Johan Forsberg

+85
Blinders
Qirren
NallePhu
MrScout
Norrlandstoken
GustenA
Ferros
Admin
Hostak straffar
rasbiologen
farre
Lillajag
Jokerman
Cambbott24
icemask
Jonken
ski3r
JohanO
Hellcop
Kapten Haddock
Frökenbling74
Dustin
Neurofunk20
GLHF
JuniorX
Sundance Kid
LuleåWinston
Mr Bister
stormvägen
KaptenBlodskelett
Mickeee
Puckad
kokostrollet
JoakimJ
Polyfemos
Old Brooklyn
kniba
Bamsefar
hokkzorz
Ivanhoe
Toddbertuzzi
MickkeJ
Respected Gentleman
LubosC
Dentos
Lajon
amarule
Tigerman
tibet
Myrman
UnSaccoDiSoldi
Pajala
Diktatorn
Lulefan
Micke80
Kraftkung
Lasse Proppmätt
Helge
Mange
Norlin
rumpztr
Donowitz
Urken
CKa
Rönken
Zeb Macahan
Snikne Ville
GMG
Lars158
Redbear
knutten
Slapshot
FruktHamster
mango
Lulebear
ollle
pingu
Ingemar
Dalle
Salle
LulefanGBG
Kagen
BodenSwe
Tony Moore
Purre
89 posters

Sida 6 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken sön 05 apr 2015, 20:26

Lars158 skrev:Jag tycker Fabbe och Foppa är för gamla för 4e kedja spel. Nån högre nivå har dom inte. Alltså borde dom utgått.

Håller med om att Foppa gjorde en bra säsong däremot.

Problemet är väl bara att det inte finns någon utvecklingspotential där. Skellefteå skeppade honom av en anledning.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Lars158 sön 05 apr 2015, 20:29

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Jag tycker Fabbe och Foppa är för gamla för 4e kedja spel. Nån högre nivå har dom inte. Alltså borde dom utgått.

Håller med om att Foppa gjorde en bra säsong däremot.

Problemet är väl bara att det inte finns någon utvecklingspotential där. Skellefteå skeppade honom av en anledning.

Saik ville nog ha chansen upptäcka, spela in och utveckla spelare som Axel Holmström eller vad han heter.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken sön 05 apr 2015, 20:31

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Jag tycker Fabbe och Foppa är för gamla för 4e kedja spel. Nån högre nivå har dom inte. Alltså borde dom utgått.

Håller med om att Foppa gjorde en bra säsong däremot.

Problemet är väl bara att det inte finns någon utvecklingspotential där. Skellefteå skeppade honom av en anledning.

Saik ville nog ha chansen upptäcka, spela in och utveckla spelare som Axel Holmström eller vad han heter.

Strömwall hade jag gärna sett vara kvar. Billigare yrväder som har ett bra skott, tycker han är rätt lik Pite-Foppa fast med utvecklingspotential.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av hokkzorz mån 06 apr 2015, 14:17

Om man måste välja mellan Fabbe och Foppa så är valet enkelt, fabbe alla dar i veckan. Om ni har missat det så gör han ett otroligt jobb i spelet i BP. Finns nog få spelare i SHL som är bättre än honom på det. Dessutom kan han gå in och ta minuter i en 4'e lina. Foppa är betydligt mer begränsad, han har bra speed och är väl målfarligare än Fabbe men som laget ser ut så kommer han aldrig få spela i några högre linor med mer speltid och bättre medspelare alltså så tycker jag att han skall skeppas. Inte så mycket på att han är helt värdelös men hans position känns som en av dem som man kan offra. Dessutom har vi Strömwall som nån nämnde och som har en större potensial på sikt att bli en riktigt bra SHL spelare.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Puckad tor 09 apr 2015, 14:55

Kul med förlängningen!
Grattis till att få spela i Sveriges bästa lag!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av JoakimJ tor 09 apr 2015, 14:57

Ja, alltså, jag håller helt med om att Forsberg spelat bra. Men... mjae på denna.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Redbear tor 09 apr 2015, 14:58

Kanon säger jag Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 09 apr 2015, 14:59

JoakimJ skrev:Ja, alltså, jag håller helt med om att Forsberg spelat bra. Men... mjae på denna.
Förstår snacket om att man bör fylla på med yngre i viss mån, men Foppa är relativt billig, gnäller inte om sin roll, jobbar alltid hårt, gör få misstag, och var målbäst över hela säsongen tillsammans med Chris. Dessutom klev han fram och nätade i ett antal riktigt, riktigt viktiga lägen. En no-brainer för mig.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville tor 09 apr 2015, 15:11

Bra.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av FruktHamster tor 09 apr 2015, 15:12

Norrbottning som gjort 18 poäng varav 11 mål i en fjärdelina och ligger +7 i +/-.
Gissar också att han inte kostar oss multum. Känns absolut som en bra förlängning tycker jag.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Dalle tor 09 apr 2015, 15:21

Mycket bra! Hoppas att norrbottningen kan ta ytterligare kliv i Luleå Hockeys utvecklingsmiljö. Bra besked öht denna Silly-dag.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LuleåWinston tor 09 apr 2015, 15:26

Bra förlängning. Inga negativa invändningar från mig...
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Sundance Kid tor 09 apr 2015, 16:26

FruktHamster skrev:Norrbottning som gjort 18 poäng varav 11 mål i en fjärdelina och ligger +7 i +/-.
Gissar också att han inte kostar oss multum. Känns absolut som en bra förlängning tycker jag.

Jag tror att han överpresterade målmässigt under årets säsong. Har svårt att se att han kommer upp i den siffran nästa år. Men annars har han ju gjort en ganska bra säsong och var en av dom bättre i slutspelet. Men såsom strukturen på truppen ser ut idag så är jag skeptisk till denna förlängning. Trodde att man skulle behålla max 1 spelare från FFF-kedjan.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tony Moore tor 09 apr 2015, 16:41

Brabra.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Kagen tor 09 apr 2015, 17:21

Sundance Kid skrev:
FruktHamster skrev:Norrbottning som gjort 18 poäng varav 11 mål i en fjärdelina och ligger +7 i +/-.
Gissar också att han inte kostar oss multum. Känns absolut som en bra förlängning tycker jag.

Jag tror att han överpresterade målmässigt under årets säsong. Har svårt att se att han kommer upp i den siffran nästa år. Men annars har han ju gjort en ganska bra säsong och var en av dom bättre i  slutspelet. Men såsom strukturen på truppen ser ut idag så är jag skeptisk till denna förlängning. Trodde att man skulle behålla max 1 spelare från FFF-kedjan.

Ska bli intressant att se hur laget formeras om Fogström nu försvinner. Foppa gjorde en kanonsäsong och det är möjligt att han överpresterade målmässigt.
Är det naivt att tro att Foppa och Fabbe skulle kunna göra ett par poäng mer per skalle om de spelade i samma roll som den gångna säsongen men med en mer produktiv tredjelänk än Fogström? Jag måste erkänna att jag värdesätter Fogström väldigt högt.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Ivanhoe tor 09 apr 2015, 18:08

FFF-kedjan var den kedja som var pålitligast sett över hela säsongen i Luleå. Definitivt en av dom bästa fjärde-kedjorna i Shl.  

- Att man förlänger med Forsberg känns därför ganska givet. Inte speciellt dyr och man får en väldigt pålitlig energispelare som är perfekt i en fjärde-kedja.

Jag gissar att vi får se Fabbe o Foppa slita tillsammans igen kommande säsong.  Gissningsvis
med Granström eller Lagace som tredjelänk.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av JuniorX tor 09 apr 2015, 21:59

Foppa 2 år till är bra. Mycket bra. Han är som humlan som flyger. Ulven i fårakläder. Hockeyspelaren med en brinnande penna. Ett bultande hjärta. En katt bland hermelinerna.
Han har inte mycket hockey i sig, det är snarare som om han ständigt jagar efter den. Hockeyn. Pucken. Som om han inte kan något annat. Som om han är fångad i den uppgiften. Han är som Sisyfos. Och man får tänka sig honom lycklig.
Det är vackert. Nu kör vi!!

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken tor 09 apr 2015, 22:01

JuniorX skrev:Foppa 2 år till är bra. Mycket bra. Han är som humlan som flyger. Ulven i fårakläder. Hockeyspelaren med en brinnande penna. Ett bultande hjärta. En katt bland hermelinerna.
Han har inte mycket hockey i sig, det är snarare som om han ständigt jagar efter den. Hockeyn. Pucken. Som om han inte kan något annat. Som om han är fångad i den uppgiften. Han är som Sisyfos. Och man får tänka sig honom lycklig.
Det är vackert. Nu kör vi!!

Ju mer jag funderat på det desto bättre känns väl förlängningarna av K-Fab och Pite-Foppa - även om jag fortsatt gärna hade sett att Strömwall fått vara kvar när han ändå var under kontrakt.

Fabricius-Granström-Forsberg är väl en tänkbar fjärdelina? Fabricius-Ekarv-Forsberg är en annan, fast vet inte var man ska peta in Granis då. Fast oavsett blir det en bra checking-line.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av LuleåWinston fre 10 apr 2015, 07:49

Rönken skrev:
JuniorX skrev:Foppa 2 år till är bra. Mycket bra. Han är som humlan som flyger. Ulven i fårakläder. Hockeyspelaren med en brinnande penna. Ett bultande hjärta. En katt bland hermelinerna.
Han har inte mycket hockey i sig, det är snarare som om han ständigt jagar efter den. Hockeyn. Pucken. Som om han inte kan något annat. Som om han är fångad i den uppgiften. Han är som Sisyfos. Och man får tänka sig honom lycklig.
Det är vackert. Nu kör vi!!

Ju mer jag funderat på det desto bättre känns väl förlängningarna av K-Fab och Pite-Foppa - även om jag fortsatt gärna hade sett att Strömwall fått vara kvar när han ändå var under kontrakt.

Fabricius-Granström-Forsberg är väl en tänkbar fjärdelina? Fabricius-Ekarv-Forsberg är en annan, fast vet inte var man ska peta in Granis då. Fast oavsett blir det en bra checking-line.

Japp, K-Fab och Feminist-Foppa är en mycket bra checking-line. Det är som spyflugor på maten en varm sommardag. De kommer alltid tillbaka trots att du försöker vifta bot dem. Du kan dribbla och passa bort Feminist-Foppa, men han kommer då tillbaka mer irriterad och energisk än tidigare. Så det är bättre att ge honom pucken direkt.

Hade vi också haft Fredrik "Flugan" Petterson så hade Flug-kedjan varit fullbordad. Naturligtvis är epitetet "Flug"-kedjan en kärleksfull komplimang, likt Gris-kedjan.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken mån 10 aug 2015, 22:02

Ponera att Fernholm gör comeback kommande säsong: vågar han ge igen på Foppa, med det lag vi förfogar över?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken mån 10 aug 2015, 22:05

Urken skrev:Ponera att Fernholm gör comeback kommande säsong: vågar han ge igen på Foppa, med det lag vi förfogar över?

Haha, vad är detta för frågeställning rabbit Djurgården är inte så storvuxna på forwardssidan, finns någon stor back men är junior. Melart, Hedman och Petrell är närmare 30 än 20 och har lite mer erfarenhet. Tror det är svårt för Ferna att hålla jämvikt bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken mån 10 aug 2015, 22:08

Rönken skrev:
Urken skrev:Ponera att Fernholm gör comeback kommande säsong: vågar han ge igen på Foppa, med det lag vi förfogar över?

Haha, vad är detta för frågeställning rabbit Djurgården är inte så storvuxna på forwardssidan, finns någon stor back men är junior. Melart, Hedman och Petrell är närmare 30 än 20 och har lite mer erfarenhet. Tror det är svårt för Ferna att hålla jämvikt bounce

Retorisk fråga.. bounce

Nå. Vore roligt att se honom försöka, gärna medan Melart och Hedman är på isen Twisted Evil
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Rönken mån 10 aug 2015, 22:10

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:Ponera att Fernholm gör comeback kommande säsong: vågar han ge igen på Foppa, med det lag vi förfogar över?

Haha, vad är detta för frågeställning rabbit Djurgården är inte så storvuxna på forwardssidan, finns någon stor back men är junior. Melart, Hedman och Petrell är närmare 30 än 20 och har lite mer erfarenhet. Tror det är svårt för Ferna att hålla jämvikt bounce

Retorisk fråga.. bounce

Nå. Vore roligt att se honom försöka, gärna medan Melart och Hedman är på isen Twisted Evil

Man fick ingen vidare bra bild av Fernholm i efterspelet, även om det nu säkert är svårt att tygla sig. Fast tror inte han vinner så mycket på en ren "avrättning" så att säga. Finns lite för många i Luleå som skulle jaga honom, skulle jag tro åtminstone bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Kagen tis 11 aug 2015, 11:04

Rönken skrev:Man fick ingen vidare bra bild av Fernholm i efterspelet, även om det nu säkert är svårt att tygla sig. Fast tror inte han vinner så mycket på en ren "avrättning" så att säga. Finns lite för många i Luleå som skulle jaga honom, skulle jag tro åtminstone bounce

Fernholm framstod som ytterst osympatisk i efterspelet, inte minst med sina tweets med sköldpaddor och allt vad det var. Samtidigt hetsade media mot Forsberg på ett sätt som knappt existerat mot någon annan hockeyspelare så länge för en enda incident.
Att Cam Abbott fick lägga ner karriären konstaterades bara, inte ett ord om vem som gav honom den senaste tacklingen. Sen har vi ju den där incidenten i Rögle med det historiskt fula överfallet innan match men som inte ledde till någon skada. Det är glömt idag men jag ger mig fan på att vi kommer höra mer om Fernholm - Forsberg under säsongen, inte minst när det vankas Dif - Luleå.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Urken tis 11 aug 2015, 12:03

Kagen skrev:
Rönken skrev:Man fick ingen vidare bra bild av Fernholm i efterspelet, även om det nu säkert är svårt att tygla sig. Fast tror inte han vinner så mycket på en ren "avrättning" så att säga. Finns lite för många i Luleå som skulle jaga honom, skulle jag tro åtminstone bounce

Fernholm framstod som ytterst osympatisk i efterspelet, inte minst med sina tweets med sköldpaddor och allt vad det var. Samtidigt hetsade media mot Forsberg på ett sätt som knappt existerat mot någon annan hockeyspelare så länge för en enda incident.
Att Cam Abbott fick lägga ner karriären konstaterades bara, inte ett ord om vem som gav honom den senaste tacklingen. Sen har vi ju den där incidenten i Rögle med det historiskt fula överfallet innan match men som inte ledde till någon skada. Det är glömt idag men jag ger mig fan på att vi kommer höra mer om Fernholm - Forsberg under säsongen, inte minst när det vankas Dif - Luleå.

Det är skillnad på olika Rolling Eyes
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av JuniorX tis 11 aug 2015, 18:22

Det var så oerhört patetiskt hela den där grejen. När Djurgården spelade i Luleå så hände ingenting. Men när det var hemmamatch då skulle det minsann markeras. Jag hade inte sagt nåt om Foppa hade åkt på en propp direkt efter i nästa match. Men att vänta tills det var hemmamatch och då agera är ju att bara att understödja ett pöbelbeteende och det är riktigt lågt. De är väl vuxna, gubevars. Och att sen fortsätta och tjafsa om det blir bara löjligt.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av hokkzorz ons 21 okt 2015, 08:55

Foppa är en av få spelare som alltid jobbar 110% varje match, han skall ha kudos för det.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville fre 22 apr 2016, 10:43

Lika bra att förlänga ytterligare ett år redan nu. Såna spelare behövs alltid.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 22 apr 2016, 12:14

Snikne Ville skrev:Lika bra att förlänga ytterligare ett år redan nu. Såna spelare behövs alltid.
Han måste ha en så kallad låg biologisk ålder. Man kan inte ana att han passerat 30, och han ser ju ut som en pojkspoling. Mycket nyttig att ha i laget, höjer sig alltid när det är viktigt, gnäller aldrig, tar alla roller om det är kris utan att göra bort sig. Otroligt användbar.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av GLHF fre 22 apr 2016, 14:27

Håller med. Han har faktiskt mycket hockey i sig. Inte just sämre klubbteknik än snittet, i anfallszon har vi ju fått se prov på fina dragningar utimellan. Sen skjuter han hård men saknar tyvärr siktet. Han kan spela center om det behövs och samt även spela högre upp i hierarkin. Aldrig fel att ha en sådan kille i laget.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Neurofunk20 fre 22 apr 2016, 16:04

Sen så har vi ju i år fått erfara hur bekvämt och utvecklande det kan vara för en yngre talang att få börja spela i 4:e kedjan med just Foppa och Fabbe.
Sånt är ovärderligt på sikt.
Han är en självklar del av våran stomme många år framöver.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Dustin fre 22 apr 2016, 16:31

Hade Foppa och Fabbe inte varit Norrbottningar hade nog tongångarna varit annorlunda. Två ytterst begränsade spelare.

Jaja, de jobbar hårt och är förhoppningsvis billiga iaf.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Snikne Ville fre 22 apr 2016, 16:35

Määk skrev:Hade Foppa och Fabbe inte varit Norrbottningar hade nog tongångarna varit annorlunda. Två ytterst begränsade spelare.

Jaja, de jobbar hårt och är förhoppningsvis billiga iaf.
Vilka spelare utan begränsningar skulle du vilja se i Foppas roll?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Dustin fre 22 apr 2016, 17:56

Crosby, Toews? Nä, spelare utan begränsningar finns ju inte. Däremot om man vill komma bort från dump & chase hockeyn och bli ett mer spelande lag är det ju en fördel om man har spelare som kan sätta passningar på bladet. Samtidigt är det ju viktigt med kulturbärare och både Forsberg och Fabbe visar ju vägen med sin inställning.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Neurofunk20 fre 22 apr 2016, 21:19

Eh, våran fjärdeformation har i ett par säsonger nu varit seriens allra bästa.
När Fogström försvann så var vi några som var lite oroliga över hur Fabbe och Foppa skulle fungera i fortsättningen, vilket vi nu har fått svar på: exakt lika bra.
Att kritisera Fabbe och Foppa är helt oförståeligt, då det är den enda kedjan som ska spela dump and chase hockey.

Men Määk kanske vill ha en fjärdekedja bestående utav Rajala-MJ-Petrell

Och ja, tongångarna hade självklart varit annorlunda om dom inte var norrbottningar då både prislappen och klubbhjärtat hade varit annorlunda.
Tänk om Foppa hade dragit till t.ex Linköping för att han inte fick nog med betalt, eller för att han ville ha en roll i 3:e kedjan?
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Dustin fre 22 apr 2016, 22:23

Fabbe fick ju sitt genombrott 05/06, flyttade till Göteborg och spelade med Frölunda i tre säsonger. Sedan var han inte längre önskvärd där och kom tillbaka. Ungefär samma scenario som du målar upp. Forsberg kom till Luleå då han inte fick förlängt med Skellefteå.

Köper absolut att de spelar i vår fjärdekedja, de står för hjärta och kontinuitet. Vidhåller dock att de är två begränsade spelare och hade de inte varit Norrbottningar hade de knappast spelat i LHF eller ett annat topplag i SHL. De passar bra för den dumpa och jaga hockey vi spelade under den gångna säsongen och var också den kedja som satte tonen under vändningen när vi började spela lite enklare.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Frökenbling74 fre 22 apr 2016, 22:34

Nää nu jäklar. ...rör inte Foppa och Fabbe, där har vi killar med hjärta, oerhört effektiva match efter match, Foppa jagar ju livet ur moståndarna.
Sen kanske deras karriärer är på nedåtgående men dem krigar på ändå.
RESPEKT!!!!!

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-09

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Kapten Haddock lör 23 apr 2016, 01:00

KaptenBlodskelett skrev:
Snikne Ville skrev:Lika bra att förlänga ytterligare ett år redan nu. Såna spelare behövs alltid.
Han måste ha en så kallad låg biologisk ålder. Man kan inte ana att han passerat 30, och han ser ju ut som en pojkspoling. Mycket nyttig att ha i laget, höjer sig alltid när det är viktigt, gnäller aldrig, tar alla roller om det är kris utan att göra bort sig. Otroligt användbar.

Jepp Skeleton, han är oerhört viktig och kan ta större roller än många tror.......tror jag i alla fall!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 23 apr 2016, 01:15

Kapten Haddock skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Snikne Ville skrev:Lika bra att förlänga ytterligare ett år redan nu. Såna spelare behövs alltid.
Han måste ha en så kallad låg biologisk ålder. Man kan inte ana att han passerat 30, och han ser ju ut som en pojkspoling. Mycket nyttig att ha i laget, höjer sig alltid när det är viktigt, gnäller aldrig, tar alla roller om det är kris utan att göra bort sig. Otroligt användbar.

Jepp Skeleton, han är oerhört viktig och kan ta större roller än många tror.......tror jag i alla fall!
Japp, han var faktiskt inte alls kass när han i säsongsavslutningen spelade förstecenter mot Växjö. Till exempel gjorde han målet som började upphämtningen. Nu menar jag förstås inte att han bör spela på den positionen, men det är än bra mycket bättre lösning än mycket annat.

Och: Han blir mest troligt kvar. Han lär inte dra bara för att han får för sig att söka lyckan, och han jobbar hårt. Varje gång jag tänker "nä, det där uppdraget borde han inte få", så blir jag motbevisad. Att folk gnäller på honom är obegripligt. Ser folk matcherna, eller läser de bara på EP?

Nej, han är inte ett framtidsnamn. Men alla i ett lag ska inte vara det heller. Jag tror han kommer att göra ett ovärderligt jobb i många år till.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Kapten Haddock lör 23 apr 2016, 01:27

KaptenBlodskelett skrev:
Kapten Haddock skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Snikne Ville skrev:Lika bra att förlänga ytterligare ett år redan nu. Såna spelare behövs alltid.
Han måste ha en så kallad låg biologisk ålder. Man kan inte ana att han passerat 30, och han ser ju ut som en pojkspoling. Mycket nyttig att ha i laget, höjer sig alltid när det är viktigt, gnäller aldrig, tar alla roller om det är kris utan att göra bort sig. Otroligt användbar.

Jepp Skeleton, han är oerhört viktig och kan ta större roller än många tror.......tror jag i alla fall!
Japp, han var faktiskt inte alls kass när han i säsongsavslutningen spelade förstecenter mot Växjö. Till exempel gjorde han målet som började upphämtningen. Nu menar jag förstås inte att han bör spela på den positionen, men det är än bra mycket bättre lösning än mycket annat.

Och: Han blir mest troligt kvar. Han lär inte dra bara för att han får för sig att söka lyckan, och han jobbar hårt. Varje gång jag tänker "nä, det där uppdraget borde han inte få", så blir jag motbevisad. Att folk gnäller på honom är obegripligt. Ser folk matcherna, eller läser de bara på EP?

Nej, han är inte ett framtidsnamn. Men alla i ett lag ska inte vara det heller. Jag tror han kommer att göra ett ovärderligt jobb i många år till.

Heheh....... ja jag ska bara hålla käft i sammanhanget! Fanns ingen människa på jorden som kapade killen vid knäna så många gånger som jag gjorde första säsongen han lirade med oss!

I can tell!

Han var inte bra första sässen han anslöt, men de är väl bara att titta före och efter den säsongen för att motbevisa att man hade så fel. Killen spelar inte vackert, men kan nog fylla alla platser i laget temporärt många gånger! Han verkar i alla fall vara den som ALDRIG GER UPP oavsett vad hindret är!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 23 apr 2016, 01:42

Kapten Haddock skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Kapten Haddock skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Snikne Ville skrev:Lika bra att förlänga ytterligare ett år redan nu. Såna spelare behövs alltid.
Han måste ha en så kallad låg biologisk ålder. Man kan inte ana att han passerat 30, och han ser ju ut som en pojkspoling. Mycket nyttig att ha i laget, höjer sig alltid när det är viktigt, gnäller aldrig, tar alla roller om det är kris utan att göra bort sig. Otroligt användbar.

Jepp Skeleton, han är oerhört viktig och kan ta större roller än många tror.......tror jag i alla fall!
Japp, han var faktiskt inte alls kass när han i säsongsavslutningen spelade förstecenter mot Växjö. Till exempel gjorde han målet som började upphämtningen. Nu menar jag förstås inte att han bör spela på den positionen, men det är än bra mycket bättre lösning än mycket annat.

Och: Han blir mest troligt kvar. Han lär inte dra bara för att han får för sig att söka lyckan, och han jobbar hårt. Varje gång jag tänker "nä, det där uppdraget borde han inte få", så blir jag motbevisad. Att folk gnäller på honom är obegripligt. Ser folk matcherna, eller läser de bara på EP?

Nej, han är inte ett framtidsnamn. Men alla i ett lag ska inte vara det heller. Jag tror han kommer att göra ett ovärderligt jobb i många år till.

Heheh....... ja jag ska bara hålla käft i sammanhanget! Fanns ingen människa på jorden som kapade killen vid knäna så många gånger som jag gjorde första säsongen han lirade med oss!

I can tell!

Han var inte bra första sässen han anslöt, men de är väl bara att titta före och efter den säsongen för att motbevisa att man hade så fel. Killen spelar inte vackert, men kan nog fylla alla platser i laget temporärt många gånger! Han verkar i alla fall vara den som ALDRIG GER UPP oavsett vad hindret är!
Nä, då var han inte bra, men så bröt han benet tidigt på säsongen också. Man kan förstås argumentera för att han står i vägen för någon utvecklingsbar, men jag har aldrig förstått det där. Det behövs en mix.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Donowitz lör 23 apr 2016, 12:01

Stör mig på folk som säger att han inte åker skridskor eller spelar vackert. Det handlar väl inte om balett eller konståkning. Ni följer fel sport.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Kagen lör 23 apr 2016, 17:52

bearjew skrev:Stör mig på folk som säger att han inte åker skridskor eller spelar vackert. Det handlar väl inte om balett eller konståkning. Ni följer fel sport.

Starkt medhåll. Hur många gånger de två senaste säsongerna har firma Foppa/Fabbe gjort en dålig match? De har på många sätt och vis utgjort ryggraden i LHF de senaste säsongerna.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Hellcop fre 09 dec 2016, 10:49

Alltså, jag skojar inte när jag påstår att Forsberg tillhör en av ligans absolut bästa spelare. Förstå vilken krigare Luleå har i sin trupp och förhoppningsvis kommer ha, länge.

Han är helt orädd och så jävla avig i sitt spel så man vet aldrig var han tar vägen. BRA skott när han väl skjuter. Och framförallt så ger han sig aldrig.

Kom igen internet, ge Forsberg lite love.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av JohanO fre 09 dec 2016, 10:55

Jag gillar också Forsberg som fan. Visst, han har sina toppar och dalar, men till skillnad mot sin kedjekamrat Fabbe samt många andra i Luleå-dressen så verkar han helt välsignad från hjärnspöken. Känns som att han alltid spelar med gott självförtroende.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Tigerman fre 09 dec 2016, 12:47

Hellcop skrev:Alltså, jag skojar inte när jag påstår att Forsberg tillhör en av ligans absolut bästa spelare. Förstå vilken krigare Luleå har i sin trupp och förhoppningsvis kommer ha, länge.

Han är helt orädd och så jävla avig i sitt spel så man vet aldrig var han tar vägen. BRA skott när han väl skjuter. Och framförallt så ger han sig aldrig.

Kom igen internet, ge Forsberg lite love.
Medhåll utom på en punkt: Fabbe vet alltid vart han är på väg, det är därför de lirar så väl ihop Smile

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 09 dec 2016, 17:29

En kille som jobbar stenhårt varenda dag och som väldigt ofta kliver fram i viktiga matcher. Som sagt, inga hjärnspöken, och verkar dessutom bara bli bättre med åren.

Vill man skeppa honom så har man nog inte riktigt förstått hur viktigt det är att ha en sådan spelare. Sedan kanske han inte alltid lyckas, det kan till och med se rätt komiskt ut när det går snett för honom, men det tar jag så gärna med tanke på allt annat!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Puckad fre 09 dec 2016, 17:39

Kul att se firma FF rusa in i press och hur det drar med sig Kael, i stället för att de tittar och funderar i någon tiondel, och så är momentet borta.
Det var fullt tryck på Kael också igår, tack vare vår egen Duracell kanin.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Myrman fre 09 dec 2016, 18:43

Verkar inte spela någon roll vem man kastar in mellan Foppa och Fabbe. Alla blir bra.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av ski3r lör 10 dec 2016, 20:47

Foppa har börjat växla upp! Tycker man fått en extra dimension med Kael också Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Forsberg - Sida 6 Empty Sv: Johan Forsberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet