Niklas Olausson

+151
storeken
Stålis16
Kneten
Danneja
Mantz
BVbanan
Hejsan
Småland
Panikvärvning
Braun
DaVoc
trallgöken
Titan 4020
Tjågen
Kanellängd
Jokerman ll
Hjalmar_Vuopio
LinusFröbergsMustasch
evanovich
Burskydd
Jojjan
BulanFanClub
Serkan122
JohanO
Zeth
Kicko
Gpa
kokostrollet
Dundernisse
kamelbullen
Lehto
GustenA
Diktatorn
ezz
Lajon3
delphi
Jokerman
Sportchefen #2
RSD555
Lulefan
Puckad
Blinders
JayDee
Lillajag
Norrlandstoken
Chris Hendrix
Polyfemos
Groggen79
makkanmakkan
Wolfhunter
NeedforX
Helge
Hankburger
Qirren
Anthrax
Number 69
Kapten Haddock
Brosan
Patrik82
Dustin
Ferros
pelle
Hedanders
Niinimaa
nummer 17
Lasse Proppmätt
JuniorX
Nr10
NilsOskar
Jonken
Donten_
Molin86
KaptenBlodskelett
Monco
Pajala
ski3r
Freno
JoakimJ
miker
mango
Ivanhoe
MrA
Mr Bister
Old Brooklyn
farre
Kallepedal
Högljudd
Pontaking
knutten
Micke80
Dentos
peter..
stormvägen
Kraftkung
Dilox
Mickeee
Kagen
Rikky
zacke08
rasbiologen
Antwon
Donowitz
Ingemar
storstruten
Norlin
rumpztr
icemask
Dalle
UnSaccoDiSoldi
Purre
Pentothal
Dave Rock
hokkzorz
raalfie
Sundance Kid
LubosC
Huselius1
Slapshot
Bamsefar
Rayko
tibet
Lars158
NallePhu
DonP
Rönken
BodenSwe
MickkeJ
pingu
CKa
#96
Hellcop
LuleåWinston
Myrman
Lajon
JahNT
LulefanGBG
Johan__
Redbear
Zeb Macahan
Ulfstrk
Tigerman
PM
Mange
Hurlun
FruktHamster
Urken
amarule
Beast.
Tony Moore
Snikne Ville
Salle
155 posters

Sida 5 av 22 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 22  Nästa

Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Snikne Ville tor 30 jan 2014, 22:16

Hej LHC.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Urken tor 30 jan 2014, 22:25

Vore ju roligt om någon kunde gå ut med information som antingen bekräftade våra farhågor eller en gång för alla satte stopp för desamma.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mange ons 05 feb 2014, 11:43

Kan Växjö vara ett alternativ för Olle dvs om det inte blir utlandet? känns som det iaf...står väl mellan LHC, HV71 o Växjö om han nu inte knäpper alla Luleåfans på näsan o stannar kvar :p Eller så kommer Sportbladet med en bomb "Olausson nobbar Luleå, väljer Brynäs...spelarflykten fortsätter..." hemsk tanke XD
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av rasbiologen tis 11 feb 2014, 15:34

Luleå Hockeys glädjebesked
Stjärnan dementerar flytt till Linköping.


Kan inte läsa det själv, men ola är i fokus på bilden så...
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av zacke08 tis 11 feb 2014, 15:47

"Jag har ingen som helst ambition att spela i Linköping", säger Olausson om ryktet.

– Spelat och spelat jag gjorde väl två byten i senaste finalen som jag "spelade" med Linköping så det var ju inte så att jag spelade ihjäl mig där. Ärligt talat har jag lite svårt att se mig själv spela i någon annan SHL-klubb än Luleå, men givetvis ska man aldrig säga aldrig, säger Olausson.

Några citat från artikeln. Dumt av dom att börja ta betalt. Hursomhelst, man får väl hoppas att Olle stannar. Han har ju inte gjort en jättegrym säsong direkt, så förhoppningvis är intresset från KHL svagt.
zacke08
zacke08

Antal inlägg : 15
Join date : 12-04-12
Age : 32
Ort : Västerås

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken tis 11 feb 2014, 15:54

zacke08 skrev:"Jag har ingen som helst ambition att spela i Linköping", säger Olausson om ryktet.

– Spelat och spelat jag gjorde väl två byten i senaste finalen som jag "spelade" med Linköping så det var ju inte så att jag spelade ihjäl mig där. Ärligt talat har jag lite svårt att se mig själv spela i någon annan SHL-klubb än Luleå, men givetvis ska man aldrig säga aldrig, säger Olausson.

Några citat från artikeln. Dumt av dom att börja ta betalt. Hursomhelst, man får väl hoppas att Olle stannar. Han har ju inte gjort en jättegrym säsong direkt, så förhoppningvis är intresset från KHL svagt.

Ja finns inga gratisartiklar i princip, även bloggen ska man ha betalt för Laughing

Vad gäller Ola och KHL känns det ju som att hans skridskoåkning är för dålig. Men det var väl något KHL-lag för några år sen som värvade in en uttalad offensiv svensk center som knappast var känd för hårt tillbakajobb, och tänkte sig honom som en defensiv center. Så allt är väl möjligt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Urken tis 11 feb 2014, 16:38

Skulle ni kunna copy&pasta in hela artikeln här? Så även vi som inte har betalt kan läsa! Tack på förhand Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Slapshot tis 11 feb 2014, 17:11

Om dom tror att nån ska betala för att läsa skvallernyheter om Norrbotten och en värdelös blogg, lycka till!

Kanske det blir KHL för Olle då? Eller stannar han en säsong till?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rikky tis 11 feb 2014, 18:58

Allt fler klubbar ställer sig i kö för att skriva kontrakt med Niklas Olausson.
Redan efter förra säsongen stod det klart att bland annat KHL-klubbar var intresserade av stjärncentern nu står också enligt rykten Linköping i samma kö.
– Det kan jag helt ärligt dementera. Jag har ingen som helst ambition att spela i Linköping, säger Olausson om ryktet.
Men du har ju spelat i Linköping tidigare finns det inget som lockar dig tillbaka dit?
– Spelat och spelat jag gjorde väl två byten i senaste finalen som jag "spelade" med Linköping så det var ju inte så att jag spelade ihjäl mig där. Ärligt talat har jag lite svårt att se mig själv spela i någon annan SHL-klubb än Luleå, men givetvis ska man aldrig säga aldrig, säger Olausson.
Även Linköpings sportchef Johan Hemlin ställer sig lite frågande till ryktet om att Olausson skulle spela med dem nästa säsong.
– Det är ju som vanligt med spelare som har ett förflutet med Linköping att så fort de har utgående avtal så är de aktuella för oss. Det handlar inte bara om Olausson utan alla spelare som en gång varit här och kommer ut på marknaden igen, säger Hemlin.
Olausson har tidigare sagt att han gärna skulle spela med förre vapendragaren Pär Arlbrandt igen.
– Givetvis skulle det vara kul, men därmed inte sagt att det är i Linköping. Jag gillar ju att spela med "Arla" var det blir är dock inte spikat, säger Olausson.
Redan inför denna säsong spekulerades det i att Olausson skulle vara på väg från Luleå Hockey, men efter finalförlusten så sa han till Kuriren att "Hade jag fått rätt bud hade jag inte stått här i dag" och "Om det blir nästa år eller om tre år återstår att se. Sedan får vi se om det blir KHL, AHL eller någon annanstans i Europa".
Det troligaste är att det fortfarande antagligen är någon KHL–klubb som kan var det som lockar honom från Luleå.
– Givetvis skulle det vara kul att testa KHL någon gång, men i dag är det bara Luleå Hockey som gäller. Man får inte glömma att KHL är en bra liga och det gäller att vara smart i valet av klubb att gå till exempel Moskva eller St Petersburg innebär mest troligtvis att det blir i en tredje eller fjärde line och då blir nog det bara en säsong i Ryssland.
Just nu säger Olausson själv att det bara finns en sak i fokus.
– Vi vill ta ett steg till med Luleå och det skulle ju innebära SM-guld och det är ju det som alla i laget spelar för. Allt snack om spelare som försvinner eller kommer stannar utanför laget det är inget som vi i laget lägger någon vikt vid.
Tränarstaben utan kontrakt
Luleå Hockey har ingen ur tränartrion kontrakterad inför nästa säsong.
Men samtal pågår med Rönnqvist, Berglund och Åkerström.
– Inga kommentarer, svarar huvudtränaren Jonas Rönnqvist på frågan om hur långt förhandlingen kommit.
Säsongen 2013/2014 går mot slutspel och precis som alla andra år börjar snacket om spelare som lämnar och kommer. I Luleå Hockey står nio spelare samt alla tre tränarna, Jonas Rönnqvist, Tomas Berglund och Roger Åkerström, utan kontrakt. Enligt Rönnqvist så för alla tre tränarna samtal om en eventuell förlängning.
– Vi har en bra löpande dialog mer än så säger jag inte till pressen. När jag bestämmer mig kommer givetvis föreningen få veta det först av alla, säger Rönnqvist.
Vad avgör om du väljer att förlänga eller inte?
– Som jag sagt tidigare. Jag vill inte ta den här diskussionen i media utan det är en sak mellan mig och Luleå Hockey, säger Rönnqvist.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rikky tis 11 feb 2014, 18:58

Artikeln angående Olaussons ickeövergång..
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Kagen tis 11 feb 2014, 21:07

Känns som en ovanligt tydlig dementi för att komma från en SHL-spelare i februari. Olle kanske trivs med livet och hockeyn i Luleå och då finns det ju ingen större anledning att röra på sig såvida inte pengarna är väldigt mycket högre någon annanstans och de är de knappast om det handlar om ett annat lag i samma liga.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken tis 11 feb 2014, 21:10

Fast är väl inte heller någon dans på rosor i KHL vad det verkar, dumpar väl spelare hit och dit om någon råkare vara skadad för länge som exempel. Sedan som han själv är inne på, går han till topplagen är han knappast topp6 och harva runt i 3/4:e är nog inget för honom.

Är inte hans tjej/sambo/fru från Luleå?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mickeee tis 11 feb 2014, 21:37

Visst har hans nivå på spelet har sjunkit men man blir glad av att höra hur han pratar om klubben och säger att han inte kan tänka sig någon annan shl klubb. Detta är ju ovanligt för en kille som kommer söderifrån. Och spelare som visar hjärta för klubben är ju något man ska värdera väldigt högt
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dilox tis 11 feb 2014, 22:15

Är ny här. Har kollat runt lite men tänkte att jag likagärna kan signa upp och hänga med er! Gör det för att jag har lite "Olle-info".

Olle trivs i Luleå. Det är säkert på den fronten. Mycket tack vare hans sambo som är från Kiruna. Så här ligger det till: Hon vill inte flytta inom Sverige och "Olle" ser inte heller någon anledning till det. Han har bra betalt, trivs och spelar i ett topplag.

Därmed vet jag att Olausson är sugen på spel i en annan liga och hans sambo är öppen för ett äventyr utanför Sveriges gränser för hans skull och båda vet att pengarna då blir klart större.

Så att "Olle" drar är helt klart en risk, men att det sker till en annan svensk klubb är inte troligt.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av LulefanGBG ons 12 feb 2014, 08:17

Dilox skrev:Är ny här. Har kollat runt lite men tänkte att jag likagärna kan signa upp och hänga med er! Gör det för att jag har lite "Olle-info".

Olle trivs i Luleå. Det är säkert på den fronten. Mycket tack vare hans sambo som är från Kiruna. Så här ligger det till: Hon vill inte flytta inom Sverige och "Olle" ser inte heller någon anledning till det. Han har bra betalt, trivs och spelar i ett topplag.

Därmed vet jag att Olausson är sugen på spel i en annan liga och hans sambo är öppen för ett äventyr utanför Sveriges gränser för hans skull och båda vet att pengarna då blir klart större.

Så att "Olle" drar är helt klart en risk, men att det sker till en annan svensk klubb är inte troligt.
Hej och välkommen!

Hoppas det stämmer som du säger. Vore otroligt trist att se honom i en SHL- konkurrent! Härligt att han trivs i Luleå, det faktum att han till skillnad från flera andra faktiskt förlängde sitt kontrakt senast det gick ut styrker ju det du säger i viss mån.

Att han försvinner tror jag är en ganska stor risk tyvärr, men som sagt, det är bara att tacka honom för det som varit och önska honom lycka till i sådant fall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Kagen ons 12 feb 2014, 11:30

Låter väldigt trevligt om "Olle" kul med spelare söderifrån som fattar tycke för länet.

Att lönerna kan vara högre i t.ex Schweiz och Ryssland må vara en sak men man måste väga in kostnader för familjen också. Det är relativt billigt att bo och leva i Luleå, särskilt om man redan har släkt i staden. För att man inte ska skatta i Sverige måste man bryta den så kallade 'väsentliga anknytningen' därmed går det inte att lämna kvar ett hus eller en lägenhet i Sverige - de måste säljas - inte hyras ut utan säljas. Det går heller inte att lämna kvar frun, hon måste med.
I Schweiz är det dyrt att leva, riktigt dyrt. I Ryssland tillkommer en del annat otäckt att ta med i beräkningarna då säkerheten lämnar mycket övrigt att önska och det finns en organiserad kriminalitet i det landet som kan skrämma vem som helst. Det är svårt att leva lika öppet där som här. Sen att Moskva är en fantastisk stad på många sätt och vis, men övriga städer eller att bo där. Jag vet inte.

Jag kan förstå varför NHL lockar, måste vara rätt skönt för lirarna Florida att kunna kliva ut från arenan i shorts, sätta sig i caben och dra iväg till golfbanan. Allt är inte bara pengar här i livet.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Snikne Ville ons 12 feb 2014, 11:38

1,1,2 - det är Olles placering i interna poängligan de två förgående säsongerna samt innevarande hittills. Glöms lätt bort.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Snikne Ville sön 16 mar 2014, 22:32

Här kommer förklringen till att han knappt kunde gå efter finalspelet ifjol..nyhet för mig iaf.
http://www.nsd.se/sport/superkedjans-misslyckande-det-ar-pa-tok-for-daligt-8355561.aspx
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Kraftkung ons 19 mar 2014, 02:38

Har också hört av säkra källor att det inte finns något annat lag i SHL han vill spela för utan det är utomlands ifall det blir klubbyte!
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Donowitz ons 19 mar 2014, 20:49

Miljöombyte någon säsong för Olausson är förmodligen också det bästa.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Lulefan tor 20 mar 2014, 08:59

Känns som att han blir sämre för varje säsong som går just nu, ser väldigt trög och seg ut, möjligt att det beror/berott mycket på skador, men det är väl troligtvis dags för honom att prova något nytt.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av stormvägen tor 20 mar 2014, 23:13

Det är ju mot Växjö du ska vara bäst!! Grymt avgörande!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av LulefanGBG fre 21 mar 2014, 09:24

Tyckte Klasen var bäst på plan igår. Men Olausson var riktig jävla bra också! Och han gjorde avgörande målet dessutom. OCh passade fram till samtliga övriga. Helt plötsligt plockar han bara fram det där. Vi vet ju alla innerst inne vad han verkligen kan. Hoppas han kan fortsätta plocka fram det i resterande slutspel också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av peter.. fre 21 mar 2014, 10:46

Tycker att olaussons skridskoåkning såg betydligt rappare ut igår än vad den gjort tidigare i år. det var länge sen han gjorde en så bra match..

peter..

Antal inlägg : 1
Join date : 13-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av rumpztr fre 11 apr 2014, 21:31

Någon som hört varför olle har tappat sitt C och inte har spelat sista matchen mot schweiz?

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Snikne Ville mån 14 apr 2014, 10:23

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dentos mån 14 apr 2014, 10:48

Har inte Niklas sagt att det blir Luleå om det blir SHL?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Lajon mån 14 apr 2014, 11:52

Vore ju tragiskt om Ola flyttar till Linköping  Shocked Shocked Shocked 
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Micke80 mån 14 apr 2014, 13:17

Dentos skrev:Har inte Niklas sagt att det blir Luleå om det blir SHL?

Jo han har sagt det vid nått tillfälle men allt sånt ska man ju ta med en nypa salt. Däremot kan det ligga mer bakom de orden om de kommer från någon som är härifrån eller som har partnern härifrån (som olausson) än när spelare som inte har någon koppling säger det (Robin Jonsson).
Men det possitiva är ju att spelaren aldrig skulle slänga ur sig det om de inte trivdes i laget och staden.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av knutten mån 14 apr 2014, 23:07

Enligt media är det ju nära att spelare/ledare hamnar i ett lag bara någon visar intresse.
Ta Rönnqvist och AIK t.ex. Där han är nära AIK bara för att AIK vill ha honom.

Kan vara likadant med Olausson. Dock kan det ju vara så att han varit helt inställd på KHL och att han inte riktigt funderat på annat.
Han har varit i Luleå i 5 säsonger och kanske känner att han vill testa något annat. Då kan han mycket väl hamna i en konkurrent vad han än har sagt. Såna uttalanden har man hört många gånger. Han tokdementerade ganska kraftigt när han kommenterade Linköpingryktet tidigare, men man vet aldrig.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av FruktHamster mån 14 apr 2014, 23:37

Det är väl förvisso fullt möjligt att Olle skulle hamna i ett annat SHL-lag, men med det sagt:
Det här är NKs blogg. Vad de säger och vad katta skiter.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dentos ons 16 apr 2014, 12:11

Jag skulle gärna se Olausson stanna i Luleå. Jag tycker ändå att han på något sätt fortsätter utvecklas år efter år även om han ibland hamnar i perioder då han är helt osynlig. När Ola är i form så är han definitivt en av dom bästa centrarna i hela ligan.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Donowitz ons 16 apr 2014, 12:45

Kanske Olausson med Zaar och Everberg.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dilox ons 16 apr 2014, 15:38

Tycker det är oroväckande tyst kring "Olle"... Vad händer?

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken ons 16 apr 2014, 15:41

Dilox skrev:Tycker det är oroväckande tyst kring "Olle"... Vad händer?

Intrsset från KHL-klubbarna lär väl ha slaknat sett till hans säsong med skadan. Han kanske väntar ett tag och ser vad som dyker upp?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dilox ons 23 apr 2014, 15:31

Tillhör skaran som verkligen vill ha kvar Olausson i Luleå och ju tystare det är och ju längre det är tyst finns ju hoppet. Men jag tycker helt ärligt det är skandalöst dåligt av lokalblaskorna att man inte kollar upp det hela. Vad händer? Intresse från olika lag och ligor? Vill Luleå förlänga, vad vill Olle själv? Mängder med frågor men inte en jävel som lyfter på sitt arsle på lokaltidningen, tar tag i telefon och ringer. Vad säger Olausson, "Osten", agenten?

Vi snackar ändå om en landslagscenter som haft ett "A" på bröstet och som representerat Luleå i fem år och stadigt producerat. Är det inget som är av intresse eller något av nyhetsvärde? Jag blir jävligt förvånad över att det är så tyst och att ingen verkar bry sig speciellt.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mange ons 23 apr 2014, 16:07

Dilox skrev:Tillhör skaran som verkligen vill ha kvar Olausson i Luleå och ju tystare det är och ju längre det är tyst finns ju hoppet. Men jag tycker helt ärligt det är skandalöst dåligt av lokalblaskorna att man inte kollar upp det hela. Vad händer? Intresse från olika lag och ligor? Vill Luleå förlänga, vad vill Olle själv? Mängder med frågor men inte en jävel som lyfter på sitt arsle på lokaltidningen, tar tag i telefon och ringer. Vad säger Olausson, "Osten", agenten?

Vi snackar ändå om en landslagscenter som haft ett "A" på bröstet och som representerat Luleå i fem år och stadigt producerat. Är det inget som är av intresse eller något av nyhetsvärde? Jag blir jävligt förvånad över att det är så tyst och att ingen verkar bry sig speciellt.

Håller med. Klart man vill ha kvar en Skuggan-light. Har för mig att Ola även nämnt att han vill vara kvar i Luleå Hockey om det inte blir utlandet. Så jag tror allt hänger på om den nya tränarstaben vill ha kvar Ola i laget eller inte.

Saxat från en artikel på Hockeysverige.se som publicerades 27 mars:

– Ska jag vara helt ärlig så vet jag ingenting. Jag har sagt till agenten och alla att jag ska sätta mig efter säsongen med min agent och jag ska se vad min sambo vill.

Så det är ju möjligt att vi får ett svar efter landslagsspelet.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Redbear ons 23 apr 2014, 16:20

Hörde ett rykte idag om Olausson till Jokerit...även Fransson kan vara på G dit...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mange ons 23 apr 2014, 16:29

Jokerit har värvat bra spelare/profiler från vår liga. Omark, Harju, Gunderson, Sallinen och nu(enligt rykte) Olausson och Fransson. Tänk den dagen ett svenskt lag väljer att gå med i KHL. Kommer verkligen rensa hela SHL på de allra bästa spelarna.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av icemask ons 23 apr 2014, 16:31

Jag har varit en stor kritiker av Olle, men sett till den gångna säsongen så hamnade han lite för mycket i skuggan av Klasen, Olle får gärna stanna för han trivs i klubben och kan bli den rutinerade center vi behöver för att få Zaar att blomma ut i SHL !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dalle ons 23 apr 2014, 17:09

Hoppas innerligt att ryktet om att Fransson och Olausson är på väg bort inte stämmer. Håller krampaktigt tummarna för att dessa spelare blir kvar i Luleå!
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av amarule ons 23 apr 2014, 17:59

Men så klart. Jä-a finnlag. Kan de inte sno spelare från sheleftyou istället. Låt våra vara! Twisted Evil
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av NallePhu ons 23 apr 2014, 18:22

Mja misstänker det är enklare locka till Helsingfors bra svenska spelare då det är en bättre levnadskvalité samt allt är lika som i Sverige!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mange ons 23 apr 2014, 20:45

Olausson 2-målsskytt i matchen mot Norge.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Pontaking ons 23 apr 2014, 23:55

2+2 hade karln till och med. Fantastiskt spelsinne killen har.

Pontaking

Antal inlägg : 1153
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Lajon tor 24 apr 2014, 07:32

Vi får väl bli farmarlag till Jokerit....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av amarule tor 24 apr 2014, 08:01

NallePhu skrev:Mja misstänker det är enklare locka till Helsingfors bra svenska spelare då det är en bättre levnadskvalité samt allt är lika som i Sverige!
Förstår det men det är tråkigt ändå. shl  utarmas när vi inte kan konkurrera på lika villkor som khl ( = stooora penningpåsar)
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av icemask tor 24 apr 2014, 08:09

Sanningen är att vi behöver Olausson som offensiv center,
Han vill stanna, trivs i klubben, en av få som verkar ha hjärta för klubben.
Visst han vill till KHL (vem vill inte det) men om han ska spela i SHL så vill han spela i LHF !
Handen på hjärtat han har fått mycket kritik (även av mig) för att han inte är fysisk i sitt spel, han är en mycket kompetent center som hamnat i skuggan av Klasen de gångna säsongerna, centrar med hans spelsinne växer inte på träd och framför allt de kostar massor, vi har en kille som vill stanna, säkert inte kostar skjortan, så vad är problemet, erbjud honom ett bra kontrakt 2+1 eller nåt sånt så får wallmark och andra centrar utvecklas i lugn och ro !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mange tor 24 apr 2014, 08:12

Saha skrev:2+2 hade karln till och med. Fantastiskt spelsinne killen har.

och Joel Lundqvist blev matchens lirare hahaha
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Högljudd tor 24 apr 2014, 08:28

icemask skrev:Sanningen är att vi behöver Olausson som offensiv center,
Han vill stanna, trivs i klubben, en av få som verkar ha hjärta för klubben.
Visst han vill till KHL (vem vill inte det) men om han ska spela i SHL så vill han spela i LHF !
Handen på hjärtat han har fått mycket kritik (även av mig) för att han inte är fysisk i sitt spel, han är en mycket kompetent center som hamnat i skuggan av Klasen de gångna säsongerna, centrar med hans spelsinne växer inte på träd och framför allt de kostar massor, vi har en kille som vill stanna, säkert inte kostar skjortan, så vad är problemet, erbjud honom ett bra kontrakt 2+1 eller nåt sånt så får wallmark och andra centrar utvecklas i lugn och ro !

+1
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 5 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 22 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 22  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet