2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

+29
Lajon
Mr Bister
Urken
Donowitz
Tigerman
MickkeJ
Sir Prozac
Högljudd
LHF96
Mange
NallePhu
CKa
Bamsefar
Norlin
stormvägen
JuniorX
Lars158
Fred Herbert
Beast.
Redbear
Snikne Ville
Pajala
hokkzorz
amarule
Lasse Proppmätt
FruktHamster
LulefanGBG
Rönken
Admin
33 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av FruktHamster tor 11 dec 2014, 21:55

Sanningen är väl den att Luleå råkade börja vinna med de kedjor vi nu har och att man därför inte vågar sära på dem.
Set man på Luleås trupp är det annars rätt märkligt att kraftpaketen och målstormarna Ledin, Lennart och Granström spelar i en kedja, medan skridskostarka och kreativa spelare (de få vi har om vi ska vara ärliga) Strömwall, Zaar och Wallmark spelar i en annan.
Textboken föreslår ju att man bör försöka blanda dessa spelare På annat sätt, men som sagt. Vågar man vaska i kedjorna ännu en gång? När vi äntligen börjat vinna, om än med små marginaler... tror truppen behöver komma till ro lite innan Fagervall o co vågar ändra igen.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Lars158 tor 11 dec 2014, 22:00

FruktHamster skrev:Sanningen är väl den att Luleå råkade börja vinna med de kedjor vi nu har och att man därför inte vågar sära på dem.
Set man på Luleås trupp är det annars rätt märkligt att kraftpaketen och målstormarna Ledin, Lennart och Granström spelar i en kedja, medan skridskostarka och kreativa spelare (de få vi har om vi ska vara ärliga) Strömwall, Zaar och Wallmark spelar i en annan.
Textboken föreslår ju att man bör försöka blanda dessa spelare På annat sätt, men som sagt. Vågar man vaska i kedjorna ännu en gång? När vi äntligen börjat vinna, om än med små marginaler... tror truppen behöver komma till ro lite innan Fagervall o co vågar ändra igen.

Även jag har ju velat sära Zaar å Walle under en längre tid. Men som du säger Hamstern så vinner vi ju just nu, och kanske inte läge att göra ändring just nu.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Snikne Ville tor 11 dec 2014, 22:01

Roligast att se ikväll i nämnd ordning; Savva, Cam, Malte o Sylle. Ett extra plus till Lassi också. Luleå gör en bra bortamatch men har svårt att få det bra spelet att resultera i kvalificerade målchanser.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Lars158 tor 11 dec 2014, 22:10

Nu är ju en liten lucka iallafall till bottenplatserna. Men hoppas Osten fortfarande scoutar förstärkning med högsta fokus.
Dixon måste ju tanken vara att ersätta.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av pingu tor 11 dec 2014, 22:12

Snikne Ville skrev:Roligast att se ikväll i nämnd ordning; Savva, Cam, Malte o Sylle. Ett extra plus till Lassi också. Luleå gör en bra bortamatch men har svårt att få det bra spelet att resultera i kvalificerade målchanser.

Håller med, Savva spelade tryggt och lugnt idag och även senaste matcherna.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Rönken tor 11 dec 2014, 22:18

Lars158 skrev:Nu är ju en liten lucka iallafall till bottenplatserna. Men hoppas Osten fortfarande scoutar förstärkning med högsta fokus.
Dixon måste ju tanken vara att ersätta.

Utgår från att Dixon ersätts, frågan är om det blir just en center eller om man inte är sugna på en målskytt oavsett om det är en vinge eller center? Saknades en målskytt inför säsongen och det har visat sig stämma under första halvan av säsongen. Granström har gjort det bra som center tycker jag trots allt, tror nog man skulle kunna köra på Granström+Ledin/Petrell och en målskytt likväl som att plocka in en renodlad center.

Frågan jag ställer mig lite är vem av centrarna skulle man peta? Chris petas knappast, Fogström centrar fjärde - inte aktuellt. Granström blev mycket bättre när han väl fick centra, fallit lite i skymundan på sistone men känns som att det är hela kedjan som är för lik i spelstil och karaktärer. Känns väl som att Wallmark är närmast att flyttas ut, fast han vill man nog bygga inför nästa säsong också. Tar man inte en vinge ändå?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Snikne Ville tor 11 dec 2014, 22:33

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Nu är ju en liten lucka iallafall till bottenplatserna. Men hoppas Osten fortfarande scoutar förstärkning med högsta fokus.
Dixon måste ju tanken vara att ersätta.

Utgår från att Dixon ersätts, frågan är om det blir just en center eller om man inte är sugna på en målskytt oavsett om det är en vinge eller center? Saknades en målskytt inför säsongen och det har visat sig stämma under första halvan av säsongen. Granström har gjort det bra som center tycker jag trots allt, tror nog man skulle kunna köra på Granström+Ledin/Petrell och en målskytt likväl som att plocka in en renodlad center.

Frågan jag ställer mig lite är vem av centrarna skulle man peta? Chris petas knappast, Fogström centrar fjärde - inte aktuellt. Granström blev mycket bättre när han väl fick centra, fallit lite i skymundan på sistone men känns som att det är hela kedjan som är för lik i spelstil och karaktärer. Känns väl som att Wallmark är närmast att flyttas ut, fast han vill man nog bygga inför nästa säsong också. Tar man inte en vinge ändå?
Självklart skall Grana ut på en vinge.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Rönken tor 11 dec 2014, 22:41

Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Nu är ju en liten lucka iallafall till bottenplatserna. Men hoppas Osten fortfarande scoutar förstärkning med högsta fokus.
Dixon måste ju tanken vara att ersätta.

Utgår från att Dixon ersätts, frågan är om det blir just en center eller om man inte är sugna på en målskytt oavsett om det är en vinge eller center? Saknades en målskytt inför säsongen och det har visat sig stämma under första halvan av säsongen. Granström har gjort det bra som center tycker jag trots allt, tror nog man skulle kunna köra på Granström+Ledin/Petrell och en målskytt likväl som att plocka in en renodlad center.

Frågan jag ställer mig lite är vem av centrarna skulle man peta? Chris petas knappast, Fogström centrar fjärde - inte aktuellt. Granström blev mycket bättre när han väl fick centra, fallit lite i skymundan på sistone men känns som att det är hela kedjan som är för lik i spelstil och karaktärer. Känns väl som att Wallmark är närmast att flyttas ut, fast han vill man nog bygga inför nästa säsong också. Tar man inte en vinge ändå?
Självklart skall Grana ut på en vinge.

Han själv vill väl spela center och tycker han såg markant bättre ut när han väl fick centra?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Tigerman tor 11 dec 2014, 22:54

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Nu är ju en liten lucka iallafall till bottenplatserna. Men hoppas Osten fortfarande scoutar förstärkning med högsta fokus.
Dixon måste ju tanken vara att ersätta.

Utgår från att Dixon ersätts, frågan är om det blir just en center eller om man inte är sugna på en målskytt oavsett om det är en vinge eller center? Saknades en målskytt inför säsongen och det har visat sig stämma under första halvan av säsongen. Granström har gjort det bra som center tycker jag trots allt, tror nog man skulle kunna köra på Granström+Ledin/Petrell och en målskytt likväl som att plocka in en renodlad center.

Frågan jag ställer mig lite är vem av centrarna skulle man peta? Chris petas knappast, Fogström centrar fjärde - inte aktuellt. Granström blev mycket bättre när han väl fick centra, fallit lite i skymundan på sistone men känns som att det är hela kedjan som är för lik i spelstil och karaktärer. Känns väl som att Wallmark är närmast att flyttas ut, fast han vill man nog bygga inför nästa säsong också. Tar man inte en vinge ändå?
Självklart skall Grana ut på en vinge.

Han själv vill väl spela center och tycker han såg markant bättre ut när han väl fick centra?
Men det är knappast så att den kedjan öser in poäng med honom som center.
Den kedjan borde rimligen vara skapt för att matchas mot motståndarnas bästa. Bra tekare, rutinerade, tunga och jobbar hårt. Men jag inte tänkt på vilka de brukar matchas mot, om det är så det ser ut i matchcoachningen eller om det bara råkar vara "vi som blev över".

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Snikne Ville tor 11 dec 2014, 22:54

Vi får se. Men det blir Grana.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Dalle tor 11 dec 2014, 23:06

Ivanhoe skrev:Man är så glaaad just nu..!     Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Malte Strömwall såg riktigt lovande ut.  *kul!*

Nagander och Ledin som räddade Luleå.  Luleågrabbarna klev fram när det gällde!

Det finns inget bättre än när spelare som är från Luleå kliver fram och avgör matcher. Mysa.

Mer profeter från Luleå! king
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Rönken tor 11 dec 2014, 23:15

Tigerman skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Nu är ju en liten lucka iallafall till bottenplatserna. Men hoppas Osten fortfarande scoutar förstärkning med högsta fokus.
Dixon måste ju tanken vara att ersätta.

Utgår från att Dixon ersätts, frågan är om det blir just en center eller om man inte är sugna på en målskytt oavsett om det är en vinge eller center? Saknades en målskytt inför säsongen och det har visat sig stämma under första halvan av säsongen. Granström har gjort det bra som center tycker jag trots allt, tror nog man skulle kunna köra på Granström+Ledin/Petrell och en målskytt likväl som att plocka in en renodlad center.

Frågan jag ställer mig lite är vem av centrarna skulle man peta? Chris petas knappast, Fogström centrar fjärde - inte aktuellt. Granström blev mycket bättre när han väl fick centra, fallit lite i skymundan på sistone men känns som att det är hela kedjan som är för lik i spelstil och karaktärer. Känns väl som att Wallmark är närmast att flyttas ut, fast han vill man nog bygga inför nästa säsong också. Tar man inte en vinge ändå?
Självklart skall Grana ut på en vinge.

Han själv vill väl spela center och tycker han såg markant bättre ut när han väl fick centra?
Men det är knappast så att den kedjan öser in poäng med honom som center.
Den kedjan borde rimligen vara skapt för att matchas mot motståndarnas bästa. Bra tekare, rutinerade, tunga och jobbar hårt. Men jag inte tänkt på vilka de brukar matchas mot, om det är så det ser ut i matchcoachningen eller om det bara råkar vara "vi som blev över".

Nej Granis är inte direkt en offensiv poängspruta, Petrell var nog inte tänkt som 40p+ men inte heller 3p eller vad han har just nu. Kontentan är väl egentligen att jag vill se en kreativ spelare som kan sätta en del puckar, oavsett om det är en center eller vinge. Så det inte ramlar in en till defensivt skicklig center, vilket det redan finns. Hittar men det man tänkte sig i Dixon så är det väl egentligen jackpot, men jag undrar om det är så enkelt att ro i land något sånt under säsongen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Fred Herbert fre 12 dec 2014, 00:06

Jävlar vilken opportunism här i denna tråden! upprörande att ta del av faktiskt...

Först förkunnas det vi är värdelösa, blir Alllsvenskan nästa år konstaterar även erkända frozare, sen nästan enbart optimism då vi visar moral och gör ett par skitmål och får utdelning....En match pågår i sextio minuter tydligen gör inte vissa supportrars tålamod och uthållighet detsamma...

Visst det var deppigt även för oss på plats vid 0-2 men matchen kändes ändå aldrig helt körd...Vi skapade flera halvchanser matchen igenom och med mer driv på mål eller utdelning kan sådana rendera i mål, och receptet att fylla på med folk på mål visar sig vinnande i slutändan, det var ju skönt.

Vi gör en ok match sett till 60 minuter, de är fan inte bra måste sägas och får ju sina mål efter schabbel från Jaros sen står alla och tittar puck och kollapsar kring Joel (som gjorde ännu en bra match!) och vips 2 ganska slumpartade mål som faller.

Vi hade bäst moral, lite mer tryck och bättre tekare det avgör matchen - slutet gott allting gott just nu.

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 12 dec 2014, 01:17

Mange skrev:"bara" 13 poäng upp till andra platsen, ge oss 10 raka 3 poängare nu!

9p till 3:e 8p till 4:e 7p till 5:e 5p till 6:e

Vi börjar väl med topp 6 va? känns inte alls så långt bort..

Sen klättrar vi sakta men säkert uppåt.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av LulefanGBG fre 12 dec 2014, 07:21

Fred Herbert skrev:Jävlar vilken opportunism här i denna tråden! upprörande att ta del av faktiskt...

Först förkunnas det vi är värdelösa, blir Alllsvenskan nästa år konstaterar även erkända frozare, sen nästan enbart optimism då vi visar moral och gör ett par skitmål och får utdelning....En match pågår i sextio minuter tydligen gör inte vissa supportrars tålamod och uthållighet detsamma...

Visst det var deppigt även för oss på plats vid 0-2 men matchen kändes ändå aldrig helt körd...Vi skapade flera halvchanser matchen igenom och med mer driv på mål eller utdelning kan sådana rendera i mål, och receptet att fylla på med folk på mål visar sig vinnande i slutändan, det var ju skönt.

Vi gör en ok match sett till 60 minuter, de är fan inte bra måste sägas och får ju sina mål efter schabbel från Jaros sen står alla och tittar puck och kollapsar kring Joel (som gjorde ännu en bra match!) och vips 2 ganska slumpartade mål som faller.

Vi hade bäst moral, lite mer tryck och bättre tekare det avgör matchen - slutet gott allting gott just nu.
Är inte själva poängen med en matchtråd att man skall få slitas mellan hopp och förtvivlan och ge uttryck för de känslor som svallar i kroppen under matchens olika skeenden? Nyktrare analyser kan man väl ägna sig åt i andra trådar som berör laget och spelet mer långsiktigt?

Ingen mening att ta vad som skrivs här på alltför stort allvar. För mig kändes det fullkomligt nattsvart vid 0 - 2 en bit in i tredje perioden. Om du frågar mig så skapade vi nästan inga riktigt heta målchanser och med tanke på den trend vi nyss befunnit oss i så var det inte mycket som talade för att vi skulle komma ikapp. Vi hade ju faktiskt inte gjort det en enda gång tidigare den här säsongen på liknande sätt, men någon gång skall ju bli den första och det är då man kastas från förtvivlan rakt in i okontrollerade glädjeyttringar. Det är det som är tjusningen med idrott för mig. Känslosvallet, utan det så blir en match tämligen ointressant.

Men alla är vi olika, vissa kanske finner större nöje i att nyktert studera matchens olika skeenden och tendenser och analysera vad som sker i stundens hetta, snarare än att ge sig ut ett känslosvall.

Inget är mer rätt eller fel än det andra, men personligen föredrar jag nog känslosvallet och spar analyserna och eftertanken och de kloka orden till efter matchen.

Håller med dig annars om att vi faktiskt gör en ganska bra bortamatch, dessutom mot ett av seriens formstarkaste lag, väl? Känns åtminstone som Leksand gått bra mot slutet och sedan en månad tillbaka. Starkt att ta två poäng i Ejendahls, och för en gång skull krigade vi oss faktiskt till poängen, och vårt slit gav för första gången utdelning när vi låg i underläge sent i matchen. Det tror jag är väldigt viktigt inför kommande matcher. Att killarna känner att det finns en mening med att försöka för att det faktiskt kan gå. Alla puckar tar inte i stolpen eller dansar på mållinjen om man sliter hårt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av hokkzorz fre 12 dec 2014, 08:43

Vi vann bara för att Leksands supportern till kommentator lyckades Jinxa LIF. Han satt ju bara och framhöll det possitiva med Leksands statistik och hittade alla möjliga dåliga om luleå. Bara tacka å ta emot.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 12 dec 2014, 10:35

LulefanGBG skrev:
Bamsefar skrev:Skönt med en seger, övertidsseger men ändå. På uppsidan, tjurigheten finns kvar, man skulle bara få med sig poäng, det kändes skönt men Leksand var inte speciellt bra idag.

Men vi gjorde inte  en bra match, en ganska beige föreställning och man har mycket att jobba på med det rent elementära spelet, uppspelen fungerar knappt och oftast så rör det till sig, tempot?, tempot? och tempot?.
Under hela säsongen har jag sett hur Luleåspelare lägger antingen in puck framför mål men ingen spelare där eller så skall det vändas inåt/utåt och pass till back. Konstant. Malte Strömwall bröt det mönstret idag, mer sådant.

Håller med dig i allt. Man blir skogstokig framförallt på det låga tempot vi har i matcherna ibland. Eler för ofta, man kan ju tycka att med den truppen vi har så borde vi gynnas av högre tempo och mer fysiskt spel, men samtidigt om man tänker efter så vettifan om vi inte vunnit fler matcher när det ser ut såhär. Lågt tempo, chansfattigt och till synes oinspirerat. Nu menar jag inte håglöst, för det syntes ändå att våra killar kämpade ikväll, men man spelade mer safe än försökte göra något konstruktivt.

Det känns lite som om att vi inte klarar av att lira i för högt tempo eftersom det då lätt blir att man skall försöka sig på för svåra saker när man måste fatta snabba beslut, och då är våra spelare inte tillräckligt skickliga eller samspelta för att lösa de situationerna.

Det motsägelsefulla i det hela är väl att det var just när vi spelade i ett rasande tempo i början av säsongen som vi var som allra bäst, men jag tycker mig ändå se en tendens mot slutet att matcher i lågt tempo hanterar vi bättre. Fusklunda senast, och Leksand idag t.ex.

Jag vet inte, jag kanske bara är ute och cyklar i min reflektion, men har tänkt på det där i varje fall, oavsett om det är rätt eller fel tänkt. hur som helst så tar vi ju lite mer poäng nu i December i varje fall. Det är det viktigaste, det får se ut hur det vill, bara vi plockar poäng.

Tempot vad ska man säga om det?

Jag tror det låga tempot i början av matchen präglades p.g.a hur oerhört viktig matchen var man kände på varandra helt enkelt.

Var ju ett helt annat tempo från LIF i förra matchen i Delfinen då hängde ju inte LHF med alls.
Och vi har sett LHF spela i rasande tempo tidigare men då ofta haft ett väldigt uselt försvars spel p.g.a den obefintliga backcheckingen från många forwards samt grodor av backar som går på 50/50 puckar i anfallszonen.

LIF stängde vägar effektivt över hela banan imponerande måste jag säga LHF kom ju knappt in i anfalls zonen och dom drog därmed ner på tempot på samtliga gubbar i LHF.

Blev lite bättre på slutet men hellre dåligt tempo och vinst än högt tempo och förlust.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 12 dec 2014, 10:47

Fred Herbert skrev:Jävlar vilken opportunism här i denna tråden! upprörande att ta del av faktiskt...

Först förkunnas det vi är värdelösa, blir Alllsvenskan nästa år konstaterar även erkända frozare, sen nästan enbart optimism då vi visar moral och gör ett par skitmål och får utdelning....En match pågår i sextio minuter tydligen gör inte vissa supportrars tålamod och uthållighet detsamma...

Visst det var deppigt även för oss på plats vid 0-2 men matchen kändes ändå aldrig helt körd...Vi skapade flera halvchanser matchen igenom och med mer driv på mål eller utdelning kan sådana rendera i mål, och receptet att fylla på med folk på mål visar sig vinnande i slutändan, det var ju skönt.

Vi gör en ok match sett till 60 minuter, de är fan inte bra måste sägas och får ju sina mål efter schabbel från Jaros sen står alla och tittar puck och kollapsar kring Joel (som gjorde ännu en bra match!) och vips 2 ganska slumpartade mål som faller.

Vi hade bäst moral, lite mer tryck och bättre tekare det avgör matchen - slutet gott allting gott just nu.

Ja den där allsvenskan kommentaren är ju helt onödig inte ens i slutet med R&R så trodde jag på allsvenskt kval annat än i absolut sista matchen för säsongen hela den våren var man mest förbannad på att han lät Modig stå match efter match trots att han var katastrofal..

Det var nära då och vi var beroende på utgång i en annan match kunde inte avgöra själva..

Alla ska veta att det har bara gått HALVA serien just nu hur tokig får man vara och utropa allsvenskan när lika mycket är kvar att spela om även vid förlust igår hade vi haft 10-12 p upp till topp 4 inte mycket mer än 4 segrar så lite skiljer det i mellanskiktet av tabellen

Men det hade vart jobbigt vid förlust framför allt MENTALT för laget så denna vinst betydde mer än man kan tro kan vi bara börja vinna hemma så kan vi klättra ordentligt i tabellen.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Pajala fre 12 dec 2014, 12:02

Visst, 2 poäng var ju bra men inte var det för att Luleå var bra, uddlöst, energilöst kalla det vad ni vill men sanningen är ju att Leksand var riktigt usla denna match, deras energi från tidigare matcher var som bortblåst, tur för Luleå.

Vissa skriver att Luleå gjorde en hyfsad match, men denna gång var det gamblingen på slutet gick som hem, annars skulle det nog ha slutat 2-1 till Leksand och allsvenska snacket skulle köra igång igen.

MEN, varje vinst ger mer råg i ryggen än säd i brallan, kul ändå med femte raka alien
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet