Niklas Olausson

+150
Stålis16
Kneten
Danneja
Mantz
BVbanan
Hejsan
Småland
Panikvärvning
Braun
DaVoc
trallgöken
Titan 4020
Tjågen
Kanellängd
Jokerman ll
Hjalmar_Vuopio
LinusFröbergsMustasch
evanovich
Burskydd
Jojjan
BulanFanClub
Serkan122
JohanO
Zeth
Kicko
Gpa
kokostrollet
Dundernisse
kamelbullen
Lehto
GustenA
Diktatorn
ezz
Lajon3
delphi
Jokerman
Sportchefen #2
RSD555
Lulefan
Puckad
Blinders
JayDee
Lillajag
Norrlandstoken
Chris Hendrix
Polyfemos
Groggen79
makkanmakkan
Wolfhunter
NeedforX
Helge
Hankburger
Qirren
Anthrax
Number 69
Kapten Haddock
Brosan
Patrik82
Dustin
Ferros
pelle
Hedanders
Niinimaa
nummer 17
Lasse Proppmätt
JuniorX
Nr10
NilsOskar
Jonken
Donten_
Molin86
KaptenBlodskelett
Monco
Pajala
ski3r
Freno
JoakimJ
miker
mango
Ivanhoe
MrA
Mr Bister
Old Brooklyn
farre
Kallepedal
Högljudd
Pontaking
knutten
Micke80
Dentos
peter..
stormvägen
Kraftkung
Dilox
Mickeee
Kagen
Rikky
zacke08
rasbiologen
Antwon
Donowitz
Ingemar
storstruten
Norlin
rumpztr
icemask
Dalle
UnSaccoDiSoldi
Purre
Pentothal
Dave Rock
hokkzorz
raalfie
Sundance Kid
LubosC
Huselius1
Slapshot
Bamsefar
Rayko
tibet
Lars158
NallePhu
DonP
Rönken
BodenSwe
MickkeJ
pingu
CKa
#96
Hellcop
LuleåWinston
Myrman
Lajon
JahNT
LulefanGBG
Johan__
Redbear
Zeb Macahan
Ulfstrk
Tigerman
PM
Mange
Hurlun
FruktHamster
Urken
amarule
Beast.
Tony Moore
Snikne Ville
Salle
154 posters

Sida 6 av 22 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 22  Nästa

Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Ingemar tor 24 apr 2014, 09:09

Högljudd skrev:
icemask skrev:Sanningen är att vi behöver Olausson som offensiv center,
Han vill stanna, trivs i klubben, en av få som verkar ha hjärta för klubben.
Visst han vill till KHL (vem vill inte det) men om han ska spela i SHL så vill han spela i LHF !
Handen på hjärtat han har fått mycket kritik (även av mig) för att han inte är fysisk i sitt spel, han är en mycket kompetent center som hamnat i skuggan av Klasen de gångna säsongerna, centrar med hans spelsinne växer inte på träd och framför allt de kostar massor, vi har en kille som vill stanna, säkert inte kostar skjortan, så vad är problemet, erbjud honom ett bra kontrakt 2+1 eller nåt sånt så får wallmark och andra centrar utvecklas i lugn och ro !

+1
+2
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mange tor 24 apr 2014, 09:12

Ingemar skrev:
Högljudd skrev:
icemask skrev:Sanningen är att vi behöver Olausson som offensiv center,
Han vill stanna, trivs i klubben, en av få som verkar ha hjärta för klubben.
Visst han vill till KHL (vem vill inte det) men om han ska spela i SHL så vill han spela i LHF !
Handen på hjärtat han har fått mycket kritik (även av mig) för att han inte är fysisk i sitt spel, han är en mycket kompetent center som hamnat i skuggan av Klasen de gångna säsongerna, centrar med hans spelsinne växer inte på träd och framför allt de kostar massor, vi har en kille som vill stanna, säkert inte kostar skjortan, så vad är problemet, erbjud honom ett bra kontrakt 2+1 eller nåt sånt så får wallmark och andra centrar utvecklas i lugn och ro !

+1
+2

+3
Mange
Mange

Antal inlägg : 6529
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av NallePhu tor 24 apr 2014, 09:42

Mange skrev:
Ingemar skrev:
Högljudd skrev:
icemask skrev:Sanningen är att vi behöver Olausson som offensiv center,
Han vill stanna, trivs i klubben, en av få som verkar ha hjärta för klubben.
Visst han vill till KHL (vem vill inte det) men om han ska spela i SHL så vill han spela i LHF !
Handen på hjärtat han har fått mycket kritik (även av mig) för att han inte är fysisk i sitt spel, han är en mycket kompetent center som hamnat i skuggan av Klasen de gångna säsongerna, centrar med hans spelsinne växer inte på träd och framför allt de kostar massor, vi har en kille som vill stanna, säkert inte kostar skjortan, så vad är problemet, erbjud honom ett bra kontrakt 2+1 eller nåt sånt så får wallmark och andra centrar utvecklas i lugn och ro !

+1
+2

+3
+4
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17944
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Kallepedal tor 24 apr 2014, 10:01

En lite elak tanke men är det inte bäst för Luleå om Olausson inte tar plats i VM-truppen? Bara det att vara med i VM stärker garanterat chansen/risken för ett utlandsäventyr. Nej nu ska jag inte vara egoist, kämpa för en plats i VM Ola.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av hokkzorz tor 24 apr 2014, 10:36

Håller med angående Ola, hoppas han blir kvar. Tänk om han hade haft lite bättre skridskoåkning och mer närvaro i det fysiska spelet. Fast då hade hade han nog spelat i en annan liga helt säkert Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Lajon tor 24 apr 2014, 12:46

Ola kvar... det vore det bästa "nyförvärvet".
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4319
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Lajon tor 24 apr 2014, 12:48

... och Fransson förstås...

En Fransson i den form han hade innan knäskadan i höstas...

.... då hade det slutat annorlunda i slutspelet.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4319
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av farre tor 24 apr 2014, 12:51

Hade oxå velat ha kvar Ola men då som 2a center och lön därefter. Vi behöver en förstacenter som är något vassare och rakare i sitt spel och det kan vara där skon klämmer.
Tar vi in Ola och en förstecenter som vi behöver så har vi Wallmark, Fogström och Granström över till fjärdekedjan. Och där ska inte Wallmark vara för att utvecklas. Granström är nog inte värvad till fjärdekedjan heller skulle jag kunna tänka mig.
Abbott i tredje där han hör hemma men då kan det ju bli lätt gnälligt från kaptenen kanske?
Nä det behövs en bättre legobyggare än mig för att få ihop de här pusselbitarna.
farre
farre

Antal inlägg : 2079
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av icemask tor 24 apr 2014, 13:25

jag tror inte att Granström är tänkt som center i första hand utan som en fysisk ytter
icemask
icemask

Antal inlägg : 4090
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Ingemar tor 24 apr 2014, 14:23

och jag tror att Walle kan ta nästa kliv
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Ingemar tor 24 apr 2014, 14:27

....dock tyvärr inte att Olle blir kvar. Tar Walle chansen under nästa säsong har vi en billig center i en av våra leading lines.
Prata int Osten om att det ska in en till center av klass?
Chris, Fogge och Granström att dela på sista två centerplatserna beroende på skadeläget.
Men kanhända tidigt att spekulera i nu ett halvår innan det drar ihop sig? Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av icemask tor 24 apr 2014, 14:35

Ingemar skrev:och jag tror att Walle kan ta nästa kliv
Det tror jag oxå, bara han får förtroende !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4090
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Norlin tor 24 apr 2014, 14:46

Osten väntar säkert med värvning av en till center tills Olle bestämt sig för att dra.
Eller väntar med att skriva kontrakt om inte annat. Att han haft kontakt med några tvekar jag inte på.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4497
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Ingemar lör 26 apr 2014, 10:02

Får tydligen spela Oddset-turneringen. Blir han kvar i Luleå Hockey kan vi tacka en rotad flickvän och/eller ett oerhört klubbhjärta.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Old Brooklyn lör 26 apr 2014, 11:27

Olausson har nu ett antal landslagsuppdrag på sig att höja värdet på sig själv, kanske får han till och med spela VM. Får han tillräckligt bra anbud från en klubb han kan tänka sig spela i kommer han säkerligen att ta detta. Luleå (med Skuggan som offensiv filosof) kommer säkert att ge honom ett bra bud med SHL-mått.

Som många andra hoppas jag han stannar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av pingu lör 26 apr 2014, 19:58

Nä jag ser gärna en annan center istället! Ola tycker jag inte varit speciellt bra i år och långsam har han alltid varit och förlitat sig på sitt utmärkta spelsinne men nej hellre en ny center med mer energi!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2403
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Norlin mån 28 apr 2014, 14:22

pingu skrev:Nä jag ser gärna en annan center istället! Ola tycker jag inte varit speciellt bra i år och långsam har han alltid varit och förlitat sig på sitt utmärkta spelsinne men nej hellre en ny center med mer energi!

Niklas "mitt i magen" Olausson är ingen sniper men en utmärkt spelfördelare. Bara kolla på hans poängskörd genom åren.

09/10: 30p

10/11: 26p
Playoff: 6p

11/12: 41p
Playoff: 4p

12/13: 36p
Playoff: 11p

13/14: 33p
Playoff: 4p

Nej, Olle får stanna bäst han vill för mig!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4497
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Högljudd mån 28 apr 2014, 15:16

Intervju i dagens NK för betalande prenumeranter så kära kamrater varsågod:
(verkar vara utlandet som är prio 1 för Olle)

"ISHOCKEY/LULEÅ Tre Luleåspelare klarade gallringen till Oddset Hockey Games. Nu ser de positivt på att få spela VM i Vitryssland.

Johan Fransson, Niklas Olausson och Linus Klasen är fortfarande kvar i Tre Kronors trupp inför VM.

Dessutom ansluter den före detta Luleåmålvakten Anders Nilsson till Oddset Hockey Games som spelas i Sverige och Finland 1–4 maj.

Det blir sista turneringen inför VM i Vitryssland 9–25 maj och ansluter inga fler NHL-spelare har trion god chans att klara sig hela vägen.

– Just nu är ju det här VM-laget, sen kan det komma in folk. Klart det vore drömmen att få spela VM, säger Niklas Olausson till Kuriren.

Johan Fransson, Niklas Olausson och Linus Klasen är fortfarande kvar i Tre Kronors trupp inför VM.

Dessutom ansluter den före detta Luleåmålvakten Anders Nilsson till Oddset Hockey Games som spelas i Sverige och Finland 1–4 maj.

Det blir sista turneringen inför VM i Vitryssland 9–25 maj och ansluter inga fler NHL-spelare har trion god chans att klara sig hela vägen.

– Just nu är ju det här VM-laget, sen kan det komma in folk. Klart det vore drömmen att få spela VM, säger Niklas Olausson till Kuriren.

Under måndagen var centern tillbaka i Luleå en kort sväng för att sedan återansluta till Tre Kronor i Stockholm under tisdagen.

Efter en tyngre start – mycket på grund av en lättare knäskada som uppstod i Schweiz – har Olausson fått upp farten på sistone.

Först stod han för två mål och ett assist mot Norge och i returmötet stänkte han in en ytterligare en puck innan matchen avbröts på grund av isproblem.

– Två senaste har det känts riktigt bra i kroppen och spelmässigt. Jag har fått hänga lite påsar och det är jävligt kul. Bara att bygga vidare på det här.

Förbundskaptenen Pär Mårts har placerat Olausson i samma kedja som puckskickliga Linus Klasen och Dick Axelsson. Trion har hittat varandra bra på isen och för Olaussons del har det inneburit ett lite annat tänk.

– Det gäller kanske att gå mer på mål och peta in där framför. Annars är det ganska samma och jag bär mycket puck. Det är skönt att få göra lite så kallade skitmål också, säger Olausson.

I den senaste gallringen petades bland annat Luleåforwarden Anton Hedman och Olaussons förre radarpartner Pär Arlbrandt.

På grund av att senaste Norgematchen bröts efter en period var det flera spelare som inte fick en sista chans att visa vad de går för.

– Jo, men sen tror jag "Pelle" vet vart han har oss som varit med lite längre. Det var fullsatt så jag tycker extra synd om publiken som betalat pengar för att se den, säger Olausson som tycker det var skönt att få förlänga säsongen efter det tidiga uttåget med Luleå i SM-slutspelet.

– Absolut. Det tog slut alldeles, alldeles, för tidigt här. Det roligaste som finns är att spela matcher och landslaget är alltid speciellt att spela i.

Centern står utan kontrakt nästa säsong och enligt Kurirens uppgifter har Luleå Hockey gett sig ut på marknaden för att hitta en ny center att ersätta Olausson med.

– Så länge jag inte har skrivit på något är alla lag ett alternativ. Det finns mycket från utlandet som är intressant att ta ställning till, men jag vill som sagt inte veta det nu, utan tar det efter säsongen.

Det låter som att Luleå inte är det hetaste alternativet?

– Jag har ingen kommentar till det. Vi får se."
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1008
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken mån 28 apr 2014, 15:21

Läste den artikeln precis Högljudd, undrar lite vad det är som gör att det inte offentliggjorts var Olausson kommer att spela? KHL är det en-två finalmatcher men tar Olle verkligen en plats i något av finallagen? Schweiz är färdigspelat och Finland tror jag väl inte riktigt på.

Någon annan klubb i Sverige? Färjestad har ju konferens om 10 minuter... What a Face
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Slapshot mån 28 apr 2014, 15:39

Han kanske helt enkelt inte har bestämt sig? Tror det blir utlandet till slut. Kanske nåt sämre lag KHL..

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken mån 28 apr 2014, 15:41

Slapshot skrev:Han kanske helt enkelt inte har bestämt sig? Tror det blir utlandet till slut. Kanske nåt sämre lag KHL..

Ja jo, förmodligen. Kanske inte var så het på marknaden efter sin säsong och hoppas på lyfta sig med ev. VM-spel?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Slapshot mån 28 apr 2014, 15:58

Han väntar nog på att göra ett bra VM och kanske få ett bättre kontrakt än vad han hittills har blivit erbjuden.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Redbear fre 02 maj 2014, 18:43

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6708
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken fre 02 maj 2014, 18:51

Inte så oväntat, men är åtminstone skönt att få det svart på vitt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Slapshot fre 02 maj 2014, 19:46

Ja då måste Osten hitta en förste center då...Abbott i all ära men han är Max en tredjecenter. Likaså Wallmark och Granström

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av hokkzorz fre 02 maj 2014, 19:47

Slapshot skrev:Ja då måste Osten hitta en förste center då...Abbott i all ära men han är Max en tredjecenter. Likaså Wallmark och Granström

en andre center måste han ju hitta oxo, ingen annan platsar ju högre upp än som 3'e center enligt dig.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken fre 02 maj 2014, 19:48

Förstecenter har Osten jobbat med en längre tid enligt Kuriren eller om det var Stålnacke, kommer nog inte som en kalldusch att Olausson inte blir kvar för ledningen. Däremot skönt att det kommuniceras med raka puckar utåt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Slapshot fre 02 maj 2014, 20:44

hokkzorz skrev:
Slapshot skrev:Ja då måste Osten hitta en förste center då...Abbott i all ära men han är Max en tredjecenter. Likaså Wallmark och Granström

en andre center måste han ju hitta oxo, ingen annan platsar ju högre upp än som 3'e center enligt dig.



Egentligen inte men Wallmark får ta den rollen. Han kan nog utvecklas i år bara han får spela. Chris tredje och Fogström fjärde. Granström spelar wing.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av hokkzorz fre 02 maj 2014, 21:50

Slapshot skrev:
hokkzorz skrev:
Slapshot skrev:Ja då måste Osten hitta en förste center då...Abbott i all ära men han är Max en tredjecenter. Likaså Wallmark och Granström

en andre center måste han ju hitta oxo, ingen annan platsar ju högre upp än som 3'e center enligt dig.



Egentligen inte men Wallmark får ta den rollen. Han kan nog utvecklas i år bara han får spela. Chris tredje och Fogström fjärde. Granström spelar wing.

Det låter bra, Jag vill se wallmark och cehlarick få större roller i laget i år. Med < 5 mins istid så utvecklas man inte speciellt mycket tyvärr. Det är det enda klagomålet jag hade på Rönkens tid som coach. Juniorerna fick för lite plats.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken sön 04 maj 2014, 21:30

Inget VM-spel för Olausson, samtidigt skriver Kuriren att han är nära förlängning med Luleå. Undrar vad som gäller egentligen. Var det inte Olausson själv som sa att det inte blir spel i Luleå?

"Enligt uppgifter till Kurirens Hockeyblogg står Niklas Olauson nära en fortsättning.

I dagsläget finns ett konkret erbjudande - Luleå Hockey.
Fem säsonger kan bli en sjätte."
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Micke80 sön 04 maj 2014, 21:52

Rönken skrev:Inget VM-spel för Olausson, samtidigt skriver Kuriren att han är nära förlängning med Luleå. Undrar vad som gäller egentligen. Var det inte Olausson själv som sa att det inte blir spel i Luleå?

"Enligt uppgifter till Kurirens Hockeyblogg står Niklas Olauson nära en fortsättning.

I dagsläget finns ett konkret erbjudande - Luleå Hockey.
Fem säsonger kan bli en sjätte."

Jag tycker han var riktigt bra idag, men med tanke på hans axel och rygg blir man livrädd varje gång han blir tacklad..

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mr Bister sön 04 maj 2014, 21:56

det är bra för kontinuiteten och för att han är en toppcenter i SHL

Mr Bister

Antal inlägg : 1383
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Lars158 sön 04 maj 2014, 23:03

Rönken skrev:Inget VM-spel för Olausson, samtidigt skriver Kuriren att han är nära förlängning med Luleå. Undrar vad som gäller egentligen. Var det inte Olausson själv som sa att det inte blir spel i Luleå?

"Enligt uppgifter till Kurirens Hockeyblogg står Niklas Olauson nära en fortsättning.

I dagsläget finns ett konkret erbjudande - Luleå Hockey.
Fem säsonger kan bli en sjätte."

Jag hoppas på Ola i LHF nästa säsong. Ola har många bra egenskaper. Några sämre också, är ju inte snabbast i SHL. Men då bygger man kedjan runt honom så man tillgodoser även dom egenskaperna i kedjehelheten. Ola med Klasen var jag motståndare till hela säsongen som gick. Ola skall ha mer puck än han fick ha tillsammans med Klasen för att få ut max ur Ola. Ola skall kompletteras med en en bra avslutare, en avslutare som har spelsinne att placera sig på rätt ställe.
Aaltonen hur puck krävande är han? Mindre än Klasen har jag då fått som uppfattning.
Sen är behövligt som komplement också en fysisk spelare men som ändå har spelsinne för lite passningsspel, men också är bekväm med böket framför MV. Fysisk behöver inte betyda nån jätte tacklare, men spelare som är bekväm verka i en fysisk miljö. Nånting Bryggman liknande spelare typ.

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dalle sön 04 maj 2014, 23:05

Mr Bister skrev:det är bra för kontinuiteten och för att han är en toppcenter i SHL

Ja, det är bara hoppas att ryktet om en kontraktsförlängning stämmer. Kontinuitet är ju något som vi Lulefans inte är bortskämda med direkt. Nu har vi trots allt förlorat några som hade varit givna i ett långsiktigt lagbygge, men med en kontraktsförlängning av Olausson och att Fransson väljer att stanna kvar (hoppas!) innebär att Luleå kanske kan undvika den allra värsta värvnings-geggan för en gångs skull.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken mån 05 maj 2014, 00:27

Lars158 skrev:
Rönken skrev:Inget VM-spel för Olausson, samtidigt skriver Kuriren att han är nära förlängning med Luleå. Undrar vad som gäller egentligen. Var det inte Olausson själv som sa att det inte blir spel i Luleå?

"Enligt uppgifter till Kurirens Hockeyblogg står Niklas Olauson nära en fortsättning.

I dagsläget finns ett konkret erbjudande - Luleå Hockey.
Fem säsonger kan bli en sjätte."

Jag hoppas på Ola i LHF nästa säsong. Ola har många bra egenskaper. Några sämre också, är ju inte snabbast i SHL. Men då bygger man kedjan runt honom så man tillgodoser även dom egenskaperna i kedjehelheten. Ola med Klasen var jag motståndare till hela säsongen som gick. Ola skall ha mer puck än han fick ha tillsammans med Klasen för att få ut max ur Ola. Ola skall kompletteras med en en bra avslutare, en avslutare som har spelsinne att placera sig på rätt ställe.
Aaltonen hur puck krävande är han? Mindre än Klasen har jag då fått som uppfattning.
Sen är behövligt som komplement också en fysisk spelare men som ändå har spelsinne för lite passningsspel, men också är bekväm med böket framför MV. Fysisk behöver inte betyda nån jätte tacklare, men spelare som är bekväm verka i en fysisk miljö. Nånting Bryggman liknande spelare typ.

Hmm, kan svära på att jag svarade på ditt inlägg precis men måste förvunnit eller så dyker det upp dubbla snart.

Aaltonen är väl rätt så fysisk av sig, eller ja han kan tackla och gå i tung trafik, fast inte Hedman-fysisk. Men han känns väl inte så aktuell för Luleå? Visserligen har han tackat nej till Ryssland tidigare så vem vet.

Everberg hade jag kunnat se med Olausson som brunkar-rollen i en kedja, fast annars finns ju Ledin i laget och om man då byter ut Klasen mot en skytt istället? Zaar är väl visserligen en skytt som gillar att skjuta mycket och ofta, men känns som lite för mycket av chansning kanske.

Ledin-Olausson-Janmark, det som jag saknar nästan mest med Olausson är vid tekningarna ibland. Det går att kompensera hans benägenhet för att vilja bära puck och passa med en skytt och ha Ledin som duracell-kanin. Men skulle gärna se bättre tekningsstatistik, hur är Granström på att teka?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Micke80 mån 05 maj 2014, 08:30

Rönken skrev:
Lars158 skrev:
Rönken skrev:Inget VM-spel för Olausson, samtidigt skriver Kuriren att han är nära förlängning med Luleå. Undrar vad som gäller egentligen. Var det inte Olausson själv som sa att det inte blir spel i Luleå?

"Enligt uppgifter till Kurirens Hockeyblogg står Niklas Olauson nära en fortsättning.

I dagsläget finns ett konkret erbjudande - Luleå Hockey.
Fem säsonger kan bli en sjätte."

Jag hoppas på Ola i LHF nästa säsong. Ola har många bra egenskaper. Några sämre också, är ju inte snabbast i SHL. Men då bygger man kedjan runt honom så man tillgodoser även dom egenskaperna i kedjehelheten. Ola med Klasen var jag motståndare till hela säsongen som gick. Ola skall ha mer puck än han fick ha tillsammans med Klasen för att få ut max ur Ola. Ola skall kompletteras med en en bra avslutare, en avslutare som har spelsinne att placera sig på rätt ställe.
Aaltonen hur puck krävande är han? Mindre än Klasen har jag då fått som uppfattning.
Sen är behövligt som komplement också en fysisk spelare men som ändå har spelsinne för lite passningsspel, men också är bekväm med böket framför MV. Fysisk behöver inte betyda nån jätte tacklare, men spelare som är bekväm verka i en fysisk miljö. Nånting Bryggman liknande spelare typ.

Hmm, kan svära på att jag svarade på ditt inlägg precis men måste förvunnit eller så dyker det upp dubbla snart.

Aaltonen är väl rätt så fysisk av sig, eller ja han kan tackla och gå i tung trafik, fast inte Hedman-fysisk. Men han känns väl inte så aktuell för Luleå? Visserligen har han tackat nej till Ryssland tidigare så vem vet.

Everberg hade jag kunnat se med Olausson som brunkar-rollen i en kedja, fast annars finns ju Ledin i laget och om man då byter ut Klasen mot en skytt istället? Zaar är väl visserligen en skytt som gillar att skjuta mycket och ofta, men känns som lite för mycket av chansning kanske.

Ledin-Olausson-Janmark, det som jag saknar nästan mest med Olausson är vid tekningarna ibland. Det går att kompensera hans benägenhet för att vilja bära puck och passa med en skytt och ha Ledin som duracell-kanin. Men skulle gärna se bättre tekningsstatistik, hur är Granström på att teka?

Granström är en helt ok tekare, i vart fall bättre än Olausson men inte riktigt i Abbott nivå.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av NallePhu mån 05 maj 2014, 08:40

Om så stämmer då har nog kvinnan han sagt nej till en flytt från Luleå, Sedan så måste Olle steppa upp sig i spel kvalité samt enda orosmolnet är ryggen hans håller den eller är han reservdelsmannen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17944
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av knutten mån 05 maj 2014, 09:13

Kovändning från Olaussons sida eller?

– De sista tre veckorna har det känts jävligt bra, om man får säga det. Jag har känt mig pigg och rapp och det är kul att komma hit. Det är kul att spela i Luleå också, inget ont om det, men det är ett lite annorlunda spel och så vidare, säger Olausson.

Det tydde helt klart på att han skulle lämna. Men visst kan det vara familjerelaterat. Flickvännens jobb etc.
Bara för att Luleå vill behålla honom behöver det dock inte vara nära heller, men en intressant twist när jag hade avskrivit honom.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dilox mån 05 maj 2014, 09:17

Är ganska säker på att både Olausson och hans sambo inte vill flytta för att spela någon annanstans i Sverige. Då är det Luleå som gäller. Dessutom så tror jag Olausson kan se det lite som en nystart nu med ny tränare och en hel del förändringar bland spelarna. Blir ju delvis som att komma till ett nytt lag.

Och stämmer det som Kuriren säger att det inte finns något intresse från utlandet så är nog Luleå till sist det bästa och kanske enda alternativet.

Så jag tror: Utlandet fortfarande om det dyker upp något, annars blir han kvar.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Dilox mån 05 maj 2014, 10:54

Dock anser jag att Kuriren borde slagit på större om man nu hade så bra källor på detta. Jag menar man bombar ju ut till höger och vänster om allt möjligt skit och om detta nu stämmer så fattar jag inte hur man inte kan fatta att det är ganska så stort.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av LulefanGBG mån 05 maj 2014, 11:25

Vore ju kanon med en nytänd Olausson kvar i laget men precis som övriga så tror jag att det är utlandet som är prio ett för honom så om något lukrativt som samtidigt är socialt acceptabelt för familjen dyker upp så är han nog tyvärr förlorad.

Annars tror jag också att Luleå är det som gäller i Sverige. Han verkar ju trivas i staden och laget och kanske skulle känna sig inspirerad med en ny tränarstab och lite nya lagkamrater i laget.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12132
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av MrA mån 05 maj 2014, 17:36

Jimmy Landström är fantastisk med sina avslöjanden, sent igår car Olausson nära en fortsättning i Luleå. Idag när de pratat med honom är det 95% att han spelar utomlands, och Luleå måste därmed leta en ersättare..

Komik på hög nivå minsann Smile
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mr Bister mån 05 maj 2014, 18:49

Jag tycker att "kurren" ska ta en time out, man lurar inte sina läsare så där om det inte kommer en svängning till.

Mr Bister

Antal inlägg : 1383
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken mån 05 maj 2014, 19:28

På ett dygn har det gått från att vara ett enda erbjudande för Olausson - Luleå. Till att nu bli tvärtom i det närmaste, knappt ett dygn senare.

"Enligt Niklas Olausson så har han inget erbjudande från Luleå att ta ställning till.

Tycker du inte att Luleå borde erbjudit dig ett kontrakt?

– Jag har haft en dialog med "Osten" så det är inte ont som ligger bakom det. Jag förstår att de måste börja leta efter andra spelare. Förhoppningsvis kan jag komma tillbaka senare, jag trivs bra här och kommer ha kvar lägenheten.

Har du fått erbjudanden från andra SHL-klubbar?

– Ja, jo, det har jag väl men jag har sagt exakt samma sak till dem som till Luleå, att jag vill utomlands."
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Mange tor 15 maj 2014, 15:30

Mycket tyst kring Olle.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6529
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Rönken tor 15 maj 2014, 15:33

Mange skrev:Mycket tyst kring Olle.

Är nog inte bara svenska lagen som väntar ut VM tror jag, Olausson är nog inte i toppskiktet på Europa-nivå heller så får väl vänta helt enkelt. Men Mario Kempe gick ju till KHL läste jag, jag tycker han verkar "spännande". Men vet inte riktigt om han är så jävla bra, är 'habil' på SHL-nivå för att citera bearjew.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Donowitz tor 15 maj 2014, 17:12

Vet inte riktigt om jag tycker Kempe är så vidare på SHL-nivå om jag ska vara ärlig.

Donowitz

Antal inlägg : 4021
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av icemask ons 21 maj 2014, 18:50

Vad händer med Olausson, tränar han med laget eller nån som hört nåt alls, syns han, lever han, flyttbuss på adressen eller nåt ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4090
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Ivanhoe ons 21 maj 2014, 19:02

Stålnacke intervjuade Osten igår. Då tog han bla upp Olaussons status.

http://www.nsd.se/sport/bloggar/hockeysnack/centerjakten-10/?blog=7127224&entry=8496535

Fokus verkar vara att hitta ett kontrakt i KHL eller Schweiz.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Bamsefar ons 21 maj 2014, 21:05

Ivanhoe skrev:Stålnacke intervjuade Osten igår. Då tog han bla upp Olaussons status.

http://www.nsd.se/sport/bloggar/hockeysnack/centerjakten-10/?blog=7127224&entry=8496535

Fokus verkar vara att hitta ett kontrakt i KHL eller Schweiz.

Verkar som man är inne på att låta våra "lovande" spelare äntligen få starta säsongen som ordinarie.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 11983
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Olausson - Sida 6 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 22 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 22  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet