2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå

+31
Tigerman
Respected Gentleman
CKa
Ivanhoe
BodenSwe
Mange
Myrman
LHF96
NallePhu
zamboni
Urken
Rönken
Lars158
MrA
Swhy
Beast.
Old Brooklyn
MRGHOST
Lajon
FruktHamster
tibet
Kagen
Micke80
Snikne Ville
Dalle
LulefanGBG
knutten
Kallepedal
Pajala
Slapshot
Redbear
35 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå

Inlägg av kokostrollet ons 13 aug 2014, 13:43

Old Brooklyn skrev:Ok, det var Luleås 3:e match och Skellefteås 1:a - men Skellefteås spelare har gnuggats in i deras spelsystem under flera år, även juniorerna. Luleås spelare har gjort det i 2-3 veckor.

Faktiskt en riktigt bra poäng och något jag tror lätt underskattas. Helt ny tränartrojka och system ger så klart en omställningseffekt av rätt stora mått när det inte bara är de nya spelarna som skall in i något nytt utan hela laget. Hade vi haft kvar Rönken & Co. och samma extremt förutsägbara spelsystem till den här säsongen hade sannolikt matchen igår sett helt annorlunda ut med en ännu större Luleå-dominans.

Är inte alls orolig än. Känns viktigast att laget börjar komma ihop som grupp (på den punkten tror jag faktiskt SAIK kommer att få helt andra utmaningar, särskilt iom att de har flera spelare kvar att värva samt har ett par tveksamma pjäser när det gäller just det som Kabanov i omklädningsrummet) samt får många träningsmatcher i benen. CHL kommer helt perfekt för oss i det senare perspektivet.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Diktatorn ons 13 aug 2014, 14:25

Hade först tänkt skriva mig en redig matchanalys men ovanstående sammanfattade så bra så det blir en liten dagen efter tänkare istället, även om jag kanske bara noterar det uppenbara! Det var första matchen jag såg för i år och inför fanns det framförallt tre saker jag var orolig för. Håller Lassinantti, backarna i försvaret och hur skulle våra tunga forwards skulle klara sig i de nya stora anfallsytorna.

Lassinantti tycker jag spelade bra. Inte dåligt och inte helt fantastisk utan bra. En del misstag och returer blandat med ett par riktigt fina räddningar (Fick han dit klubban när Lehtonen bara skulle slå in i öppen kasse?) Jag tror inte att han utmanar Larsson alls, men vi behöver heller inte vara allt för oroliga när han kliver in i kassen.

Backarna övertygade desto mer, framförallt Fagerudd som verkligen klivit fram i det defensiva spelet, vad hände där egentligen? Fortsätter han sådär kommer han inte ha några problem alls att hitta en top 6 plats bland backarna. Janne såg ut att ha vaknat på fel sida som någon skrev, men vi vet vad han sitter på för kapacitet. Naganders största problem var att hans klubba var lite för lång den här matchen. Förhoppningsvis hittar han det där som vår kära Skrbek hade så löser sig det mesta.

När det kommer till anfallsspelet så tror jag våra tunga puckvinnarforwards kanske inte får så mycket fördel själva av de nya zonerna, när det väl kommer till kritan så är det samma avstånd från tekningscirkeln till förlängda. Och om jag ska vara ärlig trodde jag att ytorna skulle vara en nackdel för oss som kanske inte är det mest spelskickliga laget utan snarare mer tuta köra.
Men kan vi med våran tyngd vinna massa puckar i hörnen och lägga upp till våra backar som fått en massor av yta att ladda skott på (och vi har ett par som kan panga) för att sedan grisa framför målet, tror jag det här laget kommer komma sig till rätta.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå

Inlägg av tibet ons 13 aug 2014, 14:47

Det fanns ganska många som retade sig på Savva när han tidigare säsonger spelade i Lhf. Det är väl gissningsvis dem som kommer att såga och håna han denna gång med! Jag har full förståelse för att man har åsikter om spelare men i hans fall tycker jag att man använder sig av en ton i språket som är riktigt bedrövlig. Tips till er som bedriver regelrätta hatkampanjer riktade mot andra människor. Ställ er framför spegeln och upprepa dem åsikter ni har verbalt samtidigt som ni ser på er själv. Kanske ni lär er något om er själva som innebär en utveckling till det bättre!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå

Inlägg av NallePhu ons 13 aug 2014, 15:12

CKa skrev:
NallePhu skrev:
Micke80 skrev:
NallePhu skrev:
Lars158 skrev:Nagander får vi hoppas han hittar ett bra positionsspel, då kan det bli bra.
För det är lite som att svänga en oljetanker.
Hur iom han är så jäkla seg på buggarna Nagge!
Ni ska tänka på en sak i SM-Liiiga är det mindre rink och mindre isyta att täcka av då kan man vara seg på rören som Nagge är, I SHL större rink + större isyta då brister det för Nagge för hans åkning då det är ingen raket på rören och måste ta klubban och haka!

Trots att han hade 3 utvisningar idag (ingen för att han var för seg) så tyckte jag han bevisade att han klarar av att spela på stor rink. Han klarade av att stå upp, han klarade av att ta distans och backa hem och de 2-3 ggr han blev frånåkt på sin kant klyv Näkyvää in och stöttade upp på ett bra sätt.
Vi har ju sett andra sega backar klara vår isyta på ett bra sätt genom åren, handlar mer om att lära sig värdera när du ska göra vad och det är han på god väg att göra.
Wallin gick ju bort sig om och om igen då han kom tillbaka från NHL för att sedan lagom till serien ha hittat vinklarna och ytorna.
Wallin och Nagge kan man inte ens jämföra det är ju fan en skymf mot Nic Wallin  scratch 
Nej nej Nagge håller inte och det kommer ni bli varse om ju längre säsongen går och lider , Per hook kommer att nöta botbänken tyvärr dvs bristerna i hans åkning som gör att hakningar kommer som ett brev på posten!

Alltså snälla. Du gillar inte Nagander,det är uppfattat. Kan du för en gångs skull posta något vettigt istället?
Det är vettigt det jag skriver!
fakta:
han är långsam på buggarna
Det skapar otroliga problem för han i omställningarna samt i positionsspelet!
Hans spelstil är som skapt för spel på liten isyta och inte som i dagsläget är en ocean i SHL!

Han kommer få otroliga problem under SHL säsongen och med det dra på sig skit utv dvs hakningar som domarna är stenhårda att ta på, Jag ser hellre en back som är snabb på buggarna och hänger med då spelvändningen kommer!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Micke80 ons 13 aug 2014, 16:21

Sargråttan skrev:När det gäller Savilahti så tror jag han kommer att fylla sin plats mer än väl. I gårdagens match fanns det backar som hade större problem än han i positionsspelet. Hjelm som vanligt, men även Sandström och Kukan. Vad det gäller utvisningarna var väl det egentligen bara den första för hocking som kan anses hamna på kontot för "sega buggar".

Om man ens kan lasta skridskoåkningen för den utvisningen. Stod inte båda spelarna rätt stilla framför mål då han hade upp klubban i midjan på motståndaren?
Den andra utvisningen var ingen utvisning då han slog bort pucken först och sedan kom åt skridskorna.
Den tredje var så klart utvisning, men mer olycksfall i arbetet. Han skulle göra en klassisk "småkrosschecking" och klubban gled upp så det inte gick att missa.
En lite kul incident är ju då han tog ett snack med domaren då de missat den solklara trippingen/hakningen han åkte på och han redan fått ett gäng. Fly förbannad skäller på domaren, varpå domaren svarar "tänk på att det är försäsong för oss med, vi måste också komma in i grejerna" Sedan hade båda personerna ett leende på läpparna,

Som sagt, han kommer aldrig bli en raket på skridskorna men det behöver inte betyda att han inte klarar av att spela i SHL Gäller bara att komplettera sina brister med sina kvalitéer, inga konstigheter utan det gäller för alla spelarna då ytterst få spelare i elitserien är bra på allt,

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå

Inlägg av knutten tor 14 aug 2014, 00:52

Det var väl Sandströms första match? Kanske inte så konstigt om det såg lite halvdant ut. Vi vet vad han kan.

Okej, att Savalahti inte är den bästa på grillorna, men kan han så småningom lära sig den stora rinken och ytorna kan han anpassa sig på ett bra sätt. Han är inte den ende spelaren som det tar tid att anpassa sig från liten till stor rink. Men vissa tänker bara tillbaka på hur det såg ut för 7 år sen och tar dessa tre matcher som facit. Gör inte det, det tar tid för alla spelare att anpassa sig, oavsett slö eller snabb.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Old Brooklyn tor 14 aug 2014, 07:01

knutten skrev:Det var väl Sandströms första match? Kanske inte så konstigt om det såg lite halvdant ut. Vi vet vad han kan.

Okej, att Savalahti inte är den bästa på grillorna, men kan han så småningom lära sig den stora rinken och ytorna kan han anpassa sig på ett bra sätt. Han är inte den ende spelaren som det tar tid att anpassa sig från liten till stor rink. Men vissa tänker bara tillbaka på hur det såg ut för 7 år sen och tar dessa tre matcher som facit. Gör inte det, det tar tid för alla spelare att anpassa sig, oavsett slö eller snabb.
Det var hans andra. Han gjorde väl mål mot Asplöven? Men det du skriver stämmer väl ändå. Det tar oftast lite längre tid att lära gamla hundar att sitta.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå - Sida 4 Empty Sv: 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet