Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

+87
Meyhem
LHF96
snugge
Rocksolid
ski3r
Donten_
ezz
27 Öqvist
Hostak straffar
JuniorX
Lajon
Högljudd
Rikky
Jonken
Kraftkung
johan74
Jimmy_Vegas
JohanO
Pickadoll
Ulfstrk
farre
tibet
Sportchefen #2
LubosC
nummer 17
knutten
amarule
NilsOskar
Simon90
KL1996
Kagen
Neurofunk20
Homer96
Sir Prozac
JoakimJ
Sundance Kid
Pontaking
Qirren
Urken
Calle
#96
CKa
Micke80
Mickeee
MickkeJ
Micke L
icemask
Hedanders
Mange
Puckad
Jovi
pingu
stormvägen
Davidoff
KaptenBlodskelett
Dentos
Hellcop
Lasse Proppmätt
makkanmakkan
Bamsefar
Tony Moore
miker
Luleåfan
Diktatorn
LulefanGBG
Tigerman
LuleåWinston
Fred Herbert
Norlin
Ivanhoe
Lulefan
MrA
Rönken
Snikne Ville
FruktHamster
hokkzorz
Ingemar
kokostrollet
Redbear
Old Brooklyn
Pajala
kjell
Slapshot
Donowitz
Mr Bister
NallePhu
Lars158
91 posters

Sida 9 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Mange tor 05 feb 2015, 15:03

Riktigt skojj att Henrion fick möjligheten att träna med laget. Visar ju att Fagervall o co är intresserade av honom! bra där!!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kagen tor 05 feb 2015, 16:56

Ledin, Sandström, Abbottarna, Forsberg, Fogström, Fabricius, Wallmark, Bryggman, Fagerudd och Lassinatti - alla de har utgående kontrakt.

Alla har gjort bra ifrån sig och kommer vilja ha marknadsmässig lön även nästa säsong så innan vi drömmer om Omark, backar på flykt som inte vill tillbaks och målvakter som spelar åver där ska vi kanske först se om det egna huset. Det som kännetecknar lag med lite svagare ekonomi är att de tappar spelare som gjort bra ifrån sig och tvingas sätta sina förhoppningar till att de ?-tecken som värvas blir !-tecken och därmed fullgoda ersättare.

Jag ser inte riktigt vitsen i att jaga Rödin, Fransson eller Nilsson känner mig inte säker på Omark heller. Vi har ett bra lag idag med framtida utveckling i Wallmark, Chelarik, Bryggman, Jaros, Kukan, Ekarv, Fagerudd m.fl.

Vilka spelare vill vi behålla och vilka gör laget bättre? Vi har idag en jättebra 'fjärdelina' med F&F&F som många matcher varit lagets hårdast jobbande lina.

Det blir en delikat uppgift för Osten att förhandla kommande kontrakt och väga bang for the buck. Jag tror inte laget blir bättre om vi adderar t.ex Omark och tappar mycket stabilitet som istället ska ersättas med ?-tecken från AS.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av KL1996 tor 05 feb 2015, 17:22

Så här hoppas jag laget ser ut nästa säsong:

Nilsson
Lassinantti

Omark-Olausson-Harju
Abbott-Abbott-Sylvegård
Granström-Lagace-Klasen
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Extra: Forsberg-Ekarv-Fabricius

Näkyvä-Jaakola
Sigalett-Fransson
Sandström-Jonsson
Kukan-Savilahti-Nagander
Extra: Fagerudd-Jaros

Ett välbalanserat lag som startar upp LHF:s storhetstid, tack Minecraft!


Senast ändrad av KL1996 den tor 05 feb 2015, 17:25, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Glömde målvakterna)

KL1996

Antal inlägg : 2
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av CKa tor 05 feb 2015, 18:13

KL1996 skrev:Så här hoppas jag laget ser ut nästa säsong:

Nilsson
Lassinantti

Omark-Olausson-Harju
Abbott-Abbott-Sylvegård
Granström-Lagace-Klasen
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Extra: Forsberg-Ekarv-Fabricius

Näkyvä-Jaakola
Sigalett-Fransson
Sandström-Jonsson
Kukan-Savilahti-Nagander
Extra: Fagerudd-Jaros

Ett välbalanserat lag som startar upp LHF:s storhetstid, tack Minecraft!

Njaaaae, Klasen i en 3:e lina? Wallmark/Cehlarik i en 4:e lina? Ledin har väl visat sig vara som allra bäst då han spelar med produktiva spelare, ska vi göra samma sak som HV71 gjorde med honom då dom höll på att sänka honom till Jämtin/Blomdahl-nivå.

Jaros som extraback kommande år, det ser jag inte hända. Fortsätter han utvecklas i hyfsad takt så är det en blivande storspelare och ska vara ordinarie bland 6 backar, helst tillsammans med Janne.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kagen tor 05 feb 2015, 18:31

KL1996 skrev:Så här hoppas jag laget ser ut nästa säsong:

Nilsson
Lassinantti

Omark-Olausson-Harju
Abbott-Abbott-Sylvegård
Granström-Lagace-Klasen
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Extra: Forsberg-Ekarv-Fabricius

Näkyvä-Jaakola
Sigalett-Fransson
Sandström-Jonsson
Kukan-Savilahti-Nagander
Extra: Fagerudd-Jaros

Ett välbalanserat lag som startar upp LHF:s storhetstid, tack Minecraft!

Jag tror folk bör landa lite i sina förväntningar. Omark, Olausson, Klasen, Nilsson och att alla övriga stannar känns inte realistiskt. Spelarna i Schweiz tycks trivas med klimatet där också och då måste de alltså ha mer betalt för att välja Luleå. Jämför med Abbottarna som istället vill ha närhet till skoter och isfiske, de kan alltså krita på för Luleå till mindre peng än vad t.ex Djurgården måste lägga upp. Det är sådana spelare som Osten måste hitta, det är hans jobb, inte att bjuda över andra.

Klasen när han kom hit var fullkomligt klockren. Han behövde visa att han kunde spela 'Rönken-hockey' och sedan stod de feta pengarna återigen för dörren för honom efter att han vältrat sig i Hugo Stenbecks pengar i Allsvenskan. Luleå har en historik av att utveckla spelarna så de tar det där nästa steget, det är en vinnande strategi både sportsligt som ekonomiskt.

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken tor 05 feb 2015, 18:32

Fast att pengarna från C More blir något mindre och att ev. avgifter och skatter för yngre spelare ökar är något som samtliga lag känner av. Luleå blir inte ensamma om det, så blir väl ändå lite av ett nollsummespel?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Simon90 tor 05 feb 2015, 18:45

Skulle tippa på följande lag inför nästa säsong:

Forwards:

Omark - Harju - Forsberg
(Tror Omark o h Harju behöver en rightare med bra speed som kan skapa lite utrymme och forechecka och då är Forsberg perfekt)

Petrell - Legace - Henrion
(Två allsvenska högerskyttar med näsa för mål. Petrell som får visa vägen med fysiskt spel)

Abbott - Abbott - Chelarik
(Har fungerat bra och tror Chelarik tar Sylvegårds plats ganska snart och i varje fall till nästa säsong. Är en för stor talang för att hamna utanför laget)

Ledin - Wallmark - Rödin
(Rödin istället för Zaar som jag tror testar andra sidan Atlanten nästa säsong)
Extra: Fabricius, Granström
Till Asplöven (men som kan tas upp vid skador): Sylvegård, Ekarv, Strömwall, Bryggman

Backar:

Näkyvä - Nagander
Sandström - Jaros
Sigalet - Fagerudd
Kukan - Jonsson
Oskarsson - Ny ung slovak (fanns väl någon supertalang på ingång??)
(Har problem att utvärdera backsidan. Det ser redan ganska bra ut på pappret och jag tror Jaros med  stort förtroende kommer växa till topp-6 back. Sedan ser Fagerudd ut att fått bättre självförtroende de senaste matcherna och tror han kan ta nästa kliv och bli en ordinarie back med stor roll i powerplay tillsammans med Näkyvä)

Målvakter:

Nilsson
Lassinantti
Ward (Asplöven)
(Tror faktiskt Nilsson kommer hem och att man hittar en lösning med Larsson)

Är ju inte helt fel o ändå ganska rimligt Very Happy

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Puckad tor 05 feb 2015, 18:50

Hyfsat nyktert i alla fall.
Jag kan helt klart tänka mig fler lirare i grundserien och tyngre spelare som extra, för att kunna växla karaktär när det behövs eller till slutspel när allt skall avgöras.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av KL1996 tor 05 feb 2015, 18:53

CKa skrev:
KL1996 skrev:Så här hoppas jag laget ser ut nästa säsong:

Nilsson
Lassinantti

Omark-Olausson-Harju
Abbott-Abbott-Sylvegård
Granström-Lagace-Klasen
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Extra: Forsberg-Ekarv-Fabricius

Näkyvä-Jaakola
Sigalett-Fransson
Sandström-Jonsson
Kukan-Savilahti-Nagander
Extra: Fagerudd-Jaros

Ett välbalanserat lag som startar upp LHF:s storhetstid, tack Minecraft!

Njaaaae, Klasen i en 3:e lina? Wallmark/Cehlarik i en 4:e lina? Ledin har väl visat sig vara som allra bäst då han spelar med produktiva spelare, ska vi göra samma sak som HV71 gjorde med honom då dom höll på att sänka honom till Jämtin/Blomdahl-nivå.

Jaros som extraback kommande år, det ser jag inte hända. Fortsätter han utvecklas i hyfsad takt så är det en blivande storspelare och ska vara ordinarie bland 6 backar, helst tillsammans med Janne.

Detta är 3 första linor med en 2:a lina..!! Very Happy

KL1996

Antal inlägg : 2
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken tor 05 feb 2015, 19:00

Haha, jag vill inte vara den som är den, men vilka drömtrupper ni drar ihop Wink
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av CKa tor 05 feb 2015, 19:05

Rönken skrev:Fast att pengarna från C More blir något mindre och att ev. avgifter och skatter för yngre spelare ökar är något som samtliga lag känner av. Luleå blir inte ensamma om det, så blir väl ändå lite av ett nollsummespel?


Fast det finns ju som sagt ligor utanför Sveriges gränser som redan i dagsläget har ett stort försprång, det blir knappast mindre ifall SHL-klubbarna får mindre pengar.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av CKa tor 05 feb 2015, 19:08

KL1996 skrev:
CKa skrev:
KL1996 skrev:Så här hoppas jag laget ser ut nästa säsong:

Nilsson
Lassinantti

Omark-Olausson-Harju
Abbott-Abbott-Sylvegård
Granström-Lagace-Klasen
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Extra: Forsberg-Ekarv-Fabricius

Näkyvä-Jaakola
Sigalett-Fransson
Sandström-Jonsson
Kukan-Savilahti-Nagander
Extra: Fagerudd-Jaros

Ett välbalanserat lag som startar upp LHF:s storhetstid, tack Minecraft!

Njaaaae, Klasen i en 3:e lina? Wallmark/Cehlarik i en 4:e lina? Ledin har väl visat sig vara som allra bäst då han spelar med produktiva spelare, ska vi göra samma sak som HV71 gjorde med honom då dom höll på att sänka honom till Jämtin/Blomdahl-nivå.

Jaros som extraback kommande år, det ser jag inte hända. Fortsätter han utvecklas i hyfsad takt så är det en blivande storspelare och ska vara ordinarie bland 6 backar, helst tillsammans med Janne.

Detta är 3 första linor med en 2:a lina..!! Very Happy

Exakt, och så bygger man inte ett lag.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken tor 05 feb 2015, 19:09

CKa skrev:
Rönken skrev:Fast att pengarna från C More blir något mindre och att ev. avgifter och skatter för yngre spelare ökar är något som samtliga lag känner av. Luleå blir inte ensamma om det, så blir väl ändå lite av ett nollsummespel?


Fast det finns ju som sagt ligor utanför Sveriges gränser som redan i dagsläget har ett stort försprång, det blir knappast mindre ifall SHL-klubbarna får mindre pengar.

Ja jo, fast det blir svårt att komma ifrån. Tänkte mest på konkurrensen inom SHL. Ryssland får vi se, om luftslottet håller eller inte.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av NilsOskar tor 05 feb 2015, 20:35

Förläng alla utgående kontrakt och addera Omark. Det skulle vara kontinuitet det. Borde bli utveckling på några yngre händer. Som 4:e kedjan har slitit genom hela säsongen så borde de få fortsätta...

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av icemask tor 05 feb 2015, 21:38

SNÄLLA INTE FRANSSON !!!
Efter 1 år vill han ju ändå byta till ett annat lag, låt honom harva i NLA, han är ju -16 där !
Ska vi ha en back för dyra pengar ska han vara bra i båda zonerna !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 05 feb 2015, 21:42

Tänker ungefär så här kring spets-/drömvärvningar.

1-2 forwards max.
1 back OM Nääkyvä drar till KHL/NHL eller att Jonssons rygg inte håller.
1 målvakt OM Lassinatti brakar ihop fullständigt i slutspelet.

I övrigt fokus på att utveckla de talanger vi har och försöka behålla den gruppsammanhållning man byggt upp.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av amarule tor 05 feb 2015, 21:48

NilsOskar skrev:Förläng alla utgående kontrakt och addera Omark. Det skulle vara kontinuitet det. Borde bli utveckling på några yngre händer. Som 4:e kedjan har slitit genom hela säsongen så borde de få fortsätta...
Håller helt med om det. Kontinuiteten är viktig och det håller inte att byta  10 spelare varje år
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av amarule tor 05 feb 2015, 21:48

Det lär ändå vara nån som sticker..
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 05 feb 2015, 21:52

Att lösa ut kontrakt från toppklubbar känns ju inte helt optimalt och är bara slöseri med enorma summor pengar. Att däremot kunna tävla med och buda ut andra klubbar rent ekonomiskt på de stora namnen vore häftigt. I synnerhet om man dessutom pratar om ligor utanför Sverige. Skulle man få in en eller två sådana spelare till en powerplay-formation skulle man må rätt bra.


Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av knutten tor 05 feb 2015, 22:44

Hårda arbetande spelare som Abbotts, Granström, Ledin kvar. Kan vara så att NHL vill att Wallmark och Zaar ska testa vingarna i AHL. In med några kreativa spelare och balansera laget på ett fint sätt. Grovjobbare, spets, ung kreativitet, rutin. Får se hur det blir med Zaar och Wallmark. Just nu är det väl egentligen bara lite kreativitet som kan behövas för att spetsa laget offensivt.

Det är mycket snack om Fransson och Olausson. Jag vet dock inte om det är rimligt. De ville ju inte vara kvar. Ska man satsa långsiktigt kanske de två spelarna inte är de rätta. Min åsikt.

Omarks marknadsvärde ligger på galna summor. Men där har man en spelare man kan bygga laget kring. Men ska han lämna KHL lär det kosta rejält. Sen är det ju det här med rubeln (inte följt med senaste tiden) som kanske blir avgörande i slutändan om han hamnar Luleå eller stannar i KHL.

Att Klasen lämnar Lugano? Nej, det kommer inte hända.

Att försöka ge det en rejäl chans med Nilsson och Omark är självklart. Även om Luleå nu får extra hjälp kanske det är utopi att man ska slanta upp med miljoner för att lösa ut spelare också.

Linus Videll? Kontrakt nästa säsong? En spelare jag hade på näthinnan när Klasen lämnade.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 05 feb 2015, 23:17

amarule skrev:
NilsOskar skrev:Förläng alla utgående kontrakt och addera Omark. Det skulle vara kontinuitet det. Borde bli utveckling på några yngre händer. Som 4:e kedjan har slitit genom hela säsongen så borde de få fortsätta...
Håller helt med om det. Kontinuiteten är viktig och det håller inte att byta  10 spelare varje år

Håller inte med eller håller med, både och!

Kontinuitet är en viktig ingrediens, men nytt blod är också en viktigt.
Att byta 10 spelare per säsong är inte hållbart, men dom flesta lag mår också bra av nytt blod och lite förändringar.

Vi får in Linus Omark, Anton Rödin, Jacob Lagace och John Henrion.
Det räcker men vi kan inte behålla samtliga med utgående kontrakt.
Min gissning är att Niklas Fogström, Daniel Zaar och Lars Bryggman försvinner.

Ser inte det bra ut så vet jag inte vad.....

makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Pontaking tor 05 feb 2015, 23:51

knutten skrev:Hårda arbetande spelare som Abbotts, Granström, Ledin kvar. Kan vara så att NHL vill att Wallmark och Zaar ska testa vingarna i AHL. In med några kreativa spelare och balansera laget på ett fint sätt. Grovjobbare, spets, ung kreativitet, rutin. Får se hur det blir med Zaar och Wallmark. Just nu är det väl egentligen bara lite kreativitet som kan behövas för att spetsa laget offensivt.

Det är mycket snack om Fransson och Olausson. Jag vet dock inte om det är rimligt. De ville ju inte vara kvar. Ska man satsa långsiktigt kanske de två spelarna inte är de rätta. Min åsikt.

Omarks marknadsvärde ligger på galna summor. Men där har man en spelare man kan bygga laget kring. Men ska han lämna KHL lär det kosta rejält. Sen är det ju det här med rubeln (inte följt med senaste tiden) som kanske blir avgörande i slutändan om han hamnar Luleå eller stannar i KHL.

Att Klasen lämnar Lugano? Nej, det kommer inte hända.

Att försöka ge det en rejäl chans med Nilsson och Omark är självklart. Även om Luleå nu får extra hjälp kanske det är utopi att man ska slanta upp med miljoner för att lösa ut spelare också.

Linus Videll? Kontrakt nästa säsong? En spelare jag hade på näthinnan när Klasen lämnade.

Det spelar ingen roll huruvida rubeln är hög eller låg i Omarks fall i och med att han spelar i Finland och därmed får lönen i Euro. Därmed betyder det att antingen måste man erbjuda högre än hans nuvarande lön eller så måste Omark visa hjärta och gå ner i lön för att det ska bli något.

Pontaking

Antal inlägg : 1216
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn tor 05 feb 2015, 23:53

Om vi nu då dumpar Fogström - vem ska ta hans plats? En forward med mycket istid per spelad match och med väldigt mycket istid i boxplay. Han är den spelaren i Luleå som spelar mest box per match, och trotts detta så har han 17 minuter i i boxplay per insläppt mål. Tar Rödin den rollen? Jag är rätt övertygad om att ingen av Omark, Lagace eller Henrion fyller Fogges skridskor i nummerärt underläge.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan fre 06 feb 2015, 00:27

Old Brooklyn skrev:Om vi nu då dumpar Fogström - vem ska ta hans plats? En forward med mycket istid per spelad match och med väldigt mycket istid i boxplay. Han är den spelaren i Luleå som spelar mest box per match, och trotts detta så har han 17 minuter i i boxplay per insläppt mål. Tar Rödin den rollen? Jag är rätt övertygad om att ingen av Omark, Lagace eller Henrion fyller Fogges skridskor i nummerärt underläge.

Bra fråga! Vill svara disiplinerat spel och inga utvisningar eller så ger jag över frågan till Fagervall och c.o

Men jag ska göra ett försök iallafall även om det inte blir lätt.
Men jag kan tro att Chris Abbott inte får mycket tid i PP men därmed extremt med tid i BP.
Hur man formerar BP uppställningarna vet jag inte.
Men tiden i BP fördelas av dessa spelare:

Jacob Lagace
Chris Abbott
Karl Fabricius
Jonathan Granström
Per Ledin?
Emil Sylvegård?

Någon av dessa hör kanske inte till som BP spelare men är man hårt arbetande spelare så kan man skolas om även om jag håller med om att Fogström kan vara en kugge.
Jag känner dock ingen panik! Men jag gillar Fogström och blir verkligen inte ledsen om han stannar men någon måste gå?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Hedanders fre 06 feb 2015, 01:15

Omark-Granström-Harju
Abbott-Abbott-Sylvegård
Ledin-Lagacé-Henrion
Fabbe-Fogge-Foppa

Extra: Wallmark, Bryggman

Hade gärna haft in Petrell men vet inte var... Jag tror både Cehlarik och Zaar drar över Atlanten till nästa säsong!

Jag vill VERKLIGEN se Granström med Omark och Harju!

Savva-Näkyvä
Sandström-Kukan/Jaros
Sigalet-Jonsson
Jaros/Kukan/Fagerudd

Jag tycker backsidan ser bra ut redan. Nån mer offensiv pjäs ska in, men inte Fransson. Han vill inte spela i Luleå och ska därför inte spela i Luleå...

Fagerudd har definitivt sina brister i defensiven, precis som Kukan. Men båda tycker jag ska få fortsatt förtroende.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 06 feb 2015, 04:24

Jag har skrivet det förr men känner att jag vill skriva det igen. Snälla sansa er och sänk förväntningarna.
Jag har inte koll på den exakta procentsatsen, men med de sociala avgifterna som arbetsgivaren måste betala in får man ju räkna med x antal procent extra förutom lönen som spelarna kostar. Har nån gång hört ca 50% men har för mig att det är lite lägre än det.
Lägger vi till mindre tv-pengar, mindre/inga pengar från LKAB, färre omgångar i serien, en eventuell höjning av arbetsgivaravgifterna för unga spelare och en sviktande publiksiffra så ska vi inte lägga all tro till att frukthamstern går in med såna sjuka summor att det går att värva alla dessa drömformationerna.

Jag hoppas verkligen att man inte slösar pengar på att bryta kontrakt utan att ha nån ersättningsklubb som tar över kontrakten.
Jag hoppas också att man inte strävar efter att spelarna i 4:e kedjan ska ligga på 100.000/mån.
Jag hoppas däremot att man satsar hårt på att få två riktigt bra kedjor samt en tredje som är ruskigt tung att möta och som kan neutralisera motståndarens bästa kedja.

Med det sagt så ser ju vår forwardsuppställning till kommande säsong ut så här än så länge:

Peter Cehlárik (LW/RW)
Victor Ekarv (C/RW)
Jonathan Granström (C/RW)
Johan Harju (LW/C)
Lennart Petrell (LW/RW)
Emil Sylvegård (LW/RW)
Malte Strömwall (RW)

samt de spelarna som ryktas som förlängningar samt de som ryktas som klara nyförvärv:
Lucas Wallmark (C)
Jacob Lagacé (RW/C)
Chris Abbott (C)
Cam Abbott (LW)
Per Ledin (LW/RW)

Av dessa så ser jag följande formationer:

Chekarik - Harju - Granström
Petrell - Lagace - Ledin
Cam - Chriss - Sylvegård
Ekarv - Wallmark - Malte

Detta håller så klart inte för ett sm.guld men 2 forwards ska ju in samt att jag inte är helt på det klara med om Wallmark verkligen blir kvar eller drar över Atlanten trots sitt kontrakt.
Det svåra i detta fall är ju var man ska sätta in två bra forwards. Misstänker att det blir Ledin som lirar med Abbotts och en ny på dennes plats och Sylvegård flyttas till en fjärde eller Asplöven.
Sen handlar det ju om vilken typ av spelare som kommer in mer om det är Chelarik eller Granström som ryker från första och får flytta ner till fjärde.

Men rent krasst, utan att veta hur laget kommer se ut så ser jag gärna att man har tre kedjor som är stabila och bra SHL-kedjor samt en fjärde med lite yngre och lovande spelare som ges istid beroende på dagsform. Lite som när Lener coachade in Harju, Omark, Lindqist, Isaksson och allt vad dom hette.
Kör hårt och lita på de tre första men ha bra unga spelare i fjärde och Asplöven.
Nu har vi ju det material vi har inför nästa år så därför tror jag inte det blir så, men till året därefter hoppas jag man försöker med nått åt det hållet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Donowitz fre 06 feb 2015, 10:42

Problemet är att vi har unga talanger som behöver offensiv plats och speltid. Vilket i sin tur sätter laget i obalans, om man ska ta in för mycket offensiv kraft och spets utifrån.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn fre 06 feb 2015, 10:43

makkanmakkan skrev:
Old Brooklyn skrev:Om vi nu då dumpar Fogström - vem ska ta hans plats? En forward med mycket istid per spelad match och med väldigt mycket istid i boxplay. Han är den spelaren i Luleå som spelar mest box per match, och trotts detta så har han 17 minuter i i boxplay per insläppt mål. Tar Rödin den rollen? Jag är rätt övertygad om att ingen av Omark, Lagace eller Henrion fyller Fogges skridskor i nummerärt underläge.

Bra fråga! Vill svara disiplinerat spel och inga utvisningar eller så ger jag över frågan till Fagervall och c.o

Men jag ska göra ett försök iallafall även om det inte blir lätt.
Men jag kan tro att Chris Abbott inte får mycket tid i PP men därmed extremt med tid i BP.
Hur man formerar BP uppställningarna vet jag inte.
Men tiden i BP fördelas av dessa spelare:

Jacob Lagace
Chris Abbott
Karl Fabricius
Jonathan Granström
Per Ledin?
Emil Sylvegård?

Någon av dessa hör kanske inte till som BP spelare men är man hårt arbetande spelare så kan man skolas om även om jag håller med om att Fogström kan vara en kugge.
Jag känner dock ingen panik! Men jag gillar Fogström och blir verkligen inte ledsen om han stannar men någon måste gå?
Fast vårt problem är faktiskt inte att vi drar på oss så himla mycket utvisningar, vi ligger väl typ i mitten av alla lag när det gäller den statistiken. Vårt problem är att vi inte får utvisningar med oss. Fortsätter det att se ut på det viset så är det faktiskt viktigare att ha ett väl fungerande boxplay än ett fantastiskt powerplay. Fogström och Fabricius är ovärdeliga i den spelformen och dödar enorma mängder tid utan att släppa in mål. Båda ligger i princip högst i laget BÅDE när det kommer till tid i boxplay och tid i boxplay per insläppt mål. Detta är ovärdeliga, och ofta extremt underskattade, egenskaper. Som jämförelse så spelar Fogström 7 minuter mer boxplay per insläppt mål än Sandström (som ligger ganska nära vad gäller tid i boxplay per spelad match) och Fabricius spelar nästan 10 minuter mer utan insläppt mål än Sandström (dubbelt så länge).
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Donowitz fre 06 feb 2015, 10:45

Henrion och Lagace är chansvärvningar och jag tycker de krockar en aning med att samtidigt behålla Abbotts, rent utrymmesmässigt i truppen.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn fre 06 feb 2015, 10:55

bearjew skrev:Henrion och Lagace är chansvärvningar och jag tycker de krockar en aning med att samtidigt behålla Abbotts, rent utrymmesmässigt i truppen.
Håller med lite. Många verkar vilja ha in så mycket offensiv kraft i truppen att de placerar spelare som Wallmark och Cehlarik i fjärdekedjan. Tror inte vi kan ställa upp med något särskilt imponerande boxplay om så skulle vara fallet, och inte heller tror jag att varken Luleå Hockey, Wallmark eller Cehlarik skulle må så jättebra av detta.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av nummer 17 fre 06 feb 2015, 11:08

Många verkar se Sylle som given startspelare men jag är inte så säker. När han kom tillbaka från Asplöven var han riktigt pigg och bra en rad matcher tillsammans med Abbotts men senaste tiden har han gått ner sig rejält allteftersom. Tunga ben och många felaktiga beslut senaste tiden, tycker han börjar se ut som 13-14 forward just nu. Ingen annan som lagt märke till hans nedgång??

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Ingemar fre 06 feb 2015, 11:15

Möjligt att prestationen varierat och han var ju avstängd och kom ur rytm. Att det svajar i prestation första SHL-sässen är inget konstigt. Ser han som given i rotationen nästa säsong. Den som överraskat mest positivt på mig. Skapar ytor och kan hålla pucken. Given.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av LubosC fre 06 feb 2015, 11:16

Plussar på den! Tycker han har delat ut alldeles för lite tacklingar senaste tiden bland annat, känns som att han har börjat känna sig lite för säker på sin plats bredvid Abbotts. Kanske dags för match på bänken för att få han att återgå till sin vanliga spelstil? Man får inte börja slappna av bara för att man har fått vara startspelare ett antal matcher.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 35

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Tony Moore fre 06 feb 2015, 11:28

nummer 17 skrev:Många verkar se Sylle som given startspelare men jag är inte så säker. När han kom tillbaka från Asplöven var han riktigt pigg och bra en rad matcher tillsammans med Abbotts men senaste tiden har han gått ner sig rejält allteftersom. Tunga ben och många felaktiga beslut senaste tiden, tycker han börjar se ut som 13-14 forward just nu. Ingen annan som lagt märke till hans nedgång??

Väntad nedgång, killen är född-93, klart han saknar hårdhet/uthållighet att orka driva på i 55 SHL omgångar, plus ett antal CHL matcher. Tycker han höll oväntat länge innan det dalat lite, har mycket bra utvecklingpotential dom 2 kommande säsongerna.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 06 feb 2015, 11:31

nummer 17 skrev:Många verkar se Sylle som given startspelare men jag är inte så säker. När han kom tillbaka från Asplöven var han riktigt pigg och bra en rad matcher tillsammans med Abbotts men senaste tiden har han gått ner sig rejält allteftersom. Tunga ben och många felaktiga beslut senaste tiden, tycker han börjar se ut som 13-14 forward just nu. Ingen annan som lagt märke till hans nedgång??

Jag håller med om att han sett lite segare ut. Egentligen blev han ju sämre när formationen kom ifrån varandra i och med hans avstängning och Chriss skada. Bröderna har ju hittat tillbaka rätt bra men han har hamnat lite fel. Däremot är han ju den spelare i dagens trupp som har klarat av att komplettera bröderna bäst. Chelarik har till viss del klarat av det men då mer för att han fått med sig lite poäng, i spelet har han inte riktigt klaffat med dem.
Men, det är ju att göra fler mål än motståndarna som räknas.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av NilsOskar fre 06 feb 2015, 13:16

Har Sylvegård verkligen ett rakt 2-årskontrakt. Chansen
är ju ganska stor att Malmö går upp...

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 06 feb 2015, 13:19

NilsOskar skrev:Har Sylvegård verkligen ett rakt 2-årskontrakt. Chansen
är ju ganska stor att Malmö går upp...

Jo det har han, och ska man tro det pappa Sylvegård säger så vore det inte lämpligt att de båda är i samma lag just nu.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av pingu fre 06 feb 2015, 17:36

Ab-Ab-Sly
Rödin-Harju-Ledin
Petrell-Lagace-Henrion
Fabbe-Granström-Brodin

Wallmark och Ekarv tror jag behöver mer speltid i allsvenskan. Strömvall och Bryggman kan lira 13e sedan dyker det säkert upp någon mer talang.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Puckad fre 06 feb 2015, 17:42

Tror ni verkligen att Lagace-Henrion kan matcha FFF kedjan?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 fre 06 feb 2015, 17:45

Puckad skrev:Tror ni verkligen att Lagace-Henrion kan matcha FFF kedjan?

OM Henrion kommer kan dom matcha och utklassa vad gäller offensiven men inte defensiven. Känns rent spontant inte som rätt jämförelse då FFF är en kedja som inte är tänkt att producera utan spela 0-0 medan en kedja med Henrion. Lagace och nån mer med säkerhet skulle ha krav på sig att vara ett hot framåt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan fre 06 feb 2015, 17:54

Micke80 skrev:
Puckad skrev:Tror ni verkligen att Lagace-Henrion kan matcha FFF kedjan?

OM Henrion kommer kan dom matcha och utklassa vad gäller offensiven men inte defensiven. Känns rent spontant inte som rätt jämförelse då FFF är en kedja som inte är tänkt att producera utan spela  0-0 medan en kedja med Henrion. Lagace och nån mer med säkerhet skulle ha krav på sig att vara ett hot framåt.

Sen får man inte glömma bort att både Lagace och Henrion arbetar hårt genom hela banan, Lagace spelar ju även en del BP. Men styrkan sitter i offensiven helt klart.
Henrion är ofta första man tillbaks i egen zon, men trots det behöver han finslipa det defensiva spelet såklart.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 fre 06 feb 2015, 19:34

Wallmark, Zaar, Sylvegård är unga killar som inte är etablerade på den här nivån. Man får räkna med att det går upp och ner.
Sylle är rak, enkel och orädd. Han är uppe ur gropen snart. Det är inte bara hans fel att det inte klickat med tvillingarna på slutet, de förtjänar att få spela ihop.
Zaar tycker jag visar tendenser till bättre form men han behöver någon som kan sätta upp honom för att riktigt få det att lossna, och varken Petrell eller Granström har de verktygen.
När det gäller Wallmark tycker jag Fagervall ska sticka en biljett till en vecka på Kanarieholmarna i näven på honom. När vilade killen senast? Säsongen har gått i ett sedan han drog på Carolinas camp i mitten av juli. En utvilad Wallmark vore en investering inför slutspurten och ett eventuellt slutspel. Minns hur han såg ut i början av säsongen, kylan med pucken i PP är nu något Luleå verkligen behöver.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken fre 06 feb 2015, 19:38

En, i mitt tycke, rimlig laguppställning sett till lönekostnader etc vore:

Rödin-Lagace-Harju
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Abbott-Abbott-Sylvegård
Bryggman/Strömwall-Fogström-Granström
Ekarv-Bryggman/Strömwall

Salmela-Sandström
Näkyvä-Savilahti
Jonsson-Kukan
Jaros-Oskarsson-Fagerudd

Lassi/Larsson

Ser nu att jag inte fick in Petrell någonstans, bör nog göra ett bra slutspel för att hänga kvar. Han har sett hyfsad ut stundtals på slutet - men nog gör Granis det bättre i mitt tycke. Kanske är jag färgad av min forzning på Lagace och Cehlarik, men båda ska ha "topp6"-roll. Dvs offensiva roller och ingå i pp-uppställningar.

Krutet läggs framför allt på Salmela och Rödin, dessutom var nog inte Harju gratis plus att backsidan rimligen blir ganska dyr. Med Salmela på backsidan så skulle den nog kunna krönas till seriens bästa utan att forza för mycket. Här kommer extra pengarna till användning, Salmela är ganska öppen med att pengarna styr hans val. Rödin utgår jag mest från intresset som Osten verkar ha, dessutom så producerar han uppenbarligen i SHL.

Målvaktssidan tycker jag man ska låta Lassi köra, även om han nu skulle dippa i slutspelet så ser jag ingen anledning att jaga ihjäl sig på Anders Nilsson. Om nu Nilsson till varje pris vill till Sverige så ska han till Luleå så klart. Men ser hellre att man tokjagar Salmela.

Enligt mig blir ovan nämnda en bra mix av ungt, gammalt, "medelålders", skillz, defensiv, offensiv och en bra förstamålvakt. Två offensiva kedjor, en tredje som kan gå ut och köra. En fjärde som kan gnugga. Bör finnas tillräckligt många boxplay-spelare också.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken fre 06 feb 2015, 19:46

Sportchefen #2 skrev:Wallmark, Zaar, Sylvegård är unga killar som inte är etablerade på den här nivån. Man får räkna med att det går upp och ner.
Sylle är rak, enkel och orädd. Han är uppe ur gropen snart. Det är inte bara hans fel att det inte klickat med tvillingarna på slutet, de förtjänar att få spela ihop.
Zaar tycker jag visar tendenser till bättre form men han behöver någon som kan sätta upp honom för att riktigt få det att lossna, och varken Petrell eller Granström har de verktygen.
När det gäller Wallmark tycker jag Fagervall ska sticka en biljett till en vecka på Kanarieholmarna i näven på honom. När vilade killen senast? Säsongen har gått i ett sedan han drog på Carolinas camp i mitten av juli. En utvilad Wallmark vore en investering inför slutspurten och ett eventuellt slutspel. Minns hur han såg ut i början av säsongen, kylan med pucken i PP är nu något Luleå verkligen behöver.

Det kan vara så att jag, med flera, undervärderar vila i Wallmarks fall. Han har varit så himla seg på sistone så man sliter håret av sig, men du kanske har rätt?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken fre 06 feb 2015, 19:48

Urken skrev:
Sportchefen #2 skrev:Wallmark, Zaar, Sylvegård är unga killar som inte är etablerade på den här nivån. Man får räkna med att det går upp och ner.
Sylle är rak, enkel och orädd. Han är uppe ur gropen snart. Det är inte bara hans fel att det inte klickat med tvillingarna på slutet, de förtjänar att få spela ihop.
Zaar tycker jag visar tendenser till bättre form men han behöver någon som kan sätta upp honom för att riktigt få det att lossna, och varken Petrell eller Granström har de verktygen.
När det gäller Wallmark tycker jag Fagervall ska sticka en biljett till en vecka på Kanarieholmarna i näven på honom. När vilade killen senast? Säsongen har gått i ett sedan han drog på Carolinas camp i mitten av juli. En utvilad Wallmark vore en investering inför slutspurten och ett eventuellt slutspel. Minns hur han såg ut i början av säsongen, kylan med pucken i PP är nu något Luleå verkligen behöver.

Det kan vara så att jag, med flera, undervärderar vila i Wallmarks fall. Han har varit så himla seg på sistone så man sliter håret av sig, men du kanske har rätt?

Sägs väl att Walle själv bad om att få vila här nu nyligen i några matcher? Sedan blev det lite kaos-aktigt och han fick spela lite ändå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken fre 06 feb 2015, 20:00

Rönken skrev:
Urken skrev:
Sportchefen #2 skrev:Wallmark, Zaar, Sylvegård är unga killar som inte är etablerade på den här nivån. Man får räkna med att det går upp och ner.
Sylle är rak, enkel och orädd. Han är uppe ur gropen snart. Det är inte bara hans fel att det inte klickat med tvillingarna på slutet, de förtjänar att få spela ihop.
Zaar tycker jag visar tendenser till bättre form men han behöver någon som kan sätta upp honom för att riktigt få det att lossna, och varken Petrell eller Granström har de verktygen.
När det gäller Wallmark tycker jag Fagervall ska sticka en biljett till en vecka på Kanarieholmarna i näven på honom. När vilade killen senast? Säsongen har gått i ett sedan han drog på Carolinas camp i mitten av juli. En utvilad Wallmark vore en investering inför slutspurten och ett eventuellt slutspel. Minns hur han såg ut i början av säsongen, kylan med pucken i PP är nu något Luleå verkligen behöver.

Det kan vara så att jag, med flera, undervärderar vila i Wallmarks fall. Han har varit så himla seg på sistone så man sliter håret av sig, men du kanske har rätt?

Sägs väl att Walle själv bad om att få vila här nu nyligen i några matcher? Sedan blev det lite kaos-aktigt och han fick spela lite ändå.

Ligger väl något i det då. Ge grabben lite vila och låt honom komma i form. Vi vill ha en hel Walle till play-in och slutspelet!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken fre 06 feb 2015, 20:01

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
Sportchefen #2 skrev:Wallmark, Zaar, Sylvegård är unga killar som inte är etablerade på den här nivån. Man får räkna med att det går upp och ner.
Sylle är rak, enkel och orädd. Han är uppe ur gropen snart. Det är inte bara hans fel att det inte klickat med tvillingarna på slutet, de förtjänar att få spela ihop.
Zaar tycker jag visar tendenser till bättre form men han behöver någon som kan sätta upp honom för att riktigt få det att lossna, och varken Petrell eller Granström har de verktygen.
När det gäller Wallmark tycker jag Fagervall ska sticka en biljett till en vecka på Kanarieholmarna i näven på honom. När vilade killen senast? Säsongen har gått i ett sedan han drog på Carolinas camp i mitten av juli. En utvilad Wallmark vore en investering inför slutspurten och ett eventuellt slutspel. Minns hur han såg ut i början av säsongen, kylan med pucken i PP är nu något Luleå verkligen behöver.

Det kan vara så att jag, med flera, undervärderar vila i Wallmarks fall. Han har varit så himla seg på sistone så man sliter håret av sig, men du kanske har rätt?

Sägs väl att Walle själv bad om att få vila här nu nyligen i några matcher? Sedan blev det lite kaos-aktigt och han fick spela lite ändå.

Ligger väl något i det då. Ge grabben lite vila och låt honom komma i form. Vi vill ha en hel Walle till play-in och slutspelet!

rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 07 feb 2015, 10:05

Jag tycker det är viktigt med åldersstrukturen i truppen för att kunna vara långsiktigt framgångsrika. Om man tittar på forwardssidan just nu är det en grupp 19-22 år. Sen ett stort glapp och en grupp 28-uppåt år.

Allt annat än optimalt tycker jag och bland dom utgående kontrakten i den äldre gruppen tycker jag man måste sortera rejält för denna tråds säsong.

Edit: För annars hamnar man i så stor generationsväxling om bara något år så kontinuiteten går om intet då.
Många i tråden verkar vilja förlänga med nästan alla!? Om 2-3 säsonger skulle vi då hamna i väldigt kraftig generationsväxling om det görs så.


Senast ändrad av Lars158 den lör 07 feb 2015, 10:09, ändrad totalt 1 gång

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken lör 07 feb 2015, 10:07

Lars158 skrev:Jag tycker det är viktigt med åldersstrukturen i truppen för att kunna vara långsiktigt framgångsrika. Om man tittar på forwardssidan just nu är det en grupp 19-22 år. Sen ett stort glapp och en grupp 28-uppåt år.

Allt annat än optimalt tycker jag och bland dom utgående kontrakten i den äldre gruppen tycker jag man måste sortera rejält för denna tråds säsong.

"Medelålders"? Smile Lagace ramlar in där, även Rödin - om han nu ens blir av. Fast blir ändå rätt så mycket av ung eller "gammal". Svårt att värva endast 25-åringar också.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 07 feb 2015, 10:34

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Jag tycker det är viktigt med åldersstrukturen i truppen för att kunna vara långsiktigt framgångsrika. Om man tittar på forwardssidan just nu är det en grupp 19-22 år. Sen ett stort glapp och en grupp 28-uppåt år.

Allt annat än optimalt tycker jag och bland dom utgående kontrakten i den äldre gruppen tycker jag man måste sortera rejält för denna tråds säsong.

"Medelålders"? Smile Lagace ramlar in där, även Rödin - om han nu ens blir av. Fast blir ändå rätt så mycket av ung eller "gammal". Svårt att värva endast 25-åringar också.

Jag anser LHF nu har ett extremt gynnsamt läge ordna till en "smart"(åldersstruktur som ger mer gynnsam generationsväxlingar framöver) och bra trupp. Ganska många utgående kontrakt, Fruktis intåg.

Vi har ju att ta direkt lärdom av HV71 och FBK dynastierna. Dom gick bra och gick bra i flera år. Helt plötsligt inte lika bra längre och då satt dom men många äldre på dyra och långa kontrakt. Generationsväxlingen blev
tuff, svår, hård och dyr.

LHF har ju superläge nu för ett avstamp mot en högre nivå och jag hoppas man tänker mer än 2 år framåt när man gör truppen nu till denna tråds säsong. Att man tänker så att man framöver får en "flytande" generationsväxling.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet