Karlskrona

+21
Bamsefar
NallePhu
Puckad
Lars158
FruktHamster
Urken
Micke80
Kagen
Slapshot
LHF96
zamboni
Patrik82
Lulefan
LulefanGBG
Myrman
Lajon
Obsut
KaptenBlodskelett
Redbear
Rönken
Old Brooklyn
25 posters

Gå ner

Karlskrona Empty Karlskrona

Inlägg av Old Brooklyn ons 11 mar 2015, 21:45

SHL:s nyaste lag bör väl få en tråd. Vad ska man säga eller diskutera om dem då? Jag börjar - Är deras logga typ ironisk eller nått? Jag menar ... va fan? Den är ju nästan lika ful som Örebros.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Rönken ons 11 mar 2015, 21:50

Det är tydligen landskapsdjuret, ekoxen. Har jag läst mig till.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Redbear ons 11 mar 2015, 22:09

Vilken resa de gjort. Får väl se säga grattis och välkommen till SHL!
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 11 mar 2015, 22:39

Grattis och välkomna!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Obsut ons 11 mar 2015, 23:10

Old Brooklyn skrev:SHL:s nyaste lag bör väl få en tråd. Vad ska man säga eller diskutera om dem då? Jag börjar - Är deras logga typ ironisk eller nått? Jag menar ... va fan? Den är ju nästan lika ful som Örebros.
Ful logga håller jag med om, men den rår nog inte på Örebros Razz. I övrigt tycker jag deras tröjor påminner om Växjös (som väl har SHLs fulaste hemmaställ).

Hoppas för deras skull att de kan få behålla sina viktigaste kuggar. Jag har dålig koll på deras lag men Kellman, Bergström och Galbraith verkar ju vara de mest framträdande.


Senast ändrad av Obsut den ons 11 mar 2015, 23:11, ändrad totalt 1 gång
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Lajon ons 11 mar 2015, 23:10

Grattis och lycka till.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Myrman ons 11 mar 2015, 23:15

Bara att önska Karlskrona välkomna. Fast för säkerhets skull är det nog lika bra att hata dom redan från början Smile
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av LulefanGBG tor 12 mar 2015, 06:45

Välkommna till finrummet!

Många av pamparna hade nog helst sett ett annat lag av rent ekonomiska själ, men vi som tycker att det sportsliga skall få avgöra ser det här som en seger.

Personligen hade jag väl hellre sett ett lag som man har mer relation till, men rätt skall vara rätt och KHK har verkligen förtjänat sin plats på ett föredömligt sätt och lyckas de etablera sig får man väl en relation till dem så småningom också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Lulefan tor 12 mar 2015, 08:27

Har KHK någon stor sponsor eller hur ligger det till?

Väldigt ovanligt gå från division 3 till SHL på 10 år, riktigt imponerande. Har organisationen hängt med i utvecklingen? Vore ju tråkigt om de får "växtvärk", men samtidigt vill man ju inte att det går för bra för dem, jobbiga resor för LHF och vi vill ju spöa dem Wink

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Patrik82 tor 12 mar 2015, 08:55

Undrar vad Slava Trukhno tycker om avancemanget? det lär väl inte gått KHK förbi att Allsvenskan är hans "cup of tea"? eller får han ett tredje gången gillt?
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av zamboni tor 12 mar 2015, 09:08

Rönken skrev:Det är tydligen landskapsdjuret, ekoxen. Har jag läst mig till.

Hädanefter kommer ni heta Kackerlackorna, Amen
zamboni
zamboni

Antal inlägg : 91
Join date : 12-10-22

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av LHF96 tor 12 mar 2015, 09:13

zamboni skrev:
Rönken skrev:Det är tydligen landskapsdjuret, ekoxen. Har jag läst mig till.

Hädanefter kommer ni heta Kackerlackorna, Amen

Betyder det att vi hädanefter heter Anticimex?
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3503
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Slapshot tor 12 mar 2015, 09:16

Välkommen Karlskrona!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Kagen tor 12 mar 2015, 12:18

Stort grattis och välkommen till SHL får man väl säga till Karlskrona HK. I nästa andetag tänker jag döma ut föreningens chanser, jag tror underlag saknas för att KHK ska vara en SHL-förening på sikt. Ger dem två-tre år sedan är KHK i Allsvenskan ingen.

Min största förhoppning är att det kan ske utan att vi ska behöva spela klart serien med 13 lag något år och där fans från övriga föreningar överväger att ekonomiskt rädda KHK undan konkurs bara för att.. ja ni fattar och ni känner igen det från Hockeyallsvenskan och Superettan i fotboll.

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Rönken tor 12 mar 2015, 14:12

Fin stad och kul att hockeyn breddas i Sverige. Sedan finns det förvisso farhågor om publikunderlag etc. Men måste väl vara bättre för hockeyn om fler orter/län/landskap är med? Västerås får ta sig i kragen och slå ut Rögle. Karlskrona = OK för mig men Rögle - där drar jag gränsen bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Micke80 tor 12 mar 2015, 14:56

Rönken skrev:Fin stad och kul att hockeyn breddas i Sverige. Sedan finns det förvisso farhågor om publikunderlag etc. Men måste väl vara bättre för hockeyn om fler orter/län/landskap är med? Västerås får ta sig i kragen och slå ut Rögle. Karlskrona = OK för mig men Rögle - där drar jag gränsen bounce

Jo jag vill också se hockeyn i alla län

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Myrman tor 12 mar 2015, 17:27

zamboni skrev:
Rönken skrev:Det är tydligen landskapsdjuret, ekoxen. Har jag läst mig till.

Hädanefter kommer ni heta Kackerlackorna, Amen
Trodde att det var en fästing. Ekoxe, där ser man.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Old Brooklyn tor 12 mar 2015, 18:21

Kagen skrev:Stort grattis och välkommen till SHL får man väl säga till Karlskrona HK. I nästa andetag tänker jag döma ut föreningens chanser, jag tror underlag saknas för att KHK ska vara en SHL-förening på sikt. Ger dem två-tre år sedan är KHK i Allsvenskan ingen.

Min största förhoppning är att det kan ske utan att vi ska behöva spela klart serien med 13 lag något år och där fans från övriga föreningar överväger att ekonomiskt rädda KHK undan konkurs bara för att.. ja ni fattar och ni känner igen det från Hockeyallsvenskan och Superettan i fotboll.

Två-tre år? Det blir lagom till Björklöven är redo att ta steget upp. Då får vi billigare bortaresor och sponsorer kommer välja Umeå istället för Skellefteå. Låter mumma!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 13:39

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article20464904.ab - han är igång direkt, fast antar att Aftonbladet var väldigt måna om att få artikeln.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Urken fre 20 mar 2015, 21:21

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20502643.ab

"BLT skriver att minst två sponsorer har meddelat att de kan hoppa av samarbetet efter det inträffade."

Det börjar bra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av FruktHamster lör 21 mar 2015, 15:06

Fan så klantigt. Varför inte auktionera ut ena tröjan, tex bortastället, och låta spelarna behålla den andra? Usch så klantigt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 21:49

Lär väl inte bli riktigt samma strykgäng nästa år. Kommer få full ersättning som dom andra lagen, var ju rätt stort handikapp där denna säsong. Sen så är väl arenan klar till nästa säsong antar jag och publikintäkterna kan ökas 25% eller nåt motför i år.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Rönken mån 29 aug 2016, 09:45

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/karlskrona-hk-kan-inte-betala-ut-loner/

Känns väl lite småskakigt. Gått fort för Karlskrona.

Expressen skrev:Samtidigt höjer Karlskrona HK:s ordförande Tobias Larsson ett varningens finger.
Om inte publiken sluter upp i början av säsongen kan läget förvärras.
– Vi följer utvecklingen noga och det är viktigt att vi får den start vi behöver på serie och att publiken finns där. Vänder det inte uppåt enligt plan nu så är det kostnadsreduktion som gäller. September och oktober är avgörande månader här, säger Tobias Larsson till BLT.

Är väl så Moodooismens VD sa förra säsongen? rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Puckad mån 30 jan 2017, 16:53

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/ny-ekonomisk-kris--khk-kallar-till-medlemsmote/
SHL är en industri. Lika mycket som jag vill att Åshöjdens BK lyckas, lika mycket inser jag att detta inte är en hobbyverksamhet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av NallePhu sön 05 feb 2017, 18:23

KHK agerar sparkar Hånberg
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Bamsefar sön 05 feb 2017, 18:25

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Old Brooklyn sön 05 feb 2017, 18:36

Tog första vinsten på typ 13 matcher mot Dif (två poäng) igår. Nått måste hända inför kvalet de med all sannolikhet kommer spela. Förståeligt beslut.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Tigerman sön 05 feb 2017, 19:45

Old Brooklyn skrev:Tog första vinsten på typ 13 matcher mot Dif (två poäng) igår. Nått måste hända inför kvalet de med all sannolikhet kommer spela. Förståeligt beslut.
Inte ens om de skulle ta nollpoängare resten av serien skulle de hamna på kvalplats om bara Leksand och Rögle fortsätter som hittills. Leksand behöver ta in 17 poäng på 11 matcher på KHK (samma för oss), alltså 1,54 p/match. De har hittills snittat 0,86 p/match så de behöver alltså närapå fördubbla sin poängskörd under slutspurten jämfört med hittills. Dessutom ta in 34 måls skillnad d.v.s. drygt 3 mål/omgång.

Men eftersom vi knappast lär sparka tränaren så blir det väldigt intressant att få se framöver vad som gav bäst effekt i slutändan. Ännu mer spännande hade det dock varit om vi hade bytt med varandra What a Face

P.S: Örebro har gått från 1,1 poäng/match till 1,36 poäng/match sedan tränarbytet. Det är en trepoängare extra i utdelning, det var väl förstås den mot oss...

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Rönken sön 05 feb 2017, 19:54

Sparkas Hånberg för resultatet? Att man med all sannolikhet slipper kvalspel är ju succé för Karlskrona rimligen? Eller är han klar för en annan klubb i SHL?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av NallePhu sön 05 feb 2017, 20:00

Rönken skrev:Sparkas Hånberg för resultatet? Att man med all sannolikhet slipper kvalspel är ju succé för Karlskrona rimligen? Eller är han klar för en annan klubb i SHL?
Det sägs att AIK vill ha han samt att Brynäs vart och nosat efter han, Bara invänta och se vart han går Hånberg!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Ferros sön 05 feb 2017, 20:29

Hånberg får sparken för att laget överpresterade i början på säsongen. Säg att KHK legat på runt plats 9-10 hela säsongen, utan att ha någon dipp eller het period. Då hade Hånberg inte varit det minsta ifrågasatt.

Grymt konstigt beslut, KHK ligger ju på en placering i tabellen som är över förväntan, även om de haft det tungt på slutet.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Rönken sön 05 feb 2017, 20:32

Ferros skrev:Hånberg får sparken för att laget överpresterade i början på säsongen. Säg att KHK legat på runt plats 9-10 hela säsongen, utan att ha någon dipp eller het period. Då hade Hånberg inte varit det minsta ifrågasatt.

Grymt konstigt beslut, KHK ligger ju på en placering i tabellen som är över förväntan, även om de haft det tungt på slutet.

Fast, kan ledningen i Karlskrona verkligen förväntat sig något annat än upp som en sol ner som en pannkaka av inledningen på säsongen? Trodde man verkligen på topp 6? Är inte första gången ett relativt nytt lag går bra på hösten för att dippa lagom efter julen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Puckad sön 05 feb 2017, 20:48

Om det väcker KHK så var det ett bra beslut.
I mina ögon har en bra tränare blivit tillgänglig på marknaden.

Jag får lite Perra känsla, en dj-vel på att få ihop laget och få alla att jobba för varandra.
Båda dessa kan göra något som jag inte ser hos oss.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Rönken sön 05 feb 2017, 20:52

Puckad skrev:Om det väcker KHK så var det ett bra beslut.
I mina ögon har en bra tränare blivit tillgänglig på marknaden.

Jag får lite Perra känsla, en dj-vel på att få ihop laget och få alla att jobba för varandra.
Båda dessa kan göra något som jag inte ser hos oss.

Fast Karlskrona är ju i praktiken klara för att slippa kvalspel väl? Tror inte man tror sig gå långt i ett slutspel med ett tränarbyte. Väldigt märkligt beslut.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Puckad sön 05 feb 2017, 21:01

Rönken skrev:Fast Karlskrona är ju i praktiken klara för att slippa kvalspel väl? Tror inte man tror sig gå långt i ett slutspel med ett tränarbyte. Väldigt märkligt beslut.
Håller med om at de inte ser helt logiskt ut. Kanske var deras interna målsättning att klara play-in?
I så fall kan man väl hävda att det var bra att agera i det här läget, innan platsen är borta.
Vi känner ju inte heller av stämningarna i laget.
Hursomhelst, om det väcker laget så var det ju rätt. Men annars så verkar det ju lite konstigt, ja.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Hedanders sön 05 feb 2017, 21:18

Känns jättekonstigt att skeppa Hånberg nu. Vi vet ju inte om spelarna helt tappat förtroendet för honom men annars ser jag mest att han gjort sjukt mycket för den klubben...

- Tog dem upp i SHL
- Kvalade kvar i SHL första säsongen
- Har tagit KHK till Play-in plats just nu, tämligen säkert att de slipper kvala i år igen.

Har det nåt att göra med de ekonomiska bekymren?
Quick-fix för att få spelarna lugnare?
Är han klar för annat lag till nästa säsong? FBK? Luleå? AIK?


Senast ändrad av Hedanders den sön 05 feb 2017, 21:21, ändrad totalt 1 gång
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Old Brooklyn sön 05 feb 2017, 21:20

Tigerman skrev:
Old Brooklyn skrev:Tog första vinsten på typ 13 matcher mot Dif (två poäng) igår. Nått måste hända inför kvalet de med all sannolikhet kommer spela. Förståeligt beslut.
Inte ens om de skulle ta nollpoängare resten av serien skulle de hamna på kvalplats om bara Leksand och Rögle fortsätter som hittills. Leksand behöver ta in 17 poäng på 11 matcher på KHK (samma för oss), alltså 1,54 p/match. De har hittills snittat 0,86 p/match så de behöver alltså närapå fördubbla sin poängskörd under slutspurten jämfört med hittills. Dessutom ta in 34 måls skillnad d.v.s. drygt 3 mål/omgång.

Men eftersom vi knappast lär sparka tränaren så blir det väldigt intressant att få se framöver vad som gav bäst effekt i slutändan. Ännu mer spännande hade det dock varit om vi hade bytt med varandra What a Face

P.S: Örebro har gått från 1,1 poäng/match till 1,36 poäng/match sedan tränarbytet. Det är en trepoängare extra i utdelning, det var väl förstås den mot oss...
När jag skrev kvalet så menade jag play-in, och när jag skrev att de med all sannolikhet kommer spela det så menade jag att de med all sannolikht kommer missa det om det fortsätter som nu. Vet inte vad jag ska skylla på. Hockeydepression kanske.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Ivanhoe sön 05 feb 2017, 21:54

Karlskrona i exakt samma läge som Luleå, väljer att sparka huvudtränaren Pelle Hånberg.

Mr madhawk har en intressant reflektion över den nyheten..

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/02/05/lika-bra-att-verkstalla-hanbergs-avsked-nu/

Eftersom Karlskrona vet att samarbetet inte kommer fortsätta över nästa säsong, så anser dom att det är lika bra att bryta nu, och ge Molin chansen att visa om han är mogen för uppgiften att ta över nästa säsong.

Tycker den motiveringen passar klockrent på Luleå hockey och Skuggan Nilsson.  Vi kommer ju inte fortsätta med honom som huvudtränare nästa säsong..  Då är det lika bra att bryta nu..  Ge Petter och Burra chansen att visa vad dom går för, kanske med support av Rönnqvist/eller Osten.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Tigerman sön 05 feb 2017, 22:36

Ivanhoe skrev:Karlskrona i exakt samma läge som Luleå, väljer att sparka huvudtränaren Pelle Hånberg.

Mr madhawk har en intressant reflektion över den nyheten..

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/02/05/lika-bra-att-verkstalla-hanbergs-avsked-nu/

Eftersom Karlskrona vet att samarbetet inte kommer fortsätta över nästa säsong, så anser dom att det är lika bra att bryta nu, och ge Molin chansen att visa om han är mogen för uppgiften att ta över nästa säsong.

Tycker den motiveringen passar klockrent på Luleå hockey och Skuggan Nilsson.  Vi kommer ju inte fortsätta med honom som huvudtränare nästa säsong..  Då är det lika bra att bryta nu..  Ge Petter och Burra chansen att visa vad dom går för, kanske med support av Rönnqvist/eller Osten.
Kanske det, men vi lär inte ha Petter som huvudtränare nästa år och att i detta läget köra med en PRAO-elev är kanske inte riktigt rätt, särskilt inte som han är delaktig i resultaten hittills. Visst, byta tränare kan man ju göra, men inte med samma motiv som KHK verkar ha.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karlskrona Empty Sv: Karlskrona

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet