2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

+21
Myrman
Pajala
Bamsefar
Kagen
Qirren
NallePhu
rasbiologen
Redbear
icemask
Slapshot
Diktatorn
JuniorX
CKa
JahNT
Puckad
Micke80
hokkzorz
Urken
Rönken
Lajon
Norlin
25 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Lars158 fre 07 aug 2015, 22:31

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Sylle har imponerat stort dessa två matcher på mig.
Idag var han riktigt bra och mot AHC var han också bra.

Masto och Själlin klart intressanta spelare måste jag säga.
Ekarv vs Masto så leder Masto hos mig nu. Mer fart och mer initiativ

Mastomäki leder på poäng, ingen kommer dock starta med Luleå. Men hade vissa förväntningar på Ekarv som gjorde en del pigga inhopp förra säsongen och såg oöm ut. Fast då hade han en halv säsong i kroppen.

Ja tyvärr blir det väl så även om försäsongen fortsätter som nu.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Rönken fre 07 aug 2015, 22:34

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Sylle har imponerat stort dessa två matcher på mig.
Idag var han riktigt bra och mot AHC var han också bra.

Masto och Själlin klart intressanta spelare måste jag säga.
Ekarv vs Masto så leder Masto hos mig nu. Mer fart och mer initiativ

Mastomäki leder på poäng, ingen kommer dock starta med Luleå. Men hade vissa förväntningar på Ekarv som gjorde en del pigga inhopp förra säsongen och såg oöm ut. Fast då hade han en halv säsong i kroppen.

Ja tyvärr blir det väl så även om försäsongen fortsätter som nu.

Asplöven behöver en del spelare. Mastomäki, Själlin, Oskarsson, Ekarv kanske? Frågan är väl vilken roll dom kan tänkas få. Asplöven saknar ju främst spelare gjutna för en fjärdekedja kan jag tycka. Backarna kan nog bli bra med två stycken tvåvägare även om jag gärna sett en till sheriff.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av NallePhu fre 07 aug 2015, 22:41

Jahapp en vecka till nästa match i Finland då är Rajala med och spelar!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Lars158 fre 07 aug 2015, 22:44

NallePhu skrev:Jahapp en vecka till nästa match i Finland då är Rajala med och spelar!

Jaaa Raj raj borde ju vara med då! Hoppas det kommer vara vettig stream.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Urken fre 07 aug 2015, 22:44

NallePhu skrev:Jahapp en vecka till nästa match i Finland då är Rajala med och spelar!

Detta går alltså, eftersom att man är utanför Svea rikes gränser? Roligt om det stämmer!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Rönken fre 07 aug 2015, 22:45

Urken skrev:
NallePhu skrev:Jahapp en vecka till nästa match i Finland då är Rajala med och spelar!

Detta går alltså, eftersom att man är utanför Svea rikes gränser? Roligt om det stämmer!

Raj raj raj raj raj raj raj. Så ska det vara ja, alla minns väl hur nöjd Niinimaa var över att bo i Tornio första månaden eller hur länge det var Laughing
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Lars158 fre 07 aug 2015, 22:46

Urken skrev:
NallePhu skrev:Jahapp en vecka till nästa match i Finland då är Rajala med och spelar!

Detta går alltså, eftersom att man är utanför Svea rikes gränser? Roligt om det stämmer!

Borde ju vara så Rajala skulle ju spela dom CHL matcher som inte är i Sverige så borde ju vara samma med träningsmatch!?

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Erilk fre 07 aug 2015, 23:26

Ekarv imponerade idag. Tog flera initiativ, höll bra i pucken och tog sig in och genom tung trafik. Nr 16, var det Björk? Han var riktigt bra tkr jag. Tog för sig på ett bra sätt. Nagander var bra också, spelade med pondus. Melart började lite segt men avslutade bra. Harju behöver komma upp men gjorde RN snuskigt snygg ass. Sweatt, oh sweatt. Fan så bra han är. Själlin var bra med, följde upp i spelet bra.
Erilk
Erilk

Antal inlägg : 47
Join date : 14-09-02
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Kagen fre 07 aug 2015, 23:41

Bra match av många av de lite mer oprövade korten idag. Lagace har varit ett stort frågetecken för mig eftersom jag inte vet hur han kommer kunna ta steget från AS till SHL men av det jag sett hittills ser det klart bra ut.

Vidare tycker jag Mastonmäki gör en fin insats, inte så tokigt av Ekarv heller. Ett litet plus också till Nagander som jag tycker var bättre än Jaros ikväll.

Harju, Petrell, Pite-Foppa kan nog mer, jag är inte orolig. Som många andra här inne menar kommer nog Harju att briljera när han får Rajala som lekkamrat.
Melart ser lite långsam ut men han liksom Petrell, Granis och Sylvegård är kanske inte de där spelarna som fullt kommer till sin rätt en småsömning försäsongsmatch när juniorer ska ges chansen och 'special teams' formeras.

Sweatt och Micflikier kommer ge oss en rolig vinter.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av MrA lör 08 aug 2015, 07:55

Erilk skrev:Ekarv imponerade idag. Tog flera initiativ, höll bra i pucken och tog sig in och genom tung trafik. Nr 16, var det Björk? Han var riktigt bra tkr jag. Tog för sig på ett bra sätt. Nagander var bra också, spelade med pondus.  Melart började lite segt men avslutade bra. Harju behöver komma upp men gjorde RN snuskigt snygg ass. Sweatt, oh sweatt. Fan så bra han är. Själlin var bra med, följde upp i spelet bra.

16 var väl Emanuelsson, tror Björk hade 5
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Slapshot lör 08 aug 2015, 08:12

Erilk skrev:Ekarv imponerade idag. Tog flera initiativ, höll bra i pucken och tog sig in och genom tung trafik. Nr 16, var det Björk? Han var riktigt bra tkr jag. Tog för sig på ett bra sätt. Nagander var bra också, spelade med pondus.  Melart började lite segt men avslutade bra. Harju behöver komma upp men gjorde RN snuskigt snygg ass. Sweatt, oh sweatt. Fan så bra han är. Själlin var bra med, följde upp i spelet bra.


Tyckte du allvarligt att Nagander var bra? Av de ordinarie backarna var han klart sämst och blev ju tunnlad upp på läktaren vid ett tillfälle åtminstone. När Sigalet och kanske Kukan är tillbaka i laget så ser jag ingen plats för Nagander. Jaros var då betydligt stabilare tex och går före alla dar i veckan. Vill inte såga spelare redan nu men av erfarenhet vet man ju hur det brukar se ut för Nagander även under säsongen. Ett guldsatsande lag kan inte spela nån bara för att dom är från orten och för att fansen gillar dom. Måste ju finnas nån form av kvaliteter också på spelaren i fråga. Sorry Savva men du får lira i asplöven kommande säsong....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Rönken lör 08 aug 2015, 12:34

Slapshot skrev:
Erilk skrev:Ekarv imponerade idag. Tog flera initiativ, höll bra i pucken och tog sig in och genom tung trafik. Nr 16, var det Björk? Han var riktigt bra tkr jag. Tog för sig på ett bra sätt. Nagander var bra också, spelade med pondus.  Melart började lite segt men avslutade bra. Harju behöver komma upp men gjorde RN snuskigt snygg ass. Sweatt, oh sweatt. Fan så bra han är. Själlin var bra med, följde upp i spelet bra.


Tyckte du allvarligt att Nagander var bra? Av de ordinarie backarna var han klart sämst och blev ju tunnlad upp på läktaren vid ett tillfälle åtminstone. När Sigalet och kanske Kukan är tillbaka i laget så ser jag ingen plats för Nagander. Jaros var då betydligt stabilare tex och går före alla dar i veckan. Vill inte såga spelare redan nu men av erfarenhet vet man ju hur det brukar se ut för Nagander även under säsongen. Ett guldsatsande lag kan inte spela nån bara för att dom är från orten och för att fansen gillar dom. Måste ju finnas nån form av kvaliteter också på spelaren i fråga. Sorry Savva men du får lira i asplöven kommande säsong....

Han ska väl få lite seriematcher också först. Men det jag saknade med honom hela förrasäsingen var tuffheten vid sargen och framför kassen. Vill se han sätta stopp för spelare innan Lassi eller Danne har blockerat. Tycker han mest börja stöka när pucken är blockerad redan, vilket inte är fel. Men vill se mer rejält spel innan dess, vilket åtminstone jag tycker lyser med sin frånvaro. Blir tuff konkurrens i år.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Qirren lör 08 aug 2015, 12:54

Nagander är vår klart sämsta back med marginal, han är ju inte bra på något?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Puckad lör 08 aug 2015, 14:05

Ni är hårda. Han är den del av laget!
Prata hellre i termer av "fortsätt med" o "gör mer av" .

Att skapa en situation där man känner sig ifrågasatt gör ingen nytta och kan göra att man vill visa upp sig och göra mer än vad som riktigt bra.

Fortsätt spela enkelt, hitta förstapassen och avväg när attackerna skall göras så blir detta bra.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Rönken lör 08 aug 2015, 14:20

Puckad skrev:Ni är hårda. Han är den del av laget!
Prata hellre i termer av "fortsätt med" o "gör mer av" .

Att skapa en situation där man känner sig ifrågasatt gör ingen nytta och kan göra att man vill visa upp sig och göra mer än vad som riktigt bra.

Fortsätt spela enkelt, hitta förstapassen och avväg när attackerna skall göras så blir detta bra.

Förhoppningsvis kan bättre backlinje hjälpa honom en del, fast kan å andra sidan bli svårt att ta plats så, hehe. Men ser bra ut på backlinjen, än så länge bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Myrman lör 08 aug 2015, 15:10

Jag gillar verkligen Savva. Hoppas han får ordning på sin hockey, precis som Harju behöver få ordning på sin. Må vara att Savva kanske skulle komma mer till sin rätt på lite trängre rinkar.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av icemask lör 08 aug 2015, 15:30

Savva är ok när han inte försöker vara konstruktiv, det är när han försöker göra ett avancerat första pass eller när han driver upp puck och håller den för länge och fastnar vid offensiv blå, skulle han bara dumpa den eller spel sarg ut skulle han lösa 80% av de gånger han hamnar i problem !
Spela enkelt, enkelt, enkelt !!!!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo - Sida 4 Empty Sv: 2015-08-07, Träningsmatch, Luleå - MoDo

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet