Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

+65
makkanmakkan
Larry David
tibet
Högljudd
Allan West
UnSaccoDiSoldi
Trötto
Donten_
Pickadoll
Lars158
platinum
Linkan
LulefanGBG
KUCERA
mickenilson
Dalle
Slapshot
Lajon
Giroux28
J.Andersson-Junkka
Dave Rock
Rönken
Redbear
akeela64
NilsOskar
Myrman
Urken
NallePhu
Sundance Kid
Tumstock
Hellcop
pingu
Tigerman
Mr Bister
ezz
Oddjob
Chris Hendrix
Kraftkung
Bamsefar
Zeb Macahan
farre
Wirbelwind
Rayko
Mange
Tony Moore
Micke L
Polarbjörn
BodenSwe
LubosC
JayDee
Mäklaren
Jonken
M32012
MickkeJ
#96
Old Brooklyn
Beast.
Johan__
zacke08
Snikne Ville
Loop
FruktHamster
amarule
Salle
Admin
69 posters

Sida 8 av 21 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle sön 06 maj 2012, 23:01

KUCERA skrev:Hej! Jag är ny användare på forumet, har dock frekvent läst det mesta som skrivits här sedan länge, men har först nu tagit mig tid att bli medlem.

Jag arbetar just nu som volontär på Hockey-VM och har sett en intressant kille för vårat gäng, Lettlands Miks Indrasis. Vad tror ni? Kan det vara något?

Ett fint mål bjuder han på här:
https://www.youtube.com/watch?v=mVJVZEirHFI

Forza Lule

Välkommen hit! Indrasis har dock kontrakt till säsongen 14/15
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle sön 06 maj 2012, 23:49

För övrigt tror jag aldrig på Klasen och Luleå. Skall en så pass offensiv spelare, som vill ha fria tyglar lira under Rönnqvists kontrollerade hockey? Glöm det säger jag. Harju lämnade ju nyss, får han inte det och funka där så tror jag aldrig Klasen heller skulle få till det. Alldeles för lite disciplin på han överlag för att passa in i Luleå.

Klok kommentar! Men ett jävligt kul rykte, hur som helst Very Happy
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån 07 maj 2012, 08:29

Salle skrev:För övrigt tror jag aldrig på Klasen och Luleå. Skall en så pass offensiv spelare, som vill ha fria tyglar lira under Rönnqvists kontrollerade hockey? Glöm det säger jag. Harju lämnade ju nyss, får han inte det och funka där så tror jag aldrig Klasen heller skulle få till det. Alldeles för lite disciplin på han överlag för att passa in i Luleå.

Klok kommentar! Men ett jävligt kul rykte, hur som helst Very Happy

Faktum är ju att Bulan uttalade tydligt intresse för Klasen inför hans och Rönkens första sässe (var det väl..). Men håller med om att det känns som ett riktigt långskott.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster mån 07 maj 2012, 09:13

Har inte sett Malmö något i år, men det jag såg av honom senast så är det helt klart en kompetent spelare. Däremot skulle jag hellre se en annan spelartyp faktiskt.
Visst, en lirare som Klasen är underhållande, men jag skulle hellre ha en pådrivande fysiskt spelare med känsla för offensiv än en lurig trollerigubbe som Klasen. Tror helt enkelt det är det vi saknar mer.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster mån 07 maj 2012, 09:13

PS: sedan måste man ju så klart se till vad som finns på marknaden också.. Jag bara tillät mig att önska fritt ett tag.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av KUCERA mån 07 maj 2012, 10:08

Salle skrev:
KUCERA skrev:Hej! Jag är ny användare på forumet, har dock frekvent läst det mesta som skrivits här sedan länge, men har först nu tagit mig tid att bli medlem.

Jag arbetar just nu som volontär på Hockey-VM och har sett en intressant kille för vårat gäng, Lettlands Miks Indrasis. Vad tror ni? Kan det vara något?

Ett fint mål bjuder han på här:
https://www.youtube.com/watch?v=mVJVZEirHFI

Forza Lule

Välkommen hit! Indrasis har dock kontrakt till säsongen 14/15

Tack! Hehe, jo jag vet. Men kontrakt är väl till för att brytas? Twisted Evil
Den här killen är också intressant, har utgående kontrakt och det var länge sedan vi såg en ryss i Luleå!
Alexander Perezhogin
KUCERA
KUCERA

Antal inlägg : 78
Join date : 12-05-06
Age : 35
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån 07 maj 2012, 15:58

Lassi utlånad, som väntat. Bra, förutsatt att han inte fastnar i båsdören.
http://www.luleahockey.se/Nyheter/Joel-Lassinantti-pa-kontrakt/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Chris Hendrix mån 07 maj 2012, 20:01

Luleå värvar en fystränare. Låter lovande. Smile
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av J.Andersson-Junkka mån 07 maj 2012, 20:10

Tveksam till Klasen, som säkert de flesta är. Jag tycker vi ska lägga upp en fett kuvert med Mark till Janne Pesonen, om det finns någon realistisk chans att signa honom.

Sedan hade ju Mika Hannula varit en drömvärvning, men han känns långt borta

J.Andersson-Junkka

Antal inlägg : 6
Join date : 12-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle mån 07 maj 2012, 22:10

Namedroppar en måltjuv som öst in kassar i EBEL.. Kanadensare med dubbelt pass. Utgående kontrakt. Visst, det är Österrikiska ligan vi snackar om.. Men 55 mål på 98 matcher är ändå jävligt bra.. Har aldrig sett killen spela.. Men kollar man in det här klippet https://www.youtube.com/watch?v=octbO3kW7PM så ser det ju lite lovande ut.

Ryan Kinasewich
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14701
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle mån 07 maj 2012, 22:14

@JimmyStalnacke
Tuomas Kiiskinen till KHL-nykomlingen Donbass Donetsk alltså. Enligt NSD:s uppgifter var Luleå jäkligt intresserade av honom.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Lajon mån 07 maj 2012, 22:53

Nordan, Lavander och Harju ... alla tre är mina favoritspelartyper som spelat i vårt lag.....och så spelar dom numera alla i Brynäs.... va fan!!! affraid
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster tis 08 maj 2012, 09:52

Skulle vilja ha in lite mer kilon på sista värvningen. Behöver inte vara något 100-kilosklump, men iaf 90+ kilo vältränad hockeykarl som vet hur man spelar fysiskt likväl som man gör mål och åker grillor. Ingen billig kombo, nej, men om det nu är spets vi skall ha in så..

Tycker Luleå har prövat en hel del olika spelartyper med Abbottarna utan att hitta en spelare som lyfter bröderna. Tycker det alltid varit värt om, det är bröderna som lyfter den de spelar med. Tänk att få in en spelare där som faktiskt är en bättre spelare än vad bröderna är, eller iaf höjer brödernas spel. Herreminge vilken kedja vi skulle få. Tror en fysisk, skridskostark forward skulle göra susen.
...Detta OM Cam nu faktiskt kan spela mer.. Känns som många - inklusive mig själv - räknar in honom lite bara sådär. Kommer bli en kalldusch om det visar sig att han fortfarande itne kan spela.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Jonken ons 09 maj 2012, 08:50

Luleå Hockey behöver få in spets spelare som är kapabla att "bryta mönstret" på de sista forwardsplatserna. Spelare som helst har en unik färdighet -som inte finns i truppen i nu läget.

Olausson är en sådan spelare. Omark är en sådan spelare. Och: Klasen är DEFINITIVT även han en sådan spelare!

Omark & Klasen är faktiskt två VÄLDIGT lika spelartyper. När de har pucken bakom motståndarmålet; ger de en extra dimention till spelet som är VÄLDIGT UNIK -såeciellt i PP. En målvakt kan förvänta sig i princip vad som helst:

- En flipp -eller väggning mot ryggen på keepern.
- Zorro.
- Inbrytning vid båda stolparna.
- Instickspass i slottet.

Det värdefullaste är dock att detta öppnar värdefulla ytor & möjlighter för de övriga spelarna på isen. En klass spelare av Klasens kaliber skulle passa aldeles UNDERBART; både med en bufflig spelartyp som Anton Hedman eller med snipers som vågar bryta in framför mål som Ex: Sami Sandell.

Men:
Man måste ju ändå leva i verkligheten: Har Luleå Hockey verkligen råd med Linus Klasen?
Givetvis en våt dröm som skulle gå i uppfyllelse ifall det skulle visa sig vara på det viset.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6838
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Bamsefar ons 09 maj 2012, 09:13

Frågan är väl snarast, kan Luleå Hockeys spelsystem acceptera en spelare av Klasens konstruktion eller en ....Omark med för den delen. Är inte övertygad om att de individuella kvaliteèr de besitter kan nyttjas fullt ut i nuvarande sätt att spela. I så är fallet kommer de att bli, likt Harju en belastning för laget, oavsett.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Jonken ons 09 maj 2012, 11:08

Bamsefar skrev:Frågan är väl snarast, kan Luleå Hockeys spelsystem acceptera en spelare av Klasens konstruktion eller en ....Omark med för den delen. Är inte övertygad om att de individuella kvaliteèr de besitter kan nyttjas fullt ut i nuvarande sätt att spela. I så är fallet kommer de att bli, likt Harju en belastning för laget, oavsett.
Jag tror att det är viktigt här att: Skillja på specifika roller när det gäller målskyttar & kreativa spelare i Rönken Hockeyn.

Harju var/är i första hand en strikt målskytt. En spelare som i större överlag skall ha passet innan han avslutar.
Klasen är en MYCKET avigare spelare som är otroligt duktig på att utmana framgångsrikt för att skapa sig eller sina medspelare avslutslägen. Klasen är Precis som Omark: En ENORMT "hal" & svårmarkerad spelare för motståndarna. En spelare ensam kapabel att bryta mönster i matchsituationer.

Just denna typ av aviga spelare har Luleå Hockey bara en 2 st styck av förtillfället. Och båda dessa spelares spetskompetens-område är olik Klasens: Niklas Olausson & Johan Fransson fogar över skills som inte "växer på träd" i ES.

Att Rönken Hockeyn är defensivt strikt: Det vet vi redan. Det vi även fått erfara på senare tid är att de defensiva kraven i Rönken Hockeyn tenderar att strypa produktionen för producerande spetsspelare; där bla Johan Harju är ett utmärkt exempel.
För att Rönken hockeyn inte skall bli enbart "strikt statisk"; krävs det enormt mycket mer individuell spets -skills för att kunna bryta mönstret offensivt. Dvs: Fler spelare måste oftare och framgångsrikt kunna bryta mönstret och göra oväntade saker på isen. Det är då det börjar hända grejjer även i protokollet.

Några exempel:
- Sami bryter in framför mål.
- Olle lägger en öppnande macka.
- Frallan får fri gata.
- Chris bufflar/kämpar in en lös puck.

Utöver detta blir Rönken Hockeyn gasnka snarlik det som Pelle Mårts fick ut ur TK precis innan VM startade. Alla försöker som fan -men det blir varken hugget eller stucket!? Och när man plockar in mer individuella spelar skills: VOILÀ! Allt bara börjar klaffa helt plötsligt.
Rönken Hockeyn vinner inte matcher pga av att man gör mer mål - Rönken Hockeyn vinner matcher pga av att man inte släpper in många mål. Härifrån måste man man börja söka en bättre balans till att hitta på något som är lite effektivare även framåt.

Och det LHF nu förhoppningsvis har lärt sig är:
- Rönken Hockeyn gör att Luleå Hockey MÅSTE måste ha ännu högre kvalitet i spets spelare. Spelare som besitter så unika spets egenskaper, så att de kan använda dessa effektivt även i den defensivt så starka Rönken Hockeyn. 20 mål i finska SM-Liiga innebär inte mycket offensiv effektivitet idag i Luleås spelsystem. Då är det billigare och ofta lika effektivt att satsa hungrigt allsvenskt eller hungrigt eget.
- LHF kan inte längre göra sig av med alla fysiska spelare. Utan dessa väger LHF för lätt när det blir mer allvar i matcherna.
- Spetsspelare som kan bidra positivt i Rönken Hockeyn måste vara BÄTTRE & mer UNIKA i sin spets. Och sådana spelare kostar ofta mer pengar att värva. Denna typ spelare spelar överlag i landslag, KHL, AHL & på gränsen till NHL. Och det är där man måste söka.

När det gäller Linus Klasen spelar han inte i nämnda ligor ovan. Men hans fall med Malmö är ju synnerligen unik.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6838
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Bamsefar ons 09 maj 2012, 11:46

Just Klasen som du tar upp är ett exempel på en spelare som skulle , tror jag få svårt att adaptera Luleås spelsystem, en spelare som föredrar att använda sin fantastiska teknik men som inte riktigt visat sig vara den absoluta lojala lagspelaren som Luleås spelsystem i stort sett kräver. Att du tar ett stort defensivt ansvar oavsett vilken position du spelar och oavsett hur du uppfattar dig själv som spelare.

Det är en vansklig balansgång att hitta spelare som kanske är beredda att uppoffra sitt ego för laget även när de vet om att de förmodligen är den bäste offensive spelaren på plan. Ett exempel är Steve Yzerman, en spelare med skills s a s som i stort sett "offrade" 150-poängs säsonger för att bli den tvåvägsspelare av rang som Detroit behövde. Hur många sådana hittar du idag?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av KUCERA ons 09 maj 2012, 11:54

Peter Jidström har bekräftat ett plussresultat även i år och att spelatruppens budget kommer att utökas med "ett par miljoner extra". Det blir intressant, knappast är dessa pengar redan använda utan kommer att tillfalla de två omtalade nyförvärven.

Länk till artikeln
KUCERA
KUCERA

Antal inlägg : 78
Join date : 12-05-06
Age : 35
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle ons 09 maj 2012, 12:07

Det sjukt orealistiska utfallet: Osten värvar Klasen, Pesonen och ersätter den skadade Wallin med Jaroslav Obsut, dessutom går Cam för fullt.

Det mer tråkiga och realistiska scenariot: Osten värvar två halvdana finnar som man knappt har hört talas om men som gjort en del poäng i någon sämre liga, Wallin får ingen ersättare - Jacobsson tar hans roll, Cam tvingas lägga av.

Nu landar vi väl förstås någonstans där emellan.. Men tyvärr så slutar väl förhoppningarna i besvikelse och verkligheten närmar sig det senare, tråkiga, skeendet.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Jonken ons 09 maj 2012, 13:09

Bamsefar skrev:Just Klasen som du tar upp är ett exempel på en spelare som skulle , tror jag få svårt att adaptera Luleås spelsystem, en spelare som föredrar att använda sin fantastiska teknik men som inte riktigt visat sig vara den absoluta lojala lagspelaren som Luleås spelsystem i stort sett kräver. Att du tar ett stort defensivt ansvar oavsett vilken position du spelar och oavsett hur du uppfattar dig själv som spelare.

Det är en vansklig balansgång att hitta spelare som kanske är beredda att uppoffra sitt ego för laget även när de vet om att de förmodligen är den bäste offensive spelaren på plan. Ett exempel är Steve Yzerman, en spelare med skills s a s som i stort sett "offrade" 150-poängs säsonger för att bli den tvåvägsspelare av rang som Detroit behövde. Hur många sådana hittar du idag?
Jag är mer inne på följande linje:

- Linus Klasens speciella aviga spets egenskaper är exakt av den typ som bör adderas i Luleå Hockeys individuella kompetens idag.
- Inge fel i Linus Klasens skalle eller lojalitet. Vilket C'et på bröstet han bar både i SSK & Malmö skvallrar om. (Stor skillnad på vinnar skalle & ego, -kolla bara The Abbott's under Rönken.)
- Vad Luleå behöver mest; är DEFINITIVT att få målskyttarna man redan har på kontrakt att producera igen, -än att addera till fler målskyttar på halv-chansning.
- Rönken & Co måste hitta en bättre balansgång mellan lagets tok-laggande offensiv & den snor täta defensiven. (Precis alla forwards kan inte tok-deffa längre.)
- LHF måste även se om sitt hus på den fysiska sidan offensivt. Antingen genom att träna mer på det eller köpa in det. (Hedman från MoDo redan klar.)
- LHF måste få igång back produktionen i PP. (Detta går hand i hand med att ha folk som är man nog att stå framförkassen kväll-in-kväll-ut fast det gör ont.)

Gällande balansgången mellan kvalitativ spets -kontra exeptionella lagspelare:
Dessa klass spelare spelar på andra sidan pölen & det kommer de att fortsätta att göra även framöver. Men det finns folk som passar bättre på stor isyta, stället för på liten dito: Och det är dessa guldklimpar som är guld värt att hitta.

Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6838
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Jonken ons 09 maj 2012, 13:53

Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6838
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Polarbjörn tor 10 maj 2012, 08:10

Vad tror ni om att ge Söderberg chansen att få sitt guld? 36 år ung förvisso, men gillar att åka skridskor, kan göra det oväntade och slårgrymma passningar.

Polarbjörn

Antal inlägg : 22
Join date : 12-04-13
Age : 50
Ort : Kristianstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle tor 10 maj 2012, 13:07

Kinasewich som jag droppade tidigare i tråden verkar vara nära en övergång till Salzburg nu plötsligt. Om så blir fallet så får man ju åtminstonde se honom i motståndarlaget i och med att vi ska möta dom i ET.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Mr Bister tor 10 maj 2012, 16:52

Daniel Brodin till Ässät, honom skulle jag gärna sett i LHH

Mr Bister

Antal inlägg : 1422
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle tor 10 maj 2012, 17:10

http://www.expressen.se/sport/hockey/stromberg-folk-ar-radda-for-att-ta-in-mig/

Vill Osten öka säsongskortsförsäljningen. Värva Conny! Wink

Har sett honom en hel del under mina år här nere i Örebro. Visst blåser det mycket kring honom, runt personen.. Men så bra som han slet över hela banan denna säsong har han inte varit i närheten av förut, verkar mycket bättre tränad. Dessutom en artist på banan med spelsinne och passningar i Olaussonklass, minst. Låt Rönken tygla honom lite. Lasta på med istid i PP. Han vill verkligen få sin chans i ES vad det verkar. Så att så dyr lär han inte vara i förhållande till potentialen som finns. Visst han är lite till åren.. och det kommer väl aaaldrig att hända. Men jag tycker det vore en mäktigt kul värvning, en profil utan dess like.. Precis som det vore med Klasen, även om inte han kan mäta sig profilmässigt som person! Det här med Conny's senaste avstängning ska inte vad man har hört inte ha med alkoholintag att göra utan med tjafs/dåligt beteende mot folk i klubben.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster tor 10 maj 2012, 20:49

Cam Abbott förlänger två år, rapporterar Kuriren. Sedan fyller de på i sin blogg att de har uppgifter på att Luleå verkar göra en rejäl satsning på knyta till sig Linus Klasen.
Skulle det vara sant, så kan man inte gärna säga annat än "mumma".

Nu finns det förvisso andra spelare jag hellre sett än Klasen, men han är verkligen inte att förringa. Måste dock säga att jag skulle bli förvånad om LHF ror hem den värvningen. Känns inte alls som en klassisk värvning. När senast värvade LHF en högprofilspelare från södra sverige?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av NallePhu tor 10 maj 2012, 20:58

Osten har flis att bränna helt klart!
Då är frågan den om Klasén är ena pulvret vem sjutton är han och synar i VM då???
Förmodligen i Helsingfors vart Finland spelar då!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Chris Hendrix tor 10 maj 2012, 21:48

Surovy? Satan?
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av NallePhu tor 10 maj 2012, 21:51

Chris Hendrix skrev:Surovy? Satan?
1: Too old
2: Too old
3: Fortf så lär vi inte se en Tjeck el Slovak i Luleå under Ostens era!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Polarbjörn tor 10 maj 2012, 22:05

Ser hellre Söderberg och Conny än Klasen. Japp, jag är allvarlig Smile Mer trollgubbar till LHF!

Polarbjörn

Antal inlägg : 22
Join date : 12-04-13
Age : 50
Ort : Kristianstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle fre 11 maj 2012, 00:06

Äh va fan.. Värva alla tre. VM i trollgubbar! Wink haha.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Wirbelwind fre 11 maj 2012, 09:45

Söderberg ska man ju inte värva om man vill vinna guld, han för ju otur med sig, ne hellre Klasen. Är det någon som har koll om Videll är ledig? Hade varit perfekt med ett nytt radarpar

Abott- Abott
Klasen-Videll
Koivisto-Olausson

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle fre 11 maj 2012, 10:11

Gullbrand på P4 norrbotten har Klasengrävt lite.

– Det ryktades ju om Linköping men det var egentligen nej från båda parter ganska snabbt. LHC var väl inte så sugna och för Klasen gällde ett annat Elitserielag om det blir så att han ska lämna Malmö, säger en källa med god insyn i Linköping.

Vilket?
– Som jag förstått det har det hela tiden rört sig om Luleå.

Så Luleå är seriöst intresserade?
– Ja, det har dom varit länge.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle fre 11 maj 2012, 12:26

Droppar vidare...

Marcel Mueller
http://eliteprospects.com/player.php?player=9275&lang=swe

Utgående kontrakt och tung pjäs som kan mala på med bröderna och tackla sönder allt som närmar sig Cam! Ny väg in i NHL med LHF.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Johan__ fre 11 maj 2012, 14:24

Luleå gör alltså ett seriöst försök med Klasen? Ja varför inte.
Får väl hoppas att han klarar av krävande Rönken-hockeyn bara. Skicklig är han ju på alla sätt.

NallePhu skrev:
Chris Hendrix skrev:Surovy? Satan?
1: Too old
2: Too old
3: Fortf så lär vi inte se en Tjeck el Slovak i Luleå under Ostens era!
Satan möjligtvis, men Surovy är 30. Det är ingen ålder Wink
Ja till Surovy. Men som sagt, det lär nog inte hända. Men någon gång ska väl en Tjeck eller Slovak också värvas kan man tycka.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 maj 2012, 14:49

Nu börjar det bli riktigt intressant.....

Jag ber för ALLT vad tygen håller om att Osten & Co lyckas ro hem Klasen-dealen !!!!!

- Jag tror nämligen att LHF är idag PRECIS RÄTT ställe för Linus Klasen är prestera sin absolut bästa ishockey i.
- Jag tror också att familjen Klasen skulle trivas riktigt bra i Norrbotten.

Förhoppningsvis dags nu för lite revansh för LHF: Man lyckades inte med Carl Söderberg, -hoppas nu på ett positivare resultat med Linus Klasen....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6838
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av MickkeJ fre 11 maj 2012, 18:25

NallePhu skrev:
Chris Hendrix skrev:Surovy? Satan?
1: Too old
2: Too old
3: Fortf så lär vi inte se en Tjeck el Slovak i Luleå under Ostens era!
Radek Philippe då?
Osten-värvning som ju är Tjeck.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville fre 11 maj 2012, 18:58

Klasenbrisen tilltar. Ligger en del i vad NSD-Andre skriver, men i det fall han hamnar i Luleå så skall han ju inte vara nära någon bokstav på bröstet eller vara någon man skickar fram i media. Satt o kikade lite på hans stats, i SSK som var ett riktigt skitlag 09/10 fixade han alltså 51 p, näst bäst var Videll med 33 p...o han är ju ändå inte någon dussinlirare. En revanschsugen Klasen skulle kunna bli ett offensivt hot av högsta ES-kaliber om allt kuggar i.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 maj 2012, 19:50

Snikne Ville skrev:Klasenbrisen tilltar. Ligger en del i vad NSD-Andre skriver, men i det fall han hamnar i Luleå så skall han ju inte vara nära någon bokstav på bröstet eller vara någon man skickar fram i media. Satt o kikade lite på hans stats, i SSK som var ett riktigt skitlag 09/10 fixade han alltså 51 p, näst bäst var Videll med 33 p...o han är ju ändå inte någon dussinlirare. En revanschsugen Klasen skulle kunna bli ett offensivt hot av högsta ES-kaliber om allt kuggar i.
Och notera att genom Klasens kariär ligger antalet baljor alltid ganska lika antalet assist. Och i Klasens fall är procenten på sk "andra skitassist" väldigt låg. De assist han gör är ofta just riktiga assist. Killen kan altså både framgångsrikt genom sin karriär avsluta själv + verkligen spela fram lag kompisar. En MYCKET ATTRAKTIV kombination! Utöver detta är Klasen avig utav-bara-F, -som väldigt få spelare faktiskt är idag.

- #86 i Luleå dressen...
- YES!
- PLEASE!
- Jobba-jobba-jobbaaa Osten!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6838
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Chris Hendrix fre 11 maj 2012, 19:54

Damien Fleury klar för SSK på 2 säsonger. Smile Enligt MrMadhawk.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 12 maj 2012, 15:03

Hej, ny här. Någon av er kanske känner igen min signatur från svenskafans. Hur det nu än är med det så beslutade jag mig för att registrera mig här då hockey i allmänhet och Luleå i synnerhet är ett av mina intressen. Har läst en hel del här innan och tycker det förs intressanta diskussioner över lag, vilka jag gärna tar del av och bidrar till om jag kan.

Gällande Klasen så tror jag att han är en tillgång till vilket ES -lag som helst. Kanske den bästa spelaren i Europa som spelar utanför ES, (KHL undantaget).

Däremot tror jag att sannolikheten att han spelar i Luleå nästa säsong är högst försumbar, men jag har givetvis gärna fel.

Huruvida han passar in i 'Rönken -hockeyn' eller inte tror jag i allt väsentligt är en ickefråga eftersom Klasen garanterat skulle spela i en offensiv första-line med friare roller än vad vi sett Luleås första -line, (den mest producerande oavsett om den heter 1a, 2a eller 3e på pappret), ha de senaste åren. Jag tror Rönken och co. insett att spelsystem håller för ES men att det måste förfinas och utvecklas för slutspel, med bl.a. tyngd men också förhoppningsvis mer spets framåt. Tänker man inte så och fortsätter på inslagen bana så tror jag aldrig att man värvar Klasen eller någon annan spelare av hans karaktär heller. I såfall värvar man snarare en mer transatlantisk spelartyp med målsinne. Ni vet, tung, rakt på mål och hela det där. Inget av de båda sätten är mer rätt eller fel än det andra, men vad jag menar är att jag nästan garanterat kan säga att man inte värvar Klasen för att han skall spela annat än så som Klasen spelar. Det vore liksom ingen mening med det.

Det är givetvis bara spekulationer eftersom jag ingen egentlig insyn har men för mig verkar det som logiska slutsatser efter förra säsongen. AIK, spelar som Luleå, fast de hade mer tyngd och mer spets.

Rörande allsvenska värvningar så har det hittills slagit förvånansvärt väl ut för Luleå även om några varit floppartade. Det är rätt strategi för närvarande enligt min mening, däremot behöver det ena givetvis inte utesluta det andra och det är värvningen av Hedman ett exempel på. Det är absolut ingen 'WOW -värvning' men en etablerad ES spelare som tillför just det Luleå saknat, nämligen tyngd.

Jag tror dessutom att det finns potential för honom att producera framåt, även om han inte är någon vidare avslutare, åtminstone inte senaste åren som jag sett honom. Att producera framåt innebär inte bara mål, utan även att skapa ytor, gräva fram puckar och skymma målvakt och dyl. Jag skulle inte bli överraskad om man provade Hedman i PP redan på försäsongen.

De förhoppningar jag har om Hedman är väl lite av en ny Holmström, med betoning på LITE AV EN NY givetvis. Cool

Jag inser givetvis att de förväntingarna knappast kommer att infrias i någon högre utsträckning men förväntningen att någon skall klara av att stå framför målvakten och skapa oreda, samtidigt som han drar på sig en eller två backars uppmärksamhet kan mycket väl infrias. Det är minst lika viktigt som en välsiktande och hårdskjutande back på blålinjen. Om inte viktigare. Målvakterna tar 99 % av alla skott med fri sikt idag oavsett hur hårt någon skjuter.... nästan i vart fall.

Jag tror t.o.m. att Hedman kan tänkas bli ett komplement till Abbots i en förstakedja, givetvis beroende på hur laget väl ser ut när säsongen börjar, men hittills har ingen spelare varit direkt klippt och skuren brevid bröderna, utom möjligtvis Vihko. Kanske kan en tung och jobbig djävel passa bröderna perfekt. Se bara Lavande med ÖTC, eller Thörnberg med Davidsson och Voutilainen... visst Thörnberg var rätt bra poänggörare också, men ni fattar vad jag menar. Lavander kanske inte var jättetung men han var jobbig och han lyckades pilla in några pucklar han med.

Slutar Wallin är det ett ofantligt tapp i rutin, däremot tror jag inte att det rent spelmässigt nödvändigtvis blir ett jättetapp. En frisk defensiv tung back kan vara lika bra som en skadebenägen Wallin och rutin kan man bidra med i båset eller i omklädningsrummet också. Skulle förvåna mig stort om Wallin inte erbjuds en roll vid sidan av om han inte kan fortsätta p.g.a. upprepade skador. För Wallins egen del är det givetvis otroligt trist om han inte kan fortsätta, och kan han det så är han givetvis given i laget.

Vem skulle vara kapten då? Svaret på den frågan står skrivet på himlavalvet om man frågar mig. Som så många andra sagt: CHRIS ABBOT!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 12 maj 2012, 15:07

Pilla in några puckar, inte pucklar givetvis Razz
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 12 maj 2012, 15:46

Å Abott... fan det börjar inget vidare =)
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Jonken lör 12 maj 2012, 18:33

Kanon inlägg GBG!
Och VÄLKOMMEN till Luleå Hockey forumet!

Jag tror att Osten & Co nu har "comittat" i större grad på Linus Klasen. När man skrev fast Cam; fyllde man den sista icke EU-spelar platsen i truppen. Mikko Lehtonen, Jonas Nordquist som var tidigare "under radarn" har båda förlängt med sina tidigare klubbar.

Detta betyder:
- LHF börjar åter betala Cams lön som är en större utgift.
- Man har nog bara pengar till en värvning till.
- Den återstående värvningen MÅSTE vara en riktigt TUNG värvning!

Gällande tyngden i forwardsväg; har LHF egentligen redan sett om sitt hus: Man har värvat Anton Hedman, friskförklarat Cam Abbott & räknar med att friskförklara Sami Sandell till säsongsstarten. Här finns med andra ord tyngd till 3 PP lines ifall man vill. Men det troliga är ju att Hedman tar plats med bröderna.
Man fortsätter med 4 st renodlade centrar även nästa säsong: En tvåvägscenter ut: Enterfeldt & en tvåvägcenter in: Fogström. Och med Berglund back-up som 5:e center, ifall han inte lånas ut förståss.
LHF har adderat in tekniskt duktiga högerspadar offensivt i: Persson & Jakobs. Bra produktion i AS på båda: Nu skall förhoppningsvis ES steget tas.
Backmässigt har LHF i princip lyckats med att behålla alla sina backar: Jacobsson in, för att täcka upp för ett eventuellt tapp av Wallin. LHF väljer att satsa schweisiskt med Dean Kukan istället för att ruinera sig ekonomiskt för att ersätta HV-flyktade: Elias Fälth med en högerskjutande PP back.

Läser man mellan raderna så förväntar sig LHF att det offensiva spelet skall börja leverera mer baljor framåt -än vad fallet var gågna säsongen. Och då vänder sig föreningen i första hand till spelarna som inte producerade efter förväntningar gågna säsongen.
Man anställer en mycket professionell fystränare på halvtid. Tanken är att hitta tillbaks till säsongen före; då det syntes att LHF-spelarna hade skött sommarträningen GRYMT BRA. Gågna säsongen såg det ut lite si & så på den punkten mot slutet. Dags för UPPRYCKNING i år med andra ord! -Helt rätt!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6838
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av NilsOskar sön 13 maj 2012, 01:48

Mats Zuccarello ryktas nu till Zug enligt EP. Dags att ta en vända till med det ryktet då Cam nu skrivit på för två nya år.

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Mr Bister sön 13 maj 2012, 10:30

Vi kanske skulle kalla in ett gammalt tvillingpar som både har klubbkänsla och inställning.
Nr 16 Svenne Edström
Nr 17 Lasse Edström
De väcker härliga minnen från förr.

Mr Bister

Antal inlägg : 1422
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 13 maj 2012, 10:31

Zucca på g till EV Zug och Schweiz well ingen större nyhet då dem har pengar som gräs till löner och andra förmåner!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Rönken sön 13 maj 2012, 14:29

Emil Mäkitaavola till Växjö, visserligen J20 men trist att en som spelar i junior-landslag försvinner, dessutom Norrbottning. Jag antar att det är pengar och "löfte" om att få spela i a-laget?

Har Luleå löner i J20 eller envisas man fortfarande med att inte ha det?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG sön 13 maj 2012, 15:13

Tack Jonken!

Det är väl ungefär så jag resonerar också, samt snarlikt hur Luleå Hockey resonerar också skulle jag tro.

Kul att du nämner Sami Sandell. Jag tyckte att han tillsammans med Toni Koivisto var de trevligaste överraskningarna under fjolårssäsongen. Sami är dessutom en powerforward som tillför tyngd och spel rakt på mål så att du nämner honom i de sammanhangen är helt rätt enligt mig. Märktes mycket att han saknades i slutspelet. Hoppas att han är med från start och att han får vara frisk hela nästa säsong.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Admin mån 14 maj 2012, 12:33

Har flyttat några inlägg angående val av eventuell ny lagkapten till tråden "Luleås lag och laguppställningar" eftersom det inte direkt är Silly Season. Fortsätt gärna diskussionen där dock Very Happy
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 21 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet