2015-01-22, SHL-omgång 40, Frölunda - Luleå

+40
CKa
Högljudd
kokostrollet
Donowitz
JohanO
LHF96
Lars158
Mr Bister
Davidoff
Donten_
27 Öqvist
BodenSwe
Sir Prozac
Mickeee
Bamsefar
Slapshot
stormvägen
JuniorX
FruktHamster
NallePhu
Mange
Lulefan
Lajon
icemask
LulefanGBG
Old Brooklyn
Calle
Rönken
hokkzorz
zamboni
Pajala
Urken
Redbear
KaptenBlodskelett
Norlin
Lasse Proppmätt
Kagen
knutten
Snikne Ville
Admin
44 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2015-01-22, SHL-omgång 40, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-22, SHL-omgång 40, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken tor 22 jan 2015, 22:08

Lars158 skrev:
Urken skrev:En till detalj som jag tyckte mig se, var att Chris inte gick för fullt. Var inte alls bra - hämmad av skada?

Spelade väl inte i 3e?

Spelade dåligt i första och andra och utgick i tredje.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-22, SHL-omgång 40, Frölunda - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-01-22, SHL-omgång 40, Frölunda - Luleå

Inlägg av LulefanGBG fre 23 jan 2015, 15:57

Tack och lov slapp jag Fusklundaklacken. Var på ett fruktansvärt humör hela matchen. Pisspel tyckte jag. Ändå en OK förstaperiod men för enkelt mål Hovinen släpper. Visst skottet var maskerat som någon sade men man måste vara beredd där och inte släppa en så enkelt.

Cehlrakis mål var urtjusigt och matchens största behållning. Tyckte annars att förstaperioden var jämn med två ungefär lika dåliga lag i PP. (fast vi nu gjorde det där målet i just den spelformen ironiskt nog).

I andra perioden sjönk nivån ytterligare. På både Fusklunda och oss men tyvärr fick de återigen göra målen. Återigen för enkelt ett par gånger om kan jag tycka. Dåligt försvarsspel och en dålig retur från Hovinen innebar 4 - 1. Sedan kändes det rätt kört. Tyckte vi kom ut rätt friskt i tredje dock men det rann liksom ut i sanden så fort matchuret närmade sig 10 minuter i tredje och vi inte fått in en trissa.

Pissmatch. Dåligt försvarsspel och en målvakt som inte alls imponerade i sin debut även om det inte var det enklaste matchen att stå i.

Visst, kan hålla med om att detta kanske var rätt match att ge Hovinen, och förr eller senare måste han ju få en match eller etter par men Lassinantti kan nog se fram emot en svettig vår. Nackdelen är liksom bara att man vill att Lassi skall stå varje match vi spelar nu för alla poäng är livsviktiga. Nu tror jag inte att kvalserien är ett lika stort hot längre för vi vinner ändå ungefär varannan match men samtidigt hade man ju lite högre amibitioner än så när spelet såg så bra ut flera matcher i rad efter jul. Man blir så trött på de här plattmatcherna varannan match för vi lyckas liksom aldrig lämna det där jävla träsket.

Rent ekonomiskt vore kanske det bästa för oss att sluta 8a samtidigt som Djurgården slutar 9. (som tabellen ser ut nu). Det innebär ju två extra hemmamatcher i slutspelet mot ett Djurgården som alltid drar mycket folk, både av sina egna fans och av våra fans. Slår vi ut dem är då chansen god att få Skellefteå i Semi om vi tar oss dit, vi kan faktiskt redan få dem i kvarten om de som slutar 10a slår ut de som slutar 7a i Play-in -spelet.

Det där är såklart inte ett scenario jag önskar, eller tycker att vi skall satsa på, men det är bara ett försök att se lite ljust på nuet. Det kan vara bra att få spela Play-in, fast det då såklart gäller att ta sig vidare ocskå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet