Jacob Lagacé

+56
icemask
Dustin
GustenA
keevvs
amarule
pelle
Ferros
Number 69
Hedanders
Patrik82
Old Brooklyn
MiCCe
Bamsefar
Purre
ski3r
Klabbe
Kocur
Sir Prozac
JoakimJ
Kapten Haddock
Tony Moore
LulefanGBG
NallePhu
Puckad
nummer 17
KaptenBlodskelett
Lajon
Pajala
Slapshot
Lars158
Qirren
Norlin
FruktHamster
Tackleberry
JuniorX
Kagen
LubosC
LuleåWinston
tibet
Urken
LHF96
kniba
Tigerman
Sundance Kid
Redbear
Dentos
makkanmakkan
Micke80
Fred Herbert
Mr Bister
hokkzorz
MickkeJ
Lulefan
Rönken
Snikne Ville
GABA
60 posters

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Kocur fre 30 okt 2015, 11:14

Avstängd? Blir det inte bara böter för diving??

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Pajala fre 30 okt 2015, 11:18

Kocur skrev:Avstängd? Blir det inte bara böter för diving??

hoppas dom tar tag i det och får bort denna skit, vem bryr sig om böter för 5000 kr ?... fan är ju ett skämt, nä stäng av honom och kör sen med en hård bedömning resten av serien, då får vi bort dessa fotbolls fjollor Evil or Very Mad
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 30 okt 2015, 11:27

Pajala skrev:
Kocur skrev:Avstängd? Blir det inte bara böter för diving??

hoppas dom tar tag i det och får bort denna skit, vem bryr sig om böter för 5000 kr ?... fan är ju ett skämt, nä stäng av honom och kör sen med en hård bedömning resten av serien, då får vi bort dessa fotbolls fjollor Evil or Very Mad
Jag håller med. Tar man inte itu med det så kommer en stor del av det som gör hockey roligare än fotboll att försvinna.

Men det kommer ju inte att hända just nu.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Klabbe fre 30 okt 2015, 12:05

Ja det var inte vackert, väldigt bra att bestraffa filmningar men jag undrar lite vilka som går till granskning. Man har ju sett en hel del inte helt olikt denna som aldrig varit på tal. Sen fick ju Walle en 2a för diving för någon match sedan, varför gick inte den till granskning?

Klabbe

Antal inlägg : 28
Join date : 12-09-08
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av nummer 17 fre 30 okt 2015, 12:54

Pinsamt Lagace!!! Skämmes ta mig fan!!! Vilka jävla filmning!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av ski3r fre 30 okt 2015, 13:02

Den där var inte snygg, skärpning! Och ta ett snack med Walle när ni ändå håller på.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Dentos fre 30 okt 2015, 15:26

Tror dock denna filmning byggde på frustration till domarnas bristande förmåga i de generella bedömningarna samt att Karlskrona lyckades filma till sig 2-3 utvisningar också. Förstår inte att ingen av Karlskronaspelarna blivit anmälda. När Jaros gruffar framför mål var ett exempel då när Karlskronaspelaren lyckades falla väldigt lätt samt Jaros tackling vid sargen då Karlskronaspelaren en stund efter tacklingsögonblicket slänger sig in i sargen.

Mannberg slängde ju sig själv in i sargen när vi mötte Brynäs borta förövrigt, utan åtgärd om jag inte minns fel?

Situationsrummet måste agera mer konsekvent. Rätt att Lagacé blir anmäld men fel att han är ensam om det.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 860
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Tony Moore fre 30 okt 2015, 18:09

Är de lika solklar i full fart och KHK spelarens rapp http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/96649 jag bara undrar?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7692
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av FruktHamster fre 30 okt 2015, 18:31

NSD har en artikel där han försvarar/förklarar sig. Har dock inte plus
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Tony Moore fre 30 okt 2015, 18:40

Han ramlade lätt – och hotas av böter för filmning.

Nu säger Jacob Lagacé att allt bara är ett missförstånd.

– Jag råkade fälla mig själv, säger Lagacé till NSD.

Det var i torsdagens segermatch mot Karlskrona som Jacob Lagacé såg ut att upphäva fysikens lagar. Lagacé fick ett slag på armen av en motståndare – och plötsligt försvann benen under honom. Motståndaren blev utvisad men nu kommer efterräkningen.

Jacob Lagacé har nämligen anmälts till Disciplinnämnden för filmning och hotas nu av böter på 10 000 kronor.

– Det är klart att jag har förstärkt situationer, många gånger, det har nog alla. Men jag kan ärligt säga att det här var inte en av dem, säger Lagacé.

Istället hävdar den kanadensiske centern att allt är ett missförstånd.

– Jag var i slutet av ett byte, jag var trött – och jag såg en chans att gå på mål. Samtidigt kom den där killen och överraskade mig, när jag skulle göra ett översteg fick jag en liten knuff åt sidan och det var allt som krävdes för att mitt bakre ben skulle slå in i det främre. Jag fällde mig själv, helt enkelt, säger Lagacé.

Var det allt som krävdes?

– Om folk tycker att det här var dåligt av mig ber jag om ursäkt, men det räcker med en liten touch för att något sånt ska hända, även om det ser illa ut på reprisen. Det ser jag ju själv att det gör...

Nu får Lagacé invänta Disciplinnämndens beslut – och skämmas en smula.

– Det är lite pinsamt, jag vill inte vara en spelare som är känd för att filma. Hockey är en hård sport, jag har tagit många tunga tacklingar i mina dagar utan att gnälla, jag vill tro att jag kan spela det spelet också. Jag ska definitivt försöka hålla mig på fötterna i framtiden.

Du riskerar 10 000 kronor i böter nu – dina tankar kring det?

– Det är bra att ligan försöker stoppa filmningar, men det här var inte det. 10 000 känns lite dyrt, det var ju inte så att jag försökte slå någon i ansiktet med klubban. Men är det så det funkar är det väl bara att slanta upp.

Lucas Wallmark har inte fått böta...

– Nej, exakt! Han har ju till och med blivit utvisad för det, han kan gott få betala, hahaha.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7692
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 30 okt 2015, 18:47

Stämmer det så hoppas jag förstås att han frias. Men som han själv säger, så ser det inte jättebra ut på reprisen.

Nåja. En gång är ingen gång. Två gånger är en gonggong.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Micke80 lör 31 okt 2015, 05:56

Tycker faktiskt att det där inte såg ut som en filmning, inte ens då allt spelas upp i slowmotion. Han har en jäkligt stor framvikt då han ska sätta klubban i isen och ramlar i samband med slaget mot klubban. Däremot borde det inte varit utvisning för KHK-spelaren heller utan en helt vanligt klantig "ramling".

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Pajala lör 31 okt 2015, 06:53

Tycker faktiskt det ser ut som en riktigt dålig filmning, ser inte heller att han råkar slå ihop sina skridskor som Jacob själv påstår.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Rönken ons 04 nov 2015, 22:00

http://www.shl.se/artikel/71956/ - 5000 kr i böter för filmning. Borde rimligen ha en trappa, "återfallsförbrytare" kan bötfällas med multiplar. Fjärde filmningen ger x gånger större böter osv.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Purre ons 04 nov 2015, 22:39

Har väl redan hänt? Hudacek fick väl 10 000:- för sin andra filmning.. Är väl en bra grej att filmare straffas men det är många fall som faller mellan stolarna och så tar de fram och straffar nån då och då för att visa för allmänheten att de "tar tag i problemet".. Nån som håller med?

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Bamsefar ons 04 nov 2015, 22:59

Purre skrev:Har väl redan hänt? Hudacek fick väl 10 000:- för sin andra filmning.. Är väl en bra grej att filmare straffas men det är många fall som faller mellan stolarna och så tar de fram och straffar nån då och då för att visa för allmänheten att de "tar tag i problemet".. Nån som håller med?
Så är det, såg en "utvisning" som Nagander fick mot Örebro? och det var en solklar filmning av örebroarn men där hände det inget. Så det är lite random känsla över det hela.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av JuniorX ons 04 nov 2015, 23:37

Bamsefar skrev:
Purre skrev:Har väl redan hänt? Hudacek fick väl 10 000:- för sin andra filmning.. Är väl en bra grej att filmare straffas men det är många fall som faller mellan stolarna och så tar de fram och straffar nån då och då för att visa för allmänheten att de "tar tag i problemet".. Nån som håller med?
Så är det, såg en "utvisning" som Nagander fick mot Örebro? och det var en solklar filmning av örebroarn men där hände det inget. Så det är lite random känsla över det hela.

Lite off-topic men... Ja, det blir ju lite godtyckliga bedömningar. Men å andra sidan så blir det väl nästan alltid godtyckliga bedömningar när man försöker avgöra en sak i efterhand. Och sen kan man fundera över om de här "hårda tagen" mot filmningar har avsedd effekt. Jag tycker det filmas mer än någonsin just nu. Vilket får mig att tänka att böter faktiskt är för billigt straff. Stäng av spelare också, tycker jag.
Filmningar är faktiskt i det stora hela ett mycket större hot mot sporten ishockey än vårdslösa tacklingar.

Jämför man med fotbollen så börjar det bli nästintill meningslöst att titta på de stora matcherna. Allt som oftast avgörs de genom att spelare lyckas lura domaren och få billiga straffar eller frisparkar. Och det är riktigt allvarligt för sporten som sådan.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Qirren sön 06 dec 2015, 03:16

Såhär bra tekare trodde jag inte att han skulle vara! Tvåa i hela SHL bakom vår kära Granström. Före stortekare som Chris och Lundqvist.
Har överlag lyft sitt spel på sistone och fått göra en del strutar också, ser lovande ut ju mer han får växa in i SHL-kostymen.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av MiCCe fre 12 feb 2016, 10:13

Intressant artikel med Lagacé, killen verkar ha skön inställning och vara en lagspelare ut i fingerspetsarna.
Hoppas att tränarna ger honom en större roll, han är god för 40-50 poäng med rätt förtroende och en offensiv omgivning! Att han tekar bättre än tekningsgurun Abbott gör ju inte saken sämre.

http://www.hockeysverige.se/2016/02/11/succe-i-hockeyallsvenskan-men-i-lulea-blev-det-tuffare-onskar-att-jag-kunde-producera-mer/

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Old Brooklyn fre 12 feb 2016, 10:22

Det mest positiva med Lagacé är att han utvecklats. Han gör även helt ok med poäng sett till istid. Kommer med all sannolikhet producera mer nästa säsong.

Även kredd till Fagervall som nystat upp de knutar som ställde till det i början av säsongen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Rönken fre 12 feb 2016, 10:29

Han tekar mycket bättre än förväntat ja, var OK i Allsvenskan men är ju i absoluta toppen just nu i SHL. Dessutom inledde han väl svajigt i tekningscirkeln? Så bör han ganska bra procent senaste 25 omgångarna.

Sen har han delvis fått bort det att han går bom i fysiska spelet, tycker han föll som en fura i inledningen av säsongen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av MiCCe fre 12 feb 2016, 10:54

Rönken skrev:Han tekar mycket bättre än förväntat ja, var OK i Allsvenskan men är ju i absoluta toppen just nu i SHL. Dessutom inledde han väl svajigt i tekningscirkeln? Så bör han ganska bra procent senaste 25 omgångarna.

Sen har han delvis fått bort det att han går bom i fysiska spelet, tycker han föll som en fura i inledningen av säsongen.

Ja han var lite naiv i inledningen av säsongen och åkte på ett par rejäla proppar, nu är han betydligt mer vaken och bättre på att ta emot smällar. Runt sargerna och i det offensiva tacklingsspelet har han hela tiden vart rätt bra.

Han tekade riktigt bra redan från start och hade över 60% mot Frölunda och över 70% mot Skellefteå i början av säsongen, sen tyckte man att Lagacé skulle spela på kanten istället och Johan "jag kan inte teka" Harju och Christopher "jag kan inte heller teka" Mastomäki fick spela center istället.

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Bamsefar sön 21 feb 2016, 18:13

hmmm


Centern: "En bra väckarklocka"
22:35 | 16-02-20 Kommentera 4
ISHOCKEY/LULEÅ Tredje matchen i nya tredjekedjan slutade i tredje raka förlusten – nu hoppas Luleåcentern på att medgång ska få det att lossna för trion.
Dela Tweeta
Matchen mot Modo blev en tung sådan för Luleå och kanske inte minst för centern Jacob Lagacé. Det började i den andra perioden där kanadensaren tog vägen runt Modokassen utanför spelet, men åkte i höjd med stolpen på en tryckare från gästernas Joel Kwitakowski som skickade in Lagacé rakt i stolpen.

– Han (Kwitakowski) kom från min blinda sida. Jag såg honom aldrig komma och han puttade in mig i målet. Jag var inte beredd på det och kanske borde det varit en interference, men domarna såg det inte, säger Jacob Lagacé.

Smällarna mot Luleåcentern slutade inte där.

I den tredje perioden satte Lagacé fart ned mot Modohörnet för att hämta pucken när han kapades och såg först ut att slå ansiktet i sargen.

– Jag åkte ganska fort och killen trippade mig. Jag föll hårt med huvudet först, men jag lyckades skydda mig hyfsat. Min rygg tog största delen av smällen. Det var farligt spel och jag hade hoppats att vi skulle få ett powerplay där och kanske göra mål, men domarna tyckte inte det var något.

Hur mår du nu?

– Jag kommer ha ont i ryggen och i axeln i morgon, men det är mitt jobb att få smällar i bland, säger Lagacé.

Jacob Lagacé placerades i början på veckan i en ny formation tillsammans med Toni Rajala och Bill Sweatt. Efter tre raka förluster säger Lagacé så här om samarbetet mellan trion:

– Vi har bra fart och skapar kontringar, men vi saknar någonting för att göra någonting av möjligheterna. Kanske att vi borde haft några fler studsar med oss, men vi ska fortsätta vara positiva och jobba hårt, säger Lagacé.

Vad säger du annars om matchen?

– Frustrerande att vi på hemmaplan skjutit så mycket skott, men inte gjort mer än ett eller två mål. Jag tycker att det här var en bra väckarklocka för oss. Vi har saker att ta hand om inför slutspelet. Vi måste spela mer för laget än våra namn, säger Jacob Lagacé.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Puckad sön 21 feb 2016, 19:20

Den piken var ett tydligt missnöje, och riktningen kändes klar...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Lars158 sön 21 feb 2016, 21:21

Jag tycker Lagace har haft en riktigt bra säsong.
Varit upp och ner med resten av laget såklart. Men alltid delaktig i spelet och ingen spelare man behöver fundera om han spelat matchen.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Qirren sön 21 feb 2016, 21:45

Ja Lagacé tar kliv för kliv tycker jag. Borde vara en självklarhet att förlänga då han inte borde vara allt för dyr? Verkar dessutom ha en otroligt bra attityd både på isen och vid sidan av.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Rönken sön 21 feb 2016, 21:48

Lars158 skrev:Jag tycker Lagace har haft en riktigt bra säsong.
Varit upp och ner med resten av laget såklart. Men alltid delaktig i spelet och ingen spelare man behöver fundera om han spelat matchen.

Yes, blir kul att se vad nästa säsong kan tänkas innebära för honom.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Patrik82 tor 25 feb 2016, 12:41

Jävlar vad han har börjat ta för sig på slutet. hårt jobb,uppoffrande spel, bra tek, fint spelsinne och en härlig in på kassen mentalitet Smile riktigt kul att se.
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Rönken tor 25 feb 2016, 12:47

Patrik82 skrev:Jävlar vad han har börjat ta för sig på slutet. hårt jobb,uppoffrande spel, bra tek, fint spelsinne och en härlig in på kassen mentalitet Smile riktigt kul att se.

Börjat smälla lite mer också, som jag skrev ovan föll han så jäkla ofta i början av säsongen. Blev lite fundersam då han var bra i trafik i Asplöven och kunde ta för sig rätt bra.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Norlin tor 25 feb 2016, 23:36

Jag tror inte riktigt han är där än men kan mycket väl utvecklas till vår förstecenter.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av nummer 17 fre 26 feb 2016, 09:20

Japp Lagace har en långsamt uppåtgående formkurva framförallt offensivt. Defensivt däremot är han än så länge något för svag, var ju han som bjöd på Karlskronas mål igår. Han jobbade inte klart defensivt och visar dom tendenserna ibland. Hans lina har det förtvivlat svårt i egen zon ibland, främst igår. Undrar vad som händer i slutspelet mot vassare motstånd med denna lina bestående av 3 lite mer offensivt lagda forwards.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Rönken fre 26 feb 2016, 10:25

nummer 17 skrev:Japp Lagace har en långsamt uppåtgående formkurva framförallt offensivt. Defensivt däremot är han än så länge något för svag, var ju han som bjöd på Karlskronas mål igår. Han jobbade inte klart defensivt och visar dom tendenserna ibland. Hans lina har det förtvivlat svårt i egen zon ibland, främst igår. Undrar vad som händer i slutspelet mot vassare motstånd med denna lina bestående av 3 lite mer offensivt lagda forwards.

Blir rätt lidande när Sweatt fortsatt är helt under isen samtidigt som Rajala ingår i linan. Får se hur man klarar sig i slutspelet ja. Kan nog tänkas att man behöver få in säg Petrell på en position.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Snikne Ville fre 26 feb 2016, 11:26

Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Japp Lagace har en långsamt uppåtgående formkurva framförallt offensivt. Defensivt däremot är han än så länge något för svag, var ju han som bjöd på Karlskronas mål igår. Han jobbade inte klart defensivt och visar dom tendenserna ibland. Hans lina har det förtvivlat svårt i egen zon ibland, främst igår. Undrar vad som händer i slutspelet mot vassare motstånd med denna lina bestående av 3 lite mer offensivt lagda forwards.

Blir rätt lidande när Sweatt fortsatt är helt under isen samtidigt som Rajala ingår i linan. Får se hur man klarar sig i slutspelet ja. Kan nog tänkas att man behöver få in säg Petrell på en position.
Man är ganska Kung om man anser att spelare som Rajala och Sweatt sinkar en..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Rönken fre 26 feb 2016, 15:15

Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Japp Lagace har en långsamt uppåtgående formkurva framförallt offensivt. Defensivt däremot är han än så länge något för svag, var ju han som bjöd på Karlskronas mål igår. Han jobbade inte klart defensivt och visar dom tendenserna ibland. Hans lina har det förtvivlat svårt i egen zon ibland, främst igår. Undrar vad som händer i slutspelet mot vassare motstånd med denna lina bestående av 3 lite mer offensivt lagda forwards.

Blir rätt lidande när Sweatt fortsatt är helt under isen samtidigt som Rajala ingår i linan. Får se hur man klarar sig i slutspelet ja. Kan nog tänkas att man behöver få in säg Petrell på en position.
Man är ganska Kung om man anser att spelare som Rajala och Sweatt sinkar en..

Tänkte defensivt där kedjan inte känns helgjuten, ingen av dessa tre herrar som känns kalasbra defensivt. Sweatt har väl inte direkt kommit upp i form och missar gubbar titt som tätt. Rajala har kanske inte spetsegenskaperna i defensiv zon. En Sweatt i normal form som fått spela en hel säsong tror jag hade kunnat väga upp kedjan defensivt med sitt tvåvägsspel. Men som det ser ut nu är det lite krassligt defensivt tycker jag åtminstone. Problemet med Petrell är att han inte spelat match, annars tror jag han hade kunnat gå in och ta en rätt bra roll med Sweatt-Lagace eller Lagace-Rajala.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Hedanders mån 04 apr 2016, 22:46

Har nån hört nåt om hur det gick för Lagacé? Fick en otäck smäll mot huvudet...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Kapten Haddock mån 04 apr 2016, 23:06

Såg inget mer än smällen och när han vacklade ut. De var många som fick on idag, så hoppas att vi inte tappar fler spelare till sjukstugan och viloläge nu.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av nummer 17 tis 05 apr 2016, 08:37

Lagace blir bara blekare, varit i stort sett osynlig senaste tiden. Jag har väldigt svårt att se honom som en center för första eller andra linan nästa säsong. Hoppas hursomhelst på att det inte blev nån hjärnskakning trots att han är den spelaren som tillför minst. Vi börjar få ont om forwards.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Slapshot tis 05 apr 2016, 16:23

Den som tillför minst är väl ändå Rajala, herregud...sämre än honom kan ingen bli i dagens Luleå.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av ski3r tis 05 apr 2016, 17:19

nummer 17 skrev:Lagace blir bara blekare, varit i stort sett osynlig senaste tiden. Jag har väldigt svårt att se honom som en center för första eller andra linan nästa säsong. Hoppas hursomhelst på att det inte blev nån hjärnskakning trots att han är den spelaren som tillför minst. Vi börjar få ont om forwards.
Lagace var ju riktigt bra fram till dess att han parades ihop med Rajala, slump eller ej?!?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Puckad fre 16 sep 2016, 23:06

Jake har varit ett utropstecken och en av de bättre under försäsongen!
Jag hoppas att klivet blir tydligt och det syns redan nu att han tar fighten om en en centerplats på allvar!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Hedanders ons 22 feb 2017, 13:17

Två matchers avstängning och 13000 kronor.

Vad tjänar han i månaden? Nån som kan räkna ut?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Number 69 ons 22 feb 2017, 13:55

Seriöst, 2 matcher och böter för den här?
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Ferros ons 22 feb 2017, 14:01

Två matcher + böter för att Jake faller när han förlorar en närkamp. SHL fortsätter att briljera.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av pelle ons 22 feb 2017, 14:02

Lön 90 001 – 110 000 kr Ilari Melart
Lön 150 001 – 170 000 kr Bill Sweatt
Lön 200 001 – 250 000 kr, Chris Abbot, HV71


månadsinkomst upp till 5 000 kr, 750 kr/för en matchs avstängning
5 001 – 10 000, 1 250 kr/match
10 001 – 25 000, 3 000 kr/match
25 001 – 35 000, 4 000 kr/match
35 001 – 50 000, 6 000 kr/match
50 001 – 70 000, 8 000 kr/match
70 001 – 90 000, 10 000 kr/match
90 001 – 110 000, 12 500 kr/match
110 001 – 130 000, 15 000 kr/match
130 001 – 150 000, 17 000 kr/match
150 001 – 170 000, 20 000 kr/match
170 001 – 200 000, 23 000 kr/match
200 001 – 250 000, 25 000 kr/match
250 001 – 300 000, 27 500 kr/match
månadsinkomst mer än 300 001, 30 000 kr/match

Sen hur man räknar ut 13000 är en bra fråga.

källa:
http://loven4ever.com/botes-och-lonelistan-20152016/
pelle
pelle

Antal inlägg : 41
Join date : 15-08-09
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av LulefanGBG ons 22 feb 2017, 14:34

Säger det igen. Vi möter ju Skansen i morgon. Klart de måste stänga av en spelare för oss.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Bamsefar ons 22 feb 2017, 14:39

De tar en olyckshändelse o skiter rent ut sagt i tacklingen på Foppa.
Fortsättningsvis kan man inte ta difiplinnämnden på allvar efter det här, ett s-tans skämt tillsammans med referensgruppen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av amarule ons 22 feb 2017, 14:54

Ferros skrev:Två matcher + böter för att Jake faller när han förlorar en närkamp. SHL fortsätter att briljera.

Difiplinnämnden förnekar sig aldrig Twisted Evil
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av keevvs ons 22 feb 2017, 14:59


keevvs

Antal inlägg : 70
Join date : 16-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Hedanders ons 22 feb 2017, 15:21

Visst är det en olycka. Men det är ju, tyvärr, en slewfoot.

Det sjuka är ju, som sagt, varför INGET sägs om huvudtacklingen på Foppa.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Bamsefar ons 22 feb 2017, 15:24

Hedanders skrev:Visst är det en olycka. Men det är ju, tyvärr, en slewfoot.

Det sjuka är ju, som sagt, varför INGET sägs om huvudtacklingen på Foppa.

För att den var på Foppa , därför kan man numera inte ta difiplinnämnden och refgruppen på allvar
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jacob Lagacé - Sida 3 Empty Sv: Jacob Lagacé

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet