Johan Forsberg

+85
Blinders
Qirren
NallePhu
MrScout
Norrlandstoken
GustenA
Ferros
Admin
Hostak straffar
rasbiologen
farre
Lillajag
Jokerman
Cambbott24
icemask
Jonken
ski3r
JohanO
Hellcop
Kapten Haddock
Frökenbling74
Dustin
Neurofunk20
GLHF
JuniorX
Sundance Kid
LuleåWinston
Mr Bister
stormvägen
KaptenBlodskelett
Mickeee
Puckad
kokostrollet
JoakimJ
Polyfemos
Old Brooklyn
kniba
Bamsefar
hokkzorz
Ivanhoe
Toddbertuzzi
MickkeJ
Respected Gentleman
LubosC
Dentos
Lajon
amarule
Tigerman
tibet
Myrman
UnSaccoDiSoldi
Pajala
Diktatorn
Lulefan
Micke80
Kraftkung
Lasse Proppmätt
Helge
Mange
Norlin
rumpztr
Donowitz
Urken
CKa
Rönken
Zeb Macahan
Snikne Ville
GMG
Lars158
Redbear
knutten
Slapshot
FruktHamster
mango
Lulebear
ollle
pingu
Ingemar
Dalle
Salle
LulefanGBG
Kagen
BodenSwe
Tony Moore
Purre
89 posters

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Old Brooklyn sön 11 dec 2016, 08:31

Foppa är ju alltid Foppa. Som någon skrev tidigare så verkar han helt befriad från förmågan att få hjärnspöken eller att påverkas mentalt över huvud taget. Väldigt stabil spelare som man alltid vet vad man får av.

Men just, i de senaste matcherna, har han verkligen höjt sig extra mycket. Antar att det har lite med kryptonit att göra. Kael går defenitivt mer på mål än vad Masto gör vanligtvis. Med Mastomäki så ligger alla tre på rulle, vilket funkar ok och de lämnar nästan alltid över till förstakedjan i offensiv zon, men med Molle så skapas fler lägen för avslut då han drar på sig spelare vid mål och överlåter snurrandet på Fabbe och Foppa.

Fabbes och Foppas defensiva skicklighet gör också att Molle kan släppa lite på den biten.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av ski3r sön 11 dec 2016, 09:27

Old Brooklyn skrev:

Men just, i de senaste matcherna, har han verkligen höjt sig extra mycket. Antar att det har lite med kryptonit att göra. Kael går defenitivt mer på mål än vad Masto gör vanligtvis. Med Mastomäki så ligger alla tre på rulle, vilket funkar ok och de lämnar nästan alltid över till förstakedjan i offensiv zon, men med Molle så skapas fler lägen för avslut då han drar på sig spelare vid mål och överlåter snurrandet på Fabbe och Foppa.

Fabbes och Foppas defensiva skicklighet gör också att Molle kan släppa lite på den biten.
Precis så jag känner också, när Masto är tillbaka hoppas jag att han tar Lagaces plats istället för sin vanliga.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av pingu sön 11 dec 2016, 11:48

Tycker Foppas brorsa i Leksand spelar vädigt likt vår Foppa! Om Fabbe vill prova på utlandsspel så har vi en ersättare där.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Kapten Haddock mån 12 dec 2016, 07:50

Old Brooklyn skrev:Foppa är ju alltid Foppa. Som någon skrev tidigare så verkar han helt befriad från förmågan att få hjärnspöken eller att påverkas mentalt över huvud taget. Väldigt stabil spelare som man alltid vet vad man får av.

Men just, i de senaste matcherna, har han verkligen höjt sig extra mycket. Antar att det har lite med kryptonit att göra. Kael går defenitivt mer på mål än vad Masto gör vanligtvis. Med Mastomäki så ligger alla tre på rulle, vilket funkar ok och de lämnar nästan alltid över till förstakedjan i offensiv zon, men med Molle så skapas fler lägen för avslut då han drar på sig spelare vid mål och överlåter snurrandet på Fabbe och Foppa.

Fabbes och Foppas defensiva skicklighet gör också att Molle kan släppa lite på den biten.

Ja Foppa har visat under lång tid nu, att han kan gå in i vilken kedja som helst och leverera. Han ger dessutom enorm energi och lyfter sina kedjekamrater!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Old Brooklyn mån 19 dec 2016, 11:34

Två säsonger till påskrivna. Mycket bra.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG mån 19 dec 2016, 11:54

Väldigt bra! En av seriens bästa 4e-kedjespelare. Komplett lagspelare och dessutom ett underskattat offensivt hot som kan gå in och spela i vilken kedja som helst!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av kokostrollet mån 19 dec 2016, 13:24

LulefanGBG skrev:Väldigt bra! En av seriens bästa 4e-kedjespelare. Komplett lagspelare och dessutom ett underskattat offensivt hot som kan gå in och spela i vilken kedja som helst!

Dessutom en riktigt bra straffskytt.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av amarule mån 19 dec 2016, 14:06

Very Happy Very Happy Very Happy
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Redbear mån 19 dec 2016, 15:15

Grymma Fabbe och Foppa cheers
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz fre 06 jan 2017, 16:09

5 mål på de 9 senaste matcherna Cool

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken fre 06 jan 2017, 16:33

Han var distinkt på sin straff igår. Sådant uppskattas.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Kapten Haddock fre 06 jan 2017, 17:32

Gubbarna har varit grymma och de värmer! Och så säger vi att vi inte har några toppspelare Shocked
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG lör 07 jan 2017, 12:40

Johan Forsberg har växt ut till en riktigt stabil SHL-forward. Kommer till jobbet varje dag. Gör skitjobbet. Åker skridskor utav bara helvete och jobbar stenhårt över hela plan. Är en riktig toppforward när det kommer till tvåvägsspelare. Har varit dominant defensivt i flera år, men har nu också blommat ut lite offensivt. Riktigt vasst skott, och det är oerhört kul att han får utdelning till slut.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jonken lör 07 jan 2017, 13:01

Har trott på Foppa sedan "day one". Vilket kostat mig en del. Han var ju också ganska trevligt effektiv ett tag före han kom till oss. Så för mig är han en så välkommen "boomerang Boomer"! Laughing

- Är OERHÖRT GLAD över att det rullar lite med för "Foppa" nu!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av icemask lör 07 jan 2017, 15:00

Jonken skrev:Har trott på Foppa sedan "day one". Vilket kostat mig en del. Han var ju också ganska trevligt effektiv ett tag före han kom till oss. Så för mig är han en så välkommen "boomerang Boomer"! Laughing

- Är OERHÖRT GLAD över att det rullar lite med för "Foppa" nu!
trodde för nån säsong sedan att han var på väg utför, men han visar storstilat att han växer med förtroendet !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Cambbott24 lör 07 jan 2017, 16:38

När johan forsberg är lagets absolut bästa forward är det alarmerande. Inget illa menat mot foppa alls, alltid gillat honom och han är en av få som ständigt visar karaktär och hjärta.
Cambbott24
Cambbott24

Antal inlägg : 119
Join date : 15-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman fre 17 feb 2017, 22:55

http://www.luleahockey.se/play/video/15619026

Grejen med Foppa är att han är grym. Det är ingen tillfällighet att hans kedja mot Örebro är den som får ner spelet i anfallszon i tredje. Foppa har med sin rutin blivit duktig på att göra avvägningar och inte bara på att tok-köra.

Kolla på killen! Hur får man ner spelet i anfallszon? Jo, man visar vilja i situationer även om man är ett eller ett par meter efter motståndaren. Foppa tuggar sig ikapp. Sätter press. Sen kommer Fabbe (och även Mastomäki), som kör samma och så får de draghjälp av varandra. Kuggar i. Sen verkar ju Foppa SE NÄT även om han blundar och skjuter!

Goddamn it, they're good that pite-foppa-son-of-a gun and that avan-hard-core-steelboy!

Matchen mor Örebro
Alldeles för mycket spel i egen zon i tredje och det håller inte mot bättre motstånd. Leder man med 1 mål så måste man gå hårdare på att kruta in fler. Åka skridskor och hitta vägar fram med bra passningar. Trycka ner motståndaren, det är ju för fan vårt signum.

Tro på sin och lagets förmåga, speciellt mot ett lag som Örebro som var svajiga i egen zon. Men samtidigt har jag förståelse för det prekära läget laget befann sig i, inte en 3-poängare på 15 matcher!

Spotta i nävarna, nu tar vi fiskrenset också! Matcha Foppa-linan mot Sigalet så kommer det bli bra.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Pajala lör 18 feb 2017, 05:42

Jokerman skrev:http://www.luleahockey.se/play/video/15619026

Grejen med Foppa är att han är grym. Det är ingen tillfällighet att hans kedja mot Örebro är den som får ner spelet i anfallszon i tredje. Foppa har med sin rutin blivit duktig på att göra avvägningar och inte bara på att tok-köra.

Kolla på killen! Hur får man ner spelet i anfallszon? Jo, man visar vilja i situationer även om man är ett eller ett par meter efter motståndaren. Foppa tuggar sig ikapp. Sätter press. Sen kommer Fabbe (och även Mastomäki), som kör samma och så får de draghjälp av varandra. Kuggar i. Sen verkar ju Foppa SE NÄT även om han blundar och skjuter!

Goddamn it, they're good that pite-foppa-son-of-a gun and that avan-hard-core-steelboy!

Matchen mor Örebro
Alldeles för mycket spel i egen zon i tredje och det håller inte mot bättre motstånd. Leder man med 1 mål så måste man gå hårdare på att kruta in fler. Åka skridskor och hitta vägar fram med bra passningar. Trycka ner motståndaren, det är ju för fan vårt signum.

Tro på sin och lagets förmåga, speciellt mot ett lag som Örebro som var svajiga i egen zon. Men samtidigt har jag förståelse för det prekära läget laget befann sig i, inte en 3-poängare på 15 matcher!

Spotta i nävarna, nu tar vi fiskrenset också! Matcha Foppa-linan mot Sigalet så kommer det bli bra.

Synd att Foppa endast visar det i 5-6 matcher per år, emellanåt faller han bort och syns knappt, ja men det gör ju liksom hela Luleå ändå.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tigerman lör 18 feb 2017, 13:40

Pajala skrev:
Jokerman skrev:http://www.luleahockey.se/play/video/15619026

Grejen med Foppa är att han är grym. Det är ingen tillfällighet att hans kedja mot Örebro är den som får ner spelet i anfallszon i tredje. Foppa har med sin rutin blivit duktig på att göra avvägningar och inte bara på att tok-köra.

Kolla på killen! Hur får man ner spelet i anfallszon? Jo, man visar vilja i situationer även om man är ett eller ett par meter efter motståndaren. Foppa tuggar sig ikapp. Sätter press. Sen kommer Fabbe (och även Mastomäki), som kör samma och så får de draghjälp av varandra. Kuggar i. Sen verkar ju Foppa SE NÄT även om han blundar och skjuter!

Goddamn it, they're good that pite-foppa-son-of-a gun and that avan-hard-core-steelboy!

Matchen mor Örebro
Alldeles för mycket spel i egen zon i tredje och det håller inte mot bättre motstånd. Leder man med 1 mål så måste man gå hårdare på att kruta in fler. Åka skridskor och hitta vägar fram med bra passningar. Trycka ner motståndaren, det är ju för fan vårt signum.

Tro på sin och lagets förmåga, speciellt mot ett lag som Örebro som var svajiga i egen zon. Men samtidigt har jag förståelse för det prekära läget laget befann sig i, inte en 3-poängare på 15 matcher!

Spotta i nävarna, nu tar vi fiskrenset också! Matcha Foppa-linan mot Sigalet så kommer det bli bra.

Synd att Foppa endast visar det i 5-6 matcher per år, emellanåt faller han bort och syns knappt, ja men det gör ju liksom hela Luleå ändå.
Du får putsa glasögonen oftare, för det är nog där problemet sitter om du inte ser honom Cool
Eller så tittar du för långt bak på plan... Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman sön 05 mar 2017, 20:53

Jävla snygg klinisk passning av Foppa till Sweatts 2-0. Matchens godbit enligt min mening. Ge Foppa tid i PP!  

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lulea-slog-leksand-och-narmar-sig-playin/
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av ski3r tor 09 mar 2017, 21:56

12 mål varav 6 GWG, man kan inte annat än vara glad över att vi har Foppa! Ingen annan i laget har gjort mer än 2 GWG
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jonken lör 25 mar 2017, 18:54

Jag tycker att Luleå Hockey inte riktigt utnyttjar Foppa optimalt. Johan är ju högerskytt -och har EN RIKTIG BOMB till direktskott. Nu när LHF fått tillbaka Niklas Olausson -tycker jag att man borde försöka få in Foppa -att göra det Daniel Zaar var så bra på: Att direkt-dunka från övre tekningscirkeln. Och Olle besitter ju definitivt händerna att leverera puckarna rätt på tejpen.

Tycker också att Foppa, Fabbe & Olle kompletterar varandra på ett ganska optimalt sätt 5 mot 5: Två står för farten och fränheten -och en står för det ypperligt kreativa med pucken. Och samtliga av dessa herrar är ju ruggigt rutinerade och extremt hockey smarta.

-Bara att driva in på kassen nu -för chanserna att pucken kommer dit vid rätt tillfälle har ökat en hel del i samband med att Olausson nu återvänder.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman tor 10 aug 2017, 18:56

Med bulan i båset så hoppas jag Foppa kommer få en mer framträdande roll i laget och inte bara vara en iller. Som jag ser det är han en av lagets viktigaste spelare.

Jag är helt övertygad att Foppa kan axla manteln och bli den som både producerar och visar vägen genom stenhårt arbete. Hur många såna spelare som han finns det i laget? Jag ser inte ens något annat SHL-lag som har den här spelartypen. Det är i Vårat Gäng han finns! Smile

Foppa i 1:a eller 2:a linan med andra ord, ge han chansen! Blir fan irriterad över att man placerar han i 4:e linan år efter år.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lillajag tor 10 aug 2017, 22:19

Våran stabilaste lina senaste säsongerna har varit Fabbe, Foppa oavsett center, varför spräcka? Och vem ska isf byta plats med Foppa? Vi har fyra R vingar och dom vill man helst ha i varsin lina eftersom det ger en fördel i varje lina såväl offensivt som defensivt och då konkurrerar Foppa med Petter, Cehlin och Einar.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av farre tor 10 aug 2017, 23:30

Jokerman skrev:Med bulan i båset så hoppas jag Foppa kommer få en mer framträdande roll i laget och inte bara vara en iller. Som jag ser det är han en av lagets viktigaste spelare.

Jag är helt övertygad att Foppa kan axla manteln och bli den som både producerar och visar vägen genom stenhårt arbete. Hur många såna spelare som han finns det i laget? Jag ser inte ens något annat SHL-lag som har den här spelartypen. Det är i Vårat Gäng han finns! Smile

Foppa i 1:a eller 2:a linan med andra ord, ge han chansen! Blir fan irriterad över att man placerar han i 4:e linan år efter år.

Skojar du eller?
Fundera du ett tag på varför han finns i vårat lag om nu han är så jäkla duktig och alla skriker efter hans skills
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman fre 11 aug 2017, 00:02

Visst, de har varit vår stabilaste lina totalt sett men inför förra säsongen uttalades från tränarhåll en mer producerande och mer spelande 4:e lina men det blev åssit av det men det glömdes sedan bort tycker jag, eftersom Foppa gjorde sin näst bästa säsong i Luleå poängmässigt och de övriga enheterna underpresterade.

Problemet var att Foppa i den enheten inte fick rätt uppbackning för att kunna gå på avslut oftare, trots detta och utan att få spela PP (åssit alltså) blev det 12 mål vilket visar på kunnande.

Jag jämför faktiskt Foppa litegrann med Viktor Arvidsson; samma skalle och obryddhet, driver motståndarn till vansinne, skjuter från alla jävla håll och kanter och som har kul på isen Very Happy Klart man vill se mer av en sån spelare! Och i anfallszon!

Foppa och Fabbe tillsammans är grymt bra i box-play och det spelet ska de fortsätta med, samma sak gäller när man ska stänga ner matcher, den duon är helt fantastisk då, men jag vill se Foppa gå på ännu mer avslut.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman ons 15 nov 2017, 18:12

Repeat
Foppa har ett grymt vasst skott och måste få komma till avslut oftare!

1 mål på 17 matcher hittills den här säsongen är dåligt men inte alls konstigt eftersom han inte matchas rätt.

Bulan, sätt in Foppa som rightare i den andra PP uppställningen för vi behöver en sniper i den andra också. Just nu ser jag inte att vi har ett bättre alternativ där. I den första PP uppställningen har vi Olle, Cehlin & Co och den har varit riktigt bra så här långt.

Foppa har på tok för få avslut i år och det påverkar ju faktiskt hela laget eftersom han är som bäst nere i anfallszon där han ofta hotar med sina snabba aviga avslut. Har han tagit någon av straffarna i år? Förra säsongen var han en grym straffskytt och det måste vi dra nytta av. Vi kan inte förlita oss på en spelare när det kommer till att lägga straffar.

Foppa är en av våra kärnspelare och får vi inte igång honom, och då menar jag poängmässigt, så kommer vi bli ett lätt byte när det börjar dra ihop sig.

Basta! Very Happy
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Dustin ons 15 nov 2017, 22:52

Jokerman skrev:Repeat
Foppa har ett grymt vasst skott och måste få komma till avslut oftare!

1 mål på 17 matcher hittills den här säsongen är dåligt men inte alls konstigt eftersom han inte matchas rätt.

Bulan, sätt in Foppa som rightare i den andra PP uppställningen för vi behöver en sniper i den andra också. Just nu ser jag inte att vi har ett bättre alternativ där. I den första PP uppställningen har vi Olle, Cehlin & Co och den har varit riktigt bra så här långt.

Foppa har på tok för få avslut i år och det påverkar ju faktiskt hela laget eftersom han är som bäst nere i anfallszon där han ofta hotar med sina snabba aviga avslut. Har han tagit någon av straffarna i år? Förra säsongen var han en grym straffskytt och det måste vi dra nytta av. Vi kan inte förlita oss på en spelare när det kommer till att lägga straffar.

Foppa är en av våra kärnspelare och får vi inte igång honom, och då menar jag poängmässigt, så kommer vi bli ett lätt byte när det börjar dra ihop sig.

Basta! Very Happy


Einar?

Petter, Hedman och Foppa i all ära men anledningen till att de var i topp i den interna poängligan ifjol hade mycket att göra med att de andra spelarna underpresterade kraftigt.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman tor 16 nov 2017, 11:03

Det var en situation i matchen mot Färjestad som dröjt sig kvar på näthinnan, det var när Foppa visade prov på sina skills i anfallszon och vann en duell där han först låg långt efter en kaffe-pojk men sen helt plötsligt är ett par meter före  cheers  

Det jag gillar med Foppas avslut är att de är snabba. De här målen som studsar in på försvarare, målvakt eller medspelare kommer till just för att avsluten kommer in på målet snabbt samtidigt som ingen vet var pucken är. Mer så Mer Foppa-avslut bounce
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman fre 01 dec 2017, 13:36

#9 Johan Forsberg spelar PP!  Very Happy

Foppa fick chansen första gången hemma mot Karlskrona 25/11 (6-0) då #71 Cehlin saknades och då såg man att han inte riktigt var van spela PP. Special teams för Foppa har ju tidigare handlat om box-play och där har ju han och Fabbe varit enormt bra.

Andra matchen han fick spela PP var igår 30/11 borta mot Växjö och då kommer 1 mål och 1 assist från Foppas klubba bounce  bounce i en galen match där man vände underläge 1-3 till 5-3.

Man ska inte dra för stora växlar av en match och vår förmåga i PP kan vi i mångt och mycket tacka #16 Olausson för. När sen #24 Harju, #50 Sondell och #96 Kovacs ackompanjerar #16, ja då finns förutsättningar för vassa snipers som Foppa.

Forza Foppa!
❤️
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman lör 03 feb 2018, 23:29

Bra match av Foppa mot DIF. Tro inte på det som står i tidningen. Marginalerna var inte riktigt med men det jobbet han gör.......jävlar alltså.....kan fler i laget göra det Foppa gör så tar man 3-poäng nästa gång. Synd att Foppa inte fick chansen på straffarna, är övertygad om att nätet rasslat.

Göudat bra Foppa!

❤️
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av rasbiologen sön 04 feb 2018, 03:09

Vad stod i tidningen?
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Jokerman sön 09 sep 2018, 07:56

Norrbotten media publicerade i lördags en intervju med Foppa med anledning av det stundande valet. Intressant läsning, delar hans syn på vad som är viktigaste valfrågan:

– För mig är ställningstagande emot främlingsfientlighet och rasism ingen valfråga. Det är en inställning till livet, till allas lika värde. Det är så självklart. (.........) Men förutom det så är det miljön. Det är självklart. Har vi ingenstans att bo eller ingen planet så behöver vi inte diskutera skatter. Det är egentligen så tydligt. (......)


– Vi måste ha ett vidare perspektiv när det kommer till allt. Till miljön med. Vi kan inte bara titta och se hur det är för en själv. Jag tror och hoppas att folk tänker att de inte ska rösta på en person utan att man ska rösta för folk. För sina barn och för de som har det svårare. 


– Det enda jag vill säga är att jag hoppas att alla går och röstar. Och att alla tänker sig för. Det är nog det viktigaste valet vi haft i modern tid. Tänk efter och tänk inte bara på dig själv. Tänk på dina nära och kära och dina medmänniskor och på framtidens Sverige också.



http://nsd.se/sport/lulea-hockey-profilen-vi-ar-klimatbovar-deluxe-nm4910895.aspx
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 09 sep 2018, 08:20

Jokerman skrev:Norrbotten media publicerade i lördags en intervju med Foppa med anledning av det stundande valet. Intressant läsning, delar hans syn på vad som är viktigaste valfrågan:

– För mig är ställningstagande emot främlingsfientlighet och rasism ingen valfråga. Det är en inställning till livet, till allas lika värde. Det är så självklart. (.........) Men förutom det så är det miljön. Det är självklart. Har vi ingenstans att bo eller ingen planet så behöver vi inte diskutera skatter. Det är egentligen så tydligt. (......)


– Vi måste ha ett vidare perspektiv när det kommer till allt. Till miljön med. Vi kan inte bara titta och se hur det är för en själv. Jag tror och hoppas att folk tänker att de inte ska rösta på en person utan att man ska rösta för folk. För sina barn och för de som har det svårare. 


– Det enda jag vill säga är att jag hoppas att alla går och röstar. Och att alla tänker sig för. Det är nog det viktigaste valet vi haft i modern tid. Tänk efter och tänk inte bara på dig själv. Tänk på dina nära och kära och dina medmänniskor och på framtidens Sverige också.



http://nsd.se/sport/lulea-hockey-profilen-vi-ar-klimatbovar-deluxe-nm4910895.aspx


Ang det viktigaste valet i modern tid !!
Hmm nytt val om 4 år vad hinner hända tills dess?
Inte mycket om du frågar mig som har röstat många ggr och dessutom hört just den frasen ett par ggr förut.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken sön 09 sep 2018, 09:15

Innan det spårar ur: detta är en tråd om Johan Forsberg, ishockeyspelare - inte politiker.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Hostak straffar sön 09 sep 2018, 13:27

Dock är hans politiska åsikter lika mogna som hans skridskoåkning är vacker.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lulefan sön 09 sep 2018, 14:33

För mig så känns det rätt osmart att gå ut såhär och i princip kalla en stor grupp människor, som kan vara medspelare, anställda inom LHF och fans, för främlingsfientliga och rasistiska.


Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Hostak straffar sön 09 sep 2018, 16:06

Lulefan skrev:För mig så känns det rätt osmart att gå ut såhär och i princip kalla en stor grupp människor, som kan vara medspelare, anställda inom LHF och fans, för främlingsfientliga och rasistiska.


Det kan ju vara så att han inser att det här kan vara hans sista säsong på elitnivå. Jag ser honom inte på tolv forwards då alla är friska tex. Då kanske han gör liknande för att säkra framtida jobb som...ja, inte vet jag. Jourhavande vänstertomte i random NGO kanske?

En annan åsikt, eftersom hans plats i laget hänger rätt löst, är att han kanske borde fokusera på hockey just nu. Men men.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Bamsefar sön 09 sep 2018, 18:23

Hostak straffar skrev:
Lulefan skrev:För mig så känns det rätt osmart att gå ut såhär och i princip kalla en stor grupp människor, som kan vara medspelare, anställda inom LHF och fans, för främlingsfientliga och rasistiska.


Det kan ju vara så att han inser att det här kan vara hans sista säsong på elitnivå. Jag ser honom inte på tolv forwards då alla är friska tex. Då kanske han gör liknande för att säkra framtida jobb som...ja, inte vet jag. Jourhavande vänstertomte i random NGO kanske?

En annan åsikt, eftersom hans plats i laget hänger rätt löst, är att han kanske borde fokusera på hockey just nu. Men men.

Vänstertomte ? hellre det än högerspöke då , om vi nu skall bli politiska i det här forumet
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Admin sön 09 sep 2018, 18:41

Då vi redan här och nu ser hur detta kommer spåra ur, ber vi er att lägga ned den politiska debatten här. Den kommer ingenstans att leda, annat än till personangrepp och dålig stämning med avstängningar som följd.

Respektera detta och håll er nu till hockey.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av hokkzorz sön 09 sep 2018, 21:14

Vilka är bäst? Vänster Forwards eller Höger Forwards? jocolor jocolor

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tigerman sön 09 sep 2018, 21:17

hokkzorz skrev:Vilka är bäst? Vänster Forwards eller Höger Forwards? jocolor jocolor
Centrar.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken sön 09 sep 2018, 21:26

Där fick du till det, hokkzorz  Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tony Moore lör 13 okt 2018, 10:40

Johan skadad och borta idag mot Rögle, trist. Troligen hjärnskakning, ingen annan än jag som undrar varför inte Frölundas Kristoffer Gunnarsson blivit avstängd efter att han körde in foppas huvud i sargen?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Puckad lör 13 okt 2018, 11:24

Tony Moore skrev:Johan skadad och borta idag mot Rögle, trist. Troligen hjärnskakning, ingen annan än jag som undrar varför inte Frölundas Kristoffer Gunnarsson blivit avstängd efter att han körde in foppas huvud i sargen?
Jo, det är det.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av icemask lör 13 okt 2018, 11:38

Tony Moore skrev:Johan skadad och borta idag mot Rögle, trist. Troligen hjärnskakning, ingen annan än jag som undrar varför inte Frölundas Kristoffer Gunnarsson blivit avstängd efter att han körde in foppas huvud i sargen?
Dom gick båda mot pucken, båda sökte kroppskontakt (ingen interference) och Foppa fick bakvikt och ramlade, slog huvudet i sarg/is, därför ingen utvisning eller avstängning !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Bamsefar lör 13 okt 2018, 12:32

Tony Moore skrev:Johan skadad och borta idag mot Rögle, trist. Troligen hjärnskakning, ingen annan än jag som undrar varför inte Frölundas Kristoffer Gunnarsson blivit avstängd efter att han körde in foppas huvud i sargen?

Han spelar i fiskrens if, helt enkelt, hade det varit tvärtom så hade Foppa haft minst tre matcher.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tony Moore lör 13 okt 2018, 12:41

icemask skrev:
Tony Moore skrev:Johan skadad och borta idag mot Rögle, trist. Troligen hjärnskakning, ingen annan än jag som undrar varför inte Frölundas Kristoffer Gunnarsson blivit avstängd efter att han körde in foppas huvud i sargen?
Dom gick båda mot pucken, båda sökte kroppskontakt (ingen interference) och Foppa fick bakvikt och ramlade, slog huvudet i sarg/is, därför ingen utvisning eller avstängning !
Håller med dej i allt förutom att jag tycker den sista "köraren" som KG gör i ryggen/sidan är regelvidrig och farlig. Hittar tyvärr ingen sekvens/gif att kolla "facit"..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Ferros lör 13 okt 2018, 13:01

Tony Moore skrev:
icemask skrev:
Tony Moore skrev:Johan skadad och borta idag mot Rögle, trist. Troligen hjärnskakning, ingen annan än jag som undrar varför inte Frölundas Kristoffer Gunnarsson blivit avstängd efter att han körde in foppas huvud i sargen?
Dom gick båda mot pucken, båda sökte kroppskontakt (ingen interference) och Foppa fick bakvikt och ramlade, slog huvudet i sarg/is, därför ingen utvisning eller avstängning !
Håller med dej i allt förutom att jag tycker den sista "köraren" som KG gör i ryggen/sidan är regelvidrig och farlig. Hittar tyvärr ingen sekvens/gif att kolla "facit"..

Fixade två gifar från olika vinklar:

https://imgur.com/a/rUrWjGv

https://imgur.com/a/reSopZd

Forsberg tappar skäret, samtidigt som Gunnarsson trycker till med bägge armarna i ett rätt så farligt läge (utan att säkert förstå att Forsberg inte är i balans). Enligt mig är det en solklar boarding, även om det blir ett värre resultat än vad det säkert är menat från Gunnarsson.

Skador vid boarding är alltid minst 5+GM:

II. En spelare som skadar eller som på ett vårdslöst sätt angriper en motståndare med en boarding,
ska ådömas antingen större straffet + game misconduct penalty, eller match penalty.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Pajala lör 13 okt 2018, 13:06

kamp om pucken, foppa tappar skäret, ser inget konstigt alls med det.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 7 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet