt underkända efter OS-uppehållet och det är otroligt oroväckande. Ett flertal av dem har ju varit helt under isen en längre period men när t.o.m. vanligtvis våra två bästa backar Sandström och Fransson sett vilsna, håglösa och osäkra ut så undrar man ju vad fan som hänt?

Jag gillar egentligen inte det här med att hänga ut enskilda spelare och försöker allt som oftast att undvika det även om det ibland i stundens hetta kommer något klagomål på en enskild spelare i matchtrådarna men nu är situationen så alarmerade att jag helt enkelt inte kan undgå att såga och kritisera enskilda spelare och ledare. Som sagt i ett flertal av fallen handlar det ju om spelare som jag vet normalt sett håller en väldigt hög lägstanivå och som varit bärande för oss i flera säsonger, inklusive tidigare denna, som just nämnda Fransson och Sandström. Eller Olausson som varit väldigt seg i år men som vi alla vet är en fantastisk hockeyspelare.

Skulden ligger inte enbart på ovan nämnda spelare för de kan inte själva lastas för hur laget spelare och vem de spelar tillsammans med osv.

Vi har nu förlorat 4 matcher i rad. Under Rönkens ledning har det aldrig hänt i grundserien. Åtminstone inte vad jag minns? Det är extremt oroväckande! Det har trots allt hänt två gånger i slutspelet tidigare, (AIK i Kvartsfinal och Skellefteå i final), och det bådar inte gott. Tyder på att vi har en tendens att klappa ihop när det verkligen gäller. Trots all spets och karaktär i laget. För kom inte och säg att det inte finns spets i det här laget nu bara.... är det helt enkelt så att tränarstaben saknar rutin och det ledarskap som krävs för att vända en dålig trend? Jag tror tyvärr att det kan vara lite så. Jag älskar Rönken och allt han gjort för Luleå men man måste också se nyktert på situationen och det verkar tyvärr som att han ännu inte är en fullfjädrad coach med alla verktyg i lådan att ta till. Konstigt vore väl det, han är ju ung och relativt oerfaren i sammanhanget. Jag tror absolut att han är en coach som kan vinna SM-guld men frågan är om han är det redan nu? Känns osäkert, men han får såklart gärna bevisa mig att jag har tokfel och ta guldet redan nu i år.

Nåväl, jag kommer ingen vart känner jag. Bara rabblar massa frågor utan svar. Ursäkta, var tvungen att dela med mig lite av mina funderingar bara... hoppas inte ni ligger lika sömnlösa som jag om nätterna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Bamsefar fre 07 mar 2014, 11:52

Ja du, Göteborgarn, tror att det spikats med huvudet där, undrar oxo hur relationen , "Osten" , Rönnqvist är egentligen, både värvningen av Sundh och Fagerudd var väl en one man show och kanske inte så förankrad i tränarstaben som man trott innan. Kan det vart så med Hedman också? eller andra värvningar/förlängningar?. Sitter Rönnqvist med Ostens lag men inte det han själv velat ha? hmmmmm.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Dalle fre 07 mar 2014, 12:44

Intressanta funderingar även om det kretsar kring Luleå Hockey och situationen här och nu. Att ligga sömnlös om nätterna pga detta, är aldrig kul, jag vet. Allt är relativt och hänger samman med hur laget står sig gentemot de övriga lagen i serien och deras förutsättningar. Angående vår coach/tränarstab och dennes/deras rutin samt erfarenhet, så tycker jag att det finns en intressant frågeställning om man omvärldsbevakar lite. Hur står sig vår tränarstab om man jämför med Skellefteås t.ex.? Skulle vilja påstå att vår tränarstab är bättre på de flesta plan i en direkt jämförelse. Tycker därmed att exemplet med Skellefteå de senaste åren (och även nu till våren) visar på att framgångar betingas av så mycket mer än bara tränarnas förmåga.

Sett över tid så tycker jag att Luleås nuvarande tränarstab har haft en ganska otacksam uppgift att pussla ihop fragmenten av laget efter varje säsong. De har dock klara det jäkligt bra efter förutsättningarna och jag vill hävda att fjolårssäsongen var en bragd av stora mått. Tycker även att vi ska vara nöjda placering 4 till 6 när årets serie är färdigspelad. Vad vi behöver mest just nu är en kursändring hur Luleå Hockey ska byggas på sikt och hur man kan uppnå en bättre kontinuitet i laget.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av LulefanGBG fre 07 mar 2014, 13:52

Ja jag ifrågasätter absolut inte vår tränarstabs prestation sett över den tid man varit hos oss. Egentligen är jag inte ens säker på att jag vill byta som många andra vill. de har gjort ett hästjobb i Luleå Hockey och något som jag tror få andra kanske hade klarat av. Nämligen att göra så otroligt mycket mer med så mycket mindre.

Men nu har vi ett litet annorlunda problem än vad vår tränarstab hittills fått hantera. Under de år man varit i Luleå har det handlat om att kräma ur max ur ett spelarmaterial som inte haft så mycket spets och få alla att dra åt samma håll och kämpa för ett gemensamt mål med en spelidé som alla är införstådda med, stöttar till 100% och är beredda att kriga för.

Nu har vi istället ett lag med otroligt mycket spets i. Visst, det kanske finns andra lag med ännu mer spets men jag anser fortfarande att vi förfogar över 2 av ligans 5 bästa forwards rent spetsmessigt och utöver det har vi 2 -3  st som är bland de bästa man kan få som rollspelare.

Problemet vi har är nu snarare att få ihop all spets och få den att fungera optimalt i olika kedjor och under olika match och tabell-situationer. Det är ett lite annorlunda problem än att få ett 'sämre spelarmaterial' att fungera optimalt som ett lag. Säger inte att det ena är enklare än det andra men det ät två helt olika problem.

Som det ser ut nu så får tycker jag att våra absoluta spetsspelare är de enda som leverar samtidigt som de är lite för ensamma för att de har fel spelare runtomkring sig. Sedan är det dessutom de två som är allra bäst på att föregå med gott exempel vad gäller att göra skitjobbet också. Det är såklart egentligen positivt, att även våra spetsspelare är beredda att göra skitjobbet men det kan ju också vara negativt om det beror på att övriga i laget inte riktigt är det eller gör det de skall.

Det värsta är väl egentligen att backspelet havererat fullständigt sedan Jonssons skada. Visst han är stabil och säker och bra men betyder han verkligen så enormt mycket så att alla backar, inklusive de mest rutinerade, helt plötsligt inte vet vad de gör på isen över huvud taget bara för att Jonsson inte är ombytt?

Nej OK, någon sådan enorm katastrof har det inte varit på Sandström och Fransson, men jag tycker inte att något av de båda visat i närheten av lika god form som innan OS-uppehållet.

Man kan ju hoppas att den här svackan bara beror på att vi tränat mycket hårdare än övrig lag under OS, (vilket jag egentligen inte tror), och att vi därför är lite slitna och nu med en veckas vila och några enstaka träningspass kan komma i form och hitta glädjen till slutspelet.

Som sagt tränarna har gjort mycket bra och löst några problem Luleå egentligen kämpat med länge sedan storhetstiden på 90-talet. Nämligen att få alla att dra åt samma håll. Man har liksom dammat av de gamla grundävrderingarna. Som sagt, inte många hade klarat det, men ingen person eller tränarstab är fulländad och ingen är bäst på allt. Nu handlar det kanske om mer delikata problem där fingertoppskänslan och matchcoachningen är avgörande och där är vår tränarstab kanske inte riktigt än? Tvivlar inte på att de inte kan komma dit, men det måste ju lära sig av sina misstag som alla andra. Rönken har succesivt förbättrar grej efter grej varje säsong och lag till en pusselbit som saknas. Men nu är den sista pusselbiten som saknas kanske snarare en taktisk sådan som har mer med coachandet än med spelarmaterialet att göra.

Jag skrev ovan att jag inte tror att kedjeformationerna är problemet. Jag uttryckte mig kanske lite motsägelsefullt där. Jag menar att jag inte tror att det huvudsakligen är dem som är problemet utan snarare oförmågan att ändra och hitta lösningar som är grundproblemet även om kedjorna såklart inte fungerar optimalt heller.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av farre fre 07 mar 2014, 14:15

Problemet ligger i att vissa spelare får hur mycket speltid som helst oberoende av prestation och det tror jag tar bort glädjen från vissa spelare och disharmonin sprider sig i truppen.

Behöver nog inte ens lyfta upp vilka namn som åker räkmacka men men hade älskat att se vad Bryggman och Cehlarik hade kunnat uträtta med en ordentlig grundserie i benen.

Ett till exempel är att man tar bort en klockren trio med Bryggman, Trucken och Cehlarik när de match efter match var vår bästa enhet, men vågar inte peta LP eller Ola.
Kanske är man lite konflikträdd och tar de bekvämare besluten istället för de svåra och rätta??

Skrev det i Omark tråden innan han värvades att man behöver byta kedjorna till

Cam-Chris-Omark
Klasen-Wallmark-Ledin
Ola-Fogström-Hedman
Cehlarik-Trucken-Bryggman

Så måste det bli annars blir säsongen väldigt kort
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av farre fre 07 mar 2014, 15:37

Ser nu i NK att de petar in Omark med tvillingarna
Ett rätt
Se ovan för facit Rönken!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lajon fre 07 mar 2014, 16:54

Yes Omark med Abbotts, det låter som nåt det.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av stormvägen fre 07 mar 2014, 23:30

Undrar vad underleverantörer får slantar upp för kass beredskap

Tack för ditt mail.

Inledningsvis vill jag beklaga för de problem som uppstod med matcherna under gårdagen.
En av våra underleverantörer blev under kvällen utsatta för en DDoS-attack, detta påverkade även våra sändningar.


Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken fre 07 mar 2014, 23:33

Hoppas att alla ni som blev drabbade får ersättning.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lajon fre 07 mar 2014, 23:45

stormvägen skrev:Undrar vad underleverantörer får slantar upp för kass beredskap

Tack för ditt mail.

Inledningsvis vill jag beklaga för de problem som uppstod med matcherna under gårdagen.
En av våra underleverantörer blev under kvällen utsatta för en DDoS-attack, detta påverkade även våra sändningar.


Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

???

Förstod inte. Ad du ville med detta inlägg?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av stormvägen fre 07 mar 2014, 23:51

Lajon skrev:
stormvägen skrev:Undrar vad underleverantörer får slantar upp för kass beredskap

Tack för ditt mail.

Inledningsvis vill jag beklaga för de problem som uppstod med matcherna under gårdagen.
En av våra underleverantörer blev under kvällen utsatta för en DDoS-attack, detta påverkade även våra sändningar.


Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

???

Förstod inte. Ad du ville med detta inlägg?

Csports har tidigare kompenserat för bristande kvalitet i sändningar. Igår fick jag se ca 20 minuter hyockey.känns inte som att kompensation kommer nu när man skyller på underleverantöreren. men skit samma, så länge jag kan se matchen i morgon.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken fre 07 mar 2014, 23:56

stormvägen skrev:
Lajon skrev:
stormvägen skrev:Undrar vad underleverantörer får slantar upp för kass beredskap

Tack för ditt mail.

Inledningsvis vill jag beklaga för de problem som uppstod med matcherna under gårdagen.
En av våra underleverantörer blev under kvällen utsatta för en DDoS-attack, detta påverkade även våra sändningar.


Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

???

Förstod inte. Ad du ville med detta inlägg?

Csports har tidigare kompenserat för bristande kvalitet i sändningar. Igår fick jag se ca 20 minuter hyockey.känns inte som att kompensation kommer nu när man skyller på underleverantöreren. men skit samma, så länge jag kan se matchen i morgon.

Det är inte ditt problem att deras jävla underleverantörer suger. Bara att ligga på och kräva kompensation. Storföretagen ska inte få göra som de vill!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lulefan lör 08 mar 2014, 09:28

"Kass beredskap", kan vara jävligt klurigt skydda sig mot DDoS-attacker. Men likväl ska vi fan ha ersättning.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 08 mar 2014, 11:44

farre skrev:Problemet ligger i att vissa spelare får hur mycket speltid som helst oberoende av prestation och det tror jag tar bort glädjen från vissa spelare och disharmonin sprider sig i truppen.

Behöver nog inte ens lyfta upp vilka namn som åker räkmacka men men hade älskat att se vad Bryggman och Cehlarik hade kunnat uträtta med en ordentlig grundserie i benen.

Ett till exempel är att man tar bort en klockren trio med Bryggman, Trucken och Cehlarik när de match efter match var vår bästa enhet, men vågar inte peta LP eller Ola.
Kanske är man lite konflikträdd och tar de bekvämare besluten istället för de svåra och rätta??

Skrev det i Omark tråden innan han värvades att man behöver byta kedjorna till

Cam-Chris-Omark
Klasen-Wallmark-Ledin
Ola-Fogström-Hedman
Cehlarik-Trucken-Bryggman

Så måste det bli annars blir säsongen väldigt kort

Du har så rätt

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lulefan lör 08 mar 2014, 12:20

Urken skrev:
stormvägen skrev:
Lajon skrev:
stormvägen skrev:Undrar vad underleverantörer får slantar upp för kass beredskap

Tack för ditt mail.

Inledningsvis vill jag beklaga för de problem som uppstod med matcherna under gårdagen.
En av våra underleverantörer blev under kvällen utsatta för en DDoS-attack, detta påverkade även våra sändningar.


Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

???

Förstod inte. Ad du ville med detta inlägg?

Csports har tidigare kompenserat för bristande kvalitet i sändningar. Igår fick jag se ca 20 minuter hyockey.känns inte som att kompensation kommer nu när man skyller på underleverantöreren. men skit samma, så länge jag kan se matchen i morgon.

Det är inte ditt problem att deras jävla underleverantörer suger. Bara att ligga på och kräva kompensation. Storföretagen ska inte få göra som de vill!

Jag fick precis detta mail:
Csports skrev:
Tack för ditt mail.

Inledningsvis vill jag beklaga för de problem som uppstod med matcherna under torsdag.
En av våra underleverantörer blev under kvällen utsatta för en DDoS-attack, detta påverkade även våra sändningar.

Som kompensation för det som inträffade under torsdagen har jag förlängt ditt abonnemang med en kostnadsfri vecka.
Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken lör 08 mar 2014, 12:26

Alltid nått!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 13:48

Jaha, så man måste maila in alltså, fick se 3-4 minuter av matchen mot Färjestad. Kanske var det lika bra visesrligen men men.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-06, SHL-omgång 54, Luleå - Färjestad

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet