VM 2015
+13
NilsOskar
Tigerman
Puckad
Rönken
Tony Moore
Pajala
Slapshot
johan74
FruktHamster
KaptenBlodskelett
Bamsefar
Urken
icemask
17 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: VM 2015
Urken skrev:Hur myxket tid är det kvar i den matchen?
Nästan fem minuter.
Redbear- Antal inlägg : 6754
Inte konstigt att det är grinigt mellan Finland och Tjeckien. Känns som att dagens domare vill stå upp för sina domarkollegor och nu jävlas med finnarna.
Dags för Popovic att ta över efter Mårts så vi får in lite nytt tänk i 3kronor !
icemask- Antal inlägg : 4132
Okej? Precis nu så gör Finland mål - målet döms bort och Finland får en utvisning istället. Ja.. domarna göra inget för att släcka denna teori. Snarare eldar de på än mer.
Urken skrev:Okej? Precis nu så gör Finland mål - målet döms bort och Finland får en utvisning istället. Ja.. domarna göra inget för att släcka denna teori. Snarare eldar de på än mer.
Vilken teori? Jag hänger inte med alls, sorry
Pajala- Antal inlägg : 18283
när man ser domarinsatserna i HockeyVM så går tankarna till fotbollen och deras muthärvor inom FIFA !
Pajala skrev:Urken skrev:Okej? Precis nu så gör Finland mål - målet döms bort och Finland får en utvisning istället. Ja.. domarna göra inget för att släcka denna teori. Snarare eldar de på än mer.
Vilken teori? Jag hänger inte med alls, sorry
Svarar med ett citat:
Urken skrev:Inte konstigt att det är grinigt mellan Finland och Tjeckien. Känns som att dagens domare vill stå upp för sina domarkollegor och nu jävlas med finnarna.
Jaha, en konspirationsteori alltså, ha ha ha
Pajala skrev:Jaha, en konspirationsteori alltså, ha ha ha
Precis så!
Första perioden: domarna struntar i ett par situationer som kunde renderat i en tjeckisk utvisning, framför allt en solklar tripping. Pucken glider upp till Tjeckisk back som skjuter på täckande finsk spelare - den finska spelarens klubba går av. Han tar några skär och tittar sedan ner, noterar att klubban är av och släpper den. - utvisning för "broken stick" (som det stod i rutan).
Andra perioden: Finland gör mål. Det döms bort och Finland får en utvisning emot sig istället, en helt felaktig sådan. Inte nog med det: Tjeckien målar i det efterföljande PPt.
Utöver detta har Finland inte haft ett enda PP - förutom sådana som har blivit dubbelutvisningar. Och jo, det har funnits lägen att ta ut tjeckerna.
Nu är jag partisk, men det ska då vara fan om jag ska kunna se så fel. Dessutom är jag och DIF-Petter rörande överens om situationerna. Det är sällan hänt.
Ödsla inte energi på Pajala, han är bara bitter för att han har slut hembränt sedan de tog hans leverantörer för några veckor sedan i en razzia utanför Pajala !Urken skrev:Pajala skrev:Jaha, en konspirationsteori alltså, ha ha ha
Precis så!
Första perioden: domarna struntar i ett par situationer som kunde renderat i en tjeckisk utvisning, framför allt en solklar tripping. Pucken glider upp till Tjeckisk back som skjuter på täckande finsk spelare - den finska spelarens klubba går av. Han tar några skär och tittar sedan ner, noterar att klubban är av och släpper den. - utvisning för "broken stick" (som det stod i rutan).
Andra perioden: Finland gör mål. Det döms bort och Finland får en utvisning emot sig istället, en helt felaktig sådan. Inte nog med det: Tjeckien målar i det efterföljande PPt.
Utöver detta har Finland inte haft ett enda PP - förutom sådana som har blivit dubbelutvisningar. Och jo, det har funnits lägen att ta ut tjeckerna.
Nu är jag partisk, men det ska då vara fan om jag ska kunna se så fel. Dessutom är jag och DIF-Petter rörande överens om situationerna. Det är sällan hänt.
Den där Jagr han kan fortfarande, 4-3 till tjeckerna.
Redbear- Antal inlägg : 6754
Det är bara att ta av sig hatten för Jaromir Jagr, troligen den nu aktive totalt sett bästa spelaren på planeten, sett till hela karriären.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Hoppas att Jagr får vinna hela skiten nu. Problemet är väl Kanada.. inget litet problem heller. De har ju nästintill ett OS-lag på isen.
Man skulle ha varit på plats. Vilken stämning det verkar vara! Bara att lyfta på hatten.. hoppas att det ställs lite krav på värdnationerna i framtiden. Det ska vara en folkfest och ingen slips-after work som i Stockholm.
Man skulle ha varit på plats. Vilken stämning det verkar vara! Bara att lyfta på hatten.. hoppas att det ställs lite krav på värdnationerna i framtiden. Det ska vara en folkfest och ingen slips-after work som i Stockholm.
Bättre att åka mot Jagr 43 år och Ruzicka med sin hockeyfrilla än mot Ryssland
Rönken- Antal inlägg : 17809
Urken skrev:Hoppas att Jagr får vinna hela skiten nu. Problemet är väl Kanada.. inget litet problem heller. De har ju nästintill ett OS-lag på isen.
Verkligen. Ge fan i att försöka göra VM till en pengapress utan satsa på folkfest istället! Det kommer ge pengar ändå i långa loppet genom att öka attraktionsvärdet för hockey generellt.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
icemask skrev:Ödsla inte energi på Pajala, han är bara bitter för att han har slut hembränt sedan de tog hans leverantörer för några veckor sedan i en razzia utanför Pajala !Urken skrev:Pajala skrev:Jaha, en konspirationsteori alltså, ha ha ha
Precis så!
det var faktisk MIG dom tog så ni kan undra att jag är bitter .. he he he ... nä men jag fattar vad urken skriver men det är ändå på något konstigt sätt härligt att se en besviken finne som försöker i sin desperation leta efter ett fusk som har drabbat hans lag, bittra finnar överallt på facebook idag också ... ja fy satan, nä nog förlorade finnarna på ett rättvist sätt, precis som för Sverige ... det finns inget att skylla på bara inse att man är ett sämre lag.
Nu kan man blicka fram mot vad Luleå hockey kommer att göra .... jag tror att osten fixar SHLs bästa värvning nu, det måste han göra ... en center som tar hela Sverige med storm, sen toppar han upp med Melart på backsidan
https://www.youtube.com/watch?v=D4yzS5Kils8 - härligt att gå från mål och ledning till 4 mot 3 och mål i baken istället på denna situation.
Rönken skrev:https://www.youtube.com/watch?v=D4yzS5Kils8 - härligt att gå från mål och ledning till 4 mot 3 och mål i baken istället på denna situation.
Enligt Pajala så påverkar domarna aldrig utfallet i en match, så det är lugnt.
En närkamp, hela vägen. Tjecken ramlar på egen försvarare.
Även Aaltonens "broken stick" var snygg. Eller när Tjecken slog bort Kemppianens klubba, vilket föranledde deras kvittering till 2-2.
Nu är det över, hur som. Jag hejar på Jagr - ingen annan. Hoppas att han har mer flyt i domsluten än Finland hade i sina två sista matcher.
Avrundar detta med en talande bild, för er som förstår finska. Övriga får nyttja google translate.
Tycker många domslut har varit bedrövliga i detta VM. Men som sagt, nu håller vi tummarna för Jagr i fortsättningen. Dynamitgubben!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Men vad i hela...? Var det Vinnerborg som dömde bort? Känns ju väldigt tveksamt, väldigt. Mål i mitt tycke.
Svenska domare skämmer ut sig ...igen.
Eller som ngn skrev: Skandal i vm, vardagsmat i SHL.
Eller som ngn skrev: Skandal i vm, vardagsmat i SHL.
Bamsefar- Antal inlägg : 12079
Haha, bra summering av läget ja Bamsefarsan.
Fan vad sämst, pinsamt för Sverige! Och så här är det i SHL varenda kväll....
Faan vad bra #88 Burns i Canada är, grabben är ju överallt, stor å stark, bra spelsinne, bra på grillorna, bra skott - vicken back
Han har även gjort ett par säsonger som forward, så han kan bokstavligen vara överallt.Tony Moore skrev:Faan vad bra #88 Burns i Canada är, grabben är ju överallt, stor å stark, bra spelsinne, bra på grillorna, bra skott - vicken back
Qirren- Antal inlägg : 1369
Nä domarna är helt ofelbara, så jävla stolt över Sveriges domare, fan vad bäst ni är
Drömfinal imorgon alltså.
Jag lämnas med två känslor efter dagens sändning.
1. Fasen vad intervjuerskan är bra på att få spelarna att prata!
2. Fasen vad snabbt jag kan byta kanal när Max dyker upp i rutan!
Puckad- Antal inlägg : 11179
Puckad skrev:Drömfinal imorgon alltså.
Storuman-tjejen är rätt ok ja, får säkert köra en del i C More i vinter. Max Grinolle är en skandal att han ens är med på tv. Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att han är värre än Ekwall..
Och engelska kan han inte prata heller. Ungefär lika dålig engelska som den där cmore brunetten som jag har glömt vad hon heter.
Härligt ställe Tjeckien. Publikrekord för VM tyckte jag dom sa.
Lars158- Antal inlägg : 9730
Säger du om Tjeckien - USA då, Lasse-Maja? Tråkigt för Tjeckien och Jagr att inte kunna nypa en bronspeng, speciellt publiken som varit grymma.
Synd att inte tjeckerna fick guld eller åtminstone medalj. Då håller vi på Kanada i finalen.
Håller på Ryssland även om jag tror Kanada vinner.
Bamsefar skrev:Håller på Ryssland även om jag tror Kanada vinner.
Känns lite pest eller kolera. Tror dock ändå att jag håller Kanada högre än Ryssarna mest för att vi har en större vana av kanadicker i SHL.
Norlin- Antal inlägg : 4512
NHL vs. KHL - säger Wikegård om finalen. Stämmer ganska väl faktiskt, var ganska kraftig övervikt för KHL i ryska laget. Mer än jag trodde.
Första perioden var bra och intressant, nu i andra blev det rätt mycket tråkigare
Spelare från de bästa lagen i KHL mot spelare från de sämsta lagen i NHL.Rönken skrev:NHL vs. KHL - säger Wikegård om finalen. Stämmer ganska väl faktiskt, var ganska kraftig övervikt för KHL i ryska laget. Mer än jag trodde.
Klasskillnaden syns!
sopan Crosby tänker du på.Puckad skrev:Spelare från de bästa lagen i KHL mot spelare från de sämsta lagen i NHL.Rönken skrev:NHL vs. KHL - säger Wikegård om finalen. Stämmer ganska väl faktiskt, var ganska kraftig övervikt för KHL i ryska laget. Mer än jag trodde.
Klasskillnaden syns!
Japp. Lämnar över ansvaret till Claude Giroux. Blekt tycker jag...Bamsefar skrev:sopan Crosby tänker du på.Puckad skrev:Spelare från de bästa lagen i KHL mot spelare från de sämsta lagen i NHL.Rönken skrev:NHL vs. KHL - säger Wikegård om finalen. Stämmer ganska väl faktiskt, var ganska kraftig övervikt för KHL i ryska laget. Mer än jag trodde.
Klasskillnaden syns!
Det är väl inget svårt att glänsa mot ett lag som man slår med 6-0'ish!
Snart tvåsiffrigt! I antalet skott från Ryssland!
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|