Brendan Mikkelson

+48
Hankburger
Mr Bister
Lulefan
Number 69
Anthrax
icemask
Jokerman
Tigerman
Davidoff
ski3r
amarule
Ferros
Bamsefar
Dustin
Blinders
Donowitz
pingu
KaptenBlodskelett
Myrman
Qirren
Lars158
Jonsey
Dentos
27 Öqvist
Urken
Kapten Haddock
MrScout
Jonken
Micke80
Xinpei
Old Brooklyn
Pajala
Högljudd
JuniorX
Wolfhunter
LHF96
Rönken
Kagen
Tony Moore
JayDee
LulefanGBG
Puckad
Redbear
FruktHamster
Slapshot
Admin
Mickeee
Salle
52 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Bamsefar tor 16 feb 2017, 14:09

Lulefan skrev:http://www.shl.se/brendan-mikkelson-skjuter-hardast-i-shl

Mikkelson skjuter tydligen hårdast i SHL.

165km/h motsvarar ca 102.5mph jämfört med de ~108 som storskyttarna i NHL Chara och Weber mäktar med. Få som ens når upp till 100mph där.

Mest chockerande tycker jag är att Janne kom fyra, ska vi anta att det var en dragare? Very Happy

Inget chockerande, självklart har Janne världens hårdaste dragskott. cheers
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Donowitz tor 16 feb 2017, 16:45

Dags att träna in siktet då, så blir det här bra Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4066
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av LulefanGBG tor 16 feb 2017, 17:24

Precis, hade han haft bättre sikte, eller kanske framförallt snabbare 'release' så att skotten inte måste gå utanför för att inte träffa täckande motståndare, (dvs han hinner skjuta innan någon hinner täcka och bara träffa inom målramen), så hade han nog gjort en hel del fler mål.

Mycket av det hänger såklart också på att man får passen på bladen och i rätt tid.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Tony Moore lör 07 okt 2017, 22:03

Sorry Brendan, men din spelförståelse räcker inte riktigt till i Vårat gäng och SHL, du "har inte många rätt" i egen zon där DU ska var som starkast.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Micke80 sön 08 okt 2017, 06:49

Tycker han var någorlunda igåroch riktigt bra förra matchen. Bara hoppas han oftare kommer upp i riktigt bra.
Däremot är det ju en stor plump i protokollet hur han agerade på frölundas sista mål. Vad hadde Mikkelson bakom mål att göra, pga den vägen han tog kunde han varken markera puckföraren, täcka av passnignsvägarna för puckföraren, markera eventuella passnignsmottagare eller blocka skott. Pga valet att åka runt målet kan man i princip säga att vi blev en man kort på isen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 08 okt 2017, 10:21

Micke80 skrev:Tycker han var någorlunda igåroch riktigt bra förra matchen. Bara hoppas han oftare kommer upp i riktigt bra.
Däremot är det ju en stor plump i protokollet hur han agerade på frölundas sista mål. Vad hadde Mikkelson bakom mål att göra, pga den vägen han tog kunde han varken markera puckföraren, täcka av passnignsvägarna för puckföraren, markera eventuella passnignsmottagare eller blocka skott. Pga valet att åka runt målet kan man i princip säga att vi blev en man kort på isen.
Kolla hur han agerade på de två andra målen han var inne på...

Jag gillar verkligen Brendan Mikkelson. Han verkar vara en bra kille och har en inställning till det hela som jag verkligen uppskattar. Men han har varit risig hela säsongen hittills, och efter gårdagens insats så börjar jag tro att han helt enkelt inte fixar vår nya inriktning. Trist, men i dagsläget tycker jag nog att vi har 6 backar som är bättre, även med Janne skadad.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Old Brooklyn sön 08 okt 2017, 11:09

Tycker inte man ska stirra sig blind på huruvida han är inne på många baklängesmål. Brendan är den som får spela mot motståndarnas bästa offensiva kedjor. Däremot så reagerar även jag på hans positionering och framförallt när vi har puck.

Han gör sig inte spelbar på ett konstruktivt sätt. Sätter ofta backpartnern i svår sits då han valt en märklig åkväg eller position då vi erövrat pucken. Han är ok på offensiv blå som avlastningsspelare och rent av bra då motståndarna har pucken i vår zon, men så fort vi skapat ett läge för snabb spelvändning (en pelare i Bulans hockeystrategi) så är han ofta inget att ha. Detta är något Mikkelson måste fixa till, annars ser jag inte att han kan fortsätta med oss.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 08 okt 2017, 11:13

Old Brooklyn skrev:Tycker inte man ska stirra sig blind på huruvida han är inne på många baklängesmål. Brendan är den som får spela mot motståndarnas bästa offensiva kedjor. Däremot så reagerar även jag på hans positionering och framförallt när vi har puck.

Han gör sig inte spelbar på ett konstruktivt sätt. Sätter ofta backpartnern i svår sits då han valt en märklig åkväg eller position då vi erövrat pucken. Han är ok på offensiv blå som avlastningsspelare och rent av bra då motståndarna har pucken i vår zon, men så fort vi skapat ett läge för snabb spelvändning (en pelare i Bulans hockeystrategi) så är han ofta inget att ha. Detta är något Mikkelson måste fixa till, annars ser jag inte att han kan fortsätta med oss.
Helt riktigt, man ska aldrig stirra sig blind på något. Igår däremot hade han inte en siffra rätt vid något av målen, det finns inga som helst ursäkter.

Håller med helt om att han, tyvärr, inte är mycket att ha i spelet. Kombinerat med en alldeles för svag defensiv insats så har vi en ohållbar situation.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Anthrax sön 08 okt 2017, 17:50

Hoppas man vågar ta tag i elefanten i rummet inom kort och agerar. Börjar likna någon modern variant av Osmo Soutokorva och hans obegripliga spelstil efter han kom tillbaka vid millenniemskiftet.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av ski3r sön 08 okt 2017, 18:30

Anthrax skrev:Hoppas man vågar ta tag i elefanten i rummet inom kort och agerar. Börjar likna någon modern variant av Osmo Soutokorva och hans obegripliga spelstil efter han kom tillbaka vid millenniemskiftet.
Borde väl hänga löst när Janne är tillbaka. Finns det någon status på det?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Mr Bister sön 08 okt 2017, 18:57

ski3r skrev:
Anthrax skrev:Hoppas man vågar ta tag i elefanten i rummet inom kort och agerar. Börjar likna någon modern variant av Osmo Soutokorva och hans obegripliga spelstil efter han kom tillbaka vid millenniemskiftet.
Borde väl hänga löst när Janne är tillbaka. Finns det någon status på det?
Janne ska inte in i laget det såg vi ifjol och på försäsongen i år

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av ski3r sön 08 okt 2017, 20:11

Mr Bister skrev:
ski3r skrev:
Anthrax skrev:Hoppas man vågar ta tag i elefanten i rummet inom kort och agerar. Börjar likna någon modern variant av Osmo Soutokorva och hans obegripliga spelstil efter han kom tillbaka vid millenniemskiftet.
Borde väl hänga löst när Janne är tillbaka. Finns det någon status på det?
Janne ska inte in i laget det såg vi ifjol och på försäsongen i år  
Han spelade betydligt stabilare än vad Mikkelson gjort hittills denna säsong iaf.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Urken sön 08 okt 2017, 20:14

Det är synd att Mikkelson inte håller i defensiven just nu. Jag gillar honom i övrigt. Det är bara att se på hur glad han blir när han råkar göra mål emellanåt :-)

Hoppas han får ordning på sitt försvarsspel. Har för mig att han blev bättre ju fler minuter han fick spela förra säsongen. Någon som kan bekräfta/dementera detta?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Anthrax sön 08 okt 2017, 21:46

Urken skrev:Det är synd att Mikkelson inte håller i defensiven just nu. Jag gillar honom i övrigt. Det är bara att se på hur glad han blir när han råkar göra mål emellanåt :-)

Hoppas han får ordning på sitt försvarsspel. Har för mig att han blev bättre ju fler minuter han fick spela förra säsongen. Någon som kan bekräfta/dementera detta?

Tycker han blev något bättre mot slutet av säsongen men han har aldrig någonsin spelat med större pondus I Lule eller varit så allround som han "såldes" som.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Pajala mån 09 okt 2017, 08:40

förra säsongen var inte så lyckad för Mikkelson, så man tänker ju att det släpper till denna säsong men tyvärr verkar det bara bli sämre.

Tyvärr blev han bara en utfyllnad och inte den stabile backpjäs som man trodde, dags för bulan att agera och låta han nöta bänk någon match, det kanske kan väcka liv i honom annars är han bara en börda för Luleå hockey.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Hankburger ons 11 okt 2017, 21:53

Pajala skrev:förra säsongen var inte så lyckad för Mikkelson, så man tänker ju att det släpper till denna säsong men tyvärr verkar det bara bli sämre.

Tyvärr blev han bara en utfyllnad och inte den stabile backpjäs som man trodde, dags för bulan att agera och låta han nöta bänk någon match, det kanske kan väcka liv i honom annars är han bara en börda för Luleå hockey.

Håller med dig för en gångs skull. Mikkelson var en klippa första säsongen han spelade och var stundtals bra förra säsongen. Vad han köpt för betongsulor till skridskorna denna säsong vette tusan men han har enorma problem och borde få känna lite konsekvenser för det också. Kanske han taggas av en match på läktaren?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av icemask tor 12 okt 2017, 13:30

Hankburger skrev:
Pajala skrev:förra säsongen var inte så lyckad för Mikkelson, så man tänker ju att det släpper till denna säsong men tyvärr verkar det bara bli sämre.

Tyvärr blev han bara en utfyllnad och inte den stabile backpjäs som man trodde, dags för bulan att agera och låta han nöta bänk någon match, det kanske kan väcka liv i honom annars är han bara en börda för Luleå hockey.

Håller med dig för en gångs skull. Mikkelson var en klippa första säsongen han spelade och var stundtals bra förra säsongen. Vad han köpt för betongsulor till skridskorna denna säsong vette tusan men han har enorma problem och borde få känna lite konsekvenser för det också. Kanske han taggas av en match på läktaren?
Tror att mikkel blir lite vilse i pannkakan med det nya sättet att spela dvs att närmsta man kuggar i, han är inkörd enligt den gamla skolan med var man på sin plats, sen tycker jag han brister i att leverera ett bra förstapass oxå !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av pingu tor 12 okt 2017, 18:13

Tyckte förut att han läste spelet ganska bra i egen zon men numer verkar han inte ha många rätt och det ser ut som att hans spelförståelse inte klarar av lagets snabba spel.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Donowitz tor 19 okt 2017, 19:59

Måste vara dags att titta efter ny arbetsgivare åt Mikkelson nu.

Donowitz

Antal inlägg : 4066
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av kokostrollet fre 20 okt 2017, 12:17

bearjew skrev:Måste vara dags att titta efter ny arbetsgivare åt Mikkelson nu.

Yepp. Tycker Bulan borde sätta honom på läktaren till att börja med, för han har varit rent ut sagt usel i 11 matcher nu och det blir inte bättre.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Old Brooklyn fre 20 okt 2017, 12:34

Åtminstone bör han halka ner i hierarkin. Mikkel hade näst mest istid mot Färjestad. Som det är nu spelar han mot motståndarnas bästa spelare och senaste matchen även i pp. Sonell utgick väl?

Sätt Johnston med Jalvanti. Engsund och Själin funkar ju utmärkt. Sen får Sondell, Sandström och Mikkel slåss om vem som ska spela i sista backparet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Anthrax fre 20 okt 2017, 13:52

Ja inte kan Janne vara sämre än detta rundningsmärke deluxe? Han har ju sett rätt bra ut det han spelat i år.

Det märkliga är att han ännu inte drabbats av några konsekvenser för sitt urusla spel, finns ens insikten i ledningen eller anser man ersättarna vara ännu sämre kanske? Tycker det börjar bli oförlåtligt att låta detta bero, oansvarigt, skadligt och ger dåliga signaler till de som får står åt sidan.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Donowitz fre 20 okt 2017, 18:51

Old Brooklyn skrev:Åtminstone bör han halka ner i hierarkin. Mikkel hade näst mest istid mot Färjestad. Som det är nu spelar han mot motståndarnas bästa spelare och senaste matchen även i pp. Sonell utgick väl?

Sätt Johnston med Jalvanti. Engsund och Själin funkar ju utmärkt. Sen får Sondell, Sandström och Mikkel slåss om vem som ska spela i sista backparet.

+ Grahn

Donowitz

Antal inlägg : 4066
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Donowitz sön 21 jan 2018, 20:00

Tycker Brendan har hittat rätt nu. Äntligen. Gör väl misstag precis som alla andra i laget men är avsevärt mer stabil och resolut i sitt spel. Agerar lite snabbare med puck och tar även åkningar stundtals. Framförallt trygg defenisvt.

Donowitz

Antal inlägg : 4066
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Micke80 mån 22 jan 2018, 05:19

bearjew skrev:Tycker Brendan har hittat rätt nu. Äntligen. Gör väl misstag precis som alla andra i laget men är avsevärt mer stabil och resolut i sitt spel. Agerar lite snabbare med puck och tar även åkningar stundtals. Framförallt trygg defenisvt.

Håller med dig, han har fungerat riktigt bra senaste tiden.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Jokerman tis 23 jan 2018, 16:04

Föreningen kommer zooma ut efter säsongen och syna varje spelare och jag hoppas även man ser till utvecklingen hos spelaren och dennes styrkor och svagheter. T.ex. ser på om spelaren visar klass när det gäller special-teams eller inte, en import i LHF ska kliva fram när det behövs som bäst.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Tony Moore sön 25 mar 2018, 13:03

Kvar på tronen – nollmålsskytten skjuter hårdast i SHL
http://www.hockeysverige.se/2018/03/25/brendan-mikkelson-skjuter-hardast-i-shl/
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Tony Moore sön 25 mar 2018, 13:15

Intressant lyssning med syskonen Mikkelson http://bjornbroder.se/podcast/130-dream-come-true/
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Kapten Haddock mån 26 mar 2018, 09:37

Ibland har jag nästan blivit irriterad  på mig själv, när jag plötsligt blir positiv till Brendans närvaro efter en bra insats. 

Han kan verkligen göra riktigt bra matcher, men tyvärr inte så ofta. De var nog framför allt att de var i början, när han kom hit som jag verkligen såg nått jag ville se. Då kunde han t.o.m. gå in och göra de bra offensivt och nästan vara bäst på planen.

Nu mer är jag dock mest väldigt irriterad när han har pucken. Förr tyckte jag t.o.m att han såg "rapp" ut och spelade med energi. Kan kanske vara fel på mina ögon, men jag tycker han är för ojämn och har alldeles för stor skillnad mellan högsta och lägsta nivå. Sen är de inte speciellt ofta högsta nivån visar sig.

I år (över lag) tycker jag de är alldeles för segt, sen med första pass och hamnar ofta i tidsnöd, burskydd har nästan blivit hans andranamn när han inte får fart på grejerna och kan ta ett snabbt beslut. Ibland misslyckas han t.o.m. leverera  ett bra förstapass trots forward antingen möter upp honom eller har fart i djupled.

Jag tror de sitter i skallen när man ser hur han agerar.

Jag hoppas att vi kan hitta annan klubb åt honom om vi får alternativ till bättre.
Nu har vi flera backar att ersätta, så de blir ju prio nr.1, men finns chansen att ersätta så hoppas jag att herrarna Engman/Nilsson agerar de kvickaste! Annars så bör han få kliva ner några snäpp och spela med en riktigt stabil defensiv pjäs.

De verkar vara en riktigt bra kille som trivs i klubben och är omtyckt. Han verkar även vilja ta mycket ansvar och vara en stor del i föreningen och de ska han ha stort cred för!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Puckad mån 26 mar 2018, 10:06

Blev inte Brendan mycket bättre när han slutade spela med Ryan?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Donowitz mån 26 mar 2018, 10:51

Mycket bättre vet jag inte, om än det såg bättre ut.

Problemet är att man lätt tycker om Brendan och därför vill ha honom kvar i laget. Men jag tror att om vi vill komma lång, så behövs en vassare spets, som även gäller på hans position.

Donowitz

Antal inlägg : 4066
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Kapten Haddock mån 26 mar 2018, 13:16

Jag kanske är hård med honom när jag vet hur bra han kan vara i sina bästa stunder, men blir så förbannad när tappar skallen och gör de så svårt för sig ibland och inte vågar spela snabbt och på känsla.

Han kanske blommar ut igen om han slipper så mycket ansvar, kliva ner i herarkin och får ha några att luta sig emot?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av NeedforX mån 26 mar 2018, 14:10

Brendan blandar och ger väldigt mycket, vissa matcher så tar han rätt markering och har bra uppspel för att sedan kolla på pucken och tappa allt vad markering framför vår kasse heter, samt inte lägga den enkla passet till forwards utan vända tillbaks och sättas under press av motståndets forwards. Verkar vara en trevlig kille som vad det verkar som lider väldigt mycket av dåligt självförtroende. Kan vara rätt att avsluta kontraktet med honom, dock får han ihop spelet så kan han vara en back i absolut SHL topp så väldigt osäker på hur klubben ska agera.

NeedforX

Antal inlägg : 33
Join date : 16-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av RSD555 mån 26 mar 2018, 20:05

Målvakten är halva laget och topp 2 backarna också. Där skall läggas krut.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Donowitz mån 25 jun 2018, 10:09

Man bryter kontraktet.
https://www.luleahockey.se/artikel/k4bwajity-30c4d/mikkelson-lamnar-lulea-hockey

Thanks for all the hard work Brendan!

Donowitz

Antal inlägg : 4066
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Pajala mån 25 jun 2018, 10:11

vilken lottovinst Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av rasbiologen mån 25 jun 2018, 12:34

Bryter, dvs vi behöver inte betala för resten av tiden?
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Micke80 mån 25 jun 2018, 12:59

rasbiologen skrev:Bryter, dvs vi behöver inte betala för resten av tiden?

Vet inte hur det ser ut i det här fallet, men ”bryter” brukar betyda att klubben köper ut spelaren från kontraktet och spelaren blir fri att gå dit hen vill.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Jonken mån 25 jun 2018, 16:05

Skönt att "en av dom" ÄNTLIGEN iaf är offentlig! Nu är det bara att hoppas att detta inte sved allt för mycket i plånkan för Luleå Hockey...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Tony Moore ons 27 jun 2018, 15:12

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Mikkelson - Sida 3 Empty Sv: Brendan Mikkelson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet