Junioransvarig Luleå HF

Gå ner

Junioransvarig Luleå HF Empty Junioransvarig Luleå HF

Inlägg av Tony Moore tor 04 apr 2024, 10:16

Junioransvarig Luleå HF 70f84d58-e054-4635-9e56-da87ae5d2772240404%20Christoffer%20Jnsson%20169.jpg?ixlib=js-3.8.0&auto=format&fp-debug=0&fp-y=0.5&fp-x=0

Nu är det klart att det blir Christoffer Jönsson som tar över rollen som utvecklingschef för junior- och ungdomsverksamheten i Luleå Hockey.

Christoffer Jönsson kommer närmast från Boden Hockey där han de två senaste säsongerna varit kombinerat junioransvarig och assisterande tränare för herrlaget.

Dessförinnan har han ett antal säsonger som tränare och spelare på meritlistan i exempelvis Boden, Kalix och Östersund och gick tre år på hockeygymnasiet i Luleå med start 2005.

Stefan ”Skuggan” Nilsson
- Det känns jättebra att vi kunnat rekrytera Christoffer Jönsson som ny junioransvarig i föreningen. Christoffer kommer från ett liknande uppdrag i Boden där han bland annat varit med och jobbat fram en röd tråd för hur de jobbar där från U16 upp till herrlaget.
- Christoffer har dessutom flera säsonger som tränare på olika nivåer bakom sig och är en tydlig och strukturerad person som har bra värderingar och som kommer med goda vitsord från sina tidigare uppdrag som tränare och junioransvarig.
- När han fått lite tid att sätta sig in i vår verksamhet kommer han kunna göra ett bra arbete tillsammans med våra övriga ledare för att skapa den bästa utvecklingsmiljön för våra juniorer.

Christoffer Jönsson
- Det känns grymt kul och inspirerande att få ta mig an den här utmaningen tillsammans med Luleå Hockey. Att få ta nästa steg och få möjligheten att jobba med några av Sveriges bästa juniorer känns fantastiskt bra.
- Jag har lärt mig väldigt mycket under mina år som tränare och även den senaste tiden när jag kombinerat tränaruppdraget med att vara junioransvarig – vilket jag hoppas kunna bidra med i Luleå Hockey när jag fått en chans att sätta mig in i verksamheten.

Christoffer Jönsson börjar jobba för Luleå Hockey den 15 april.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7656
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar, Mr Bister and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet