Joonas Jalvanti

+39
Dentos
LubosC
Donowitz
Urken
PM
LHF96
Hedanders
Tony Moore
Myrman
Blinders
Olausson16
RSD555
pingu
Lillajag
farre
Norrlandstoken
Ferros
Kapten Haddock
CKa
Jokerman
Micke80
Pingis 11
Hankburger
Högljudd
Tigerman
icemask
Old Brooklyn
Pajala
KaptenBlodskelett
Jonken
Bamsefar
Anthrax
ski3r
Dustin
hokkzorz
LulefanGBG
Lars158
Redbear
Puckad
43 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Joonas Jalvanti

Inlägg av Puckad fre 29 sep 2017, 10:09

Välkommen!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Redbear fre 29 sep 2017, 10:09

Välkommen! In i hetluften redan imorgon verkar det som Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Lars158 fre 29 sep 2017, 10:31

Är han bra?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av LulefanGBG fre 29 sep 2017, 10:33

Wellcome to Luleå!

Någon som har koll på honom. Utöver ep.com menar jag..
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av hokkzorz fre 29 sep 2017, 10:36

får väl fråga nån inbiten örebroare Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Dustin fre 29 sep 2017, 10:58

Den här spelaren har helt gått mig obemärkt förbi. Aldrig hört talas om honom faktiskt. Styrkor, svagheter? Hoppas på en skridskoskicklig back som är bra i defensiven men även kan sätta en passning på bladet, någon som vet om han uppfyller de kriterierna?

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av hokkzorz fre 29 sep 2017, 11:38

iof så har man spelat med landslaget så är man nog inte helt kass.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av ski3r fre 29 sep 2017, 11:44

Jalvanti kom till Örebro med juniorlandslagsmeriter i ryggen och har kanske inte riktigt lyckats lämna något större avtryck. Han har producerat 2 mål och 12 assist på totalt 101 matcher i SHL. Han landade på +9 och 26 utvisningsminuter under denna period, och fick ganska mycket speltid, uppemot 18 minuter per match under säsongen som gick.

Jalvanti har varit en av fyra backar som använts mest i numerärt underläge och det har varit ett moment som Örebro Hockey varit riktigt bra på under de senaste två säsongerna. Även om man kan beskriva honom som en tvåvägsback är hans styrka främst i defensiven, men det finns nog som vill hävda att han gjorde ett och annat misstag i egen zon också.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Anthrax fre 29 sep 2017, 12:15

ski3r skrev:
Jalvanti kom till Örebro med juniorlandslagsmeriter i ryggen och har kanske inte riktigt lyckats lämna något större avtryck. Han har producerat 2 mål och 12 assist på totalt 101 matcher i SHL. Han landade på +9 och 26 utvisningsminuter under denna period, och fick ganska mycket speltid, uppemot 18 minuter per match under säsongen som gick.

Jalvanti har varit en av fyra backar som använts mest i numerärt underläge och det har varit ett moment som Örebro Hockey varit riktigt bra på under de senaste två säsongerna. Även om man kan beskriva honom som en tvåvägsback är hans styrka främst i defensiven, men det finns nog som vill hävda att han gjorde ett och annat misstag i egen zon också.

Känns som en budgetvärvning...petar han Själin, Grahn eller rentutav Sondell?

Inte gjort mål sen säsongen 2014-2015 för övrigt. Står att han är en tvåvägsspelare bra på grillorna och duglig passningsspelare på EP. Vi får väl se. Låga förväntningar, hoppades på en lite tuffare back om vi nu skulle ha värvat.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Redbear fre 29 sep 2017, 12:29

Joonas har valt tröja nummer 19.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Bamsefar fre 29 sep 2017, 12:38

En utpräglad defensiv back ? vilket är väl vad som behövs i första hand men kan inte tänka mig att han är i närheten av "Welch" pengar.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Anthrax fre 29 sep 2017, 12:41

Bamsefar skrev:En utpräglad defensiv back ? vilket är väl vad som behövs i första hand men kan inte tänka mig att han är i närheten av "Welch" pengar.

Det faktum att han brukar skramla ihop till en nolla i målkolumnen är perfekt matchning för vårat CV Wink

Skräddarsydd!
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Jonken fre 29 sep 2017, 13:22

-Jaha.... Luleå Hockey fortsätter att ta in spelare -som KHL-laget Jokerit bryter kontrakt med. LHF måste onekligen i princip hängt på låset -då Joonas och Jokerit kom överens att bryta kontraktet igår.

Nåväl. I Joonas Jalvanti får Luleå Hockey en rörlig -och placering säker alround back. Han har ett bra första pass -och spelar hellre säkert -än krånglar till det. Han är inte direkt en fysisk spelare. Bra psyke -och tar sällan klantiga utvisningar.

Intressant och se vilken nivå Bulan, Stridh, Kyrö kan få ur Joonas i LHF. Tror dock att tränarna kan komma att gilla Joonas Jalvanti riktigt mycket framöver.

- TERVETULOA LUULAJAAN JOONAS !!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Jonken fre 29 sep 2017, 21:13

Här är ett sammandrag från en träningsmatch från i somras mellan Jokerit och Sibir -där Luleå nyförvärvet Jonnas Jalvanti fick näta.

Jokerit - Sibir Novosibirsk

Finsk komentator
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 29 sep 2017, 23:52

Välkommen! Very Happy
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Pajala lör 30 sep 2017, 12:26

hmm ... han var väl ganska så värdelös i Örebro om jag kommer ihåg rätt .... känns som en floppvärvning men jag väntar väl några matcher innan jag tar fram motorsågen Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Old Brooklyn lör 30 sep 2017, 12:39

Pajala skrev:hmm ... han var väl ganska så värdelös i Örebro om jag kommer ihåg rätt .... känns som en floppvärvning men jag väntar väl några matcher innan jag tar fram motorsågen Very Happy
På vilket sätt var han värdelös?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Pajala lör 30 sep 2017, 13:18

Old Brooklyn skrev:
Pajala skrev:hmm ... han var väl ganska så värdelös i Örebro om jag kommer ihåg rätt .... känns som en floppvärvning men jag väntar väl några matcher innan jag tar fram motorsågen Very Happy
På vilket sätt var han värdelös?

Tillförde inte laget det han var värvad för... som en defensiv back, offensivt finns han inte ens på kartan, därför vet ingen vem han är, har är för osynlig helt enkelt, han ska väl ersätta janne som är slut i branschen, om Luleå tror att han är en ersättare för Jaros så är dom vilse i pannkakan.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av icemask lör 30 sep 2017, 13:44

Pajala skrev:
Old Brooklyn skrev:
Pajala skrev:hmm ... han var väl ganska så värdelös i Örebro om jag kommer ihåg rätt .... känns som en floppvärvning men jag väntar väl några matcher innan jag tar fram motorsågen Very Happy
På vilket sätt var han värdelös?

Tillförde inte laget det han var värvad för...  som en defensiv back, offensivt finns han inte ens på kartan, därför vet ingen vem han är, har är för osynlig helt enkelt, han ska väl ersätta janne som är slut i branschen, om Luleå tror att han är en ersättare för Jaros så är dom vilse i pannkakan.
Försök hitta en av Jaros kaliber för samma peng !
Nä grejen är nog att man värvar en defensiv för att låta en annan bli offensiv !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av hokkzorz lör 30 sep 2017, 14:29

Pajala skrev:hmm ... han var väl ganska så värdelös i Örebro om jag kommer ihåg rätt .... känns som en floppvärvning men jag väntar väl några matcher innan jag tar fram motorsågen Very Happy

Är det nån värvning dom senaste 10 åren som du inte trott skall vara en floppvärvning?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Tigerman lör 30 sep 2017, 14:32

icemask skrev:
Pajala skrev:
Old Brooklyn skrev:
Pajala skrev:hmm ... han var väl ganska så värdelös i Örebro om jag kommer ihåg rätt .... känns som en floppvärvning men jag väntar väl några matcher innan jag tar fram motorsågen Very Happy
På vilket sätt var han värdelös?

Tillförde inte laget det han var värvad för...  som en defensiv back, offensivt finns han inte ens på kartan, därför vet ingen vem han är, har är för osynlig helt enkelt, han ska väl ersätta janne som är slut i branschen, om Luleå tror att han är en ersättare för Jaros så är dom vilse i pannkakan.
Försök hitta en av Jaros kaliber för samma peng !
Nä grejen är nog att man värvar en defensiv för att låta en annan bli offensiv !
Han kan ju inte ha varit helt värdelös i Öret om han fick ett kontrakt med Jokerit och spelade i landslaget i samma veva. Det betyder minst två olika lagledningar som såg något värdefullt i honom under samma period. Däremot tror jag inte man ska ha några större förhoppningar på att han producerar offensivt, men till det har vi andra pjäser som Johnston, Sondell och i viss mån Mikkelson. Det är ytan framför kassen och runt egna sarghörnen som måste förbättras, samt uppspelen, och där borde han ha större potential att tillföra något.

För övrigt sägs det från katakomberna att Jaros fick ett rejält lönelyft i och med det nya kontraktet så man kan nog mer eller mindre anta att hans lön i princip täcker Jalvantis.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Old Brooklyn lör 30 sep 2017, 14:47

Man lämnar ju sällan stora omedelbara intryck som defensiv back. Är nog ganska få motståndarfans som ägnat Robin Jonsson särskilt många tankar, förutom djurgårdare förstås.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Jonken lör 30 sep 2017, 14:52

Old Brooklyn skrev:Man lämnar ju sällan stora omedelbara intryck som defensiv back. Är nog ganska få motståndarfans som ägnat Robin Jonsson särskilt många tankar, förutom djurgårdare förstås.
KUNG Jonsson! Namnet/personen = RESPEKT x 100 !!!!
Ger ju fortfarande GÅSHUD -när han stänkte in skiten mot Djurgården...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Bamsefar lör 30 sep 2017, 15:32

För att inte tala om när Robin Jonsson ställde sig vid bron, då kom ingen över, bildligt talat, saknas oerhört
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Högljudd lör 07 okt 2017, 20:27

Jalvanti inne på alla 4 baklängesmålen ikväll.
Var han inte värvad som deffback?
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 07 okt 2017, 20:35

Högljudd skrev:Jalvanti inne på alla 4 baklängesmålen ikväll.
Var han inte värvad som deffback?
För det första var han "bara" inne på 3. För det andra är det Mikkelson som gör grova misstag (i mina ögon) på samtliga av dessa tre mål. När Johnston spelade med Mikkelson skällde vi på honom med. Svårt att inte dra slutsatsen att #27 inte klarar av att anpassa sig till det nya spelsystemet.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Hankburger ons 11 okt 2017, 21:50

Högljudd skrev:Jalvanti inne på alla 4 baklängesmålen ikväll.
Var han inte värvad som deffback?

Ganska talande att både Johnston och Jalvantis minusstatistik har en sak gemensamt. Mikkelson...

Så fort Sondell gick in bredvid Johnston så började hans pass sitta och han blev bättre defensivt. Slump?

Vet inte vad det är men Mikkelson har absolut inte startat denna säsong bra. Faktum är att han är nog den sämsta backen i laget just nu.. Grahn inräknad.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Pingis 11 tor 12 okt 2017, 07:17

KaptenBlodskelett skrev:
Högljudd skrev:Jalvanti inne på alla 4 baklängesmålen ikväll.
Var han inte värvad som deffback?
För det första var han "bara" inne på 3. För det andra är det Mikkelson som gör grova misstag (i mina ögon) på samtliga av dessa tre mål. När Johnston spelade med Mikkelson skällde vi på honom med. Svårt att inte dra slutsatsen att #27 inte klarar av att anpassa sig till det nya spelsystemet.

Om vi haft en back av någorlunda shl-klass på Mikkels plats
hade vi haft ca 7 poäng till och varit delad tvåa i tabellen med
Växjö. Det är små marginaler.

Pingis 11

Antal inlägg : 133
Join date : 16-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Old Brooklyn tor 12 okt 2017, 10:06

Små marginaler över längre tid tenderar att resultera i stora marginaler. Hoppas att backsidan såväl som backpar och individer kan landa på en jämn och tillfredsställande nivå.

Jalvanti får väldigt gärna blomma ut till en defensiv klippa, och just nu tror jag inte att det skulle bli sämre ifall han lirade med Grahn istället för Mikkel.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Micke80 tor 12 okt 2017, 14:11

Old Brooklyn skrev:Små marginaler över längre tid tenderar att resultera i stora marginaler. Hoppas att backsidan såväl som backpar och individer kan landa på en jämn och tillfredsställande nivå.

Jalvanti får väldigt gärna blomma ut till en defensiv klippa, och just nu tror jag inte att det skulle bli sämre ifall han lirade med Grahn istället för Mikkel.

Tycker Engsund känns som den stabilaste backen i egen zon just nu och därför skulle jag gärna se att han fick antingen lira med Jalvanti för att skapa ett riktigt stabilt par eller med Mikkelson för att itne få nån som faller igenom helt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Anthrax tor 12 okt 2017, 14:51

Mm, svårt imponera när man paras med den klumpigaste sölkorven i ligan.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Jokerman fre 17 nov 2017, 15:48

Joonas Jalvanti, som bildar backpar med #50 Daniel Sondell, har gjort två riktigt stabila insatser den här veckan mot Färjestad och Frölunda.

Jalvanti visar prov på bra defensivt spel i egen zon, är kylig med puck och passningsspelet börjar sitta mer och mer. När Jalvanti är som bäst så får man lite Janne vibbar faktiskt Very Happy

#19 Jalvanti
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av CKa fre 17 nov 2017, 17:15

Jokerman skrev:Joonas Jalvanti, som bildar backpar med #50 Daniel Sondell, har gjort två riktigt stabila insatser den här veckan mot Färjestad och Frölunda.

Jalvanti visar prov på bra defensivt spel i egen zon, är kylig med puck och passningsspelet börjar sitta mer och mer. När Jalvanti är som bäst så får man lite Janne vibbar faktiskt Very Happy

#19 Jalvanti

En ny Topi helt klart.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Kapten Haddock fre 17 nov 2017, 17:37

Jokerman skrev:Joonas Jalvanti, som bildar backpar med #50 Daniel Sondell, har gjort två riktigt stabila insatser den här veckan mot Färjestad och Frölunda.

Jalvanti visar prov på bra defensivt spel i egen zon, är kylig med puck och passningsspelet börjar sitta mer och mer. När Jalvanti är som bäst så får man lite Janne vibbar faktiskt Very Happy

#19 Jalvanti

Så är de Joker. Han har spelat väldigt stabilt och fungerar kanon i de försvar vi har mannat banan de senaste matcherna!

De är inte så att jag saknar Mikkel vid hans sida direkt.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Jokerman lör 02 dec 2017, 20:26

Om jag förstår det rätt går Jalvantis kontrakt ut efter den här säsongen. Jag tycker LHF ska förlänga.

Han är grym.


Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Ferros lör 02 dec 2017, 20:57

Jokerman skrev:Om jag förstår det rätt går Jalvantis kontrakt ut efter den här säsongen. Jag tycker LHF ska förlänga.

Han är grym.



Jag håller med, tror inte det är en slump att Sondell börjat att spela bättre sedan han fick Joonas vid sin sida. Skulle säga att Jalvanti varit bästa back efter Engsund hittills.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av ski3r lör 02 dec 2017, 21:27

Riktigt stabil defensivt,sådana backar behöver man även om det inte är så flashigt. Känns som att det kan lossna offensivt också, ligger lite i luften.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Hankburger lör 02 dec 2017, 21:30

ski3r skrev:Riktigt stabil defensivt,sådana backar behöver man även om det inte är så flashigt. Känns som att det kan lossna offensivt också, ligger lite i luften.

Tycker det ändå är ganska intressant hur Skuggan och Engman har lyckats pricka rätt på de flesta värvningar i år. Kovacs, Jalvanti, Olausson och Cehlin har alla presterat. Sondell börjar komma igång (gjorde sitt andra mål i dag) och Johnston har varit bra de senaste tio-femton matcherna. Samtidigt har man lyckats hålla kvar viktiga spelare som Einar Emanuelsson, Petter Emanuelsson och Engsund. Luleå har en bra grund att bygga på med andra ord.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Norrlandstoken sön 03 dec 2017, 08:05

Man märker att Bulan har tipsat Engman och Skuggan om Jalven. Hans spelstil passar helt perfekt i Bulans taktik. Som ni skriver. Inte flashig men gör oerhörd nytta där ute och passar bra. Sondell är grym på blå och var något vi saknade i pp hela förra året.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av farre fre 29 dec 2017, 12:56

Dags att prata förlängning tycker jag!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Jonken fre 29 dec 2017, 13:13

Norrlandstoken skrev:Man märker att Bulan har tipsat Engman och Skuggan om Jalven. Hans spelstil passar helt perfekt i Bulans taktik. Som ni skriver. Inte flashig men gör oerhörd nytta där ute och passar bra. Sondell är grym på blå och var något vi saknade i pp hela förra året.
Håller med. Jag tror att sportcheferna har mycket att tacka Bulan för -i sina framgångsrika värvningar.
Tycker att Joonas Jalvanti har varit bra. Dock; om jag skall anmärka någonting i hans spel: Är att han borde vara lite starkare vid sargerna + framför den egna kassen. Dock kompenserar han detta med en väldigt bra positionering + GAP. Sedan tar han ju inga onödiga utvisningar heller; vilket är RESPEKT -med tanke på vilken position han spelar.

Vill gärna se 4 styck defensiva backar av högsta SHL-hylle kvalitet i LHF's backlinje nästa säsong. Utöver detta; ser jag gärna att dessa spelare sitter på minst ett 2 års papper (gärna längre). Just nu finns bara Engsund. Med Jalvanti blir det två.

- "Skuggan" och Engman har helt klart ett viktigt jobb framför sig.


/ Jonken
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Lillajag fre 29 dec 2017, 13:37

Jalvanti har varit riktigt bra men om vi ska in med Erik Gustavsson, Sellgren och lyfta upp Nisse finns det inte plats för Jalvanti. Det skulle isf vara om man lyckas bryta med Mikkelson utan nån större kostnad kan nog Jalvanti bli kvar!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av pingu ons 24 jan 2018, 22:02

Hoppas vi kan skriva fast Jalvanti till nästa säsong! Defensiv klippa!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av RSD555 ons 24 jan 2018, 22:40

pingu skrev:Hoppas vi kan skriva fast Jalvanti till nästa säsong! Defensiv klippa!

Ja, växer och växer. Hoppas ansvariga tar sitt ansvar och får honom att stanna!

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Lillajag ons 24 jan 2018, 23:18

Jalvanti är så jävla bra. Ligger alltid rätt i banan både i förhållande till medspelare, motståndare och puck och så enormt följsam å alltid rätt pressavstånd. Måste vara grymt svårt att spela mot honom och lika enkelt att spela med, han imponerar verkligen.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Jokerman ons 24 jan 2018, 23:27

JJ ska vara spela i vårat gäng flera säsonger till om jag får bestämma. Han kom in lagets spel DIREKT och gjorde oss bättre defensivt. Har förmågan att få det svåra att se enkelt ut.

Taitoa ja kovaa työtä

Hyvää työtä Joonas!

Stålmannen

#19 JALVANTI
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av RSD555 ons 24 jan 2018, 23:54

Nej inte DIREKT. Men grym nu.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av RSD555 ons 24 jan 2018, 23:55

Klippa

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Olausson16 tor 25 jan 2018, 02:34

Ola är viktigast tyker ja ändå..

Olausson16

Antal inlägg : 8
Join date : 17-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Blinders tor 25 jan 2018, 06:58

Hyllningen: "Jalvanti är en tränares dröm"
Spoiler:

http://www.nsd.se/sport/100-hockey/hyllningen-jalvanti-ar-en-tranares-drom-nm4748225.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Joonas  Jalvanti Empty Sv: Joonas Jalvanti

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet