Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

+89
Cambbott24
LHF96
Davidoff
Kraftkung
KaptenBlodskelett
Anthrax
wilmus2007
Gunnar Sträng
Hellcop
Mange
Number 69
Sir Prozac
farre
Sportchefen #2
GustenA
Norrlandstoken
Sportsman
Puckad
Snikne Ville
Urken
nummer 17
CKa
Sundance Kid
JohanO
Lasse Proppmätt
Lulefan
Kallepedal
Pontaking
tibet
NallePhu
Dilox
Pajala
Jonsey
PM
Groggen79
Mr Bister
MrScout
Polyfemos
lhffan
Simon90
Rikky
Hankburger
Freno
Dentos
kokostrollet
KebabLasse
Tony Moore
Old Brooklyn
Salle
27 Öqvist
Pingis 11
Bamsefar
ski3r
Qirren
Indoc
LuleåWinston
Erilk
Redbear
#96
Myrman
hokkzorz
Daddeh4724
Neurofunk20
Mickeee
Jonken
LulefanGBG
Monco
Dustin
Lars158
icemask
Kagen
Wolfhunter
Patrik82
makkanmakkan
Knäcktomten
pingu
Micke80
JuniorX
Ferros
Donowitz
Tigerman
Hedanders
Rönken
Donten_
Norlin
amarule
Slapshot
Kapten Haddock
Admin
93 posters

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn sön nov 13, 2016 10:18 am

Och även om vi nu skulle "fixa" några saker och göra en godkänd upphämtning, vad händer nästa säsong? Det är väl tre år nu där vi gått in i säsongen med en spelidé som hackat betydligt, eller åtminstone en spelidé som inte spelarna klarat av att leverera en hel säsong.

Juniorlagen går bra just nu och jag skulle inte ha några problem att vi tar en säsong som mest syftar till att börja slussa in yngre spelare som är fostrade i det system vi ska spela, men då kan vi inte ha dyra importer som inte levererar ett skit.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG sön nov 13, 2016 10:22 am

In med Rönken i båset.

Gör Emanuelsson till kapten.

Sweatt - Sallinen - Junttila
Hedman - Falk - Emanuelsson
Harju - Lundeström- Toolanen
Fabricius - Mastomäki - Forsberg
Einar Emanuelsson

Nästa säsong blir Rönken sportchef och Bulan headcoach.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros sön nov 13, 2016 10:33 am

Det jobbiga med årets upplaga av Luleå Hockey är ju att det bara skriker bottenlag lång väg. Två saker som ofta visar att bottenlag är bottenlag är just att man har svårt att ta betalt när man är det bättre laget, ger upp mål för enkelt och har grymt svårt att vinna matcher när man inte spelar på topp.

Vi gjort flera bra matcher, men varit extremt ineffektiva, samtidigt som vi ger upp på tok för lätta mål bakåt. Vilket resulterar i att vi antingen förlorat, eller tappat poäng, i matcher som vi borde vunnit rätt så enkelt. T ex Örebro borta, bägge matcherna mot Skellefteå, Färjestad hemma och Karlskrona hemma. Alla dessa matcher är vi det klart bättre laget i, ändå är det noll inkasserade poäng, av 15 möjliga.

Sen har vi matcher där man spelat rätt dåligt, men ändå haft chansen att vinna, men inte tagit den. Under Rönkens tid så vann vi nästan alltid dessa matcher, eller så fick vi åtminstone med oss fler poäng än vad vi, spelmässigt, var förtjänta av, i år har vi antingen kryssat eller förlorat dem. T ex Brynäs borta, Djurgården borta, Rögle borta och Linköping hemma. Dessa matcher har vi spelat rätt dåligt, men ändå haft god möjlighet att vinna, eller åtminstone ta fler poäng än vad vi gjort. Nu resulterade de här fyra matcherna i fyra poäng, när vi var ett toplag, under Rönken, så hade vi antagligen tagit 7-10 poäng under samma period.

Allt detta grundar sig i att vi inte har ett speciellt bra grundspel med puck, och att vårt försvarsspel saknar tydliga riktlinjer. Dessa två gör att det krävs mycket mer spelövertag för att vi ska få fram klara målchanser, än vad motståndarna behöver. Det är väldigt få matcher, oavsett hur stort spelövertag vi haft, som vi vunnit i klara målchanser, något som t ex Rönken ofta var noga med att räkna. Jag vore inte speciellt förvånad om det är något som årets ledarstab inte lägger någon större vikt vid.

Jag tror inte lösningen är att sparka massa spelare, och ersätta dem med nya. Visst, det skulle behövas förstärkningar, inget snack om saken. Men det som bekymrar mig mest är att det finns på tok för många problem i grunden i det här laget, saker som borde fungera vid den här tidpunkten på säsongen, samma saker som vi var flera stycken som påpekade att de borde fungera betydligt bättre än vad de gjorde under såväl försäsongen som inledningen av säsongen, men som de ansvariga tycks ha ignorerat, eftersom det fortfarande ser likadant ut.

Om det sen beror på övertro på sig själv, okunnighet eller ren och skär envisa, det vet inte jag, men det är djup oroande att det kan se ut så här, oavsett orsak.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala sön nov 13, 2016 10:44 am

Ferros skrev:Det jobbiga med årets upplaga av Luleå Hockey är ju att det bara skriker bottenlag lång väg. Två saker som ofta visar att bottenlag är bottenlag är just att man har svårt att ta betalt när man är det bättre laget, ger upp mål för enkelt och har grymt svårt att vinna matcher när man inte spelar på topp.

Vi gjort flera bra matcher, men varit extremt ineffektiva, samtidigt som vi ger upp på tok för lätta mål bakåt. Vilket resulterar i att vi antingen förlorat, eller tappat poäng, i matcher som vi borde vunnit rätt så enkelt. T ex Örebro borta, bägge matcherna mot Skellefteå, Färjestad hemma och Karlskrona hemma. Alla dessa matcher är vi det klart bättre laget i, ändå är det noll inkasserade poäng, av 15 möjliga.

Sen har vi matcher där man spelat rätt dåligt, men ändå haft chansen att vinna, men inte tagit den. Under Rönkens tid så vann vi nästan alltid dessa matcher, eller så fick vi åtminstone med oss fler poäng än vad vi, spelmässigt, var förtjänta av, i år har vi antingen kryssat eller förlorat dem. T ex Brynäs borta, Djurgården borta, Rögle borta och Linköping hemma. Dessa matcher har vi spelat rätt dåligt, men ändå haft god möjlighet att vinna, eller åtminstone ta fler poäng än vad vi gjort. Nu resulterade de här fyra matcherna i fyra poäng, när vi var ett toplag, under Rönken, så hade vi antagligen tagit 7-10 poäng under samma period.

Allt detta grundar sig i att vi inte har ett speciellt bra grundspel med puck, och att vårt försvarsspel saknar tydliga riktlinjer. Dessa två gör att det krävs mycket mer spelövertag för att vi ska få fram klara målchanser, än vad motståndarna behöver. Det är väldigt få matcher, oavsett hur stort spelövertag vi haft, som vi vunnit i klara målchanser, något som t ex Rönken ofta var noga med att räkna. Jag vore inte speciellt förvånad om det är något som årets ledarstab inte lägger någon större vikt vid.

Jag tror inte lösningen är att sparka massa spelare, och ersätta dem med nya. Visst, det skulle behövas förstärkningar, inget snack om saken. Men det som bekymrar mig mest är att det finns på tok för många problem i grunden i det här laget, saker som borde fungera vid den här tidpunkten på säsongen, samma saker som vi var flera stycken som påpekade att de borde fungera betydligt bättre än vad de gjorde under såväl försäsongen som inledningen av säsongen, men som de ansvariga tycks ha ignorerat, eftersom det fortfarande ser likadant ut.

Om det sen beror på övertro på sig själv, okunnighet eller ren och skär envisa, det vet inte jag, men det är djup oroande att det kan se ut så här, oavsett orsak.

Harju flackar med blicken under intervjun och mumlar något om att "måste träna på PP" ... fan det är tredje året PP inte fungerar, hur många år måste man träna på något som ska sitta i ryggmärgen ?

Skuggan säger att dom har tagit ett snack med hela gruppen efter matchen, ja men han har dragit den floskeln några gånger nu ... men inget händer ändå.

Svaret är ganska enkelt, vi har för dåliga spelare som inte kan spela den hockey som är förväntad i SHL 2016, precis som Modo gjorde förra säsongen, vi har ett URUSELT lag på precis alla positioner, när inte försvaret funkar så rasar målvaktssidan direkt.

Spelarna känner av att dom inte räcker till och det blir bara mer krampaktigt på isen, jag ser inte hur vi ska vända detta ... ärligt .. jag gör inte det.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin sön nov 13, 2016 12:04 pm

Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut. Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.

Dustin

Antal inlägg : 6921
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask sön nov 13, 2016 12:07 pm

Felet står bakom bänken !
Jämförelse exempel: Rönken vs Skuggan

1. Spelsystem
Rönken, ett spelsystem som levererade, alla drog åt samma håll, rollerna var tydliga och man kunde byta spelare mellan femmorna för alla visste rollen man skulle fylla !
Skuggan, vilket spelsystem ? Spelarna är ju helt förvirrade !

2.Värvningar
Rönken, han sa åt Osten vilka han ville ha, formbara spelare som han kunde få att jobba i de roller han gav dem, många växte oerhört och dessa ser vi som ledande i andra klubbar idag !
När det gäller stjärnorna så visste han exakt var och hur de kunde bidra bäst och spelade dem därefter !
Skuggan, verkar inte veta vad han vill ha, klart har man inget spelsystem så är det ju svårt att veta vilka som passar in och tro inte att han inte är med och värvar, han bestämmer vilka och Osten värvar!
Trots stjärnvärvningar, inte mycket att hänga i granen, och ja jag tror att Fagervall var den som styrde upp spelet efter höstfiaskot i fjol !

Överlag så kunde Rönken ta medelmåttor och göra dem bättre och få ut full potential av stjärnorna medan Skuggan har inte klarat nåt av detta !
Antagligen så måste någon tala om det för honom för han verkar inte förstå vart det barkar iväg eller så låter han högmod gå före fall och då möter vi Modo nästa år !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask sön nov 13, 2016 12:10 pm

Määk skrev:Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut.  Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.
Om du inte vet så är det inte Osten som värvar på måfå, det är tränaren som säger vem/vilka han vill ha för att de ska passa in i spelsystemet så Osten är inte ensam i detta !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG sön nov 13, 2016 12:14 pm

Määk skrev:Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut.  Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.
Förutsatt att vi håller oss kvar i SHL då.

Nu vill jag inte slå på stora domedagstrumman riktigt ännu, men det ser onekligen inte bra ut. Så dåliga som vi är nu, är det endast det faktum att Djurgården och Leksand är lika dåliga som kan rädda oss. Men vi kan inte lite på andra utan måste börja höja vårt eget spel för Djurgården och Leksand kommer att ta sina poäng så det måste vi också göra.

0 - 9 på två matcher och 5 raka förluster är helt bedrövligt. 0 - 9 mot två lag som dessutom har har URUSEL form. Malmö hade 3 raka förluster innan de avfärdade oss med 5 - 0 i vår borg. Tämligen enkelt och resultatet speglade faktiskt matchbilden. Samma sak igår. Leksand har bara vunnit EN ENDA match tidigare, och igår utklassade man oss spelmässigt och vann rättvist med 4 - 0. Nu såg jag förvisso inte tredje perioden då jag åkte iväg på 50-årskalas, (Tack och lov!), första två perioderna kunde Leksand lätt ha gjort ett par mål till på sitt spelövertag så 0 - 4 känns nästan i underkant. Jag försöker inte överdriva. Samtidigt är det här såklart bara 2 matcher, men absolut ingenting talar för en förbättring i spelet just nu. Alla hänger med huvudet ochs er helt uppgivna ut. Det påminner om Modo förra året, eller Brynäs när de befann sig i sin sämsta kris på årtioenden säsongen efter guldet. När vi bl.a. slog dem med 8 - 1 eller vad siffrorna nu skrevs till.

Vi möter Rögle, Örebro och Djurgården i 3 av våra 4 kommande matcher och där gäller nog att vi inte tappar fler poäng mot lagen bakom oss, (Örebro är väl t.o.m. före oss numera?).

Känns helt osannolikt att vi skall ta 3 poäng hemma mot Växjö på Tisdag. Man vet såklart aldrig men vi är för dåliga för det just nu känns det som. Därefter gäller det att inte tappa mot Rögle och Djurgården. Detta är också två lag som just nu är för dåliga för att slå övriga lag i serien, men vi är absolut inte bättre än dem just nu så förlorar vi fler matcher i följd nu så måste krisen vara ett faktum även för den mest inbitna heja-på-aren.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin sön nov 13, 2016 12:20 pm

icemask skrev:
Määk skrev:Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut.  Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.
Om du inte vet så är det inte Osten som värvar på måfå, det är tränaren som säger vem/vilka han vill ha för att de ska passa in i spelsystemet så Osten är inte ensam i detta !

Snälla. Osten är ansvarig för värvningarna Luleå gör.

Dustin

Antal inlägg : 6921
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask sön nov 13, 2016 12:37 pm

Määk skrev:
icemask skrev:
Määk skrev:Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut.  Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.
Om du inte vet så är det inte Osten som värvar på måfå, det är tränaren som säger vem/vilka han vill ha för att de ska passa in i spelsystemet så Osten är inte ensam i detta !

Snälla. Osten är ansvarig för värvningarna Luleå gör.
Jo det vet jag men han får en beställning om vilka som önskas för att de ska passa in i laget, han värvar inte en spelare och säger åt Skuggan här får du, gör nåt bra av det !
Skuggan väljer och önskar vilka han vill ha för att hans system ska fungera, men just nu så verkar inga spelare passa in, för han verkar inte ha nåt system !
Rent hypotetiskt, om Osten värvar Crosby och Skuggan väljer att bara ha honom som 18e man utan speltid, är det då Ostens fel att Crosby inte gör mål ?
Det jag vill säga är att utan ett fungerande spelsystem kan väldigt få spelare leverera, där har du säkert en stor del i att Kennedy inte levererar, han är van att spela efter ett system som gör att alla vet sin roll, just nu är det bara kaos i LHF det kan få spela efter !


Senast ändrad av icemask den sön nov 13, 2016 12:43 pm, ändrad totalt 1 gång
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Hellcop sön nov 13, 2016 12:39 pm

Det var fan hemskt att se hur ointresserat 95% av laget var att kämpa, det var riktigt längesedan det såg ut så kan jag tycka. Bara Jaros och Mikkelson kommer undan med hedern i behåll, kanske Kael också, han försöker och river och sliter då. När K-Fab inte ens orkar bry sig då är det något som pyr.

Jag tycker också vi kan sälja Kennedy, familjessituationen känns helt tagen ur luften av Kennedy själv, tyvärr så håller han inte måttet, helt enkelt. Kael behåller jag dock gärna i truppen, vi måste ge honom lite tid ändå, har väl 0 erfarenhet av stor rink och spel i Europa? Lundeström i all ära, sjukt duktig men jag tycker han är för ung för en permanent plats i en kedja än så länge.

Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 589
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar sön nov 13, 2016 12:58 pm

icemask skrev:
Määk skrev:
icemask skrev:
Määk skrev:Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut.  Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.
Om du inte vet så är det inte Osten som värvar på måfå, det är tränaren som säger vem/vilka han vill ha för att de ska passa in i spelsystemet så Osten är inte ensam i detta !

Snälla. Osten är ansvarig för värvningarna Luleå gör.
Jo det vet jag men han får en beställning om vilka som önskas för att de ska passa in i laget, han värvar inte en spelare och säger åt Skuggan här får du, gör nåt bra av det !
Skuggan väljer och önskar vilka han vill ha för att hans system ska fungera, men just nu så verkar inga spelare passa in, för han verkar inte ha nåt system !
Rent hypotetiskt, om Osten värvar Crosby och Skuggan väljer att bara ha honom som 18e man utan speltid, är det då Ostens fel att Crosby inte gör mål ?
Det jag vill säga är att utan ett fungerande spelsystem kan väldigt få spelare leverera, där har du säkert en stor del i att Kennedy inte levererar, han är van att spela efter ett system som gör att alla vet sin roll, just nu är det bara kaos i LHF det kan få spela efter !

I min värld sätter sig den ekonomiska och sportsliga ledningen, skugga , ost o enbom samt några till och kommer överens om hur laget skall spela, ekonomiska förutsättningar sätts och därefter skall värvningsansvarige "sälja" in spelare denne anser platsar i systemet tillammans med coachen, därefter är det coachens roll att spela in spelaren i spelsystemet och få ut optimalt. I dagens läge är det Epic fail på i stor sett två av de tre stegen, vilket avspeglas i den sportsliga prestationen. D v s , vare sig skugga eller ost har till fullo fullföljt sitt uppdrag på ett för föreningen nöjaktigt sätt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask sön nov 13, 2016 1:14 pm

Bamsefar skrev:
icemask skrev:
Määk skrev:
icemask skrev:
Määk skrev:Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut.  Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.
Om du inte vet så är det inte Osten som värvar på måfå, det är tränaren som säger vem/vilka han vill ha för att de ska passa in i spelsystemet så Osten är inte ensam i detta !

Snälla. Osten är ansvarig för värvningarna Luleå gör.
Jo det vet jag men han får en beställning om vilka som önskas för att de ska passa in i laget, han värvar inte en spelare och säger åt Skuggan här får du, gör nåt bra av det !
Skuggan väljer och önskar vilka han vill ha för att hans system ska fungera, men just nu så verkar inga spelare passa in, för han verkar inte ha nåt system !
Rent hypotetiskt, om Osten värvar Crosby och Skuggan väljer att bara ha honom som 18e man utan speltid, är det då Ostens fel att Crosby inte gör mål ?
Det jag vill säga är att utan ett fungerande spelsystem kan väldigt få spelare leverera, där har du säkert en stor del i att Kennedy inte levererar, han är van att spela efter ett system som gör att alla vet sin roll, just nu är det bara kaos i LHF det kan få spela efter !

I min värld sätter sig den ekonomiska och sportsliga ledningen, skugga , ost o enbom  samt några till och kommer överens om hur laget skall spela, ekonomiska förutsättningar sätts och därefter skall värvningsansvarige "sälja" in spelare denne anser platsar i systemet tillammans med coachen, därefter är det coachens roll att spela in spelaren i spelsystemet och få ut optimalt. I dagens läge är det Epic fail på i stor sett två av de tre stegen, vilket avspeglas i den sportsliga prestationen. D v s , vare sig skugga eller ost har till fullo fullföljt sitt uppdrag på ett för föreningen nöjaktigt sätt.
I en annan tråd så skrev jag ungefär samma sak men att Rönken är nog bättre på att scouta spelare så då var det lättare för Osten att pricka rätt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 sön nov 13, 2016 2:15 pm

Om vi nu måste dras med det här laget och inga nyförvärv dimper ner så skulle jag vilja se en ordentlig rockad i kedjorna.

Premiera Falks kedja som har fungerat för att få andra att ta efter.

Emanuelsson - Falk - Hedman
Har funkat ok och den som synkar i mest

Sweatt - Mastomäki - Junttila
Två snabbskrinnare med en ungtupp som får chansen då han åtminståne visat inställning.

Harju - Mouilierat/Lagace - Mouilierat/Lundeström
Den mest tveksamma kedjan. Lagace och Mouilierat  måste båda upp men ingen har riktigt visat upp det dom ska kunna. Lundeström har visat upp ett bra spel och borde på chansen men frågan är om han på sikt klarar av att konkurera ut dessa. båda.

Fabricius - Kennedy - Foppa
Fabbe och Foppa har tidigare fått fart på "toppspelare" och kanske kan lyckas igen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin sön nov 13, 2016 2:24 pm

icemask skrev:
Määk skrev:
icemask skrev:
Määk skrev:Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut.  Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.
Om du inte vet så är det inte Osten som värvar på måfå, det är tränaren som säger vem/vilka han vill ha för att de ska passa in i spelsystemet så Osten är inte ensam i detta !

Snälla. Osten är ansvarig för värvningarna Luleå gör.
Jo det vet jag men han får en beställning om vilka som önskas för att de ska passa in i laget, han värvar inte en spelare och säger åt Skuggan här får du, gör nåt bra av det !
Skuggan väljer och önskar vilka han vill ha för att hans system ska fungera, men just nu så verkar inga spelare passa in, för han verkar inte ha nåt system !
Rent hypotetiskt, om Osten värvar Crosby och Skuggan väljer att bara ha honom som 18e man utan speltid, är det då Ostens fel att Crosby inte gör mål ?
Det jag vill säga är att utan ett fungerande spelsystem kan väldigt få spelare leverera, där har du säkert en stor del i att Kennedy inte levererar, han är van att spela efter ett system som gör att alla vet sin roll, just nu är det bara kaos i LHF det kan få spela efter !



Så med din logik var det även Fagervalls fel att Dixon,  Rajala och till viss mån Sweatt och Micfliker inte kom upp i rätt nivå? Alla bra värvningar sportchefer gör beror på tränarna?

Det är ju även osten som anställt skuggan som tränare så i grund och botten är han ansvarig för alla dessa felrekryteringar.

Dustin

Antal inlägg : 6921
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av ski3r sön nov 13, 2016 2:44 pm

Man märker helt klart att vi saknar en ordentlig pådrivare i laget. Det kanske hade funkat om man haft en coach som Rönken, men nu känns vi ungefär lika aggressiva som när Semin fightas...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask sön nov 13, 2016 2:47 pm

Määk skrev:
icemask skrev:
Määk skrev:
icemask skrev:
Määk skrev:Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut.  Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.
Om du inte vet så är det inte Osten som värvar på måfå, det är tränaren som säger vem/vilka han vill ha för att de ska passa in i spelsystemet så Osten är inte ensam i detta !

Snälla. Osten är ansvarig för värvningarna Luleå gör.
Jo det vet jag men han får en beställning om vilka som önskas för att de ska passa in i laget, han värvar inte en spelare och säger åt Skuggan här får du, gör nåt bra av det !
Skuggan väljer och önskar vilka han vill ha för att hans system ska fungera, men just nu så verkar inga spelare passa in, för han verkar inte ha nåt system !
Rent hypotetiskt, om Osten värvar Crosby och Skuggan väljer att bara ha honom som 18e man utan speltid, är det då Ostens fel att Crosby inte gör mål ?
Det jag vill säga är att utan ett fungerande spelsystem kan väldigt få spelare leverera, där har du säkert en stor del i att Kennedy inte levererar, han är van att spela efter ett system som gör att alla vet sin roll, just nu är det bara kaos i LHF det kan få spela efter !



Så med din logik var det även Fagervalls fel att Dixon,  Rajala och till viss mån Sweatt och Micfliker inte kom upp i rätt nivå? Alla bra värvningar sportchefer gör beror på tränarna?

Det är ju även osten som anställt skuggan som tränare så i grund och botten  är han ansvarig för alla dessa felrekryteringar.
Nej alla bra och dåliga värvningar görs gemensamt tränare/sportchef men det är tränarna som sätter mallen utifrån spelsysten, roller mm mm, att man går på minor likt Dixon händer alla sportchefer, Sweatt blev långtidsskadad så han räknar jag inte, Rajala och Micflikier är offer för ett icke fungerande system eftersom jag är en av dom som hävdar att Skuggan var den ansvarige tills Fagervall styrde upp det på senhösten !

Nej han är bara ansvarig för att han anställde Skuggan, som i sin tur är ansvarig för att han inte levererat det han lovat, att han inte får ihop de spelare han valt och det spelsystem han tänkte spela utifrån de värvningar han velat ha, om detta leder till att Skuggan får gå så är det inte så att Osten oxå får gå !
Jämför hur det ser ut i arbetslivet, om en anställd får sparken så får inte cheferna som rekryterat honom oxå sluta !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad sön nov 13, 2016 2:54 pm

Däremot om chefen som anställde honom vägrar att se att han när ett problem, så chefen ett steg upp måste agera ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman sön nov 13, 2016 2:54 pm

ski3r skrev:Man märker helt klart att vi saknar en ordentlig pådrivare i laget. Det kanske hade funkat om man haft en coach som Rönken, men nu känns vi ungefär lika aggressiva som när Semin fightas...
Ja, jag saknar Chris Abbott i år. Eller en motsvarande ledande spelare med auktoritet som går i bräschen. Vi vet ju alla att Harju inte är och kan förväntas vara den spelaren, så då måste det finnas någon annan. Där är kanske största värvningsbristen med laget som det är byggt just nu.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin sön nov 13, 2016 3:02 pm

icemask skrev:
Määk skrev:
icemask skrev:
Määk skrev:
icemask skrev:
Määk skrev:Även om denna säsong inte går att rädda har vi ett utmärkt tillfälle att bygga om från grunden i och med att Ostens kontrakt går ut.  Hoppas att vi tar chansen för annars lär den negativa trenden fortsätta.
Om du inte vet så är det inte Osten som värvar på måfå, det är tränaren som säger vem/vilka han vill ha för att de ska passa in i spelsystemet så Osten är inte ensam i detta !

Snälla. Osten är ansvarig för värvningarna Luleå gör.
Jo det vet jag men han får en beställning om vilka som önskas för att de ska passa in i laget, han värvar inte en spelare och säger åt Skuggan här får du, gör nåt bra av det !
Skuggan väljer och önskar vilka han vill ha för att hans system ska fungera, men just nu så verkar inga spelare passa in, för han verkar inte ha nåt system !
Rent hypotetiskt, om Osten värvar Crosby och Skuggan väljer att bara ha honom som 18e man utan speltid, är det då Ostens fel att Crosby inte gör mål ?
Det jag vill säga är att utan ett fungerande spelsystem kan väldigt få spelare leverera, där har du säkert en stor del i att Kennedy inte levererar, han är van att spela efter ett system som gör att alla vet sin roll, just nu är det bara kaos i LHF det kan få spela efter !



Så med din logik var det även Fagervalls fel att Dixon,  Rajala och till viss mån Sweatt och Micfliker inte kom upp i rätt nivå? Alla bra värvningar sportchefer gör beror på tränarna?

Det är ju även osten som anställt skuggan som tränare så i grund och botten  är han ansvarig för alla dessa felrekryteringar.
Nej alla bra och dåliga värvningar görs gemensamt tränare/sportchef men det är tränarna som sätter mallen utifrån spelsysten, roller mm mm, att man går på minor likt Dixon händer alla sportchefer, Sweatt blev långtidsskadad så han räknar jag inte, Rajala och Micflikier är offer för ett icke fungerande system eftersom jag är en av dom som hävdar att Skuggan var den ansvarige tills Fagervall styrde upp det på senhösten !

Nej han är bara ansvarig för att han anställde Skuggan, som i sin tur är ansvarig för att han inte levererat det han lovat, att han inte får ihop de spelare han valt och det spelsystem han tänkte spela utifrån de värvningar han velat ha, om detta leder till att Skuggan får gå så är det inte så att Osten oxå får gå !
Jämför hur det ser ut i arbetslivet, om en anställd får sparken så får inte cheferna som rekryterat honom oxå sluta !

Är det sant som du säger att Skuggan hade ansvaret tills Fagervall styrde upp är det ju ett ännu större mysterium att skuggan blev HC, att skuggan kommer bli kvar trots det fiasko vi är på väg mot just nu.

Osten har gjort allt för Luleå men han har gjort sitt och jag anser att vi bör bygga från grunden med ny GM,  ny coach. Ser gärna Rönken och Bulan i respektive roll.  Sen hoppas jag att man går tillbaka till det system som gjorde oss framgångsrik att försöka hitta oslipade diamanter i Allsvenskan och övriga SHL-lag sen vidareutveckla dessa.  Vet om att det är svårare att hitta dessa guldkorn då Allsvenskan sjunkit i kvalité de senaste åren,  mycket tack vare utökningen av SHL.  Vi börjar få en bra utvecklingen på juniorer som vi kan slussa in,  kryddat då med spets som gärna bevisat tidigare att de hanterar spel i Sverige eller åtminstone Europa.  Ska man värva från Nordamerika krävs det att man har en bra och seriös scouting i Nordamerika, vilket vi saknar just nu. Mouillerat är väl dock den enda vi värvat direkt från AHL under Ostens tid men det blev ju inte särskilt lyckat.

Dustin

Antal inlägg : 6921
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Slapshot sön nov 13, 2016 4:49 pm

Varför misslyckas spelare i Luleå som tidigare varit bra i andra klubbar? Micflikier var ok men inte lika bra som i LHC. Rajala var bättre i andra klubbar liksom Dixon tex. Bristande spelsystem?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar sön nov 13, 2016 4:52 pm

håller med att vi borde haft det som rekryteringsbas, d v s hitta och förädla spelare från lägre nivåer inklusive egna juniorer. Med de extrapengar som fruktis bl a stod för så hade vi haft ekonomiska muskler att fortsättningsvis kunna behålla dom snarare.
Kryddat dessa med en eller två stora namn, typ Ninnimaa, så kanske vi haft mer än en LeMat.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken sön nov 13, 2016 4:58 pm

Bamsefar skrev:håller med att vi borde haft det som rekryteringsbas, d v s hitta och förädla spelare från lägre nivåer inklusive egna juniorer. Med de extrapengar som fruktis bl a stod för så hade vi haft ekonomiska muskler att fortsättningsvis kunna behålla dom snarare.
Kryddat dessa med en eller två stora namn, typ Ninnimaa, så kanske vi haft mer än en LeMat.

Kontinuitet var något jag trodde och hoppades på - dock får man väl ha i åtanke att det bara gått två säsonger med nyfunna pengasäcken. Så ska väl kanske inte hacka för mycket. Men ja det har ju inte varit så där jätteimponerande facit hittils åtminstone. 

Nästa säsong kan bli ett hästjobb, backsidan har ju samtliga backar utgående kontrakt mer eller mindre. Mikkelson, Schira, Jaros, Melart, Todd och Sandström. Hela topp 6. Sedan har Lassi utgående, är han intresserad av att stanna kvar? På anfallssidan finns ju några fina kort kvar i leken ändå som Emanuelsson, Hedman, Falk, Junttila och så ynglingen Lundeström. Men även här försvinner i princip hela topp 6. Eller åtminstone spetskompetensen, den tiltänkta förstecentern lyser med frånvaro ännu.

Så det blir ju en förnyelse modell större kan man tänka sig - nästa säsong. Men det blir ju Osten som lägger grunden kan man tänka sig så det redan nu jobbas inför nästa säsong rimligen. Svårt att säga om det är rätt eller fel, men Osten kommer ha en ganska stor del i nästa säsongs lagbygge.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av ski3r sön nov 13, 2016 6:04 pm

Rönken skrev:
Bamsefar skrev:håller med att vi borde haft det som rekryteringsbas, d v s hitta och förädla spelare från lägre nivåer inklusive egna juniorer. Med de extrapengar som fruktis bl a stod för så hade vi haft ekonomiska muskler att fortsättningsvis kunna behålla dom snarare.
Kryddat dessa med en eller två stora namn, typ Ninnimaa, så kanske vi haft mer än en LeMat.

Kontinuitet var något jag trodde och hoppades på - dock får man väl ha i åtanke att det bara gått två säsonger med nyfunna pengasäcken. Så ska väl kanske inte hacka för mycket. Men ja det har ju inte varit så där jätteimponerande facit hittils åtminstone. 

Nästa säsong kan bli ett hästjobb, backsidan har ju samtliga backar utgående kontrakt mer eller mindre. Mikkelson, Schira, Jaros, Melart, Todd och Sandström. Hela topp 6. Sedan har Lassi utgående, är han intresserad av att stanna kvar? På anfallssidan finns ju några fina kort kvar i leken ändå som Emanuelsson, Hedman, Falk, Junttila och så ynglingen Lundeström. Men även här försvinner i princip hela topp 6. Eller åtminstone spetskompetensen, den tiltänkta förstecentern lyser med frånvaro ännu.

Så det blir ju en förnyelse modell större kan man tänka sig - nästa säsong. Men det blir ju Osten som lägger grunden kan man tänka sig så det redan nu jobbas inför nästa säsong rimligen. Svårt att säga om det är rätt eller fel, men Osten kommer ha en ganska stor del i nästa säsongs lagbygge.

...och om det fortsätter så här behöver vi anpassa kostymen till Allsvenskan nästa säsong.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken sön nov 13, 2016 6:18 pm

ski3r skrev:
Rönken skrev:
Bamsefar skrev:håller med att vi borde haft det som rekryteringsbas, d v s hitta och förädla spelare från lägre nivåer inklusive egna juniorer. Med de extrapengar som fruktis bl a stod för så hade vi haft ekonomiska muskler att fortsättningsvis kunna behålla dom snarare.
Kryddat dessa med en eller två stora namn, typ Ninnimaa, så kanske vi haft mer än en LeMat.

Kontinuitet var något jag trodde och hoppades på - dock får man väl ha i åtanke att det bara gått två säsonger med nyfunna pengasäcken. Så ska väl kanske inte hacka för mycket. Men ja det har ju inte varit så där jätteimponerande facit hittils åtminstone. 

Nästa säsong kan bli ett hästjobb, backsidan har ju samtliga backar utgående kontrakt mer eller mindre. Mikkelson, Schira, Jaros, Melart, Todd och Sandström. Hela topp 6. Sedan har Lassi utgående, är han intresserad av att stanna kvar? På anfallssidan finns ju några fina kort kvar i leken ändå som Emanuelsson, Hedman, Falk, Junttila och så ynglingen Lundeström. Men även här försvinner i princip hela topp 6. Eller åtminstone spetskompetensen, den tiltänkta förstecentern lyser med frånvaro ännu.

Så det blir ju en förnyelse modell större kan man tänka sig - nästa säsong. Men det blir ju Osten som lägger grunden kan man tänka sig så det redan nu jobbas inför nästa säsong rimligen. Svårt att säga om det är rätt eller fel, men Osten kommer ha en ganska stor del i nästa säsongs lagbygge.

...och om det fortsätter så här behöver vi anpassa kostymen till Allsvenskan nästa säsong.

Jag tänker bara på vinkeln att Osten förmodligen är kvar säsongen ut och därmed sätter sin prägel på laget inför nästa säsong. Så även med ny sportchef så kan det bli rätt lite kvar att vinka på för den nya. Skulle vara kul att se vad Jonas Rönnqvist kan åstakomma, men när han blev tränare i Luleå hade han ändå varit tränare i Allsvenskan några säsonger och bra koll på alla där. Han verkar ha ett bra öga för värvningar, men nu sista tiden har han väl främst tränat sin sons lag? Så frågan är om han skulle göra sådana avtryck redan nästa säsong?

Vet inte vad jag vill ha ut, men tror nästa säsong blir rätt Osten-inspirerat som sagt. Men på sikt vore det intressant med lite nytt tänk i styret hos Luleå. Rönnqvist hade varit intressant förutsatt att han själv verkligen vill det.

Vad finns det för namn förutom Rönnqvist? Strömwall?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn sön nov 13, 2016 6:26 pm

Rönnqvist kom in som tränare från Allsvenskan, och hade således givetvis väldigt bra koll på spelarna i just Allsvenskan. Hur bra koll har han nu? Hur bra är hans kontaktnät i Europa och Nordamerika? Är han tjenis med många agenter?

Säger inte att han skulle vara dålig, men alla verkar så säkra på att Rönken bara skulle äga direkt som sportchef trotts att han inte har erfarenhet av detta.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin sön nov 13, 2016 6:51 pm

Old Brooklyn skrev:Rönnqvist kom in som tränare från Allsvenskan, och hade således givetvis väldigt bra koll på spelarna i just Allsvenskan. Hur bra koll har han nu? Hur bra är hans kontaktnät i Europa och Nordamerika? Är han tjenis med många agenter?

Säger inte att han skulle vara dålig, men alla verkar så säkra på att Rönken bara skulle äga direkt som sportchef trotts att han inte har erfarenhet av detta.

Finns ju inga garantier för Rönken är rätt man men många egenskaper har han som skulle kunna göra han framgångsrik. Sen känns han oerhört seriös i det han tar sig an och därför tror jag att det hade blivit bra. Hur insatt han är i exempelvis allsvenskan och Centraleuropa i detta nu ser jag som irrelevant då hockey är en färskvara och det finns tid till att knyta kontakter och sätta sig in i allt. Är ju egentligen först 2018 års trupp han skulle bygga.

Dustin

Antal inlägg : 6921
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis nov 15, 2016 9:08 am

Hej och Hå , Tränare kommer och går i Luleå , men OSTEN han består och samma sjuka värvningar vi får , fansen gråter blooooood och börjar nog snart be till Guden TOR i ren och skär desperation , vad vad ska vi göra om inte mögelostar förgöra?!!!              


                                                                                   Dags att Osten tar sitt ansvar och avgår, samma visa varje år katastrof värvningar , spelbudgetar som används på fel sätt, det var Rönken som värvade/hade bra koll på allsvenskan tidigare INTE Osten

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lasse Proppmätt tis nov 15, 2016 12:03 pm

Gunnar Sträng skrev:Hej och Hå , Tränare kommer och går i Luleå , men OSTEN han består och samma sjuka värvningar vi får , fansen gråter blooooood och börjar nog snart be till Guden TOR i ren och skär desperation , vad vad ska vi göra om inte mögelostar förgöra?!!!              


                                                                                   Dags att Osten tar sitt ansvar och avgår, samma visa varje år katastrof värvningar , spelbudgetar som används på fel sätt, det var Rönken som värvade/hade bra koll på allsvenskan tidigare INTE Osten

Jo tjena han ringde säkert till Osten å sa värva Ola & Arla
Däremot så var det nog Rönkens förtjänst att Enterfeldt å Feldt kom till Lule men sen då?

Det fanns ju ett gäng från AS som INTE klara av omställningen så vi får väl anta att Rönken gjorde fel med dessa värvningar

Robin Jakobsson,Fleury,Meijer,Robin Andersson,Hellström,Olofsson (nåja han kom från Piteå men hade spelat 4 säsonger i Björklöven i AS innan han kom till Piteå 2008-09 han gjorde 20 matcher i LHF och 24 i Piteå den säsongen.
,Jakobs,Högbom,Hjelm,Lundkvist,Bejmo,Näslund,Trukhno,Ekarv,Persson,Snäll

Alla dessa var från AS och har vart uppsatt på LHF,s Rooster som ju enligt dig Rönken scoutat och alla mer eller mindre floppade en del fick inte ens spela en match några var på lån men hamna i Asplöven istället en del i andra klubbar Persson t.e.x gjorde 24 matcher med Mif förra säsongen men tog inte heller chansen där numera spelar han i Pantern..
Vill du att jag ska visa vart alla andra hamnat?
Kan ju säga att ingen spelar i dagens SHL t.e.x.

Och vi kan väl säga att Rönken gjorde rätt med dessa förutom Ola Arla
Kilström,Enterfeldt,Fäldt,Persson,Fogström,Berglund,Gustafsson,Gunnarsson.
Sen gjorde han ett bra jobb att hitta en sån som Bryggman en div 1 spelare som hade jobb som byggare men numera är hockeyspelare på heltid.

Och en del andra som "växt" i LHF dressen som ingen annan trodde på

Ledin t.e.x som ju var i frysboxen i HV (och enligt han själv när han kom tillbaka från NHL äventyret skulle bo där resten av livet dom trivdes ju så bra där nere) men som sen ändrade sig när han inte fick vara med och leka längre då dög LHF.
Och han var faktiskt riktigt bra i två säsonger sen kom tiden ikapp inte så konstigt då han närmar sig 40.

Finnen Koivisto som inte fick spela i Frölunda och kom till LHF mitt i säsongen sen får alla säga vad dom vill om hans period i LHF  
Men han var bättre i LHF än i Frölunda gjorde mer poäng i LHF nåja inte första men han spelade bara 35 matcher och gjorde 17 poäng mot 23 i Frölunda året innan på 54 matcher
Men svenska ligan var inte hans melodi då han aldrig kom upp i poängskördarna han hade/har i finska ligan där han gjorde över 60 p.

Finns fler exempel men jag tror jag har bevisat att Rönken inte hade nån vidare koll på AS Smile

Du hajjar väl att jag menar att det var Osten som stod för AS värvningarna inte Rönken förutom dom från Almtuna och kanske någon till men som tränare har du fullt upp med ditt eget lag och knappast tid att kolla in om spelare i motståndarlagan passar för LHF i ES.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken tis nov 15, 2016 12:13 pm

Skillnaden med att värva fel från AS kontra spelare som Kennedy, är vad felsteget kostar.

Är du däremot bara ute efter att påpeka att även nestor Rönnqvist kan göra fel, så visst.

Skulle hur som helst vilja se Rönken som GM och Bulan som HC.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lasse Proppmätt tis nov 15, 2016 12:14 pm

Så nu är det sparka Osten som gäller?
OK lika bra han avgår om nu styrelsen kan hitta en ersättare till honom.
För det här påminner om media mobbning ala avgå nån minister nån tycker så i någon tidning Cmore hakar på Nyström i expressen mm mm.
Och till slut är det en sanning och han drivs bort precis som man drev bort Rönken/Bulan/Åkerström.

jag skäms som LHF fan och saknar tiden när vi var enade mot övriga Sverige tyvärr lär den tiden aldrig komma tillbaka igen med dom här s.k fansen.
Dom är medgångssupportrar som aldrig stöttar laget i motgång och bara kommer på matcher i medgång men dom gnäller mest av alla när det går dåligt.
Och glömmer sitt gnällande när det går bra och erkänner aldrig att dom haft fel Ok en del är MAN nog att göra det men dom är bara ett fåtal men dom flesta håller käft.

Säger som jag sa förra året hoppas LHF åker ur så det rensas bland dessa negativa typer för följa laget i AS ids dom aldrig.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn tis nov 15, 2016 12:15 pm

Nu sitter vi ju och skriker på varenda förändring som vi kan tänka oss. Jag tror inte på idén att göra en massa saker samtidigt nu. Jag tror det gäller att göra saker långsamt och successivt. Ska vi ha tid för det så måste dock saker börja hända nu.

Kortsiktigt kan det handla om att värva någon enstaka spelare och göra sig av med någon enstaka spelare. Kanske även/eller förändra på tränarsidan.

Långsiktighet är det viktigaste. Jag ser tre problem som återkommer.

1. Kontinuiteten. Osten har pratat sig varm om detta men samtidigt så är det varje säsong för många nya spelare som ska in i laget, och framförallt är det bärande spelare och ledartyper som byts ut. Antingen är kontinuiteten inte så viktig som man sagt att den är eller så har man misslyckats kapitalt.

2. Spetskompetensen. Vi har helt misslyckats med att värva spetsvärvningar och "stjärnor" de senaste åren. Osten har länge sökt efter "mr center" och vi väntar väl fortfarande på honom. Dixon, Rajala, Kennedy och Hirschovits har i mångt och mycket varit pengar i sjön - mycket pengar.

3. Spelidén. Tränarna och sportchef har inte fått laget att under en hel säsong övertyga med den typ av hockey som man från början sagt att man ska spela. Antingen har vi inte haft materialet, eller så har tränarna misslyckats med att förmedla och förankra idén, eller så är spelidén inte tillräckligt bra från första början.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis nov 15, 2016 12:24 pm

Jag var ungefär 8 år stod på stå i Delfinen och var stolt över Luleå Hockey. Idag slår jag på tv blir mer och mer förbannad. Luleå hockey är påväg åt fel håll , PP har inte fungerat sedan Röken och Ninima, Osten är nog Luleås starke man och har extremt stor makt i Luleås korridorer. Osten gör felvärvning efter felvärvning och slätat duktig över sina misstag i media . Osten kommer undan med extremt stora,viktiga,betydande felbeslut som förstör säsong efter säsong . Förstå mig inte fel, jag älskar Osten för den han är och vad han gjort och betytt för Luleå hockey. Verkligheten är dock att Osten har 980 000 i årslön och han är ytterst ansvarig för Luleå hockeys värvningar, kontraktsförlängningar samt lagbygge . På dessa punkter har osten tagit felbeslut efter felbeslut i flera års tid. Exempel Granström vill förlänga men kräver 200-250 000 kr/månaden och minst 2 år. Osten beslutat att släppa Granström då han ej är beredd att ge mer än 1 år . Resultat av beslutet , vi får Kennedy för 400 000 kr/månad istället för en hårt jobbande Granström till 200-250 000 kr/mån i 2 års tid, en Granström som alltid går till jobbet , extremt bra framför mål, höjer sig alltid i slutspel och get alltid 110, Granström är en spelare man kan luta sig emot i tyngre tider. Luleå väljer att släppa Ledin, var Ledin för frispråkig?! Var Ledin för jobbig för tränarna och Osten?! Ställde Lei. För höga krav?! Vi kan bara spekulera, en sak är då säker Ledin hade jagat skiten ur en fripassagerare som Kennedy, Ledin hade aldrig accepterat Kennedys i ställning , Ledin hade varit ett pain in the ass, men en sak är säker Ledin hade satt standarden för vad som gäller om man drar på sig Luleå tröjan , att respektera tröjan, men visst han hade säkert trampat på lite ömma tår, Kennedys tår som tjänar 400 000 kr/månaden för
Lite vacker isdans. Malte Stömwall värvas Osten/tränarna ger han ingen chans släpper han till AIK, resultat 49 matcher 25 mål 17 assist, Malte har extrem potential , varfö lät man inte han få chansen i en 4 lina med juniorer ? Malé strömwall-mastomäki-ung lovande junior . Ett litet utdrag av ostens spektakel , Tim Krnnedy, Stephen Dixon , hirvonen , Kim Hirschovish , listan kan göras låååååååång. Osten i all ära men han/ledningen tar felbeslut efter febrila felbeslut , jag håller Osten ytterst ansvarig för värvningar, kontraktsförlängningar, lagbygge, här kan vi väl alla vara överens om att det lämnar mycket mer att önska? Tyvärr Osten behöver ersättas , hylla han gärna, ära , hissa en osten tröja men för 980 000 kr/månaden kräver jag resultat och inte vackra anektodet från förr i tiden samt duktiga bortförklaringar/mörk ingar i media av Mr OST. Vad tycker ni andra? Är jag tokig eller håller ni med?Smile

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis nov 15, 2016 12:27 pm

980 000 kr/året så klart

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av amarule tis nov 15, 2016 12:45 pm

Du har absolut helt rätt! Och glöm inte hur det var med Abbott
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis nov 15, 2016 1:02 pm

amarule skrev:Du har absolut  helt rätt! Och glöm inte hur det var  med Abbott
Abottgate har man försökt förtränga med alkohol , precis Abott 250 000 kr/månaden? Eller Tim Kennedy 400 000 kr/månad. Har ser vi vilka efterdyningar felbeslut tidigare säsonger ger. Tänker er Abott-Granström-Falk som centrar . Falk är en gedigen värvning och där visste man vad man fick , Tim Kennedy är och kommer alltid förbli rysk roulette. Jag skulle vilja se transparens om alla felvärvningar, vad detta kostar Luleå hockey ekonomiskt . Sen åter till MR Top center, hur länge har vi sökt han ? Lättare tänka så här , vi hade Abott och Granström , Osten chansar och kör på kort som Dixon och Kennedy, beslutsprocessen måste varit och är horibel !

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av wilmus2007 tis nov 15, 2016 1:04 pm

Jag håller med i mycket av det som skrivs, men kära vänner och supportrar till Luleå Hockey, nu måste VI gå samman och stötta laget och göra vad Vi kan för att vända det här...
Vi kan inte påverka så mycket annat än att visa vårt stöd för laget som ställs på isen till varje match...
Det är dags nu att gå samman innan det är försent och så att vi inte spelar derby mot Modo nästa år!!!
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken tis nov 15, 2016 1:12 pm

Lasse Proppmätt skrev:Så nu är det sparka Osten som gäller?
OK lika bra han avgår om nu styrelsen kan hitta en ersättare till honom.
För det här påminner om media mobbning ala avgå nån minister nån tycker så i någon tidning Cmore hakar på Nyström i expressen mm mm.
Och till slut är det en sanning och han drivs bort precis som man drev bort Rönken/Bulan/Åkerström.

jag skäms som LHF fan och saknar tiden när vi var enade mot övriga Sverige tyvärr lär den tiden aldrig komma tillbaka igen med dom här s.k fansen.
Dom är medgångssupportrar som aldrig stöttar laget i motgång och bara kommer på matcher i medgång men dom gnäller mest av alla när det går dåligt.
Och glömmer sitt gnällande när det går bra och erkänner aldrig att dom haft fel Ok en del är MAN nog att göra det men dom är bara ett fåtal men dom flesta håller käft.

Säger som jag sa förra året hoppas LHF åker ur så det rensas bland dessa negativa typer för följa laget i AS ids dom aldrig.

Vill påminna dig om att vi inte är här för att diskutera övriga fans personligheter. Respektera att folk tycker olika och håll diskussionen till laget och föreningen. Att måla upp sig själv som den enda, rätta, typen av fan är att sätta sig på en hög häst och spotta ned på dem som du kallar för medgångssupportrar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tis nov 15, 2016 1:15 pm

Finns det någon statistik , eller är det enkelt att få fram stats på hur många spelare som förlängt med sin klubb minst en gång?

Hur ser det ut för oss jfrt med andra?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken tis nov 15, 2016 1:17 pm

wilmus2007 skrev:Jag håller med i mycket av det som skrivs, men kära vänner och supportrar till Luleå Hockey, nu måste VI gå samman och stötta laget och göra vad Vi kan för att vända det här...
Vi kan inte påverka så mycket annat än att visa vårt stöd för laget som ställs på isen till varje match...
Det är dags nu att gå samman innan det är försent och så att vi inte spelar derby mot Modo nästa år!!!

Förstår ditt resonemang och håller med om att folk ska fortsätta stötta laget. Inte slutar man väl med det bara för att det går dåligt? Däremot kan man, precis som jag gör just nu, känna en jäkla frustration över situationen. Frustrationen har börjat övergå i likgiltighet. Varför bry sig när man mår så dåligt över resultaten? Vet fler som känner precis så. Dessa följer laget mer på håll - exempelvis ser matchen på TV hemma istället för att gå till arenan. Inte så konstigt. Alla reagerar olika.

Vidare: skicka Kennedy till Aspis så får vi se vad som händer. Precis som någon skrev, så vore det fan om han inte började leverera där. Tänk er själva vilket ultimatum: prestera eller avsluta karriären. För ingen ska väl tro att han får något nytt kontrakt efter att ha misslyckats även i division 1?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken tis nov 15, 2016 1:18 pm

Puckad skrev:Finns det någon statistik , eller är det enkelt att få fram stats på hur många spelare som förlängt med sin klubb minst en gång?

Hur ser det ut för oss jfrt med andra?

Skicka frågan vidare till Sven Savage så har du svar redan ikväll rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis nov 15, 2016 2:18 pm

Förslag -Off Topic- : Jag föreslår att vi startat RN insamling till en "ny" spelare! Jag förstår att en insamling av pengar är kanske inte just det vintiga i sig då Luleå har råd att värva. Däremot så sänder det en TYLIG signal att vi stöttar laget men kräver MER! Jag kan lova 500kr direkt , någon som kan sätta upp ett konto? Få ut det till allmänheten? Jag tror att ska vi som suportar stötta föreningen så är det viktigaste nog att skapa TRO och drag Kring Luleå som lag igen! Någon som kan komma på ett bra namn? Ett namn på insamlingen som förmedlar framtidstro och att trots att det är år helvete nu så slutet vi supportar upp kring laget och bidrar, då kanske Luleå hockey också känner sig mer "tvingade" att
Agera ! Vad tror ni? Jag bidrar gärna med 500-1000kr , viktigaste är dock inte pengarna utan signalen det sänder, man kan bidra med 100 kr också, har man företagskontakter kanske få företaget att lägga 1000-2000kr . What you say??! Jag är pessimist och tycker Osten gjort mkt fel, men nu startar vi en i samling och får till lite drag runt laget Luleå hockey? Låt Wikegård få något att prata om på lördagen , Luleå supportrar samlat ihop 153 124 kr till ny spelare -- det SÄNDER rätt
signaler !!'

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis nov 15, 2016 2:26 pm

Någon driftig person i Luleå fans föreningen kan tillexempel snacka med Pelle på NSD , en artikel om insamlingen , når ut till allmänheten , kanske vi får lite drag kring Luleå och spelarna börjar förstå att nu är det fan jobba som gäller

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock tis nov 15, 2016 2:29 pm

Gunnar Sträng skrev:Någon driftig person i Luleå fans föreningen kan tillexempel snacka med Pelle på NSD , en artikel om insamlingen , når ut till allmänheten , kanske vi får lite drag kring Luleå och spelarna börjar förstå att nu är det fan jobba som gäller

Ja är med!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis nov 15, 2016 3:25 pm

Kapten Haddock skrev:
Gunnar Sträng skrev:Någon driftig person i Luleå fans föreningen kan tillexempel snacka med Pelle på NSD , en artikel om insamlingen , når ut till allmänheten , kanske vi får lite drag kring Luleå och spelarna börjar förstå att nu är det fan jobba som gäller

Ja är med!
låter bra! Vi skulle behöva någon driftig person som kan sätta upp ett insamlingskonto, kontakta NSD ta ett snack med Pelle så vi får ut det i media , då kanske någon sponsor också hakar på, då kommer intresset med lite tur höjas king laget. Alla är viktiga , lag, supporter ,
Sponsorer, vi kanske kan få till en bättre stämning ! Luleå hockey kommet
Kanske få en brasklapp i baken så något positivt börjar hända samt att spelarna kommer påminnas om hur MKT folk i Luleå och Norrbotten verkligen bryr sig

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman tis nov 15, 2016 4:33 pm

Problemet med resonemanget som många för är att man sitter med facit i hand när man kritiserar felvärvningar och beslut. Men man vet inget om vägen som ledde fram till dessa.

Läs sida 1 i Kennedy-tråden samt Falk-tråden så inser man snabbt att särskilt många Sportchefsämnen finns inte i den här församlingen. I alla fall inte sådana som skulle inkassera Godkänt betyg på detta forum.

Nu säger jag inte att Osten inte har gjort fel, tvärtom. Men man bör åtminstone försöka sätta sig in i situationen och inse att jobbet inte är så enkelt som det kan se ut. Lösningarna kan te sig enkla så här i efterhand, men försök dra samma slutsats i april istället, det kommer knappast att lyckas lika bra. Osten har själv uttalat sig om att han inte lyckats få kontinuitet i lagbygget, och att vi har för många importer, men det finns ju tyvärr många faktorer som spelar in, inte minst spelarna själva, så slutresultatet blir kanske inte alltid så som man hoppats. Sedan kanske en annan sportchef hade gjort ett bättre jobb, det är fullt möjligt, men utgångsläget hade varit ungefär detsamma för hen ändå.

För övrigt ser jag ingen plats för Ledin i årets lag, tror inte han håller längre på den nivån. Men en pådrivare saknas absolut i årets lag, det ser man ju om inte annat på vilka som har C resp A på bröstet.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken tis nov 15, 2016 4:34 pm

Det är alltid lätt att kritisera i efterhand. Värvningen av Kennedy förstod jag dock aldrig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sportsman tis nov 15, 2016 5:31 pm

Ja nån värvningsmiss får man ju räkna med, men nu har det ju varit en alldeles för hög andel. 
Sen verkar det ju dessutom som att osten har sidor som inte höjer attraktionskraften för att få spelare till föreningen. Om någon känner någon som kanske känner någon företedda spelare, ett tips är att höra med dem för att bilda er en uppfattning...

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Gunnar Sträng tis nov 15, 2016 5:35 pm

Tigerman skrev:Problemet med resonemanget som många för är att man sitter med facit i hand när man kritiserar felvärvningar och beslut. Men man vet inget om vägen som ledde fram till dessa.

Läs sida 1 i Kennedy-tråden samt Falk-tråden så inser man snabbt att särskilt många Sportchefsämnen finns inte i den här församlingen. I alla fall inte sådana som skulle inkassera Godkänt betyg på detta forum.

Nu säger jag inte att Osten inte har gjort fel, tvärtom. Men man bör åtminstone försöka sätta sig in i situationen och inse att jobbet inte är så enkelt som det kan se ut. Lösningarna kan te sig enkla så här i efterhand, men försök dra samma slutsats i april istället, det kommer knappast att lyckas lika bra. Osten har själv uttalat sig om att han inte lyckats få kontinuitet i lagbygget, och att vi har för många importer, men det finns ju tyvärr många faktorer som spelar in, inte minst spelarna själva, så slutresultatet blir kanske inte alltid så som man hoppats. Sedan kanske en annan sportchef hade gjort ett bättre jobb, det är fullt möjligt, men utgångsläget hade varit ungefär detsamma för hen ändå.

För övrigt ser jag ingen plats för Ledin i årets lag, tror inte han håller längre på den nivån. Men en pådrivare saknas absolut i årets lag, det ser man ju om inte annat på vilka som har C resp A på bröstet.
Det är inte meningen att det skall finnas många kunniga sportchefer på detta forum , faktum
Kvarstår dock att Osten är huvudansvarig och misslyckas kapitalt åt efter år, dock om man motsätter sig alla förändringar och anser att nuvarande sportchef levererar, då ska man nog också vara nöjd med värvningar som Stephen Dixon och Tim Kennedy. För mig är det extremt tydligt att Osten misslyckas, för andra verkar det lycka tydligt att han sköter sig extremt bra? Min personliga åsikt står jag dock för och respekterar andras Smile

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Norrlandstoken tis nov 15, 2016 6:05 pm

Dixon var väl tom en något bättre värvning än vad Kennedy visat sig att vara. Dixon gjorde väl iaf ett mål innan man skeppade honom.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet