Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

+89
Cambbott24
LHF96
Davidoff
Kraftkung
KaptenBlodskelett
Anthrax
wilmus2007
Gunnar Sträng
Hellcop
Mange
Number 69
Sir Prozac
farre
Sportchefen #2
GustenA
Norrlandstoken
Sportsman
Puckad
Snikne Ville
Urken
nummer 17
CKa
Sundance Kid
JohanO
Lasse Proppmätt
Lulefan
Kallepedal
Pontaking
tibet
NallePhu
Dilox
Pajala
Jonsey
PM
Groggen79
Mr Bister
MrScout
Polyfemos
lhffan
Simon90
Rikky
Hankburger
Freno
Dentos
kokostrollet
KebabLasse
Tony Moore
Old Brooklyn
Salle
27 Öqvist
Pingis 11
Bamsefar
ski3r
Qirren
Indoc
LuleåWinston
Erilk
Redbear
#96
Myrman
hokkzorz
Daddeh4724
Neurofunk20
Mickeee
Jonken
LulefanGBG
Monco
Dustin
Lars158
icemask
Kagen
Wolfhunter
Patrik82
makkanmakkan
Knäcktomten
pingu
Micke80
JuniorX
Ferros
Donowitz
Tigerman
Hedanders
Rönken
Donten_
Norlin
amarule
Slapshot
Kapten Haddock
Admin
93 posters

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros lör 10 sep 2016, 20:34

nummer 17 skrev:
Sportsman skrev:För tidigt att vara allt för dömande, men av det jag såg idag så platsar ju knappt Kennedy, ser väldigt seg ut. Blir inte helt lätt att sätta ihop detta lag.
4e femman gör vad den ska, en starke 4e!
Och juniorerna ser mkt lovande ut, så även Einar som bara lirat ett par byten. Harju, Lagacr & Juntilla har väl varit ok men 1a femman håller inte. Tycker nästan man kan testa lyfta 2a till 1a femma & ge mer tid åt de yngre och se vad de kan åstadkomma med samma förtroende som de namnkunniga får...

Kennedy är väldigt skicklig och smart, hur många pp mål har vi gjort senaste åren som det Kael och Kennedy fixade idag! Kennedys andra match på sex månader, lite svårt med Timing och tempot ibland men är han bara tillräckligt tränad kommer han bli en riktig tillgång!

Det målet som gjordes i PP idag är ett av de vanligaste sätten att göra mål i 5mot3-spel, eftersom spelaren på andra stolpen ofta blir svårmarkerad när man bara har tre spelare att försvara sig med. Det var verkligen inget speciellt mål, vilket du verkar försöka att få det till.

Däremot så tycker jag att Kennedy bör ges ganska många matcher innan man sågar honom totalt.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Tigerman lör 10 sep 2016, 20:47

Ferros skrev:
nummer 17 skrev:
Sportsman skrev:För tidigt att vara allt för dömande, men av det jag såg idag så platsar ju knappt Kennedy, ser väldigt seg ut. Blir inte helt lätt att sätta ihop detta lag.
4e femman gör vad den ska, en starke 4e!
Och juniorerna ser mkt lovande ut, så även Einar som bara lirat ett par byten. Harju, Lagacr & Juntilla har väl varit ok men 1a femman håller inte. Tycker nästan man kan testa lyfta 2a till 1a femma & ge mer tid åt de yngre och se vad de kan åstadkomma med samma förtroende som de namnkunniga får...

Kennedy är väldigt skicklig och smart, hur många pp mål har vi gjort senaste åren som det Kael och Kennedy fixade idag! Kennedys andra match på sex månader, lite svårt med Timing och tempot ibland men är han bara tillräckligt tränad kommer han bli en riktig tillgång!

Det målet som gjordes i PP idag är ett av de vanligaste sätten att göra mål i 5mot3-spel, eftersom spelaren på andra stolpen ofta blir svårmarkerad när man bara har tre spelare att försvara sig med. Det var verkligen inget speciellt mål, vilket du verkar försöka att få det till.

Däremot så tycker jag att Kennedy bör ges ganska många matcher innan man sågar honom totalt.
Jag skulle t.o.m. vilja sträcka mig så långt som att säga att han bör ges ganska många matcher innan man överhuvudtaget utvärderar honom.

Just nu är känslan hos mig att han kommer att vara relativt beskedlig i de 4-7 första matcherna, men att han ändå kommer att skrapa ihop en och annan poäng under den perioden, då främst i PP. Efter ungefär en månad borde man börja kunna ana om det blir fågel, fisk eller mittemellan. Förhoppningsvis visar han sig vara närmare Derek Ryan än Stephen Dixon. Någon pådrivare à la Chris Abbott ser jag däremot inte i honom, men han får gärna motbevisa mig på den punkten.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av tibet lör 10 sep 2016, 22:23

Det tar ett tag att få ett lag att spela som man vill. Ungefär som att gå in ett par superdyra skor. Skit i början men sen.. Halleluja! Typ
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av JuniorX sön 11 sep 2016, 08:45

https://www.luleahockeyforum.com/t612p700-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#175193

Jag får lov att säga att Skuggan lyckas formulera sig på ett betydligt mer konkret sätt än vad jag nånsin hörde från Fagervall om hur man tänker sig att Luleå ska spela. Och kanske visar det att det är Skuggan som är hjärnan bakom idéerna om det nya spelsättet.
Och jag får lov att säga att jag tycker att Skuggans idéer låter som en rimlig utgångspunkt för hur man ska förädla Luleå hockeys spel. Det är naturligtvis avhängigt vilka spelartyper man förfogar över och med fjolårets lag tror jag inte det kunde gå på nåt annat sätt. Så frågan blir i år om de spelare man har kan hitta trygghet i ett spel som innebär att man ska ta pucken med sig under kontroll och försöka hitta målchanser därifrån.
Ett problem som syns i år liksom det syntes i fjol är att vi brister oerhört mycket i försvarsspelet och precis som förra året känns det som att vi gör det därför att vi försöker fuska oss fram. Vi lägger över ansvar på någon annan, vi försöker anfalla för tidigt och vi chansar alldeles för ofta. Om man inte får till försvarsspelet så spelar det ju ingen roll hur mycket puck man vill ha kontroll över framåt i banan för att skapa målchanser.
Och kanske är det där som diskussionen om Luleås nya spelsätt skaver. Man pratar så mycket om hur man ska få fram målchanser med puckkontroll att man fokuserar mer på hur man ska få fram pucken från defensiv zon än hur man ska förhindra att den hamnar i eget mål istället. Är vi balanserade, blir min fundering då?

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad sön 11 sep 2016, 08:50

Bra intervju av Skuggan.

Jag gillar:
"– Vi missade lite med tydligheten kring vad gruppen måste göra i grunden."
Det är första gången jag ser att han tar på sig ett ledaransvar för saker som inte gått som det borde.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av JuniorX sön 11 sep 2016, 09:04

"Det där med att ”äga pucken” handlar mer om att skapa offensiv än att skapa innehav?

– Ja. I varje moment där vi har puckkontakt ska det finnas en tanke, en tanke som ska leda oss framåt. Jag strävar inte efter att vi ska styra ner puckar i kortsarg och forechecka nio av tio gånger. Jag vill att vi betydligt oftare tar in pucken kontrollerat i offensiv zon."

Presspelet är inte lika viktigt längre, borde väl det betyda. Och det har ju varit tydligt under försäsongen. Men laget har varit bedrövligt långt och utspritt när motståndarna har kontrollerat puck i egen zon. Det kan inte heller vara meningen.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kagen sön 11 sep 2016, 13:20

JuniorX skrev:"Det där med att ”äga pucken” handlar mer om att skapa offensiv än att skapa innehav?

   – Ja. I varje moment där vi har puckkontakt ska det finnas en tanke, en tanke som ska leda oss framåt. Jag strävar inte efter att vi ska styra ner puckar i kortsarg och forechecka nio av tio gånger. Jag vill att vi betydligt oftare tar in pucken kontrollerat i offensiv zon."

Presspelet är inte lika viktigt längre, borde väl det betyda. Och det har ju varit tydligt under försäsongen. Men laget har varit bedrövligt långt och utspritt när motståndarna har kontrollerat puck i egen zon. Det kan inte heller vara meningen.

En bra offensiv vinner matcher, en bra defensiv vinner mästerskap. Det är så det brukar låta, när Skuggan nu räknar upp lagen känns det närmast tvärtom - att en bra offensiv vinner mästerkap och så talar vi tyst om defensiven.
Luleå har väldigt bra backar så det borde finnas en spelmodell där backarna både kan försvara effektivt och utgöra offensiva hot.
Minns att vi inledde fjolåret utan Wallmark och med Harju på kanten. Vi har bättre centrar nu som kan jobba i båda riktningarna.

Jag tror inte det är fel på materialet eller på spelidén, återstår då gör att få ut spelidén och ha rätt inställning.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tis 13 sep 2016, 12:33

Kennedy i femte linan idag. Antar att det beror på dåligt flås, han har haft problem med det båda matcherna han spelat. Fått tunga ben redan i andra perioden och verkar inte få ur mjölksyran när han väl fått syra. Hoppas han bara behöver vänja sig vid tempot annars kan det bli en ny Dixon!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tis 13 sep 2016, 12:38

nummer 17 skrev:Kennedy i femte linan idag. Antar att det beror på dåligt flås, han har haft problem med det båda matcherna han spelat. Fått tunga ben redan i andra perioden och verkar inte få ur mjölksyran när han väl fått syra. Hoppas han bara behöver vänja sig vid tempot annars kan det bli en ny Dixon!
Om det inte är kommunicerat så är det slarvigt och oproffsigt.
Men det kan vara överenskommet och okey också.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tis 13 sep 2016, 13:24

Puckad skrev:
nummer 17 skrev:Kennedy i femte linan idag. Antar att det beror på dåligt flås, han har haft problem med det båda matcherna han spelat. Fått tunga ben redan i andra perioden och verkar inte få ur mjölksyran när han väl fått syra. Hoppas han bara behöver vänja sig vid tempot annars kan det bli en ny Dixon!
Om det inte är kommunicerat så är det slarvigt och oproffsigt.
Men det kan vara överenskommet och okey också.

I mitt ledarskap hade jag naturligtvis pratat med Kennedy och dom är absolut proffsigare än mig. Han är värvad som 1.a center och får träna i femtelinan, naturligtvis har tränarna pratat med honom om detta. I detta läget är det en självklarhet!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tis 13 sep 2016, 14:21

nummer 17 skrev:
Puckad skrev:
nummer 17 skrev:Kennedy i femte linan idag. Antar att det beror på dåligt flås, han har haft problem med det båda matcherna han spelat. Fått tunga ben redan i andra perioden och verkar inte få ur mjölksyran när han väl fått syra. Hoppas han bara behöver vänja sig vid tempot annars kan det bli en ny Dixon!
Om det inte är kommunicerat så är det slarvigt och oproffsigt.
Men det kan vara överenskommet och okey också.

I mitt ledarskap hade jag naturligtvis pratat med Kennedy och dom är absolut proffsigare än mig. Han är värvad som 1.a center och får träna i femtelinan, naturligtvis har tränarna pratat med honom om detta. I detta läget är det en självklarhet!
Otydligt av mig, jag menade tvärtom: Om Kennedy meddelat innan ankomst att han behöver en uppbyggnadsfas, så är det ju förståeligt, men kanske inte bra.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros tis 13 sep 2016, 14:40

Vore väl inte första gången en nordamerikan kommer till SHL-lag och inte är i bra form, tråkigt om det är så. Hoppas det beror på något annat.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tis 13 sep 2016, 14:43

Förresten, tack för träningsrapporten.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala tis 13 sep 2016, 15:03

Det är alltid någon som floppar, mycket möjligt att det blir kennedy, "dåligt flås" existerar inte i den proffesionella världen, tror faktiskt han är en dålig spelare helt enkelt, en av flera i årets trupp.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pontaking tis 13 sep 2016, 15:21

Visar på ruggig brist av kunskap om du tycker att något som "dåligt flås" inte existerar på proffesionell
nivå. Kondition är en färskvara, oavsett om du varit marathonlöpare eller soffliggare...

Pontaking

Antal inlägg : 1159
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 13 sep 2016, 16:57

Låter ju inte jättelovande att Kennedy tränar i 5e-kedjan, men samtidigt skall man väl inte dra allt för stora växlar av det heller. Kan vara så att han har någon småskavank. Ännu en sak att lägga till listan av orosmoln inför säsongen, men som sagt. Han kan lika gärna komma igång i första matchen. Låt oss hoppas att det bara är något tillfälligt, vad det än beror på, och att Kennedy är beredd att ge allt för att komma i form.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tis 13 sep 2016, 17:25

Pajala skrev:Det är alltid någon som floppar, mycket möjligt att det blir kennedy, "dåligt flås" existerar inte i den proffesionella världen, tror faktiskt han är en dålig spelare helt enkelt, en av flera i årets trupp.

Kennedy är absolut en skicklig hockeyspelare! Bra skridskoåkare, smart, ligger rätt i banan, bra blick och fina handleder. Det syns rätt tydligt men syns tyvärr också att han får stumma ben först av alla! Hoppas att det bara varit jetlag som påverkat honom för det går över snabbt! Och Dixon är ett tydligt exempel på dåligt flås .

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala tis 13 sep 2016, 18:48

nummer 17 skrev:
Pajala skrev:Det är alltid någon som floppar, mycket möjligt att det blir kennedy, "dåligt flås" existerar inte i den proffesionella världen, tror faktiskt han är en dålig spelare helt enkelt, en av flera i årets trupp.

Kennedy är absolut en skicklig hockeyspelare! Bra skridskoåkare, smart, ligger rätt i banan, bra blick och fina handleder. Det syns rätt tydligt men syns tyvärr också att han får stumma ben först av alla! Hoppas att det bara varit jetlag som påverkat honom för det går över snabbt! Och Dixon är ett tydligt exempel på dåligt flås .

förutom att han inte orkar och det går sakta så slarvar han med pucken, gör simpla misstag och ser vek uti närkamperna, dålig balans, har inte överraskat positivt ÄNNU.

kan ju vara att han har tränat mer på mcdonalds, men jag hoppas verkligen att osten inte värvar tjock-dixon typer igen, det var en jävla flopp.

Nä konditionen är det minsta problemet .... motivation och envishet finns alltid i en vinnarskalle, hoppas kennedy har det också.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Kallepedal tis 13 sep 2016, 19:18

Vi ligger i alla fall före SkAik i försäsongstabellen. http://www.shl.se/artikel/15q8airlq-403dd/matcher-och-resultat-infor-shl-2016-2017
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av ski3r ons 14 sep 2016, 05:18

Angående Kennedy: Fick faktiskt lite dåliga vibbar när jag läste det här förut, och om det nu är så att han kommer hit otränad måste man nog fråga sig hur han ställer sig till hård träning.

“They were telling me every day, ‘We were at the rink for six or seven hours,’” he said. “I’m like, ‘We practiced for 20 minutes with an optional lift and we were home in an hour.’”
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 ons 14 sep 2016, 05:55

ski3r skrev:Angående Kennedy: Fick faktiskt lite dåliga vibbar när jag läste det här förut, och om det nu är så att han kommer hit otränad måste man nog fråga sig hur han ställer sig till hård träning.

“They were telling me every day, ‘We were at the rink for six or seven hours,’” he said. “I’m like, ‘We practiced for 20 minutes with an optional lift and we were home in an hour.’”

Kan du länka så man får hela artikeln? Ibland är sammanhanget och helheten viktig.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 ons 14 sep 2016, 07:28

Pajala skrev:
nummer 17 skrev:
Pajala skrev:Det är alltid någon som floppar, mycket möjligt att det blir kennedy, "dåligt flås" existerar inte i den proffesionella världen, tror faktiskt han är en dålig spelare helt enkelt, en av flera i årets trupp.

Kennedy är absolut en skicklig hockeyspelare! Bra skridskoåkare, smart, ligger rätt i banan, bra blick och fina handleder. Det syns rätt tydligt men syns tyvärr också att han får stumma ben först av alla! Hoppas att det bara varit jetlag som påverkat honom för det går över snabbt! Och Dixon är ett tydligt exempel på dåligt flås .

förutom att han inte orkar och det går sakta så slarvar han med pucken, gör simpla misstag och ser vek uti närkamperna, dålig balans, har inte överraskat positivt ÄNNU.

kan ju vara att han har tränat mer på mcdonalds, men jag hoppas verkligen att osten inte värvar tjock-dixon typer igen, det var en jävla flopp.

Nä konditionen är det minsta problemet .... motivation och envishet finns alltid i en vinnarskalle, hoppas kennedy har det också.

Flåset är kanske det viktigaste, utan flås kan man inte utnyttja övriga tillgångar. Utan flås faller allt som har med den fysiska biten att göra, skridskoåkning, aggressivitet, närkamper, tacklingar, balans, timing, snabba fötter, explosivitet m.m. Sen är det ju så att man även får syrebrist i hjärnan så att man tappar blicken, smartnessen försvinner, taktiska förmågan minskar samt allt som har med perceptionen att göra avtar radikalt. Utan flås, ingen idrottsman!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Pajala ons 14 sep 2016, 07:54

nummer 17 skrev:
Pajala skrev:
nummer 17 skrev:
Pajala skrev:Det är alltid någon som floppar, mycket möjligt att det blir kennedy, "dåligt flås" existerar inte i den proffesionella världen, tror faktiskt han är en dålig spelare helt enkelt, en av flera i årets trupp.

Kennedy är absolut en skicklig hockeyspelare! Bra skridskoåkare, smart, ligger rätt i banan, bra blick och fina handleder. Det syns rätt tydligt men syns tyvärr också att han får stumma ben först av alla! Hoppas att det bara varit jetlag som påverkat honom för det går över snabbt! Och Dixon är ett tydligt exempel på dåligt flås .

förutom att han inte orkar och det går sakta så slarvar han med pucken, gör simpla misstag och ser vek uti närkamperna, dålig balans, har inte överraskat positivt ÄNNU.

kan ju vara att han har tränat mer på mcdonalds, men jag hoppas verkligen att osten inte värvar tjock-dixon typer igen, det var en jävla flopp.

Nä konditionen är det minsta problemet .... motivation och envishet finns alltid i en vinnarskalle, hoppas kennedy har det också.

Flåset är kanske det viktigaste, utan flås kan man inte utnyttja övriga tillgångar. Utan flås faller allt som har med den fysiska biten att göra, skridskoåkning, aggressivitet, närkamper, tacklingar, balans, timing, snabba fötter, explosivitet m.m. Sen är det ju så att man även får syrebrist i hjärnan så att man tappar blicken, smartnessen försvinner, taktiska förmågan minskar samt allt som har med perceptionen att göra avtar radikalt. Utan flås, ingen idrottsman!!

Ja men vi snackar om professionella idrottsmän, jag tror inte man kan nå så långt utan att ha bra kondition, men jänkare verkar allmänt ha lite diva fasoner, hoppas du har rätt men min spontana känsla är att han är en mycket sämre hockeyspelare än vad många har trott.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lulefan ons 14 sep 2016, 11:53

nummer 17 skrev:
ski3r skrev:Angående Kennedy: Fick faktiskt lite dåliga vibbar när jag läste det här förut, och om det nu är så att han kommer hit otränad måste man nog fråga sig hur han ställer sig till hård träning.

“They were telling me every day, ‘We were at the rink for six or seven hours,’” he said. “I’m like, ‘We practiced for 20 minutes with an optional lift and we were home in an hour.’”

Kan du länka så man får hela artikeln? Ibland är sammanhanget och helheten viktig.

Antar att det är denna: http://www.buffalohockeybeat.com/season-in-russia-became-nightmare-for-south-buffalos-tim-kennedy/

Så citatet är väl taget lite ur sitt sammanhang. Under säsong tränar man inte lika hårt för att hålla sig match-fit och en 20-minutare följt av lite lyft är väl ingen jätteovanlig träningsdag under säsong.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad ons 14 sep 2016, 13:06

Jag hade lite samma reaktion när jag läste artikeln i somras.
Därmed inte sagt att han är träningsskygg.

Det funkar inte att glida in på en skridsko i den här ligan.
Som jämförelse har FHC sagt att de kört 3-4 pass per dag under delar av försäsongen, helt i linje med 'KHL-modellen'.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 ons 14 sep 2016, 13:26

Lulefan skrev:
nummer 17 skrev:
ski3r skrev:Angående Kennedy: Fick faktiskt lite dåliga vibbar när jag läste det här förut, och om det nu är så att han kommer hit otränad måste man nog fråga sig hur han ställer sig till hård träning.

“They were telling me every day, ‘We were at the rink for six or seven hours,’” he said. “I’m like, ‘We practiced for 20 minutes with an optional lift and we were home in an hour.’”

Kan du länka så man får hela artikeln? Ibland är sammanhanget och helheten viktig.

Antar att det är denna: http://www.buffalohockeybeat.com/season-in-russia-became-nightmare-for-south-buffalos-tim-kennedy/

Så citatet är väl taget lite ur sitt sammanhang. Under säsong tränar man inte lika hårt för att hålla sig match-fit och en 20-minutare följt av lite lyft är väl ingen jätteovanlig träningsdag under säsong.

Precis Lulefan under säsong speciellt vid tätt matchande är det helt normalt. Hade det handlat om hans försäsongsträning hade det varit katastrof och betytt att det är månader innan han är ikapp! Sammanhang kan vara nog så viktigt.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 14 sep 2016, 13:56

Man kanske kan skönja en röd tråd här. Enligt Emanuelsson skall ju inget annat lag slå oss avseende fysisk status. I de kassa matcher vi gjort tycker jag faktiskt att det sett rätt nedtränat ut. Kennedy kommer hit med en tveksam försäsong och får kliva ner i laget.

Vad  man kan spekulera i är alltså om försäsongen varit extremt fokuserad på fysiken med spelet som prislapp? Ett misslyckande i sig till viss del då man säger sig ha satsat på CHL med känt resultat. Om så är fallet får vi hoppas att vi får tillbaka investeringen i SHL.

Om 10 omgångar vet jag.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tor 15 sep 2016, 07:19

Uppenbarligen ligger han lite efter med träningen! Dessutom framgår det att tränarna har en dialog med honom. "Tränarna vill att jag jobbar med fysiken och skridskoåkningen". http://www.kuriren.nu/100-hockey/nyforvarvet-om-det-ovantade-motet-8980290.aspx

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tor 15 sep 2016, 08:30

nummer 17 skrev:Uppenbarligen ligger han lite efter med träningen! Dessutom framgår det att tränarna har en dialog med honom. "Tränarna vill att jag jobbar med fysiken och skridskoåkningen".                                                http://www.kuriren.nu/100-hockey/nyforvarvet-om-det-ovantade-motet-8980290.aspx                                                      
Mmm, såg det. Det kändes väl så där. pale
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 15 sep 2016, 08:50

Hmm hoppas det inte Kennedy blir en ny Dixon

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tor 15 sep 2016, 08:57

Linorna på dagens träning: Sweatt Kael Hedman - Harju Lagace Juntilla - Lundeström Falk Emanuelsson - Fabbe Masto Foppa - Toolanen Kennedy Rydahl. Samma som igår!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tor 15 sep 2016, 10:26

Lundeström i PP men inte Kennedy! Betydligt högre tempo och bättre passningsspel än tidigare träningar, klar skillnad även mot förra veckan.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken tor 15 sep 2016, 10:32

Jag vet inte vad jag ska säga. Har haft så dåliga vibbar av detta lag. Framför allt spelare som Kennedy. Hade ingen koll på honom bortsett från EPs statistik, där jag inte förstår hur han bara ska kunna glida in och bli en förstecenter. Att han dessutom dyker upp med dåligt flås..

Värva något vettigt,  snälla. Det här känns tamejfan inte bra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Slapshot tor 15 sep 2016, 10:50

Urken skrev:Jag vet inte vad jag ska säga. Har haft så dåliga vibbar av detta lag. Framför allt spelare som Kennedy. Hade ingen koll på honom bortsett från EPs statistik, där jag inte förstår hur han bara ska kunna glida in och bli en förstecenter. Att han dessutom dyker upp med dåligt flås..

Värva något vettigt,  snälla. Det här känns tamejfan inte bra.


Håller med. Får dåliga vibbar av Kennedy.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 15 sep 2016, 10:58

Låter lovande. Tack för rapport nummer 17

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av ski3r tor 15 sep 2016, 11:00

Petad. Får riktigt dåliga vibbar, men cred till Skuggan som vågar ta ett obekvämt beslut.
http://nsd.se/sport/nye-luleastjarnan-petad-inte-pa-samma-niva-10221627.aspx
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Slapshot tor 15 sep 2016, 11:11

Ska vi gissa på att han lämnar laget nån gång vid årsskiftet?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 15 sep 2016, 11:12

Gillar: Sweatt Kael Hedman - Harju Lagace Juntilla - Lundeström Falk Emanuelsson - Fabbe Masto Foppa
Känns som bra kemi och balans i samtliga formationer. Får se om det står sig till lördag.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 15 sep 2016, 11:13

Brukar sällan bli bra säsonger för dem som kommer in matchotränade. Tyvärr.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av ski3r tor 15 sep 2016, 11:29

Lex T.J Hensick? Jag förstår verkligen inte hur de kan tro att det går att komma över otränade, lite respektlöst faktiskt.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Ferros tor 15 sep 2016, 11:41

Det var ju någon intervju med en nordamerikan i, jag vill säga Modo, som sa att han knappt tränat inför säsongen i SHL eftersom många gjorde så i AHL och att det fungerade där, vilket hans statistik bevisade. Han var helt chockad över hur vältränade spelarna var i SHL och hur mycket tid de la ner på träning. Spelaren i fråga hade knappt tränat under sommaren och trodde, eftersom han inte spelat i SHL tidigare, att det skulle gå bra ändå.

Minns som sagt inte vem det var men det var några, säg två till tre, säsonger sedan.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tor 15 sep 2016, 11:49

Blandade känslor.
Det var länge sedan han spelade sin senaste match, så jag har absolut förståelse för att han är match-otränad.
Att träna i egen regi i sex månader är tufft.

Å andra sidan, om han glider in på en skena och inte ens försökt se till att han är i bra skick, så är det respektlöst.

Bra av Skuggan att ge utrymme för fysträning istället då.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av JohanO tor 15 sep 2016, 11:51

Svårt att bedöma Skuggans insats såhär långt, men jag gillar han intentioner i att vilja ställa bästa laget på isen.
Kennedy lever inte upp till förväntan: Bänken.
Lundeström levererar över förväntan: Tredjelinan.

JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Qirren tor 15 sep 2016, 12:18

Peter Mueller i Malmö förra säsongen var samma sak. Kom igång först slutet på säsongen då han låg så långt efter fysiskt.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 15 sep 2016, 12:26

Klart att Kennedy skall få en rejäl chans. Tänk Surovy, from zero to hero.

Men floppar Tim så börjar Ostens stjärnstreak se allt annat än godkänd ut då jag även tycker att Sweatt börjar vara framme för rakning..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tor 15 sep 2016, 12:26

Nu vet vi ju inte hur mycket han saknar, kan ju vara bara dom där sista procenten som man får av matcher och dom riktigt tempofyllda träningarna. Då kan han vara ikapp på nån vecka, har han däremot slarvat även med grundträningen så krävs det månader innan han är ikapp och då kanske man skall sparka honom och söka nån annan! Sen finns ju allt mittemellan ett par veckor och flera månader, Dixon och Niniimäki gick inte, finns säkert exempel på dom som kommit ikapp men kommer inte på nån på rak arm. Eller Enterfeldt tror jag lyckades för nåt år sedan.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken tor 15 sep 2016, 12:31

nummer 17 skrev:Nu vet vi ju inte hur mycket han saknar, kan ju vara bara dom där sista procenten som man får av matcher och dom riktigt tempofyllda träningarna. Då kan han vara ikapp på nån vecka, har han däremot slarvat även med grundträningen så krävs det månader innan han är ikapp och då kanske man skall sparka honom och söka nån annan! Sen finns ju allt mittemellan ett par veckor och flera månader, Dixon och Niniimäki gick inte, finns säkert exempel på dom som kommit ikapp men kommer inte på nån på rak arm. Eller Enterfeldt tror jag lyckades för nåt år sedan.

Delikat situation, synd att vi inte vet mer om vad som saknas. Lite läskigt om det är en situation som Modos köttbulle, då är det nog lite panik nästan.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken tor 15 sep 2016, 12:38

Tack för rapporter @nummer 17
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av ski3r tor 15 sep 2016, 13:06

Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Nu vet vi ju inte hur mycket han saknar, kan ju vara bara dom där sista procenten som man får av matcher och dom riktigt tempofyllda träningarna. Då kan han vara ikapp på nån vecka, har han däremot slarvat även med grundträningen så krävs det månader innan han är ikapp och då kanske man skall sparka honom och söka nån annan! Sen finns ju allt mittemellan ett par veckor och flera månader, Dixon och Niniimäki gick inte, finns säkert exempel på dom som kommit ikapp men kommer inte på nån på rak arm. Eller Enterfeldt tror jag lyckades för nåt år sedan.

Delikat situation, synd att vi inte vet mer om vad som saknas. Lite läskigt om det är en situation som Modos köttbulle, då är det nog lite panik nästan.
Men stackarn hade ju gift sig, klart godkänd anledning att inte träna på ett par månader Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 15 sep 2016, 13:19

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet