Craig Schira

+57
Dustin
Dilox
Sundance Kid
Hellcop
Kapten Haddock
CKa
Groggen79
kokostrollet
pingu
amarule
Lulefan
Ferros
wilmus2007
nummer 17
Mickeee
Patrik82
Old Brooklyn
Mange
Donowitz
GustenA
Qirren
Erilk
Micke80
Dentos
hokkzorz
Lars158
JoakimJ
Luleåfan
Jonken
Bamsefar
Wolfhunter
Slapshot
LuleåWinston
FruktHamster
Rönken
icemask
stormvägen
ezz
KaptenBlodskelett
Urken
JuniorX
tibet
Puckad
Redbear
Dynamite!
NallePhu
Norlin
Kagen
LulefanGBG
Tony Moore
Snikne Ville
Pajala
ski3r
Tigerman
makkanmakkan
Ivanhoe
Hedanders
61 posters

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av ski3r tis 06 okt 2015, 15:25

från nsd:

Är du missnöjd med honom?
– Jo, hur skulle du annars tolka det att han inte är inne på sex backar? Han är inte med just nu, konkurrensen är hård.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av LulefanGBG tis 06 okt 2015, 15:27

Bra beslut tycker jag. Alltid svårt att göra en avvägning vad som är rätt men någonstnas är det bra att sända ut signaler att den som är bäst för dagen borde få spela och hittills har Schira inte gjort någon glad.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Snikne Ville tis 06 okt 2015, 16:06

Eftersom man använt sig av ett system som jag, precis som Steelneck, anser satt backarna rätt mycket i skiten tänker jag inte döma ut någon ännu. Inte minst därför att man nu eventuellt byter system.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Rönken tis 06 okt 2015, 16:15

Är det inte lite hårt att skeppa spelare efter sex SHL-matcher? Gärna när laget går knackigt, gärna nya spelare som gör första säsongen. Schira har visat upp bra skridskoåkning och offensivt tänk vilket behövs i Luleås backsida. Fast sen så spelar han fast sig själv och laget visserligen. Men tror inte att Osten bommat totalt i sin scoutning, finns nog mer att ta ut Schira.

Savva in funkar nog mot Färjestad i kväll. Men på sikt kommer han nog bli uppäten av snabbare lag så som i slutspelet mot Frölunda.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av FruktHamster tis 06 okt 2015, 16:19

Snikne Ville skrev:Eftersom man använt sig av ett system som jag, precis som Steelneck, anser satt backarna rätt mycket i skiten tänker jag inte döma ut någon ännu. Inte minst därför att man nu eventuellt byter system.

Håller med, men så har jag heller inte sett några träningar. Att Fagervall väljer att bänka är ju ett tecken i sig.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av ski3r tis 06 okt 2015, 17:48

Rönken skrev:Är det inte lite hårt att skeppa spelare efter sex SHL-matcher? Gärna när laget går knackigt, gärna nya spelare som gör första säsongen. Schira har visat upp bra skridskoåkning och offensivt tänk vilket behövs i Luleås backsida. Fast sen så spelar han fast sig själv och laget visserligen. Men tror inte att Osten bommat totalt i sin scoutning, finns nog mer att ta ut Schira.

Savva in funkar nog mot Färjestad i kväll. Men på sikt kommer han nog bli uppäten av snabbare lag så som i slutspelet mot Frölunda.

Det kanske inte bara är spelet i sig som Fagervall är missnöjd med, men det kan vi ju bara spekulera kring.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Bamsefar tis 06 okt 2015, 18:08

Kan ju vara att Schira försökte spela ett spel han inte riktigt behärskar p g a att de var spelsystemet Fagerwall försökte sätta. Möjligt att han blir bättre med ett enklare abc-hockey i försvarszon.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Jonken tis 06 okt 2015, 18:29

Bamsefar skrev:Kan ju vara att Schira försökte spela ett spel han inte riktigt behärskar p g a att de var spelsystemet Fagerwall försökte sätta. Möjligt att han blir bättre med ett enklare abc-hockey i försvarszon.
Är lite grand inne på samma linje faktiskt. Vi snackar trots allt om en back som klockade mest istid i hela SM-Liiga förra säsongen. Så -så jäkla värdelös back kan ju inte Craig Schira vara.

Att få spelare att prestera på en ännu högre nivå -brukar vara ett signum för duktiga tränare. Och den slanten har ju då givetvis en baksida också... -Tyvärr....
Hur många LHF-spelare sedan Fagervall tog över; har höjt sig markant och levererat sitt livs hockey i vår klubb? -Lätträknat värre...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Luleåfan tis 06 okt 2015, 18:32

Jonken skrev:
Bamsefar skrev:Kan ju vara att Schira försökte spela ett spel han inte riktigt behärskar p g a att de var spelsystemet Fagerwall försökte sätta. Möjligt att han blir bättre med ett enklare abc-hockey i försvarszon.
Är lite grand inne på samma linje faktiskt. Vi snackar trots allt om en back som klockade mest istid i hela SM-Liiga förra säsongen. Så -så jäkla värdelös back kan ju inte Craig Schira vara.

Att få spelare att prestera på en ännu högre nivå -brukar vara ett signum för duktiga tränare. Och den slanten har ju då givetvis en baksida också... -Tyvärr....
Hur många LHF-spelare sedan Fagervall tog över; har höjt sig markant och levererat sitt livs hockey i vår klubb? -Lätträknat värre...

Klockrent tycker jag.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av JoakimJ tis 13 okt 2015, 21:40

Jag har länge framhärdat men nu tog nog tålamodet slut. Nej, det var inte "hans" förlust på något sätt idag. Det funkar bara inte för honom. Nu får det för min del bli till att stiga av the Craig train. Hälsa Finland, KHL eller var det nu blir.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Lars158 tis 13 okt 2015, 22:01

Jo funkar inte för Schira alls.
Jag kan nånstans förstå värvningen. Har en del fina verktyg.
Men det känns som en typisk "inte här inte just nu".

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av NallePhu tis 13 okt 2015, 22:07

Schira är en bra back var flertalet NHL klubbar som vill ha han men valde Luleå, Misstänker lite att det är de små rinkarna och omställningen till de större som ställer till det för han!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Rönken tis 13 okt 2015, 22:11

Lars158 skrev:Jo funkar inte för Schira alls.
Jag kan nånstans förstå värvningen. Har en del fina verktyg.
Men det känns som en typisk "inte här inte just nu".

Tycker han hade en ganska anonym tillvaro mot Malmö i kväll just dock? 22-23 minuter speltid och inte lika strulig som vissa tidigare matcher i mitt tycke.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Lars158 tis 13 okt 2015, 22:16

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Jo funkar inte för Schira alls.
Jag kan nånstans förstå värvningen. Har en del fina verktyg.
Men det känns som en typisk "inte här inte just nu".

Tycker han hade en ganska anonym tillvaro mot Malmö i kväll just dock? 22-23 minuter speltid och inte lika strulig som vissa tidigare matcher i mitt tycke.
Njä redan i första perren var det nåt tillfälle där jag vart upprörd, och dom tillfällena var genom matchen med jämna mellanrum. Inte fatala saker men så jag reagerade.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Rönken tis 13 okt 2015, 22:18

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Jo funkar inte för Schira alls.
Jag kan nånstans förstå värvningen. Har en del fina verktyg.
Men det känns som en typisk "inte här inte just nu".

Tycker han hade en ganska anonym tillvaro mot Malmö i kväll just dock? 22-23 minuter speltid och inte lika strulig som vissa tidigare matcher i mitt tycke.
Njä redan i första perren var det nåt tillfälle där jag vart upprörd, och dom tillfällena var genom matchen med jämna mellanrum. Inte fatala saker men så jag reagerade.

Inte så att du sitter och letar fel med tanke på hans, om än korta, historik i Luleå hittils? Misstag sker varje match, om det inte är Sigalet i bra form, men annars. Han har nog ett antal matcher till på sig, eller ganska många skulle jag tro.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av JuniorX tis 13 okt 2015, 22:19

Schira spelade betydligt bättre ikväll än tidigare matcher. Trots det så föll också han igenom i tredje och spelade fast hela laget. Nu kanske just det visar att hans problem i egen zon inte bara har med honom att göra men hans lösningar vållar otroligt stor skada till laget.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av hokkzorz tis 13 okt 2015, 22:33

som jag skrev i matchtråden. Han blev bänkad för att han spred puckar omkring sig tidigare och spelade för svårt/på chans för mycket, så nu när han blir stressad så tar han inga risker. Ja dumt att spela fast sig och laget i egen zon, men pucken är iaf frusen mot sargen i egna zonen och inte på bladet på en motståndarklubba

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Rönken tis 13 okt 2015, 22:42

hokkzorz skrev:som jag skrev i matchtråden. Han blev bänkad för att han spred puckar omkring sig tidigare och spelade för svårt/på chans för mycket, så nu när han blir stressad så tar han inga risker. Ja dumt att spela fast sig och laget i egen zon, men pucken är iaf frusen mot sargen i egna zonen och inte på bladet på en motståndarklubba

Bra tankegång där.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av JuniorX tis 13 okt 2015, 22:47

hokkzorz skrev:som jag skrev i matchtråden. Han blev bänkad för att han spred puckar omkring sig tidigare och spelade för svårt/på chans för mycket, så nu när han blir stressad så tar han inga risker. Ja dumt att spela fast sig och laget i egen zon, men pucken är iaf frusen mot sargen i egna zonen och inte på bladet på en motståndarklubba

Håller inte riktigt med. Han hade problem med dåliga passningar, otajmade stötbrytningar OCH att spela fast sig och bli av med pucken i närkampsspelet bakom eget mål. Nu lyckades han bra i 2 perioder med alla tre detaljer (i första gick han dock bort sig vid nåt tillfälle). I tredje hemföll han åt att fastna med pucken i egen zon igen.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Dentos tor 22 okt 2015, 23:02

Måste än en gång hylla dagens match ur Craig Schiras perspektiv. Tycker det känns som att han fattat grunderna. Nu kan vi bygga därifrån och låta Craig ta mer och mer initiativ och ansvar i offensiven också. För i egen zon har han varit i princip fläckfri två matcher i rad nu, och vårt sista mål får även tillskrivas Schira som låg bakom det hela.

Keep it up Craig!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av ski3r fre 23 okt 2015, 07:21

Dentos skrev:Måste än en gång hylla dagens match ur Craig Schiras perspektiv. Tycker det känns som att han fattat grunderna. Nu kan vi bygga därifrån och låta Craig ta mer och mer initiativ och ansvar i offensiven också. För i egen zon har han varit i princip fläckfri två matcher i rad nu, och vårt sista mål får även tillskrivas Schira som låg bakom det hela.

Keep it up Craig!

+1 Verkar som att det börjar lossna nu.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Kagen fre 23 okt 2015, 16:28

ski3r skrev:
Dentos skrev:Måste än en gång hylla dagens match ur Craig Schiras perspektiv. Tycker det känns som att han fattat grunderna. Nu kan vi bygga därifrån och låta Craig ta mer och mer initiativ och ansvar i offensiven också. För i egen zon har han varit i princip fläckfri två matcher i rad nu, och vårt sista mål får även tillskrivas Schira som låg bakom det hela.

Keep it up Craig!

+1 Verkar som att det börjar lossna nu.

Hoppas han får det att lossna, vore grymt viktigt för Luleå om han kunde växa ut till något av en offensiv härförare på backen.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av FruktHamster fre 23 okt 2015, 16:54

Det är rejäl skillnad mot för första matcherna och det är grymt skönt att se. Hoppas fler av våra backar kan gå i samma riktning.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Tony Moore fre 23 okt 2015, 20:08

Vår bäste back igår (vi har en tuff resa framför oss).
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Urken lör 24 okt 2015, 23:14

Spelat upp sig betydligt. Fått mycket skit i inledningen, men måste även få ros när det går bra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Rönken lör 24 okt 2015, 23:17

Har synts att han har många bra egenskaper, skridskoåkningen och offensiva lustan. Att jämför honom med Ejdepalm ens i sina sämst amatcher var lite väl hårt. Ejdepalm fanns inte ens antydan till något Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 24 okt 2015, 23:17

Urken skrev:Spelat upp sig betydligt. Fått mycket skit i inledningen, men måste även få ros när det går bra.
Tycker han varit utmärkt ett par matcher nu. Självklart kommer inte allt på en gång, men det känns som att det finns mer att hämta.

Sjukt kul!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Norlin lör 24 okt 2015, 23:31

Riktigt roligt att Schira börjat spela upp sig.
Nu är det bara målet som saknas. Om han börjar hålla tätt bakåt så ska han absolut få mer tid i PP också.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Urken lör 24 okt 2015, 23:34

Rönken skrev:Har synts att han har många bra egenskaper, skridskoåkningen och offensiva lustan. Att jämför honom med Ejdepalm ens i sina sämst amatcher var lite väl hårt. Ejdepalm fanns inte ens antydan till något Smile

Haha! Hade glömt bort en sådan lirare som palmen cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Micke80 sön 25 okt 2015, 07:14

Han gjorde det riktigt bra igår. De få misstagen han gjorde redde han ut själv och han lyckades hjälpa sin medspelare på ett bra sätt. Hoppas bara hans första mål kommer snart så den tyngden släpper från han också.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Jonken sön 25 okt 2015, 08:30

Micke80 skrev:Han gjorde det riktigt bra igår. De få misstagen han gjorde redde han ut själv och han lyckades hjälpa sin medspelare på ett bra sätt. Hoppas bara hans första mål kommer snart så den tyngden släpper från han också.
Håller med. Schira verkar ha hittat en tryggare bas i sitt spel. Nu är det bara att hoppas att självförtroendet ger nästa effekt: Några fullträffar från blå.

- Nice going 6 !
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Ivanhoe lör 21 nov 2015, 20:40

Hoppas den här matchen var den definitiva vändningen för Schira. Att göra 2 st mål borde göra gott för självförtroendet.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av ski3r lör 21 nov 2015, 22:20

Tre mål var det cheers
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Puckad lör 21 nov 2015, 22:49

T o m Fagge sa ju att han bara gjorde ströbyten förutom PP.
Rätt begränsad back enligt mig.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Erilk sön 22 nov 2015, 01:05

14:27 spelade han..inte mest men heller inte ströbyten.
Erilk
Erilk

Antal inlägg : 47
Join date : 14-09-02
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Puckad sön 22 nov 2015, 01:24

Erilk skrev:14:27 spelade han..inte mest men heller inte ströbyten.
Brynäs hade 16 utv minuter. Om han spelade hälften av den tiden så blir det 2 minuter kvar per period och det var kanske det Fagge menade med ströbyten.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Qirren sön 22 nov 2015, 02:17

Vi behöver verkligen ett högerskott i pp så det är viktigt att han får det att lossna där.
Under 15min är ganska lite för en back, speciellt för en som spelar mycket pp.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Urken ons 09 dec 2015, 19:19

Efter att ha klagat på honom otroligt mycket när laget gick tungt, så ska han här också få sig en ros. Tycker att han har varit riktigt bra ett tag nu. Rätt rolig att se på.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av JuniorX ons 09 dec 2015, 22:33

Ja, det är på sin plats att lyfta på hatten. Schira ska ingenstans nu. Han har lyft sig enormt och har också blivit ett allt större hot offensivt. Hoppas det fortsätter så.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Puckad ons 09 dec 2015, 22:43

Instämmer, grymt bra i går mot Frölunda!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av LulefanGBG tor 10 dec 2015, 17:20

Bra sista 10 matcherna ungefär. Enorm förvandling.se vad lite självförtroende kan göra. Tänk om han kunde få stänka in en två tre baljor också. Då kanske han börjar träffa målet för jämnan sedan?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av GustenA tor 10 dec 2015, 18:46

Instämmer! Men jag var nog en av dom inte tyckte att han skulle bort, även om han var rejält dålig där ett tag så har han verkligen skridskoåkningen i sig och har man den löser sig det mesta.

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Donowitz tor 10 dec 2015, 21:05

Han har spelat upp sig men tycker han ofta är för vårdslös med pucken. Inte minst alla omotiverade krosspassningar i powerplay där vi jämt tappar pucken.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Mange ons 30 dec 2015, 22:44

Craig Schira har verkligen spelat upp sig! ser ut som en helt ny spelare om man nu jämför med hur han spelade i början av säsongen. kul att se
Mange
Mange

Antal inlägg : 6584
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Slapshot ons 30 dec 2015, 22:47

Bästa back mot Modo.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av ski3r ons 30 dec 2015, 23:12

Japp, Schira ser äntligen ut att bli så bra som man hoppats på inför säsongen. Keep it up!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Rönken tor 31 dec 2015, 10:17

25 minuter speltid mot Modo, börjar verkligen kugga i nu. Hoppas det kan bli lite fler poäng redan i år, om inte annat stabil back för nästa säsong.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Urken tor 31 dec 2015, 13:17

Rönken skrev:25 minuter speltid mot Modo, börjar verkligen kugga i nu. Hoppas det kan bli lite fler poäng redan i år, om inte annat stabil back för nästa säsong.

Från bespottad av många - mig inräknad - till en riktigt bra back. Kanske har jag lärt mig något värt att ta med mig.

Tankarna går direkt till Billins, där han verkligen fått det offensiva spelet att lossna i Linköping, sitt andra år i ligan. Som Schira spelar redan efter en halv säsong i SHL - vad kan han åstadkomma den andra halvan, eller nästa säsong? Hur som helst är ju nu glad för att han är kvar i föreningen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Rönken tor 31 dec 2015, 13:24

Urken skrev:
Rönken skrev:25 minuter speltid mot Modo, börjar verkligen kugga i nu. Hoppas det kan bli lite fler poäng redan i år, om inte annat stabil back för nästa säsong.

Från bespottad av många - mig inräknad - till en riktigt bra back. Kanske har jag lärt mig något värt att ta med mig.

Tankarna går direkt till Billins, där han verkligen fått det offensiva spelet att lossna i Linköping, sitt andra år i ligan. Som Schira spelar redan efter en halv säsong i SHL - vad kan han åstadkomma den andra halvan, eller nästa säsong? Hur som helst är ju nu glad för att han är kvar i föreningen.

Bra skridskoåkare och klarade av det fysiska spelet, brukar vara rätt bra egenskaper för att klara av SHL, tycker nog det kändes mer som en tidsfråga för honom. Sedan om han blir en pp-back vetikatten, kanske. Bör nog ändå plocka in någon. Varför inte f.d. Pölsan, vad han nu heter - du vet säkert rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Urken tor 31 dec 2015, 14:36

Rönken skrev:
Urken skrev:
Rönken skrev:25 minuter speltid mot Modo, börjar verkligen kugga i nu. Hoppas det kan bli lite fler poäng redan i år, om inte annat stabil back för nästa säsong.

Från bespottad av många - mig inräknad - till en riktigt bra back. Kanske har jag lärt mig något värt att ta med mig.

Tankarna går direkt till Billins, där han verkligen fått det offensiva spelet att lossna i Linköping, sitt andra år i ligan. Som Schira spelar redan efter en halv säsong i SHL - vad kan han åstadkomma den andra halvan, eller nästa säsong? Hur som helst är ju nu glad för att han är kvar i föreningen.

Bra skridskoåkare och klarade av det fysiska spelet, brukar vara rätt bra egenskaper för att klara av SHL, tycker nog det kändes mer som en tidsfråga för honom. Sedan om han blir en pp-back vetikatten, kanske. Bör nog ändå plocka in någon. Varför inte f.d. Pölsan, vad han nu heter - du vet säkert rabbit

Gunderson.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 2 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet