Silly Season och Namedropping 2011/2012

+18
Högljudd
tibet
Black Prince
stormvägen
hokkzorz
Slapshot
Lajon
Beast.
NallePhu
Urken
#96
farre
Bamsefar
MickkeJ
Snikne Ville
tvåplustvå
Sven Savage
Dave Rock
22 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 22:17

Frågan är helt enkelt, ska Luleå värva innan transferfönstret stänger?

Ja jag tycker Luleå ska värva. Jag anser att vi behöver en offensiv back plus en forward.
Osten sa att vi värvade Koivisto som ersättare för Cam. Men vi är ju fortfarande en forward kort.
Vi skickade ju iväg Fleury.
Vem har vi som ska stå för dom poäng som Fleury skulle göra?

Men får jag bara välja en spelare så blir det nog ändå en back. En back ala #44 Janne Niinimaa. Han har verkligen lämnat en stort blödande sår som vi inte lyckats sy igen.
Ring Rapperswill och Niinimaa hör om vi kan få lös honom. Man betalar väl bara lön för grundserien, så han blir ju inte så dyr nu.


Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 15:38

I det här läget har vi - utan Cam - bara en utanför EU-spelare. Och nu har vi ju chansen plocka in en transatlant från AHL för tre månader. Det borde vara möjligt hitta något som skulle lyfta framåtspelet. Tänk på Shayne Toporowski på sin tid bara.

Plus att det är alldeles uppenbart att en back a la Niinimaa i fjol skulle vara ett enormt lyft för Luleås PP.

Två sådana värvningar och vi pratar stor guldvittring.

Om nu inte Osten lagt alla pengar på Harju och Frallan borde det finnas möjlighet att betala bra för tre månaders spel. 1-2 miljoner, gissar jag, och det skulle lyfta oss till guldfavoriter.

Finns det någon anledning att avstå - om vi nu har pengarna? Nej, tycker jag. Nu, eller aldrig.

Visst ska man arbeta långsiktigt och planera för framtiden. Men har vi en sådan klar chans, som vi har, på Guld om vi förstärker ett par positioner, borde det vara fullt möjligt för Osten och de andra ledarna att övertyga våra sponsorer att inte missa chansen att spela om guldet i år.

Färjestad är på dekis. Linköping är på dekis. HV är på dekis. Djurgården är på dekis. Frölunda kanske kommer igen men säkert är det inte. Skellefteå och Brynäs blir annars våra svåraste konkurrenter. Och de är inte alls oslagbara. Modo är på dekis som vanligt men kan kanske hämta sig.

I serien har vi hittills följande stats på översta lagen i serien:
Luleå-Skellefteå 7-5 i poäng PLUS
Luleå-Brynäs 6-6 i poäng LIKA
Luleå-Frölunda 5-7 i poäng MINUS
Luleå-HV71 5-4 i poäng PLUS
Luleå-Växjö 4-5 i poäng MINUS
Luleå-AIK 9-3 i poäng PLUS
Luleå-Modo 8-4 i poäng PLUS
Luleå-Färjestad 6-3 i poäng PLUS
Luleå-Linköping 7-2 i poäng PLUS
Luleå-Djurgården 10-2 i poäng PLUS
Luleå-Timrå 4-8 i poäng MINUS

Jag tror vi kan räkna bort Timrå och även Växjö i kamp om guldet. Och bland övriga lag är det bara Frölunda vi har minus mot.

I år tror jag att vårt försvar kommer att vara hur grymt som helst mot vilka lag vi än möter i slutspelet. Kan vi bara öka på effektiviteten framåt - speciellt i PP - känner jag att vi blir favorit mot vilka vi än möter.

Så, Osten: tisdag 31 januari 24.00 är den deadline du har. 9 dagar drygt. 224 timmar kvar nu.

This is no excercise, Mr Cheese.
I repeat: This is no excercise.
This is the real thing.
This is what you were trained for.

Make us proud.

Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av tvåplustvå sön 22 jan 2012, 16:11

Det som får anses tala emot en värvning är väl att Osten tidigare resonerat kring målsättningen för Luleå Hockey framöver, som sådan att man vill kunna etablera sig i toppen år efter år och därigenom ge sig själva möjligheten att något år knipa det där åtråvärda guldet.

Det är mycket slump och dagsform som avgör ett slutspel och jag tror att Osten resonerar som så, att det är bättre att sprida ut sina goda chanser, snarare än att satsa allt på ett kort.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Sven Savage sön 22 jan 2012, 16:16

tvåplustvå skrev:
Det är mycket slump och dagsform som avgör ett slutspel och jag tror att Osten resonerar som så, att det är bättre att sprida ut sina goda chanser, snarare än att satsa allt på ett kort.

Du har säkert rätt. Men i år är chanserna så ovanligt stora att finns två klasspelare att hämta för tre månader - typ en som motsvarar dåvarande Topper och fjolårets Niinimaa - skulle våra möjligheter öka dramatiskt.

Den kunskapen skulle vara användbar vid diskussioner med potentiella sponsorer. Att ligga med i övre delen år efter år är förstås mycket viktigt. Men betydelsen av ett GLUD kan inte underskattas.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville sön 22 jan 2012, 20:10

Enligt MrMadhawk är Omarks namn på tapeten, märkligt nog lyfts Brynäs som ett alternativ. Brrrrr...
Jag ser det ändå som positivt att Sverige nämns som ett alternativ.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av MickkeJ sön 22 jan 2012, 21:05

Känns mycket osannolikt att Omark ska hamna i Brynäs. Ska han inte spela i NHL/AHL? Vill han verkligen till Europa? Blir det ens Sverige i så fall och inte Ryssland? Varför skulle han välja bort Luleå när de visat tydligt intresse med att värva han och Harju spelar här? Om han nu skulle välja ett annat ES-lag för typ pengarnas skull tror jag inte Brynäs är det lag som bjuder mest.

Tror han avslutar säsongen i AHL/NHL. Någon som vet om han tagit av gipset än och börjat spela än?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Bamsefar sön 22 jan 2012, 21:32

tvåplustvå skrev:Det som får anses tala emot en värvning är väl att Osten tidigare resonerat kring målsättningen för Luleå Hockey framöver, som sådan att man vill kunna etablera sig i toppen år efter år och därigenom ge sig själva möjligheten att något år knipa det där åtråvärda guldet.

Det är mycket slump och dagsform som avgör ett slutspel och jag tror att Osten resonerar som så, att det är bättre att sprida ut sina goda chanser, snarare än att satsa allt på ett kort.

Nå, det ena utesluter inte det andra, vi kan mycket väl gå hårt in i år och ändå få ihop en kärna till de följande säsongerna, självklart borde målet vara guld varje säsong, sen vinner man ju inte alltid.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av farre mån 23 jan 2012, 00:06

Faktum förblir ju att en värvning eller två betalar ju sig självt om man spelar en endaste hemmamatch mer under slutspelet inför en fullsatt delfinen.
Så skillnaden på kvartsfinal mot semifinal eller semifinal mot final med 2 nyförvärv ökar ju väsentligt plus att man till och med kommer göra ett bättre resultat ekonomiskt om man går längre i slutspelet.
Mitt förslag är att osten börjar jobba redan nu med olika lösningar på ett par fronter och inte sista dygnet som det var för 2år sedan, vilket resulterade i missat slutspel, som jag ironiskt nog förutspådde i ett tidigare forum inför den 31/1.
Så här hade jag gjort:
Försökt låna ut Fransson till KHL eller Schweiz, försökt med alla medel lösa Niniimaa
Lånat ut Meijer till allsvenskan och försökt ge Omark ett bud han inte skulle tacka nej till. Ha ett alternativ till på forwardsfronten och där har vi ju ett otroligt bra utgångsläge i och med att vi har en Icke EU plats ledig.

Och sist men inte minst, beordrat Rönken att spela Enterfeldt som tredjecenter istället för Viitaluoma.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av #96 mån 23 jan 2012, 11:05

farre skrev:Faktum förblir ju att en värvning eller två betalar ju sig självt om man spelar en endaste hemmamatch mer under slutspelet inför en fullsatt delfinen.
Så skillnaden på kvartsfinal mot semifinal eller semifinal mot final med 2 nyförvärv ökar ju väsentligt plus att man till och med kommer göra ett bättre resultat ekonomiskt om man går längre i slutspelet.
Mitt förslag är att osten börjar jobba redan nu med olika lösningar på ett par fronter och inte sista dygnet som det var för 2år sedan, vilket resulterade i missat slutspel, som jag ironiskt nog förutspådde i ett tidigare forum inför den 31/1.
Så här hade jag gjort:
Försökt låna ut Fransson till KHL eller Schweiz, försökt med alla medel lösa Niniimaa
Lånat ut Meijer till allsvenskan och försökt ge Omark ett bud han inte skulle tacka nej till. Ha ett alternativ till på forwardsfronten och där har vi ju ett otroligt bra utgångsläge i och med att vi har en Icke EU plats ledig.

Och sist men inte minst, beordrat Rönken att spela Enterfeldt som tredjecenter istället för Viitaluoma.

Har inte KHl stängt fönstret för värvningar??
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville mån 23 jan 2012, 11:12

#96 skrev:
farre skrev:Faktum förblir ju att en värvning eller två betalar ju sig självt om man spelar en endaste hemmamatch mer under slutspelet inför en fullsatt delfinen.
Så skillnaden på kvartsfinal mot semifinal eller semifinal mot final med 2 nyförvärv ökar ju väsentligt plus att man till och med kommer göra ett bättre resultat ekonomiskt om man går längre i slutspelet.
Mitt förslag är att osten börjar jobba redan nu med olika lösningar på ett par fronter och inte sista dygnet som det var för 2år sedan, vilket resulterade i missat slutspel, som jag ironiskt nog förutspådde i ett tidigare forum inför den 31/1.
Så här hade jag gjort:
Försökt låna ut Fransson till KHL eller Schweiz, försökt med alla medel lösa Niniimaa
Lånat ut Meijer till allsvenskan och försökt ge Omark ett bud han inte skulle tacka nej till. Ha ett alternativ till på forwardsfronten och där har vi ju ett otroligt bra utgångsläge i och med att vi har en Icke EU plats ledig.

Och sist men inte minst, beordrat Rönken att spela Enterfeldt som tredjecenter istället för Viitaluoma.

Har inte KHl stängt fönstret för värvningar??

KHL har stängt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Urken mån 23 jan 2012, 11:18

Jag anser att Luleå inte hade behövt värva, även om det såklart hade varit bra. Däremot så borde de ha gett Fagerudd chansen i A-laget istället för Fransson, som inte riktigt gjort sig rätta den här säsongen. Kanske några matcher på bänken hade motiverat honom?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Sven Savage mån 23 jan 2012, 18:48

Urken skrev:Jag anser att Luleå inte hade behövt värva, även om det såklart hade varit bra. Däremot så borde de ha gett Fagerudd chansen i A-laget istället för Fransson, som inte riktigt gjort sig rätta den här säsongen. Kanske några matcher på bänken hade motiverat honom?

Håller med du. Så mycket pinnar som Fagerudd öst in bland junisarna borde han fått chansen och utan att förstå varför Frallan inte tar fram det spel han levererade för några år sedan skulle man gärna sett hur några matcher på bänken motiverat honom.

Nu vet jag inte närmare om Fagerudds spel än det man såg i ET men vissa stjärnor kommer fram snabbt och bör få chansen. Jobbigt naturligtvis i ett Luleå som ansågs ha landets bästa backuppsättning men ändå...
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av NallePhu mån 23 jan 2012, 18:52

Jag tror att Luleå ville ge han lite speltid i en högre serie för att se om han håller, Fungerar det så är han i Luleå på Tisdag ånyo!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Sven Savage tis 24 jan 2012, 06:50

Pssssst! OSTEN!

7 dagar och 17 timmar kvar...
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock tis 24 jan 2012, 12:42

Jag håller med Sven, Osten borde blicka mot AHL och se om det finns någon kanadensisk forward som kan tänkas vara sugen på att komma och förstärka oss. Helst en stark forward med målsinne.

Jag anser att när man är så nära att kunna vara en riktigt stark farlig utmanare om Guldet så är det snudd på tjänstefel att inte förstärka truppen, speciellt med alla skador vi har och haft på nyckelspelare.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av farre tis 24 jan 2012, 14:29

Snikne Ville skrev:
#96 skrev:
farre skrev:Faktum förblir ju att en värvning eller två betalar ju sig självt om man spelar en endaste hemmamatch mer under slutspelet inför en fullsatt delfinen.
Så skillnaden på kvartsfinal mot semifinal eller semifinal mot final med 2 nyförvärv ökar ju väsentligt plus att man till och med kommer göra ett bättre resultat ekonomiskt om man går längre i slutspelet.
Mitt förslag är att osten börjar jobba redan nu med olika lösningar på ett par fronter och inte sista dygnet som det var för 2år sedan, vilket resulterade i missat slutspel, som jag ironiskt nog förutspådde i ett tidigare forum inför den 31/1.
Så här hade jag gjort:
Försökt låna ut Fransson till KHL eller Schweiz, försökt med alla medel lösa Niniimaa
Lånat ut Meijer till allsvenskan och försökt ge Omark ett bud han inte skulle tacka nej till. Ha ett alternativ till på forwardsfronten och där har vi ju ett otroligt bra utgångsläge i och med att vi har en Icke EU plats ledig.

Och sist men inte minst, beordrat Rönken att spela Enterfeldt som tredjecenter istället för Viitaluoma.

Har inte KHl stängt fönstret för värvningar??

KHL har stängt.

Det har du naturligtvis rätt i. Schweiz kvar då Wink
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Sven Savage tor 26 jan 2012, 07:15

Enligt sexpressenartikel menar agenterna att det är tomt på tillgängliga spelare samtidigt som många klubbar är ute och söker nu.

Det gäller i första hand klubbar som misslyckats och riskerar trista slut nere bland strecken.

Mest uppseendeväckande Djurgårdens massutskick till alla agenter "vi behöver back, center och ev. målvakt. Hör av er! Detta publicerades sedan i tidningarna och blev offentligt. Djurgårdens andra vakt hade bl a ingen aning om detta. Lite pinsamt att det sker för öppna fönster nu;-)

KHL stängt enligt ovan. Och Finland som tidigare släppte av stjränor när omständighjeterna i SM-liiga gav ekonomiska incitament har nu ändrat system så det fungerar inte.

Nere att söka i Tjeck-OSLO-vakien alltså eller övriga kontinenten.

Jag tolkar det där som att det blir svårt för Osten att hitta något i Europa samtidigt som om det dyker upp någon kommer de mer desperata att knycka före oss.

Men det vi har är en icke-EU spelare och därför - eftersom Cam inte spelar - plats för en till. I AHL finns ett mycket större potentiellt utbud, samtidigt som det är svårare för andra svenska klubbar - med fylld kvot - att konkurrera där.
'
Men har Osten koll på marknaden över där?
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Beast. tor 26 jan 2012, 15:28

Jag tror såhär. Osten kommer inte värva någonting alls

Det enda är ifall Omark ändrar sig och bestämmer sig för att köra på ES. Då hugger Luleå. Annars har vi rätt bred trupp faktiskt. Har svårt att tro att man kommer ta in ngn nordamerikan sådär hux flux som man inte riktigt vet var man har, ifall han passar in i spelsystemet etc.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville tor 26 jan 2012, 16:33

Den ende som kan bli aktuell är Omark. Vilket jag tycker är helt rätt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av MickkeJ tor 26 jan 2012, 16:41

Ska Luleå värva innan 31/1 2012?
Ja, dom ska värva Niinimaa!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock tor 26 jan 2012, 18:58

Få spelare tillgängliga alltså.
Men som Sven Savage skriver så finns ju AHL kvar, där finns det ett flertal spelare som absolut skulle kunna göra skillnad.

Sedan hoppas jag in i det sista att man gör ett seriöst försök att få lös Niinimaa. Han skulle verkligen kunna vara den avgörande faktorn som gör att vi tar hem Guldet.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville tor 26 jan 2012, 21:28

Måste återigen credda Osten. Snacka om att satsningen på bredd har betalat sig! Det faktum att vi med alla skador på ledande spelare under hela säsongen till trots slåss i toppen är till största del en konsekvens av detta. Tänk på det, alla som ropar på Niinimaa (mtp på den lön han krävde).
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock tor 26 jan 2012, 21:49

Ja visst krävde Niinimaa en högre lön. Men han är också så pass bra att han på egen hand kan avgöra matcher.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Beast. fre 27 jan 2012, 00:05

NSD skriver idag att Omark inte kommer kunna spela förrän om 2-3 veckor. Han satsar allt på nordamerika också verkar det som, men det har man ju hört förut.

Han verkar ju vara envis som fan och det kan jag beundra, men det är lite synd om honom eftersom chansen att kunna få spela i NHL iår är lika med 0% tyvärr. Han tillhör helt fel lag just nu. Edmonton har en drös unga talanger som är mellan 19-22 år och går före Omark vilken dag som helst. Omark fyller 25 år om några veckor och är inte purung längre. Dels producerar de andra spelarna mer än honom och dels är de mer utvecklingsbara, och det är nog endast detta Edmonton tänker på iom att man just nu är chanslösa att gå till slutspel. Men man tar det i sin takt och smider dessa talanger som om några år är stora stjärnor och då får man lön för arbetet.

Iår fick han ju iofs knappt chansen att spela sig till en plats. Han spelade fem matcher i en brunkarlina, gjorde 0 poäng medan de andra öste på som fan och då vet vi ju hur det går.

Chansen att han blir trejdad är ju också obefintlig iom att han varit skadad hela året och ingen riktigt vet var han står
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Lajon fre 27 jan 2012, 00:39

Jag kan inte heller se någon risk i att värva i detta läge, sammanhållning i laget är så pass stabil och bra i laget så det skall man skall värva "fel" spelare ur den aspekten.


Så... om stålarna finns och rätt spelare dyker upp.. hugg!
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Lajon fre 27 jan 2012, 00:41

Någon som vet hur det går för Janne Niinimaa ??

Håller han för elitserien fortfarande... skade- och formmässigt?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville fre 27 jan 2012, 08:24

2 assist på 14 matcher.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock fre 27 jan 2012, 08:29

Lajon skrev:Någon som vet hur det går för Janne Niinimaa ??

Håller han för elitserien fortfarande... skade- och formmässigt?

Poängmässigt har det väl inte varit så mycket, men enligt Rapperswill så har han varit riktigt riktigt bra så här långt. Mycket långa pass från egenzon på bladen till medspelare upp vid anfallsblå.
Rapperswill är väl sedan otroligt sämst i övrigt så det kan nog säkert spela in en heldel i poängskörden. Det spelar ju ingen roll hur många passningar du serverar om ingen kan förvalta dom.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Lajon fre 27 jan 2012, 09:08

Men vad jag förstår så har han väl kontrakt säsongen ut med Rapperswill och att lösa honom från det blir väl ändå mer dyrare än om vi gjort det i december.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville fre 27 jan 2012, 11:10

Kom igen nu, 2 poäng på 14 matcher...att det skall vara en riktigt bra Niinimaa (som klubben påstår) är ju bara att glömma. I ett dynggäng borde han ju dessutom vara ännu mer dominant. Jag tror Luleå fick det bästa av Niinimaa ifjol.

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Slapshot fre 27 jan 2012, 14:01

Vad Luleå behöver är ett friskt lag. Om Wallin och Cam kommer tillbaka så behövs inga fler spelare. Det är bara Omark som LHF ska värva om man värvar

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock fre 27 jan 2012, 15:24

Snikne Ville skrev:Kom igen nu, 2 poäng på 14 matcher...att det skall vara en riktigt bra Niinimaa (som klubben påstår) är ju bara att glömma. I ett dynggäng borde han ju dessutom vara ännu mer dominant. Jag tror Luleå fick det bästa av Niinimaa ifjol.

Nja, jag håller inte med om att Niinimaa borde vara mer dominant och ösa in mer poäng för att han spelar i ett "dynggäng", snarare tvärtom.
När du spelar i ett riktigt dåligt lag får du ju inget "gratis", som tex Fälth fick i fjol när han spelade med Niinimaa i PP.
Hans poängskörd säger ju inget om hur han varit i spelet, han kan ju vara en demon ute på isen bara det att Rapperswill är sopiga spelare så det blir inga poäng.

Det är skillnad på att mata puckar åt tex Hjalle eller Koivisto än en B-spelare som inte kan göra mål.

Tror absolut han hade varit ett jättetillskott för oss, speciellt i powerplay.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Beast. fre 27 jan 2012, 15:33

Ja, Niinimaa är den enda skillnaden varför vi spelar dåligt i PP iår och varför vi ifjol var bland de bästa.

Han skjuter hårt och träffar mål 9 gånger av 10. Och då uppstår det alltid farliga situationer. Fälth och Frallan träffar tvärt om nästan aldrig mål, dessvärre
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville fre 27 jan 2012, 15:49

Niinimaa har lirat NLA tidigare och snittat snudd på 1 p/match. Det dropet, adderat med de skadeproblem han drabbades av på slutet och som Luleå väldigt noggrant utvärderat, tyder på att den Niinimaa vi minns från ifjol (som var gudabenådad) inte är den Niinimaa vi skulle få idag. Den bilden föstärks då ingen annan ES klubb nöp honom när chansen fanns. För att uttrycka det enkelt, hans lönekrav speglar inte risken - bara potentialen. Och den kan som sagt ifrågasättas, mågna verkar tro att bara skulle kliva in där han slutade ifjol.

Det gäller, tyvärr ibland, att som Sir Alex kunna "kill your darlings".
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av hokkzorz fre 27 jan 2012, 16:55

Snikne Ville skrev:Niinimaa har lirat NLA tidigare och snittat snudd på 1 p/match. Det dropet, adderat med de skadeproblem han drabbades av på slutet och som Luleå väldigt noggrant utvärderat, tyder på att den Niinimaa vi minns från ifjol (som var gudabenådad) inte är den Niinimaa vi skulle få idag. Den bilden föstärks då ingen annan ES klubb nöp honom när chansen fanns. För att uttrycka det enkelt, hans lönekrav speglar inte risken - bara potentialen. Och den kan som sagt ifrågasättas, mågna verkar tro att bara skulle kliva in där han slutade ifjol.

Det gäller, tyvärr ibland, att som Sir Alex kunna "kill your darlings".

word!

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av stormvägen fre 27 jan 2012, 23:33

Då får vi väl vara nöjda med att spela målfarliga Fransson istället?

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Beast. lör 28 jan 2012, 11:16

Oavsett så i det här skedet av säsongen så är det fan värt att chansa och signa Niinimaa när man bara behöver pröjsa dryga 2 månaders lön och inte en hel säsong
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av MickkeJ lör 28 jan 2012, 11:32

Beast. skrev:Oavsett så i det här skedet av säsongen så är det fan värt att chansa och signa Niinimaa när man bara behöver pröjsa dryga 2 månaders lön och inte en hel säsong
Han ska "köpas loss" från Rapperswill också i så fall...
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Beast. lör 28 jan 2012, 11:41

MickkeJ skrev:
Han ska "köpas loss" från Rapperswill också i så fall...

Enligt Gullbrand på Sveriges Radio så har Niinimaa ngn klausul i kontraktet som gör att han kan bryta med Rapperswil
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av NallePhu lör 28 jan 2012, 12:54

Tror nog att Osten har insett att han måste få in ytterligare minst in en back i truppen då det är hjärnskakningar och andra skador i truppen + att PP:t går på kryckor och inte lossnar....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Black Prince lör 28 jan 2012, 14:15

Jag säger också nej till Niinimaa. Sjukt osäker nu med krasslig produktion och skadekänslig. Till råga på det vill han ha en topplön i ES. Nej, fixa svenska medborgarskap till bröderna och värva in en offensiv backstjärna från AHL samt en högklassig forward. Victor Bartley är ingen självklar stjärna men han var väldigt duktig i Sverige och skulle passa utmärkt hos oss och powerplayet skulle få sig ett lyft.

Fransson vill jag ha kvar. Hans högstanivå är bäst bland elitseriens backar. Har alla glömt hur jävla bra han var i inledningen innan skadan? Jag tror på honom.



Black Prince

Antal inlägg : 121
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av MickkeJ lör 28 jan 2012, 14:44

Black Prince skrev:Jag säger också nej till Niinimaa. Sjukt osäker nu med krasslig produktion och skadekänslig. Till råga på det vill han ha en topplön i ES. Nej, fixa svenska medborgarskap till bröderna och värva in en offensiv backstjärna från AHL samt en högklassig forward. Victor Bartley är ingen självklar stjärna men han var väldigt duktig i Sverige och skulle passa utmärkt hos oss och powerplayet skulle få sig ett lyft.
Ska Luleå fixa svenskt medborgarskap åt bröderna/Chris inom loppet av tre dagar innan den 31/1? Cam lär ju knappast spela denna säsong så nog finns en icke-EU plats öppen om man så vill. Tar hellre Niinimaa.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Beast. lör 28 jan 2012, 15:53

Bartley är inget dumt alternativ som ersättare för Fälth nästa säsong. Om han nu sticker d v s
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock lör 28 jan 2012, 17:05

Black Prince skrev:Jag säger också nej till Niinimaa. Sjukt osäker nu med krasslig produktion och skadekänslig. Till råga på det vill han ha en topplön i ES. Nej, fixa svenska medborgarskap till bröderna och värva in en offensiv backstjärna från AHL samt en högklassig forward. Victor Bartley är ingen självklar stjärna men han var väldigt duktig i Sverige och skulle passa utmärkt hos oss och powerplayet skulle få sig ett lyft.




Fast nu gäller det ju i första hand att stärka upp laget inför slutspelet. Finns inte en chans att man skulle kunna fixa svenskt pass åt bröderna och värva en ny spelare innan 31/1.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Black Prince sön 29 jan 2012, 01:18

Sant. Jag tänkte på kommande säsong.

Black Prince

Antal inlägg : 121
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock sön 29 jan 2012, 02:39

Kommande säsong är en sak...

Nu gäller det att vinna SM Guld år 2012, inget annat år utan just år 2012.


Niinimaa kanske inte kan ta tag i spelet som han kunde för tio årsen
men jag är helt övertygad om att han skulle kunna få ingång vårt PP.
Det skulle isåfall kunna vara skilnaden mellan guld och uttåg i ännu en kvart...
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Beast. sön 29 jan 2012, 03:00

Ja vafan det räcker om han spelar i PP, då behöver han knappt åka skridskor. 5-mot-5 så kan han sitta på bänken och vila och låta de andra kämpa arslet av sig
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock sön 29 jan 2012, 03:37

Grejen är ju att han knappast kan ha tappat all spelförståelse, han har knappast tappat allt passningsspel, han har knappast tappat sina hårda skott....på en sommar...

Niinimaa kanske inte är så bra nå mer att han helt på egen hand skulle kunna ta tag i spelt och på egen hand vinna SM guld....Men han är så bra att han kan vara skillnaden på SM guld och uttång i kvart eller semi....
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock sön 29 jan 2012, 03:41

men okej alternativet är ju att bara nöta på och hoppas attt nötandent ska göra att Frallan helt plötsligt blit en offensiv demon....
Att Frallan går från att vara lagets kanske sämste spelare till deb bäste bara på att nöta på är som att hoppas på att månen ska stå rätt i den 7e avgörande matchen i finalen....
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Dave Rock sön 29 jan 2012, 03:44

Black Prince skrev:Sant. Jag tänkte på kommande säsong.
Kommande säsong är en sak, men nu gäller det ätt vinns SM Guld denna säsong...
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2011/2012 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2011/2012

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet