Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

+83
Jonsey
Högljudd
amarule
Simon90
Davidoff
porson
PM
Myrman
jessen
tikka_t3
Pontaking
Lars158
makkanmakkan
Mr Bister
Number 69
LuleåWinston
Dentos
Wolfhunter
stormvägen
Mange
Antwon
lhffan
Monco
Rönken
Ferros
NallePhu
Tony Moore
Rikky
Urken
Niinimaa
Kagen
Ivanhoe
Dustin
icemask
Groggen79
Lillajag
kamelbullen
Puckad
Donten_
Tigerman
Sundance Kid
Sportchefen #2
Donowitz
hokkzorz
#96
Bamsefar
Hedanders
Redbear
FruktHamster
HarryHaffa
kokostrollet
pelle
Hellcop
NeedforX
Anthrax
Jonken
GustenA
Dilox
GLHF
Cambbott24
Kraftkung
rasbiologen
JuniorX
Sir Prozac
Kapten Haddock
MrScout
KaptenBlodskelett
tibet
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Patrik82
Pajala
Luleåfan
pingu
MrA
Kallepedal
farre
Micke80
Lulefan
ski3r
LulefanGBG
Qirren
Snikne Ville
87 posters

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 13 mar 2017, 23:26

Hmm tycker Melart känns långt borta av intervjun i Kuriren.

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 13 mar 2017, 23:32

Mastomäki verkar mentalt i en annan klubb också!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros mån 13 mar 2017, 23:36

Filip säger så här om sista målet:

"På andra försvinner pucken lätt mot svarta byxor och det ser nog lättare ut att ta än vad de gör."

Jag tycker det är värt att tänka på. Man kanske inte ska spela i svarta byxor, då det kan ställa till en hel del problem för målvakterna.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lulefan mån 13 mar 2017, 23:48

Tar nog Klasen-ryktet med en nypa salt, speciellt när det kommer från en helt ny användare. Men nog fan vore det mumma med Klasen i Luleå nästa säsong.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av PM mån 13 mar 2017, 23:51

Älskar silly season!

Att den börjar med ett Klasenrykte lägger ribban tycker jag,
nu kör vi!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 13 mar 2017, 23:55

Lät det inte lite så förra året med, kvällen vi rök? "Vi får se" osv?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 13 mar 2017, 23:56

PM skrev:Älskar silly season!

Att den börjar med ett Klasenrykte lägger ribban tycker jag,
nu kör vi!

Plattan i mattan, härligt !

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tigerman tis 14 mar 2017, 00:00

Masto gör två kostsamma misstag i början av sista matchen och blir med rätta bänkad efter det. Har i övrigt haft en medioker säsong, så föga förvånad om han får lämna. Jag tror han kommer att bli en bra SHL-center framöver men det tar nog något år ytterligare, och i det läget vi är i just nu är det väl tveksamt om vi kan kosta på oss den lyxen att vänta tills det händer?

Schira har uppenbara problem i egen zon, och samma sak såg man även i fjolårets slutspel. Tror även han får lämna därför, trots att han är en klart duglig back offensivt.

Melart hade jag gärna behållit men som sagt av tidigare talare, det verkar tveksamt om det blir så att döma av intervjun i Norrländska Kuriren

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros tis 14 mar 2017, 00:03

NallePhu skrev:Mastomäki verkar mentalt i en annan klubb också!

Skulle inte förvånad mig om Djurgården är där och rycker.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av jessen tis 14 mar 2017, 00:16

Lulefan skrev:Tar nog Klasen-ryktet med en nypa salt, speciellt när det kommer från en helt ny användare. Men nog fan vore det mumma med Klasen i Luleå nästa säsong.
ny och ny vet jag inte;) kom ihåg vem som nämnde detta först, hoppas verkligen min källa har rätt!

jessen

Antal inlägg : 11
Join date : 13-12-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Lars158 tis 14 mar 2017, 00:21

jessen skrev:
Lulefan skrev:Tar nog Klasen-ryktet med en nypa salt, speciellt när det kommer från en helt ny användare. Men nog fan vore det mumma med Klasen i Luleå nästa säsong.
ny och ny vet jag inte;) kom ihåg vem som nämnde detta först, hoppas verkligen min källa har rätt!

Wink vadå, har du så dåligt track record att du blivit tvungen göra en ny användare ..

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tigerman tis 14 mar 2017, 00:31

Lars158 skrev:
jessen skrev:
Lulefan skrev:Tar nog Klasen-ryktet med en nypa salt, speciellt när det kommer från en helt ny användare. Men nog fan vore det mumma med Klasen i Luleå nästa säsong.
ny och ny vet jag inte;) kom ihåg vem som nämnde detta först, hoppas verkligen min källa har rätt!

Wink vadå, har du så dåligt track record att du blivit tvungen göra en ny användare ..
jessen

Antal inlägg : 4
Join date : 13-12-24

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av jessen tis 14 mar 2017, 00:33

Lars158 skrev:
jessen skrev:
Lulefan skrev:Tar nog Klasen-ryktet med en nypa salt, speciellt när det kommer från en helt ny användare. Men nog fan vore det mumma med Klasen i Luleå nästa säsong.
ny och ny vet jag inte;) kom ihåg vem som nämnde detta först, hoppas verkligen min källa har rätt!

Wink vadå, har du så dåligt track record att du blivit tvungen göra en ny användare ..
sällan inloggad, läser för det mesta, något måste man ju bidra med i silly tider Very Happy nu håller vi tummarna på att Luleå ställer ett starkt lag på isen kommande säsong!

jessen

Antal inlägg : 11
Join date : 13-12-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dilox tis 14 mar 2017, 08:43

Med ett halvår till matcher igen och med ett bra tag innan något lär hända i truppen då många lag fortfarande spelar så måste vi ju fördriva tiden på nåt sätt. Ut med språket! Vad det än må vara. Vad har ni hört/set/känt? Vem lämnar och vilka kommer in?

Ge mig något. Även om det är atomsmå rykten eller villfarelser som ska tas med skottkärror grovsalt. Jag vill veta vad folk har hört! Det är Silly-tider. Det betyder inte att allt vi skriver måste i slutändan vara till punkt och pricka!

ÖS!

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz tis 14 mar 2017, 09:09

Ferros skrev:
NallePhu skrev:Mastomäki verkar mentalt i en annan klubb också!

Skulle inte förvånad mig om Djurgården är där och rycker.

Allt kanske är förlåtet isf.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article21839339.ab
(obs. äldre artikel)

Donowitz

Antal inlägg : 4075
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 14 mar 2017, 09:10

Ingen Silly utan Klasen-rykten. Kom igen nu Kungen och kom hem! Ta Zackrisson med dig.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 14 mar 2017, 09:48

Vad behöver vi till nästa säsong?

Vi behöver såklart spets, spelarna som ska producera.

Men jag saknar mer energi och möjligtvis 1 eller 2 retstickor. t.ex spelare som Maxim Lapierre eller Alexandre Grenier.

En annan intressant sak vore väl att få hem Alexander Viklund som bekräftades igår att han lämnar KHK.
Fortfarande rätt så ung, billig och är knappast sämre än Gustav Rydahl. Viklund vore en perfekt breddspelare.

Förlängningen av Forsberg är väldigt klockren, men samtidigt är jag inte så säker om jag tycker att förlängningen av Fabricius skulle vara så lång.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders tis 14 mar 2017, 10:05

Malte Strömwall har inte gått så bra i AHL. Nåt att ta hem?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33935
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala tis 14 mar 2017, 10:09

Hedanders skrev:Malte Strömwall har inte gått så bra i AHL. Nåt att ta hem?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33935

nej, malte duger inte i SHL, han kan leka i sämre ligor men SHL/AHL/NHL är inte hans grej ...
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kraftkung tis 14 mar 2017, 10:29

PLN intervju med Expressen. Tydligen blivit erbjuden 3 års kontrakt. Samma som Bulan har fått?

Du säger inte det här i affekt?
– Nej, jag har fått erbjudande om att stanna tre år till men jag kommer inte att fortsätta mer. Jag tycker det är helt fel, det står jag för. Jag kan inte lägga ner mitt liv i något som jag glöder för så mycket sen finns det ingen annan som vill. Som har samma ambition.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lasu-nilsson-forklarar-sitt-utbrott-i-c-more/

KUNG PLN! Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 809714025


Senast ändrad av Kraftkung den tis 14 mar 2017, 10:31, ändrad totalt 1 gång
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros tis 14 mar 2017, 10:30

Årets Luleå saknade massor av viktiga saker.

Här är några kortare tankar, om vad årets lag saknade, från mig:

Vi hade stora starka backar men inte mycket pondus i backbesättningen, när Melart var på humör så var han den enda som faktiskt har pondus i sitt spel. Resterande backar har i princip alltid noll pondus i sitt spel, även om de kan spela lite fysiskt ibland, men det är inte samma sak som pondus. Vi hade ingen Janne Niinimaa, Robin Jonsson eller Jaroslav Obust (när han spelade för kontrakt).

Vi hade inga pådrivare i laget, vilket är extra tråkigt då vi de senaste säsongerna har haft Jonatan Granström, Chris och Cam Abbott och Per Ledin i laget. Vi har snabbt gått från flera av dessa typen av spelare, till att ha noll av dem. Som PLN var inne på så bestod laget av ett gäng "följare" men utan en "ledare".

Vi hade för få forwards som var jobbiga att möta. Hedman och Forsberg är nog de enda som kan anses som någorlunda jobbiga att möta, resterande spelare känns inte som att någon motspelare kommer att tänka "helvete, nu är X på isen" om. Det ska vara en av grundpelarna i Luleå Hockeys lagbygge, enligt mig. När man ser att Luleå Hockey står som motståndare i nästa match så vill man att motståndarna ska vilja sjukskriva sig för att slippa matchen, inte att se ska se det som en enkel resa till tre poäng, ska de få med sig poäng så ska det behöva offras blod, svett och tårar för dem.

Vi saknade även den så kallade spetsen, både offensivt och defensivt. Petter och Sweatt gjorde 15 mål, det är enligt mig klart godkänt, men efter det så fanns det ingenting av värde, när det gäller spetskompetens bland forwards En spelare som Anton Hedman, som i och för sig var en av få som gjorde en fin säsong i år, ska inte ligga på delad andraplats i lagets poängliga, det är inte ett bra betyg till lagets forwards. När det gäller backar så var Illari Melart var den som producerade mest av alla, mer än Schira, mer än Mikkelson, mer än Todd och mer än Jaros. Det är såklart inte ett bra betyg för de fyra sistnämnda, speciellt inte med tanke på att samtliga spelade en till två minuter mer i PP per match än vad Illari gjorde.

Så vad behöver laget till nästa säsong?

Vi tappar antagligen den enda backen med pondus, så där måste vi fylla på, helst med två backar som kan dominera matcher, både defensivt som Robin Jonsson och offensivt som Janne Niinimaa. Kanske inte på samma nivå som dessa herrar, men på en helt annat nivå än årets backar.

Vi måste få in spelare som gör andra bättre, på en mental nivå, någon som får de andra spelarna att orka och vilja göra det där lilla extra och tända till lite mer när det väl gäller. Hade Per Ledin inte varit så dålig efter sin skada senast han var hos oss så hade det varit ett namn jag ropat efter. Nu ligger väl Chris Abbott närmast till hand, helst med Cam i båset också, kan man få in Rönken också, så..ja, då kan vi börja att snacka kravbild och pådrivare.

Sen måste värvningsansvariga lyckas att, trots att det finns relativt få platser kvar, hitta spelare som är både offensiv spets och kan tillföra den där "jobbig att möta"-känslan, helst i samma paket, då platserna som sagt är få. Att behålla Illari Melart är, enligt mig, första steget till att få en sådan backbesättning, men ska ska man helst ha in ett till namn på ungefär samma nivå, fast med de främsta egenskaperna i det offensiva spelet, vart hittar man en sådan? AHL kanske? Då gäller det att scouta väl. När det gäller att hitta forward som är jobbiga att möta så kan Chris Abbott absolut vara en bra lösning, frågan är om det räcker för att ändra tonen på Luleås forwards? Jag är mycket tveksam till att det är det. Spetsforwards kommer också att bli en svår nöta att knäcka, vi har våra Linusar, men de lär inte komma hem till nästa säsong, Wallmark lär vi också kunna glömma. Här gäller det också att man scoutar väldigt väl, det finns duktiga spelare i AHL och NLA (Maxim Lapierrie nämndes i ett inlägg ovan, och är, enligt mig, en spelare som stämmer bra in på kraven "spets" och "jobbig att möta", dessutom är han grym på att teka, men då gäller det att inställningen är rätt också, och att det inte blir som i Modo), det finns även väldigt bra spelare som gör dåliga säsonger i KHL, här måste värvningsansvariga ha råkoll, och jag förutsätter att man redan börjat att scouta spelare inför nästa säsong.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tis 14 mar 2017, 10:32

makkanmakkan skrev:Vad behöver vi till nästa säsong?

Vi behöver såklart spets, spelarna som ska producera.

Men jag saknar mer energi och möjligtvis 1 eller 2 retstickor. t.ex spelare som Maxim Lapierre eller Alexandre Grenier.

En annan intressant sak vore väl att få hem Alexander Viklund som bekräftades igår att han lämnar KHK.
Fortfarande rätt så ung, billig och är knappast sämre än Gustav Rydahl. Viklund vore en perfekt breddspelare.

Förlängningen av Forsberg är väldigt klockren, men samtidigt är jag inte så säker om jag tycker att förlängningen av Fabricius skulle vara så lång.

Jag håller med i det mesta. Alexander Wiklund ser nog även jag hellre än Rydahl då han är Norrbottning och i övrigt samma spelartyp, håller Wiklund som den lite tuffare av de två. Sedan saknar man ju en karaktär som Jonathan Granström som det inte finns många av i hockeysverige.

Dustin

Antal inlägg : 6888
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros tis 14 mar 2017, 10:35

Määk skrev:
makkanmakkan skrev:Vad behöver vi till nästa säsong?

Vi behöver såklart spets, spelarna som ska producera.

Men jag saknar mer energi och möjligtvis 1 eller 2 retstickor. t.ex spelare som Maxim Lapierre eller Alexandre Grenier.

En annan intressant sak vore väl att få hem Alexander Viklund som bekräftades igår att han lämnar KHK.
Fortfarande rätt så ung, billig och är knappast sämre än Gustav Rydahl. Viklund vore en perfekt breddspelare.

Förlängningen av Forsberg är väldigt klockren, men samtidigt är jag inte så säker om jag tycker att förlängningen av Fabricius skulle vara så lång.

Jag håller med i det mesta. Alexander Wiklund ser nog även jag hellre än Rydahl då han är Norrbottning och i övrigt samma spelartyp, håller Wiklund som den lite tuffare av de två. Sedan saknar man ju en karaktär som Jonathan Granström som det inte finns många av i hockeysverige.

Alexander Wiklund har varit riktigt dålig i KHK, och fick inte heller förlängt kontrakt hos dom. Varför ska vi ta deras reject, som inte håller SHL-klass, bara för att han är norrbottning? Rydahl är en klart bättre hockeyspelare än Wiklund.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala tis 14 mar 2017, 10:42

ja fy fan vad nästa säsong blir en riktigt tung en, dom få spelare som man vill ha kvar lämnar och bottenskrapet är redan signade, det enda positiva är väl att Bulan är signad på 3 år för Luleå, Tyvärr så tappar vi Sweatt som förhandlar med Brynäs sedan en tid tillbaka, jag kan inte klandra honom om han drar, han vill ju spela med skickliga spelare och i ett lag som kan gå för guld.

Jag tror faktiskt inte Bulan lyckas vända denna trend, vi kommer ju givetvis att krydda med en massa alibi värvningar likt Modo gjorde, tror faktiskt att vi får ett liknande lag till nästa år vilket resulterar i ett missat slutspel.

Just nu kan man räkna de spelare man vill ha kvar på en hand, nä nästa säsong blir ett mellanår, budgeten är körd helt åt helvete och det innebär stora nedskärningar till nästa säsong, detta kommer att drabba spelarkassan var så säker.

Känns som att alla kontrakt borde rivas om hela föreningen borde starta om från ruta ett.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tis 14 mar 2017, 10:45

Pajala skrev:ja fy fan vad nästa säsong blir en riktigt tung en, dom få spelare som man vill ha kvar lämnar och bottenskrapet är redan signade, det enda positiva är väl att Bulan är signad på 3 år för Luleå, Tyvärr så tappar vi Sweatt som förhandlar med Brynäs sedan en tid tillbaka, jag kan inte klandra honom om han drar, han vill ju spela med skickliga spelare och i ett lag som kan gå för guld.

Jag tror faktiskt inte Bulan lyckas vända denna trend, vi kommer ju givetvis att krydda med en massa alibi värvningar likt Modo gjorde, tror faktiskt att vi får ett liknande lag till nästa år vilket resulterar i ett missat slutspel.

Just nu kan man räkna de spelare man vill ha kvar på en hand, nä nästa säsong blir ett mellanår, budgeten är körd helt åt helvete och det innebär stora nedskärningar till nästa säsong, detta kommer att drabba spelarkassan var så säker.

Känns som att alla kontrakt borde rivas om hela föreningen borde starta om från ruta ett.

Jag tror inte heller vi kommer utmana om någon top 4 placering nästa år. Tror vi kommer bli marginellt bättre och kommer få slåss om att sluta topp 6. Är bulan signad på tre år ser jag ändå framtiden som relativt ljus om 2-3 år med spelare som Lundeström, Einar och kanske LinusX2

Dustin

Antal inlägg : 6888
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 14 mar 2017, 10:48

Ferros skrev:Årets Luleå saknade massor av viktiga saker.

Här är några kortare tankar, om vad årets lag saknade, från mig:

Vi hade stora starka backar men inte mycket pondus i backbesättningen, när Melart var på humör så var han den enda som faktiskt har pondus i sitt spel. Resterande backar har i princip alltid noll pondus i sitt spel, även om de kan spela lite fysiskt ibland, men det är inte samma sak som pondus. Vi hade ingen Janne Niinimaa, Robin Jonsson eller Jaroslav Obust (när han spelade för kontrakt).

Vi hade inga pådrivare i laget, vilket är extra tråkigt då vi de senaste säsongerna har haft Jonatan Granström, Chris och Cam Abbott och Per Ledin i laget. Vi har snabbt gått från flera av dessa typen av spelare, till att ha noll av dem. Som PLN var inne på så bestod laget av ett gäng "följare" men utan en "ledare".

Vi hade för få forwards som var jobbiga att möta. Hedman och Forsberg är nog de enda som kan anses som någorlunda jobbiga att möta, resterande spelare känns inte som att någon motspelare kommer att tänka "helvete, nu är X på isen" om. Det ska vara en av grundpelarna i Luleå Hockeys lagbygge, enligt mig. När man ser att Luleå Hockey står som motståndare i nästa match så vill man att motståndarna ska vilja sjukskriva sig för att slippa matchen, inte att se ska se det som en enkel resa till tre poäng, ska de få med sig poäng så ska det behöva offras blod, svett och tårar för dem.

Vi saknade även den så kallade spetsen, både offensivt och defensivt. Petter och Sweatt gjorde 15 mål, det är enligt mig klart godkänt, men efter det så fanns det ingenting av värde, när det gäller spetskompetens bland forwards En spelare som Anton Hedman, som i och för sig var en av få som gjorde en fin säsong i år, ska inte ligga på delad andraplats i lagets poängliga, det är inte ett bra betyg till lagets forwards. När det gäller backar så var Illari Melart var den som producerade mest av alla, mer än Schira, mer än Mikkelson, mer än Todd och mer än Jaros. Det är såklart inte ett bra betyg för de fyra sistnämnda, speciellt inte med tanke på att samtliga spelade en till två minuter mer i PP per match än vad Illari gjorde.

Så vad behöver laget till nästa säsong?

Vi tappar antagligen den enda backen med pondus, så där måste vi fylla på, helst med två backar som kan dominera matcher, både defensivt som Robin Jonsson och offensivt som Janne Niinimaa. Kanske inte på samma nivå som dessa herrar, men på en helt annat nivå än årets backar.

Vi måste få in spelare som gör andra bättre, på en mental nivå, någon som får de andra spelarna att orka och vilja göra det där lilla extra och tända till lite mer när det väl gäller. Hade Per Ledin inte varit så dålig efter sin skada senast han var hos oss så hade det varit ett namn jag ropat efter. Nu ligger väl Chris Abbott närmast till hand, helst med Cam i båset också, kan man få in Rönken också, så..ja, då kan vi börja att snacka kravbild och pådrivare.

Sen måste värvningsansvariga lyckas att, trots att det finns relativt få platser kvar, hitta spelare som är både offensiv spets och kan tillföra den där "jobbig att möta"-känslan, helst i samma paket, då platserna som sagt är få. Att behålla Illari Melart är, enligt mig, första steget till att få en sådan backbesättning, men ska ska man helst ha in ett till namn på ungefär samma nivå, fast med de främsta egenskaperna i det offensiva spelet, vart hittar man en sådan? AHL kanske? Då gäller det att scouta väl. När det gäller att hitta forward som är jobbiga att möta så kan Chris Abbott absolut vara en bra lösning, frågan är om det räcker för att ändra tonen på Luleås forwards? Jag är mycket tveksam till att det är det. Spetsforwards kommer också att bli en svår nöta att knäcka, vi har våra Linusar, men de lär inte komma hem till nästa säsong, Wallmark lär vi också kunna glömma. Här gäller det också att man scoutar väldigt väl, det finns duktiga spelare i AHL och NLA (Maxim Lapierrie nämndes i ett inlägg ovan, och är, enligt mig, en spelare som stämmer bra in på kraven "spets" och "jobbig att möta", dessutom är han grym på att teka, men då gäller det att inställningen är rätt också, och att det inte blir som i Modo), det finns även väldigt bra spelare som gör dåliga säsonger i KHL, här måste värvningsansvariga ha råkoll, och jag förutsätter att man redan börjat att scouta spelare inför nästa säsong.
Håller med om allt. Skuggan har ett enormt arbete framför sig.

Jag hade inte haft något emot att eventuellt bryta något kontrakt eller två också om det kan frigöra plats för en bättre värvning. Och med bättre menar jag inte nödvändigtvis dyrare utan någon som kompletterar de brister du så väl påpekat.

Viktigast nu tror jag att Bulan får vara med och ge sin syn på hur Luleå skall spela och vilka pusselbitar som behövs för det. Om PLN nu inte fortsätter känns det även här som om att Bulan borde vara involverad i uttagningen av tränarteamet.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tis 14 mar 2017, 10:54

LulefanGBG skrev:
Viktigast nu tror jag att Bulan får vara med och ge sin syn på hur Luleå skall spela och vilka pusselbitar som behövs för det. Om PLN nu inte fortsätter känns det även här som om att Bulan borde vara involverad i uttagningen av tränarteamet.

Där kanske man inte måste stirra sig blind på gamla legendariska spelare i Luleå Hockey utan han kan fast få heta Tommy Sjödin, om det t.ex är Tommy Sjödin som Bulan helst jobbar med.

Dustin

Antal inlägg : 6888
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av ski3r tis 14 mar 2017, 11:40

PLN vill man ju helt plötsligt ha kvar som ass. Han har gått och blivit en arg version av grin-Bert Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tis 14 mar 2017, 13:03

Vidare.. vem ska ersätta Harju då, nu när han ska lämna?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kraftkung tis 14 mar 2017, 13:05

Vem har sagt att Harju ska lämna?
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tis 14 mar 2017, 13:08

Kraftkung skrev:Vem har sagt att Harju ska lämna?

Han själv.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20241362.ab
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala tis 14 mar 2017, 13:13

Urken skrev:
Kraftkung skrev:Vem har sagt att Harju ska lämna?

Han själv.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20241362.ab

förhoppningsvis så accepterar han en roll i en tredjelina eller så bryter han själv kontraktet ... Wine
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kraftkung tis 14 mar 2017, 13:14

Någon jag ser fram emot att se nästa år är Viktor Grahn, killen ser ju inte ut att ha gjort annat än spelat på denna nivå. Gillar killen skarpt!
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad tis 14 mar 2017, 13:25

Urken skrev:Vidare.. vem ska ersätta Harju då, nu när han ska lämna?
Jag tror (inte bara hoppas) Hajen blir en vassare spelare nästa år om vi får in en fanbärare som tar 'C'-et och laget med sig genom alla krig som behöver tas.
Hajen, som alla andra, behöver också kravställaren.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad tis 14 mar 2017, 13:27

Pajala skrev:
Urken skrev:
Kraftkung skrev:Vem har sagt att Harju ska lämna?
Han själv.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20241362.ab
förhoppningsvis så accepterar han en roll i en tredjelina eller så bryter han själv kontraktet ... Wine
I min värld så ersätts Masto med Chris och dagens tredjelina får ha C-et.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 14 mar 2017, 13:32

Ferros skrev:
Määk skrev:
makkanmakkan skrev:Vad behöver vi till nästa säsong?

Vi behöver såklart spets, spelarna som ska producera.

Men jag saknar mer energi och möjligtvis 1 eller 2 retstickor. t.ex spelare som Maxim Lapierre eller Alexandre Grenier.

En annan intressant sak vore väl att få hem Alexander Viklund som bekräftades igår att han lämnar KHK.
Fortfarande rätt så ung, billig och är knappast sämre än Gustav Rydahl. Viklund vore en perfekt breddspelare.

Förlängningen av Forsberg är väldigt klockren, men samtidigt är jag inte så säker om jag tycker att förlängningen av Fabricius skulle vara så lång.

Jag håller med i det mesta. Alexander Wiklund ser nog även jag hellre än Rydahl då han är Norrbottning och i övrigt samma spelartyp, håller Wiklund som den lite tuffare av de två. Sedan saknar man ju en karaktär som Jonathan Granström som det inte finns många av i hockeysverige.

Alexander Wiklund har varit riktigt dålig i KHK, och fick inte heller förlängt kontrakt hos dom. Varför ska vi ta deras reject, som inte håller SHL-klass, bara för att han är norrbottning? Rydahl är en  klart bättre hockeyspelare än Wiklund.

Skrev tidigt under säsongen att när KHK spelade bra att Viklund såg energisk och spännande ut. Gick ut redan då att jag ville se han i Luleå.
Sen kom svackan för KHK och i princip alla var dåliga i KHK.
Reject eller inte reject. I rätt omgivning och en nytändning så kan Viklund vara en billig chansing. Bang for the buck helt klart.
Och vad jag sett av både Rydahl och Viklund så tycker jag att Viklund är en klart bättre och en tuffare spelare och ja, att han är från norrbotten och kan nästan ses som en egen produkt är bara en fördel. Även Skellefteå har tidigare visat intresse för Viklund så den diskussionen om vem som är bättre av Rydahl eller Viklund kommer vi nog inte vidare med. Jag tycker bara vad jag tycker och det gör du tydligen också.

5 centrar ska vi ha och jag spyr inte om det ser ut så här

Oskar Sundqvist
Maxim Lapierre
Chris Abbott
Andreas Falk
Isac Lundeström
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dilox tis 14 mar 2017, 13:35

Lapierre ska vi INTE ha. Jag har från väldigt säkra källor info om den karln som jag inte vill ha i mitt lags omklädningsrum.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 14 mar 2017, 13:46

Dilox skrev:Lapierre ska vi INTE ha. Jag har från väldigt säkra källor info om den karln som jag inte vill ha i mitt lags omklädningsrum.

Säkra källor? förra säsongens Modo?

Märkligt, han gav sin version om tiden i Modo. Jag köpte det.
Sedan hamnade han i Lugano. Strax där efter inför kommande säsong ett try out kontrakt med NY Rangers.
Sedan återvända tillbaka till Lugano.

Bara det bevisar att han är omtyckt i Lugano. Varför kan han inte vara omtyckt i Luleå?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dilox tis 14 mar 2017, 13:49

makkanmakkan skrev:
Dilox skrev:Lapierre ska vi INTE ha. Jag har från väldigt säkra källor info om den karln som jag inte vill ha i mitt lags omklädningsrum.

Säkra källor? förra säsongens Modo?

Märkligt, han gav sin version om tiden i Modo. Jag köpte det.
Sedan hamnade han i Lugano. Strax där efter inför kommande säsong ett try out kontrakt med NY Rangers.
Sedan återvända tillbaka till Lugano.

Bara det bevisar att han är omtyckt i Lugano. Varför kan han inte vara omtyckt i Luleå?

Kan ju naturligtvis inte säga att jag vet allt om han. Men av det jag fått berättat mig, från en bra förstahandskälla, så är han inte en person som höjer moralen direkt.
Du ska dansa efter hans pipa hela tiden, och han trycker ner folk som inte håller med han, och går över gränsen när han gör det.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ivanhoe tis 14 mar 2017, 14:53

Byter gärna ut Rydahl mot Lars Bryggman.  Bryggman har fått ett litet genombrott i år.. Är från länet, så tillbaka med honom bums!

Sen måste vi ta upp tråden med att hitta fynd från Allsvenskan igen..  Michael Lindqvist i AIK eller Kevin Goumas i Mora är två spelare som skulle göra det bra i Shl.

Hoppas tränarna har pejl på Niklas Olausson.  Ser han ut att ha fått ordning på ryggen efter sin operation?  Då tycker jag definitivt han ska ha ett kontraktsförslag av Luleå.

Slutligen vill jag se en Forward/Center av högsta klass.   Linus Klasen, Brandon Kozun eller dylikt.  En forward som gör mycket poäng har hög moral och tävlar i alla lägen.  Mao skitdyr!

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av porson tis 14 mar 2017, 17:31

Så här är det. Jag är ny som skribent på forumet, men har följt med här i ett antal år. Nu känner jag att det är dags att ta bladet från munnen, och berätta, för den här säsongen kan inte sammanfattas till något annat än ett enda stort fiasko.
Som råge på det så har jag väl insatta källor som bekräftar det här ovan. Melart kommer med största sannolikhet att spela i Skellefteå nästa säsong, och det finns alltså långt mer gångna förhandlingar parterna emellan än vad som sagts i media.

Dessutom. Sweatt har ett färdigt kontaktsförslag från både Brynäs och Skellefteå.

porson

Antal inlägg : 1
Join date : 17-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders tis 14 mar 2017, 17:33

porson skrev:Så här är det. Jag är ny som skribent på forumet, men har följt med här i ett antal år. Nu känner jag att det är dags att ta bladet från munnen, och berätta, för den här säsongen kan inte sammanfattas till något annat än ett enda stort fiasko.
Som råge på det så har jag väl insatta källor som bekräftar det här ovan. Melart kommer med största sannolikhet att spela i Skellefteå nästa säsong, och det finns alltså långt mer gångna förhandlingar parterna emellan än vad som sagts i media.

Dessutom. Sweatt har ett färdigt kontaktsförslag från både Brynäs och Skellefteå.

Välkommen!

Men... Helvete!!!

Sno Zackrisson till nästa säsong, då!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av JuniorX tis 14 mar 2017, 17:55

Jag tyckte från början att Falk var en bra värvning och första halvan av säsongen motsvarade han verkligen förväntningarna, och lite till. Han var ju kittet som fick Hedman och Emanuelsson att leverera.
Men andra halvan av säsongen har gått allt knackigare och mot slutet tycker jag att han har varit en utav de största fuskarna i laget. Han slutade kämpa nån gång efter årsskiftet. Igår var han mer eller mindre ansvarig för två av målen bakåt genom ett slappt och oengagerat arbete.
I och med att han är en utav de viktigaste spelarna i det här lagbygget så har det fått stor effekt på laget också. Och det är den enskilt viktigaste orsaken till att han måste vara kvar, men sett till hur han sett ut den senaste tiden, så skulle jag gärna bryta hans kontrakt.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sundance Kid tis 14 mar 2017, 18:03

Tim Heed bör man göra ett rejält försök på att värva, om han inte är låst till SKAIK på något vis pga tidigare kontrakt:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10065

Han verkar ju inte ha något emot att bo uppe i norr heller.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders tis 14 mar 2017, 18:05

Sundance Kid skrev:Tim Heed bör man göra ett rejält försök på att värva, om han inte är låst till SKAIK på något vis pga tidigare kontrakt:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10065

Han verkar ju inte ha något emot att bo uppe i norr heller.

Heed och Zackrisson. Så säger vi!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hellcop tis 14 mar 2017, 18:58

Urken skrev:
Kraftkung skrev:Vem har sagt att Harju ska lämna?

Han själv.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20241362.ab

2015?
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Rönken tis 14 mar 2017, 19:14

Apropå på Harjus vara eller inte vara. Vilka kontrakt tror ni ligger pyrt till? Känns det inte som att det är lite för många kontrakt klara?

Kontraktsläget just nu:

Målvakter (3 stycken): 
Joel Lassinantti
Filip Gustavsson 
Oscar Masiello

Så länge Lassi blir kvar är det en väldigt stark målvaktssida, känns skönt, än så länge åtminstone.

Backar (7 st): 
Oscar Engsund
Christian Jaros
Brendan Mikkelson
Linus Nässen
Jan Sandström
Pontus Själlin
Daine Todd

Jaros är stora frågetecknet, hoppas man kan krita kvar Ilari Melart. En jag känner mig lite tveksam till är Mikkelson, han verkligen blandar och ger. Har säkert en rätt skaplig lön. Annars vet jag inte om jag vill se något kontrakt rivas. Todd är giftig framåt, hoppas han kan få någon som avlastar samt ett lyft under nästa tränare. En säsong i SHL brukar kunna göra gott.

Anfallare (10 stycken):

Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson
Karl Fabricius
Andreas Falk
Johan Forsberg
Johan Harju
Anton Hedman
Julius Junttila
Gustav Rydahl
Anton Toolanen

Ungtupparna från egna led känns rätt självklara; Lundström står inte med men han kan vi räkna in. Emanuelsson-bröderna är givna. Falken är jag lite tveksam till, vilken kedja ska han centra? Borde väl gå att spela in någon lite yngre förmåga med Fabricius och Forsberg? Kommer Chris in så känns det som att tredjekedjan är abbonerad redan. Sedan två centrar på det samt en billigare.

Harju, kommer han funka med Bulan? Får Rydahl stanna?


Normalt brukar väl ett lag har tre målvakter, nio backar och runt 15 anfallare? Luleå har målvaktssidan klar, som är väldigt stark dessutom.

Backsidan är lite mer knepig, dels då Jaros är ett osäkert kort. Sedan finns det en del yngre backar som borde få en chans. 2-3 nya backar varav två kvalitetsbackar, speciellt om Jaros försvinner.

Anfallssidan är det som vanligt center-brist. Skulle Chris vara aktuell, så tycker jag att Falk inte bör vara kvar utan att en yngre förmåga kan ta fjärdekedjan. Hur stor roll tänker man sig för Lundeström? Kommer Chris tillbaka som någon räddningsplanka? Tycker fortfarande det var väldigt stort misstag att skeppa så stabil center... Harju blir intressant att följa om Bulan kommer in. Petter som kapten?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu tis 14 mar 2017, 19:18

http://www.nsd.se/sport/100-hockey/jag-hoppas-vi-kan-presentera-nagot-inom-kort-nm4489421.aspx
Verkar som herrarna P1 & P2 jobbar på rätt effektivt få se då om det är #lhflive snart
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken tis 14 mar 2017, 19:34

Hellcop skrev:
Urken skrev:
Kraftkung skrev:Vem har sagt att Harju ska lämna?

Han själv.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20241362.ab

2015?

Bulan kör fortfarande en mer fartfylld hockey än vad Harju vill spela. Huruvida Johan har ändrat sig sedan återkomsten låter jag vara osagt. Däremot hoppas jag att Bulan vågar bänka Harju ifall fortsätter glida runt på en skena.
Gör han det, ja.. då är det nog bara en tidsfråga innan Harju försvinner.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu tis 14 mar 2017, 20:01

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet