2015-08-22, CHL-omgång 1, Luleå - Lukko Rauma

+23
Mr Bister
Jonken
icemask
Högljudd
Puckad
Dentos
tibet
Lars158
Qirren
Rönken
Norlin
LuleåWinston
JuniorX
Old Brooklyn
LulefanGBG
Donten_
NallePhu
Lajon
Urken
Lulefan
Pajala
Bamsefar
Slapshot
27 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2015-08-22, CHL-omgång 1, Luleå - Lukko Rauma - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-22, CHL-omgång 1, Luleå - Lukko Rauma

Inlägg av Diktatorn sön 23 aug 2015, 17:37

Luleåfan skrev:
Mr Bister skrev:Nu är det dags att värva in en center till, Harju måste få en framspelare i sin kedja + Rajala, det går inte att ha 2 brunkare som Hedman och Sylvegård där.

Sedan kan Wallmark spela i 3:e med Hedman och Cehlarik och 4 :e blir Granström, Petrell och Fabricius.

Annars ser laget ganska bra ut, nu är det bara upp till Fagervall att förvalta alltihop

Håller med dig 100%!

Kanske, bara kaaaanske låta Rajala spela någon match innan...
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-22, CHL-omgång 1, Luleå - Lukko Rauma - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-22, CHL-omgång 1, Luleå - Lukko Rauma

Inlägg av nummer 17 mån 24 aug 2015, 12:13

Tycker att Lassi, Oskarsson, Melart och förstafemman får VG, där Micflikier stack ut mest, men lite minus för Schiras utvisningar. Själin, Ekarv och Mastomäki räcker inte till, Harju, Foppa, Chelarik IG. Övriga får ett G. En ganska blek tillställning med relativt lågt tempo och svag passningskvalitet. Ett litet plus för Petrells fysiska spel. Tror vi får se ett vassare Luleå när man börjar träna lite lättare...

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-22, CHL-omgång 1, Luleå - Lukko Rauma - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-22, CHL-omgång 1, Luleå - Lukko Rauma

Inlägg av Kagen mån 24 aug 2015, 17:15

Tack för alla kreativa förslag för hur jag skulle kunna se matchen under bröllopet men dessvärre läste jag dem försent. Nu har jag iaf sett matchen på svt-play där Patrick Ross upprepade samma sak flera gånger, programledaren och rinkreportern Moa var 'sådär' synkade.
Försäsong också för produktionen. Härenstam som vanligt stabil.

Helt klart har vi en förstafemma som kan leverera, jag har haft Lagace som stort frågetecken men han verkar hålla.

Lassi stabil. Kul att så många unga får spela, Själin, Ekarv, Mastonmäki, Oskarsson, Chelarik, Sylvegård - ingen av dem är ju givna även om jag tycker Sylvegård jobbar bra även Chelarik nog har sin plats. Tycker inte någon direkt gjort bort sig men det är en bit mellan att 'inte göra bort sig' och ta plats i ett SHL-lag med guldambitioner.

Hedman, Harju, Sylvegård körde på hyfsat periodvis men jag tycker inte den förmationen varit bättre än Fabbe, Fogge, Foppa var ifjol och det är klart att både Hedman och Harju har betydligt högre löner och ambitioner än att agera 'brunkare'.

Tekningarna känns hela tiden som en akilleshäl, hoppas det tränas tekningar och jobbas på olika sätt för att förbättra statsen där. Säkert massor av psykologi som spelar in.

Omdömet hittills är tre brunkarlinor och en vass-kreativ line.

På backsidan saknar jag lite mer skott, alltså långa sidledspasset och direktskott. Kanske är jag kräsen men för tusan, drömma får man alltid.

Viktigt med seger och iaf 2p, viktigt att många fått chansen. Viktigt att förstalinan, imponerar och levererar.

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-22, CHL-omgång 1, Luleå - Lukko Rauma - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-22, CHL-omgång 1, Luleå - Lukko Rauma

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet