Niklas Rubin

Gå ner

Niklas Rubin

Inlägg av Urken i ons 28 mar 2018, 13:04

Urken

Antal inlägg : 13529

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Niklas Rubin

Inlägg av KaptenBlodskelett i ons 28 mar 2018, 13:23

Välkommen! Smile
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2345

Inlägg av Kapten Haddock i ons 28 mar 2018, 16:08

Välkommen Niklas!

Kul att du får chansen för SHL i den finaste tröjan! De ska bli otroligt kul att få följa din utveckling och din tid framöver.

Lycka till!
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2325

Inlägg av pingu i ons 28 mar 2018, 16:47

Välkommen! Spännande värvning Smile
pingu

Antal inlägg : 2211

Inlägg av Tony Moore i ons 28 mar 2018, 18:25

Han övertygade Rubin att välja Luleå: "Vägde tungt"
Spoiler:
Ishockey Intresse fanns från fler klubbar än Luleå Hockey, men för Niklas Rubin var valet ändå enkelt. "Jag hade ett bra snack med deras målvaktstränare. Det vägde tungt. Efter det tyckte jag inte att det var så mycket att fundera över", säger han.

David Olsson Jiglund
18:04 | 2018-03-28

Det är flera månader sedan det blev klart.
– Det känns fantastiskt bra, och skönt att det äntligen blivit officiellt. Så att man inte behöver gå och hålla det för sig själv längre, säger Niklas Rubin.

Vad var det Gusten Törnqvist sa som övertygade dig om att Luleå var rätt klubb?
– Han berättade framför allt om hur han arbetat med Joel Lassinantti och Filip Gustavsson, och jag tyckte det lät bra. Det kändes viktigt för mig som vill fortsätta utvecklas att få det stödet.

Hur skulle du beskriva dig själv som målvakt?
– Jag är ganska atletisk av mig, och lever mycket på mina reflexer och min snabbhet, säger Niklas Rubin, som räddade 92 procent av skotten och i genomsnitt släppte in 2,37 mål per match under den gångna säsongen.

Vad har du för målsättning inför din första SHL-säsong?
– Jag vill så klart spela så många matcher som möjligt. Men det kommer säkert ta mig ett tag att komma in i det, och jag tror jag kan lära mig mycket av Joel Lassinantti som spelat i ligan under en ganska lång tid.

Planen är att flytta upp till Luleå i slutet av april.
– Jag ser fram emot det. Jag har bara varit där en gång förut, men det är fint där, säger Niklas Rubin.

Luleås sportchef Stefan "Skuggan" Nilsson" är väldigt nöjd med värvningen av Niklas Rubin.
– Det ska bli otroligt kul att se hur duktig han kan bli. Vi ser en enorm potential och tror att han kan bli riktigt, riktigt duktig när Gusten Törnqvist får sätta klorna i honom, säger han.
Tony Moore

Antal inlägg : 2231

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Ferros i ons 28 mar 2018, 20:41

Har sett Niklas lite i Allsvenskan. Enligt mig en av de bästa målvakterna i den serien, kanske t om den bästa. Tror det kan blir riktigt bra faktiskt, även om steget till SHL inte alltid är det lättaste att ta.

Ferros

Antal inlägg : 2202

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet