2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

+33
delphi
Tony Moore
Snikne Ville
Rikky
Lajon
farre
Bamsefar
Donowitz
BodenSwe
Mickeee
CKa
MickkeJ
JuniorX
Kato
stormvägen
Sir Prozac
NallePhu
Mange
KaptenBlodskelett
Rönken
FruktHamster
Qirren
Lasse Proppmätt
Lars158
LulefanGBG
hokkzorz
Pajala
kokostrollet
Donten_
Jonken
Urken
Redbear
Admin
37 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore 17th januari 2015, 23:37

Just de, ALLA vill ha en bra stämning, vi är många på sitt som stått på E-/-H och nu hemmastå och vill ha en jäkla stämning i HELA hallen... Fråga vår största/bästa klackledare någonsin, Glenn "ge mej ett ÄLL" Drugge (med bröderna Blomqvist) som idag sitter...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7640
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt 18th januari 2015, 02:43

icemask skrev:
LubosC skrev:
Rikky skrev:Tycker ändå att Luleå gjorde en bra match, Växjö var riktigt bra i andra perioden men orkade inte riktigt. Tror vi får tacka spelschemat att vi tog 3 poäng i alla fall delvis.
Bäst i Luleå Lassinantti och Petrell men även Cehlarik ser bra ut.
Bra stämning i hallen också, trist läsning här i tråden när vissa personer dissar Lulefans, jag tycker LF håller en väldigt bra nivå och dom ska ha stort cred.
Sveriges bästa och mest kreativa klack!

Plussar på det. Framförallt sista raden. Många som dissar verkar ofta inte ha en aning om vad de snackar om. Det är säkert sura gubbar (kanske kärringar, vem vet?) som sitter framför TVn i match efter match och tror att allt ser och låter exakt likadant ut på TVn som om man är på plats i hallen. Medans de drivande i Lulefans istället står på ståplats i match efter match för att göra det dom brinner för, att stötta Luleå Hockey i med och motgång. Tisdag, torsdag, lördag, det spelar fan ingen roll vilken veckodag det är, vissa står där likförbannat.
Och vi andra som sitter match efter match och som gärna skulle klappa med i ramsorna men får höra från klacken att ni på slipsplats medverkar inte till att höja stämningen, tror väl fan det om klacken kör sina långa ramsor om och om igen i 10 minuter i sträck och detta blir oftare och oftare, idag körde de en ramsa där de går igenom Luleås historia, säkert 10 minuter/period, lätt att medverka i, nää inte direkt !
Missförstå mig rätt, jag dissar inte Lule fans, de gör ett jäkla bra jobb men ibland blir det lite väl mycket långa fotbollsramsor, vill de att vi klappar med så gör vi det men ge oss möjligheten, pendeln slår åt 2 håll !

Jag tycker vi på sittplats mest är i farten och hejjar klappar när LHF spelar bra i högt tempo.
Vi kanske kräver för mycket är xtra kräsna?
Men ser det ut som det gjorde långa stunder igår (och på massor av andra matcher också) då skiter då jag i att klappa händerna..
När däremot LHF spelar med hjärta man och ger järnet då kan jag applådera.
Annars skriker jag mycket från sitt att doms ska åka kämpa åka skridskor mm ibland är det så tyst så jag tror spelarna hör mig.


Senast ändrad av Lasse Proppmätt den 18th januari 2015, 02:53, ändrad totalt 1 gång

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt 18th januari 2015, 02:46

delphi skrev:Ni som tjaffsar om fystränaren.  Växjö hade en veckas träning och vila. Lördag till fredag. Tro fan de har energi.

Detta var inget exempel gällande just denna match även om det är slående då LHF spelat en träningsmatch i torsdags (nåt annat var det inte) så dom var precis lika utvilade.
Förra året mötte vi Saik kl 19:00 borta (den där härliga vinsten om du minns?) en bussresa på 2,5 timmar t.o.r vi hade samma schema som Växjö idag vi spelade alltså 16:00 dagen efteråt men med mindre restid.
Vi orkade knappt spela hockey den gången (det var f.ö Växjö vi mötte och matchen förlorade vi med 0-1)
Det gick i div 3 tempo jämfört med dagen innan man kunde inte tro det var samma lag man såg mindre än 24 timmar senare
Saik dom flög ner till Sthlm dagen efter förlusten och spelade samma tid 16:00 mötte Gnaget och körde över dom och spelade i lika högt tempo som dagen innan mot LHF förklara det är du snäll.

Det här med dåligt tränade är något jag upptäckt dom 3/4 senaste säsongerna då LHF har dött i slutet av matcherna när dom försökt spela i ett lika högt tempo som t.e.x Saik gör och nu verkar dom inte ens orka en hel period i början av matcherna även fast dom vilat.
Det är fakta inget svammel.
Det ser man match efter match tycker du ska börja analysera mitt påstående en LÄNGRE tid sen kan du komma med motbevis på att dom är bra tränade det syns även i ansiktena på spelarna under matcherna.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Diktatorn 18th januari 2015, 03:49

Kan vi bara skippa snacket om dålig träning för det är det löjligaste jag hört. Spelarna ska prestera på en viss nivå och det mäts på alla möjliga sätt innan och under säsongen, vi talar syremätning och allt möjligt. Luleå följer precis som alla andra lag en viss mall där man räknar med vad en spelare ska klara för att överleva en säsong. Att vissa spelare är snabbare eller långsammare ha inget att göra med Luleås fysiktränare att göra. Snabbhet, skridskoteknik, explosivitet osv är något som sitter i sen tonåren. Vissa har det naturligt och andra har inte alls fibrer i musklerna för att klara det. Snabba åkare är dessutom sällsynta och årets Luleå har istället satsat på arbetsmoral. Det är inget en fystränare kan fixa på ett år, eller ens fem för den delen utan att förlora andra egenskaper som tyngd osv, eller ja förutom spelare som har båda spelar oftast i NHL.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Diktatorn 18th januari 2015, 03:56

P.S du kan vara hur tjock och fet du vill så länge du står rätt i banan, läser varje puck, sätter varje skott osv. Det kallas spelförståelse, och där förlorar vi en massa energi när vi får jaga puck mer än motståndarna. Förhoppningsvis kan den tunga och fysiska arbetsmoralen hos spelare som Grana, Petrell, Abbots, Syllan m.m trumfa mer tekniska lag som Växjö, Skellefteå och Frölunda när det väl blir lite mer grisig vinna eller försvinna karaktär på matcherna.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Micke80 18th januari 2015, 05:40

Vad gäller Luleå Fans så måste jag stämma in i hyllningskören vad gäller att de kämpar och står i varje match. Däremot måste jag tyvärr även stämma in i kören som ger dem kritik för valet av ramsor.
Nu har man som tur är kört något färre hataramsor de matcher jag varit på i år så jag hoppas att det är nått som alla som är på varje match känner igen.
Däremot är många av deras sånger fruktansvärt dåligt lämpade att klapppa med i. Sånger blir mäktiga då man är en stor samlad kraft som tar i från magen, men som det är nu funkar det inte alls. När jag hade mitt årskort satt jag bredvid klacken och då var sångerna helt underbara och det gick att klappa med i sångerna. Nu när jag köper lösbiljetter och hoppar runt från sektion till sektion så är det fruktansvärt svårt att höra vad dom sjunger och hitta en takt att klappa med i då man sitter en bit bort.
Jag älskar att klappa med, jag tycker det hör till och är en av dem som tror att ett lag som ser lite lojt ut kan tända till om 5000 personer lyfter dem genom att skapa stämning. Kan ju ha att göra med att jag har ena benet kvar där sen jag stod i klacken även om jag numera är lite för bekväm för att ta mig tillbaka.
Sen är ju inte alla på sittplats lika dana. Jag blev som exempel nästan lite irriterad då skuggan skulle hyllas, när folk inte ens ides ta på sig den röda tröjan man fått för att skapa ett rött hav och en del reste sig lite motvilligt då han skulle hyllas.

Jag har två förslag om nu någon i klacken är här inne och läser.
För det första, använda trumman mer. Så fort trumman låter är det enkelt för alla att följa med. Lämna eran princip att trumma inte behövs, den behövs och är jätteviktig när man kommer lite längre från klacken.

För det andra, det skulle nog vara nyttigt att ni körde era sånger och fördelade ut tre personer på andra sektioner (t ex bortre kortsida samt långsida närmare rundeln) för att få en känsla av hur sångerna låter då man kommer längre i från er.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Snikne Ville 18th januari 2015, 12:04

Såg presskonferensen nu o Skuggans missnöje lyser tydligt. Det känns bra, för det var en bedrövlig tillställning i det stora hela.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av stormvägen 18th januari 2015, 12:32

Micke80 skrev:Vad gäller Luleå Fans så måste jag stämma in i hyllningskören vad gäller att de kämpar och står i varje match. Däremot måste jag tyvärr även stämma in i kören som ger dem kritik för valet av ramsor.
Nu har man som tur är kört något färre hataramsor de matcher jag varit på i år så jag hoppas att det är nått som alla som är på varje match känner igen.
Däremot är många av deras sånger fruktansvärt dåligt lämpade att klapppa med i. Sånger blir mäktiga då man är en stor samlad kraft som tar i från magen, men som det är nu funkar det inte alls. När jag hade mitt årskort satt jag bredvid klacken och då var sångerna helt underbara och det gick att klappa med i sångerna. Nu när jag köper lösbiljetter och hoppar runt från sektion till sektion så är det fruktansvärt svårt att höra vad dom sjunger och hitta en takt att klappa med i då man sitter en bit bort.
Jag älskar att klappa med, jag tycker det hör till och är en av dem som tror att ett lag som ser lite lojt ut kan tända till om 5000 personer lyfter dem genom att skapa stämning. Kan ju ha att göra med att jag har ena benet kvar där sen jag stod i klacken även om jag numera är lite för bekväm för att ta mig tillbaka.
Sen är ju inte alla på sittplats lika dana. Jag blev som exempel nästan lite irriterad då skuggan skulle hyllas, när folk inte ens ides ta på sig den röda tröjan man fått för att skapa ett rött hav och en del reste sig lite motvilligt då han skulle hyllas.

Jag har två förslag om nu någon i klacken är här inne och läser.
För det första, använda trumman mer. Så fort trumman låter är det enkelt för alla att följa med. Lämna eran princip att trumma inte behövs, den behövs och är jätteviktig när man kommer lite längre från klacken.

För det andra, det skulle nog vara nyttigt att ni körde era sånger och fördelade ut tre personer på andra sektioner (t ex bortre kortsida samt långsida närmare rundeln) för att få en känsla av hur sångerna låter då man kommer längre i från er.

Dialog, ett verktyg att hylla.
https://mobile.twitter.com/StefanBaudin

Kanske någon tar.kontakt?


stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av FruktHamster 18th januari 2015, 13:23

Snikne Ville skrev:Såg presskonferensen nu o Skuggans missnöje lyser tydligt. Det känns bra, för det var en bedrövlig tillställning i det stora hela.

Tack för tipset. Kändes bra, som sagt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken 18th januari 2015, 13:34

FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:Såg presskonferensen nu o Skuggans missnöje lyser tydligt. Det känns bra, för det var en bedrövlig tillställning i det stora hela.

Tack för tipset. Kändes bra, som sagt.

För att spinna vidare på vad Sam sa, så är han sjukt missnöjd med att de inte lyckas sätta pucken när de kommer till lägen.

Hur tror ni det hade låtit om han tränat Luleå? Hade han varit steget värre än TJ igår, med blödning i ögat?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Micke80 18th januari 2015, 14:07

stormvägen skrev:
Micke80 skrev:Vad gäller Luleå Fans så måste jag stämma in i hyllningskören vad gäller att de kämpar och står i varje match. Däremot måste jag tyvärr även stämma in i kören som ger dem kritik för valet av ramsor.
Nu har man som tur är kört något färre hataramsor de matcher jag varit på i år så jag hoppas att det är nått som alla som är på varje match känner igen.
Däremot är många av deras sånger fruktansvärt dåligt lämpade att klapppa med i. Sånger blir mäktiga då man är en stor samlad kraft som tar i från magen, men som det är nu funkar det inte alls. När jag hade mitt årskort satt jag bredvid klacken och då var sångerna helt underbara och det gick att klappa med i sångerna. Nu när jag köper lösbiljetter och hoppar runt från sektion till sektion så är det fruktansvärt svårt att höra vad dom sjunger och hitta en takt att klappa med i då man sitter en bit bort.
Jag älskar att klappa med, jag tycker det hör till och är en av dem som tror att ett lag som ser lite lojt ut kan tända till om 5000 personer lyfter dem genom att skapa stämning. Kan ju ha att göra med att jag har ena benet kvar där sen jag stod i klacken även om jag numera är lite för bekväm för att ta mig tillbaka.
Sen är ju inte alla på sittplats lika dana. Jag blev som exempel nästan lite irriterad då skuggan skulle hyllas, när folk inte ens ides ta på sig den röda tröjan man fått för att skapa ett rött hav och en del reste sig lite motvilligt då han skulle hyllas.

Jag har två förslag om nu någon i klacken är här inne och läser.
För det första, använda trumman mer. Så fort trumman låter är det enkelt för alla att följa med. Lämna eran princip att trumma inte behövs, den behövs och är jätteviktig när man kommer lite längre från klacken.

För det andra, det skulle nog vara nyttigt att ni körde era sånger och fördelade ut tre personer på andra sektioner (t ex bortre kortsida samt långsida närmare rundeln) för att få en känsla av hur sångerna låter då man kommer längre i från er.

Dialog, ett verktyg att hylla.
https://mobile.twitter.com/StefanBaudin

Kanske någon tar.kontakt?


Jag har ingen aning om hur varken twitter funkar eller vem denna Baudin är?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt 18th januari 2015, 16:42

Diktatorn skrev:Kan vi bara skippa snacket om dålig träning för det är det löjligaste jag hört. Spelarna ska prestera på en viss nivå och det mäts på alla möjliga sätt innan och under säsongen, vi talar syremätning och allt möjligt. Luleå följer precis som alla andra lag en viss mall där man räknar med vad en spelare ska klara för att överleva en säsong. Att vissa spelare är snabbare eller långsammare ha inget att göra med Luleås fysiktränare att göra. Snabbhet, skridskoteknik, explosivitet osv är något som sitter i sen tonåren. Vissa har det naturligt och andra har inte alls fibrer i musklerna för att klara det. Snabba åkare är dessutom sällsynta och årets Luleå har istället satsat på arbetsmoral. Det är inget en fystränare kan fixa på ett år, eller ens fem för den delen utan att förlora andra egenskaper som tyngd osv, eller ja förutom spelare som har båda spelar oftast i NHL.

Nja man bygger ishockeyspelaren på sommaren heter det ju!!
Och vad gäller tester så undrar man vad LHF:s spelare vs t.e.x Saik:s har eftersom Saik:s spelare verkar orka hur mycket som helst medans LHF:s spelare tröttnar redan efter ett par minuter förklare det är du snäll vi har väl ändå bästa laget som måttstock när det gäller träning eller?
Och man kan visst ändra på snabbhet och explosivitet det var väl ändå Olausson ett bra riktmärke på efter hans första år som ES spelare under Rönken 10 kg lättare = rörligare snabbare inte nu supersnabb men snabbare än innan..
Men likföbannat säger denne fystränare att dom satsat mycket mer på KONDITIONEN i år mot förra året och vad jag förstår har det med ORK att göra och vad jag har sett på alla matcher så verkar LHF ha svårt att orka spela en hel match i högt tempo..

Så hur förklarar du det?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av stormvägen 18th januari 2015, 16:44

Micke80 skrev:
stormvägen skrev:
Micke80 skrev:Vad gäller Luleå Fans så måste jag stämma in i hyllningskören vad gäller att de kämpar och står i varje match. Däremot måste jag tyvärr även stämma in i kören som ger dem kritik för valet av ramsor.
Nu har man som tur är kört något färre hataramsor de matcher jag varit på i år så jag hoppas att det är nått som alla som är på varje match känner igen.
Däremot är många av deras sånger fruktansvärt dåligt lämpade att klapppa med i. Sånger blir mäktiga då man är en stor samlad kraft som tar i från magen, men som det är nu funkar det inte alls. När jag hade mitt årskort satt jag bredvid klacken och då var sångerna helt underbara och det gick att klappa med i sångerna. Nu när jag köper lösbiljetter och hoppar runt från sektion till sektion så är det fruktansvärt svårt att höra vad dom sjunger och hitta en takt att klappa med i då man sitter en bit bort.
Jag älskar att klappa med, jag tycker det hör till och är en av dem som tror att ett lag som ser lite lojt ut kan tända till om 5000 personer lyfter dem genom att skapa stämning. Kan ju ha att göra med att jag har ena benet kvar där sen jag stod i klacken även om jag numera är lite för bekväm för att ta mig tillbaka.
Sen är ju inte alla på sittplats lika dana. Jag blev som exempel nästan lite irriterad då skuggan skulle hyllas, när folk inte ens ides ta på sig den röda tröjan man fått för att skapa ett rött hav och en del reste sig lite motvilligt då han skulle hyllas.

Jag har två förslag om nu någon i klacken är här inne och läser.
För det första, använda trumman mer. Så fort trumman låter är det enkelt för alla att följa med. Lämna eran princip att trumma inte behövs, den behövs och är jätteviktig när man kommer lite längre från klacken.

För det andra, det skulle nog vara nyttigt att ni körde era sånger och fördelade ut tre personer på andra sektioner (t ex bortre kortsida samt långsida närmare rundeln) för att få en känsla av hur sångerna låter då man kommer längre i från er.

Dialog, ett verktyg att hylla.
https://mobile.twitter.com/StefanBaudin

Kanske någon tar.kontakt?


Jag har ingen aning om hur varken twitter funkar eller vem denna Baudin är?

Baudin, Lulefans. Epost. info@luleafans.se

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken 18th januari 2015, 17:17

Lasse Proppmätt skrev:
Diktatorn skrev:Kan vi bara skippa snacket om dålig träning för det är det löjligaste jag hört. Spelarna ska prestera på en viss nivå och det mäts på alla möjliga sätt innan och under säsongen, vi talar syremätning och allt möjligt. Luleå följer precis som alla andra lag en viss mall där man räknar med vad en spelare ska klara för att överleva en säsong. Att vissa spelare är snabbare eller långsammare ha inget att göra med Luleås fysiktränare att göra. Snabbhet, skridskoteknik, explosivitet osv är något som sitter i sen tonåren. Vissa har det naturligt och andra har inte alls fibrer i musklerna för att klara det. Snabba åkare är dessutom sällsynta och årets Luleå har istället satsat på arbetsmoral. Det är inget en fystränare kan fixa på ett år, eller ens fem för den delen utan att förlora andra egenskaper som tyngd osv, eller ja förutom spelare som har båda spelar oftast i NHL.

Nja man bygger ishockeyspelaren på sommaren heter det ju!!
Och vad gäller tester så undrar man vad LHF:s spelare vs t.e.x Saik:s har eftersom Saik:s spelare verkar orka hur mycket som helst medans LHF:s spelare tröttnar redan efter ett par minuter förklare det är du snäll vi har väl ändå bästa laget som måttstock när det gäller träning eller?
Och man kan visst ändra på snabbhet och explosivitet det var väl ändå Olausson ett bra riktmärke på efter hans första år som ES spelare under Rönken 10 kg lättare = rörligare snabbare inte nu supersnabb men snabbare än innan..
Men likföbannat säger denne fystränare att dom satsat mycket mer på KONDITIONEN i år mot förra året och vad jag förstår har det med ORK att göra och vad jag har sett på alla matcher så verkar LHF ha svårt att orka spela en hel match i högt tempo..

Så hur förklarar du det?

Det är klart att träningen kan ha en stor del i det hela att göra, men lite som några av oss varit inne på, så tycker jag att Luleå hänger med även i de matcher där tempot dras upp.
Av den anledningen känns det lite som att det mer sitter i huvudet än i muskelfibrerna..

SAIK kör sin egen melodi. Full fart framåt. De kör med det mantrat inom klubben och gör allt för att få ut det i nationell media. Det genomsyrar hela deras förening, på något sätt. Det är en bild de målat upp om sig själva, som säkerligen många spelare gärna vill vara med på. Kanske är detta något som ger deras spelare den motivation och energi som behövs för att hålla tempot uppe? Detta i kombination med att Sverige nu fått det bevisat för sig - deras spelmodell fungerar.

Vad, i vårt kära Luleå Hockey, har vi som sporrar spelarna på ett liknade sätt?

Hoppas detta inlägg - som för övrigt är rena spekulationer, tankar och kafferastsnack - tolkas rätt. Vill bara lägga fram andra aspekter, på vad som kan vara den avgörande skillnaden.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt 19th januari 2015, 05:18

Nja Urken inte hela matcherna LHF tar slut långt innan Skaik gör det det är det jag menar med mindre tränade än Skaik
Så nånting är det kanske i huvudet men det tror jag inte på hänger man med ibland men måste vila emellanåt för att få nya krafter då är det helt klart en träningsrelaterad sak man kan jämföra med längdskidåkare problemet är att en ishockeymatch inte är en fem mil där man kan lägga sig i en klunga för att sen göra ett ryck som northugg

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av CKa 19th januari 2015, 09:02

Lasse Proppmätt skrev:Nja Urken inte hela matcherna LHF tar slut långt innan Skaik gör det det är det jag menar med mindre tränade än Skaik
Så nånting är det kanske i huvudet men det tror jag inte på hänger man med ibland men måste vila emellanåt för att få nya krafter då är det helt klart en träningsrelaterad sak man kan jämföra med längdskidåkare problemet är att en ishockeymatch inte är en fem mil där man kan lägga sig i en klunga för att sen göra ett ryck som northugg

Haha men lägg av nu va lol!

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2015-01-17, SHL-omgång 39, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet