2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

+34
Mickeee
Mr Bister
hokkzorz
KaptenBlodskelett
Kagen
MickkeJ
Micke L
BodenSwe
Micke80
Högljudd
Donten_
Qirren
icemask
pingu
CKa
Mange
Kato
Bamsefar
Urken
Sir Prozac
kokostrollet
Lulefan
elmo blues
Sportchefen #2
stormvägen
Slapshot
Pajala
FruktHamster
LulefanGBG
Rönken
Old Brooklyn
Lars158
Lajon
Admin
38 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av stormvägen lör jan 31, 2015 9:53 pm

Lars158 skrev:Jävlar så avlägsen en direktplats är nu. Allmänna matchkvaliteten idag var ytterst medioker.

Direktiven för ikväll: inga skador inför tisdagen.

Inte en tackling två första perioderna.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lasse Proppmätt lör jan 31, 2015 10:02 pm

Pajala skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:
Bamsefar skrev:
CKa skrev:

Skojar du? Den var fortfarande jävligt felaktig.
Tror Pajala anser att alla utvisningar emot oss är korrekta, alltid, kan gärna få lite fler. Arrow

nä, men jag är inte enögd som många andra är ...
Vad Bamsefar säger är sant. Du sitter och myser oavsett om det är rätt eller fel när vi åker på utvisning. Nåväl, finner du nöje i det så var så god.

Den mest avslagna match jag sett i år. Inga riktig försöka till att tända till heller. Och Örebro gör mål på allt :-)

nädu, det är bara du och bamsefar som retar upp er på domaren hela tiden, sen blir ni sura när jag inte håller med er, jag tycker domaren gör rätt ... oavsett vilka som åker ut.
Det är ju precis det jag säger: du tycker domaren gör rätt oavsett om han gör rätt eller inte.
Vi kan vara gnälliga och enögda, men vi kan  åtminstone tycka åt båda håll -rätt är rätt och fel är fel. Du har redan på förväg bestämt dig.

Jag anser väl att domaren har lite mer kompetens än supporters på forum som gnäller i princip i varje match, dom kan sin sak, felen som begås på plan är spelarna ansvariga för, därför kritiserar jag ibland Luleås sätt att inte ge järnet, använda klubborna och haka istället för att låta benen gå hela tiden, om det sen blir utvisning på en luleåspelare så är det inte för att domaren är en "idiot" ... snarare en luleåspelare som inte kämpar tillräckligt.

Beviset ser man att Luleå ligger i toppen bland mest utvisade lag.

Där är det upp till tränarna att ta tag i problemet, där tycker jag tränarna har misslyckats totalt.

och att du påstår att jag " njuter" när jag ser att domaren dömer ut en luleåspelare är bara påhittat skitsnack, jag vill lika mycket som någon annan att Luleå ska vinna matcher, fast jag anser mig ha en lite mer "nykter" syn på vad som händer på plan, lite mindre färgad ... jaja nog tjatat om det.

Dags att Luleå stänker dit ett mål annars lär huden hålla nollan.

Helt riktig analys jag håller med och jag hoppas att tränarna får kicken för med dessa herrar vid rodret lär det inte bli någon fart på benen i LHF

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Mr Bister lör jan 31, 2015 10:11 pm

Tyvärr håller jag med dig Lasse, jag hade stora förväntningar på dom men dom verkar inte få ordning på grejorna.

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Sportchefen #2 lör jan 31, 2015 10:32 pm

Coachar man in Harju och Zaar samtidigt i tre mot tre, då har man nog inte skött sitt jobb. I övrigt tycker jag inte tränarna kan lastas för att spelarna är katastrofalt loja, slarviga, tar billiga utvisningar och allmänt stinker ner hela Coop arena i två perioder.
Det måste finnas en lägstanivå ovanför detta.
Och nu har jag sett nog av Chad Billins. Han har stora brister i egen zon, och lyfter definitivt inget powerplay. För långsamt och för slarvigt.
Positivt med ett lag som kan ta sig i kragen i alla fall.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av JuniorX lör jan 31, 2015 11:28 pm

Den här matchen är en match som vårt lag helt enkelt VÄLJER att förlora. Örebro är hetare över hela banan i två perioder och leder helt välförtjänt. De jobbar hårdare och är snabbare. I tredje går vår riksbekanta maskin igång och visar vad de kan - återigen försent och egentligen helt i onödan.
Så länge som vi VÄLJER att förlora på det här sättet så ska vi inte upp bland de sex.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Slapshot sön feb 01, 2015 6:58 am

Byt tränare är allt jag kan säga. Dom verkar inte kunna få laget att tända till någonsin. Men det lär ju aldrig hända...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lasse Proppmätt sön feb 01, 2015 10:14 am

JuniorX skrev:Den här matchen är en match som vårt lag helt enkelt VÄLJER att förlora. Örebro är hetare över hela banan i två perioder och leder helt välförtjänt. De jobbar hårdare och är snabbare. I tredje går vår riksbekanta maskin igång och visar vad de kan - återigen försent och egentligen helt i onödan.
Så länge som vi VÄLJER att förlora på det här sättet så ska vi inte upp bland de sex.

Det berodde mer på att Örebro valde att backa hem än att vår maskin gick igång

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lasse Proppmätt sön feb 01, 2015 10:24 am

Sportchefen #2 skrev:Coachar man in Harju och Zaar samtidigt i tre mot tre, då har man nog inte skött sitt jobb. I övrigt tycker jag inte tränarna kan lastas för att spelarna är katastrofalt loja, slarviga, tar billiga utvisningar och allmänt stinker ner hela Coop arena i två perioder.
Det måste finnas en lägstanivå ovanför detta.
Och nu har jag sett nog av Chad Billins. Han har stora brister i egen zon, och lyfter definitivt inget powerplay. För långsamt och för slarvigt.
Positivt med ett lag som kan ta sig i kragen i alla fall.

Och varför ska inte tränarna lastas för att spelarna är loja tar dumma utvisningar mm?

Så här såg det ju ut FÖRE Rönken man tog dumma 2:or hela tiden åkte på en skridsko mm
Men man såg ju redan på första träningsmatchen under Rönken att spelarna VILLE mer dom gav järnet i varje byte ville åka skridskor tills dom spydde blod och framför allt undvika att ta dumma 2:or för hakning tripping mm..

Jag påpekade redan efter någon match första året under Rönken att "är det fler som märker att vi inte är utvisade längre?"

Vad var det som gjorde att dom valde att hålla sig från utvisningsbåset då?
Var det pengar?

Någonting måste det ju vara som gjorde att spelarna jobbade hårdare match efter match.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lasse Proppmätt sön feb 01, 2015 10:29 am

Mr Bister skrev:Nu har jag lugnat mig lite, jag tycker att Fagervall inte riktigt har koll på läget, man tar otroligt fler dåliga utvisningar, laget är likt Linköping som ett Aprilväder alltså väldigt upp och ner.
Ska man se det positivt, när man spelar bra så spelar man helsikes bra precis som ett topplag, men när man spelar dåligt huuva.

LHC är oerhört stabila i jämförelse men det var ju det här som fansen villa ha när dom drog igång häxjakten på Rönken så dom som gnällde då ska bara hålla käft PUNKT!

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lasse Proppmätt sön feb 01, 2015 10:39 am

Jovi skrev:3 mot 3 måste vara det sämsta jävla dyngan i hockey sedan red line offside fanns!!!! Det förespråkar bara defensiv hockey å känns riktigt jävla lamt!!! Vinner man tekning så finns det bara två alternativ. Anfalla 1 vs 3 vilket känns rätt dödfött, eller 2 vs 3 å JÄVLAR I HELVETE om man inte träffar mål å får till iaf en avblåsning i offensiv zon. Då blir det garanterat 2 vs 1 i arslet å nu har det hänt två gånger i rad att det är godnatt direkt! Förlora istället tekningen med flit å backa hem å kontra själva, det är fan 90% större chans att vinna då. Fyfan vilket jävla rån efter total överkörning i 20 minuter samt att vi blev rånade på 2 + 2an. Tror fan inte örebro hade orkat stå emot trycket som var.

Jaja... det vanliga jävla gnället här är att vi inte bara ska spela med vilja i 3e. Men tänk efter... vilken jävla slumpuck som helst hade kunnat styrts in. Örebro var inte så jävla vassa dem heller förutom i PP som de fick gott om första 40.

Fyfan vad arg man blir! ALDRIG mer vinna tek i förlängning! Enbart kontringar såfort 2a man kliver över vår blålinje.

Och om LHF vunnit sina båda 3-3 matcher hade du tyckt?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lasse Proppmätt sön feb 01, 2015 10:42 am

Mickeee skrev:
Mr Bister skrev:Jag måste få ladda ur mig, SÅ JÄVLA USELT LAG.
Ingen vilja i 2 perioder, det ser likadant ut i varannan match, det är en coachfråga, nu får han inte stå en gång till i TV och säga att han inte vet vad det beror på att man spelar så lamt.
Som jag skrev i en annan tråd - slösa inte pengar på en till spelare det är till ingen nytta.

Måste ladda ur mig

Mr bister dra åt helvete stick nån annanstans hejja på almtuna vad fan som helst me. Stick från mitt lag fan helvete

"mitt lag?" ÄGER du LHF jag trodde det var en förening?
Förresten är du medlem i LHF?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lasse Proppmätt sön feb 01, 2015 10:45 am

Pajala skrev:13-2 i skott i sista, synd att det inte räckte till 3 poäng, men bra avslutning på matchen iaf.

Fast nog vet väl också du att det berodde mer på att Örriiiibrrooo ville spela hem matchen samt var lite slitna än att LHF var överlägsna men jag håller med det blev äntligen lite fart i benen på gubbarna

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Sportchefen #2 sön feb 01, 2015 11:06 am

Lasse Proppmätt skrev:
Sportchefen #2 skrev:Coachar man in Harju och Zaar samtidigt i tre mot tre, då har man nog inte skött sitt jobb. I övrigt tycker jag inte tränarna kan lastas för att spelarna är katastrofalt loja, slarviga, tar billiga utvisningar och allmänt stinker ner hela Coop arena i två perioder.
Det måste finnas en lägstanivå ovanför detta.
Och nu har jag sett nog av Chad Billins. Han har stora brister i egen zon, och lyfter definitivt inget powerplay. För långsamt och för slarvigt.
Positivt med ett lag som kan ta sig i kragen i alla fall.

Och varför ska inte tränarna lastas för att spelarna är loja tar dumma utvisningar mm?

Så här såg det ju ut FÖRE Rönken man tog dumma 2:or hela tiden åkte på en skridsko mm
Men man såg ju redan på första träningsmatchen under Rönken att spelarna VILLE mer dom gav järnet i varje byte ville åka skridskor tills dom spydde blod och framför allt undvika att ta dumma 2:or för hakning tripping mm..

Jag påpekade redan efter någon match första året under Rönken att "är det fler som märker att vi inte är utvisade längre?"

Vad var det som gjorde att dom valde att hålla sig från utvisningsbåset då?
Var det pengar?

Någonting måste det ju vara som gjorde att spelarna jobbade hårdare match efter match.

Jo, tränarna kan alltid lastas när laget uppträder kasst, som Luleå gjorde igår. Jag tycker inte heller att tränartrojkan får ur max av det här laget, det  finns ingen kontinuitet i prestationerna. Men nog fan måste spelarna se sig själva i spegeln när man kommer ut på det där sättet, i en match som är sjukt viktig för ett lag som vill uppåt i tabellen?
Rönken/Bulan-hockeyn var tydlig. Inga tacklingar i onödan, vi tappar bara fart. Spöstraff på onödiga utvisningar. Buggarna ska gå, stenhårt jobb över hela isen, varje gubbe håller sig till planen. O s v. Men det finns ett bäst före-datum på alla regimer och det vi såg förra våren var ett lag som tappat tron på det de gjorde. Att längta tillbaka till det är ingen idé.
Fjolårets lag hade också individuellt skickliga spelare som kunde se till att poängen trillade in trots att spelet var i baklås. Klasens briljans räddade Luleå vid massor av tillfällen, inte minst i PP. Någon Klasen har inte dagens tränare att tillgå.


Senast ändrad av Sportchefen #2 den sön feb 01, 2015 11:11 am, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Tydligare formulering.)

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lasse Proppmätt sön feb 01, 2015 11:33 am

Sportchefen #2 skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Sportchefen #2 skrev:Coachar man in Harju och Zaar samtidigt i tre mot tre, då har man nog inte skött sitt jobb. I övrigt tycker jag inte tränarna kan lastas för att spelarna är katastrofalt loja, slarviga, tar billiga utvisningar och allmänt stinker ner hela Coop arena i två perioder.
Det måste finnas en lägstanivå ovanför detta.
Och nu har jag sett nog av Chad Billins. Han har stora brister i egen zon, och lyfter definitivt inget powerplay. För långsamt och för slarvigt.
Positivt med ett lag som kan ta sig i kragen i alla fall.

Och varför ska inte tränarna lastas för att spelarna är loja tar dumma utvisningar mm?

Så här såg det ju ut FÖRE Rönken man tog dumma 2:or hela tiden åkte på en skridsko mm
Men man såg ju redan på första träningsmatchen under Rönken att spelarna VILLE mer dom gav järnet i varje byte ville åka skridskor tills dom spydde blod och framför allt undvika att ta dumma 2:or för hakning tripping mm..

Jag påpekade redan efter någon match första året under Rönken att "är det fler som märker att vi inte är utvisade längre?"

Vad var det som gjorde att dom valde att hålla sig från utvisningsbåset då?
Var det pengar?

Någonting måste det ju vara som gjorde att spelarna jobbade hårdare match efter match.

Jo, tränarna kan alltid lastas när laget uppträder kasst, som Luleå gjorde igår. Jag tycker inte heller att tränartrojkan får ur max av det här laget, det  finns ingen kontinuitet i prestationerna. Men nog fan måste spelarna se sig själva i spegeln när man kommer ut på det där sättet, i en match som är sjukt viktig för ett lag som vill uppåt i tabellen?
Rönken/Bulan-hockeyn var tydlig. Inga tacklingar i onödan, vi tappar bara fart. Spöstraff på onödiga utvisningar. Buggarna ska gå, stenhårt jobb över hela isen, varje gubbe håller sig till planen. O s v. Men det finns ett bäst före-datum på alla regimer och det vi såg förra våren var ett lag som tappat tron på det de gjorde. Att längta tillbaka till det är ingen idé.
Fjolårets lag hade också individuellt skickliga spelare som kunde se till att poängen trillade in trots att spelet var i baklås. Klasens briljans räddade Luleå vid massor av tillfällen, inte minst i PP. Någon Klasen har inte dagens tränare att tillgå.

Det var knappast tappat tron som var problemet det var ju att halva laget redan var klara för andra klubbar och precis som föregående år då detta varit ett faktum ville INGEN av dessa längre spela för laget längre man gjorde sitt jobb men inget mer..

Och det märktes väldigt tydligt att VISSA inte ville göra skitjobbet i tillräckligt stor utsträckning för att kunna slå ut Växjö i kvarten.

Och det var dom som var klara för andra klubbar Klasen Hedman Gunnarsson Persson t.e.x.

Visst Klasen räddade oss och gav oss poäng i matcher där vi inte riktigt var med..

Och du har även fel vad gäller tacklingar fel vad gäller "hålla sig till planen" det var bara i försvarszonen det gällde i övrigt var det fria händer..

Sen utvecklades Rönken hockeyn hela tiden i början hade vi ju aldrig styrspel inte heller burskydd mm så skulle han vara kvar hade dom nog ändrat på en del parametrar och förresten du måste ju se att dagens lag spelar likadant match efter match i ett väldigt lågt tempo.

Man har samma uppspel samma tanke i anfallszonen mycket är också likt från Rönken tiden i anfalsszonen m.a.o ingen framför mål man skjuter inte i slottet utan väljer backskott och hoppas nån kan styra eller att den studsar på någon och ändrar riktning.

Men visst alla visste hur man "skulle spela mot LHF" i.o.m att man pressade mycket men då är det upp till spelarna att vara bättre  "och slå sin gubbe"

Jag är mycket övertygad om att Rönken hade fått ut mycket mycket mer ur detta manskap än vad dagens tränare gjort man hade i.a.f inte sett så jävla loja ut som dom gjort i år.

Det märker ju publiken också fast dom vann mycket i början av serien så vill inte folk se detta spel det vet ju jag som är på plats så ofta som jag kan många som har årskort som var på nästan varje match under Rönken väljer att stanna hemma istället för att vara på på plats

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Jonken sön feb 01, 2015 12:07 pm

Bara att instämma.

Vissa spelare i Luleå Hockey visar helt utom tvivelaktigheter -att de inte kör en optimal uppladdning inför flera av hemma matcherna. På borta matcherna funkar det bevisligen bättre.

Visst fasen fattar ju alla att detta inte håller i längden; och att det sett ut så här ett bra tag nu: Är ju verkligen under all kritik! Att skrinna ut genom björn-gapet och suga när pucken släpps -och att sedan vakna efter utskällningen -och bli tvungen och jaga ikapp; är bara så oprofessionellt av vissa spelare! Publiken skulle nog hellre se att man ger motståndare ett handikapp på 2 baljor innan första nedsläpp -och att ALLA I LAGET VERKLIGEN KÖR i 60 minuter istället! Då har man mer tid att komma ikapp -och förbi i målprotokollet.

Mycket av matchdagarnas uppladdning sker under eget ansvar för de individuella spelarna. Detta är bevisligen något som inte är optimalt för flera spelare i laget under hemma matcherna i Luleå. Här är det privata samtal som gäller för Fabervall & Co. Om inte en REJÄL UPPRYCKNING SKER OMGÅENDE; måste man titta på alternativ -där lagledningen samlar laget i hallen tidigare och styr upp spelarnas uppladdning på ett effektivare sätt. För som läget är nu; lägger vissa spelare så onödigt krokben på lagets prestation i matcherna.

Egentligen horribelt att ens behöva påpeka sånt här för professionella ishockey spelare!!!! Att man inte SKÄMS och fattar lite själv att det man håller på med verkligen INTE är optimalt -och INTE acceptabelt...?

- Att vinna är inte allt; men att i förväg förlora -är verkligen ingenting!
- SKÄRPNING!!!!!!!


Senast ändrad av Jonken den sön feb 01, 2015 12:10 pm, ändrad totalt 2 gånger
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6799
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Urken sön feb 01, 2015 12:09 pm

Som vi spelade i tredje perioden, efter att jag avvikit, tycker jag att vi ska spela oftare.

Det syntes verkligen hur man ville in och gröta framför mål, få till styrningar. Varför inte göra detta oftare? Vi har inte ett så skickligt lag med fina handleder så vi kan spela in pucken i mål. Fjanterier. In och stå målisen i ansiktet.

3 mot 3.. vad säger man? Tycker flera av er redan spytt på det, så jag slipper.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Urken sön feb 01, 2015 12:11 pm

Jonken skrev:Mycket av matchdagarnas uppladdning sker under eget ansvar för de individuella spelarna. Detta är bevisligen något som inte är optimalt för flera spelare i laget under hemma matcherna i Luleå. Här är det privata samtal som gäller för Fabervall & Co. Om inte en REJÄL UPPRYCKNING SKER OMGÅENDE; måste man titta på alternativ -där lagledningen samlar laget i hallen tidigare och styr upp spelarnas uppladdning på ett effektivare sätt. För som läget är nu; lägger vissa spelare så onödigt krokben på lagets prestation i matcherna.
Just det här med uppladdningen har jag varit inne på i ett inlägg i någon tråd någonstans i cyberrymden.

Hur som; det ser tamejtusan inte bra ut när man kommer till match nyvaken.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Old Brooklyn sön feb 01, 2015 12:38 pm

Lasse Proppmätt skrev:
Jovi skrev:3 mot 3 måste vara det sämsta jävla dyngan i hockey sedan red line offside fanns!!!! Det förespråkar bara defensiv hockey å känns riktigt jävla lamt!!! Vinner man tekning så finns det bara två alternativ. Anfalla 1 vs 3 vilket känns rätt dödfött, eller 2 vs 3 å JÄVLAR I HELVETE om man inte träffar mål å får till iaf en avblåsning i offensiv zon. Då blir det garanterat 2 vs 1 i arslet å nu har det hänt två gånger i rad att det är godnatt direkt! Förlora istället tekningen med flit å backa hem å kontra själva, det är fan 90% större chans att vinna då. Fyfan vilket jävla rån efter total överkörning i 20 minuter samt att vi blev rånade på 2 + 2an. Tror fan inte örebro hade orkat stå emot trycket som var.

Jaja... det vanliga jävla gnället här är att vi inte bara ska spela med vilja i 3e. Men tänk efter... vilken jävla slumpuck som helst hade kunnat styrts in. Örebro var inte så jävla vassa dem heller förutom i PP som de fick gott om första 40.

Fyfan vad arg man blir! ALDRIG mer vinna tek i förlängning! Enbart kontringar såfort 2a man kliver över vår blålinje.

Och om LHF vunnit sina båda 3-3 matcher hade du tyckt?
Kan inte svara för någon annan, men jag hade fortfarande hatat påhittet. Precis som jag fortfarande kommer hata play-in även om det skulle rädda slutspel för Luleå om någon månad.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lajon sön feb 01, 2015 3:05 pm

Nästa säsong kommer alla lag ha tränat in 3 mot 3 och då kommer det inte bli fler avgöranden än tidigare i 4 mot 4, så denna förändring är totalt meningslös.

Det som är det sjukaste med denna ändring nu är att man gör det mitt i säsongen, det är så pass viktiga poäng dom här bonus poängen för att dom skall slumpas bort på detta sätt.

Kanske dags att ta bort trepoängssystemet helt och återgå till 1 poäng vid oavgjort och 2 poäng vid seger och skippa sudden helt. Alternativt köra straffar direkt vid oavgjort.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Slapshot sön feb 01, 2015 5:19 pm

Svenska hockeyligan gräver sin egen grav..inga förändringar dom har gjort har blivit till det bättre.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av LulefanGBG mån feb 02, 2015 6:37 am

Slapshot skrev:Svenska hockeyligan gräver sin egen grav..inga förändringar dom har gjort har blivit till det bättre.
Det där var kanske att ta i lite.

Jag håller med om att det här med 3 mot 3 i sudden är skit och att t.ex. skrotandet av kvalserien och införandet av bäst av 7 är ren idioti. Inte heller tycker jag att Play in är något vidare trots att jag förstår poängen med att inga lag skall hamna i ingenmansland utan istället få minst 1 extra hemmamatch, men en hel del av spänningen i tabellen försvinner ju när strecken spelar mindre roll. Nambytet är väl en något patetisk förändring som väl förvisso inte förändrar någonting i praktiken men som man ändå kan störa sig lite på, men jag skall erkänna att t.o.m. jag börjar vänja mig vid SHL nu.

Däremot tycker jag t.ex. att införandet av ett war-room är strålande! ÄNTLIGEN! Likaså är den mindre mittzonen en förändring som påverkar spelet positivt. Inga astronomiska skillnader men ändå. Tycker också att det är bra med införandet av hybrid-icingen. Det blir mer flyt i spelet med färre icings. Införandet av 3 -poängssystem som ändå är förhållandevis nytt tycker jag också är bra, däremot hade de gärna fått slopa sudden och straffar helt och hållet och låta lika vara lika.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Lajon mån feb 02, 2015 7:26 pm

En veckas uppehåll efter CHL finalen, vilket kan behövas för sedan är det fullt ös ända in i kaklet med matcher:
tisdag-torsdag-lördag,
onsdag-fredag-lördag,
onsdag-fredag-lördag,
tisdag-torsdag.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-31, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet