2014-09-23, CHL-omgång 5, Luleå - Lukko Rauma

+20
Lajon
UnSaccoDiSoldi
CKa
Mange
Lars158
Swhy
Diktatorn
HalleLuleå
LulefanGBG
Respected Gentleman
Bamsefar
nummer 17
Rönken
Snikne Ville
Slapshot
Beast.
Old Brooklyn
Micke80
Kagen
MickkeJ
24 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

2014-09-23, CHL-omgång 5, Luleå - Lukko Rauma - Sida 3 Empty Sv: 2014-09-23, CHL-omgång 5, Luleå - Lukko Rauma

Inlägg av Swhy tis 23 sep 2014, 22:58

Respected Gentleman skrev:Om man glömmer det man läst nio gånger av tio har man kanske andra problem än att minnas CHL matcher kan tyckas....

Antingen så är du ett troll eller helt oförmögen till att läsa det jag skriver.
Om det nu visar sig att du inte är ett troll så ska jag försöka förklara i KLARSPRÅK på ett sätt DU kanske förstår:
1. Jag anser att matchen har marknadsförts dåligt
2. Jag bor inte i Luleå eller ens 100 mil nära Norrbotten, och frågar därmed om den marknadsförts bättre i staden.
3. Jag läser hockeynyheter flertalet gånger om dagen, bland annat Luleås twitter, Luleå hockeys hemsida, lokaltidningarna via webben, slask-bladen, bloggar, forum etc.
4. Jag läser dock INTE CHLs hemsida dagligen eller ens månadsvis, eller lägger in det på minnet/almanackan.

Men visst, det är klart att det är jag som ställer en enkel fråga som har problem och inte du med din uppenbarligt dåliga attityd.
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141
Join date : 12-01-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-09-23, CHL-omgång 5, Luleå - Lukko Rauma - Sida 3 Empty Sv: 2014-09-23, CHL-omgång 5, Luleå - Lukko Rauma

Inlägg av Tigerman tis 23 sep 2014, 23:04

Det börjar bli en hel del segrar i rad nu. När var det egentligen man förlorade senast, borde väl vara mot DIF i andra försäsongsmatchen?

Rimligen ryker den sviten någorlunda snart men man kan ju alltid hoppas den håller i sig Smile

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-09-23, CHL-omgång 5, Luleå - Lukko Rauma - Sida 3 Empty Sv: 2014-09-23, CHL-omgång 5, Luleå - Lukko Rauma

Inlägg av knutten ons 24 sep 2014, 01:47

Det är ju uppenbart att dessa matcher överlag inte drar särskilt mycket publik.
Publiklaget DIF drog 871 personer.
Kanske alla lag i så fall borde jobba mer med marknadsföringen, men turneringen är ung och kan det bli större status och mer pengar med tiden lockar det nog mer. Nu får man väl ta det för var det är.
När lagen går långt i slutspelet och det handlar om prispengar borde intresset öka mer kan man tycka. Men det återstår ju att se.

Annars har ju lagen fortsatta publikproblem. LHC slog väl sitt bottenrekord med typ 800 pers. Man hade ju 4200 sin senaste hemmamatch. Aldrig varit under 5000 innan tydligen. SHL måste jobba tillsammans med det här för att vända utvecklingen.

Kul med ytterliggare en vinst hursomhelst och Luleå kan ju vara stolta över att inte ha förlorat en tävlingsmatch hittills (9st).
Rätt hyggligt ändå.

Hoppas att det inte är någon fara med Petrell och att inget är brutet.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

2014-09-23, CHL-omgång 5, Luleå - Lukko Rauma - Sida 3 Empty Sv: 2014-09-23, CHL-omgång 5, Luleå - Lukko Rauma

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet