Luleå Hockeys matchställ

+37
Hedanders
Jokerman
Lulefan
ezz
icemask
Bamsefar
Norrlandstoken
RSD555
Jonken
Salle
DenOerfarne
KaptenBlodskelett
Lajon
Micke80
Myrman
FruktHamster
Wolfhunter
Rikky
Tony Moore
LubosC
Redbear
Norlin
Tigerman
Mange
rumpztr
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
Urken
Lars158
Rönken
hokkzorz
Old Brooklyn
Donowitz
Diktatorn
knutten
farre
41 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Lajon tor 30 apr 2015, 10:35

4:an
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Diktatorn tor 30 apr 2015, 11:12

Lite off-topic men hur seedas vi nu när vi vann skiten?
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Rönken tor 30 apr 2015, 11:25

Blev trean för min del, jämnt skägg mellan trean och fyran i omröstningen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Norlin tor 30 apr 2015, 11:54

Solklart fyran.
1,2 & 5 såg lite får Skeå-aktiga ut där svart och gult inte separerades av den fina röda färgen.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 30 apr 2015, 12:01

Diktatorn skrev:Lite off-topic men hur seedas vi nu när vi vann skiten?
#30, efter vad jag förstått. Obegripligt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Micke80 tor 30 apr 2015, 12:55

KaptenBlodskelett skrev:
Diktatorn skrev:Lite off-topic men hur seedas vi nu när vi vann skiten?
#30, efter vad jag förstått. Obegripligt.

Dom tar ingen hänsyn till hur det gick i CHL när dom seedar, utan enbart hur man går i den nationella ligan. Jag personligen kan ju inte riktigt fatta hur man resonerar då man inte vill lyfta fram lagen som går bra i sin egen liga utan bara går på de nationella resultaten. Det är ju nästan så man säger att CHL är inte så noga, den kan alla gå bra i, huvudsaken ni lyckas i era nationella ligor så blir det nog bra.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Rönken tor 30 apr 2015, 13:18

Micke80 skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Diktatorn skrev:Lite off-topic men hur seedas vi nu när vi vann skiten?
#30, efter vad jag förstått. Obegripligt.

Dom tar ingen hänsyn till hur det gick i CHL när dom seedar, utan enbart hur man går i den nationella ligan. Jag personligen kan ju inte riktigt fatta hur man resonerar då man inte vill lyfta fram lagen som går bra i sin egen liga utan bara går på de nationella resultaten. Det är ju nästan så man säger att CHL är inte så noga, den kan alla gå bra i, huvudsaken ni lyckas i era nationella ligor så blir det nog bra.

Barnsjukdom? Får låta turneringen växa fram, men känns som att rankandet av lagen kunde varit lite mer uttänkt frånt start. Att inte ta hänsyn till turneringens resultat känns ju rätt taffligt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 30 apr 2015, 13:31

Rönken skrev:
Micke80 skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Diktatorn skrev:Lite off-topic men hur seedas vi nu när vi vann skiten?
#30, efter vad jag förstått. Obegripligt.

Dom tar ingen hänsyn till hur det gick i CHL när dom seedar, utan enbart hur man går i den nationella ligan. Jag personligen kan ju inte riktigt fatta hur man resonerar då man inte vill lyfta fram lagen som går bra i sin egen liga utan bara går på de nationella resultaten. Det är ju nästan så man säger att CHL är inte så noga, den kan alla gå bra i, huvudsaken ni lyckas i era nationella ligor så blir det nog bra.

Barnsjukdom? Får låta turneringen växa fram, men känns som att rankandet av lagen kunde varit lite mer uttänkt frånt start. Att inte ta hänsyn till turneringens resultat känns ju rätt taffligt.
Det är just det som är det obegripliga, att man inte bryr sig om sin egen turnering när man seedar.

För övrigt är det inte första gången. Var ju något liknande strul som gjorde att vi rankades lägre än Lukko inför slutspelet, eller minns jag fel?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Tony Moore tor 30 apr 2015, 22:32

Under onsdagen presenterade Champions Hockey League rankingen på lagen inför vinterns cupspel. Klubbens positionering avgör också vilken seedning de får i lottningen den 13 maj. I år är Luleå Hockey rankade som 30 bästa lag i Europa, vilket innebär att de hamnar i seedningsgrupp B.  Totalt deltar 48 klubbar och högst rankade är svenska mästarna Växjö.
– Vi känner ju till hur regelverket är och det bygger på prestationen i våra inhemska ligor och där slutade vi åtta, åkte ut i kvartsfinal och då nådde vi inte högre. Trots att vi är CHL-mästare, säger sportdirektören Thor Stöckel.
Hur känns det?
– Känslomässigt är det inte så mycket att säga. Det är så reglerna är, men man kanske kan lyfta frågan. Man kanske ska få någon belöning i rankingen och man gör bra ifrån sig i turneringen också, men nu är det inte så och det är bara att gilla läget.
En låg ranking behöver däremot inte ha någon påverkan på utgången. Det är Luleå Hockey ett bevis för. Förra säsongen rankades LHF som 27:e lag av 44.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Snikne Ville sön 01 nov 2015, 09:45

Det svarta stället hade man väl kanske kunnat göra nåt....bättre av. Men namnen högst upp över axlarna - underbart!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av DenOerfarne ons 18 nov 2015, 22:46

Nån här som vet när Luleå spelade i svart första gången?
DenOerfarne
DenOerfarne

Antal inlägg : 14
Join date : 15-04-08
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Snikne Ville ons 18 nov 2015, 23:00

DenOerfarne skrev:Nån här som vet när Luleå spelade i svart första gången?
Vilj minnas lockouten 2004/2005.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av farre fre 26 aug 2016, 00:29

Är det någon som har koll på om vi kommer byta design på tröjorna i år?
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Norlin fre 26 aug 2016, 11:26

farre skrev:Är det någon som har koll på om vi kommer byta design på tröjorna i år?

Tror jag inte. Det borde i sådana fall ha kommunicerats tidigare och merch hade nog redan börjat säljas.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Salle tor 08 sep 2016, 16:53

Ser ut att bli samma design i år igen.. Tråkigt kan jag tycka. Dom har sett likadana ut i bra många år nu. Snyggt att man ser ut att ändrat grunden i loggan till röd åtminstone. Men fan lär ju sälja bra många fler om dom uppdaterar dom säg vart annat år. Nu har dom typ sett lika ut sedan bjärvens tid.

https://twitter.com/luleahockey/status/773785281849856000
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av farre sön 25 feb 2018, 14:47

Dags att damma av den här tråden.
Hur kan man köra med samma tröja i så många år? Inte nog med att de är fulast historiskt men vi kommer ju aldrig sälja några nya tröjor då alla som köper matchtröjor redan köpt denna. Eller låtit bli för att de är så fula!
Jag önskar att vi får en ny matchställ till nästa år. Jag tänker inte gå in på färger men ska vi ha en röd dress så bör den vara den mörka tonen på den som vi hade på 80 och i början på 90-talet.
Finns en anledning till att de kommersiellt stora fotbollsklubbarna tar fram en ny ställ inför varje säsong och presenterar dessa vid presskonferenser $$$
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Jonken sön 25 feb 2018, 19:12

farre skrev:Dags att damma av den här tråden.
Hur kan man köra med samma tröja i så många år? Inte nog med att de är fulast historiskt men vi kommer ju aldrig sälja några nya tröjor då alla som köper matchtröjor redan köpt denna. Eller låtit bli för att de är så fula!
Jag önskar att vi får en ny matchställ till nästa år. Jag tänker inte gå in på färger men ska vi ha en röd dress så bör den vara den mörka tonen på den som vi hade på 80 och i början på 90-talet.
Finns en anledning till att de kommersiellt stora fotbollsklubbarna tar fram en ny ställ inför varje säsong och presenterar dessa vid presskonferenser $$$
Du har helt rätt.
I Luleå Hockey tänker man istället att man sparar på utgifter genom att satsa minimalast möjliga på matchtröjorna. Utöver detta är Luleå Hockey TOTALT VÄRDELÖSA på att designa själv; alternativt upp över öronen KLANTIGA med vem/vilka man anlitar i design -väg för föreningen.

-Eftersom ingenting händer i bättringsväg; är det som att föreningen i princip tar stolthet i att profilera sig själva som o professionella och tafatta....
-I världen rasar sällan på någon som bara är dum i huvet. Men för någon att inte förstå att man är dum i huvet; är ju en HELT annan sak....  Facepalm
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av RSD555 sön 25 feb 2018, 20:13

Jonken skrev:
farre skrev:Dags att damma av den här tråden.
Hur kan man köra med samma tröja i så många år? Inte nog med att de är fulast historiskt men vi kommer ju aldrig sälja några nya tröjor då alla som köper matchtröjor redan köpt denna. Eller låtit bli för att de är så fula!
Jag önskar att vi får en ny matchställ till nästa år. Jag tänker inte gå in på färger men ska vi ha en röd dress så bör den vara den mörka tonen på den som vi hade på 80 och i början på 90-talet.
Finns en anledning till att de kommersiellt stora fotbollsklubbarna tar fram en ny ställ inför varje säsong och presenterar dessa vid presskonferenser $$$
Du har helt rätt.
I Luleå Hockey tänker man istället att man sparar på utgifter genom att satsa minimalast möjliga på matchtröjorna. Utöver detta är Luleå Hockey TOTALT VÄRDELÖSA på att designa själv; alternativt upp över öronen KLANTIGA med vem/vilka man anlitar i design -väg för föreningen.

-Eftersom ingenting händer i bättringsväg; är det som att föreningen i princip tar stolthet i att profilera sig själva som o professionella och tafatta....
-I världen rasar sällan på någon som bara är dum i huvet. Men för någon att inte förstå att man är dum i huvet; är ju en HELT annan sak....  Facepalm

Vilka skulle Luleå Hockey ha anlitat i design -väg? Vad var felet med firman man anlitade?

RSD555

Antal inlägg : 705
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av RSD555 fre 02 mar 2018, 23:15

Hur ska Luleå Hockey gå till väga när dom anlitar någon i design-väg?

RSD555

Antal inlägg : 705
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Norrlandstoken lör 03 mar 2018, 06:26

Fast någon inom föreningen måste kunna få tycka till och ta ett final decission. Jag tycker de borde gå ut och fråga allmänheten. Låt säga att man går ut med tre olika förslag och så röstas det.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Jonken lör 03 mar 2018, 09:37

RSD555 skrev:Hur ska Luleå Hockey gå till väga när dom anlitar någon i design-väg?
Luleå Hockey har Niklas Turner-Olovzon som ledamot i sin egna styrelse. Ett ganska hyggligt bollplank.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Jonken lör 03 mar 2018, 09:43

RSD555 skrev:
Vad var felet med firman man anlitade?
What we all can see skating out there -is what we got at/on our end. -Anybody feeling smashingly satisfied...?  scratch
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Bamsefar lör 03 mar 2018, 10:08

Jonken skrev:
RSD555 skrev:Hur ska Luleå Hockey gå till väga när dom anlitar någon i design-väg?
Luleå Hockey har Niklas Turner-Olovzon som ledamot i sin egna styrelse. Ett ganska hyggligt bollplank.

Var det inte hans firma som tog fram hunden-som-pissar-på-elstänslet, i så fall vill jag att han hålls så långt bort från matchtröja o klubbmärke som möjligt
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Jonken lör 03 mar 2018, 10:10

Bamsefar skrev:
Var det inte hans firma som tog fram hunden-som-pissar-på-elstänslet, i så fall vill jag att han hålls så långt bort från matchtröja o klubbmärke som möjligt
Laughing Laughing Laughing
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av RSD555 lör 03 mar 2018, 12:29

Jonken skrev:
RSD555 skrev:
Vad var felet med firman man anlitade?
What we all can see skating out there -is what we got at/on our end. -Anybody feeling smashingly satisfied...?  scratch

Ingen i Luleå Hockey hade ju information om slutresultatet när dom anlitade firman.

Anlitan och utvärdering är inte samma grej. Är det utvärderingen dom brustit i menar du?




RSD555

Antal inlägg : 705
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Old Brooklyn lör 03 mar 2018, 12:41

Bamsefar skrev:
Jonken skrev:
RSD555 skrev:Hur ska Luleå Hockey gå till väga när dom anlitar någon i design-väg?
Luleå Hockey har Niklas Turner-Olovzon som ledamot i sin egna styrelse. Ett ganska hyggligt bollplank.

Var det inte hans firma som tog fram hunden-som-pissar-på-elstänslet, i så fall vill jag att han hålls så långt bort från matchtröja o klubbmärke som möjligt
Nej, han hade inget med det att göra.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av RSD555 lör 03 mar 2018, 12:44

Norrlandstoken skrev:Fast någon inom föreningen måste kunna få tycka till och ta ett final decission. Jag tycker de borde gå ut och fråga allmänheten. Låt säga att man går ut med tre olika förslag och så röstas det.

Jag tror man måste planera lite bättre och rösta om vad idén bakom klubbmärket ska vara.

Med bjärven var väl idén att det skulle vara något trendigt och djärvt(!). Och då blev det en bjärv.

Firman man anlitade gjorde kundundersökningar och presenterade säkert resultatet på ett bra sätt med många positiva ord som "nytt", "tufft", "fräscht", "grrr", "bett", "wow" etc

RSD555

Antal inlägg : 705
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av icemask lör 03 mar 2018, 13:07

Björngapet är ett etablerat varumärke, ska det bytas till något helt annat så måste man tänka igenom konsekvenserna !
Läs och begrunda !

https://www.brandicon.se/tio-nackdelar-med-att-byta-logotyp/
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Tony Moore lör 03 mar 2018, 13:38

Björngapet ska vara kvar oavsett vilken logga vi än använder, superstarkt och imponerande varumärke för LHF, trots att det hängt med sedan 1994.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av icemask lör 03 mar 2018, 18:52

Tony Moore skrev:Björngapet ska vara kvar oavsett vilken logga vi än använder, superstarkt och imponerande varumärke för LHF, trots att det hängt med sedan 1994.
Jag menar björngapet som logga, Luleås identitet är Björnloggan, stålmannen finns kvar av sentimentala skäl, helt ok att ha kvar en liten del av souvenirerna med stålis för de som vill köpa dem, men björnen är den som drar in pengen
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Tony Moore lör 03 mar 2018, 20:29

Tycker tvärtom, björnen är ingen föreningslogga i min mening - en souvenirmaskot och kännemärke för landsändan. Stålmannen däremot står för föreningens historia och själ.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av icemask lör 03 mar 2018, 21:32

Tony Moore skrev:Tycker tvärtom, björnen är ingen föreningslogga i min mening - en souvenirmaskot och kännemärke för landsändan. Stålmannen däremot står för föreningens historia och själ.
Många är alldeles för känslomässigt rotade i stålis, jag var själv med från sent 70-tal men man måste se krasst på det björnen drar in mer pengar och är den logga som barnen, dvs framtidens supportrar attraheras av !
Jag tycker att dagens uppdelning är helt ok, då får både de som var med förr och de som kommer in som nya sitt, ska stålmannen vara den dominerande loggan så kommer klubben att mista både inkomster och nya riktigt unga supportrar.
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av ezz lör 03 mar 2018, 21:35

Att vårt enda SM-guld togs med björnen borde ju också räknas till vår historia och själ... Sen är Luleå idag mer än bara järnverkare så min röst ligger på björnen. Men jag tycker faktiskt balansen mellan loggorna är rätt bra idag.
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Tony Moore lör 03 mar 2018, 23:43

Detta ÄR Luleå Hockey Förening, efter ca 17 sekunder i klippet ser ni stålmannen i loggan på bild, Kent Sundén: https://youtu.be/1OTorJwOd0g Kalla mej gärna gammal stöt men man ska värna sin stolta historia, björnen är en efterhandskonstruktion som kom till i NHL hysterin för att tjäna mer pengar på 90-talet. Nästan alla elitserieföreningar gjorde samma som LHF men har gått tillbaka till sitt ursprung, vilket även vi bör göra. Värt att notera, Luleåfans har återupptagit låten Leve Luleå som spelarna själva sjöng in i början på 80-talet och sjöng den så sent som idag mot MIF..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av icemask lör 03 mar 2018, 23:54

Tony Moore skrev:Detta ÄR Luleå Hockey Förening, efter ca 17 sekunder i klippet ser ni stålmannen i loggan på bild, Kent Sundén: https://youtu.be/1OTorJwOd0g Kalla mej gärna gammal stöt men man ska värna sin stolta historia, björnen är en efterhandskonstruktion som kom till i NHL hysterin för att tjäna mer pengar på 90-talet. Nästan alla elitserieföreningar gjorde samma som LHF men har gått tillbaka till sitt ursprung, vilket även vi bör göra. Värt att notera, Luleåfans har återupptagit låten Leve Luleå som spelarna själva sjöng in i början på 80-talet och sjöng den så sent som idag mot MIF..
Ja vi får se framöver vad LHF väljer sentimentalitet eller pengar !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Tony Moore sön 04 mar 2018, 00:04

Enkelt val, både stolthet och pengar! Som jag sagt/skrivit många gånger tidigare, det finns ingen motsättning att ha stålmannen som logo och björnintro samt merch med björntema..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av icemask sön 04 mar 2018, 00:07

Tony Moore skrev:Enkelt val, både stolthet och pengar! Som jag sagt/skrivit många gånger tidigare, det finns ingen motsättning att ha stålmannen som logo och björnintro samt merch med björntema..
Varför skulle folk köpa merch med björnen om det inte är det som förknippas med matchtröjorna ?
Läs gärna i länken jag bifogade tidigare så ser du vilka problem det kan medföra att byta logga !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av RSD555 sön 04 mar 2018, 00:17

Skulle kanske gå att få till en logga med stålmannen i ett björngap. Skulle symbolisera att stålmannen är själen.

Skulle passa ihop med att spelarna åker ut ur björngapet också. Ge det djupare mening.

Jag menar inte att man bara ska sätta in stålmannen i björngapet. Det kommer vara svårt få till en sån logga utan att det blir för mycket.

Stålmannen är ju redan ganska enkel så man får i så fall utgå
från den.

RSD555

Antal inlägg : 705
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Tony Moore sön 04 mar 2018, 00:19

Eftersom björnen funnits med i LHFs historia sedan 1994 i många sammanhang. Rätt använd så säljer björntema (läs typ bamse/ baloo) mer till barn medans stålmannen går hem hos hardcore och lite "tuffare" fans. Nu talar jag helt och hållet försäljningsteorier..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Donowitz sön 04 mar 2018, 01:02

RSD555 skrev:Skulle kanske gå att få till en logga med stålmannen i ett björngap. Skulle symbolisera att stålmannen är själen.

Skulle passa ihop med att spelarna åker ut ur björngapet också. Ge det djupare mening.

Jag menar inte att man bara ska sätta in stålmannen i björngapet. Det kommer vara svårt få till en sån logga utan att det blir för mycket.

Stålmannen är ju redan ganska enkel så man får i så fall utgå
från den.

Nej tack pale Såna här saker experimenterar man inte med.

Det räcker gott och väl med Bjärven.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Donowitz sön 04 mar 2018, 01:05

icemask skrev:
Tony Moore skrev:Enkelt val, både stolthet och pengar! Som jag sagt/skrivit många gånger tidigare, det finns ingen motsättning att ha stålmannen som logo och björnintro samt merch med björntema..
Varför skulle folk köpa merch med björnen om det inte är det som förknippas med matchtröjorna ?
Läs gärna i länken jag bifogade tidigare så ser du vilka problem det kan medföra att byta logga !

Björnen kommer ju fortfarande leva kvar och förknippas med föreningen. Kanske rentav på någon tröja som används vid fåtal tillfällen.

Men Stålmannen kommer vara vår officiella logga.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av RSD555 sön 04 mar 2018, 02:00

bearjew skrev:
RSD555 skrev:Skulle kanske gå att få till en logga med stålmannen i ett björngap. Skulle symbolisera att stålmannen är själen.

Skulle passa ihop med att spelarna åker ut ur björngapet också. Ge det djupare mening.

Jag menar inte att man bara ska sätta in stålmannen i björngapet. Det kommer vara svårt få till en sån logga utan att det blir för mycket.

Stålmannen är ju redan ganska enkel så man får i så fall utgå
från den.

Nej tack pale Såna här saker experimenterar man inte med.
Det räcker gott och väl med Bjärven.

Tänkte typ att man trycker stålmannen-loggan på tröjorna. Och sen tar en svart penna och ritar ett par ögon och en nos ovanför. Så kan man säga att stålmannen-loggan är ett björngap.

Om man måste ha kvar björngapet av ekonomiska skäl.

RSD555

Antal inlägg : 705
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Lulefan sön 04 mar 2018, 08:10

Jag förstår faktiskt inte problemet, vi använder redan båda loggorna, vi spelar vissa matcher med Stålmannen-loggan och det går att köpa souvenirer och tröjor med den loggan om man så vill.

En hel generation Luleåfans har växt upp med björnloggan och det är den logga som övriga hockeyvärlden förknippar med Luleå. Jag tror det skulle skada varumärket ganska ordentligt att byta över till Stålmannenloggan som officiell logga, eftersom många inte skulle känna igen den. Ett varumärke man byggt upp under väldigt lång tid, förknippat med björnloggan.

Sedan så säljer såklart björnloggan in hockeyn mer till ungar, vilket är viktigt.

För övrigt förstår jag inte varför denna fråga blir så viktig nu helt plötsligt, jag har inte hört några större klagomål om björnloggan tidigare. Känns som att det bara är en innegrej att tycka att gammalt är bättre.

RSD555 skrev:
Tänkte typ att man trycker stålmannen-loggan på tröjorna. Och sen tar en svart penna och ritar ett par ögon och en nos ovanför. Så kan man säga att stålmannen-loggan är ett björngap.

Det gör garanterat bara båda sidor missnöjda. Helt ny logotyp då dessutom, funkar inte riktigt att bara slå ihop dem.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av RSD555 sön 04 mar 2018, 13:49

Lulefan skrev:Jag förstår faktiskt inte problemet, vi använder redan båda loggorna, vi spelar vissa matcher med Stålmannen-loggan och det går att köpa souvenirer och tröjor med den loggan om man så vill.

En hel generation Luleåfans har växt upp med björnloggan och det är den logga som övriga hockeyvärlden förknippar med Luleå. Jag tror det skulle skada varumärket ganska ordentligt att byta över till Stålmannenloggan som officiell logga, eftersom många inte skulle känna igen den. Ett varumärke man byggt upp under väldigt lång tid, förknippat med björnloggan.

Sedan så säljer såklart björnloggan in hockeyn mer till ungar, vilket är viktigt.

För övrigt förstår jag inte varför denna fråga blir så viktig nu helt plötsligt, jag har inte hört några större klagomål om björnloggan tidigare. Känns som att det bara är en innegrej att tycka att gammalt är bättre.

RSD555 skrev:
Tänkte typ att man trycker stålmannen-loggan på tröjorna. Och sen tar en svart penna och ritar ett par ögon och en nos ovanför. Så kan man säga att stålmannen-loggan är ett björngap.

Det gör garanterat bara båda sidor missnöjda. Helt ny logotyp då dessutom, funkar inte riktigt att bara slå ihop dem.

Håller med dig helt förutom i det att båda sidor -garanterat- skulle bli missnöjda.

Som jag skrev från början inser jag att det vore svårt få till något som båda sidor är nöjda med. Det var mer som en utmaning till designers. Om dom inte lyckas med det så kör vi på som nu.

Ingen mer bjärv eller annat nytt var min huvudpoäng. Om vi ska betala firmor fler miljoner så ska det vara något enande som får ihop viljorna.

RSD555

Antal inlägg : 705
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av icemask sön 04 mar 2018, 18:49

Att byta logga kostar i runda slängar 3-5 miljoner varav merparten är kostnad för att döda gamla loggan och att implementera den nya, varav internet är den största kostnaden !
Sen får man räkna med ett par decennier innan man har samma status som varumärke som man hade med gamla loggan !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Tony Moore sön 04 mar 2018, 19:37

Eller så blir det tvärtom, nettovinst och ökad popularitet OM bytet går hem i stugorna..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av icemask sön 04 mar 2018, 21:05

Tony Moore skrev:Eller så blir det tvärtom, nettovinst och ökad popularitet OM bytet går hem i stugorna..
Det är den initiala kostnaden 3-5 miljoner för allt ska bytas alla skyltar, all kontors materiel, sen kommer den dyra biten som kräver många arbetstimmar, det är alla hänvisningar, alla länkar, i stort sett allt som hänvisar till föreningen på nätet ska kollas och ändras för byter man logga så byter man, man har inte 2st
Självklart så kan det gå bra OM det går hem i stugorna, men jag tror största problemet och kräver en massiv arbetsinsats blir att försöka förklara varför man byter bort björnen, har man den tiden eller ska man fokusera på hockeyn ?
3 mille extra på ett par år för att täcka kostnaderna att byta logga tror jag inte att stålis genererar in på överskådlig tid !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Lulefan mån 05 mar 2018, 05:10

Tony Moore skrev:Eller så blir det tvärtom, nettovinst och ökad popularitet OM bytet går hem i stugorna..

Har svårt se detta hända. Enda skillnaden för genomsnittslig supporter är att de ser stålmannen-loggan på matchprogram osv och tröjor istället, har svårt tro att det skulle börja sälja fler souvenirer eller locka fler till hallen, flesta vuxna människor går dit för att se hockey, inte en logotyp. Plus att man redan kan köpa souvenirer med stålmannen på, så där känns det inte heller rimligt att det skulle bli någon ökad försäljning.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Jokerman ons 07 mar 2018, 13:26

Det vita borta-stället har passerat sitt bäst före datum. Blir man förbannat glad, taggad och uppspelt av att se det?
Nej!

Skulle man kunna ha stålmannen-loggan på det vita borta-stället?
Nej!!!

Summa summarum: plocka bort det vita borta-stället!

S-t-å-l-m-a-n-n-e-n t-i-l-l-b-a-k-a  cheers

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Micke80 tor 08 mar 2018, 06:01

Jokerman skrev:Det vita borta-stället har passerat sitt bäst före datum. Blir man förbannat glad, taggad och uppspelt av att se det?
Nej!

Skulle man kunna ha stålmannen-loggan på det vita borta-stället?
Nej!!!

Summa summarum: plocka bort det vita borta-stället!

S-t-å-l-m-a-n-n-e-n t-i-l-l-b-a-k-a  cheers

Stålmannen
Vill minnas att man har en överenskommelse i ligan om mörkt hemma och ljust borta. Jag håller med om att den vita är rätt så intetsägande och borde göras om. Däremot vet jag inte om det gula är nog ljust för att räknas som ljust

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys matchställ - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys matchställ

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet