Johan Forsberg

+85
Blinders
Qirren
NallePhu
MrScout
Norrlandstoken
GustenA
Ferros
Admin
Hostak straffar
rasbiologen
farre
Lillajag
Jokerman
Cambbott24
icemask
Jonken
ski3r
JohanO
Hellcop
Kapten Haddock
Frökenbling74
Dustin
Neurofunk20
GLHF
JuniorX
Sundance Kid
LuleåWinston
Mr Bister
stormvägen
KaptenBlodskelett
Mickeee
Puckad
kokostrollet
JoakimJ
Polyfemos
Old Brooklyn
kniba
Bamsefar
hokkzorz
Ivanhoe
Toddbertuzzi
MickkeJ
Respected Gentleman
LubosC
Dentos
Lajon
amarule
Tigerman
tibet
Myrman
UnSaccoDiSoldi
Pajala
Diktatorn
Lulefan
Micke80
Kraftkung
Lasse Proppmätt
Helge
Mange
Norlin
rumpztr
Donowitz
Urken
CKa
Rönken
Zeb Macahan
Snikne Ville
GMG
Lars158
Redbear
knutten
Slapshot
FruktHamster
mango
Lulebear
ollle
pingu
Ingemar
Dalle
Salle
LulefanGBG
Kagen
BodenSwe
Tony Moore
Purre
89 posters

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av CKa tor 27 feb 2014, 00:18

Salle skrev:Ett forum är till för att diskutera saker.. Inte för att kasta skit på den som tar upp en frågeställning.

Skiter nog i att ta upp något nästa gång. Skönt för er, va?

Mkt

CKa

Antal inlägg : 1273
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Salle tor 27 feb 2014, 00:22

Du svarade inte på frågan ovan.. Vad jag brukar skriva för fjanterier? Vore intressant att höra.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz tor 27 feb 2014, 08:46

Jag håller ändå med dig Salle. Lagets totala prestation har inget med detta att göra. Ska man vinna guld krävs det att alla detaljer är på plats. Att börja twittra på bussen hem är ok men då man knappt har tagit av sig utrustningen... Rönken kan ju knappt ha haft matchgenomgång.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av rumpztr tor 27 feb 2014, 09:59

Håller också med dig salle! De kan omöjligt ha varit klar med nedjoggning, streching, intervjuer, matchgenomgång osv. Tror foppa passade på medans rönken var på presskonferenc. Jag menar, hur vanligt är det att man får använda sin telefon för det här endamålet som johan har gjort under arbetstid på något annat jobb, vi får endast ha privat telefon på oss om vi väntar viktiga samtal eller om man behöver bli kontaktad av dagis eller dyl. Tråkigt för laget när de iövrigt är extremt noggranna med de små detaljerna..

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG tor 27 feb 2014, 12:11

Kan ju vara någon interngrej det där som Foppa twittrar om, någon i laget som brukar dra dåliga Seinfeldt-skämt och kanske slängde iväg ett i spelarbåset i slutet av matchen eller i spelargången på vägen ut när alla är glada och på gott humör efter segern, och Foppa ville retas med denna någon eller något i den stilen så han tog upp sin grunka när han kom in i omklädningsrummet och skrev skiten...

Tror knappast han åkt runt och tänkt på detta hela matchen. Sedan håller jag med om att hans prestationer lämnar en hel del i övrigt att önska. Visst inte hade vi väl räknat med någon poängkung men lite mer offensiv produktion hade åtminstone jag räknat med och det känns som att han hamnar fel i spelet för det mesta, men han har haft en jobbig säsong men skador och grejer och har fått byta omgivning en hel del osv som kan spela in i att han inte riktigt hittat rätt ännu. Tror inte det beror på bristande fokus, en spelare med hans otur som ändå fortsätter att kämpa och kriga tyder på något annat tycker jag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG tor 27 feb 2014, 12:19

rumpztr skrev:Håller också med dig salle! De kan omöjligt ha varit klar med nedjoggning, streching, intervjuer, matchgenomgång osv. Tror foppa passade på medans rönken var på presskonferenc. Jag menar, hur vanligt är det att man får använda sin telefon för det här endamålet som johan har gjort under arbetstid på något annat jobb, vi får endast ha privat telefon på oss om vi väntar viktiga samtal eller om man behöver bli kontaktad av dagis eller dyl. Tråkigt för laget när de iövrigt är extremt noggranna med de små detaljerna..
Och hur vanligt är det inte att folk på sina jobb likförbannat sitter på facebook och annat på arbetstid? På alla arbetsplatser jag någonsin har jobbat har detta varit ett problem som tagits upp och dividerats. Jag säger inte att det är bra, men det är väl tyvärr sådan den moderna människan är. Personligen kan jag inte ens surfa på min gamla Nokia så jag har aldrig förstått behovet riktigt, och kan väl tycka att de som negligerar sina arbetsuppgifter till förmån för meningslöst surfande är ju ett problem, men sedan finns det såklart de som 'missbrukar' sin telefon på arbetstid utan att för den skull missköta sitt jobb. Problemet blir ju när det går ut över jobbet.

Nu vet vi ju inte hur det är i det här fallet, Forsberg kan ju lika gärna tagit fram mobilen ur telefonen och postat den där till synes meningslösa skiten på 1 minut i väntan på Rönken, för att sedan sätta sig på cykeln i en halvtimma efter att Rönken kommit tillbaka från pk och kört sitt snack, eller vad som nu vanligtvis händer efter match. Då är det väl ingen big deal kan jag tycka.

Men i sak håller jag med er om att det är onödigt, menar bara att det är lätt att leta fel hos spelare som inte riktigt lyckas på isen, och sedan skylla deras resultat på dessa fel utanför isen. Ibland kan de ha ett samband såklart, (inte sällan heller kanske), men ibland har de kanske inte alls med varandra att göra över huvud taget. I det här fallet tror jag inte det. Forsberg har nog gett allt och försökt på alla vis i varje byte med fullt fokus. Känns inte precis som en glida-runt-på-en-skena-spelare. Åtminstone krävs något annat än ett twitter-inlägg om Seinfeldhumor för att övertyga mig om motsatsen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Ingemar tor 27 feb 2014, 15:11

Salle skrev:Ett forum är till för att diskutera saker.. Inte för att kasta skit på den som tar upp en frågeställning.

Skiter nog i att ta upp något nästa gång. Skönt för er, va?
Nä fortsätt du. Det finns krakar som beter sig nedlåtande här mot folk med annan åsikt/andra upplevelser av det lag vi älskar. Tyvärr.
Däremot kan jag faktiskt - i sak - förstå Foppa. Har man spelat match är man uppumpad och detta kan vara ETT sätt för han att komma ner på jorden.
Förstår din tanke men slutsatsen delar jag inte Smile
Sen tycker jag inte att Foppa har varit så jävla usel som en del (slentrianmässigt och utan att kolla alltför noga på matchen?) verkar tycka. Han gjorde en del bra grejer igår tyckte jag. Reagerade mer på att #36 verkade ha missat nåt till frukosten...
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Norlin tor 27 feb 2014, 16:18

Salle skrev:
Johan Forsberg ‏@JohanForsberg 2 tim

Om jag fått en krona för varje gång jag skrattat åt en Seinfeld-referens jag inte förstått hade jag haft råd med en riktigt big salad.
Stäng

Jag tycker det är rätt bedrövligt om jag ska vara ärlig.. 21:27 twittrar Foppa. Hann han ens ur duschen?
Tycker man kan kräva lite mer fokus på hockeyn än på twittrandet av en fulltidsavlönad hockeyspelare.
Är jag fjantig? Eller är fler av samma åsikt?
Twittra, fine. Men SÅ nära inpå match? Jag tycker inte det är seriöst.
Kanske accepterat det på ett annat sätt om han presterade på isen. Men ser ju helt frånvarande ut. Uträttar inget.

Tror inte att hans twittrande påverkar hans spel. Troligtvis är det snack i omklädningsrummet eller något han kommit på strax före/efter matchen. Har väldigt svårt att tro att han sitter och tänker på vad han ska twittra på planen. Hade så varit fallet hade han nog inte spelat i högsta divisionen. Han är inte briljant varje match men tycker heller inte han gjort bort sig.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Slapshot tor 27 feb 2014, 17:20

Håller med Salle.


Känns inte särskilt seriöst att twittra så nära efter en match. Tycker inte det är seriöst att sitta på facebook etc på arbetstid oavsett vilket jobb man har.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lars158 lör 01 mar 2014, 19:07

Dags för läktaren tycker jag. Jag anser att Cehlarik, Bryggman och Trucken, alla dom har större potential bidra till bra resultat för LHF än Forsberg.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Mange lör 01 mar 2014, 23:36

Lars158 skrev:Dags för läktaren tycker jag. Jag anser att Cehlarik, Bryggman och Trucken, alla dom har större potential bidra till bra resultat för LHF än Forsberg.

Forsberg kan bli ansvarig för Luleå Hockeys twitter :p
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Helge fre 07 mar 2014, 09:34

Han hade inte mycket känsla innan skadan men nu är det bedrövligt. Felpositionerad, åker bågar som inte backarna känner till och tappar puck här och där.
Bulan bör ställa ett ultimatum Luleå eller twitter.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz lör 08 mar 2014, 10:44

Till nästa säsong, hoppas jag att man planerat truppen bättre och att Forberg får en checkande roll i en fjärde formation. Precis som någon tidigare nämnde är han betydligt bättre när han får spela på instinkt och åka mycket skridskor.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 13:46

bearjew skrev:Till nästa säsong, hoppas jag att man planerat truppen bättre och att Forberg får en checkande roll i en fjärde formation. Precis som någon tidigare nämnde är han betydligt bättre när han får spela på instinkt och åka mycket skridskor.

Ja han har ju uppenbarligen inte funkat med Omark och Wallmark åtminstone så det är nog en mer renodlad checkare. Inget fel med det dock, rollspelare behövs men gäller som sagt att man inte spelar rätt spelare på rätt plats.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Slapshot lör 08 mar 2014, 16:57

SPARKA!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz tis 18 mar 2014, 19:31

Ordentlig uppryckning i slutspelet. Kul att se.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lars158 tis 18 mar 2014, 22:58

bearjew skrev:Ordentlig uppryckning i slutspelet. Kul att se.

Nu förstår jag inte?

Trotts bra speed i åkningen den som alltid lyckas vara i vad jag vill kalla tomma intet. Hur ofta lyckas han med en passning? Hur ofta lyckas han åka till en position där han kan få tillbaka en passning?
Den största svagheten ser jag ändå som spelet i egen zon när vi har hamnat under press där ett tag.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lars158 tis 18 mar 2014, 23:25

Den som har Csports kan ju trycka på arkiv och kolla från ca 9,30 minuter i 2a period fram till Växjö gör 0-2 var Foppa glider runt i ögonblicket dom rakar in pucken.

I den 3e perioden vid ca 2,00 minuter är en riktigt kul händelse också när Fabbe är på väg runt kassen men är rejält uppvaktad och skickar en passning med vall bakom målet mot sarghörnet, tyvärr är inte kameran nog ut-zoomad där så man ser inte lika bra som man såg det live bristen i Forsbergs spelförståelse men den sitter inbränd på näthinnan från det jag satt på läktaren och kommer ihåg vilken tid det hände.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 19 mar 2014, 01:36

Jo Foppa kan sitta på läktaren in med Cehlarik & Bryggman istället

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Kraftkung ons 19 mar 2014, 02:31

Forsberg är en STOR besvikelse tyvärr, trodde han kunde bli den Norrbottniska skyttekung som vi saknat sedan L-G!
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Mange ons 19 mar 2014, 08:24

Kraftkung skrev:Forsberg är en STOR besvikelse tyvärr, trodde han kunde bli den Norrbottniska skyttekung som vi saknat sedan L-G!

Var väl ganska så väntat, en medioker spelare
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Helge ons 19 mar 2014, 09:02

Tycker det känns olustigt att han är så öppen med att han inte gillar ishockey och inte lägger ner någon tid på det efter det obligatoriska. Hans största problem är ju spelsinne och spelförstående och det senare kan man ju verkligen träna upp genom att se gamla videor och läsa SIHF-rapporter.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz ons 19 mar 2014, 20:52

Tycker Forsberg är en frisk fläkt för en fjärdeformation. Han har ingen hög spelförståelse men om han får utnyttja sina spetskompetenser och spela sitt spel kan han vara riktig jobbig att möta.


Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Helge fre 06 jun 2014, 16:41

Brukar kika in på hans twitter ibland och jag får känslan att han inte mår så bra. Vad har egentligen Osten för planer för pajken, kommer han få spela med oss i vinter?
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 fre 06 jun 2014, 19:14

Helge skrev:Brukar kika in på hans twitter ibland och jag får känslan att han inte mår så bra. Vad har egentligen Osten för planer för pajken, kommer han få spela med oss i vinter?

Har inte twitter själv men är det nått speciellt han skriver som får dig att misstänka det eller är det bara en magkänsla?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Helge fre 06 jun 2014, 19:39

Micke80 skrev:
Helge skrev:Brukar kika in på hans twitter ibland och jag får känslan att han inte mår så bra. Vad har egentligen Osten för planer för pajken, kommer han få spela med oss i vinter?

Har inte twitter själv men är det nått speciellt han skriver som får dig att misstänka det eller är det bara en magkänsla?
Magkänsla! Är som att inläggen har blivit mörkare.
Du behöver inte twitter för att läsa inläggen.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 fre 06 jun 2014, 21:47

Helge skrev:
Micke80 skrev:
Helge skrev:Brukar kika in på hans twitter ibland och jag får känslan att han inte mår så bra. Vad har egentligen Osten för planer för pajken, kommer han få spela med oss i vinter?

Har inte twitter själv men är det nått speciellt han skriver som får dig att misstänka det eller är det bara en magkänsla?
Magkänsla! Är som att inläggen har blivit mörkare.
Du behöver inte twitter för att läsa inläggen.

Jasså, då har man kanske missat nått intressant genom åren då jag förutsatt att man måste ha twitter för att kunna läsa andras tweets.
Hoppas inte det är som du skriver, han verkar vara en skön kille och jag hoppas inte han mår dåligt. Däremot hoppas jag han klarar av att hålla minst den nivå han höll innan skadan i fjol.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lulefan mån 09 jun 2014, 14:04

Helge skrev:Brukar kika in på hans twitter ibland och jag får känslan att han inte mår så bra. Vad har egentligen Osten för planer för pajken, kommer han få spela med oss i vinter?

Av hans twitter att döma verkar han ju har mer fokus på feminism än hockey...

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken mån 09 jun 2014, 14:47

Vad han gör utanför hockeyn är väl i allra högsta grad sekundärt? Tycker dock att på isen är det mer tveksamt, funkar i en fjärdelina, frågan är lönen och vad man har för planer för alla unga spelare. Tycker att en fjärdelina med Fogge och Fabbe samt junior känns lite mer lockande än Foppa-Fogge-Fabbe.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Diktatorn mån 09 jun 2014, 15:49

Rönken skrev:Vad han gör utanför hockeyn är väl i allra högsta grad sekundärt?
Detta.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 599
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 mån 09 jun 2014, 16:12

Lulefan skrev:
Helge skrev:Brukar kika in på hans twitter ibland och jag får känslan att han inte mår så bra. Vad har egentligen Osten för planer för pajken, kommer han få spela med oss i vinter?

Av hans twitter att döma verkar han ju har mer fokus på feminism än hockey...

Det är väll bara bra om han har förmåga att fokusera på dessa saker när han är ledig, är ju otroligt viktiga frågor. Att han är träningsvillig behöver vi ju inte fundera så mycket på, han är grymt vältränad så jag är rätt säker på att hans engagemang i samhällsfrågor inte stjäl tiden från träningen.
Vad han sen gör mellan passen ska man inte lägga så stor vikt vid. Men att jämföra med många andra hockeyspelare som sitter i intervjuer och säger att dom spelar tv-spel när dom inte spelar hockey och är i 30 års åldern så föredrar jag spelarna som vågar ta ställning, vågar stå upp för sina åsikter och dessutom klarar av att få ut det i text eller tal.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville mån 09 jun 2014, 16:23

Micke80 skrev:Det är väll bara bra om han har förmåga att fokusera på dessa saker när han är ledig, är ju otroligt viktiga frågor. Att han är träningsvillig behöver vi ju inte fundera så mycket på, han är grymt vältränad så jag är rätt säker på att hans engagemang i samhällsfrågor inte stjäl tiden från träningen.
Vad han sen gör mellan passen ska man inte lägga så stor vikt vid. Men att jämföra med många andra hockeyspelare som sitter i intervjuer och säger att dom spelar tv-spel när dom inte spelar hockey och är i 30 års åldern så föredrar jag spelarna som vågar ta ställning, vågar stå upp för sina åsikter och dessutom klarar av att få ut det i text eller tal.
Väl talat.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG mån 09 jun 2014, 17:22

Vad folk gör utanför jobbet är helt irrelevant för allt som är förknippat med jobbet så länge det handlar om aktiviteter som håller sig på rätt sida om lagen och därmed inte kränker ansvaret som man har gentemot sin arbetsgivare.

Kort och gott, jag kunde inte bry mig mindre om vad Forsberg tycker eller vad han gör med sin lediga tid. Kan t.o.m. tycka att det är bra att offentliga personer våga uttala sig i olika frågor.

M.a.o. Micke80, jag håller med dig hundra procent!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av FruktHamster mån 09 jun 2014, 19:36

LulefanGBG skrev:Vad folk gör utanför jobbet är helt irrelevant för allt som är förknippat med jobbet så länge det handlar om aktiviteter som håller sig på rätt sida om lagen och därmed inte kränker ansvaret som man har gentemot sin arbetsgivare.

Kort och gott, jag kunde inte bry mig mindre om vad Forsberg tycker eller vad han gör med sin lediga tid. Kan t.o.m. tycka att det är bra att offentliga personer våga uttala sig i olika frågor.

M.a.o. Micke80, jag håller med dig hundra procent!

Håller med helt, men om jag får kasta in en brandfackla ala off topic:
Om han i sina tweets vurmat för SD istället för feminism. Hade du stått lika stark i dessa principer? Hade någon här?

Irrelevant såklart och absolut inget försök att sätta dit dig. Tycker bara det är lite intressant att vissa demokratiska ställningstaganden är acceptabla enligt dina principer (som många delar, inkl mig själv, tror jag iaf) medan andra nog inte är det alls.
Politisk korrekthet är en spännande kraft i samhället.

Sry igen för off topic.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG mån 09 jun 2014, 20:40

FruktHamster skrev:
LulefanGBG skrev:Vad folk gör utanför jobbet är helt irrelevant för allt som är förknippat med jobbet så länge det handlar om aktiviteter som håller sig på rätt sida om lagen och därmed inte kränker ansvaret som man har gentemot sin arbetsgivare.

Kort och gott, jag kunde inte bry mig mindre om vad Forsberg tycker eller vad han gör med sin lediga tid. Kan t.o.m. tycka att det är bra att offentliga personer våga uttala sig i olika frågor.

M.a.o. Micke80, jag håller med dig hundra procent!

Håller med helt, men om jag får kasta in en brandfackla ala off topic:
Om han i sina tweets vurmat för SD istället för feminism. Hade du stått lika stark i dessa principer? Hade någon här?

Irrelevant såklart och absolut inget försök att sätta dit dig. Tycker bara det är lite intressant att vissa demokratiska ställningstaganden är acceptabla enligt dina principer (som många delar, inkl mig själv, tror jag iaf) medan andra nog inte är det alls.
Politisk korrekthet är en spännande kraft i samhället.

Sry igen för off topic.
100%

Alla har rätt att tycka vad man vill, sedan kan man ifrågasätta det smarta i att gå ut offentligt med 'mindre populära' åsikter. eller på andra vis kontroversiella åsikter. Men man har absolut rätten att ha dem och lika stor rätt att sticka ut huvudet genom att ge luft åt dem om man så önskar också.

Jag avskyr politisk korrekthet. Titulerar mig f.ö. varken som sverigedemokrat eller feminist och vill inte titulera mig som så mycket annat heller om jag skall vara ärlig.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av FruktHamster mån 09 jun 2014, 20:59

Även jag försöker ducka allehanda epitet. Mest för att jag inte orkar fäkta bort den svärm av åsikter som andra gärna vill klistra på en när man stämplar sig själv som... ptja, vad politiskt som helst.
Så med det sagt skulle man lätt kunna dra slutsatsen att jag tycker Foppas initiativ är modigt, men det vette fan. Lite för mittfåra i vårt politiska klimat för att jag ska tycka det. Amitiöst möjligtvis.
I vilket fall är det tillräckligt PK för att jag fullkomligt ska skita i att han, i egenskap av LHF-representant, sysslar med det.
Lite kul är det väl att ett hård hockeykille visar sin mjuka sida iofs. Det kan jag gärna plussa för. Alltid kul att ta hål på stereotyper.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av FruktHamster mån 09 jun 2014, 21:01

Sedan kanske det är lite talande att hans tråd här på forumet handlar mer om vad han skriver på twitter än vad han gör på isen. Förhoppningsvis ändrar han på det till nästa säsong... och då menar jag inte att han ska tweeta mindre.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Slapshot mån 09 jun 2014, 21:12

Hörde ju rykten då han lämnade Skellefteå att lagkamraterna tyckte det var skönt att kunna prata som karlar i omklädningsrummet igen.... Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 tis 10 jun 2014, 13:35

Slapshot skrev:Hörde ju rykten då han lämnade Skellefteå att lagkamraterna tyckte det var skönt att kunna prata som karlar i omklädningsrummet igen.... Smile

Om det är så så skulle det vara intressant att veta hur en karl pratar, vilken syn man har på varandra och hur en man som inte är en karl pratar, hur man pratar med kvinnor och varför kvinnor och män inte skulle kunna prata och vara sig själva med varandra.'Jag själv är då på samma sätt oavsett om jag umgås med en man, kvinna eller ett gäng av alla de olika könstillhörigheterna.
Nä, finns det inte utrymme för en tänkare i ett omklädningsrum så tycker jag klubben ska ta sig en funderare på hur klubben mår.
Forsberg tog ju upp det här med homosexualitet i vintras. Han tyckte det var beklagligt att ingen hockeyspelare kom ut ur garderoben trots att det måste finnas ett gäng som är homosexuella runt om i landet. Om man har en klubb där spelarna inte känner sig välkomna pga sin läggning, sin hudfärg, sin religion eller vad det nu må vara så kan man tappa många bra spelare bara för att dom inte känner sig välkomna.
Jag tycker det borde finnas fler såna som han istället så att samtalen kan pendla från allt från hockey, tv-spel, partners, familjer, resor, bilar, båtar eller vad det nu må vara.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Pajala tis 10 jun 2014, 15:33

ähh, spelar väl ingen roll om foppa fast är gay, det är väl hans insats på isen som räknas och hittills har han ju inte visat speciellt mycket på den fronten.

hoppas han kan vara skadefri så kan det väl lossna för honom.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Micke80 tis 10 jun 2014, 17:52

Pajala skrev:ähh, spelar väl ingen roll om foppa fast är gay, det är väl hans insats på isen som räknas och hittills har han ju inte visat speciellt mycket på den fronten.

hoppas han kan vara skadefri så kan det väl lossna för honom.

Nej absolut inte. Läggning, religon och ras har ingen som helst betydelse. Det jag menade var att han har en poäng i sitt resonemang om att klimatet i klubbarna inte tillåter att man "kommer ut". Jag tror hockeyn kan tappa många begåvade spelare som väljer andra idrotter eller helt slutar idrotta om man inte gör nått åt det klimatet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG tis 10 jun 2014, 17:56

FruktHamster skrev:Sedan kanske det är lite talande att hans tråd här på forumet handlar mer om vad han skriver på twitter än vad han gör på isen. Förhoppningsvis ändrar han på det till nästa säsong... och då menar jag inte att han ska tweeta mindre.
Haha sant!

Gillar killen skarpt och hoppas verkligen att han hittar sitt spel igen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av UnSaccoDiSoldi ons 20 aug 2014, 13:28

Man får ta det för vad det är men Johan verkar vara i blåsväder på Twitter enligt en tråd på Flashback...
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken ons 20 aug 2014, 13:29

UnSaccoDiSoldi skrev:Man får ta det för vad det är men Johan verkar vara i blåsväder på Twitter enligt en tråd på Flashback...

Länk?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av UnSaccoDiSoldi ons 20 aug 2014, 13:33

Rönken skrev:
UnSaccoDiSoldi skrev:Man får ta det för vad det är men Johan verkar vara i blåsväder på Twitter enligt en tråd på Flashback...

Länk?
https://www.flashback.org/t2429724
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av FruktHamster ons 20 aug 2014, 14:40

Sedärja... Varför får jag känslan av att denna tråd även fortsättningsvis kommer handla mer om PiteFoppas aktiviteter utanför isen?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Diktatorn ons 20 aug 2014, 14:45

Ja Johans PK bild tycks falla lite samman här. Uppenbarligen har han betett sig rätt omoraliskt samtidigt som inblandade feminister tar chansen och skyller allt inte på Johan utan på patriarkatet. Rätt underhållande läsning om man gillar sådant, för er som håller er till hockey föreslår jag att inte bry sig!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 599
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Myrman ons 20 aug 2014, 15:39

För min del har jag full upp med att fundera på vad han sysslar med PÅ isen.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4612
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Slapshot ons 20 aug 2014, 16:20

Hahahaha Ja jösses vad pinsamt för årets pitebo som skulle vara så präktig. Har ju inte ett skit att göra med hockey så vem bryr sig egentligen? Ännu en sorglig människa i Luleå Hockeys korridorer bara...trist för alla han har ljugit och bedragit dock.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LulefanGBG ons 20 aug 2014, 19:54

Personligen begriper jag inte alls vad knullande har med feminism att göra?

Hur mycket, och när och med vem man gör det har väl inget med feminism att göra?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 2 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet