Bill Sweatt

+80
Chris Hendrix
Ivanhoe
Hedanders
Mr Bister
Jonken
Anthrax
Sportchefen #2
Dilox
Monco
Hankburger
Ferros
NilsOskar
Groggen79
Diktatorn
pingu
PM
Lulefan
Davidoff
Molin86
farre
amarule
GLHF
Kocur
wilmus2007
Snikne Ville
MiCCe
Lars158
tibet
Norlin
Old Brooklyn
GustenA
FruktHamster
Knäcktomten
ski3r
Urken
Micke80
NallePhu
Qirren
Luleåfan
Slapshot
Lajon
LulefanGBG
Kagen
nummer 17
KaptenBlodskelett
Tigerman
Redbear
Puckad
Rönken
stormvägen
icemask
Erilk
JoakimJ
MickkeJ
CKa
Kapten Haddock
Pickadoll
Donowitz
RogerC
Myrman
LuleåWinston
Hajlimpan
Lasse Proppmätt
Pajala
Calle
Bamsefar
Mange
johan74
Purre
kralle
Tony Moore
Obsut
Puckkaos
JuniorX
Jovi
Mickeee
ezz
hokkzorz
Dentos
Rikky
84 posters

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Puckad ons apr 13, 2016 5:55 pm

Dentos skrev:Någon med läkarkunskaper som kan ge oss odds för att hans skada kommer att läka helt och hållet? Känns riskfyllt att satsa så många kort på Sweatt en säsong till.
Fast det här är väl ett försäkringsärende. Så vilken risk pratar vi om?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av JuniorX ons apr 13, 2016 6:16 pm

Sweatt ska självklart spela i Luleå nästa säsong. Man bryter inte ett kontrakt med en spelare man vill ha men som är skadad, om det inte finns några omständigheter som gör det försvarbart. Lite ansvar får man ta som arbetsgivare, även om jobbet är hockey.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Ferros ons apr 13, 2016 6:32 pm

Tycker det är lite konstigt att man får höra att folk inte vill ha kvar Sweatt, för så sent som ett år sedan så ansågs han vara en av SHLs absolut bästa spelare, målfarlig, skridskoåkare av rang, duktig i BP och PP, bra skott och duktig i det fysiska spelet. Nu har han åkt på en efterhängsen skada och då vill folk inte ge honom chansen efter en hel offseason med rehabilitering? Konstigt i mitt tycke.

Tänk att få tillbaka Sweatt i samma form som han var i innan han åkte på sin skada, snacka om grymt nyförvärv i sådant fall.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Rönken ons apr 13, 2016 6:38 pm

Klart man ska behålla. Rimligen bör väl försäkringen ticka in, visst finns det risk att han inte kommer tillbaka men kan inte tänka mig annat än att chanserna är goda.

Kommer han tillbaka hög nivå är det ett riktigt bra "nyförvärv".
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Davidoff ons apr 13, 2016 6:38 pm

Älskar den typen av spelare som Sweatt är, så givet att han absolut inte ska dumpas. Totalt orädd att "Crash the net" är väl i princip bara Rajala som är i närheten av samma fart på buggarna..

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av nummer 17 ons apr 13, 2016 7:01 pm

Finns mängder med kvinnor som fått magmuskler avskurna i samband med kejsarsnitt. Dom läker fullt ut och har inga som helst problem efter läkning. Nu är ju belastningen högre på idrottsmän men det är den närmaste jämförelsen jag känner till.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av NallePhu ons apr 13, 2016 7:10 pm

50/50 skulle jag säga att han blir fixad & blir återställd för spel igen, Bäst är att han gör denna op i USA och anlitar en expert där!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Davidoff ons apr 13, 2016 7:14 pm

Hur funkar det rent försäkringsmässigt att göra op "utomlands" menar dom har ju lite annat system så att säga, om inte LHF ska stå för hela kalaset vill säga.

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Donowitz ons apr 13, 2016 10:10 pm

Kan bli ett intressant nyförvärv om han får ordning på grejerna.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Dentos ons apr 13, 2016 10:32 pm

Puckad skrev:
Dentos skrev:Någon med läkarkunskaper som kan ge oss odds för att hans skada kommer att läka helt och hållet? Känns riskfyllt att satsa så många kort på Sweatt en säsong till.
Fast det här är väl ett försäkringsärende. Så vilken risk pratar vi om?
Risken jag pratar om är att planera kring att Sweatt ska vara en ledande spelare i Luleå, vilket han har betalt för att vara. Likt den här säsongen. Han var tänkt att vara en bärande och tongivande spelare inför säsongen men försvann i princip hela säsongen pga skadan. Vi spelade med en spetsgubbe kort. Risken finns att samma scenario sker igen. Inte lätt att försöka hitta bra spets mitt under brinnande säsong om det visar sig att hans skada inte läker oavsett om försäkring täcker upp kostnaden för Bill eller ej.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear fre maj 06, 2016 11:16 pm

ISHOCKEY Norrbottens-Kuriren har pratat med Luleå Hockey-forwarden Bill Sweatt, som vilar ut på ett hotellrum i Philadelphia.

Bill Sweatt spelade bara 24 av 52 matcher i grundserien och gjorde 6 poäng den gångna säsongen i Luleå Hockey.

Nu har amerikanen fått svaret.

Under torsdagen lades han på operationsbordet i Philadelphia.

– De opererade den delen av magmuskeln som varit skadad och upptäckte att 70 procent var av, säger 27-åringen.

– Jag visste inte om det förrän i dag (fredag) när doktorerna berättade för mig. I går var jag nedsövd.

Hur mår du?

– Jag är öm, men jag mår bra.

Vad händer nu?

– De här doktorerna är de bästa i världen på den här typen av operationer. De har sagt att jag ska vara hundraprocentig om sex–sju veckor. Jag har inte fått ett tidsschema ännu. Om allt går som det ska är jag redo för spel om sex–sju veckor.

Blir du kvar i Philadelphia?

– Nej, jag åker hem till Denver under lördagen och får med mig ett rehabiliteringsprogram av deras fysioterapeuter som kan det här. Det här ska bli bra.

Hur är känslan med distans till säsongen?

– Jag fick den här skadan efter femte matchen med Luleå Hockey i grundserien. Nu vet jag varför jag inte varit mig själv under resterande delen av säsongen.

– De fick också operera den stora muskeln på insidan av mitt högra lår som jag överansträngde när magmuskeln inte fungerade som den skulle. Det var inte lika illa som magmuskeln, men behövde åtgärdas.

Nu siktar amerikanen på en comeback efter uppbyggnadsträningen.

Och förhoppningsvis kan det bli i stil med vad forwarden presterade i Brynäs 2013–2015.

– Jag har inte haft samma fart eller explosivitet sedan match 5 med Luleå Hockey i grundserien och förhoppningsvis hjälper operationen så att jag kommer tillbaka hundraprocentig och kan spela som jag gjorde de tre åren innan jag kom till Luleå.

Kontraktet sträcker sig över 2016/2017.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Qirren lör maj 07, 2016 12:43 pm

Grymt härligt att läsa. Äntligen får vi se en hel Bill Sweatt. Bara det är ju ett grymt nyförvärv!
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kapten Haddock tis aug 02, 2016 5:29 am

Nu ska de bli kul att se Sweatts fysiska status när nu fystesterna har dragit igång!

Givetvis är de ännu roligare om killen är frisk, att skadan är helt läkt och att han håller hela säsongen.

De vi inte behöver fundera på, är nog att de lär bli en helt annan kille på isen där både farten på isen och jobbet i närkamperna bör se helt annorlunda ut är förra säsongen.

Welcome back Sweatt!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Hankburger tis aug 02, 2016 3:30 pm

Kapten Haddock skrev:Nu ska de bli kul att se Sweatts fysiska status när nu fystesterna har dragit igång!

Givetvis är de ännu roligare om killen är frisk, att skadan är helt läkt och att han håller hela säsongen.

De vi inte behöver fundera på, är nog att de lär bli en helt annan kille på isen där både farten på isen och jobbet i närkamperna bör se helt annorlunda ut är förra säsongen.

Welcome back Sweatt!

En sak är dock säker. Det kommer att vina i Coop Arena nästa säsong med spelare som Kael, Kennedy, Juntilla och Sweatt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Snikne Ville sön sep 18, 2016 9:07 pm

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Qirren sön sep 18, 2016 9:52 pm

Ja han såg verkligen bra ut mot LHC. Precis det man hoppades på när han plockades in från Brynäs.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av LulefanGBG mån sep 19, 2016 7:59 am

Oerhört viktigt att just han fick näta. Dels unnar jag honom verkligen framgång, och dels tror jag att vi har vårt största sparkapital i just honom. Hoppas vi får se fler strutar från hans klubba i vinter. Let's go Bill!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av LulefanGBG sön sep 25, 2016 10:01 am

Har sett riktigt vass och rapp ut inledningsvis.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Lars158 sön okt 30, 2016 11:25 am

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/tog-taxi-for-20-000--direkt-efter-shl-motet/

"För Luleå och forwarden Bill Sweatt väntar nu lite extra vila. Han drog på sig ett matchstraff efter slutsignalen och är avstängd i minst en match i väntan på utredning. Sweatt sa något till domaren som låg bakom matchstraffet."

Undra vad han sa Very Happy

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Snikne Ville sön okt 30, 2016 11:35 am

Även om det såklart är onödigt med ett matchstraff, och framförallt efter match, så är det ändå skönt med lite känslor o engagemang från "stjärnorna". När Kennedy åkte på sin "spökinterference" som var det bara gamnacke o åkte o satte sig. Hade ju varit världskrig om den t ex drabbad Chris.

Nu vill jag inte ösa mer skit på Kennedy, jag har sagt mitt i den frågan o fortsätter inte sparka. Han blev bara ett exempel i detta fall.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Ferros sön okt 30, 2016 11:46 am

Jag tycker Bill har varit riktigt bra hittills den här säsongen, helt klart en av våra bättre. Känns som han är en av få spelare som faktiskt surar till och är missnöjd över att det går dåligt. Igår kom det kanske ut på fel sätt, men det är bättre så än att göra som vissa andra, som bara hänger med huvudet och tycker synd om sig själva.

Hoppas man bara får igång fler av importerna, så att Bill kan få lite avlastning. Det är svårt att skapa så mycket som han gör, helt på egen hand, under en lång period.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear sön okt 30, 2016 11:50 am

Han behöver inte ha sagt så mycket. Det var ju Sören Persson som var domare och han brukar inte tåla kritik...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av LuleåWinston sön okt 30, 2016 12:00 pm

Tycker Bill är enormt bra, och även lite aggressiv. Det gillas! Lite onödigt med matchstraff, men bättre det än inga känslor alls.

Tycker han jobbar bättre över hela banan denna säsong.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Bamsefar sön okt 30, 2016 12:35 pm

Lars158 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/tog-taxi-for-20-000--direkt-efter-shl-motet/

"För Luleå och forwarden Bill Sweatt väntar nu lite extra vila. Han drog på sig ett matchstraff efter slutsignalen och är avstängd i minst en match i väntan på utredning. Sweatt sa något till domaren som låg bakom matchstraffet."

Undra vad han sa Very Happy
Han sa väl sanningen till Sören, det tålde han inte. What a Face
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av LulefanGBG sön okt 30, 2016 12:39 pm

Sweatt är vår enda riktiga toppforward som kunnat gå rakt in i vilken förstakedja som helst och platsat. Bakom honom är det tunt med spetsv tyvärr. Vi har levt på en tredjekedja som presterat enormt bra och över all förväntan.

Men hylla den som hyllas bör. Bill är klass rakt igenom. Förstår om han lackar ur också. Tycker att det är bra. Han hatar att förlora och ställer krav på sig själv och sin omgivning och han visar framförallt en jävla kämpaglöd i varje byte även när han spelar med sämre spelare. Han ger inte upp och hänger med huvudet utan han bara tutar och kör. Klart som fan att topplocket ryker ibland då.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Snikne Ville sön okt 30, 2016 12:44 pm

LulefanGBG skrev:Sweatt är vår enda riktiga toppforward som kunnat gå rakt in i vilken förstakedja som helst och platsat. Bakom honom är det tunt med spetsv tyvärr. Vi har levt på en tredjekedja som presterat enormt bra och över all förväntan.

Men hylla den som hyllas bör. Bill är klass rakt igenom. Förstår om han lackar ur också. Tycker att det är bra. Han hatar att förlora och ställer krav på sig själv och sin omgivning och han visar framförallt en jävla kämpaglöd i varje byte även när han spelar med sämre spelare. Han ger inte upp och hänger med huvudet utan han bara tutar och kör.  Klart som fan att topplocket ryker ibland då.
+1 på det. Från intervjuer till vad han gör på isen är det proffsighet rakt över.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Qirren sön okt 30, 2016 2:00 pm

Två matcher fick han. Inte vad vi behövde.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear sön okt 30, 2016 2:10 pm

Qirren skrev:Två matcher fick han. Inte vad vi behövde.

Mähh.. jag hade gärna velat läsa förklaringen till det beslutet, speciellt eftersom Jimmie Ericsson blev friad som till och med brottas med en linjedomare...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av JuniorX sön okt 30, 2016 2:20 pm

Matchstraff för osportsligt uppträdande kan vara:
* rasistiskt eller etniskt kränkande
* spruta vatten på en domare
* fysisk kontakt eller oanständig gest mot domaren
* svingar en klubba mot domaren
* smädar sporten, domaren eller hotar, förlöjligar eller använder ett sexuellt nedsättande språkbruk mot domaren

Om det dessutom blir 2 matcher så känns det närmast som att det blev handgemäng.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Bamsefar sön okt 30, 2016 2:55 pm

JuniorX skrev:Matchstraff för osportsligt uppträdande kan vara:
* rasistiskt eller etniskt kränkande
* spruta vatten på en domare
* fysisk kontakt eller oanständig gest mot domaren
* svingar en klubba mot domaren
* smädar sporten, domaren eller hotar, förlöjligar eller använder ett sexuellt nedsättande språkbruk mot domaren

Om det dessutom blir 2 matcher så känns det närmast som att det blev handgemäng.

Eller spelar i Luleå. clown
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Ferros sön okt 30, 2016 2:59 pm

Eller säger något som sårar Sören Perssons känslor.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear sön okt 30, 2016 3:58 pm

Från Twitter: Pressmeddelande från förbundet. Enligt anmälan svor Sweatt rätt rejält mot linedomaren Yletyinen. Svordomar och könsord, enligt anmälan.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av ski3r sön okt 30, 2016 3:59 pm

Svår att värdera domen då det inte framkommer vad som hände. Lite märkligt måste jag säga.

Edit: ok där kom förklaringen, ändå svårt att värdera.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Urken sön okt 30, 2016 4:00 pm

Svårt att bli sur över en spelare som visar lite vilja i varje fall.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Ferros sön okt 30, 2016 4:14 pm

Så några svordomar och könsord i stridens hetta och man får 5+20 och blir dessutom avstängd i två matcher? Tycker det känns väldigt...svagt.

Visst, om det är något personlig påhopp, rasistiskt eller hot av något slag, då kan jag köpa att man får sitta på läktaren, trots att det bara är ord, men för att svära? Kom igen, domarna måste väl kunna ta lite också.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear sön okt 30, 2016 4:34 pm

”You are a joke, and you are a fucking pussy”.

Tydligen Sweatts ord och jag säger samma ord om domen, ett jäkla skämt...  Basher
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av icemask sön okt 30, 2016 4:39 pm

Ferros skrev:Så några svordomar och könsord i stridens hetta och man får 5+20 och blir dessutom avstängd i två matcher? Tycker det känns väldigt...svagt.

Visst, om det är något personlig påhopp, rasistiskt eller hot av något slag, då kan jag köpa att man får sitta på läktaren, trots att det bara är ord, men för att svära? Kom igen, domarna måste väl kunna ta lite också.
Åkte inte Thörnberg i HV ut för nån match sedan när han åkte till båset och svor över en miss ?!


icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Bamsefar sön okt 30, 2016 4:46 pm

Så känslouttryck skall bannas från hockeyn ..oxo. Så undrar SHL varför publiksnittet minskar, ja ja.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av icemask sön okt 30, 2016 4:57 pm

Bamsefar skrev:Så känslouttryck skall bannas från hockeyn ..oxo. Så undrar SHL varför publiksnittet minskar, ja ja.
Snart bedöms inga utv, alla blir avstängda iallafall, linjeman som tycker du har fel färg på tejpen eller att man har ett aggresivt sätt att åka skridskor, minst 3+2 matcher ! Sad
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Mange sön okt 30, 2016 5:18 pm

Herregud vad löjligt!! SHL har blivit en riktigt fjantig hockeyliga, jag förstår att publiken sviker. Fan vad man saknar gamla Elitserien från 90-talet. Vad fan är det som hänt?
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av icemask sön okt 30, 2016 5:32 pm

Mouillerat o Kennedy sågade väl hur linjemännen hanterar tekningar i en artikel för ett tag sedan !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Bamsefar sön okt 30, 2016 5:47 pm

Mange skrev:Herregud vad löjligt!! SHL har blivit en riktigt fjantig hockeyliga, jag förstår att publiken sviker. Fan vad man saknar gamla Elitserien från 90-talet. Vad fan är det som hänt?
Hockey skall vara familjevänlig underhållning, mer av en cirkus än idrott sen räknenissarna i SHL tog över.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av JuniorX sön okt 30, 2016 5:50 pm

Om det där allt så är det ju bara ett skämt alltihop. Luleå spelar 3-5 i slutet därför att domaren tar utvisningar och när spelare blir förbannade på det så får man flera matchers avstängning som ett resultat?
Snacka om tajming och spelsinne!

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Monco mån okt 31, 2016 10:14 pm

SKÄL

Disciplinnämnden har tagit del av anmälan och ett yttrande från Bill Sweatt.

Anmälan: Efter matchens slut när vi fyra domare står i domarcirkeln och ska tacka spelarna för matchen, kommer #21 i Luleå Bill Sweatt fram till linjedomare Emil Yletyinen och säger: -You are a fucking joke, and you are a fucking pussy. Domare Sören Persson står bredvid och hör det som sägs. Även andra linjedomaren Johannes Käck hör vad som sägs genom kommunikationssystemet. Domarteamet rapporterar händelsen till sekretariatet som Match Penalty.

Bill Sweatt: We were losing 4-3 and with about 1:00 left we were called for too many men on the ice (I originally thought the call was for icing). I was the first guy back to touch the puck, saw we got called for too many men on the ice and then simply pushed the puck about 10-15 feet towards the other circle in the zone. I did not shoot the puck or violently move the puck in any way. The linesman then got mad and wanted to talk to me. I was tired, frustrated and mad that we were probably going to lose because of the penalty so I just skated to the bench to make room for the penalty kill. Then I was notified that I also got a penalty for moving the puck 10-15 feet, which resulted in us being down 5-on-3 instead of 5-on-4 in a very important part of the game. We lost the game and after we shook hands I went to the linesman and asked him about the penalty. He informed me that he gave me a penalty for not coming back to talk to him after I had moved the puck 10-15 feet.

I do not believe that it is even in the rule book as an actual penalty. And that is not what they gave me a penalty for on the scoresheet, but that is what he told me I got a penalty for.
I have never gotten a penalty for not talking to a ref. That was a career first.
So there, in the heat of the moment (we just lost and I got a penalty for what seems to be a made up rule), I felt provoked by his explanation and called him names. That was it. In the same way that there sometimes are heated arguments on the ice from both players and refs. He should therefore have had a better understanding of why I reacted that way in frustration and anger and left it at that.

In my first two seasons in the SHL I had 26 and 36 penalty minutes, respectively. I am far from a fighter or a “cheap” player. I understand the need to eliminate dirty plays like head hits, spearing, fighting, etc. But, in this case, with this incident being so relatively trivial and miniscule, I do not believe this should result in a suspension or disciplinary action. I was assigned 25 minutes in penalties (almost more than I had in an entire SHL season), at the game and it should very well have been left at that..

Disciplinnämnden: Det är utrett att Bill Sweatt yttrat sig som framgår i anmälan mot en av linjemännen. Att uttala sig på detta sätt mot domare är respektlöst och helt oacceptabelt och kan på intet sätt ursäktas med att Bill Sweatt varit frusterad. Förseelsen bör föranleda en kortare avstängning som inklusive den automatiska avstängning som följer vid ett match penalty bör motsvara 2 matcher.



Tillämplig regel: 14 kap. 2 § 8 punkten RF:s stadgar. Utvisning enligt regel 116.



På disciplinnämndens vägnar

Alexander Ramsay

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Qirren mån okt 31, 2016 10:33 pm

Men lägg ner...De får ju ha lite jävla känsla. Förstår absolut om en spelare bara maler på och maler på men en liten kommentar. Kom igen?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av farre tis nov 01, 2016 12:44 am

Varför kan man inte anmäla domare till disciplinnämnden?
Jag kan nog räkna upp 100ggr per säsong som man ser att tränarna eller spelarna ropar på domarna för att få en förklaring till ett beslut som de precis tagit där domarna totalt nonchalerar tränarna och spelarna.
Det är alltid så jävla synd om domarna! De är så utsatta! Fuck that. De är oftast inkompetenta och därför måste skyddas för deras inkompetens dessutom vekar det rätt tydligt att många även lider av mindervärdeskomplex.
Klarar inte egot att ta att en spelare i den situationen och tidpunkten på matchen inte vill prata med dig så sök ett annat jobb först och sen skaffa hjälp.

SHL=Clownliga
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Lulefan tis nov 01, 2016 3:04 am

Det här måste ju vara den löjligaste avstängningen i SHLs historia.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Dilox ons nov 02, 2016 8:34 am

Lulefan skrev:Det här måste ju vara den löjligaste avstängningen i SHLs historia.

Håller med om att detta blivit överdrivet, men jag väljer ändå att skydda nämnden lite här. Du kan inte låta spelare skrika vad som helst, när som helst, hur som helst. Hur fan skulle det se ut? Dessutom så får dom nog höra och svälja en hel del på matcherna ändå.

Som tillägg till att Sweatt får två matcher. Joel Lundqvist fick 5 matcher när han sa att linjedomaren var en liten ***** i samband med en tekningssituation mot Brynäs för nåt år sedan.

Så man kan inte kalla nämnden inkonsekvent eller att detta är larv, eller bara för att det är Luleå.

Även vi fans måste kunna höja vår enögda ögon en aning stundtals också.

Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Ferros ons nov 02, 2016 9:38 am

Dilox skrev:
Lulefan skrev:Det här måste ju vara den löjligaste avstängningen i SHLs historia.

Håller med om att detta blivit överdrivet, men jag väljer ändå att skydda nämnden lite här. Du kan inte låta spelare skrika vad som helst, när som helst, hur som helst. Hur fan skulle det se ut? Dessutom så får dom nog höra och svälja en hel del på matcherna ändå.

Som tillägg till att Sweatt får två matcher. Joel Lundqvist fick 5 matcher när han sa att linjedomaren var en liten ***** i samband med en tekningssituation mot Brynäs för nåt år sedan.

Så man kan inte kalla nämnden inkonsekvent eller att detta är larv, eller bara för att det är Luleå.

Även vi fans måste kunna höja vår enögda ögon en aning stundtals också.

Nu minns jag inte Joel-situationen, så det är svårt att jämföra.

Men i den här situationen, om man ska gå på Sweatts version, så är det en linjedomare som är lite maktgalen och vill utöva sin makt mot en spelare, som blir straffad för att han inte "lyder", vilket låter som valfri surkärring man hade som lärare i grundskolan, så borde det inte funka i en professionell miljö. När spelaren sen blir straffad, för att han inte gjort exakt som en linjeman vill, så blir han, såklart (vem hade inte blivit det??) arg och vräker ur sig något dumt, precis som de flesta hade gjort om man anser att man blir felaktigt behandlad, speciellt när det går ut över lag-/arbetskamrater också. Då blir spelaren i fråga även bestraffad för detta, och linjedomaren klarar sig helt undan? Trots att det är han som provocerat fram situationen helt på egen hand, dessutom mot en spelare som i det läget antagligen är i en extra utsatt position när det gäller just provokation.

Nej, om det finns minsta sanning i Sweatts version så tycker jag att det här är ruskigt pinsamt för SHL. Man kan inte ha domare som provocerar fram avstängningar och sedan själva klarar sig helt undan bestraffning. Det borde inte vara tillåtet att uppträda på det sättet. På samma sätt som en rättslig domare inte borde få provocera fram brott för att han vill utöva sin makt. Blir Sweatt avstängd så borde även linjemannen bli avstängd, eftersom det är han som är orsaken till att det ens uppkommer en situation.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Pajala ons nov 02, 2016 1:42 pm

Ähh lägg av nu, stänga av linjemannen?? 

Sweatt gjorde bort sig och han får ta sitt straff som en man.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 7 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet