2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå

+18
HarryHaffa
Lars158
Kagen
pingu
Mr Bister
Pajala
Bamsefar
Slapshot
JahNT
JuniorX
Rikky
Norlin
Urken
Klabbe
Puckad
Jonken
Trötto
Rönken
22 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå

Inlägg av LulefanGBG sön 16 aug 2015, 10:29

Att torska två träningsmatcher mot två bra finska lag är väl ingen större katastrof kan jag tycka. Nu har jag inte sett matcherna men att döma av intervjuer och kommentarer så är det väl snarare lite oroväckande att man varit så uddlösa framåt samtidigt som man verkar släppa till för mycket chanser och är för veka framör egen kasse.

Samtidigt är det inte lätt med många nya killar i laget och stora förväntningar att bara gå in och leverera den underhållande hockeyn som Jocke verkar vilja spela. Det kommer nog att ta lite tid innan alla bitar faller på plats och grundspelet sätter sig osv.

Det är aldrig bra att förlora och alltid bra att vinna sägs det men jag håller inte riktigt med. Det är aldrig bra att förlora för mycket för det sätter sig i skallen men ett par förluster kan också vara av nytta då man hoppas att samtliga ledare och spelare ser att det finns detaljer i spelet som måste rättas till. Hade man gått in och vunnit 4 raka matcher innan CHL så är risken stor att man kanske svävat lite för mycket på molnen när allvaret väl börjar. Nu tror jag åtminstone inte att den risken finns, om vi nu skall försöka hitta något lite positivt i dessa två förluster.

Jag väntar till CHL -matcherna innan jag börjar dra några större växlar av spelet och resultaten. Där får vi se vad som verkligen saknas och felas, samt vad som verkligen fungerar bra när det är allvar av matcherna.

I träningsmatcher håller man nog igen mycket i närkampsspel och dyl, och de bitarna skall ju vara ett av våra starkaste vapen i vinter så vi får hoppas att det visar sig direkt i första tävlingsmatchen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå

Inlägg av Lulefan sön 16 aug 2015, 10:53

Man bör väl även tänka på att Finnarna spelar på små rinkar(eller? har för mig det) och det är väl inget större delen i LHF är vana vid.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå

Inlägg av LulefanGBG sön 16 aug 2015, 11:21

Lulefan skrev:Man bör väl även tänka på att Finnarna spelar på små rinkar(eller? har för mig det) och det är väl inget större delen i LHF är vana vid.
Det är sant. Ofta svårt för svenka lag 'over there' p.g.a. det.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå

Inlägg av JuniorX sön 16 aug 2015, 11:25

Och så får man inte glömma tidsomställningen!

(Jag lovar, det var sista gången)

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå

Inlägg av Jonken mån 17 aug 2015, 10:08

Nu kan det mycket väl vara så att spelarna kör RIKTIGT REJÄLT med träningen just nu, -och att detta medför att det sett ut lite som det gjort i Finland. (Vad man förstår av Fagervall är detta orsaken.) Stämmer detta; är det RIKTIGT BRA nyheter för LHF-supportrarna! Det gäller nämligen att grunda ordentligt nu -för att ha kvar bra kräm i slutet. SAIK kör precis samma sak nu; och man ser precis samma sak i resultatväg där.

Det är lagen som ser mörare ut idag; som kommer att tillhöra dom som är vassast senare. Och det är ju precis det vi vill se: Att Luleå Hockey verkligen ÄR vassast när det gäller mest!

Om jag förstått alla indikationer helt rätt nu; så kommer LHF nu att lätta lite på träningen nu för att "varva upp" inför CHL. Och då kommer vi nog att få se ett helt annat LHF på isen. Det skall bli GRYMT intressant och se hur defensiven ser ut i lagledningens offensiva spelsystem; när de individuella rörelsemönstren hos samtliga spelare är betydligt vassare & effektivare där ute.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå

Inlägg av Lajon mån 17 aug 2015, 14:58

Tekningarna, dom oroar jag för mest. Nu har jag inte sett någon exakt stat på det, men det kändes som att vi inte vann några alls i denna match. Det spelar ingen roll hur bra spelare vi har då vi måste ägna halva bytet till att jag ifatt pucken.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå

Inlägg av LulefanGBG mån 17 aug 2015, 17:08

Nej blir det inte bättre med tekningarna när allvaret startas så kommer vi ha stora problem. Med de skickliga och snabba spelare vi har i laget så kommer vi säkert kontra in några puckar men tanken är väl att vi skall ha den själv och inte jaga den hela tiden.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-14, Träningsmatch, Kärpät - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet