Joonas Rask

+37
Monco
Witchfinder77
Lars158
JohanO
chiII
trallgöken
Sportchefen #2
Jokerman ll
Atlet
Donowitz
kralle
Sundance Kid
ski3r
CKa
Hjalmar_Vuopio
Tony Moore
farre
Tackleberry
Wolfhunter
Micke80
Hostak straffar
Nr10
Rikky
Dundernisse
Urken
Jojjan
evanovich
Dustin
Bamsefar
Pajala
KaptenBlodskelett
Hankburger
Jonken
LulefanGBG
Puckad
Blinders
Redbear
41 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av farre sön 26 dec 2021, 20:38

Undrar om vi inte ska fixa en swishkampanj till ett par glasögon åt Bulan?
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Atlet mån 27 dec 2021, 12:52

Avgå Rask

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Puckad mån 27 dec 2021, 15:05

Jag börjar känna igen vad som skedde innan Ilomäki lämnade. Ilo fick alla chanser, gott om istid etc. för att visa att han kunde leverera. Och när det inte blev som alla ville så var det bara att skiljas.
Igår fick Rask alla chanser, inklusive 3v3 spel.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Hankburger mån 27 dec 2021, 17:03

Puckad skrev:Jag börjar känna igen vad som skedde innan Ilomäki lämnade. Ilo fick alla chanser, gott om istid etc. för att visa att han kunde leverera. Och när det inte blev som alla ville så var det bara att skiljas.
Igår fick Rask alla chanser, inklusive 3v3 spel.

Handlar om att finna ett ekonomiskt fördelaktigt erbjudande för att bli av med honom. Vilket, i den ekonomiska situationen världen står inför, kanske inte är det lättaste.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jokerman ll mån 27 dec 2021, 17:52

Rask ”mini-Fabbe” ska vara kvar.

Inte alls bekymrad över produktionen, lugn och fin nu den kommer. Skönt att bulan är cheif… Joonas Rask - Sida 3 1388751709
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Pajala mån 27 dec 2021, 20:22

Jokerman ll skrev:Rask ”mini-Fabbe” ska vara kvar.

Inte alls bekymrad över produktionen, lugn och fin nu den kommer. Skönt att bulan är cheif… Joonas Rask - Sida 3 1388751709

Luleå har åkt ut ur slutspelet när rask börjar producera 😂😂😂
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Urken mån 27 dec 2021, 21:04

Jokerman ll skrev:Rask ”mini-Fabbe” ska vara kvar.

Inte alls bekymrad över produktionen, lugn och fin nu den kommer. Skönt att bulan är cheif… Joonas Rask - Sida 3 1388751709

Rask tillför ingenting. Bara för att man spelar för Luleå Hockey så ska spelaren inte bli helgonförklarad och få oändligt med chanser. Rask är riktigt dålig och bör inte spela kvar hos oss.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

farre, Dustin and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Sportchefen #2 mån 27 dec 2021, 22:16

Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Rask ”mini-Fabbe” ska vara kvar.

Inte alls bekymrad över produktionen, lugn och fin nu den kommer. Skönt att bulan är cheif… Joonas Rask - Sida 3 1388751709

Rask tillför ingenting. Bara för att man spelar för Luleå Hockey så ska spelaren inte bli helgonförklarad och få oändligt med chanser. Rask är riktigt dålig och bör inte spela kvar hos oss.

Återigen: Sätt Rask och Fröberg på samma månraket och plocka in en värdig lekkamrat till Omark för pengarna. Det måste gå att hitta en Tambellini eller Verroenneau (högerskytt = +) innan februarifönstret stänger. Vi har flera centrar redan som fyller Fröbergs lucka.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Urken and farre like this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jokerman ll mån 27 dec 2021, 22:53

Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Rask ”mini-Fabbe” ska vara kvar.

Inte alls bekymrad över produktionen, lugn och fin nu den kommer. Skönt att bulan är cheif… Joonas Rask - Sida 3 1388751709

Rask tillför ingenting. Bara för att man spelar för Luleå Hockey så ska spelaren inte bli helgonförklarad och få oändligt med chanser. Rask är riktigt dålig och bör inte spela kvar hos oss.
Tillför ingenting? Riktigt dålig?

Helt fel.

Är ishockeyspelaren Rask vara eller icke en stor fråga den här säsongen?

Tydligen.

Det har faktiskt gått mig helt förbi.

Jag ser matcherna live och det jag sett av #88 hittills är att han är en riktigt professionell ishockeyspelare som bidrar VARJE skift.

Är det inte så att det är laget som varit för ojämnt? Något vi inte varit vana med.

Vi har inte riktigt fått ihop kedjeformationerna och det är inte bara Rask som är en av pusselbitarna som inte fallit helt på plats än men det är inte bara han, långt därifrån.

Med det sagt. Rask är på den övre halvan när det gäller våra forwards, gör grundjobbet som man älskar som supporter och jag är övertygad att det finns mer att hämta hos Rask i ett slutspel var så säker.

Nu har han fått chansen i PP men har han fått nypa iväg något skott? Nä för det ska bakas, spela ”underhållande” mellan 2 och 3 spelare istället för lita på att alla ska kunna bidra i ett PP, när man väl förstår det så kommer motståndaren gå bort sig och vårt PP lossna. Det för många som tittar på istället för att vara involverad.

Kolla hur vi gör våra mål.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Dustin mån 27 dec 2021, 23:28

Jokerman ll skrev:
Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Rask ”mini-Fabbe” ska vara kvar.

Inte alls bekymrad över produktionen, lugn och fin nu den kommer. Skönt att bulan är cheif… Joonas Rask - Sida 3 1388751709

Rask tillför ingenting. Bara för att man spelar för Luleå Hockey så ska spelaren inte bli helgonförklarad och få oändligt med chanser. Rask är riktigt dålig och bör inte spela kvar hos oss.
Tillför ingenting? Riktigt dålig?

Helt fel.

Är ishockeyspelaren Rask vara eller icke en stor fråga den här säsongen?

Tydligen.

Det har faktiskt gått mig helt förbi.

Jag ser matcherna live och det jag sett av #88 hittills är att han är en riktigt professionell ishockeyspelare som bidrar VARJE skift.

Är det inte så att det är laget som varit för ojämnt? Något vi inte varit vana med.

Vi har inte riktigt fått ihop kedjeformationerna och det är inte bara Rask som är en av pusselbitarna som inte fallit helt på plats än men det är inte bara han, långt därifrån.

Med det sagt. Rask är på den övre halvan när det gäller våra forwards, gör grundjobbet som man älskar som supporter och jag är övertygad att det finns mer att hämta hos Rask i ett slutspel var så säker.

Nu har han fått chansen i PP men har han fått nypa iväg något skott? Nä för det ska bakas, spela ”underhållande” mellan 2 och 3 spelare istället för lita på att alla ska kunna bidra i ett PP, när man väl förstår det så kommer motståndaren gå bort sig och vårt PP lossna. Det för många som tittar på istället för att vara involverad.

Kolla hur vi gör våra mål.

Det positiva jag kan säga om Rask är att han jobbar hårt, river och sliter. Tyvärr räcker det inte på långa vägar men kan vara lätt att förblindas av det. Trubbigare spelare får man leta efter och det går att ifrågasätta mycket gällande hans spelsinne som inte räcker på den här nivån, dessutom en ganska svag närkampspelare. I Finland är det nog lättare producera med rivighet och ett okej skott men det fungerar inte i SHL.

Med det sagt tror jag inte han försvinner. En spelare jag tror Bulan gillar pga att han trots allt sliter. Sen finns det inget i speltiden och förtroende som signalerar att man skulle vilja bli av med honom.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jokerman ll mån 27 dec 2021, 23:54

Dustin skrev:
Jokerman ll skrev:
Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Rask ”mini-Fabbe” ska vara kvar.

Inte alls bekymrad över produktionen, lugn och fin nu den kommer. Skönt att bulan är cheif… Joonas Rask - Sida 3 1388751709

Rask tillför ingenting. Bara för att man spelar för Luleå Hockey så ska spelaren inte bli helgonförklarad och få oändligt med chanser. Rask är riktigt dålig och bör inte spela kvar hos oss.
Tillför ingenting? Riktigt dålig?

Helt fel.

Är ishockeyspelaren Rask vara eller icke en stor fråga den här säsongen?

Tydligen.

Det har faktiskt gått mig helt förbi.

Jag ser matcherna live och det jag sett av #88 hittills är att han är en riktigt professionell ishockeyspelare som bidrar VARJE skift.

Är det inte så att det är laget som varit för ojämnt? Något vi inte varit vana med.

Vi har inte riktigt fått ihop kedjeformationerna och det är inte bara Rask som är en av pusselbitarna som inte fallit helt på plats än men det är inte bara han, långt därifrån.

Med det sagt. Rask är på den övre halvan när det gäller våra forwards, gör grundjobbet som man älskar som supporter och jag är övertygad att det finns mer att hämta hos Rask i ett slutspel var så säker.

Nu har han fått chansen i PP men har han fått nypa iväg något skott? Nä för det ska bakas, spela ”underhållande” mellan 2 och 3 spelare istället för lita på att alla ska kunna bidra i ett PP, när man väl förstår det så kommer motståndaren gå bort sig och vårt PP lossna. Det för många som tittar på istället för att vara involverad.

Kolla hur vi gör våra mål.

Det positiva jag kan säga om Rask är att han jobbar hårt, river och sliter. Tyvärr räcker det inte på långa vägar men kan vara lätt att förblindas av det. Trubbigare spelare får man leta efter och det går att ifrågasätta mycket gällande hans spelsinne som inte räcker på den här nivån, dessutom en ganska svag närkampspelare. I Finland är det nog lättare producera med rivighet och ett okej skott men det fungerar inte i SHL.

Med det sagt tror jag inte han försvinner. En spelare jag tror Bulan gillar pga att han trots allt sliter. Sen finns det inget i speltiden och förtroende som signalerar att man skulle vilja bli av med honom.
Hur är det möjligt att Rask gjorde 25 poäng i grundserien förra säsongen? Rask, som enligt dig, har noll spelförståelse, jävlart 0, och är svag i närkampsspelet?

?

Han har förmodligen snubblat varje gång han lyckats med sina 9+16. Bara ren bonnatur.  What a Face  

Inte fan hade Rask låtit Nick Ebert skrinna iväg och sätta in segermålet så där enkelt.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av farre tis 28 dec 2021, 12:02

Jokerman ll skrev:
Dustin skrev:
Jokerman ll skrev:
Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Rask ”mini-Fabbe” ska vara kvar.

Inte alls bekymrad över produktionen, lugn och fin nu den kommer. Skönt att bulan är cheif… Joonas Rask - Sida 3 1388751709

Rask tillför ingenting. Bara för att man spelar för Luleå Hockey så ska spelaren inte bli helgonförklarad och få oändligt med chanser. Rask är riktigt dålig och bör inte spela kvar hos oss.
Tillför ingenting? Riktigt dålig?

Helt fel.

Är ishockeyspelaren Rask vara eller icke en stor fråga den här säsongen?

Tydligen.

Det har faktiskt gått mig helt förbi.

Jag ser matcherna live och det jag sett av #88 hittills är att han är en riktigt professionell ishockeyspelare som bidrar VARJE skift.

Är det inte så att det är laget som varit för ojämnt? Något vi inte varit vana med.

Vi har inte riktigt fått ihop kedjeformationerna och det är inte bara Rask som är en av pusselbitarna som inte fallit helt på plats än men det är inte bara han, långt därifrån.

Med det sagt. Rask är på den övre halvan när det gäller våra forwards, gör grundjobbet som man älskar som supporter och jag är övertygad att det finns mer att hämta hos Rask i ett slutspel var så säker.

Nu har han fått chansen i PP men har han fått nypa iväg något skott? Nä för det ska bakas, spela ”underhållande” mellan 2 och 3 spelare istället för lita på att alla ska kunna bidra i ett PP, när man väl förstår det så kommer motståndaren gå bort sig och vårt PP lossna. Det för många som tittar på istället för att vara involverad.

Kolla hur vi gör våra mål.

Det positiva jag kan säga om Rask är att han jobbar hårt, river och sliter. Tyvärr räcker det inte på långa vägar men kan vara lätt att förblindas av det. Trubbigare spelare får man leta efter och det går att ifrågasätta mycket gällande hans spelsinne som inte räcker på den här nivån, dessutom en ganska svag närkampspelare. I Finland är det nog lättare producera med rivighet och ett okej skott men det fungerar inte i SHL.

Med det sagt tror jag inte han försvinner. En spelare jag tror Bulan gillar pga att han trots allt sliter. Sen finns det inget i speltiden och förtroende som signalerar att man skulle vilja bli av med honom.
Hur är det möjligt att Rask gjorde 25 poäng i grundserien förra säsongen? Rask, som enligt dig, har noll spelförståelse, jävlart 0, och är svag i närkampsspelet?

?

Han har förmodligen snubblat varje gång han lyckats med sina 9+16. Bara ren bonnatur.  What a Face  

Inte fan hade Rask låtit Nick Ebert skrinna iväg och sätta in segermålet så där enkelt.

Nu är vi där igen.
Det som är kärnan i detta dilemma är att vi inte betalar en lön till Rask för att vara en mini Fabbe. Vi betalar en lön som sätter honom topp 6 bland våra forwards och med den lönen kommer kraven på produktion. Hade han varit värvad för att vara en grovjobbare så hade han spelat i tredje eller fjärde linan med halva lönen.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Pajala and Sportchefen #2 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Pajala tis 28 dec 2021, 13:09

Rask är en riktig flopp.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Blinders tis 28 dec 2021, 13:38

Jag skulle inte säga att han är en flopp då han hittills har presterat som tidigare i hans Shl-karriär.

Dock en besvikelse, då den så kallade kemin med Tyrväinen hittills varit helt obefintlig. Kan bero på att Tyrväinen har missat 10 matcher men ändå.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av farre tis 28 dec 2021, 16:58

Blinders88 skrev:Jag skulle inte säga att han är en flopp då han hittills har presterat som tidigare i hans Shl-karriär.

Dock en besvikelse, då den så kallade kemin med Tyrväinen hittills varit helt obefintlig. Kan bero på att Tyrväinen har missat 10 matcher men ändå.

Rätta mig gärna om jag har fel men inte minns jag att han spelade i de två toppkediorna i Örebro och inte heller spelade han väl i PP där heller.
Hans produktion här med tanke på speltid och hierarki är inte ens nära att vara godkänt.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jokerman ll tor 30 dec 2021, 23:27

Bra match mot Leksand. Borde fått någon assist in på kontot för han låg bakom 1-2 riktigt fina förarbeten men avsluten var inte de bästa.

Forza Rask!
Älska
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Jonken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av farre tor 13 jan 2022, 20:32

Nu får det vara nog!
Sparka honom nu!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Urken tor 13 jan 2022, 20:32

Sparka eller åtminstone bänka. Ge juniorerna chansen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av trallgöken tor 13 jan 2022, 21:29

Om Rask visste hur man höll i en klubba hade han spelat i en annan liga. För åkningen har han. Inget snack. Hade nästan dock vart bättre att ge Fabbe ett år till. Haha

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jokerman ll mån 31 jan 2022, 10:17

Rask har många saker på plussidan; utstrålar en härlig ”hard headed fuck you all” inställning, bra passningsspel, vinner kamperna, tuggar på och sätter inte laget i skiten (utvisningar, turn- overs) så värst många gånger.

Visst, samspelet med övriga kedjekamrater har klickat för ofta, det är det stora kruxet. Där finns en klar förbättringspotential men jag är dock inte orolig. Det kommer.

Skulle gärna se att man provar Fröberg-Rask-Shinnimin och lyfter upp Komarek i första linan med Brännis och Connolly. Man kanske har provat det (det känns bekant på nått sätt) men det kan vara värt att prova igen.

Känns bra att vi har Rask på kontrakt även nästa år.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jonken mån 31 jan 2022, 12:03

Det är även mycket inställning och attityd -som Joonas Rask chippar in med i LHF 21/22. Bara och se firandet; när han nätade senast: Typ; enorm glädje + '-In Your fucking face baiiiit-chezz !!!'.

För många av oss -som följer ishockey; underskattar verkligen vikten av inställning och attityd -i ett hockeylag. Många verkar tro att det är bara spelarna -som gör poängen -som är något och ha. De övriga levererar inte; och är där med bara en belastning. Just nu leder vi tabellen. Går det verkligen och vara så trångsynt; att man verkligen tror att den stora orsaken till vår framgång i princip mest beror på 'Limpans' händer....? Om så; är det bäst och nypa sig i armen -och vakna. Då bör man istället ställa sig frågan: Varför är SAMTLIGA forwards i Luleå Hockey SOLIDA två vägs spelare nu? Jag menar: Detta hade vi ju inte förra säsongen -trots att vi hade 'Bulan', Stridh, Kyrö + 'Ågi' vid samma roder? Av detta kan nog även personen med mer begränsade tänkar-kunskaper räkna ut: Att någonting annorlunda har hänt till i denna säsong. Vi är ett av lagen i tabellen som lirat mest matcher -med ÄNDÅ släppt in minst mål. Är orsaken till detta bara; att 'Lassi' steppat upp? Givetvis inte. Sanningen är att nivån i LAG-prestation ligger ett par hack högre upp nu -sett till vad vi har mäktat som bäst tidigare. Och det finns även mer att plocka ut ur detta LAG. ​

Förra året var det 'Tyrre' och Oscar som i princip ensamma drog den här skutan i Luleå Hockey. Denna säsong har 21 och 32 BETYDLIGT mer med hjälp här. Joonas Rask är DEFINITIVT en av dessa spelare. En spelare som ger precis ALLT han besitter för laget. Jag pratar vartenda jävla skär och tackling där ute han gör -utstrålar bara 110% för laget. Detta trots att han egentligen inte har händerna -för att lira i LHF:s nuvarande, uppskruvade tempo därute.

Framgångsrik/vinnande hockey handlar (tvärt mot vad de flesta tror) -i första hand om att hindra motståndare och göra mål. Och hur gör man detta? Låt oss säga så här: INTE på sättet som Färjestad satsat på. För det spelar ingen roll hur mycket offensiv spets kvalla man lägger stålar på -om man inte först lyckas vara solid hemåt. Det är som att bygga det högsta och finaste korthuset -där man rycker bort ett av de understa korten.

Joonas Rask är en spelare; som kanske inte bidrar med poängen idag. Men har givetvis en bidragande del -i vår framgång.

Vi leder serien -och ligger 'i fas' -sett till vår målsättning. Vi skall vara försiktiga med att röra om i truppen -när vi presterar som vi gör just nu. typ: -Don't fix it -if it ain't broke. (Det sänder inte rätt signaler -att bänka spelare som jobbar arslet av sig för laget; till förmån för en ny, utpräglad målskytt -som inte gör skitjobbet för laget helhjärtat.)

Jag ser ingen som helst 'oro' förtillfället -bland våra forwards. Däremot -ser jag eventuellt ett problem med långtidsskadorna på vår backsida -samt att 'Guz' ska iväg och lira OS.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Jokerman ll likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Bamsefar mån 31 jan 2022, 12:17

Hyser ingen oro för Rask när det gäller inställning o vilja, det glöder om han för det mesta, det som oroar är den trubbighet i puckkontroll, klubba och teknik som han visar . tyvärr.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Dundernisse mån 31 jan 2022, 12:23

Jonken skrev:

Förra året var det 'Tyrre' och Oscar som i princip ensamma drog den här skutan i Luleå Hockey. Denna säsong har 21 och 32 BETYDLIGT mer med hjälp här. Joonas Rask är DEFINITIVT en av dessa spelare. En spelare som ger precis ALLT han besitter för laget. Jag pratar vartenda jävla skär och tackling där ute han gör -utstrålar bara 110% för laget. Detta trots att han egentligen inte har händerna -för att lira i LHF:s nuvarande, uppskruvade tempo därute.

Joonas Rask är en spelare; som kanske inte bidrar med poängen idag. Men har givetvis en bidragande del -i vår framgång.

Snacka om att förminska halva lagets insats förra säsongen. Förra säsongen hade vi Rautio och en mycket yngre Wallstedt på hösten vilket gjorde att försvarsspelet blev överambitiöst med 0 tillit till burväktarna. Sedan kom Lassi in på våren och var väldigt ur form men blev riktigt bra sista veckorna/slutspelet. Vi har en mycket bredare trupp detta året vilket gör att vi kanske kan nå framgång. Vi förlorade inte matcher förra året för att Klasen, Fabbe, Hållander och Nisse inte gjorde jobbet utan vi förlorade för att truppen var tunn med spelare som spelade halvskadade som exempelvis Petter. Hade vi bytt ut Rask mot någon med liknande lönepost så ser jag inte att vi skulle bli sämre förutsatt att Tyrre och våra andra finländare skulle köpa ett sådant byte.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Hjalmar_Vuopio likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jokerman ll mån 31 jan 2022, 13:36

Dundernisse skrev:
Jonken skrev:

Förra året var det 'Tyrre' och Oscar som i princip ensamma drog den här skutan i Luleå Hockey. Denna säsong har 21 och 32 BETYDLIGT mer med hjälp här. Joonas Rask är DEFINITIVT en av dessa spelare. En spelare som ger precis ALLT han besitter för laget. Jag pratar vartenda jävla skär och tackling där ute han gör -utstrålar bara 110% för laget. Detta trots att han egentligen inte har händerna -för att lira i LHF:s nuvarande, uppskruvade tempo därute.

Joonas Rask är en spelare; som kanske inte bidrar med poängen idag. Men har givetvis en bidragande del -i vår framgång.

Snacka om att förminska halva lagets insats förra säsongen. Förra säsongen hade vi Rautio och en mycket yngre Wallstedt på hösten vilket gjorde att försvarsspelet blev överambitiöst med 0 tillit till burväktarna. Sedan kom Lassi in på våren och var väldigt ur form men blev riktigt bra sista veckorna/slutspelet. Vi har en mycket bredare trupp detta året vilket gör att vi kanske kan nå framgång. Vi förlorade inte matcher förra året för att Klasen, Fabbe, Hållander och Nisse inte gjorde jobbet utan vi förlorade för att truppen var tunn med spelare som spelade halvskadade som exempelvis Petter. Hade vi bytt ut Rask mot någon med liknande lönepost så ser jag inte att vi skulle bli sämre förutsatt att Tyrre och våra andra finländare skulle köpa ett sådant byte.
Skillnaden är Limpan och Lepistö: de ger, genom sitt SPEL, laget extra självförtroende. Både Lepistö och Limpan sprider en härlig aura av klass när de är ute på isen, precis som Tyrre, Honka, Wall-E och Lassi också gör. Med såna klasspelare i laget så höjs kvaliten i spelet (lägsta nivån också förhoppningsvis). Rask kommer också svepas med i den kvalitetshöjningen. Synd att vi inte kan ha en renodlad ungdomskedja i 4:e, men man kan inte få allt.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Dustin mån 31 jan 2022, 13:46

Förlåt @jonken men i min värld har du diskvalificerat dig själv i diskussionen om Rask efter att tidigare i tråden påstått att han är en kopia av Tyrväinen i det fysiska spelet. Att sen sitta och kalla andra trångsynta är att sätta sig på lite väl höga hästar när man visar på sådan brister i hockeyögat själv.

Rask har tredje sämst +/- i laget (bara Kim och Nikupeteri har sämre). Han håller inte på den här nivån. Om man ser till perspektivet att han är en rätt dyr import är han gravt underpresterande.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jonken mån 31 jan 2022, 14:50

Dustin skrev:Förlåt @jonken men i min värld har du diskvalificerat dig själv i diskussionen om Rask efter att tidigare i tråden påstått att han är en kopia av Tyrväinen i det fysiska spelet. Att sen sitta och kalla andra trångsynta är att sätta sig på lite väl höga hästar när man visar på sådan brister i hockeyögat själv.

Rask har tredje sämst +/- i laget (bara Kim och Nikupeteri har sämre). Han håller inte på den här nivån. Om man ser till perspektivet att han är en rätt dyr import är han gravt underpresterande.
Synd och tråkigt -att du upplever mitt inlägg på sättet du beskriver. Som jag försökte påpeka i mitt inlägg: Det finns verkligen andra saker än individuell statistik -för att mäta vad en spelare gör och inte gör. Kanske är det som du säger: Att jag har brister i mitt sätt att se på hockey; när jag väljer och se på detta på ett annat sätt än vad du gör. Men varken du -eller jag kan snacka bort att Luleå Hockey just nu går som tåget och leder serien. Så någonting bör väl ändå stå ganska rätt till med laget just nu. Detta alltså med både Rask och Einar i laget.

Jag ser på denna högre 'nivå' som Luleå Hockey lirar i för tillfället -som världens bästa chans för individuella spelare (som ännu inte lyckats nå denna nivå) -att utvecklas för att nå den samma. För detta kan man bara göra när man har möjlighet att träna och lira på denna nivå. För vi har både 88 och 10 på krita även över nästa säsong.

Håller med om att Joonas ännu inte visat sin klass i Luleå hockey. Men detta kommer säkerligen att ändras framöver; när det blir betydligt tuffare där ute. När motståndarna inte tillåter någon att vara ifred där ute + när det blir hårt och psykologiskt. Rask ÄR en riktigt tuff, oöm rackare -som man inte skrämmer eller stirrar ner. Och kommer det riktigt till kritan; är han i högsta grad kapabel att backa upp 'sitt' och sitt lag något riktigt rejält. Men så länge detta absolut inte gynnar laget -väljer han att låta bli. Men i ett slutspel ÄR det bla Rask -som kommer oavbrutet att stå och ta stryk i slottet + i grillen på motståndare keepern. När nivå ribban höjs; kommer han att vara 'där'. Han kommer inte att gnälla det minsta över 'sin roll' nu som då. Smart också av lagledningen -på senare tid och låta Rask få tekningsvana. Till slutspel bör han med sin rå-styrka vara ganska vass -på att med ren kraft köra all-in; som 'Grana' gjorde i LHF back-in-the-day. Kort: Ingen av oss har sett Joonas Rask lira slutspels hockey i LHF än....

Einar -precis som Rask; tillhör vår skrala nummer högerskyttar. Och det är VIKTIGT att vi 'får igång' våra högerblad till slutspel. Detta eftersom vi i princip i båda våra PP-enheter väljer att fördela vårt PP-lir från höger zon halva. Och med den kvalité som Luleå Hockey besitter på spelfördelar biten; gäller det egentligen bara för våra enda två högerskjutande forwards -att vara bredda på att nypa till effektivt och direkt. Detta stationärt -som in glidande...

Men som sagt: Ta detta för vad det är: Detta är bara min syn på detta.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Jokerman ll likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av chiII lör 19 feb 2022, 19:54

Tycker Rasken har varit bland våra bättre spelare senaste matcherna. Vore kul om det lossnade för honom nu

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

LulefanGBG, Meyhem, Puckad, Wolfhunter and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av LulefanGBG mån 21 feb 2022, 07:18

Håller med om att han varit bra mot slutet.

Gillar hur han söker sig in i slottet och tar avslut.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jonken lör 30 apr 2022, 12:47

KOM IGEN NU 'Rasken'!

-NYT SE ALKAAAAAAAAAAA!!!!!!
Joonas Rask - Sida 3 809714025 Joonas Rask - Sida 3 809714025 Joonas Rask - Sida 3 809714025 Joonas Rask - Sida 3 809714025 Joonas Rask - Sida 3 809714025
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jokerman ll lör 07 maj 2022, 20:33


Vilket öppnande pass till 1-0!
Whooooo could it be? Very Happy

Honkas avslut!!

Hockeygodis nam-nam-nam

Forza Joonas!
Älska
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jojjan lör 14 maj 2022, 22:35

Hejdå, för inte kan han få stanna?

Jojjan

Antal inlägg : 321
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Blinders lör 14 maj 2022, 22:40

Jojjan skrev:Hejdå, för inte kan han få stanna?
Någon måste ta över kontraktet eller iallafall delar av det, så som vi gjorde med Eddie Larsson.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Blinders tis 24 maj 2022, 15:14

Om han blir kvar, så hoppas jag att han gör som i Örebro. Dvs en bättre andrasäsong.

19/20
15 poäng
20/21
25 poäng
21/22
12 poäng
22/23
?? Poäng

Gör han en 66% förbättring som han gjorde mellan 19/20 och 20/21 så kommer han hamna på 20 poäng nästa säsong. Vilken hade varit en godkänd säsong.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av farre lör 08 okt 2022, 20:37

Jag har ju konstant (med all rätt) varit kritisk till Rask men han ska faktiskt ha en stor eloge för säsongsstarten. Om man nu väljer att ha kvar honom så hoppas man ju givetvis att han ska fortsätta på den inslagna vägen.

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Bros! likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Dustin lör 08 okt 2022, 21:26

farre skrev:Jag har ju konstant (med all rätt) varit kritisk till Rask men han ska faktiskt ha en stor eloge för säsongsstarten. Om man nu väljer att ha kvar honom så hoppas man ju givetvis att han ska fortsätta på den inslagna vägen.


Har också varit en stenhård kritiker men skriver under på detta. Hans tre bästa matcher i Luleåtröjan (Aalborg inräknat) den här månaden.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Bros! likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jojjan sön 09 okt 2022, 18:16

Samtidigt är ju Rasks mål mot Malmö till exempel bara rent jävla flyt... förvånad om han producerar mer än 5 poäng till på resten av säsongen

Jojjan

Antal inlägg : 321
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Hankburger sön 09 okt 2022, 19:25

Jojjan skrev:Samtidigt är ju Rasks mål mot Malmö till exempel bara rent jävla flyt... förvånad om han producerar mer än 5 poäng till på resten av säsongen

Bra spelare har en tendens att ha studsarna med sig. Är det inte lite underligt? Det är inte bara poängen som varit bra utan även hans spel har varit bättre.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av JohanO sön 09 okt 2022, 19:45

Plus att hans formkurva, så här långt, pekat år rätt håll. Så även "tur"-målen lär dugga tätare än förra säsongen. En Rask med gott självförtroende kan bli kul att följa i år.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Hedanders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av JohanO ons 26 okt 2022, 17:12

I kategorin positiva signaler så har vi jämförelsen mellan Rasks mål förra säsongen och den här säsongen.

Svarta prickar = mål
Blå prickar = skott på mål
Gula trekanter = missade skott.

Förra året:
Joonas Rask - Sida 3 Screen11
-Tre mål från "fel" kant.
-Samt att majoriteten av alla avslut kom från samma kant.


I år:
Joonas Rask - Sida 3 Screen12
-Tre mål från "rätt" kant.
-Fler avslut från samma kant jämfört med förra året då majoriteten kom från högerkanten
-När Rask väl skjuter från höger kant så missar han fler än hälften av skotten.

Det kan ju inte vara en slump att siffrorna skiljer sig så pass mellan åren. Det är tydligt att Rask är otroligt mycket mer effektiv när han skjuter från vänsterkanten, både i träff% och skotteffektivitet. Förhoppningsvis fortsätter han att leta ytor där så kommer också produktionen att fortsätta.

Heja Rask!
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Bamsefar, LHF96, Donowitz, Jokerman ll and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av JohanO tor 27 okt 2022, 23:41

Kul att följa Rask senaste dagarna. En av de bästa på isen ikväll dessutom. Såg ut lite som en Tyrre light med sina offensiva tacklingar!

Återkommer till hans positionering igen: I varje match där han haft minst två skott på mål från vänsterkanten (rätta kanten) så har han gjort mål.
Och med det sagt så skulle jag vilja se honom lite mindre rörlig i offensiv zon. Han gillar att byta sida och och understödja vid sargdueller, men det är ofta som han är ur position och inte längre ett skotthot från vänsterkanten när LHF väl vunnit tillbaka pucken. Hoppas man jobbar på de detaljerna med Rask, för jag tror det finns en liten målskytt i honom.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Tony Moore tor 27 okt 2022, 23:46

Lite typiskt att han spelar för sin "överlevnad i LHF" med utgående kontrakt..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7689
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Lars158 tor 27 okt 2022, 23:50

Rask har kommit upp lite.
Meeen för mig är det fortfarande så att jag har svårt tycka Rask i sin helhet utgör en SHL spelare.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av JohanO fre 28 okt 2022, 00:10

Tony Moore skrev:Lite typiskt att han spelar för sin "överlevnad i LHF" med utgående kontrakt..

Skillnaden är att Rask inte gör samma saker som tidigare fast "bättre", utan att ha gör saker annorlunda. Misstänker att snarare coaching ligger bakom det.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Tony Moore fre 28 okt 2022, 00:15

JohanO skrev:
Tony Moore skrev:Lite typiskt att han spelar för sin "överlevnad i LHF" med utgående kontrakt..

Skillnaden är att Rask inte gör samma saker som tidigare fast "bättre", utan att ha gör saker annorlunda. Misstänker att snarare coaching ligger bakom det.
Då hoppas vi på det.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7689
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Witchfinder77 ons 21 dec 2022, 07:30

Tänk om man kunde koppla upp Rask mot elsystemet så att vi fick ut något av allt det frenetiska trampandet. Skulle kunna lysa upp norra Bergviken ett par kvällar i veckan. Som en tröst i mörkret.
Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Monco tis 27 dec 2022, 01:23

Rask var ju rätt bra första 10 omgångarna men senaste 10 är han tillbaka i samma spår som ifjol. Åker mycket men ofta fel ,tappar puckar och ramlar lite överallt. Sedan får han spela pp hela tiden men tillför inget där heller. Dags att låta honom vila några matcher tycker jag.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Lehto tis 27 dec 2022, 12:08

Låt han spela i 4e där gör han rätt för sig.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Blinders tis 27 dec 2022, 12:17

Lehto skrev:Låt han spela i 4e där gör han rätt för sig.
Har spelat där sedan Sallinen och Kempe togs in.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Bengtfredlund78 tis 14 mar 2023, 22:14

Man blir glad! Rasken skickade Suomela hela vägen till Schweiz! cheers
Bengtfredlund78
Bengtfredlund78

Antal inlägg : 8
Join date : 22-08-25

Tony Moore, Hankburger, Jokerman ll and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Jokerman ll ons 15 mar 2023, 20:57

”Shoot the puck like laser!!!”
”Shoot the puck like laser?!?!”

”Is it Jean Michel Jarre?

”No”.

”It’s Rask”.

”Joonas Rask”.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Bengtfredlund78 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Joonas Rask - Sida 3 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet