Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

+83
Jonsey
Högljudd
amarule
Simon90
Davidoff
porson
PM
Myrman
jessen
tikka_t3
Pontaking
Lars158
makkanmakkan
Mr Bister
Number 69
LuleåWinston
Dentos
Wolfhunter
stormvägen
Mange
Antwon
lhffan
Monco
Rönken
Ferros
NallePhu
Tony Moore
Rikky
Urken
Niinimaa
Kagen
Ivanhoe
Dustin
icemask
Groggen79
Lillajag
kamelbullen
Puckad
Donten_
Tigerman
Sundance Kid
Sportchefen #2
Donowitz
hokkzorz
#96
Bamsefar
Hedanders
Redbear
FruktHamster
HarryHaffa
kokostrollet
pelle
Hellcop
NeedforX
Anthrax
Jonken
GustenA
Dilox
GLHF
Cambbott24
Kraftkung
rasbiologen
JuniorX
Sir Prozac
Kapten Haddock
MrScout
KaptenBlodskelett
tibet
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Patrik82
Pajala
Luleåfan
pingu
MrA
Kallepedal
farre
Micke80
Lulefan
ski3r
LulefanGBG
Qirren
Snikne Ville
87 posters

Sida 16 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av farre tis 14 mar 2017, 20:01

Rönken skrev:Apropå på Harjus vara eller inte vara. Vilka kontrakt tror ni ligger pyrt till? Känns det inte som att det är lite för många kontrakt klara?

Kontraktsläget just nu:

Målvakter (3 stycken): 
Joel Lassinantti
Filip Gustavsson 
Oscar Masiello

Så länge Lassi blir kvar är det en väldigt stark målvaktssida, känns skönt, än så länge åtminstone.

Backar (7 st): 
Oscar Engsund
Christian Jaros
Brendan Mikkelson
Linus Nässen
Jan Sandström
Pontus Själlin
Daine Todd

Jaros är stora frågetecknet, hoppas man kan krita kvar Ilari Melart. En jag känner mig lite tveksam till är Mikkelson, han verkligen blandar och ger. Har säkert en rätt skaplig lön. Annars vet jag inte om jag vill se något kontrakt rivas. Todd är giftig framåt, hoppas han kan få någon som avlastar samt ett lyft under nästa tränare. En säsong i SHL brukar kunna göra gott.

Anfallare (10 stycken):

Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson
Karl Fabricius
Andreas Falk
Johan Forsberg
Johan Harju
Anton Hedman
Julius Junttila
Gustav Rydahl
Anton Toolanen

Ungtupparna från egna led känns rätt självklara; Lundström står inte med men han kan vi räkna in. Emanuelsson-bröderna är givna. Falken är jag lite tveksam till, vilken kedja ska han centra? Borde väl gå att spela in någon lite yngre förmåga med Fabricius och Forsberg? Kommer Chris in så känns det som att tredjekedjan är abbonerad redan. Sedan två centrar på det samt en billigare.

Harju, kommer han funka med Bulan? Får Rydahl stanna?


Normalt brukar väl ett lag har tre målvakter, nio backar och runt 15 anfallare? Luleå har målvaktssidan klar, som är väldigt stark dessutom.

Backsidan är lite mer knepig, dels då Jaros är ett osäkert kort. Sedan finns det en del yngre backar som borde få en chans. 2-3 nya backar varav två kvalitetsbackar, speciellt om Jaros försvinner.

Anfallssidan är det som vanligt center-brist. Skulle Chris vara aktuell, så tycker jag att Falk inte bör vara kvar utan att en yngre förmåga kan ta fjärdekedjan. Hur stor roll tänker man sig för Lundeström? Kommer Chris tillbaka som någon räddningsplanka? Tycker fortfarande det var väldigt stort misstag att skeppa så stabil center... Harju blir intressant att följa om Bulan kommer in. Petter som kapten?

Enkelt

Sandström och Fabbe är helt enkelt inte elitseriemässiga och bör inte heller få vara kvar.
Snacket om kulturbärare osv köper jag inte heller. Vi har haft ett förlorarmentalitet i laget sen flera år tillbaka trots dessa herrar i laget så det köper jag inte heller.
Ska vi ha kulturbärare så ska de inte vara vattenbärarna i laget utan som herr Lundqvist bära laget på sina axlar.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask tis 14 mar 2017, 20:06

farre skrev:
Rönken skrev:Apropå på Harjus vara eller inte vara. Vilka kontrakt tror ni ligger pyrt till? Känns det inte som att det är lite för många kontrakt klara?

Kontraktsläget just nu:

Målvakter (3 stycken): 
Joel Lassinantti
Filip Gustavsson 
Oscar Masiello

Så länge Lassi blir kvar är det en väldigt stark målvaktssida, känns skönt, än så länge åtminstone.

Backar (7 st): 
Oscar Engsund
Christian Jaros
Brendan Mikkelson
Linus Nässen
Jan Sandström
Pontus Själlin
Daine Todd

Jaros är stora frågetecknet, hoppas man kan krita kvar Ilari Melart. En jag känner mig lite tveksam till är Mikkelson, han verkligen blandar och ger. Har säkert en rätt skaplig lön. Annars vet jag inte om jag vill se något kontrakt rivas. Todd är giftig framåt, hoppas han kan få någon som avlastar samt ett lyft under nästa tränare. En säsong i SHL brukar kunna göra gott.

Anfallare (10 stycken):

Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson
Karl Fabricius
Andreas Falk
Johan Forsberg
Johan Harju
Anton Hedman
Julius Junttila
Gustav Rydahl
Anton Toolanen

Ungtupparna från egna led känns rätt självklara; Lundström står inte med men han kan vi räkna in. Emanuelsson-bröderna är givna. Falken är jag lite tveksam till, vilken kedja ska han centra? Borde väl gå att spela in någon lite yngre förmåga med Fabricius och Forsberg? Kommer Chris in så känns det som att tredjekedjan är abbonerad redan. Sedan två centrar på det samt en billigare.

Harju, kommer han funka med Bulan? Får Rydahl stanna?


Normalt brukar väl ett lag har tre målvakter, nio backar och runt 15 anfallare? Luleå har målvaktssidan klar, som är väldigt stark dessutom.

Backsidan är lite mer knepig, dels då Jaros är ett osäkert kort. Sedan finns det en del yngre backar som borde få en chans. 2-3 nya backar varav två kvalitetsbackar, speciellt om Jaros försvinner.

Anfallssidan är det som vanligt center-brist. Skulle Chris vara aktuell, så tycker jag att Falk inte bör vara kvar utan att en yngre förmåga kan ta fjärdekedjan. Hur stor roll tänker man sig för Lundeström? Kommer Chris tillbaka som någon räddningsplanka? Tycker fortfarande det var väldigt stort misstag att skeppa så stabil center... Harju blir intressant att följa om Bulan kommer in. Petter som kapten?

Enkelt

Sandström och Fabbe är helt enkelt inte elitseriemässiga och bör inte heller få vara kvar.
Snacket om kulturbärare osv köper jag inte heller. Vi har haft ett förlorarmentalitet i laget sen flera år tillbaka trots dessa herrar i laget så det köper jag inte heller.
Ska vi ha kulturbärare så ska de inte vara vattenbärarna i laget utan som herr Lundqvist bära laget på sina axlar.
Inte ofta jag håller med dig men här är vi överens till 100%
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders tis 14 mar 2017, 20:09


Låter ändå mer positivt kring Sweatt än vad jag trodde...
Framtiden får väl visa vad som göms i dunklet.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu tis 14 mar 2017, 20:19

Får en feeling av den artikeln att 2 av 3 kan stanna i Luleå och spela vidare, Får vibbar att Schira har annat i siktet medan Molle & Sweatt kan få nya kontrakt.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tis 14 mar 2017, 20:21

Hedanders skrev:

Låter ändå mer positivt kring Sweatt än vad jag trodde...
Framtiden får väl visa vad som göms i dunklet.

Jag tror tystnaden talar sitt tydliga språk. Av de utan kontrakt är det egentligen bara Sweatt och Melart som är befogat att förlänga med. Men för mig gör det inget ifall båda lämnar. Vi behöver få in både skills och karaktär på ett fåtal platser i truppen, det kommer bli knivigt. För Junttila bör intresse finnas i Finland så det bör man kolla av. En ny förstafemma av klass och ytterligare 2 centrar så bör vi stå oss rätt bra, så länge vi träffar rätt med värvningarna.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av ski3r tis 14 mar 2017, 21:33

Falk bygger hus i Bankeryd, om Chris vill hem kan vi väl skicka falken i utbyte så blir båda nöjda.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tis 14 mar 2017, 21:38

Matt Andersson var vi ju intresserad av ifjol, hade gärna sett han i Luleå nästa säsong, 18 mål båda säsongerna i DIF och utgående kontrakt. Verkar vara lite av en ledartyp som även jobbar hårt för laget.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av GLHF tis 14 mar 2017, 22:45

Matt Andersson skulle inte få göra så många matcher i luleåtröjan. Han spelar ju riktigt fult och då man vet att de är dubbla måttstockar som gäller för spelarna i shl går det nog hitta bättre alternativ.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Davidoff tis 14 mar 2017, 23:02

Äh va fan ge oss en Broc Little-typ av spelare gärna 2..
men i den bästa av världar LinusX2

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 ons 15 mar 2017, 05:25

Såg bara två matcher med Örebro sen denna kille kom in,
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45173, det var dessutom då han gjorde målen så jag kanske är lite lurad. Men jag fick känslan av att man får grit, fysik och spets i samma kille här, så jag hade inte alls varit besviken över att skriva fast honom.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Wolfhunter ons 15 mar 2017, 06:29

Såg en notis att han den där unga OIK-coachen (Söderström?) som hyllats så, har nya utmaningar på G. Kan han möjligen ingå i tränarstaben för det vackraste av lag?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Simon90 ons 15 mar 2017, 14:32

Tror man vill satsa på färre importer, men att de man köper in ska vara riktiga kanoner och inte hamna i fjärdekedjan som fallet varit allt för ofta. Därav tror jag på följande laguppställning till nästa säsong

Mouillierat + Mastomäki -> Klasen (eller likvärdig)
Legace -> Abbott
Kennedy/Hilding -> Ny första center
Schira -> Offensiv PP-back, gärna rightare


Sweatt/Ny - Ny - Junttila
Klasen - Harju - P. Emanuelsson
Hedman - Abbott - E. Emanuelsson
Fabbe - Falk - Forsberg

Extra: Lundeström + Rydahl


Mikkelson - Todd
Engsund - Jaros
Melart - Schira/Ny
Själin - Nässén
Sandström - Grahn

Ser gärna att Melart och Sweatt stannar. På backsidan har vi flera unga backar som visat att de klarar sig på SHL-nivå och bland forwards kan lätt Forsberg och Falk kliva upp i kedjorna vid ev. skador plus att vi har Lundeström som bara kommer bli bättre nästa säsong.
Funderade på att lägga in ytterligare en center men är rädd att kvalitén på nyförvärven blir för dåliga om vi värvar för många nya spelare

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sundance Kid ons 15 mar 2017, 14:50

Nu när PLN ska sluta så ser jag gärna Cam Abbott och Roger Åkerström som assisterande tränare till Bulan.

Vad tror ni om Johan Porsberger?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=27059

Bra med mål och poäng för att vara i Leksand men vet inte hur bra han har varit i spelet. Han har kontrakt till 17/18 men jag tror att Leksand åker ur i år nu när dom får möta Mora som har gjort en kanonsäsong.

Om vi får in en till Lulekille i laget så blir det också lättare för Fabbe att gå i pension efter nästa säsong om han inte håller måttet.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG ons 15 mar 2017, 15:57

E. Emanuelsson - Zackrisson* - Klasen*
Hedman - Lundeström - P. Emanuelsson (A)
Harju - Abbott (C) - Dahlén
Fabricius - Ejdsell  - Forsberg
Toolanen**

Todd - Engsund
Mikkelson (A) - Jaros
Sandström - Grahn
Själlin - Nässén
Johansson**

Lassinantti
Gustafsson

Något sådant här skulle jag vilja se. Både kvalitétsmässigt och karaktärsmässigt. Kännsvälbyggt och balanserat. Även fortsatt är vår centersida, kanske den svagaste lagdelen rent breddmässigt, men vi skulle åtminstone ha en av ligans bästa centrar, och en som vi vet ger gärnet och levererar alla dagar i veckan. Som det såg ut i år hade vi väl 5 eller 6 mediokra eller allmänt ointresserade? Sedan två med enorm potential, och som är i en bra utvecklingsbar ålder och som säkert skulle göra allt för att få slå igenom i SHL och ta nästa steg i karriären. Sedan värvar jag hellre två riktigt vassa centrar, (Zackrisson och Abbott), än 3 halvbra chansningar. Sedan ser inte backsidan heller optimalt breddad eller tillspetsad ut, men här har vi ett par intressanta namn.

* = Eller likvärdig på samma position
** = Eller annan junior ur eget led.

UT: Bill Sweatt, Kael Mouillierat, (Tim Kennedy)***, Julius Junttila, Andreas Falk, Joakim Hilding, Jacob Lagacé, Christoffer Mastomäki, Gustav Rydahl, Chraig Schira, Ilari Melart.
Summering ut: 12 spelare, (5 centrar, 3 forwards, 2 backar)

IN: Patrick Zackrisson, Linus Klasen, Jonathan Dahlén, Chris Abbott, Viktor Ejdsell
Summering in: 3 centrar, 2 forwards

Det här laget skulle ha betydligt mer spets, (tänker då främst på Klasen och Zackrisson), men också Einar Emanuelsson och Isac Lundeström som ser oerhört intressanta ut och som förhoppningsvis kan ta ytterligare ett kliv i sin utveckling nästa år i ett bättre Luleå med ett bättre spelsystem. Sedan har vi Jonathan Dahlén som är en av Sveriges intressantaste ungtuppar. (44 poäng i AS i år varav 25 mål).

Med Chris Abbott skulle man dessutom få en spelare som är som klippt och skuren för kaptensrollen, och han adderar utöver det också ett väldigt stabilt tvåvägsspel och accepterar alla roller i laget. Han är en pådrivare och ett föredöme. Bidrar med karaktär som saknats i årets trupp. Centersidan är alltså inte lika bred, men de två 'spets-centrarna' Zackrisson och Abbott väger upp mycket där. Samtidigt har vi utöver unga och spännande Lundeström också ytterligare en ung och spännande center i Victor Ejdsell från Karlskoga. (Kan spela både vinge och center men har om jag förstår det spelat en del center. 57 poäng i årets Allsvenska, varav 25 mål). Bara 21 år gammal.

Unisont för Dahlén och Ejdsell är att även om de säkert är hett villebråd bland SHL-klubbarna så är de ändå unga spelare och vi borde ha råd, med tanke på hur många som lämnar och vilka som lämnar, samt att allt krut i övrigt bränns på endast 2 spetsspelare i form av Zackrisson och Klasen.

På backsidan tappar vi två tunga namn, och 2 förmodligen rätt dyra kostnader i Melart och Schira. Det ger också mer manövreringsutrymme i budgeten när vi signar centrar och forwards. Backsidan kommer inte att se lika stark ut på pappret, men jag ser det som att Engsund egentligen ersätter Melart. Kanske är han inte riktigt lika vass som en Melart i sina bästa stunder, men ärligt talat tycker jag att Engsund gör ett fullt godkänt jobb och framförallt håller en jämnare nivå än Melart. Schria ersätts ur egna ledet med Viktor Grahn som visat prov på fina offensiva kvalitéer i J20. Har även gjort ett stabilt intryck när han spelat i årets A-lag tycker jag. Billigare och mer spännande lösning. Sedan är det Bulan som står i båset så nästa säsong borde backarna få betydligt bättre hjälp av centrar och forwards och är det någon forward som tycker annorlunda så lär han få veta det av Captain Chris.  Razz

Vidare borde vi med ovan uppställning, eller liknande, trots två svindyra stjärnspelare och 2 unga killar det borde vara riktig huggsexa om, finnas utrymme för att förstärka den lagdel som behöver förstärkas senare under säsongen. T.ex. backsidan som på pappret inte ser så stark ut eller centersidan som tappat i bredd om Lundeström inte tar nästa kliv, eller om Ejdsell visar sig vara omogen SHL.


Sweatt + Mouillierat > Klasen
Kennedy + Hilding > Zackrisson
Lagacé + Mastomäki > Abbott
Junttila > Dahlén
Falk > Ejdsell
Rydahl > Toolanen
Melart > Engsund
Schira > Grahm

Som sagt, borde finnas pengar över till en PP-back eller defensiv -back vid behov, eller en forward eller center om det istället behövs. Eller om Jaros t.ex. lämnar för AHL/NHL.

EDIT: Och JA! Gärna Cam och Åkerström bredvid Bulan.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros ons 15 mar 2017, 16:59

Sundance Kid skrev:Nu när PLN ska sluta så ser jag gärna Cam Abbott och Roger Åkerström som assisterande tränare till Bulan.

Vad tror ni om Johan Porsberger?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=27059

Bra med mål och poäng för att vara i Leksand men vet inte hur bra han har varit i spelet. Han har kontrakt till 17/18 men jag tror att Leksand åker ur i år nu när dom får möta Mora som har gjort en kanonsäsong.

Om vi får in en till Lulekille i laget så blir det också lättare för Fabbe att gå i pension efter nästa säsong om han inte håller måttet.

Porsberger är en rätt dålig SHL-spelare, men har näsa för målet. Personligen så anser jag att det är helt fel tillfälle att försöka att få hem honom som det är nu. Tar hellre hem honom när laget har en bra och stabil stomme att bygga runt, samtidigt som Johan fått utveckla resten av sitt spel till en mer acceptabel nivå.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders ons 15 mar 2017, 17:17

Ferros skrev:
Sundance Kid skrev:Nu när PLN ska sluta så ser jag gärna Cam Abbott och Roger Åkerström som assisterande tränare till Bulan.

Vad tror ni om Johan Porsberger?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=27059

Bra med mål och poäng för att vara i Leksand men vet inte hur bra han har varit i spelet. Han har kontrakt till 17/18 men jag tror att Leksand åker ur i år nu när dom får möta Mora som har gjort en kanonsäsong.

Om vi får in en till Lulekille i laget så blir det också lättare för Fabbe att gå i pension efter nästa säsong om han inte håller måttet.

Porsberger är en rätt dålig SHL-spelare, men har näsa för målet. Personligen så anser jag att det är helt fel tillfälle att försöka att få hem honom som det är nu. Tar hellre hem honom när laget har en bra och stabil stomme att bygga runt, samtidigt som Johan fått utveckla resten av sitt spel till en mer acceptabel nivå.

Tycker väl att Porsberger kan tas tillbaka om exempelvis Junttila lämnar. Är som sagt en måltjuv, och om vi får ihop honom med en passningsskicklig center i en andra eller tredjekedjan så gärna för mig!

Hade varit kul att se honom med Lagace, men det kanske Leksand också tycker...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders ons 15 mar 2017, 20:33

Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros ons 15 mar 2017, 20:36


Gulas under Bulan känns ju som en potentiell megahit? Samtidigt har han gjort en riktigt dålig säsong i år, knepigt läge.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar ons 15 mar 2017, 20:59


Hugg , en nobrainer som jag ser det.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders ons 15 mar 2017, 20:59

Ferros skrev:

Gulas under Bulan känns ju som en potentiell megahit? Samtidigt har han gjort en riktigt dålig säsong i år, knepigt läge.

Kan väl inte säga att han gjort en så dålig säsong. 30p varav 8 mål hade ju gjort han till poängetta hos oss, vilket inte säger SÅ mycket kanske...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu ons 15 mar 2017, 21:12

Oj oj han och Sweatt dynamisk dou gäller bara håva in en center så har vi en vass 1:a femma!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders ons 15 mar 2017, 21:27

Såg matchen mellan FBK-DIF.

Synd att vi inte nappade på Niclas Bergfors innan deadline. Han var SVINBRA idag.

Gulas var också bra...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Qirren ons 15 mar 2017, 21:34

Gulas har alltid varit en av mina favoritspelare i SHL. Kämpar alltid hårt och är hård i kroppen också.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu ons 15 mar 2017, 21:35

Hedanders skrev:Såg matchen mellan FBK-DIF.

Synd att vi inte nappade på Niclas Bergfors innan deadline. Han var SVINBRA idag.

Gulas var också bra...
Han ville till DIF som jag förstod det!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av ski3r ons 15 mar 2017, 21:50

Gulas skulle man inte tacka nej till direkt, men han verkar kosta som han smakar...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Qirren ons 15 mar 2017, 22:03

ski3r skrev:Gulas skulle man inte tacka nej till direkt, men han verkar kosta som han smakar...
Frågan är om han är mycket dyrare än Sweatt?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders ons 15 mar 2017, 22:32

Qirren skrev:
ski3r skrev:Gulas skulle man inte tacka nej till direkt, men han verkar kosta som han smakar...
Frågan är om han är mycket dyrare än Sweatt?

Och om han är dyrare än Molle eller Kennedy?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av kokostrollet ons 15 mar 2017, 23:00

Qirren skrev:
ski3r skrev:Gulas skulle man inte tacka nej till direkt, men han verkar kosta som han smakar...
Frågan är om han är mycket dyrare än Sweatt?

Frågan är väl också om han är bättre än Sweatt? Jag är rätt tveksam. Gulas spelar med bättre omgivning i ett bättre lag.
Vill Sweatt spela kvar för samma pengar som denna säsong skulle jag försöka skriva fast honom och istället se till att fixa bättre omgivning.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros ons 15 mar 2017, 23:05

kokostrollet skrev:
Qirren skrev:
ski3r skrev:Gulas skulle man inte tacka nej till direkt, men han verkar kosta som han smakar...
Frågan är om han är mycket dyrare än Sweatt?

Frågan är väl också om han är bättre än Sweatt? Jag är rätt tveksam. Gulas spelar med bättre omgivning i ett bättre lag.
Vill Sweatt spela kvar för samma pengar som denna säsong skulle jag försöka skriva fast honom och istället se till att fixa bättre omgivning.

Jag tror inte Gulas är bättre än Sweatt, de är väl rätt jämnbra egentligen. Om jag var tvungen att välja en av dem, så skulle jag dock välja Sweatt. Han skapar mer på egen hand än vad Gulas gör, även om jag gillar att Gulas är lite elakare och mer temperamentsfull i sitt spel än vad Bill är.

Gulas har väl däremot spelat på artistkontrakt, så han lär ju kosta en hel del, samtidigt som han inte är med under inledningen av säsongen, vilket är ett väldigt stort minus.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar tor 16 mar 2017, 01:14

I min värld har Gulas betydligt mer verktyg än Sweatt att briljera med, anser att Gulas är betydligt mer teknisk. Dessutom har han väl förmågan att gör sin omgivning bättre, inget jag förknippar med Sweatt direkt, snarare tvärtom.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 16 mar 2017, 09:36

Bamsefar skrev:I min värld har Gulas betydligt mer verktyg än Sweatt att briljera med, anser att Gulas är betydligt mer teknisk. Dessutom har han väl förmågan att gör sin omgivning bättre, inget jag förknippar med Sweatt direkt, snarare tvärtom.

Jag instämmer här.

Tror dock att han börjar vara på dekis, i förhållande till vad han kostar. Men agenten och Gulas vill självklart ha samma pengar. Känns lite som att köpa aktier dyrt i nedåtgående kurva. Levererar han 25 pinnar nästa säsong till de pengarna kan vi känna oss blåsta.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala tor 16 mar 2017, 10:05

frågan är om spelar av gulas kaliber vill komma och spela i ett Luleå i förfall ?

* tar sig inte ens till slutspel
* saknar ett vettigt spelsystem/tränare
* saknar spetsspelare
* PP/BP som suger balle
* lagkapten som är totalt oduglig
* tränare som flippar i direktsändning för att gråta ut dagen efter

nå ta inte detta inlägg på allvar men nog har Luleås aktiekurs rasat totalt de senaste åren, det blir oerhört svårt att värva duktiga spelare nu när pengakassan är tom efter den misslyckade guldsatsningen förra året och detta års praktfiasko.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders tor 16 mar 2017, 11:05

Janne Pesonen? Är han för gammal nu, tro?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders tor 16 mar 2017, 11:17

Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin tor 16 mar 2017, 12:21

Jag vill gärna se att vi hittar en center vi kan bygga runt i flera år framöver. Det är ju givetvis svårt idag då det inte bara är NHL som lockar utan KHL, NLA etc. Olausson hade kunnat vara den centern om han inte hade haft så mycket skadeproblem. Dessutom börjar även han bli till åren och kanske bara har 2-3 år kvar på hög nivå.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 16 mar 2017, 19:24

Määk skrev:Jag vill gärna se att vi hittar en center vi kan bygga runt i flera år framöver. Det är ju givetvis svårt idag då det inte bara är NHL som lockar utan KHL, NLA etc. Olausson hade kunnat vara den centern om han inte hade haft så mycket skadeproblem. Dessutom börjar även han bli till åren och kanske bara har 2-3 år kvar på hög nivå.

Oskar Sundqvist
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Rönken tor 16 mar 2017, 19:32

Määk skrev:Jag vill gärna se att vi hittar en center vi kan bygga runt i flera år framöver. Det är ju givetvis svårt idag då det inte bara är NHL som lockar utan KHL, NLA etc. Olausson hade kunnat vara den centern om han inte hade haft så mycket skadeproblem. Dessutom börjar även han bli till åren och kanske bara har 2-3 år kvar på hög nivå.

Svårt att hitta någon sådan; dels är det drömmen för "alla" lag. Sedan hela situationen med spelarnas rörelse mellan ligorna. Spelarna har sådan frihet nu när SHL inte är så högt upp i hierarkin dessvärre. NHL/AHL/KHL/NLA är svårt att konkurrera med. Synd...

Möjligheten är att "bygga upp" någon center som får gå från att vara tredje till första på sikt. Svårt att förutspå någons utvecklingskurva bara. Sedan på det får man värva in spets för förstakedjan i väntan. Men med Luleås historik på att värva första-center så känns det som omöjligt uppdrag Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Rönken tor 16 mar 2017, 19:47

bearjew skrev:
Bamsefar skrev:I min värld har Gulas betydligt mer verktyg än Sweatt att briljera med, anser att Gulas är betydligt mer teknisk. Dessutom har han väl förmågan att gör sin omgivning bättre, inget jag förknippar med Sweatt direkt, snarare tvärtom.

Jag instämmer här.

Tror dock att han börjar vara på dekis, i förhållande till vad han kostar. Men agenten och Gulas vill självklart ha samma pengar. Känns lite som att köpa aktier dyrt i nedåtgående kurva. Levererar han 25 pinnar nästa säsong till de pengarna kan vi känna oss blåsta.

Eller så kanske han blivit bekväm i Färjestad? Av det lilla jag sett av honom i åttondelen mot Djurgården såg han ändå hyfsat pigg ut. Men överlag tycker jag han är en spelare som kan vara ganska osynlig för att sedan panga in något mål eller två. Men gillar inte alls tanken på att ha honom som artistspelare, hoppas man kan satsa på Sweatt istället.

T.ex. Joel Lundqvist trodde ju princip alla var slut, sedan gör han en kalassäsong. Inte ett enkelt jobb att värva spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 16 mar 2017, 21:34

Rönken skrev:
bearjew skrev:
Bamsefar skrev:I min värld har Gulas betydligt mer verktyg än Sweatt att briljera med, anser att Gulas är betydligt mer teknisk. Dessutom har han väl förmågan att gör sin omgivning bättre, inget jag förknippar med Sweatt direkt, snarare tvärtom.

Jag instämmer här.

Tror dock att han börjar vara på dekis, i förhållande till vad han kostar. Men agenten och Gulas vill självklart ha samma pengar. Känns lite som att köpa aktier dyrt i nedåtgående kurva. Levererar han 25 pinnar nästa säsong till de pengarna kan vi känna oss blåsta.

T.ex. Joel Lundqvist trodde ju princip alla var slut, sedan gör han en kalassäsong. Inte ett enkelt jobb att värva spelare.

Hmm, ja men incitamentet till att göra en "kalassäsong" out of the blue, är dock annorlunda för en av SHL:s mest drivna i "Mr. Frölunda" och en legoknekt från Tjeckien.

Vad jag själv tror. Gulas och hans agent vill helst fortsätta i FBK men inte gå ned i lön och skapar därför ett drev i media.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LuleåWinston fre 17 mar 2017, 09:17

Det jag helst hade sett som förändring nästa år är Bulan huvdtränare, Åkerström har hand om backarna och Cam Abbott har forwards. Och så Chis som kapten. Då får vi mer jävlaranamma i båset och på isen och så stabilare försvarsspel med Åkerström då vi var det lag som släppte in minst mål när han hade hand om backarna.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad fre 17 mar 2017, 09:30

LuleåWinston skrev:Det jag helst hade sett som förändring nästa år är Bulan huvdtränare, Åkerström har hand om backarna och Cam Abbott har forwards. Och så Chis som kapten. Då får vi mer jävlaranamma i båset och på isen och så stabilare försvarsspel med Åkerström då vi var det lag som släppte in minst mål när han hade hand om backarna.
+1 på den.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Kraftkung fre 17 mar 2017, 10:02

Åkerström är väl bilförsäljare nu på Arnes? Tror inte han överger sin karriär efter hockeyn nu när han har ett "riktigt jobb"..
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dilox fre 17 mar 2017, 11:05

Fan va tyst det är. Visserligen spelar många lag ute i stora världen än, men ändå. Brukar alltid tisslas om olika saker. Inte ens vilka av de kontraktslösa som lämnar eller inte pratas det om.

Vad har vi egentligen att gå på som är konkret förutom "Bulan"? Ingenting känns det som.

Antingen har Luleå gjort et jävla jobb med att hålla tyst om det man gör, eller så är det så illa att man inte gör något alls, för man inte vet vad man håller på med.

Vad har ni hört? Stilla min abstinens!

Dilox

Antal inlägg : 729
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken fre 17 mar 2017, 11:09

Hellre vänta tills Bulan är klar, Så han får vara med i värvningsprocessen, än att fylla truppen redan nu och sedan låta Bulan ta över ett lag som han inte haft något att göra med.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av kokostrollet fre 17 mar 2017, 11:15

Dilox skrev:

Vad har ni hört? Stilla min abstinens!

En liten, men viktig pusselbit är ju att Viktor Grahn skall erbjudas kontrakt.

http://kuriren.nu/sport/avslojar-han-far-ett-kontrakt-av-lulea-hockey-nm4490783.aspx

"Men Luleå har ännu inte bestämt om de ger Grahn ett rookie-kontrakt eller skriver ett ännu längre avtal.

– Men vi kommer att ge honom ett avtal, säger Ulf Engman."


Tycker verkligen han visat framfötterna och spelat stabilt redan, så hoppas han tar ytterligare steg med J20 nu i slutspelet och får en rejäl sommarträning och försäsong. Där har vi en egen spelare som faktiskt kan bli en riktig klippa för oss.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad fre 17 mar 2017, 12:52

Dilox skrev:Fan va tyst det är. Visserligen spelar många lag ute i stora världen än, men ändå. Brukar alltid tisslas om olika saker. Inte ens vilka av de kontraktslösa som lämnar eller inte pratas det om.

Vad har vi egentligen att gå på som är konkret förutom "Bulan"? Ingenting känns det som.

Antingen har Luleå gjort et jävla jobb med att hålla tyst om det man gör, eller så är det så illa att man inte gör något alls, för man inte vet vad man håller på med.
Vad har ni hört? Stilla min abstinens!

Det är tyst för att vi slutat spela mitt i säsongen...
Samt för att vår GM hade osmaken att signa en massa kontrakt
innan vi ens hunnit börja spekulera in någon SS-tråd.
- Oerhört illojalt mot oss!

Efter VM börjar SS på riktigt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Pajala fre 17 mar 2017, 15:12

det trista är väl att dessa andra spelare som sitter på kontrakt är till stor del orsaken att vi missade slutspel, känns som att Luleå kommer att få oerhörda problem med att värva spets till nästa säsong.

Blir det bara betonghänder och rejects från andra klubbar + någon noname från allsvenskan så kan vi med säkerhet räkna att vi gör en Modo .... vi kommer att få kvala.

Förutom målvakterna så är Jaros och Engsund dom enda backarna som är värda att ha kvar, bland forwards så ser det inte heller så bra ut.

Endast bröderna Emanuelsson, Foppa och Lundeström skulle platsa i mitt lag, resten är tyvärr utfyllnad som inte är tillräckligt bra för att ta oss till toppen.

Nä nog måste vi få in toppvärvningar för att få detta lag att lyfta, jag känner verkligen en oro att månaderna rinner iväg och att vi står där med ett lagbygge som ser ut som själve fan  Twisted Evil

Kan Bulan rädda Luleå från avgrunden ? med rätt värvningar så kan vi bli ett mittenlag men inte mer, annars kan inte ens gud hjälpa oss från det oundvikliga.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre 17 mar 2017, 15:21

Då var det bekräftat vilka som lämnar och vilka som blir kvar i nuläget. Med Rydahl, Falk, Juntilla, Fabbe, Foppa och Hedman i laget bekräftat så känns det som om att vi nästa säsong igen kommer att ha överfullt med folk för tredje och fjärdekedjan. För många enligt mig. I synnerhet som ett par unga killar borde få chansen. Tanken är väl såklart att Junttila skall spela högre upp i kedjorna men utifrån vad han visat i år är han inte bra nog för det. Dock finns potential så vi får hoppas att han blommar ut i en lite mer kreativ miljö.

Nu har ju Silly knappt börjat ännu så jag skall inte säga bu eller bä ännu, men trots att många lämnar så känns det som om att det är lite för många kvar som skall slåss om samma platser och då blir det trångt. Sedan skall de som blir över in högre upp och ta platser i de kedjor där vi behöver riktiga pulver.

Hoppas framförallt att detta inte innebär att Lindström och Einar inte är ordinArie nästa säsong. Det tror jag inte att det gör men lite nojig blir man.
Jag känner mig redan nu smått nervös och lite pessimistisk. Tur att Silly är lång och ännu bara i sin linda.

Dessutom är det Fredag och solen skiner just nu. Sedan börjar slutspelet idag och man kan bara njuta utav hockey utan att behöva tänka på nerverna. Skål!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Puckad fre 17 mar 2017, 15:24

nevermind. Började tydligen dricka på jobbet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre 17 mar 2017, 15:34

Puckad skrev:nevermind. Började tydligen dricka på jobbet.
Menar du mig eller dig själv? Jag gick förvisso på bolaget på arbetstid men öppnade inte för ens jag kom hem slutade tidigt idag. Rolling Eyes
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 16 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet